Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 octombrie 2004  privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 29 octombrie 2004 privind modul de constituire, organizare si desfasurare a activitatii comisiilor de disciplina din Administratia Nationala a Penitenciarelor si unitatile subordonate

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.099 din 25 noiembrie 2004

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplinã

SECŢIUNEA 1
Constituirea şi componenţa comisiilor de disciplinã

ART. 1
(1) Comisia de disciplinã pentru funcţionarii publici din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor se constituie prin act administrativ al directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
(2) În cadrul fiecãrei unitãţi subordonate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se constituie, prin act administrativ al conducãtorului unitãţii, comisia de disciplinã, care cerceteazã faptele sesizate ca abateri disciplinare şi propune sancţiunile disciplinare aplicabile funcţionarilor publici cu statut special care le-au sãvârşit.
ART. 2
(1) Comisia de disciplinã este formatã din preşedinte şi 4 membri titulari.
(2) Pentru fiecare comisie de disciplinã se vor desemna un preşedinte supleant şi cel puţin 2 membri supleanţi.
ART. 3
(1) Membrii titulari ai comisiei de disciplinã sunt desemnaţi astfel:
a) 2 membri, de cãtre conducãtorul unitãţii;
b) 2 membri, de cãtre organizaţia sindicalã reprezentativã a funcţionarilor publici din cadrul unitãţii.
(2) În cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat, reprezentanţii vor fi desemnaţi prin votul majoritãţii funcţionarilor publici din respectiva unitate. Alegerea reprezentanţilor se face prin vot secret.
(3) Desemnarea membrilor supleanţi se face cu respectarea prevederilor alin. (1) şi (2).
ART. 4
Desemnarea preşedintelui comisiei de disciplinã şi a supleantului acestuia se face de cãtre conducãtorul unitãţii, în urma consultãrii organizaţiei sindicale reprezentative ori a funcţionarilor publici din unitate, dacã aceştia nu sunt organizaţi în sindicat. Preşedintele supleant al comisiei de disciplinã nu se desemneazã din rândul membrilor titulari sau al membrilor supleanţi.
ART. 5
(1) Mandatul preşedintelui şi al membrilor comisiei de disciplinã este de 3 ani. Mandatul poate fi reînnoit o singurã datã.
(2) Preşedintele şi membrii comisiei de disciplinã îşi exercitã mandatul de la data emiterii actului administrativ de constituire a comisiei de disciplinã pânã la data expirãrii acestuia sau înainte de termen, în condiţiile art. 14.
(3) Cu 30 de zile lucrãtoare înainte de data expirãrii mandatului membrilor comisiei de disciplinã se va proceda la constituirea unei noi comisii de disciplinã, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 6
(1) Pot fi membri în comisia de disciplinã funcţionarii publici definitivi care au probitate moralã recunoscutã.
(2) Nu poate fi membru în comisia de disciplinã funcţionarul public care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii de incompatibilitate:
a) este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu conducãtorul unitãţii;
b) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinarã nu a fost radiatã, în condiţiile legii.
(3) Preşedintele şi membrii comisiei de disciplinã, pentru activitatea desfãşuratã în cadrul acesteia, au dreptul la un spor lunar de 5% care se aplicã la salariul de bazã al fiecãruia şi se acordã în lunile în care comisia de disciplinã îşi desfãşoarã activitatea. De sporul de 5% beneficiazã şi membrii supleanţi pentru lunile când au activat în comisiile de disciplinã. Sporul se acordã de cãtre unitatea în cadrul cãreia este organizatã comisia de disciplinã.
ART. 7
Poate fi desemnat preşedinte al comisiei de disciplinã un funcţionar public definitiv care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) are gradul profesional cel puţin de inspector-şef principal;
b) are, de regulã, studii superioare juridice;
c) se remarcã prin probitate şi integritate moralã, precum şi prin competenţã profesionalã;
d) nu se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 6 alin. (2).
ART. 8
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplinã se suspendã, de drept, în urmãtoarele situaţii:
a) a fost detaşat în cadrul altei unitãţi sau instituţii publice;
b) a sãvârşit o faptã care face obiectul sesizãrii comisiei de disciplinã;
c) s-a dispus începerea urmãririi penale împotriva membrului respectiv.
