Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 iulie 2020  de funcţionare şi organizare a comisiilor pentru evaluarea hărţilor strategice de zgomot    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 3 iulie 2020 de funcţionare şi organizare a comisiilor pentru evaluarea hărţilor strategice de zgomot

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 617 din 14 iulie 2020
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.345 din 3 iulie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 617 din 14 iulie 2020.
──────────
    ART. 1
    Comisia de la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului prevăzută în anexa nr. 1 la ordin se organizează astfel:
    a) un reprezentat al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de preşedinte;
    b) un reprezentat al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de membru;
    c) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de membru;
    d) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de reglementare, având calitatea de membru;
    e) un reprezentant din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;
    f) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului care desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de secretar.


    ART. 2
    Comisiile de la nivelul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti şi al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, prevăzute în anexa nr. 1 la ordin, se organizează astfel:
    a) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de gestionare şi evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de preşedinte;
    b) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de reglementare, având calitatea de membru;
    c) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;
    d) un reprezentant din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti sau al agenţiilor judeţene pentru protecţia mediului, după caz, care desfăşoară activităţi specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de secretar.


    ART. 3
    Convocarea fiecărei comisii se face în scris, cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei, prin grija secretarului.

    ART. 4
    (1) Comisiile sunt legal întrunite în prezenţa tuturor membrilor, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii acestora.
    (2) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul prevăzut la alin. (1), şedinţa se amână pentru o dată ulterioară, dar nu cu mai mult de 5 zile.
    (3) Pentru fiecare şedinţă a comisiilor se întocmeşte câte un proces-verbal, care va fi semnat de către toţi membrii comisiei.
    (4) Secretarul comisiei nu are drept de vot în cadrul comisiei.
    (5) Preşedintele comisiei şi membrii comisiei au drept de vot în cadrul comisiei.

    ART. 5
    (1) În cazul în care, în urma procesului de evaluare a hărţilor strategice de zgomot, se constată necesitatea completării datelor sau a furnizării unor informaţii noi, comisiile solicită transmiterea acestora.
    (2) Solicitarea datelor şi a informaţiilor noi se realizează după cum urmează:
    a) în baza proceselor-verbale încheiate de comisii, secretarul fiecărei comisii va redacta solicitarea de transmitere a datelor în baza prevederilor art. 47 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, sub forma unei adrese oficiale care se transmite de la nivelul conducerii agenţiilor pentru protecţia mediului şi, după caz, de la nivelul conducerii Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
    b) adresa oficială prevăzută la lit. a) se transmite către autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot, cu specificarea unui termen de răspuns, precum şi spre ştiinţa autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului;
    c) în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot nu transmit în termen datele solicitate de către autorităţile pentru protecţia mediului, acestea vor sesiza autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, în termen de 7 zile de la expirarea termenului de răspuns solicitat autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici;
    d) în baza sesizării prevăzute la lit. c), primită de autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, aceasta va solicita autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici care au obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot transmiterea datelor în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;
    e) în cazul în care autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii economici care au obligaţia realizării hărţilor strategice de zgomot nu transmit datele solicitate conform lit. d), autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului va solicita Gărzii Naţionale de Mediu punerea în aplicare a prevederilor art. 81 lit. e) din Legea nr. 121/2019.


    ART. 6
    Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin au obligaţia ca în cadrul activităţii de evaluare a hărţilor strategice de zgomot să solicite sprijinul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi să ţină seama de punctul de vedere al acesteia, pentru a uşura prevenirea şi/sau gestionarea, după caz, a eventualelor proceduri de punere în întârziere referitoare la hărţile strategice de zgomot, deschise de către Comisia Europeană împotriva României.

    ART. 7
    Preşedintele comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) convoacă, conduce şi coordonează şedinţele comisiei;
    b) urmăreşte ca procesele-verbale ale întrunirilor comisiei să conţină obligatoriu concluziile rezultate în urma analizării hărţilor strategice de zgomot;
    c) votează hotărârile comisiei alături de membrii comisiei.


    ART. 8
    Secretarul comisiei îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) răspunde de realizarea sarcinilor administrative ale comisiei;
    b) transmite în scris convocarea membrilor comisiei, la solicitarea preşedintelui acesteia;
    c) pregăteşte documentele întrunirii;
    d) răspunde de întocmirea şi arhivarea proceselor-verbale ale întrunirilor;
    e) răspunde de arhivarea tuturor materialelor aferente activităţii de evaluare a hărţilor strategice de zgomot.


    ART. 9
    Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin realizează evaluarea hărţilor strategice de zgomot care se pun la dispoziţia autorităţilor pentru protecţia mediului în conformitate cu prevederile art. 42 din Legea nr. 121/2019, ţinând seama de următoarele:
    a) îndeplinirea criteriilor minime pentru hărţile strategice de zgomot, în conformitate cu prevederile anexei nr. 4 din Legea nr. 121/2019;
    b) formatul de prezentare a datelor de expunere la zgomot a populaţiei care reies din hărţile strategice de zgomot trebuie să respecte cel puţin prevederile anexei nr. 6 din Legea nr. 121/2019;
    c) respectarea prevederilor art. 41 din Legea nr. 121/2019;
    d) respectarea prevederilor art. 49 lit. c) din Legea nr. 121/2019;
    e) respectarea prevederilor art. 55 din Legea nr. 121/2019;
    f) solicitările autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului transmise în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;
    g) punctul de vedere al autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului în activitatea de evaluare a hărţilor strategice de zgomot;
    h) respectarea actelor normative prevăzute la art. 87-89 din Legea nr. 121/2019;
    i) utilizarea la elaborarea hărţilor de conflict a valorilor-limită stabilite conform prevederilor art. 91 alin. (3) din Legea nr. 121/2019;
    j) Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (4) din Legea nr. 121/2019;
    k) Ghidul de realizare a hărţilor strategice de zgomot care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (5) din Legea nr. 121/2019.


    ART. 10
    (1) Până la data intrării în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune şi Ghidul de realizare a hărţilor strategice de zgomot, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) şi (5) din Legea nr. 121/2019, precum şi a actelor normative specificate la art. 87-89 din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează planurile de acţiune ţinând seama de prevederile art. 9 lit. a)-g).
    (2) După intrarea în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune şi Ghidul de realizare a hărţilor strategice de zgomot, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) şi (5) din Legea nr. 121/2019, precum şi a actelor normative specificate la art. 87-89 din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează hărţile strategice de zgomot ţinând seama de prevederile art. 9.

    ART. 11
    Activitatea desfăşurată în cadrul comisiei de către membrii acesteia, indiferent de funcţiile îndeplinite, nu este remunerată.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016