Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
REGULAMENT din 28 septembrie 2022 de organizare şi funcţionare al Comitetului interministerial pentru analiza cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 954 din 30 septembrie 2022
──────────
Aprobat prin ORDINUL nr. 2.540 din 28 septembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 954 din 30 septembrie 2022.
──────────
ART. 1
Comitetul interministerial pentru analiza cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii, denumit în continuare CI, are rolul de a analiza cadrul legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii şi de a propune Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, denumit în continuare MMAP, modificări şi/sau completări ale cadrului legal, în concordanţă cu respectarea principiului DNSH - Do No Significant Harm („A nu prejudicia în mod semnificativ“), cu necesităţile ecologice ale habitatelor şi speciilor şi în funcţie de informaţiile actualizate despre distribuţia speciilor şi a habitatelor şi dinamica stării de conservare a acestora.
ART. 2
CI este alcătuit din 13 membri, dintre care reprezentantul MMAP este preşedintele CI.
ART. 3
Atribuţiile preşedintelui sunt următoarele:
a) prezidează şedinţele de lucru ale CI;
b) semnează deciziile hotărâte de CI şi redactate de Secretariatul tehnic al CI;
c) stabileşte şi emite decizii pentru constituirea grupurilor de lucru pentru analizarea şi soluţionarea unor probleme tehnice specifice;
d) desemnează nominal dintre membrii CI coordonatorii grupurilor de lucru prevăzute la lit. c);
e) nominalizează persoana/persoanele din cadrul MMAP pentru a face parte din grupurile de lucru stabilite la lit. c).
ART. 4
Membrii CI au următoarele drepturi:
a) să participe la şedinţele de lucru ale CI;
b) să îşi exprime votul asupra tuturor subiectelor aflate pe ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CI;
c) să facă propuneri de modificare şi/sau completare a cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii.
ART. 5
În vederea îndeplinirii atribuţiilor principale prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 781/2022 privind înfiinţarea Comitetului interministerial pentru analiza cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii, CI poate lua următoarele măsuri:
a) identifică şi elaborează propuneri pentru actualizarea cadrului legislativ în concordanţă cu respectarea DNSH, cu necesităţile ecologice aferente habitatelor şi speciilor şi în funcţie de informaţiile actualizate despre distribuţia speciilor şi a habitatelor şi dinamica stării de conservare a acestora;
b) propune şi participă la grupuri de lucru, alcătuite din experţi din cadrul autorităţilor, instituţiilor şi organizaţiilor, inclusiv neguvernamentale, publice sau private, cu responsabilităţi în domeniile educaţie, agricultură, pescuit, acvacultură, silvicultură, vânătoare, turism, organizare spaţială, transport, energie, apărare naţională, mediu, în scopul analizării şi soluţionării unor probleme tehnice specifice;
c) fiecare membru al CI poate supune spre aprobare preşedintelui CI propunerea de participare, cu rol consultativ, a unor experţi în domeniile prevăzute la lit. b), din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale pe care o reprezintă, precum şi din cadrul autorităţilor/instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea, în coordonarea sau în subordinea acestora. Experţii proveniţi din instituţiile şi organizaţiile neguvernamentale, publice sau private, participă la activităţile iniţiate de CI cu rol consultativ, fără nicio implicare financiară, de orice natură, din partea statului.
ART. 6
CI se întruneşte în şedinţe de lucru, trimestrial şi/sau de câte ori este necesar.
ART. 7
Şedinţele de lucru sunt legal constituite dacă se desfăşoară în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor CI/grupului de lucru.
ART. 8
La şedinţele de lucru pot fi invitaţi în calitate de observatori reprezentanţi ai societăţii civile, cu activitate dovedită în domeniul conservării biodiversităţii.
ART. 9
Şedinţele de lucru se convoacă de către preşedintele CI, prin intermediul Secretariatului tehnic, în urma consultării cu membrii CI asupra perioadei şi agendei de lucru.
ART. 10
Deciziile/Propunerile CI se adoptă prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi.
ART. 11
În cazul în care membrii CI stabilesc un grup de lucru, propunerile grupului de lucru se consemnează în procesul-verbal de şedinţă care se încheie după fiecare întrunire de lucru şi se semnează de toţi membrii prezenţi.
ART. 12
Membrii CI/grupurilor de lucru sunt convocaţi nominal, în scris, cu minimum 5 zile lucrătoare înaintea fiecărei reuniuni, comunicându-se locul, data şi ora convocării, precum şi ordinea de zi, la care se anexează documentele de lucru necesare.
ART. 13
Secretariatul tehnic al CI este asigurat de către Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate şi funcţionează în cadrul acesteia.
ART. 14
Personalul care formează Secretariatul tehnic se desemnează de către preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Arii Naturale Protejate, prin decizie.
ART. 15
Secretariatul tehnic al CI are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a) întocmeşte procesele-verbale din cadrul şedinţelor de lucru;
b) asigură corespondenţa cu membrii CI între şedinţele de lucru;
c) organizează întâlnirile de lucru ale CI şi urmăreşte buna desfăşurare a acestora;
d) asigură corespondenţa cu membrii CI în vederea convocării CI;
e) propune coordonatorului grupurilor de lucru conţinutul agendei;
f) pregăteşte şi transmite documentele şi materialele necesare convocării reuniunilor grupurilor de lucru;
g) transmite membrilor CI şi/sau membrilor grupurilor de lucru stabilite materialele şi documentele în forma transmisă de membrii CI;
h) primeşte, centralizează, include observaţiile/completările membrilor CI/grupurilor de lucru şi distribuie documentele consolidate către membrii CI/grupurilor de lucru;
i) asigură evidenţa documentelor primite de la membrii CI/grupurilor de lucru sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat;
j) întocmeşte procesele-verbale ale reuniunilor CI/grupului de lucru;
k) asigură arhivarea, în format electronic şi pe hârtie, a tuturor documentelor referitoare la reuniunile grupurilor.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: