Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 noiembrie 2008  pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru selectia functionarilor publici care pot fi desemnati reprezentanti ai Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in comisiile de concurs si in comisiile de solutionare a contestatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 3 noiembrie 2008 pentru organizarea si desfasurarea concursului pentru selectia functionarilor publici care pot fi desemnati reprezentanti ai Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in comisiile de concurs si in comisiile de solutionare a contestatiilor

EMITENT: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 14 noiembrie 2008

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Pentru concursurile şi/sau examenele organizate de autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã localã şi pentru autoritãţile şi instituţiile publice deconcentrate, pot fi desemnaţi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare agenţia, în comisiile de concurs şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor, funcţionari publici din cadrul instituţiei prefectului sau ai consiliului judeţean din judeţul în care îşi are sediul instituţia publicã în al cãrei stat de funcţii se aflã funcţia publicã pentru care se organizeazã concursul.
(2) Pot fi desemnaţi ca reprezentanţi ai agenţiei funcţionarii publici care au promovat concursul de selecţie şi care au primit acordul conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 2
(1) Concursul pentru selecţia funcţionarilor publici care pot fi desemnaţi reprezentanţi ai agenţiei, denumit în continuare concurs de selecţie, se organizeazã bianual de cãtre agenţie.
(2) Anunţul privind organizarea concursului de selecţie se afişeazã pe pagina de internet a Agenţiei şi se comunicã instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene. Anunţul conţine în mod obligatoriu şi bibliografia stabilitã pentru concurs prin ordin al preşedintelui agenţiei.

