Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 3 august 2007  privind desfasurarea activitatii comisiei de disciplina pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probatiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 3 august 2007 privind desfasurarea activitatii comisiei de disciplina pentru cercetarea abaterilor disciplinare ale personalului de probatiune

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 20 august 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Personalul din serviciile de probaţiune rãspunde disciplinar în cazul sãvârşirii unor abateri de la îndatoririle de serviciu, precum şi în cazul manifestãrii unui comportament care dãuneazã interesului serviciului şi prestigiului justiţiei.
(2) Abaterea disciplinarã constã într-o acţiune sau inacţiune în legãturã cu munca, sãvârşitã cu vinovãţie, prin care normele legale, regulamentul intern, codul deontologic sau dispoziţiile legale date de conducãtorii ierarhici sunt încãlcate de consilierul de probaţiune, şeful serviciului sau de inspectorul de probaţiune.
ART. 2
Sunt abateri disciplinare faptele prevãzute la <>art. 73 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune, denumitã în continuare Lege.
ART. 3
Sancţiunile disciplinare aplicabile personalului din serviciile de probaţiune sunt prevãzute la art. 74 alin. (1) din Lege.
ART. 4
(1) Sancţiunea disciplinarã prevãzutã la art. 74 alin. (1) lit. a) din Lege se poate aplica direct, prin decizie, de cãtre şeful serviciului, pentru consilierii de probaţiune, sau de cãtre directorul direcţiei de specialitate, pentru şefii de servicii şi inspectorii de probaţiune.
(2) Sancţiunile disciplinare prevãzute la art. 74 alin. (1) lit. b)-e) din Lege se aplicã de ministrul justiţiei, la propunerea comisiei de disciplinã.
(3) Pentru aceeaşi abatere disciplinarã se poate aplica o singurã sancţiune.

CAP. II
Constituirea şi atribuţiile comisiei de disciplinã

ART. 5
(1) Comisia de disciplinã se constituie, prin ordin al ministrului justiţiei, din reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de cel mult 14 zile de la data înregistrãrii sesizãrii la aceastã direcţie.
(2) Dacã procedura cercetãrii disciplinare se desfãşoarã faţã de un inspector de probaţiune, din comisia de disciplinã va face parte şi un reprezentant al Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justiţiei.
(3) Comisia de disciplinã se dizolvã la data clasãrii cauzei sau la data comunicãrii deciziei şefului serviciului de probaţiune, directorului Direcţiei de probaţiune sau, dupã caz, a ordinului ministrului justiţiei cu privire la soluţionarea cauzei.
ART. 6
(1) Comisia de disciplinã va fi alcãtuitã din 3 membri numiţi de ministrul justiţiei, la propunerea directorului Direcţiei de probaţiune, dupã cum urmeazã:
a) 2 membri - inspectori de probaţiune;
b) un membru - personal de specialitate juridicã asimilat, potrivit legii, judecãtorilor şi procurorilor.
(2) Din comisia de disciplinã mai face parte un numãr egal de membri supleanţi, numiţi dupã aceleaşi reguli ca şi membrii comisiei de disciplinã.
(3) Preşedintele comisiei de disciplinã este ales prin vot secret, cu majoritate simplã, din rândul membrilor comisiei.
ART. 7
(1) Comisia de disciplinã are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi din rândul personalului Direcţiei de probaţiune, prin ordinul de constituire a comisiei de disciplinã.
(2) Secretarul titular şi supleantul acestuia nu sunt membri ai comisiei de disciplinã.
ART. 8
Nu poate fi membrã în comisia de disciplinã persoana care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii de incompatibilitate:
a) este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu persoana cercetatã disciplinar;
b) a fost sancţionatã disciplinar în ultimii 3 ani.
ART. 9
Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) cerceteazã abaterile disciplinare pentru care a fost sesizatã;
b) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare cauzã pentru care a fost sesizatã, pe care le înainteazã ministrului justiţiei;
c) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare.
ART. 10
Preşedintele comisiei de disciplinã constituite pentru pesonalul din serviciile de probaţiune are ca atribuţii principale:
a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele comisiei de disciplinã;
b) conduce şedinţele comisiei de disciplinã;
c) coordoneazã activitatea comisiei de disciplinã şi a secretarului acesteia.
ART. 11
Atribuţiile principale ale secretarului comisiei de disciplinã sunt urmãtoarele:
a) înregistreazã şi ţine evidenţa tuturor sesizãrilor înaintate comisiei de disciplinã;
b) efectueazã lucrãrile necesare desfãşurãrii cercetãrii disciplinare şi a acţiunii în faţa comisiei de disciplinã;
c) convoacã membrii comisiei de disciplinã, persoana cu a cãrei faptã a fost sesizatã comisia, persoana care a formulat sesizarea şi persoanele a cãror audiere este necesarã în soluţionarea cauzei;
d) redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei de disciplinã şi de preşedintele acesteia procesul-verbal al şedinţelor comisiei de disciplinã şi decizia motivatã şi le înainteazã şefului serviciului, directorului Direcţiei de probaţiune sau ministrului justiţiei, dupã caz.
ART. 12
Activitatea comisiei de disciplinã are la bazã urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãruia se prezumã cã persoana supusã cercetãrii este nevinovatã atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva cãreia a fost îndreptatã sesizarea de a fi audiatã, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistatã de un apãrãtor ori de a fi reprezentatã;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia comisiei de disciplinã de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã comisia de disciplinã;
e) proporţionalitatea, conform cãruia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãruia comisia de disciplinã nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãruia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã.
ART. 13
(1) Comisia de disciplinã se constituie la sesizarea:
a) ministrului justiţiei;
b) secretarului de stat coordonator, secretarului general sau secretarului general adjunct;
c) directorului Direcţiei de probaţiune;
d) şefului serviciului de probaţiune în care îşi desfãşoarã activitatea persoana a cãrei faptã este sesizatã;
e) oricãrei persoane care se considerã vãtãmatã prin fapta personalului de probaţiune.
(2) Sesizarea trebuie sã cuprindã:
a) numele, prenumele, domiciliul şi, dupã caz, locul de muncã şi funcţia deţinutã de persoana care a formulat sesizarea;
b) numele, prenumele şi, dacã este posibil, serviciul în care îşi desfãşoarã activitatea persoana a cãrei faptã este sesizatã;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizãrii;
d) arãtarea dovezilor pe care se sprijinã sesizarea;
e) data şi semnãtura celui ce formuleazã sesizarea.
(3) Sesizarea se formuleazã în scris şi este însoţitã, atunci când este posibil, de înscrisurile care o susţin.
(4) În situaţia când sesizarea nu este însoţitã de elementele prevãzute la alin. (2) lit. a), c) şi e), preşedintele comisiei de disciplinã sau unul dintre membrii acesteia, delegaţi de acesta, va pune în vedere persoanei care a formulat sesizarea sã realizeze completãrile necesare.
(5) Dacã persoana care a formulat sesizarea nu realizeazã completãrile solicitate de comisia de disciplinã potrivit alin. (4), sesizarea va fi clasatã.

