Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 28 noiembrie 2023  de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 28 noiembrie 2023 de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1126 din 13 decembrie 2023
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 3.612 din 28 noiembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.126 din 13 decembrie 2023.
──────────
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi de funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, precum şi metodologia de desemnare a membrilor Comisiei, potrivit legii.

    ART. 2
    Comisia Naţională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, denumită în continuare Comisia, este o structură fără personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Culturii, şi are atribuţii de coordonare a activităţilor de protejare şi promovare a patrimoniului cultural imaterial, desfăşurate în baza politicilor culturale ale Ministerului Culturii.

    ART. 3
    (1) Comisia este constituită din 21 de membri şi funcţionează în conformitate cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
    (2) Comisia se constituie din personalităţi, specialişti din domeniul patrimoniului cultural imaterial, numiţi prin ordin al ministrului culturii pentru un mandat de doi ani, care poate fi reînnoit consecutiv o singură dată.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:
    a) respectarea şi aplicarea corectă a legii;
    b) prioritatea interesului public;
    c) asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor prin aplicarea aceluiaşi regim juridic în situaţii identice sau similare;
    d) profesionalismul, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competenţă, eficienţă, corectitudine şi conştiinciozitate;
    e) imparţialitatea şi independenţa, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră faţă de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură în exercitarea mandatului;
    f) integritatea morală;
    g) principiul loialităţii, care obligă la apărarea în mod loial a prestigiului Ministerului Culturii şi la abţinerea de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acestuia;
    h) în exercitarea mandatului, membrii Comisiei trebuie să se abţină de la exprimarea sau manifestarea publică a convingerilor şi preferinţelor lor politice, să nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizaţie căreia îi este aplicabil acelaşi regim juridic ca şi partidelor politice.

    (4) Membrii Comisiei sunt numiţi la propunerea:
    a) Academiei Române - 5 membri;
    b) universităţilor de profil - 5 membri;
    c) muzeelor etnografice - 5 membri;
    d) Ministerului Culturii - 4 membri;
    e) Institutului Naţional al Patrimoniului - 2 membri.

    (5) Comisia este condusă de un preşedinte, numit prin ordin al ministrului culturii din cei 21 de membri. Preşedintele asigură legătura Comisiei cu Ministerul Culturii şi reprezintă Comisia pe plan naţional şi internaţional.
    (6) Secretariatul Comisiei este numit prin ordin al ministrului şi este format dintr-un reprezentant al structurii de specialitate cu atribuţii în domeniul patrimoniului cultural imaterial, denumită în continuare structura de specialitate, şi un supleant al acestuia, precum şi un reprezentant din structura care asigură relaţia cu UNESCO din cadrul Ministerului Culturii, denumită în continuare structura relaţii internaţionale.
    (7) Componenţa Comisiei se publică pe paginile de internet ale Ministerului Culturii şi ale serviciilor publice deconcentrate ale acestuia.
    (8) Comisia poate alege ca membri de onoare specialişti din ţară sau din străinătate, personalităţi ştiinţifice de recunoaştere internaţională din domeniul protejării patrimoniului cultural imaterial; aceştia sunt propuşi de preşedinte şi sunt validaţi cu votul majorităţii simple a Comisiei. Membrii de onoare nu au drept de vot.

    ART. 4
    (1) Cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor Comisiei, structura de specialitate formulează propuneri pentru numirea membrilor prevăzuţi la art. 3 alin. (4) lit. d) şi solicită propuneri de membri entităţilor prevăzute la art. 3 alin. (4) lit. a)-c) şi e).
    (2) Formularea propunerilor pentru membrii Comisiei se realizează potrivit metodologiei de desemnare din prezentul articol şi cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (6).
    (3) Entităţile prevăzute la art. 3 alin. (4) lit. a)-c) şi e) formulează propuneri motivate din rândul membrilor şi/sau angajaţilor acestora şi le transmit secretarului Comisiei din structura de specialitate.
    (4) Propunerile vor fi însoţite de următoarele documente:
    a) curriculum vitae;
    b) acordul persoanei propuse pentru acceptarea candidaturii;
    c) declaraţie pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale în domeniul protejării patrimoniului cultural imaterial.