SECŢIUNEA a 2-a
Activitãţi premergãtoare desfãşurãrii concursului de selecţie

ART. 3
(1) În vederea participãrii la concursul de selecţie, în termen de 10 zile de la data publicãrii şi comunicãrii anunţului prevãzut la art. 2 alin. (2), funcţionarii publici interesaţi din cadrul instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene vor transmite agenţiei, completat, formularul prevãzut în anexa la prezentul regulament şi o copie a cãrţii de identitate, certificatã pentru conformitate cu originalul. Formularul se completeazã de cãtre funcţionarii publici interesaţi şi se avizeazã de cãtre compartimentul de resurse umane al autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În situaţia în care funcţionarii publici interesaţi nu pot prezenta formularul avizat potrivit alin. (1), vor transmite copii de pe diplomele de studii universitare şi de pe carnetul de muncã, certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre compartimentul de resurse umane al autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea.
(3) Formularele, respectiv copiile de pe diplomele de studii universitare şi carnetul de muncã, precum şi copiile cãrţilor de identitate se transmit centralizat pentru fiecare instituţie a prefectului sau consiliu judeţean.
(4) Pentru a putea participa la concursul de selecţie, funcţionarii publici interesaţi din cadrul instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie numiţi într-o funcţie publicã din clasã I;
b) sã aibã cel puţin 3 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupãrii funcţiei publice deţinute;
c) sã nu fi fost sancţionaţi disciplinar, cu excepţia cazului în care sancţiunea disciplinarã a fost radiatã potrivit legii;
d) sã aibã cunoştinţe aprofundate în administraţia publicã.
ART. 4
(1) În termen de 10 zile de la data publicãrii şi comunicãrii anunţului prevãzut la art. 2 alin. (2), prin ordin al preşedintelui agenţiei se stabilesc:
a) componenţa comisiilor de selecţie formate din 3 funcţionari publici definitivi din cadrul agenţiei, dintre care cel puţin unul deţine o funcţie publicã de conducere;
b) secretarii comisiilor de selecţie.
(2) Nu pot fi membri în comisiile de selecţie persoanele care se aflã în situaţiile de incompatibilitate prevãzute la <>art. 32 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în situaţiile de conflict de interese prevãzute la art. 33 din acelaşi act normativ. Dispoziţiile <>art. 34 şi 35 din Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 5
Comisia de selecţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) verificã îndeplinirea condiţiilor pentru participarea la concurs pe baza documentelor depuse;
b) stabileşte lista cu candidaţii care pot participa la concursul de selecţie;
c) stabileşte subiectele pentru concursul de selecţie şi punctajul maxim pentru fiecare subiect care se comunicã odatã cu subiectele;
d) stabileşte baremul de corectare;
e) noteazã lucrãrile elaborate de cãtre candidaţii selectaţi pentru participarea la concursul de selecţie;
f) transmite secretarului comisiei documentele elaborate de cãtre comisia de concurs în vederea comunicãrii, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 6
Secretariatul comisiei de selecţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) vegheazã la respectarea procedurii de organizare şi desfãşurare a concursului de selecţie;
b) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
c) asigurã afişarea la sediul agenţiei şi pe pagina de web a acesteia, precum şi comunicarea cãtre instituţiile prefectului şi consiliile judeţene a rezultatelor selecţiei funcţionarilor publici prevãzuţi la art. 4 alin. (1), a rezultatelor concursului de selecţie şi a ordinului prevãzut la art. 8 alin. (1);
d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
ART. 7
(1) În termen de 3 zile de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 3 alin. (1), comisiile de concurs au obligaţia verificãrii îndeplinirii condiţiilor de cãtre funcţionarii publici pentru care s-au primit formularele prevãzute la art. 3 alin. (1) şi (2).
(2) Rezultatele selecţiei se afişeazã cu menţiunea "admis" sau "respins".
(3) Lista persoanelor selectate potrivit alin. (1) se afişeazã pe pagina de internet a agenţiei şi se comunicã fiecãrei instituţii a prefectului sau consiliu judeţean, în termen de maximum douã zile de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1).
(4) În termen de 3 zile de la primirea listei prevãzute la alin. (2), prin grija compartimentelor de resurse umane din cadrul instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene, aceasta se comunicã funcţionarilor publici selectaţi în vederea participãrii la concursul de selecţie.
ART. 8
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursului de selecţie, cu minimum 15 de zile înainte de data desfãşurãrii concursurilor, prin ordin al preşedintelui agenţiei, se stabilesc perioada şi locul susţinerii concursului de selecţie, precum şi repartizarea pe serii a judeţelor din care provin candidaţii la concursul de selecţie.
(2) Ordinul prevãzut la alin. (1) se comunicã prefecturilor sau consiliilor judeţene în termen de 3 zile de la emitere şi se afişeazã pe pagina de internet a agenţiei.
(3) În termen de 3 zile de la primirea ordinului prevãzut la alin. (1), prin grija compartimentelor de resurse umane din cadrul instituţiilor prefectului şi consiliilor judeţene, ordinul se comunicã funcţionarilor publici selectaţi potrivit art. 7 alin. (1).

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de desfãşurare a concursului de selecţie

