Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 octombrie 1997  de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 29 octombrie 1997 de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului

EMITENT: AVOCATUL POPORULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 347 din 9 decembrie 1997
    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Instituţia Avocatul Poporului, denumita în continuare instituţie, se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 35/1997 şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare, denumit în continuare regulament.
    ART. 2
    În temeiul prevederilor Legii nr. 35/1997, regulamentul stabileşte structura organizatorică, procedura de desfăşurare a activităţilor instituţiei, atribuţiile şi statutul personalului de specialitate şi administrativ din serviciile generale ale instituţiei, precum şi răspunderea disciplinară în caz de abateri.
    ART. 3
    Organizarea şi structura instituţiei trebuie sa asigure realizarea competentelor acesteia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 35/1997.
    ART. 4
    În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce ii revin, avocatul poporului se poate adresa autorităţilor publice, cerându-le informaţii, documente sau acte în legătura cu plângerile primite din partea persoanelor lezate în drepturile şi libertăţile lor de către autorităţile administraţiei publice.
    Autorităţile publice sesizate sunt obligate sa comunice sau sa pună la dispoziţia instituţiei informaţiile şi documentele solicitate, în condiţiile stabilite de lege, acordându-i sprijinul necesar.

    CAP. II
    Organizarea instituţiei

    ART. 5
    Instituţia este alcătuită din departamente de specialitate şi secretariatul general.
    În structura instituţiei sunt incluse, de asemenea, Direcţia pentru relaţii cu instituţiile statului, cu societatea civilă şi relaţii externe, precum şi Biroul de presa şi protocol.
    ART. 6
    Structura organizatorică a instituţiei şi nomenclatorul de funcţii sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul regulament.
    Statul de funcţii şi regulamentul de ordine interioară se aproba de către avocatul poporului.

    CAP. III
    Conducerea instituţiei

    Secţiunea 1
    Avocatul poporului

    ART. 7
    În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, avocatul poporului:
    a) asigura conducerea şi coordonarea întregii activităţi a instituţiei;
    b) primeşte şi repartizează departamentelor de specialitate cererile făcute de persoanele care i se adresează cu privire la lezarea drepturilor sau libertăţilor lor de către autorităţile publice şi decide asupra acestor cereri, în baza referatului întocmit de şeful de departament căruia i-a fost repartizata cererea;
    c) urmăreşte executarea corespunzătoare a lucrărilor şi dispune, după caz, efectuarea unor anchete, audieri sau solicita informaţiile pe care le socoteşte necesare;
    d) cere autorităţii publice ori funcţionarului public în cauza, în situaţiile în care se constata încălcarea drepturilor şi libertăţilor cetatenesti, sa ia măsuri în vederea inlaturarii ilegalitatilor, reparării pagubelor şi repunerii persoanei lezate în drepturile sale, potrivit legii;
    e) urmăreşte soluţionarea legală a cererilor, în baza recomandărilor sale, şi sesizează, în caz de nerespectare a acestora, autoritatea administraţiei publice ierarhic superioară, respectiv prefectul, Guvernul sau Parlamentul, potrivit competentelor stabilite de lege;
    f) aduce la cunoştinţa petiţionarului rezultatele cererii sale;
    g) reprezintă instituţia în fata Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autorităţi publice, în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice, precum şi în relaţiile internaţionale;
    h) prezintă Parlamentului, anual sau la cererea celor doua Camere ale Parlamentului, raportul asupra activităţii instituţiei. Raportul va cuprinde constatările avocatului poporului cu privire la cercetările întreprinse, o descriere a principalelor probleme legate de cazurile de nerespectare a drepturilor şi libertăţilor persoanelor care i s-au adresat, situaţia statistica a cererilor primite, admise, luate în lucru şi soluţionate, situaţii frecvente de încălcare a drepturilor şi libertăţilor cetatenesti prin acte administrative ilegale, precum şi o dare de seama cu privire la celelalte activităţi ale instituţiei. De asemenea, raportul poate conţine recomandări privind îmbunătăţirea sau modificarea legislaţiei, precum şi orice alte măsuri necesare ocrotirii drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;
    i) prezintă preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, după caz, primului-ministru, rapoarte asupra lacunelor din legislaţie sau asupra cazurilor grave de corupţie ori de nerespectare a legilor tarii, constatate cu prilejul cercetărilor efectuate;
    j) semnează rapoartele, recomandările şi celelalte acte ale instituţiei, care se pot emite numai cu acordul sau;
    k) aproba numirea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului; acorda gradatii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale;
    l) exercita autoritatea disciplinară asupra personalului, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament;
    m) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
    n) exercita atribuţiile ordonatorului principal de credite;
    o) exercita orice alte atribuţii care ii revin potrivit legii.
    În îndeplinirea atribuţiilor menţionate la lit. b), c), d) e) şi f) ale alineatului precedent, avocatul poporului este asistat de adjunctii săi, potrivit domeniilor de activitate aflate sub autoritatea acestora.
    ART. 8
    În cadrul instituţiei funcţionează colegiul consultativ, în componenta căruia intra avocatul poporului, adjunctii şi consilierii săi, secretarul general şi şefii departamentelor de specialitate.
    Colegiul consultativ se convoacă de către avocatul poporului.
    ART. 9
    În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a instituţiei, avocatul poporului emite ordine, instrucţiuni, norme metodologice şi regulamente.