(2) Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplinã se constatã prin raportul comisiei de disciplinã, care se aduce de îndatã la cunoştinţã persoanei prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã.
ART. 9
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplinã se suspendã, la cerere, în urmãtoarele situaţii:
a) se aflã în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevãzute la art. 6 alin. (2);
b) s-a pronunţat în orice mod cu privire la fapta sesizatã, anterior soluţionãrii cauzei;
c) este soţ, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã şi se aflã pe rolul comisiei de disciplinã.
(2) Cererea de suspendare se formuleazã, în scris, de orice persoanã care poate dovedi existenţa situaţiilor prevãzute la alin. (1) şi se înainteazã preşedintelui comisiei de disciplinã.
(3) În termen de 3 zile de la înregistrarea cererii de suspendare, comisia de disciplinã se va pronunţa cu privire la existenţa situaţiilor prevãzute la alin. (1), precum şi cu privire la suspendarea mandatului.
(4) Cererea de suspendare se poate formula, în scris, şi de cãtre membrul comisiei de disciplinã aflat în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) şi se înainteazã preşedintelui comisiei.
(5) Cererea de suspendare produce efecte dupã douã zile de la data constatãrii existenţei uneia dintre situaţiile prevãzute la alin. (1), prin raportul comisiei de disciplinã. Raportul comisiei de disciplinã se aduce de îndatã la cunoştinţã persoanei prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã.
ART. 10
Preşedintele comisiei de disciplinã va lua mãsuri de înlocuire a membrului titular suspendat în condiţiile art. 8 şi 9 cu un membru supleant.
ART. 11
Suspendarea mandatului unui membru al comisiei de disciplinã dureazã pânã la încetarea cauzei care a determinat-o.
ART. 12
(1) Mandatul de membru al comisiei de disciplinã înceteazã înainte de termen, în urmãtoarele situaţii:
a) renunţarea la calitatea de membru;
b) a fost transferat în cadrul altei unitãţi sau instituţii publice;
c) i-au încetat raporturile de serviciu în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici din Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor;
d) a fost suspendat din funcţia publicã în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 293/2004 ;
e) i s-a aplicat o sancţiune disciplinarã.
(2) Cererea de renunţare la calitatea de membru se înainteazã preşedintelui comisiei de disciplinã şi produce efecte dupã 5 zile de la înregistrare, dacã preşedintele acesteia, de comun acord cu solicitantul, nu a stabilit un termen mai scurt.
(3) Încetarea mandatului de membru al comisiei de disciplinã se constatã printr-un referat al preşedintelui, care se aduce de îndatã la cunoştinţã persoanei prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã.
ART. 13
Prevederile art. 8, 9, 11 şi 12 se aplicã în mod corespunzãtor şi membrilor supleanţi.
ART. 14
(1) Prevederile art. 8 alin. (1), art. 9 alin. (1), art. 11 şi ale art. 12 alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru mandatul preşedintelui comisiei de disciplinã. Cererea de suspendare a mandatului preşedintelui comisiei de disciplinã şi cererea de renunţare la aceastã calitate se înainteazã persoanei prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã.
(2) Suspendarea de drept a mandatului preşedintelui comisiei de disciplinã se constatã de cãtre persoana prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã. Persoana prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã verificã existenţa situaţiilor prevãzute la art. 8 alin. (1) şi emite actul prin care constatã suspendarea de drept a preşedintelui comisiei de disciplinã.
(3) Cererea de suspendare se formuleazã, în scris, de orice persoanã care poate dovedi existenţa situaţiilor prevãzute la art. 9 alin. (1). Cererea de suspendare poate fi formulatã şi de cãtre preşedintele comisiei de disciplinã, dacã se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 9 alin. (1). Cererea de suspendare se adreseazã persoanei prin al cãrei act administrativ a fost constituitã comisia de disciplinã, care verificã dacã în cuprinsul cererii se regãseşte vreuna dintre situaţiile prevãzute la art. 9 alin. (1) şi emite actul prin care constatã suspendarea preşedintelui comisiei de disciplinã.