    (5) După centralizarea şi analizarea propunerilor, structura de specialitate le înaintează ministrului culturii.
    (6) La numirea membrilor Comisiei, persoanele desemnate trebuie să îndeplinească în mod cumulativ următoarele criterii:
    a) au activitate relevantă de minimum 5 ani în domeniul patrimoniului cultural imaterial;
    b) au publicat studii/lucrări în reviste de specialitate şi/sau cărţi în domeniul patrimoniului cultural imaterial;
    c) nu sunt condamnate definitiv pentru fapte penale în legătură cu activitatea în domeniul patrimoniului cultural.

    (7) Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor prevăzute la alin. (6), structura de specialitate poate solicita informaţii şi documente entităţilor prevăzute la art. 3 alin. (4) care au formulat propuneri.
    (8) La constituirea Comisiei se vor lua în considerare următoarele condiţii:
    a) o repartizare cât mai echilibrată a specialiştilor pe regiuni etnografice;
    b) o repartizare cât mai echilibrată pe instituţiile din domeniu care fac propunerile;
    c) o repartizare cât mai echilibrată pe domeniile patrimoniului cultural imaterial conform Convenţiei UNESCO din 2003.


    ART. 5
    (1) Funcţionarea Comisiei este asigurată de Ministerul Culturii.
    (2) Fondurile necesare funcţionării Comisiei se suportă din bugetul Ministerului Culturii, în condiţiile legii.

    ART. 6
    (1) Calitatea de membru al Comisiei se dobândeşte în baza numirii prin ordin al ministrului culturii.
    (2) După numire, membrii au obligaţia ca, până cel târziu la prima şedinţă la care participă, să depună la structura de specialitate, în original, certificatul de cazier judiciar.
    (3) Membrii Comisiei au obligaţia păstrării confidenţialităţii pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia cu privire la date şi/sau informaţii cu caracter personal ori care intră sub incidenţa protecţiei legale, în temeiul Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de care au luat cunoştinţă în timpul exercitării mandatului, cu excepţia datelor şi documentelor care, potrivit legii, constituie informaţie de interes public.
    (4) Obligaţia de confidenţialitate incumbă şi secretarului Comisiei.
    (5) Membrii Comisiei au obligaţia ca, în cazul în care se abţin de la vot sau propun respingerea avizării, să motiveze aceste situaţii, în scris, cu consemnarea lor în fişa de vot.
    (6) Fişa de vot este validă doar dacă este semnată olograf de membrul Comisiei.

    ART. 7
    (1) Pentru evitarea conflictelor de interese, pe perioada exercitării mandatului, membrii nu vor asista la dezbaterile şi la votul privind acele documentaţii supuse analizării şi avizării la a căror pregătire, elaborare sau verificare au participat sau participă aceştia, soţii ori soţiile, rudele până la gradul IV inclusiv, precum şi în cazul în care ar avea o relaţie contractuală, în desfăşurare, inclusiv un raport de serviciu, cu persoane fizice ori juridice care au calitatea de elaborator, comanditar sau beneficiar al respectivelor documentaţii.
    (2) În scopul cunoaşterii şi asumării angajamentelor prevăzute la art. 6 alin. (3) şi (5) şi la alin. (1) din prezentul articol, membrii Comisiei semnează, în termen de 30 de zile de la publicarea prezentului regulament în Monitorul Oficial al României, Partea I, dar nu mai târziu de prima şedinţă a Comisiei, declaraţia privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea, prevăzută în anexa la prezentul regulament.
    (3) Declaraţiile privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea vor fi înaintate de secretariatul Comisiei către structura de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, care va monitoriza şi va evalua situaţiile privind existenţa unor potenţiale conflicte de interese.
    (4) În situaţia nerespectării de către un membru al Comisiei a obligaţiilor prevăzute la alin. (1), structura de specialitate propune ministrului culturii printr-un referat înlocuirea membrului în cauză.
    (5) Ordinul ministrului culturii prin care este revocat membrul în condiţiile alin. (4) poate fi atacat în justiţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) În cazul în care un membru al Comisiei nu a respectat obligaţiile prevăzute la alin. (1) şi a asistat la dezbateri şi la votul documentaţiilor, însă actul administrativ nu a fost elaborat sau actul administrativ nu a intrat în circuitul civil, dezbaterile şi votul documentaţiilor sunt repuse pe ordinea de zi a Comisiei după revocarea membrului şi înlocuirea acestuia.
    (7) Nedepunerea în termen a declaraţiei prevăzute la alin. (2) sau nerespectarea de către un membru a obligaţiilor prevăzute la alin. (1) atrage încetarea mandatului de membru în Comisie.