    Secţiunea a 2-a
    Adjunctii avocatului poporului

    ART. 10
    Avocatul poporului îşi numeşte doi adjuncţi, pe durata mandatului sau, cu avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunităţi şi validari a Senatului.
    ART. 11
    Atribuţiile adjunctului avocatului poporului sunt următoarele:
    a) coordonează şi controlează activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, pe domenii de activitate, potrivit prevederilor legii, ale prezentului regulament şi ţinând seama de dispoziţiile avocatului poporului;
    b) ia măsuri pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor primite din partea avocatului poporului;
    c) informează pe avocatul poporului asupra desfăşurării lucrărilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea departamentelor de specialitate pe care le coordonează;
    d) stabileşte atribuţiile personalului din cadrul departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa şi efectuează, potrivit nevoilor acestor departamente, redistribuirea unor sarcini şi atribuţii ale personalului, în vederea realizării unei repartiţii echilibrate a volumului de munca;
    e) verifica şi îşi da acordul asupra referatelor şi formei finale a proiectelor de raport ce se prezintă spre însuşire avocatului poporului;
    f) întocmeşte, la sfârşitul fiecărui an sau la cererea avocatului poporului, o informare privind activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, evidentiind aspectele semnificative legate de fenomenele sociale care fac necesară modificarea legislaţiei sau luarea unor măsuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor şi libertăţilor cetatenesti;
    g) întocmeşte programul de primire a cererilor şi de audiente, conform planificării saptamanale sau bilunare, aprobată de avocatul poporului;
    h) rezolva orice alte probleme în legătura cu buna desfăşurare a activităţii departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa;
    i) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de avocatul poporului.
    ART. 12
    În cazul în care avocatul poporului se afla în imposibilitate temporară de exercitare a funcţiei, adjunctii săi îndeplinesc, în ordinea stabilită de avocatul poporului, atribuţiile acestuia.

    Secţiunea a 3-a
    Consilierii avocatului poporului

    ART. 13
    Consilierii avocatului poporului exercita următoarele atribuţii:
    a) examinează şi propun soluţii în probleme privind organizarea şi funcţionarea instituţiei, inclusiv a tuturor compartimentelor;
    b) efectuează sau participa la efectuarea unor studii, evaluări, lucrări de sinteza legate de specificul activităţii instituţiei, independent sau în cadrul unor colective ale instituţiei ori organizate de alte autorităţi publice sau organizaţii neguvernamentale;
    c) urmăresc şi coordonează activitatea de redactare, la termenele prestabilite, a recomandărilor şi rapoartelor prezentate spre însuşire avocatului poporului;
    d) asigura informarea avocatului poporului asupra posibilităţilor de rezolvare a problemelor ridicate de persoanele primite în audienta sau prin cererile adresate instituţiei, colaborand, după caz, cu departamentele de specialitate şi cu celelalte servicii ale instituţiei;
    e) sesizează cu operativitate şi participa la activitatea de redactare a raspunsurilor la întrebările şi problemele ridicate de şi în mijloacele de informare în masa cu privire la activitatea instituţiei;
    f) îndeplinesc orice alte atribuţii legate de specificul activităţii instituţiei, la cererea avocatului poporului.

    CAP. IV
    Serviciile generale ale instituţiei

    Secţiunea 1
    Departamentele de specialitate

    ART. 14
    Departamentele de specialitate ale instituţiei sunt următoarele:
    - Departamentul pentru probleme privind protecţia copilului, femeii şi familiei;
    - Departamentul pentru probleme de munca şi protecţia socială a muncii;
    - Departamentul pentru probleme privind minorităţile, cultele şi mass-media;
    - Departamentul pentru probleme privind educaţia, sănătatea şi cultura;
    - Departamentul pentru probleme privind autorităţile locale;
    - Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, servicii militare şi speciale şi instituţii de reeducare şi penitenciare;
    - Departamentul pentru probleme privind protecţia proprietăţii private şi a mediului, urbanism şi amenajarea teritoriului;
    - Departamentul pentru probleme privind protecţia consumatorului şi a contribuabilului.
    Fiecare departament de specialitate este condus de un şef.
    Din structura departamentului de specialitate fac parte consilieri, experţi, consultanţi şi referenţi.
    ART. 15
    În funcţie de ponderea şi volumul lucrărilor, la propunerea adjunctilor săi, înaintată în baza referatelor întocmite de şefii departamentelor de specialitate, avocatul poporului poate adapta structura acestora potrivit necesităţilor activităţilor curente.
    ART. 16
    Şeful departamentului de specialitate are următoarele atribuţii;
    a) asigura conducerea efectivă şi îndruma activitatea ce se desfăşoară în cadrul departamentului, urmărind îndeplinirea atribuţiilor de către personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului şi dispoziţiilor adjunctului avocatului poporului sub autoritatea căruia se afla;
    b) repartizează lucrările spre rezolvare personalului din cadrul departamentului şi stabileşte titularul lucrării;
    c) întocmeşte referatele şi proiectele de raport ce se supun verificării şi aprobării adjunctului avocatului poporului;
    d) prezintă propuneri de reglementare a unor relaţii sociale, pe baza datelor reieşite din cereri şi audiente;
    e) elaborează fişa postului pentru personalul din subordine, pe care o supune spre aprobare adjunctului avocatului poporului;
    f) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de avocatul poporului sau de adjunctul acestuia.