ART. 15
(1) În cazul suspendãrii sau încetãrii mandatului unui membru al comisiei de disciplinã, atribuţiile acestuia se vor exercita de un membru supleant.
(2) În cazul suspendãrii sau încetãrii mandatului preşedintelui comisiei de disciplinã, atribuţiile acestuia vor fi exercitate de supleantul prevãzut la art. 4.
(3) În cazul în care comisia de disciplinã nu poate fi constituitã prin utilizarea membrilor supleanţi sau, dupã caz, a supleantului preşedintelui, se va proceda la desemnarea altor membri sau membri supleanţi ori a preşedintelui sau a supleantului acestuia, dupã caz, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 16
(1) Comisia de disciplinã are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi prin actul administrativ de constituire a comisiei de disciplinã, care au, de regulã, studii superioare juridice. Secretarul titular şi supleantul acestuia nu sunt membri ai comisiei de disciplinã.
(2) Prevederile art. 5 şi 6 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru secretarul titular şi supleantul acestuia.
(3) În cazul în care secretarul comisiei de disciplinã se aflã în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, va fi înlocuit de secretarul supleant.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile şi activitatea comisiei de disciplinã

ART. 17
Activitatea comisiilor de disciplinã are la bazã urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãreia se prezumã cã funcţionarul public este nevinovat atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul funcţionarului public de a fi audiat, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistat de un apãrãtor ori de a fi reprezentat;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia comisiei de disciplinã de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã comisia de disciplinã;
e) proporţionalitatea, conform cãreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãreia comisia de disciplinã nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã.
ART. 18
Comisia de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) cerceteazã abaterile disciplinare prevãzute în <>art. 61 din Legea nr. 293/2004 , pentru care a fost sesizatã;
b) propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la <>art. 62 din Legea nr. 293/2004 ;
c) propune menţinerea, anularea sancţiunii disciplinare aplicate în condiţiile prevãzute la <>art. 64 alin. (1) din Legea nr. 293/2004 , în cazul în care aceastã mãsurã a fost contestatã la conducãtorul unitãţii;
d) întocmeşte referate cu privire la fiecare cauzã pentru care a fost sesizatã, pe care le înainteazã conducãtorului unitãţii.
ART. 19
Preşedintele comisiei de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele comisiei de disciplinã;
b) conduce şedinţele comisiei de disciplinã;
c) coordoneazã activitatea comisiei de disciplinã şi a secretarului acesteia;
d) reprezintã comisia de disciplinã în faţa conducãtorului unitãţii, a altor autoritãţi sau instituţii publice, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, precum şi în faţa oricãrei alte persoane fizice sau juridice.
ART. 20
Secretarul comisiei de disciplinã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) înregistreazã sesizarea referitoare la fapta funcţionarului public;
b) convoacã, la cererea preşedintelui comisiei de disciplinã, membrii comisiei de disciplinã, funcţionarul public a cãrui faptã formeazã obiectul dosarului şi persoanele care urmeazã sã fie audiate;
c) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii comisiei de disciplinã şi de preşedintele acesteia, procesul-verbal al şedinţelor comisiei de disciplinã;
d) redacteazã şi semneazã, alãturi de membrii comisiei de disciplinã şi de preşedintele acesteia, actele emise de comisia de disciplinã şi le înainteazã conducãtorului unitãţii;
e) ţine evidenţele sesizãrilor şi ale referatelor şi efectueazã alte lucrãri necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii comisiei de disciplinã;
f) redacteazã rãspunsurile cãtre petenţi.

CAP. II
Modul de sesizare şi procedura de lucru a comisiilor de disciplinã

ART. 21
(1) Sesizarea îndreptatã împotriva unui funcţionar public se adreseazã comisiei de disciplinã din cadrul unitãţii în care acesta îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În cazul în care sesizarea a fost adresatã conducãtorului unitãţii ori conducãtorului compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã, acesta are obligaţia sã o transmitã de îndatã comisiei de disciplinã competente.
