Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 29 august 2017  de organizare şi funcţionare a Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 29 august 2017 de organizare şi funcţionare a Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 709 din 1 septembrie 2017
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 102 din 29 august 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 1 septembrie 2017.
──────────
    ART. 1
    Comisia de evaluare a organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei şi a organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, denumită în continuare Comisia de evaluare, îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) evaluează solicitările şi acordă desemnarea, în vederea notificării, organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei, denumite în continuare OEVCP, pentru produse de construcţii din categoria echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiilor - echipamente fixe pentru alarmă/ detectare a incendiului, pentru stingerea incendiului, pentru controlul focului şi fumului şi pentru protecţie la explozii, precum şi pentru laboratoarele de încercări care efectuează încercări pentru evaluarea comportării la foc/rezistenţei la foc/ performanţei la foc exterior pentru oricare dintre familiile de produse pentru construcţii;
    b) evaluează solicitările şi acordă desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană, denumite în continuare OET, pentru produsele pentru construcţii din categoria echipamentelor fixe de luptă împotriva incendiului;
    c) analizează situaţia OEVCP şi OET desemnate şi menţine, restricţionează, suspendă sau retrage, după caz, desemnarea acordată acestora.


    ART. 2
    În cadrul activităţilor proprii, Comisia de evaluare aplică prevederile:
    a) Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare şi verificare a constanţei performanţei produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.141/92/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Procedurii privind desemnarea organismelor de evaluare tehnică europeană a produselor pentru construcţii, aprobată prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului afacerilor interne nr. 2.142/91/2013, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 3
    (1) În vederea desemnării ca OEVCP sau ca OET, Comisia de evaluare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) în termen de maximum 10 zile de la data înregistrării cererilor de desemnare, înştiinţează comisia de evaluare din cadrul autorităţii de notificare, respectiv Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, cu privire la cererile înregistrate;
    b) verifică, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii de desemnare, corectitudinea şi completitudinea documentelor însoţitoare transmise de către organismele care solicită desemnarea ca OEVCP sau ca OET;
    c) evaluează, pe baza documentelor prevăzute la lit. b), conformitatea organismelor solicitante cu cerinţele aplicabile organismelor în vederea desemnării;
    d) solicită toate informaţiile, datele şi documentele considerate necesare în legătură cu solicitarea de desemnare;
    e) acordă sau respinge, după caz, pe baza rezultatelor evaluării prevăzute la lit. c), desemnarea organismelor solicitante.

    (2) După desemnarea ca OEVCP sau ca OET, Comisia de evaluare îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) analizează situaţia organismelor desemnate, pe baza rapoartelor de evaluare emise de către organismul naţional de acreditare şi/sau a rapoartelor de inspecţie emise de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU, şi/sau a eventualelor sesizări şi reclamaţii şi a oricăror informaţii relevante pe care le deţine;
    b) stabileşte, cu consultarea organismului naţional de acreditare, a organismelor desemnate în cauză şi, după caz, a IGSU, programe de acţiuni corective necesare pentru eliminarea neconformităţilor constatate în legătură cu îndeplinirea de către aceste organisme a cerinţelor şi obligaţiilor ce le revin în calitate de organisme desemnate, precum şi modul de urmărire şi raportare a realizării acestor programe;
    c) efectuează evaluări de supraveghere anuală a organismelor desemnate prin verificarea menţinerii îndeplinirii cerinţelor care au stat la baza acordării desemnării prin supravegherea anuală a OET desemnate;
    d) realizează evaluări extraordinare ale OET desemnat, la eventualele sesizări şi reclamaţii; menţine, restricţionează, suspendă sau retrage, după caz, desemnarea acordată OEVCP şi OET.

    (3) Pentru fundamentarea hotărârilor, membrii Comisiei de evaluare pot participa, în calitate de observatori, în baza dispoziţiei scrise a preşedintelui acesteia, la inspecţiile de supraveghere ale OEVCP şi OET desemnate, efectuate de IGSU.