    Secţiunea a 2-a
    Secretariatul general

    ART. 17
    Secretariatul general are în structura sa Direcţia relaţii cu publicul şi informatica, Direcţia economică şi Serviciul organizare, resurse umane şi contencios.
    Secretariatul general asigura condiţiile organizatorice, informationale şi materiale pentru buna desfăşurare a activităţii instituţiei.
    ART. 18
    Secretariatul general este condus de secretarul general, care are următoarele atribuţii:
    a) coordonează activitatea de relaţii cu publicul, registratura, arhiva, secretariat, informatica, documentare şi biblioteca, precum şi activitatea administrativă, tehnica, financiar-contabila, de transport şi aprovizionare, în vederea asigurării condiţiilor materiale pentru activitatea eficienta a instituţiei;
    b) organizează activitatea direcţiilor şi a serviciilor pe care le coordonează, stabileşte sarcinile şi aproba programul de activitate al acestora;
    c) organizează gestionarea patrimoniului instituţiei şi ia măsuri pentru asigurarea integrităţii acestuia;
    d) organizează activitatea de întreţinere, de dotare şi stabileşte măsuri pentru paza şi folosirea sediului instituţiei şi a bunurilor sale, prin serviciile de resort;
    e) urmăreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilităţilor (apa, căldura, energie electrica, telefon etc.);
    f) dispune măsuri pentru efectuare inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul instituţiei şi prezintă avocatului poporului un raport supra acestui inventar;
    g) răspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi de întocmirea proiectului de buget anual;
    h) răspunde de organizarea şi realizarea sistemului informatic general al instituţiei;
    i) dispune măsurile ce trebuie luate cu privire la circulaţia şi transferul bunurilor;
    j) organizează activitatea pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;
    k) ia măsurile ce se impun pentru asigurarea ordinii şi disciplinei în cadrul direcţiilor şi serviciilor pe care le coordonează;
    l) semnează legitimatiile şi ecusoanele personalului, întocmite de Serviciul organizare, resurse umane şi contencios;
    m) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de către avocatul poporului.
    ART. 19
    Secretarul general este numit şi eliberat din funcţie de avocatul poporului.
    ART. 20
    Direcţia relaţii cu publicul şi informatica are în structura sa următoarele servicii:
    - Serviciul relaţii cu publicul, registratura, arhiva şi secretariat;
    - Serviciul informatica, documentare şi biblioteca.
    ART. 21
    Serviciul relaţii cu publicul, registratura, arhiva şi secretariat asigura înregistrarea, evidenta primara şi circulaţia cererilor adresate avocatului poporului, tehnoredactarea actelor, a documentelor şi a lucrărilor instituţiei, activitatea de arhiva, expediţie, realizarea unor servicii auxiliare necesare rezolvării cererilor adresate avocatului poporului.
    În acest scop, ii revin următoarele atribuţii:
    a) primeşte şi înregistrează cererile adresate avocatului poporului;
    b) tine evidenta persoanelor care se prezintă pentru audienta;
    c) întocmeşte dosare şi fise individuale cu numărul de evidenta al fiecărei cereri, pe care le transmite departamentelor de specialitate;
    d) pregăteşte corespondenta spre expediere organelor competente şi petitionarilor;
    e) primeşte şi înregistrează răspunsurile din partea autorităţilor publice şi le transmite departamentelor de specialitate;
    f) da relaţii petitionarilor în legătura cu stadiul de soluţionare a cererilor;
    g) întocmeşte situaţia statistica a cererilor şi audientelor, precum şi a stadiului de rezolvare a acestora;
    h) executa lucrările de secretariat, tehnoredactare şi dactilografiere, potrivit dispoziţiilor primite;
    i) întocmeşte şi tine registrele necesare în activitatea instituţiei;
    j) executa lucrările de arhiva şi de înregistrare în arhiva, asigura păstrarea şi consultarea dosarelor de către personalul instituţiei;
    k) asigura expedierea prin posta si, după caz, transportul corespondentei;
    l) tine gestiunea timbrelor poştale;
    m) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de către şefii ierarhici.
    ART. 22
    Serviciul informatica, documentare şi biblioteca urmăreşte realizarea şi prelucrarea fondului documentar necesar activităţii instituţiei, întocmirea de studii şi informări la solicitarea avocatului poporului, a adjunctilor şi consilierilor săi, a sefilor departamentelor de specialitate, precum şi evidenta şi informarea operativă.
    În acest scop, ii revin următoarele atribuţii:
    a) efectuarea de studii, sinteze şi informări dispuse de avocatul poporului, de adjunctii şi consilierii acestuia, întocmirea de documentaţii, rapoarte şi alte materiale necesare activităţii instituţiei;
    b) asigurarea evidentei şi informării operative, furnizarea datelor primare şi a situaţiilor statistice necesare funcţionarii sistemului informaţional, participarea la întocmirea corespondentei cu străinătatea, inclusiv a documentaţiilor, actelor sau altor materiale elaborate în cadrul Direcţiei pentru relaţii cu instituţiile statului, cu societatea civilă şi relaţii externe;
    c) proiectarea şi implementarea sistemului informaţional necesar funcţionarii instituţiei;
    d) gestionarea, prelucrarea şi evidenta bibliotecii, întocmirea fisierului acesteia şi informarea personalului instituţiei asupra lucrărilor de specialitate primite şi a legislaţiei curente.
    Studiile, sintezele, situaţiile statistice şi informarile elaborate de personalul serviciului se întocmesc împreună cu consilierii avocatului poporului şi cu şefii departamentelor de specialitate.
    ART. 23
    Direcţia economică, prin Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv şi serviciul aprovizionare, transport şi administrativ, asigura elaborarea, fundamentarea şi executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi a celorlalte lucrări financiar-contabile, exercitarea, de către avocatul poporului, a atribuţiilor sale de ordonator principal de credite, precum şi administrarea bunurilor din patrimoniul instituţiei, activitatea de investiţii şi de aprovizionare cu materiale, transportul, realizarea altor prestaţii administrative necesare funcţionarii instituţiei.
    ART. 24
    Serviciul organizare, resurse umane şi contencios executa lucrările privind angajarea şi salarizarea personalului, întocmirea şi eliberarea legitimatiilor şi a ecusoanelor, evidenta şi completarea carnetelor de munca, evidenta sancţiunilor disciplinare, încetarea raporturilor de munca şi alte lucrări specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    De asemenea, potrivit legii, asigura asistenta juridică a instituţiei, precum şi reprezentarea ei în fata instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie.
    ART. 25
    Secretarul general aproba fişa postului, întocmită de şefii compartimentelor din subordinea sa.

    Secţiunea a 3-a
    Direcţia pentru relaţii cu instituţiile statului, cu societatea civilă şi relaţii externe. Biroul de presa şi protocol

