Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 mai 2013  de organizare si functionare a Comitetului de supraveghere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 29 mai 2013 de organizare si functionare a Comitetului de supraveghere

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 30 mai 2013

    ART. 1
    (1) Comitetul de supraveghere, denumit în continuare Comitetul, funcţionează având în vedere principiile legalităţii, imparţialităţii, rolului activ şi disponibilităţii.
    (2) Atribuţiile şi obiectivele principale ale Comitetului sunt:
    a) asigurarea urmăririi respectării de către operatorii economici a prevederilor legale în vigoare în domeniul jocurilor de noroc;
    b) analizarea incidenţei unor activităţi sau acţiuni ale persoanelor fizice ori juridice, în curs de desfăşurare sau propuse a se desfăşura, asupra prevederilor legale din domeniul jocurilor de noroc, precum şi încadrarea acestora în sfera jocurilor de noroc;
    c) analizarea îndeplinirii condiţiilor legale în vigoare în vederea autorizării organizării şi exploatării jocurilor de noroc. În analiză se au în vedere documentaţiile depuse de operatorii economici solicitanţi, cu încadrarea acestora în prevederile legale în vigoare şi consemnate în notele întocmite de Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc care însoţesc respectivele documentaţii în cadrul lucrărilor Comitetului, rezultatele verificărilor întreprinse de comisiile de specialişti care verifică îndeplinirea faptică a condiţiilor de autorizare, precum şi alte documente sau precizări suplimentare formulate de operatorii economici solicitanţi, alţi operatori economici ori autorităţi;
    d) eliberarea documentelor prevăzute de legislaţia în vigoare în domeniul jocurilor de noroc, prin Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc, din cadrul Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc, denumit în continuare Oficiul, care constată îndeplinirea condiţiilor legale în vigoare;
    e) anularea, revocarea ori suspendarea licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi/sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc, în cazul în care organele de specialitate ale Oficiului constată abateri de la prevederile legale privind organizarea, autorizarea şi exploatarea activităţilor de jocuri de noroc. Măsura anulării, revocării ori suspendării licenţei de organizare a jocurilor de noroc şi/sau a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc poate fi dispusă şi la solicitarea Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor pentru nerespectarea prevederilor legislaţiei privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţarea actelor de terorism, constatată prin acte administrative emise de Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, rămase definitive în sistemul căilor administrative de atac, sau prin hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile. Comitetul poate să solicite organelor de specialitate menţionate anterior reanalizarea propunerilor şi a documentelor care le însoţesc în situaţia în care, în contradictoriu cu acestea, operatorii economici depun documente noi în apărare ori în situaţia în care documentele înaintate comisiei de organele de specialitate menţionate anterior nu conţin elementele necesare în vederea luării unei decizii. În aceste cazuri, Comitetul poate să dispună fie refacerea sau completarea documentaţiei de către organele cu atribuţii de control menţionate anterior, fie efectuarea unei noi verificări din partea direcţiilor de specialitate din cadrul Oficiului - direct ori împreună cu alte organe de control aparţinând Ministerului Afacerilor Interne. La luarea unei decizii, Comitetul va avea în vedere noile documente şi propunerile transmise de organele de specialitate;
    f) avizarea operatorilor economici care adiţionează şi instalează sisteme de tip black-box şi avizarea producătorilor de mijloace de joc din România, precum şi retragerea avizului pentru situaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
    g) gestiunea licenţelor de organizare a jocurilor de noroc, a autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, a avizelor de producere a mijloacelor de joc, a avizelor pentru adiţionarea şi instalarea sistemelor de tip black-box emise în favoarea operatorilor economici, a deciziilor de anulare, revocare sau suspendare a acestora, precum şi a altor măsuri şi hotărâri dispuse de Comitet, prin evidenţierea strictă a activităţii, pe operatori economici, şedinţe şi categorii;
    h) în vederea luării deciziilor, Comitetul, direct sau prin Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului, are dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii ori informaţii atât de la organizatori, cât şi de la alţi operatori economici sau alte instituţii ale statului care deţin astfel de documente ori informaţii sau au atribuţii în activităţi care privesc domeniul jocurilor de noroc.
    ART. 2
    Atribuţiile Comitetului se exercită în cadrul şedinţelor acestuia.
    ART. 3
    Comitetul îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 7 membri şi adoptă decizii prin votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi.
    ART. 4
    Comitetul se întruneşte, de regulă, de două ori pe lună pentru avizarea documentaţiilor depuse de operatorii economici sau ori de câte ori este nevoie pentru analizarea situaţiilor care impun adoptarea unor decizii în regim de urgenţă şi va fi convocat de preşedintele ori vicepreşedintele Oficiului, din proprie iniţiativă sau la propunerea Direcţiei generale de autorizare jocuri de noroc.
    ART. 5
    (1) Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului va pune la dispoziţia membrilor Comitetului, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte, ordinea de zi, notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate, precum şi, la cerere, întreaga documentaţie care va fi analizată în cadrul şedinţei.
    (2) Pe ordinea de zi pot fi cuprinse numai documentaţiile complete depuse la registratura Oficiului cu cel puţin 9 zile lucrătoare înainte de data şedinţei Comitetului.
    (3) Prin derogare de la prevederile alin. (1) şi (2), în situaţia în care Comitetul se convoacă pentru adoptarea unor decizii în regim de urgenţă, ordinea de zi, notele de prezentare întocmite de direcţia de specialitate, precum şi întreaga documentaţie care va fi analizată în cadrul şedinţei pot fi prezentate direct în cadrul lucrărilor şedinţei.