ART. 22
(1) Comisia de disciplinã poate fi sesizatã de:
a) conducãtorul unitãţii;
b) conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã;
c) orice persoanã care se considerã vãtãmatã prin fapta unui funcţionar public.
(2) Sesizarea trebuie sã cuprindã:
a) numele, prenumele, domiciliul şi, dupã caz, locul de muncã şi funcţia deţinutã de persoana care a formulat sesizarea;
b) numele, prenumele şi, dacã este posibil, compartimentul în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã este sesizatã;
c) descrierea faptei care constituie obiectul sesizãrii;
d) arãtarea dovezilor pe care se sprijinã sesizarea;
e) data şi semnãtura.
(3) Sesizarea se formuleazã în scris şi este însoţitã, atunci când este posibil, de înscrisurile care o susţin.
(4) Sesizarea se poate face în termen de cel mult 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã de cãtre persoanele prevãzute la alin. (1), dar nu mai târziu de 60 de zile de la data sãvârşirii faptei care constituie abatere disciplinarã.
ART. 23
(1) La primirea sesizãrii comisia de disciplinã verificã dacã aceasta îndeplineşte condiţiile prevãzute în art. 22, dacã se referã la abaterile disciplinare prevãzute în <>art. 61 din Legea nr. 293/2004 şi dacã este competentã sã cerceteze fapta care constituie obiectul sesizãrii.
(2) În cazul în care comisia de disciplinã constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de art. 22 alin. (2) lit. a), c) şi e) sau alin. (4), sesizarea este clasatã.
(3) În situaţia în care comisia de disciplinã constatã îndeplinirea prevederilor alin. (1), poate începe cercetarea faptei care constituie obiectul sesizãrii. În situaţia în care pentru soluţionarea cauzei sunt necesare înscrisuri sau alte dovezi, comisia de disciplinã solicitã persoanelor prevãzute la art. 22 alin. (1) sã le depunã pânã la primul termen.
ART. 24
(1) Preşedintele comisiei de disciplinã va stabili de îndatã termenul de prezentare şi va dispune citarea funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã şi a persoanelor indicate în sesizare. Citarea se face cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de termenul de prezentare.
(2) Procedura de citare în faţa comisiei de disciplinã se face prin scrisoare recomandatã sau prin înştiinţare scrisã de luare la cunoştinţã prin semnãturã. Procedura de citare este obligatorie pentru fiecare termen stabilit de preşedintele comisiei de disciplinã.
(3) În cuprinsul scrisorii sau al înştiinţãrii scrise prevãzute la alin. (2) se indicã locul, data şi ora şedinţei comisiei de disciplinã.
(4) Pentru primul termen de prezentare în faţa comisiei de disciplinã, în cuprinsul scrisorii sau al înştiinţãrii scrise se indicã, pe lângã elementele prevãzute la alin. (3), şi obiectul sesizãrii.
(5) Funcţionarului public a cãrui faptã constituie obiectul sesizãrii i se comunicã, sub sancţiunea nulitãţii, o copie de pe sesizarea îndreptatã împotriva sa. În situaţia în care comisia de disciplinã considerã cã funcţionarul public poate influenţa sau exercita presiuni asupra persoanei care a fãcut sesizarea, va pãstra confidenţialitatea asupra numelui şi a adresei acestuia pânã la data începerii cercetãrii faptei funcţionarului public.
ART. 25
Funcţionarul public a cãrui faptã este cercetatã se înfãţişeazã personal în faţa comisiei de disciplinã. Funcţionarul public îşi poate exercita dreptul la apãrare prin asistarea de cãtre un avocat sau prin reprezentare.
ART. 26
(1) Cercetarea abaterii disciplinare se face cu celeritate.
(2) Activitatea de cercetare a abaterii disciplinare impune:
a) audierea persoanei care a formulat sesizarea;
b) audierea funcţionarului public a cãrui faptã constituie obiectul sesizãrii;
c) audierea altor persoane ale cãror declaraţii pot conduce la soluţionarea cazului;
d) culegerea informaţiilor considerate necesare pentru rezolvarea cazului, prin mijloacele prevãzute de lege;
e) administrarea probelor, precum şi verificarea documentelor şi a declaraţiilor prezentate.