    ART. 26
    Direcţia pentru relaţii cu instituţiile statului, cu societatea civilă şi relaţii externe este condusă de un director şi asigura:
    a) realizarea de contracte directe şi permanente cu instituţiile statului şi un schimb informaţional continuu în vederea realizării competentelor instituţiei, potrivit legii;
    b) realizarea de contracte şi schimburi informationale permanente cu organizaţiile neguvernamentale care promovează valorile societăţii civile, în mod special cu organizaţiile care activează în domeniul apărării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;
    c) informarea şi prezentarea, într-o forma cat mai accesibila publicului, a dispoziţiilor Legii nr. 35/1997 şi ale prezentului regulament;
    d) participarea avocatului poporului sau a reprezentanţilor acestuia la diverse conferinţe, simpozioane, seminarii, la care se dezbat probleme sociale de interes pentru activitatea specifica a instituţiei;
    e) organizarea de manifestări similare la care sa fie invitaţi reprezentanţi ai societăţii civile;
    f) îndeplinirea lucrărilor ce ii revin instituţiei în cadrul relaţiilor internaţionale;
    g) traducerea, întocmirea şi expedierea corespondentei cu străinătatea.
    ART. 27
    Biroul de presa şi protocol are următoarele atribuţii:
    a) monitorizarea presei scrise şi audiovizuale, cu referiri speciale la competentele instituţiei, şi difuzarea revistei presei, pentru avocatul poporului, adjunctii şi consilierii acestuia;
    b) efectuarea de sinteze tematice, direct sau în colaborare cu departamentele de specialitate şi cu consilierii avocatului poporului;
    c) întocmirea şi difuzarea de comunicate oficiale privind activitatea instituţiei, sub directa îndrumare a avocatului poporului;
    d) redactarea raspunsurilor la articolele apărute în presa, referitoare la instituţie;
    e) organizarea contactelor avocatului poporului cu reprezentanţii presei scrise şi ai instituţiilor de radio şi de televiziune;
    f) asigurarea legăturii cu conducerile redactiilor şi agenţiilor de presa, în vederea realizării unei comunicări permanente de natura sa satisfacă interesul publicistic particular al unei anumite instituţii de informare în masa;
    g) obţinerea paşapoartelor şi a vizelor, precum şi asigurarea protocolului pentru deplasări în străinătate;
    h) primirea şi insotirea delegaţiilor străine în cadrul programului de relaţii externe aprobat de avocatul poporului;
    i) primirea, la sediul instituţiei, a invitaţilor din ţara.
    ART. 28
    Atribuţiile personalului direcţiei se stabilesc prin fişa postului, întocmită de director şi aprobată de avocatul poporului.

    CAP. V
    Funcţionarea instituţiei

    Secţiunea 1
    Dispoziţii procedurale

    ART. 29
    Programul de primire a cererilor şi de audiente este asigurat de avocatul poporului, de adjunctii şi consilierii săi, precum şi de şefii departamentelor de specialitate.
    ART. 30
    Cererile adresate avocatului poporului trebuie formulate în scris, cu respectarea condiţiilor prevăzute de lege.
    Pentru motive temeinice, la solicitarea petiţionarului, acestuia i se poate încuviinţa sa-si prezinte oral cererea, care va fi consemnată de către consilierul de serviciu.
    ART. 31
    Avocatul poporului se poate sesiza din oficiu, atunci când afla, pe orice alta cale, ca au fost incalcate drepturi sau libertăţi cetatenesti de către o autoritate a administraţiei publice.
    Procedura din oficiu încetează la solicitarea persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale.
    ART. 32
    Cererea adresată va fi semnată de petitionar şi va cuprinde următoarele:
    a) numele şi domiciliul persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale;
    b) drepturile şi libertăţile incalcate;
    c) autoritatea administrativă sau funcţionarul public în cauza;
    d) descrierea faptelor invocate;
    e) dovada întârzierii sau a refuzului administraţiei publice de a soluţiona cererea, potrivit legii, în termenul prevăzut;
    f) menţiunea obligatorie dacă cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instanţe judecătoreşti sau dacă a format obiectul unei judecati;
    g) autorităţile publice care au fost sesizate anterior;
    h) orice alte acte care pot susţine cererea.
    Cererile se fac în nume propriu şi se depun personal sau prin reprezentanţi împuterniciţi potrivit legii.
    ART. 33
    În situaţia în care cererea este incompleta sau prezintă neclaritati, petiţionarului i se va acorda posibilitatea completării sau refacerii cererii.
    ART. 34
    Primind cererea, împreună cu întreaga documentaţie care o însoţeşte, avocatul poporului poate dispune audierea persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale, conform programului de audiente.
    Pentru motive temeinice, din oficiu sau la solicitarea petiţionarului, avocatul poporului poate dispune ca demersurile sale sa aibă caracter confidenţial.
    ART. 35
    Repartizarea lucrării, în vederea examinării faptelor sesizate şi a temeiurilor legale ce o susţin, se face pe baza de rezoluţie a avocatului poporului sau a imputernicitilor săi, prin care se indica departamentul de specialitate în competenta căruia intra soluţionarea lucrării, precum şi termenul stabilit pentru aceasta.
    ART. 36
    Înainte de a decide cu privire la modul în care va fi soluţionată cererea, avocatul poporului poate dispune efectuarea unor cercetări preliminare. În acest scop, el se va putea adresa organelor autorităţilor publice, prin departamentele de specialitate, pentru obţinerea informaţiilor şi a documentelor necesare.
    În cazurile în care, pentru stabilirea şi lămurirea unor fapte de care depinde soluţionarea cererii, este necesară o expertiza, iar aceasta nu poate fi asigurata de personalul de specialitate din instituţie, avocatul poporului poate dispune angajarea, pe baza de convenţie civilă, a unui colaborator extern.
    ART. 37
    În cazul în care avocatul poporului constata ca soluţionarea cererii primite este de competenta Ministerului Public, se afla pe rolul unei instanţe judecătoreşti sau are ca obiect erori judiciare, el va sesiza autorităţile competente, potrivit legii, iar acestea sunt obligate sa comunice concluziile la care s-a ajuns şi măsurile luate.
    ART. 38
    În situaţia în care obiectul unei cereri intra în domeniul de activitate a doua departamente de specialitate, va fi desemnat un singur departament responsabil cu soluţionarea lucrării, stabilindu-se, totodată, obligaţia celuilalt departament de a colabora.
    ART. 39
    Titularul lucrării, responsabil cu examinarea cererii şi a documentelor care o însoţesc, poate solicita furnizarea de explicaţii şi de date suplimentare cu privire la conţinutul dosarului.
    Pe baza lucrărilor efectuate, acesta întocmeşte referatul cuprinzând concluziile examinării, care se înaintează avocatului poporului, sub semnătura şefului departamentului de specialitate şi a adjunctului coordonator.
    ART. 40
    Atunci când din examinarea cererii şi a documentaţiei anexate rezulta necesitatea unei anchete proprii, avocatul poporului va decide în consecinţa.
    Decizia va cuprinde următoarele:
    a) rezumatul cererii şi indicarea autorităţii publice în cauza;
    b) faptele şi documentele ce urmează a fi supuse anchetei;
    c) persoanele care vor efectua ancheta, din împuternicirea sa.
    În acest scop, avocatul poporului sau împuterniciţii săi au dreptul sa audieze şi sa ia declaraţii de la conducătorii autorităţilor administraţiei publice, de la orice funcţionar public sau de la oricare alta persoana prevăzută de lege care poate da informaţiile necesare soluţionării cererii, potrivit dispoziţiilor legale.
    ART. 41
    Avocatul poporului poate întrerupe efectuarea anchetei proprii ori de câte ori constata ca cererea a fost soluţionată amiabil sau ca au încetat temeiurile acesteia.
    Întreruperea anchetei pune capăt cursului cererii.
    Încetarea procedurii i se va aduce la cunoştinţa petiţionarului.
    ART. 42
    După finalizarea lucrării şi întocmirea referatului care cuprinde faptele constatate şi recomandările cu privire la măsurile ce trebuie luate în vederea inlaturarii ilegalitatii comise, a reparării daunelor produse şi a repunerii persoanei lezate în drepturile sale, se vor face comunicări, potrivit legii, atât petiţionarului, cat şi autorităţii administraţiei publice în cauza.
    Atunci când titularul lucrării constata, în baza documentaţiei primite împreună cu cererea, ca faptele expuse sunt evidente şi dovedite, el poate decide întocmirea referatului fără alte verificări.
    ART. 43
    Avocatul poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate.
    Cererile care nu fac obiectul activităţii instituţiei vor fi respinse fără motivare.
    ART. 44
    Avocatul poporului sau împuternicitul acestuia îşi poate exercita atribuţiile şi în afară sediului instituţiei.
    În acest scop, avocatul poporului sau împuternicitul sau poate intra în sediul oricărei autorităţi publice, în baza legitimaţiei de serviciu şi a ecusonului oficial, cu acordul conducerii instituţiei în cauza, iar în caz de împiedicare, acesta va putea solicita concursul Ministerului Public.
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, avocatul poporului sau împuternicitul sau va avea acces la orice informaţii, documente sau acte deţinute de autorităţile publice, în legătura cu cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertăţile lor şi în măsura în care le considera necesare pentru soluţionarea acestora, având obligaţia respectării secretului acestor informaţii, după caz.
    Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la alin. 1-3 atrage răspunderea prevăzută la art. 32 din Legea nr. 35/1997.
    ART. 45
    Avocatul poporului sau împuternicitul sau poate efectua inspecţii în incinta penitenciarelor sau a altor locuri de detenţie, reeducare şi resocializare, a unităţilor militare, precum şi la celelalte unităţi unde persoanele sunt supuse unui regim restrictiv al libertăţii de circulaţie.
    Avocatul poporului sau împuternicitul sau are dreptul de a purta discuţii private cu oricare dintre persoanele aflate în situaţiile menţionate la alin. 1.
    Inspectiile se vor putea efectua cu acordul prealabil al conducerii administrative a unităţii sau al organului ierarhic superior.
    Dispoziţiile art. 44 alin. 2 din prezentul regulament sunt aplicabile.