    ART. 4
    (1) Comisia de evaluare se întruneşte în şedinţe de lucru, ori de câte ori este necesar.
    (2) Convocarea Comisiei de evaluare se face de către secretarul acesteia, în scris, cu cel puţin 7 zile înainte de data şedinţei, şi este însoţită de agenda de lucru/ordinea de zi.
    (3) Agenda de lucru/Ordinea de zi este stabilită de preşedintele Comisiei de evaluare.

    ART. 5
    Comisia de evaluare se consideră legal întrunită în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor.

    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor deţinute, Comisia de evaluare adoptă hotărâri.
    (2) Hotărârile Comisiei de evaluare se adoptă, de regulă, prin consens. În cazul în care nu se obţine consensul, hotărârile se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi.
    (3) Comisia de evaluare întocmeşte procese-verbale ce conţin rezultatele verificărilor, evaluărilor şi ale hotărârilor cu privire la acordarea, respingerea motivată, menţinerea, restricţionarea, suspendarea ori retragerea desemnării OEVCP şi OET, care se semnează de toţi participanţii la şedinţă.

    ART. 7
    Proiectul ordinului ministrului afacerilor interne pentru aprobarea desemnării OEVCP sau OET se elaborează şi se promovează de Direcţia generală logistică, denumită în continuare DGL, în baza procesului-verbal care consemnează hotărârea de acordare a desemnării.

    ART. 8
    DGL înştiinţează, în scris, organismul cu privire la hotărârea de acordare, respingere motivată, menţinere, restricţionare, suspendare ori retragere a desemnării unui OEVCP sau OET, în termen de 5 zile de la data emiterii procesului-verbal ce conţine hotărârea în cauză.

    ART. 9
    (1) Organismul aflat în situaţia prevăzută la art. 8 poate depune contestaţie împotriva hotărârii de respingere, restricţionare, suspendare ori retragere a desemnării, la secretariatul DGL, conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Comisia de evaluare reanalizează situaţia, luând în considerare argumentele invocate în contestaţie, conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 10
    Comisia de evaluare consideră definitivă hotărârea prevăzută la art. 8 dacă:
    a) organismul în cauză nu a depus o contestaţie, în condiţiile art. 9;
    b) în urma reanalizării situaţiei, luând în considerare argumentele invocate în contestaţia depusă în condiţiile art. 9, se menţine aceeaşi soluţie.


    ART. 11
    (1) Preşedintele Comisiei de evaluare are următoarele atribuţii principale:
    a) conduce activitatea Comisiei de evaluare;
    b) aprobă convocatoarele şi agendele de lucru pentru şedinţele Comisiei de evaluare;
    c) semnează, în numele Comisiei de evaluare, documentele emise de aceasta;
    d) dispune, după caz, participarea membrilor Comisiei de evaluare, în calitate de observatori, la inspecţiile de supraveghere ale OEVCP şi OET desemnate, efectuate de IGSU.

    (2) Atunci când, din motive obiective, nu poate asigura conducerea Comisiei de evaluare, cu aprobarea directorului general al DGL, preşedintele îşi deleagă atribuţiile, în totalitate sau în parte, înlocuitorului legal.

    ART. 12
    (1) Secretariatul Comisiei de evaluare este asigurat de Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul DGL.
    (2) Secretarul Comisiei de evaluare, ofiţer specialist din structura prevăzută la alin. (1), îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
    a) asigură gestionarea cererilor şi documentelor în legătură cu desemnarea;
    b) informează membrii Comisiei de evaluare cu privire la cererile şi documentele depuse de către organismele care solicită să fie desemnate, precum şi în legătură cu orice informaţie transmisă Comisiei privind organismele desemnate;
    c) întocmeşte procesele-verbale în cadrul şedinţelor Comisiei de evaluare, precum şi orice alte documente ale acesteia;
    d) întocmeşte proiectele convocatoarelor şi agendelor de lucru pentru şedinţele Comisiei de evaluare şi le înaintează spre aprobare preşedintelui acesteia;
    e) convoacă şedinţele Comisiei de evaluare, potrivit convocatoarelor aprobate de către preşedintele acesteia.


    ART. 13
    Procesele-verbale de şedinţă, precum şi orice alte documente ale Comisiei de evaluare se arhivează la Centrul de coordonare a cercetării ştiinţifice din cadrul DGL.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016