Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 martie 2014  de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European din anul 2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 3 martie 2014 de organizare şi funcţionare a birourilor electorale constituite pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European din anul 2014

EMITENT: BIROUL ELECTORAL CENTRAL PENTRU ALEGEREA MEMBRILOR DIN ROMÂNIA ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN DIN ANUL 2014
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 156 din 4 martie 2014

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Birourile electorale sunt alcătuite numai din cetăţeni cu drept de vot.
    (2) Candidaţii în alegeri, soţul/soţia, rudele şi afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale. În cazul birourilor electorale ale secţiilor de votare se aplică şi prevederile art. 29 alin. (5) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare.
    (3) În îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii birourilor electorale exercită o funcţie ce implică autoritatea de stat.
    (4) Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al biroului electoral este obligatorie. Nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea juridică, civilă sau penală, după caz.
    ART. 2
    Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale în birourile electorale nu pot primi şi nu pot exercita alte însărcinări în afara celor prevăzute de lege.
    ART. 3
    (1) Reprezentanţii partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale în birourile electorale pot fi înlocuiţi la cererea celor care i-au propus, în condiţiile art. 23 alin. (2) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare. Biroul electoral din care face parte acesta ia act de înlocuirea reprezentantului.
    (2) Calitatea de membru al unui birou electoral încetează de drept în condiţiile art. 23 alin. (3) din Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare.
    ART. 4
    (1) Birourile electorale lucrează legal în prezenţa majorităţii membrilor care le compun.
    (2) În sensul prezentei hotărâri, prin membri ai birourilor electorale se înţelege şi preşedinţii şi locţiitorii acestora.
    ART. 5
    (1) Şedinţele birourilor electorale sunt conduse de preşedinţi sau de locţiitorii acestora.
    (2) În lipsa preşedintelui biroului electoral, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de locţiitorul său.
    ART. 6
    (1) Prezenţa la şedinţe a membrilor birourilor electorale este obligatorie.
    (2) În cazuri justificate, preşedinţii birourilor electorale pot aproba ca unii membri ai acestora să lipsească de la şedinţă.
    ART. 7
    (1) Convocarea membrilor birourilor electorale la şedinţe se face telefonic sau prin orice alt mijloc, de regulă cu cel puţin 6 ore înainte, cu excepţia situaţiilor urgente, când se face de îndată de către preşedinte.
    (2) În convocarea membrilor birourilor electorale se precizează ora, motivul, locul de desfăşurare a şedinţei şi se comunică materialele ce sunt propuse a fi luate în discuţie.
    ART. 8
    (1) Proiectul ordinii de zi a şedinţei se propune de către preşedinte şi se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Membrii biroului electoral pot face propuneri pentru completarea ordinii de zi sau pentru eliminarea unora dintre problemele înscrise în aceasta.
    (3) Propunerile de modificare a ordinii de zi se supun aprobării biroului electoral. Dacă acestea sunt aprobate, preşedintele este obligat să le supună dezbaterii.
    ART. 9
    (1) Propunerile se supun dezbaterii biroului electoral în ordinea în care acestea au fost înscrise pe ordinea de zi.
    (2) Schimbarea ordinii de dezbatere a problemelor înscrise pe ordinea de zi se poate face numai cu aprobarea membrilor biroului electoral, la propunerea preşedintelui, locţiitorului sau a unuia dintre membri.
    ART. 10
    (1) Membrii biroului electoral pot participa la dezbateri în ordinea înscrierii la cuvânt şi numai după acordarea acestuia de către preşedinte.
    (2) În luările de cuvânt, membrii birourilor electorale au obligaţia de a se limita strict la problema pusă în discuţie.
    (3) Preşedintele poate limita sau retrage cuvântul acordat, în situaţia în care vorbitorul se abate de la subiectul aflat în discuţie. Dacă cel în cauză nu se supune, preşedintele poate suspenda şedinţa.
    ART. 11
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi în soluţionarea întâmpinărilor şi contestaţiilor, birourile electorale adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Votul se exprimă deschis şi poate fi numai "pentru" sau "împotrivă".
    (3) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui este hotărâtor.
    (4) Deciziile se semnează de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri.
    (5) Lipsa semnăturilor unor membri nu influenţează valabilitatea deciziei, dacă aceasta a fost adoptată în condiţiile alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4 alin. (1).
    (6) Deciziile se aduc la cunoştinţa publică, după caz, prin afişare la sediul propriu, prin comunicare către părţile interesate, prin orice mijloc de publicitate, precum şi prin postare pe internet, conform prezentului regulament.
    (7) Deciziile biroului electoral se aduc la cunoştinţa publică numai cu semnătura preşedintelui biroului electoral.
    ART. 12
    (1) Birourile electorale sunt obligate să ţină evidenţa întâmpinărilor, contestaţiilor, a altor cereri privind procesul electoral, precum şi a deciziilor şi hotărârilor adoptate.
    (2) După fiecare şedinţă, birourile electorale întocmesc un proces-verbal de şedinţă, care se semnează de preşedinte şi de persoana care l-a întocmit. Acesta poate fi consultat, la cerere, de către membrii biroului electoral şi nu poate fi făcut public.
    ART. 13
    (1) Durata programului zilnic de lucru cu publicul se afişează la sediile birourilor electorale şi este respectată cu stricteţe. Acesta nu poate avea mai puţin de 6 ore şi trebuie fixat între orele 10,00 şi 17,00.
    (2) În zilele în care se împlinesc termene privind activităţi care ţin de competenţa lor, birourile electorale îşi încheie programul de lucru cu publicul la ora 24,00.
    (3) În ziua votării, birourile electorale asigură permanenţa.