    Secţiunea a 2-a
    Registrele instituţiei

    ART. 46
    Registrele instituţiei sunt următoarele:
    a) Registrul general de intrare şi ieşire a corespondentei;
    b) Registrul general de dosare, în care se înregistrează cererile primite şi li se da număr;
    c) Registrul recomandărilor, în care se înregistrează recomandările avocatului poporului ce se trimit autorităţilor publice şi li se da număr;
    d) Registrul de ordine emise de avocatul poporului, în care acestea se înregistrează şi li se da număr, în ordine cronologică;
    e) Registrul special de corespondenta secreta şi confidenţială, în care se înregistrează documentele având acest caracter;
    f) Registrul de arhiva.
    ART. 47
    Registrul general de dosare va cuprinde următoarele rubrici:
    a) numărul dosarului;
    b) numele petiţionarului;
    c) data primirii cererii;
    d) obiectul cererii;
    e) departamentul de specialitate căruia i-a fost repartizata cererea şi numele titularului lucrării;
    f) data expedierii recomandarii, respectiv a sesizării autorităţii competente;
    g) data comunicării către petitionar a rezultatelor cererii.
    Sub acelaşi număr de dosar se vor înregistra toate documentele depuse ulterior sau corespondenta în legătura cu cererea respectiva.
    Stabilirea rubricilor registrelor menţionate la art. 46 lit. a), c), d) şi e) se face în funcţie de natura lucrărilor evidenţiate, la propunerea secretarului general, şi se proba de către avocatul poporului.
    Registrul de arhiva va evidenţia data primirii în arhiva, natura lucrării, numărul de file, compartimentul care preda şi semnăturile de predare-primire.
    ART. 48
    O copie de pe recomandările înregistrate în registrul prevăzut la art. 46 lit. c) se indosariaza, în ordine numerică, într-un dosar special, care se păstrează în arhiva.
    ART. 49
    Pentru evidenta lucrărilor primite şi realizate în departamentele de specialitate se întocmeşte un registru al dosarelor examinate în departament, care va cuprinde următoarele rubrici:
    a) menţiunile de la art. 47 lit. a) - d);
    b) data primirii lucrării în departament;
    c) termenul de finalizare a lucrării;
    d) numele titularului lucrării;
    e) autoritatea publica sau funcţionarul public în cauza;
    f) data prezentării proiectului de referat în forma definitiva.
    Departamentele de specialitate vor întocmi, în colaborare cu Direcţia relaţii cu publicul şi informatica, opisul alfabetic în care se trec numele petitionarilor şi vor tine evidenta termenelor la care urmează a fi primite răspunsurile din partea autorităţilor sesizate, cu privire la rezolvarea legală a cererilor înaintate acestora.
    ART. 50
    Registrele vor fi numerotate şi parafate, iar la sfârşitul fiecărui an se vor întocmi procese-verbale de închidere, contrasemnate de secretarul general.
    Evidentele din registre vor putea fi realizate şi pe suport magnetic.