    (4) Notele de prezentare întocmite de Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc în urma analizării documentaţiei cuprind, în principal, următoarele:
    a) solicitările în vederea autorizării sau avizării, după caz, susţinute de documentele necesare;
    b) sesizările primite de la organele de specialitate ale Oficiului sau Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor;
    c) cererile de soluţionare a plângerilor prealabile formulate de operatorii economici împotriva deciziilor Comitetului. În acest caz, Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc va prezenta în nota de prezentare şi propunerile de soluţionare;
    d) sesizări din partea operatorilor economici.
    (5) Documentaţia va fi analizată de către specialiştii Direcţiei generale de autorizare jocuri de noroc.
    (6) Direcţia generală de autorizare jocuri de noroc analizează documentele prevăzute la alin. (2) sub aspectul conţinutului legal obligatoriu al dosarului, înaintând Comitetului note de prezentare care conţin propuneri în vederea modului de soluţionare a solicitării sau sesizării.
    (7) Comitetul va analiza situaţia prezentată, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
    ART. 6
    (1) Întreaga documentaţie analizată este prezentată în plenul Comitetului.
    (2) Fiecare documentaţie este prezentată printr-o notă semnată de către directorul Direcţiei generale de autorizare jocuri de noroc sau de înlocuitorul acestuia.
    ART. 7
    Comitetul are dreptul de a respinge orice solicitare în situaţia în care nu sunt întrunite elementele de aprobare a acesteia.
    ART. 8
    (1) Deciziile sunt validate prin semnarea de către toţi membrii comisiei prezenţi a procesului-verbal în care aceste decizii sunt menţionate.
    (2) Deciziile luate de către Comitet se semnează de către preşedintele sau de către vicepreşedintele acestuia.
    ART. 9
    (1) La şedinţele Comitetului participă directorul Direcţiei generale de autorizare jocuri de noroc din cadrul Oficiului şi cel puţin un expert din cadrul aceleiaşi direcţii care va consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
    (2) În funcţie de subiectele care urmează a fi analizate în cadrul şedinţelor, la lucrările Comitetului pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor autorităţi a căror activitate are incidenţă asupra domeniului jocurilor de noroc sau reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale din domeniu care pot oferi informaţii relevante în luarea deciziilor. Invitaţia se adresează în scris sub semnătura preşedintelui sau a vicepreşedintelui Oficiului.
    (3) Deliberările şi luarea deciziilor se fac numai de membrii Comitetului, fără prezenţa altor persoane.
    ART. 10
    (1) Decizia reprezintă act administrativ şi se emite numai în formă scrisă.
    (2) Decizia cuprinde, după caz, următoarele elemente:
    a) denumirea Comitetului;
    b) numărul şi data la care a fost emisă şi data de la care îşi produce efectele;
    c) datele de identificare a persoanei juridice;
    d) obiectul deciziei;
    e) motivele de fapt;
    f) temeiul de drept;
    g) numele şi semnătura preşedintelui sau ale vicepreşedintelui Oficiului, după caz;
    h) ştampila Comitetului;
    i) posibilitatea de a fi contestată.
    (3) Decizia emisă în condiţiile alin. (2) prin intermediul mijloacelor informatice este valabilă şi în cazul în care nu poartă semnătura preşedintelui sau a vicepreşedintelui Oficiului, după caz, şi ştampila Comitetului, dacă îndeplineşte cerinţele legale aplicabile în materie.
    ART. 11
    (1) Decizia se comunică persoanei juridice căreia îi este destinată sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz.
    (2) Comunicarea deciziei se face după cum urmează:
    a) prin prezentarea reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, la sediul direcţiei de specialitate din cadrul Oficiului şi primirea sub semnătură a deciziei, data comunicării fiind data ridicării actului;
    b) prin remiterea, sub semnătură, a deciziei de către persoanele împuternicite prin decizie a preşedintelui sau vicepreşedintelui Oficiului ori de către structurile teritoriale ale Oficiului, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a deciziei;
    c) prin poştă, la sediul social al persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, dacă se asigură transmiterea textului deciziei şi confirmarea primirii acesteia;
    d) prin publicitate, dacă comunicarea nu s-a putut realiza prin celelalte modalităţi menţionate la lit. a)-c).
    (3) Comunicarea prin publicitate se face prin afişarea, concomitent, la sediul Oficiului şi pe pagina de internet a acestuia a unui anunţ în care se menţionează că a fost emisă decizia pe numele persoanei juridice sau al persoanei împuternicite de către aceasta, după caz. Decizia se consideră comunicată în termen de 15 zile calendaristice de la data afişării anunţului.
    ART. 12
    Decizia produce efecte din momentul în care este comunicată persoanei juridice sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, ori la o dată ulterioară menţionată în decizia comunicată, potrivit legii. Pentru cazuri urgente, când se pot dispune măsuri operative, comunicarea se poate face atât de persoane împuternicite din cadrul structurilor centrale ale Oficiului, cât şi de către persoane împuternicite din cadrul structurilor teritoriale ale Oficiului.
    ART. 13
    Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la numele, prenumele şi calitatea persoanei care semnează actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea persoanei juridice sau a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, a obiectului deciziei ori a semnăturii preşedintelui sau vicepreşedintelui Comitetului, cu excepţia prevăzută la art. 11 alin. (3), atrage nulitatea acesteia. Nulitatea se poate constata la cerere sau din oficiu.
    ART. 14
    Comitetul poate îndrepta erorile materiale din cuprinsul deciziei, din oficiu sau la cererea persoanei juridice ori a persoanei împuternicite de către aceasta, după caz. Decizia rectificată se va comunica persoanei juridice sau persoanei împuternicite de către aceasta, după caz, potrivit legii.

                                      --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016