ART. 9
În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfãşurãrii concursului de selecţie, secretarul comisiei are obligaţia de a afişa la sediul agenţiei şi de a asigura afişarea pe pagina de internet a acesteia modificãrile intervenite în desfãşurarea acestuia şi de a le comunica instituţiilor prefectului sau consiliilor judeţene în vederea aducerii la cunoştinţa funcţionarilor publici selectaţi potrivit art. 7 alin. (1).
ART. 10
(1) Concursul de selecţie constã în redactarea unei lucrãri scrise şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã pe parcursul a maximum douã ore.
(2) În cadrul concursului de selecţie vor fi testate, în mod obligatoriu, cunoştinţele teoretice ale candidaţilor, precum şi abilitatea acestora de a utiliza corect aceste cunoştinţe în situaţii practice, prin rezolvarea unor speţe.
ART. 11
(1) Subiectele pentru concursul de selecţie se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs, astfel încât sã reflecte cunoaşterea aprofundatã a legislaţiei din domeniul funcţiei publice şi cunoştinţele generale în administraţia publicã.
(2) Comisia de selecţie va stabili subiectele, va alcãtui seturile de subiecte pentru proba scrisã şi va stabili punctajul fiecãrui subiect, în ziua în care se desfãşoarã concursul de selecţie.
(3) În cazul în care concursul de selecţie constã şi în rezolvarea unor teste-grilã, întrebãrile pot fi formulate cu cel mult douã zile înainte de proba scrisã.
(4) În cazul în care, datoritã numãrului mare de candidaţi, proba scrisã se organizeazã în mai multe serii de concurs, subiectele se vor schimba la fiecare serie, cu excepţia situaţiei în care se organizeazã simultan.
(5) Seturile de subiecte se semneazã de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila agenţiei.
ART. 12
(1) Cu cel puţin o orã înainte de începerea concursului de selecţie, la locul desfãşurãrii acestuia, dacã este cazul, se va afişa repartizarea pe sãli a candidaţilor.
(2) Înainte de începerea probei scrise se va face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalitãţilor prealabile, respectiv verificarea identitãţii pe baza buletinului sau a cãrţii de identitate.
ART. 13
(1) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţã în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de persoanele care asigurã supravegherea.
(2) Durata concursului de selecţie se stabileşte de comisia de selecţie în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi douã ore.
(3) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de selecţie prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de concurs.
(4) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei. În acest caz candidatul este eliminat din concurs.
(5) În încãperea în care are loc concursul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea ori folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
(6) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (5) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, va elimina candidatul din salã, va face menţiunea "anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal.
(7) Lucrãrile vor fi redactate, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de agenţie, purtând ştampila acestei instituţii.
(8) Prima filã a lucrãrilor, dupã înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise sã nu poatã fi identificate şi se aplicã ştampila agenţiei.
(9) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisã, respectiv testul grilã, la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.

SECŢIUNEA a 4-a
Notarea probei şi comunicarea rezultatelor

ART. 14
Anterior notãrii lucrãrilor, comisia de concurs întocmeşte baremul detaliat de corectare şi îl afişeazã prin grija secretariatului comisiei.
ART. 15
(1) Notarea lucrãrilor se face, de regulã, în termen de 24 de ore, dar nu mai târziu de 5 zile de la data susţinerea probei.
(2) Lucrãrile se corecteazã sigilate.
(3) Acordarea punctajului se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs. Dupã acordarea punctajului lucrãrile se desigileazã.
(4) Se considerã admis la concursul de selecţie funcţionarul public care a obţinut minimum 60 de puncte.
(5) Punctajele obţinute, cu menţiunea "admis" sau "respins", se comunicã candidaţilor prin afişare la sediul agenţiei şi pe pagina de internet a acesteia în termen de maximum 5 zile de la susţinerea probei scrise.
ART. 16
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele concursului se pot adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 5-a
Desemnarea reprezentanţilor agenţiei şi acordul conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice

ART. 17
(1) La finalizarea concursului de selecţie se întocmeşte un proces-verbal care conţine modul de desfãşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii şi de secretarul comisiei de selecţie.
(2) Lista candidaţilor declaraţi admişi la concursul de selecţie se comunicã, pentru fiecare judeţ, instituţiei prefectului şi consiliului judeţean. Lista conţine doar informaţiile privind funcţionarii publici declaraţi admişi la concursul de selecţie care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul instituţiei prefectului respective sau consiliului judeţean respectiv.
ART. 18
(1) În vederea desemnãrii reprezentanţilor agenţiei potrivit art. 1, pe baza listei candidaţilor declaraţi admişi la concursul de selecţie comunicate potrivit art. 17 alin. (2), prefectul, respectiv preşedintele consiliului judeţean, stabileşte lista funcţionarilor publici care vor fi desemnaţi reprezentanţi ai agenţiei şi o comunicã acesteia în termen de 3 zile.
(2) Numãrul maxim al funcţionarilor publici stabiliţi potrivit alin. (1) nu poate depãşi 15.
(3) La stabilirea celor 15 funcţionari publici potrivit alin. (1) se vor avea în vedere, în mod obligatoriu, ordinea punctajelor obţinute la concursul de selecţie şi urmãtoarele criterii cumulative:
a) 5 funcţionari publici ocupã funcţii publice de conducere;
b) 4 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii superioare de lungã duratã în specialitate juridicã sau administrativã;
c) 2 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii superioare de lungã duratã în specialitate economicã;
d) 2 funcţionari publici sunt absolvenţi de studii superioare de lungã duratã în specialitate tehnicã.
(4) Dupã utilizarea criteriilor prevãzute la alin. (3), în vederea completãrii listei pânã la numãrul maxim de 15 funcţionari publici criteriul utilizat este ordinea punctajelor obţinute la concursul de selecţie.
(5) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (2), în situaţia în care numãrul candidaţilor declaraţi admişi la concursul de selecţie şi comunicaţi potrivit art. 17 alin. (2) este mai mic sau egal cu 15, toţi candidaţii vor fi incluşi pe lista stabilitã potrivit alin. (1).
(6) Comunicarea de cãtre prefect sau preşedintele consiliului judeţean a listei stabilite potrivit prezentului articol prezumã acordul privind desemnarea funcţionarilor publici înscrişi pe listã ca reprezentanţi ai agenţiei.
ART. 19
(1) În situaţia în care numãrul funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice declaraţi admişi la concursul de selecţie este mai mare de 15, funcţionarii publici care nu au fost incluşi pe lista prevãzutã la art. 18 alin. (1) vor fi incluşi pe o "listã de rezervã".
(2) Funcţionarii publici din "lista de rezervã" vor înlocui, cu respectarea dispoziţiilor art. 18 alin. (3) şi (4), un funcţionar public care nu mai îndeplineşte condiţiile pentru a putea fi desemnat reprezentant al agenţiei.