    Secţiunea a 3-a
    Dosarele cererilor

    ART. 51
    Dosarele cuprinzând cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertăţile lor pot fi consultate de persoanele interesate, cu aprobarea şefului compartimentului unde se afla dosarul, exceptând situaţiile în care, prin decizia avocatului poporului, acestea sunt supuse regimului lucrărilor confidenţiale.
    Pe coperta fiecărui dosar se vor menţiona: denumirea instituţiei, numărul dat dosarului şi alte date de identificare a cererii, caracterul confidenţial, după caz, precum şi felul şi data lucrărilor efectuate.
    Scoaterea dosarelor din incinta instituţiei este interzisă, cu excepţia cazurilor în care avocatul poporului sau împuternicitul sau se deplasează pentru efectuarea unor anchete sau în alte situaţii care impun aceasta.
    ART. 52
    Documentele care intra în compunerea dosarului vor fi numerotate, cusute, şnuruite şi stampilate înainte de predarea lor la arhiva.
    Păstrarea în arhiva a dosarelor se va face în ordinea lor numerică.
    ART. 53
    La arhiva vor fi predate şi celelalte lucrări ale instituţiei, care vor fi păstrate potrivit legii.

    CAP. VI
    Personalul instituţiei

    Secţiunea 1
    Condiţiile de numire în funcţie

    ART. 54
    Consilierii avocatului poporului şi şefii departamentelor de specialitate se numesc şi se eliberează din funcţie de către acesta.
    ART. 55
    Condiţiile de numire a sefilor departamentelor de specialitate sunt cele prevăzute de Legea nr. 53/1991, cu modificările ulterioare, pentru funcţia de consilier parlamentar.
    ART. 56
    Condiţiile de numire a experţilor şi a consultantilor sunt următoarele:
    a) sa fie cetăţean roman şi sa aibă domiciliul în ţara;
    b) sa fie absolvent, cu diploma de licenţa, a unei facultăţi;
    c) sa fi desfăşurat o activitate profesională valoroasa;
    d) sa aibă o buna reputaţie morala.
    În afară condiţiilor prevăzute la lit. a) - d) ale alineatului precedent, pentru funcţia de expert se cere o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, iar pentru cea de consultant, de 3 ani. În situaţii motivate, avocatul poporului, la propunerea Comisiei de numiri şi disciplina, prevăzută la art. 34 din Legea nr. 35/1997, poate reduce pana la 3 ani vechimea în munca pentru expert şi poate încadra în funcţia de consultant tineri absolvenţi de facultate, cu diploma de licenţa, fără îndeplinirea condiţiilor de vechime.
    ART. 57
    Condiţiile de numire în funcţiile de specialitate de execuţie - altele decât cele de consilier, expert şi consultant -, precum şi pentru funcţiile de execuţie sunt cele aplicabile personalului similar din serviciile Senatului.
    ART. 58
    Funcţiile din serviciile instituţiei, prevăzute la art. 56 şi 57, se ocupa prin concurs, în condiţiile legii.
    Concursul se organizează de către Comisia de numiri şi disciplina, formată din trei consilieri desemnaţi de avocatul poporului, dintre care unul este din departamentul de specialitate în structura căruia se afla postul vacant. Pentru funcţiile de execuţie, la concurs participa şi directorul, respectiv şeful compartimentului în structura căruia se afla postul vacant.
    Lucrările de secretariat ale Comisiei de numiri şi disciplina vor fi asigurate de Serviciul organizare, resurse umane şi contencios.
    ART. 59
    Comisia de numiri şi disciplina va asigura afişarea anunţului de concurs la sediul instituţiei si/sau publicarea sa într-un cotidian, cu cel puţin 15 zile înainte de ţinerea concursului. Anunţul va menţiona data la care se tine concursul, postul vacant, condiţiile de participare, precum şi tematica de concurs.
    Candidaţii vor prezenta curriculum vitae şi copie de pe actul de studii.
    ART. 60
    Tematica de concurs se va elabora de către Comisia de numiri şi disciplina, pe baza propunerilor şefului departamentului de specialitate, respectiv ale directorului direcţiei în structura căreia se găseşte postul vacant, indicandu-se, totodată, sursele de documentare ce pot fi folosite de candidaţi.
    ART. 61
    Concursul va consta în proba scrisă, proba orala si, după caz, proba practica.
    ART. 62
    Proba scrisă şi cea orala vor fi notate de la 1 la 10 de către fiecare membru al Comisiei de numiri şi disciplina. Nota de calificare va fi cea rezultată din media notarilor la fiecare proba.
    Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţină la fiecare proba cel puţin nota 7.
    ART. 63
    Rezultatul concursului şi ordinea de clasificare a candidaţilor se consemnează, de către Comisia de numiri şi disciplina, într-un proces-verbal care va fi înaintat spre aprobare avocatului poporului, însoţit de propunerea corespunzătoare.
    ART. 64
    Comisia de numiri şi disciplina poate solicita candidaţilor date suplimentare referitoare la activitatea profesională desfăşurata, constând, de regula, în lucrări ştiinţifice sau alte lucrări de specialitate în domeniu.
    ART. 65
    Pe baza propunerii Comisiei de numiri şi disciplina şi a celorlalte documente aferente concursului, avocatul poporului emite ordinul de numire în funcţie.
    ART. 66
    Candidaţii cărora li s-a aprobat angajarea sunt obligaţi sa se prezinte la post în termen de cel mult 15 zile de la data luării la cunoştinţa. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând sa se comunice următoarei persoane, declarata reusita la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
    ART. 67
    În cazul în care la concursul stabilit nu se prezintă mai mulţi candidaţi, ocuparea postului se face pe baza de examen, organizat în condiţiile art. 58-66.
    ART. 68
    Personalul instituţiei trebuie sa-si îndeplinească atribuţiile cu conştiinciozitate şi profesionalism, respectând obligaţiile de serviciu.
    ART. 69
    Personalul din serviciile instituţiei poate fi avansat în grad sau treapta profesională, precum şi în funcţii superioare vacante, pe baza rezultatelor în activitatea depusa şi a aptitudinilor dovedite, confirmate de şefii ierarhici.
    În cazul în care se considera ca funcţia prevăzută la alin. 1 nu poate fi ocupată prin avansare, avocatul poporului poate dispune organizarea unui concurs, în condiţiile art. 58-67.