(3) Termenele de prezentare în faţa comisiei de disciplinã se stabilesc astfel încât sã nu se depãşeascã, de regulã, o perioadã de 7 zile lucrãtoare.
ART. 27
(1) Audierea persoanelor prevãzute la art. 26 alin. (2) lit. a)-c) trebuie consemnatã în scris, într-un proces-verbal, sub sancţiunea nulitãţii. Procesul-verbal se semneazã de preşedinte, de membrii comisiei de disciplinã, de secretarul acesteia, precum şi de persoana audiatã.
(2) Refuzul funcţionarului public de a se prezenta la audiere sau de a semna o declaraţie referitoare la abaterile disciplinare imputate se consemneazã într-un proces-verbal.
ART. 28
(1) În urma administrãrii probelor, membrii comisiei de disciplinã vor întocmi un referat în care se consemneazã rezultatele activitãţii de cercetare desfãşurate de comisia de disciplinã.
(2) Referatul va fi adus la cunoştinţã funcţionarului public împotriva cãruia a fost formulatã sesizarea, precum şi persoanei care a sesizat comisia de disciplinã, în vederea formulãrii unor eventuale obiecţii în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã.
(3) În cazul în care persoanele prevãzute la alin. (2) formuleazã obiecţii, acestea vor fi analizate de comisia de disciplinã în termenul fixat de preşedinte, dar nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea lor. Preşedintele comisiei de disciplinã poate sã admitã sau sã respingã obiecţiile, în tot ori în parte.
ART. 29
(1) Şedinţele comisiei de disciplinã sunt publice, cu urmãtoarele excepţii:
a) atunci când funcţionarul public împotriva cãruia a fost formulatã sesizarea a solicitat în scris ca acestea sã nu fie publice;
b) atunci când preşedintele comisiei de disciplinã a solicitat ca acestea sã nu fie publice pentru motive temeinic justificate.
(2) Lucrãrile fiecãrei şedinţe a comisiei de disciplinã se consemneazã într-un proces-verbal semnat de preşedinte, de membrii şi de secretarul acesteia.
(3) Lipsa nejustificatã a persoanelor citate nu împiedicã desfãşurarea şedinţelor comisiei de disciplinã, dacã citarea s-a fãcut cu respectarea cerinţelor prevãzute la art. 24.
ART. 30
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de disciplinã întocmeşte referate pe baza concluziilor majoritãţii membrilor sãi.
(2) Referatul comisiei de disciplinã cu privire la cauza cu care a fost sesizatã trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) numãrul şi data de înregistrare a sesizãrii;
b) numele, prenumele şi funcţia deţinutã de funcţionarul public a cãrui faptã a fost cercetatã, precum şi compartimentul în care acesta îşi desfãşoarã activitatea;
c) numele, prenumele, funcţia şi domiciliul persoanei care a sesizat fapta, precum şi ale persoanelor audiate;
d) prezentarea pe scurt a faptei sesizate şi a circumstanţelor în care aceasta a fost sãvârşitã;
e) probele administrate;
f) propunerea privind sancţiunea disciplinarã aplicabilã sau, dupã caz, de clasare a cauzei;
g) motivarea propunerii;
h) numele, prenumele şi semnãtura preşedintelui, ale membrilor comisiei de disciplinã, precum şi ale secretarului acestuia;
i) data întocmirii raportului.
(3) Opiniile separate, formulate în scris şi motivate, se vor anexa la referatul comisiei de disciplinã.
(4) Referatul comisiei de disciplinã se înainteazã persoanei competente sã aplice sancţiunea, în termen de 3 zile de la data ultimei şedinţe.
ART. 31
(1) Comisia de disciplinã formuleazã propunerea cu privire la sancţiunea aplicabilã, pe baza referatului prevãzut la art. 28.
(2) Comisia de disciplinã poate sã propunã:
a) sancţiunea disciplinarã aplicabilã, în cazul în care s-a dovedit sãvârşirea abaterii disciplinare de cãtre funcţionarul public;
b) clasarea sesizãrii, atunci când nu se confirmã sãvârşirea unei abateri disciplinare.