SECŢIUNEA a 6-a
Dispoziţii tranzitorii

ART. 20
Pânã la finalizarea concursurilor de selecţie potrivit termenelor prevãzute prin prezentul regulament, desemnarea reprezentanţilor se face pe baza propunerilor instituţiilor prefecturilor şi consiliilor judeţene din judeţul în care se aflã funcţia publicã vacantã pentru care se organizeazã concursul.
ART. 21
Agenţia este autorizatã sã refuze justificat desemnarea funcţionarilor publici selectaţi potrivit prezentului regulament pe baza evaluãrilor efectuate cu privire la activitatea şi conduita în cadrul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor.

ANEXĂ

FORMULAR
de înscriere la concursul de selecţie a reprezentanţilor
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în cadrul
comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Instituţia publicã*1) ....................................................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele funcţionarului public: .................................. │
│ │
│Funcţia publicã deţinutã: ................................................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Informaţii privind studiile universitare absolvite │
│ ┌──────────────────┬───────────────────┬────────────────────┬──────────────┐ │
│ │ Instituţia │ Specializarea │ Nivelul diplomei │ Perioada │ │
│ │ de învãţãmânt │ │ obţinute │ │ │
│ ├──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │
│ ├──────────────────┼───────────────────┼────────────────────┼──────────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │
│ └──────────────────┴───────────────────┴────────────────────┴──────────────┘ │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Vechime în specialitatea studiilor absolvite: ............................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Informaţii privind sancţiunile disciplinare │
│ │
│Sancţionat disciplinar: │
│ │
│ DA NU │
│ [] [] │
│ │
│Pentru sancţiunea disciplinarã a intervenit radierea în condiţiile legii*2): │
│ │
│ DA NU │
│ [] [] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cunoscând dispoziţiile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar │
│faptul cã informaţiile prezentate mai sus sunt reale şi le pot dovedi cu │
│documente. │
│ │
│Numele şi prenumele: ........................................................ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data: .................................... │
│Semnãtura: .................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Avizat de cãtre compartimentul de resurse umane*3): ......................... │
│ │
│Numele şi prenumele persoanei care avizeazã*4): ............................. │
│ │
│Data, semnãtura şi ştampila instituţiei publice: ............................ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


-------------
*1) Se va completa cu "Instituţia prefectului judeţului ...........", respectiv "Consiliul judeţean ...........".
*2) Se va completa doar în situaţia în care funcţionarul public a fost sancţionat disciplinar.
*3) Se va completa cu denumirea compartimentului, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei publice.
*4) Se va completa cu numele şi prenumele coordonatorului compartimentului de resurse sau a persoanei desemnate prin decizie a conducãtorului instituţiei publice.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016