    Secţiunea a 2-a
    Salarizarea şi concediile de odihna

    ART. 70
    Salarizarea personalului instituţiei se face potrivit statului de funcţii, în condiţiile legilor nr. 40/1991 şi nr. 53/1991, republicate, cu modificările ulterioare, precum şi potrivit asimilarilor făcute conform dispoziţiilor art. 33 alin. (3) din Legea nr. 35/1997.
    ART. 71
    Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amânarea concediului de odihna, precum şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit dispoziţiilor legale privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor, prin ordin al avocatului poporului.
    ART. 72
    La stabilirea duratei concediului de odihna pentru salariaţii cu funcţii de conducere şi de execuţie de specialitate se vor avea în vedere, în mod corespunzător, criteriile aplicabile funcţiilor din serviciile Senatului cu care sunt asimilate, potrivit legii.

    Secţiunea a 3-a
    Răspunderea disciplinară

    ART. 73
    Încălcarea prevederilor Legii nr. 35/1997, ale prezentului regulament şi a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea celor vinovaţi şi aplicarea de sancţiuni disciplinare.
    ART. 74
    În cazul săvârşirii de abateri disciplinare, funcţionarul este cercetat de către Comisia de numiri şi disciplina, la sesizarea secretarului general, respectiv a şefului departamentului de specialitate.
    Comisia de numiri şi disciplina examinează probele înaintate şi procedează la audierea celui în cauza.
    Concluziile Comisiei de numiri şi disciplina se consemnează şi se înaintează avocatului poporului, împreună cu propunerea de sancţionare.
    ART. 75
    Sancţiunile disciplinare ce se aplica celor vinovaţi de abateri disciplinare sunt următoarele:
    a) avertisment;
    b) reducerea salariului şi a indemnizaţiei de conducere cu 10-15%, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    c) retrogradarea din funcţie sau categorie în cadrul aceleiaşi profesii, pentru o durata de cel mult 3 luni;
    d) destituirea din funcţie.
    Destituirea din funcţie se aplica în cazul săvârşirii unei abateri grave sau al încălcării, în mod repetat, a obligaţiilor de serviciu.
    ART. 76
    Aplicarea sancţiunilor, în funcţie de gravitatea abaterilor comise, se face de către avocatul poporului, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.

    CAP. VII
    Colaboratorii externi

    ART. 77
    Pentru executarea unor lucrări de complexitate deosebita ori în legătura cu efectuarea anchetelor proprii, avocatul poporului poate utiliza serviciile unor specialişti, în calitate de colaboratori externi.
    Colaboratorii externi beneficiază de drepturile corespunzătoare, cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Senatului.
    ART. 78
    Angajarea colaboratorilor externi, perioadele de colaborare, timpul de munca sau lucrările executate, răspunderile, drepturile cuvenite şi modalitatea de plata se stabilesc prin convenţii civile de prestări de servicii, înregistrate la Camerele de munca.
    Aprobarea colaboratorilor externi şi stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al avocatului poporului, la propunerea sefilor departamentelor de specialitate, respectiv a directorilor.
    ART. 79
    Pe perioada îndeplinirii atribuţiilor, colaboratorii externi se supun îndatoririlor personalului instituţiei în ceea ce priveşte păstrarea confidenţialităţii lucrărilor, respectarea programului de lucru şi a celorlalte reguli de disciplina interna.
    Acestora li se va elibera legitimatie de intrare în sediu, care va fi restituită la încetarea calităţii de colaborator extern.
    ART. 80
    Avocatul poporului poate numi, dintre personalitatile cu înalt prestigiu şi cu bogata activitate profesională, consilieri temporari, folosiţi în calitate de consultanţi ştiinţifici, în condiţiile art. 77-79.

    CAP. VIII
    Bugetul de venituri şi cheltuieli

    ART. 81
    Bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei face parte integrantă, potrivit legii, din bugetul de stat.
    ART. 82
    Prin bugetul de venituri şi cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii instituţiei, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
    ART. 83
    Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se întocmeşte cu avizul Ministerului Finanţelor.
    ART. 84
    Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasări, dotări cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al avocatului poporului, potrivit legii.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale

    ART. 85
    Programul de lucru al instituţiei va fi stabilit de avocatul poporului, în corelare cu programul autorităţilor publice.
    ART. 86
    Pentru accesul în incinta autorităţilor publice, avocatul poporului şi împuterniciţii săi vor purta un ecuson oficial, pe care este aplicată fotografia şi sunt înscrise datele de identificare a persoanei.
    Modelul acestui ecuson şi procedura de eliberare se aproba de către avocatul poporului.
    Eliberarea ecusoanelor se face de către Serviciul organizare, resurse umane şi contencios, care tine şi evidenta ecusoanelor emise.
    ART. 87
    Avocatul poporului informează periodic opinia publica asupra principalelor aspecte ale activităţii sale, prin mijloacele de informare în masa, în condiţiile stabilite de lege.
    ART. 88
    Prezentul regulament se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea sa de către Biroul permanent al Senatului*).

--------------
    *) Biroul permanent al Senatului a aprobat Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului în şedinţa din 29 octombrie 1997.

    ANEXA 1



                       STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
                   A INSTITUŢIEI AVOCATUL POPORULUI