(3) La individualizarea sancţiunii disciplinare aplicabile funcţionarului public, comisia de disciplinã ţine seama de:
a) cauzele care au determinat sãvârşirea abaterii disciplinare;
b) împrejurãrile în care aceasta a fost sâvârşitã;
c) gradul de vinovãţie;
d) gravitatea şi consecinţele abaterii disciplinare;
e) conduita funcţionarului public şi preocuparea acestuia pentru înlãturarea urmãrilor faptei comise;
f) existenţa unor antecedente disciplinare ale funcţionarului public, care nu au fost radiate în condiţiile legii.
(4) În cazul în care comisia de disciplinã propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute la <>art. 62 din Legea nr. 293/2004 , aceasta va propune şi durata acesteia şi, dupã caz, procentul de diminuare a drepturilor salariale.
ART. 32
(1) În cazul în care comisia de disciplinã are indicii cã fapta sãvârşitã de funcţionarul public poate fi consideratã infracţiune, propune conducãtorului unitãţii în cadrul cãreia îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public sesizarea procurorului sau organelor de cercetare penalã. Conducãtorul unitãţii va sesiza de îndatã procurorul sau organele de cercetare penalã.
(2) Rãspunderea penalã, contravenţionalã, civilã sau, dupã caz, patrimonialã nu exclude rãspunderea disciplinarã pentru fapta sãvârşitã, dacã prin aceasta s-au încãlcat şi îndatoriri de serviciu.
ART. 33
(1) Actul administrativ de sancţionare a funcţionarului public este emis de persoana competentã, pe baza propunerii cuprinse în referatul comisiei de disciplinã.
(2) Sub sancţiunea nulitãţii absolute, în actul administrativ prevãzut la alin. (1) se cuprind în mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinarã;
b) precizarea prevederilor din procesul-verbal al comisiei de disciplinã;
c) motivele pentru care au fost înlãturate apãrãrile formulate de funcţionarul public în timpul cercetãrii disciplinare prealabile;
d) în temeiul legal în baza cãruia sancţiunea disciplinarã se aplicã;
e) termenul în care sancţiunea disciplinarã poate fi contestatã;
f) instanţa competentã la care actul administrativ prin care s-a dispus sancţiunea disciplinarã poate fi contestat.
(3) Persoana care este competentã sã aplice sancţiunea disciplinarã nu poate aplica o sancţiune disciplinarã mai gravã decât cea propusã de comisia de disciplinã.
(4) Persoana care este competentã sã aplice sancţiunea disciplinarã poate sã aplice o sancţiune mai uşoarã decât cea propusã de comisia de disciplinã. În aceastã situaţie, persoana care este competentã sã aplice sancţiunea disciplinarã are obligaţia de a motiva aplicarea unei sancţiuni mai uşoare.
(5) Actul administrativ de sancţionare se emite în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la data primirii referatului comisiei de disciplinã şi se comunicã funcţionarului public sancţionat, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii.
(6) Sancţiunile disciplinare se aplicã în termen de cel mult 6 luni de la data sãvârşirii abaterilor disciplinare.
ART. 34
(1) În cazul în care sancţiunea disciplinarã a fost aplicatã, potrivit prevederilor <>art. 64 alin. (1) din Legea nr. 293/2004 , funcţionarul public poate formula contestaţie la conducãtorul unitãţii, în termen de 15 zile de la comunicarea sancţiunii disciplinare aplicate.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) conducãtorul unitãţii sesizeazã comisia de disciplinã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii contestaţiei. În acest caz, comisia de disciplinã este competentã sã verifice dacã sancţiunea disciplinarã a fost aplicatã cu respectarea prevederilor <>art. 62 şi 64 din Legea nr. 293/2004 .
(3) În funcţie de rezultatul verificãrilor prevãzute la alin. (2), comisia de disciplinã poate sã propunã prin referat menţinerea sau anularea sancţiunii disciplinare aplicate. Comisia de disciplinã nu poate sã propunã o sancţiune disciplinarã mai gravã decât cea aplicatã.