    CAP. II
    Dispoziţii speciale

    ART. 14
    (1) În aplicarea prevederilor Legii nr. 33/2007, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi pentru soluţionarea întâmpinărilor şi a contestaţiilor, Biroul Electoral Central adoptă decizii care sunt obligatorii pentru toate autorităţile, instituţiile publice, birourile electorale, organismele cu atribuţii în materie electorală şi competitorii electorali de la data aducerii la cunoştinţa publică.
    (2) În interpretarea unitară a legii, Biroul Electoral Central adoptă hotărâri care sunt general obligatorii şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (3) Hotărârile se semnează de preşedinte, de locţiitorul acestuia şi de membri. Lipsa semnăturilor unor membri nu influenţează valabilitatea hotărârii, dacă aceasta a fost adoptată în condiţiile art. 11 alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor art. 4 alin. (1).
    ART. 15
    În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi în soluţionarea întâmpinărilor şi contestaţiilor pe care sunt competente să le soluţioneze, birourile electorale judeţene, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi birourile electorale de sector adoptă decizii, care sunt obligatorii în raza de competenţă a acestora pentru toate birourile electorale ale secţiilor de votare, competitorii electorali, autorităţile şi instituţiile publice la care se referă.
    ART. 16
    (1) Aplicarea hotărârilor Biroului Electoral Central este obligatorie de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Aplicarea deciziilor adoptate de Biroul Electoral Central pentru aplicarea unitară a legii este obligatorie de la data aducerii lor la cunoştinţa publică prin afişare pe site-ul Biroului Electoral Central.
    (3) Deciziile adoptate de birourile electorale judeţene, birourile electorale de sector, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi birourile electorale ale secţiilor de votare devin executorii de la datele la care expiră termenele de contestare a acestora.
    ART. 17
    (1) Deciziile birourilor electorale prin care se soluţionează întâmpinări şi contestaţii trebuie să conţină în mod obligatoriu:
    a) denumirea, numărul şi adresa sediului biroului electoral, precum şi, dacă este cazul, numărul de telefon şi/sau fax;
    b) data şedinţei;
    c) datele de identificare ale contestatorului;
    d) obiectul întâmpinării/contestaţiei;
    e) probele care au fost administrate;
    f) susţinerile altor părţi interesate, dacă este cazul;
    g) soluţia dată şi măsurile luate de biroul electoral, cu arătarea motivelor, în fapt şi în drept;
    h) calea de atac şi termenul de exercitare a acesteia;
    i) semnătura membrilor biroului electoral, conform art. 11.
    (2) Deciziile birourilor electorale prin care se soluţionează întâmpinări şi contestaţii se comunică, de îndată, tuturor părţilor interesate.
    ART. 18
    (1) Biroul Electoral Central are un purtător de cuvânt desemnat din rândul membrilor săi prin votul majorităţii membrilor prezenţi.
    (2) Purtătorul de cuvânt este singurul membru al Biroului Electoral Central abilitat să transmită punctul de vedere oficial al acestuia către mass-media.
    ART. 19
    Preşedinţii birourilor electorale stabilesc care dintre problemele cu care acestea au fost sesizate sunt de natură a fi supuse dezbaterii biroului electoral şi rezolvabile prin decizie, respectiv decizie/hotărâre, în cazul Biroului Electoral Central.
    ART. 20
    La propunerea Biroului Electoral Central, preşedintele poate desemna unul sau mai mulţi membri pentru întocmirea unor puncte de vedere asupra problemelor în discuţie.
    ART. 21
    Birourile electorale ale secţiilor de votare din ţară nu pot funcţiona cu mai puţin de 5 membri, respectiv preşedinte, locţiitorul acestuia şi 3 reprezentanţi ai partidelor politice, alianţelor politice şi alianţelor electorale, precum şi ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri. Birourile electorale ale secţiilor de votare din străinătate nu pot funcţiona cu mai puţin de 3 membri, respectiv preşedintele şi 2 membri.
    ART. 22
    Birourile electorale judeţene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi birourile electorale ale secţiilor de votare îşi încetează activitatea la data stabilită prin decizie a Biroului Electoral Central, după predarea către birourile electorale ierarhic superioare a proceselor-verbale de consemnare şi centralizare a rezultatelor votării, pe care le-au întocmit, cu condiţia confirmării lipsei oricăror erori sau neconcordanţe în acestea.
    ART. 23
    Biroul Electoral Central îşi încetează activitatea în termen de 48 de ore de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor, potrivit prevederilor legale.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016