CAP. III
Cercetarea prealabilã

ART. 14
(1) Şedinţele comisiei de disciplinã sunt publice, cu excepţia cazurilor în care:
a) persoana cercetatã solicitã motivat ca acestea sã nu fie publice;
b) preşedintele comisiei de disciplinã hotãrãşte, pentru motive întemeiate, ca acestea sã nu fie publice.
ART. 15
(1) Pentru aplicarea unei sancţiuni disciplinare sunt obligatorii efectuarea cercetãrii prealabile şi audierea persoanei.
(2) Cercetarea prealabilã va fi efectuatã de cãtre comisia de disciplinã în termen de cel mult 30 de zile de la data constituirii comisiei de disciplinã.
ART. 16
(1) Persoana supusã cercetãrii disciplinare prealabile va fi convocatã în scris în vederea audierii, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(2) Citarea se face prin scrisoare recomandatã, prin înştiinţare scrisã de luare la cunoştinţã prin semnãturã, prin fax sau prin orice mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii citaţiei.
(3) Citarea şi audierea persoanei cercetate şi verificarea apãrãrilor acesteia sunt obligatorii. Persoanei a cãrei faptã constituie obiectul sesizãrii i se comunicã o copie de pe sesizarea îndreptatã împotriva sa, sub sancţiunea nulitãţii raportului întocmit de comisia de disciplinã la terminarea cercetãrii prealabile.
(4) Poate fi citatã şi persoana care a înaintat sesizarea comisiei de disciplinã sau orice altã persoanã ale cãrei declaraţii pot ajuta la soluţionarea cauzei. Decizia citãrii acestor persoane aparţine comisiei de disciplinã.
(5) Persoana cercetatã are dreptul sã ia cunoştinţã de toate actele dosarului şi poate solicita administrarea de probe în apãrare. Se pot administra probe şi dupã faza cercetãrii prealabile.
(6) Refuzul persoanei cercetate de a se prezenta la cercetãri sau de a face declaraţii se consemneazã într-un proces-verbal şi nu împiedicã finalizarea cercetãrii prealabile.
ART. 17
(1) Lucrãrile comisiei de disciplinã se consemneazã într-un proces-verbal ce va fi semnat de toţi membrii acesteia, în care se consemneazã dacã persoana cercetatã a fost prezentã.
(2) În cadrul cercetãrii prealabile se vor stabili faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, precum şi orice date concludente ce pot fi avute în vedere pentru încadrarea faptei ca abatere disciplinarã şi pentru aprecierea vinovãţiei sau nevinovãţiei persoanei cercetate.
(3) Audierea acesteia se consemneazã în scris sau se înregistreazã audio de cãtre secretarul comisiei de disciplinã, sub sancţiunea nulitãţii.
(4) În cursul cercetãrii disciplinare prealabile, persoana cercetatã are dreptul sã formuleze şi sã susţinã toate apãrãrile în favoarea sa, aducând toate probele pe care le considerã necesare. Persoana cercetatã are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii.
(5) Rezultatul cercetãrii prealabile este consemnat într-un raport.
ART. 18
(1) Dupã întocmirea raportului, comisia de disciplinã poate:
a) sã propunã clasarea, în cazul în care se concluzioneazã cã exercitarea acţiunii disciplinare nu se justificã;
b) sã treacã la judecarea acţiunii disciplinare.
(2) Dacã se constatã de cãtre comisia de disciplinã cã fapta cercetatã nu constituie abatere disciplinarã sau cã persoana cercetatã este nevinovatã, se propune respingerea acţiunii disciplinare.
(3) Cercetarea disciplinarã prealabilã se finalizeazã prin propunerea de aplicare sau neaplicare a unei sancţiuni disciplinare, avându-se în vedere criteriile prevãzute la art. 74 din Lege.