ART. 35
Prevederile art. 30, art. 31 alin. (3) şi ale art. 33 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru situaţia în care comisia de disciplinã a fost sesizatã în condiţiile art. 34 alin. (2).

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 36
(1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor şi unitãţile subordonate au obligaţia de a constitui comisiile de disciplinã.
(2) Sesizãrile aflate pe rolul Consiliului de judecatã sau Consiliului de onoare şi nesoluţionate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin vor fi transmise spre rezolvare comisiei de disciplinã nou-constituite.
ART. 37
Activitatea desfãşuratã de preşedinţii, membrii şi secretarii comisiilor de disciplinã nu constituie situaţie de incompatibilitate.
ART. 38
În situaţia în care şedinţele comisiei de disciplinã nu au avut caracter public sau dacã conţin date cu caracter personal, documentele rezultate din activitatea de cercetare desfãşuratã de comisia de disciplinã, cu excepţia referatului privind propunerea de sancţionare, au caracter confidenţial şi se pãstreazã de secretarul acesteia, în condiţiile legii.
ART. 39
(1) Preşedintele comisiei de disciplinã întocmeşte rapoarte de activitate trimestriale cu privire la:
a) numãrul faptelor sesizate ca abateri disciplinare;
b) categoriile de funcţionari publici care au comis abateri disciplinare;
c) cauzele şi consecinţele sãvârşirii abaterilor disciplinare;
d) sancţiunile disciplinare propuse;
e) numãrul de sesizãri clasate.
(2) Rapoartele de activitate prevãzute la alin. (1) se înainteazã conducãtorului unitãţii în cadrul cãreia este constituitã comisia de disciplinã, iar acesta este obligat sã le comunice Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii.
ART. 40
(1) Numãrul şi complexitatea activitãţilor corespunzãtoare funcţiei publice pe care o deţin funcţionarii publici care au calitatea de preşedinte, membru şi secretar al comisiei de disciplinã se stabilesc proporţional cu complexitatea activitãţii desfãşurate în cadrul comisiei de disciplinã.
(2) Stabilirea atribuţiilor de serviciu ale funcţionarilor publici care au calitatea de preşedinte, membru şi secretar al comisiei de disciplinã se face avându-se în vedere prevederile alin. (1).
(3) În cadrul procesului de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici care au calitatea de preşedinte, membru sau secretar al comisiei de disciplinã nu este evaluatã activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei de disciplinã.
ART. 41
În cazul în care comisia de disciplinã nu respectã termenele de soluţionare a sesizãrilor primite, conducãtorul unitãţii are obligaţia de a începe procedura de constituire a unei noi comisii de disciplinã.
ART. 42
(1) Conducãtorii unitãţilor, precum şi conducãtorii compartimentelor în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public a cãrui faptã a fost sesizatã au obligaţia de a sprijini activitatea comisiei de disciplinã pentru soluţionarea cazului.
(2) Compartimentele de resurse umane din cadrul unitãţilor sunt obligate sã transmitã preşedintelui comisiei de disciplinã documentele solicitate.
ART. 43
În cazul în care, pe parcursul activitãţii de cercetare desfãşurate de comisia de disciplinã, raporturile de serviciu ale funcţionarului public a cãrui faptã a fost sesizatã se modificã prin transfer, în condiţiile legii, comisia de disciplinã va transmite conducãtorului unitãţii în care îşi desfãşoarã activitatea funcţionarul public transferat referatul cuprinzând propunerea referitoare la sancţiunea disciplinarã aplicabilã.
ART. 44
(1) Unitãţile vor comunica Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor actul de constituire a comisiei de disciplinã.
(2) Modificãrile intervenite în componenţa comisiei de disciplinã vor fi comunicate Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
(3) Termenul de comunicare este de 5 zile de la data constituirii, respectiv de la data modificãrii componenţei comisiei de disciplinã.
ART. 45
În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin, Administraţia Naţionalã a Penitenciarelor coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verificã şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor prezentului regulament de cãtre unitãţi.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016