                            ┌────────────────────┐
           ┌────────────┬───┤ AVOCATUL POPORULUI ├─────┬────────────────┬────────────────┐
           │ │ │ ┌─┤ | │ │
           │ │ │ │1│ | │ │
┌──────────┴─────────┐ │ └──────────┬───────┴─┘ | ┌──────────┴─────────┐ │
│ADJUNCTUL AVOCATULUI│ │ │ | │ADJUNCTUL AVOCATULUI│ │
│ POPORULUI ┌─┤ │ │ | │ POPORULUI ┌─┤ │
│ │1│ │ │ | │ │1│ │
└───┬──────────────┴─┘ │ │ | └──────────┬───────┴─┘ │
    │ ┌──────┴─────┐ │ ┌-----┴-------┐ │ │
    │ │ CONSILIERI │ │ | COLEGIUL | └─────────┐ │
    │ │ ┌─┤ │ | CONSULTATIV | │ │
    │ │ │2│ │ | | │ │
    │ └──────────┴─┘ │ └-------------┘ │ │
    │ ┌──────────────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────────┐ │ │
    ├─┤Departamentul pentru probleme │ │ │Departamentul pentru probleme ├───┤ │
    │ │privind protecţia copilului, │ │ ├─┐ privind autorităţile locale│ │ │
    │ ├─┐ femeii şi familiei │ │ │4│ │ │ │
    │ │4│ │ │ └─┴────────────────────────────┘ │ │
    │ └─┴────────────────────────────┘ │ ┌──────────────────────────────┐ │ │
    │ ┌──────────────────────────────┐ │ │Departamentul pentru probleme ├───┤ │
    ├─┤Departamentul pentru probleme │ │ │ privind ordinea publică, │ │ │
    │ │de muncă şi protecţia socială │ │ │servicii militare şi speciale │ │ │
    │ ├─┐ a muncii │ │ ├─┐ şi instituţii de reeducare │ │ │
    │ │4│ │ │ │4│ şi penitenciare │ │ │
    │ └─┴────────────────────────────┘ │ └─┴────────────────────────────┘ │ │
    │ ┌──────────────────────────────┐ │ ┌──────────────────────────────┐ │ │
    ├─┤Departamentul pentru probleme │ │ │ Departamentul pentru probleme├───┤ │
    │ ├─┐ privind minorităţile, │ │ │ privind protecţia │ │ │
    │ │4│ cultele şi mass─media │ │ │ proprietăţii private şi a │ │ │
    │ └─┴────────────────────────────┘ │ ├─┐ mediului, urbanism │ │ │
    │ ┌──────────────────────────────┐ │ │4│ şi amenajarea teritoriului │ │ │
    └─┤Departamentul pentru probleme │ │ └─┴────────────────────────────┘ │ │
      ├─┐privind educaţia, sănătatea │ │ ┌──────────────────────────────┐ │ │
      │4│ şi cultura │ │ │ Departamentul pentru │ │ │
      └─┴────────────────────────────┘ │ │ probleme privind protecţia ├───┘ │
                                       │ ├─┐ consumatorului şi a │ │
                                       │ │4│ contribuabilului │ │
                                       │ └─┴────────────────────────────┘ │
                                       │ │
                             ┌─────────┴─────────┐ ┌────────────────────────────────────┐│
                             │ SECRETAR GENERAL┌─┤ │ Direcţia pentru relaţii cu ││
                             │ │1│ │instituţiile statului, cu societatea├┘
                             └─────────┬───────┴─┘ │ civilă şi relaţii externe. ┌─┤
                                       │ │ Biroul de presă şi protocol │5│
                                       │ └──────────────────────────────────┴─┘
            ┌──────────────────────────┼──────────────────────────────┐
┌───────────┴─────────────┐ ┌─────────┴───────────────┐ ┌──────────┴─────────┐
│ Direcţia relaţii cu ┌─┤ │ Direcţia economică │ │Serviciul organizare│
│publicul şi informatică│1│ │ │ │ resurse umane şi ┌─┤
└───────────┬───────────┴─┘ └─────────┬───────────────┘ │ contencios │3│
            └──────────────┐ └─────────────────┐ └──────────────────┴─┘
┌─────────────────────────┐│ ┌─────────────────────────┐│
│ Serviciul relaţii cu ├┤ │ Serviciul ├┤
│publicul, registratură,┌─┤│ │financiar─contabilitate┌─┤│
│arhiva şi secretariat │4││ │ şi control preventiv │4││
└───────────────────────┴─┘│ └───────────────────────┴─┘│
┌─────────────────────────┐│ ┌─────────────────────────┐│
│ Serviciul informatică, ├┘ │Serviciul aprovizionare, ├┘
│ documentare şi ┌─┤ │ transport şi ┌──┤
│ bibliotecă │2│ │ administrativ │18│
└───────────────────────┴─┘ └──────────────────────┴──┘

                             Numărul de personal aprobat prin bugetul pentru anul 1997: 75
                             ─────────────────────────────────────────────────────────────





    ANEXA 2



                  NOMENCLATORUL DE FUNCŢII
              în instituţia Avocatul Poporului


                                                Baza legală pentru salarizare
                                                ──────────────────────────────
 1. Avocatul poporului (ministru) ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 2, poz. 3)
 2. Adjunct al avocatului poporului
    (secretar de stat) ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 2, poz. 4)
 3. Secretar general (funcţia de baza
    asimilată secretarului general
    adjunct al Senatului) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 2, poz. 2)
 4. Şef de departament ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 2, poz. 3)
 5. Director (funcţia de baza asimilată
    expertului parlamentar cu indemni─
    zatie de conducere) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 2
                                         şi anexa nr. 4, poz. 1)
 6. Şef de serviciu (funcţia de baza ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. I
    asimilată expertului gradului I A lit A poz. 1) şi Legea nr. 53/1991
    cu indemnizaţie de conducere) (anexa nr. 4, poz. 1)
 7. Consilier (asimilat consilierului ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 1)
    parlamentar)
 8. Expert (asimilat expertului ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 2)
    parlamentar)
 9. Expert gradul I A ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. I
                                         lit. A poz. 1)
10. Consultant (asimilat consultan─ ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 3)
    tului parlamentar)
11. Şef cabinet (S) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 2, poz. 5)
12. Inginer, economist, sociolog ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 1)
13. Bibliotecar (S) ─ Hotărârea Guvernului nr. 281/1991
                                         (anexa nr. 5, pct. II poz. 13)
14. Referent de specialitate (S) ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. I
                                         lit. A poz. 4)
15. Referent (M) ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 7)
16. Şef de cabinet (M) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 8)
17. Secretar de cabinet (M) ─ Legea nr. 53/1991 (anexa nr. 3, poz. 9)
18. Tehnician, merceolog ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 5)
19. Secretar─dactilograf ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
    (stenodactilograf) lit. A poz. 17)
20. Arhivar ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 24)
21. Magaziner ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 21)
22. Curier ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 28)
23. Bufetier ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 28)
24. Sofer ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
                                         lit. A poz. 30)
25. Muncitor (instalator, electrician, ─ Legea nr. 40/1991 (anexa nr. 8, pct. II
    lacatus, mecanic, tamplar) lit. A poz. 31)


                            -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016