(4) Dacã se constatã cã acţiunea disciplinarã este întemeiatã, comisia de disciplinã va propune şefului serviciului, directorului Direcţiei de probaţiune sau ministrului justiţiei, dupã caz, printr-o decizie motivatã, redactatã în termen de 10 zile de la întocmirea raportului, aplicarea unei sancţiuni disciplinare în raport cu gravitatea abaterii disciplinare sãvârşite şi a urmãrilor acesteia, cu cauzele care au determinat sãvârşirea acesteia, cu împrejurãrile în care abaterea a fost sãvârşitã, cu gradul de vinovãţie, cu circumstanţele personale ale celui ce a sãvârşit-o, cu comportamentul sãu general în timpul serviciului şi cu existenţa unor antecedente disciplinare.
(5) În cazul în care comisia de disciplinã are indicii cã fapta sãvârşitã de persoana cercetatã poate fi consideratã infracţiune, aceasta propune ministrului justiţiei sesizarea organelor de urmãrire penalã.
(6) Deciziile comisiei de disciplinã se adoptã cu votul majoritãţii simple.
ART. 19
(1) La propunerea comisiei de disciplinã, ministrul justiţiei, prin ordin, dã o sancţiune disciplinarã.
(2) Ministrul justiţiei nu poate aplica o sancţiune disciplinarã mai gravã decât cea propusã de comisia de disciplinã, dar poate sã aplice, motivat, o sancţiune mai uşoarã.
(3) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, ordinul prevãzut la alin. (1) cuprinde în mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã;
b) precizarea prevederilor din actele normative în vigoare, care au fost încãlcate de persoana sancţionatã;
c) temeiul legal în baza cãruia se aplicã sancţiunea disciplinarã;
d) sancţiunea ce se va aplica;
e) termenul în care ordinul poate fi contestat;
f) instanţa competentã la care ordinul prin care s-a dispus sancţiunea disciplinarã poate fi contestat.
(4) Sancţiunea disciplinarã se aplicã în termen de 90 de zile de la data înregistrãrii actului de constatare a abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data sãvârşirii abaterilor disciplinare.
(5) Împotriva sancţiunii disciplinare aplicate potrivit prevederilor art. 74 alin. (1) lit. a) din Lege persoana în cauzã poate face contestaţie la directorul Direcţiei de probaţiune sau, dupã caz, la ministrul justiţiei, în termen de 15 zile de la comunicarea sancţiunii disciplinare aplicate.
(6) Pe baza propunerii comisiei de disciplinã, directorul Direcţiei de probaţiune sau ministrul justiţiei adoptã o decizie definitivã.
(7) Rãspunderea disciplinarã nu exclude rãspunderea civilã, penalã sau administrativã a persoanei pentru fapta sãvârşitã.
ART. 20
(1) Decizia sau ordinul de sancţionare, dupã caz, se comunicã prin scrisoare recomandatã, prin înştiinţare scrisã de luare la cunoştinţã prin semnãturã, prin fax sau prin orice mijloc de comunicare ce permite confirmarea primirii, persoanei cercetate, în termen de 5 zile de la data emiterii.
(2) Decizia sau ordinul de aplicare a sancţiunii disciplinare poate fi atacat, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanţa de contencios administrativ competentã.
ART. 21
(1) Ordinul sau decizia de sancţionare se ataşeazã la dosarul profesional al angajatului.
(2) Persoana nemulţumitã de sancţiunea aplicatã se poate adresa instanţei de judecatã competente, potrivit legii.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016