    ART. 8
    Comisia are următoarele atribuţii:
    a) coordonează activităţile de protejare şi promovare a patrimoniului cultural imaterial, în baza politicilor culturale ale Ministerului Culturii;
    b) elaborează Programul naţional de salvgardare, protejare şi punere în valoare a patrimoniului cultural imaterial;
    c) emite puncte de vedere de specialitate asupra dosarelor de candidatură pentru listele de patrimoniu cultural imaterial recunoscute de către UNESCO, respectiv Lista reprezentativă a patrimoniului cultural imaterial al umanităţii, Lista elementelor patrimoniului cultural imaterial aflate în pericol de dispariţie şi Registrul de bune practici de salvgardare a patrimoniului cultural imaterial;
    d) la solicitarea Ministerului Culturii, elaborează puncte de vedere de specialitate privind iniţiativele legislative sau alte instrumente, documente, demersuri cu impact în domeniul patrimoniului cultural imaterial, iar observaţiile, recomandările sau punctele sale de vedere cu privire la acestea vor fi transmise cu sprijinul secretariatului Comisiei;
    e) propune şi analizează iniţiativele privind elementele de patrimoniu cultural imaterial în vederea includerii acestora în Registrul naţional al patrimoniului cultural imaterial;
    f) alcătuieşte listele patrimoniului cultural imaterial, care se constituie în Registrul naţional al patrimoniului cultural imaterial, conform prevederilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 26/2008 privind protejarea patrimoniului cultural imaterial;
    g) analizează dosarele de candidatură şi conferă titlul de Tezaur uman viu persoanelor prevăzute la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 26/2008 privind protejarea patrimoniului cultural imaterial;
    h) recomandă, în scris, Institutului Naţional al Patrimoniului acordarea mărcii tradiţionale distinctive, conform prevederilor art. 8 din Legea nr. 26/2008 privind protejarea patrimoniului cultural imaterial;
    i) elaborează şi propune Ministerului Culturii strategii de salvgardare a elementelor de patrimoniu cultural imaterial, cu accent deosebit asupra elementelor aflate în listele patrimoniului cultural imaterial al umanităţii UNESCO;
    j) propune criterii de identificare şi evaluare, standarde de conservare şi procedee de punere în valoare a manifestărilor culturale ale comunităţilor;
    k) propune Ministerului Culturii iniţierea unor proiecte editoriale, respectiv volume, broşuri, antologii, cataloage, în domeniile patrimoniului cultural imaterial;
    l) aprobă elementele de patrimoniu cultural imaterial care urmează să fie nominalizate în vederea înscrierii în listele patrimoniului cultural imaterial al umanităţii UNESCO;
    m) elaborează dosarele de nominalizare a elementelor de patrimoniu cultural imaterial pentru a fi depuse spre înscriere în listele patrimoniului cultural imaterial al umanităţii UNESCO şi le aprobă în cadrul şedinţelor Comisiei;
    n) îndeplineşte orice alte atribuţii date în competenţa sa prin lege.


    ART. 9
    (1) Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele situaţii:
    a) încheierea valabilităţii mandatului;
    b) revocare, în cazul încălcării prevederilor legale şi/sau ale prezentului regulament;
    c) demisie;
    d) absentare nemotivată de la 3 şedinţe consecutive ale Comisiei sau de la 4 şedinţe ale Comisiei în 12 luni;
    e) deces;
    f) refuzul de a analiza şi de a formula puncte de vedere cu privire la subiectele aflate pe ordinea de zi;
    g) în cazul condamnării pentru una dintre faptele prevăzute şi sancţionate în legătură cu exercitarea profesiei, în urma unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile;
    h) retragerea motivată a mandatului membrului de către instituţia care l-a desemnat;
    i) constatarea nerespectării angajamentelor cuprinse în declaraţia privind confidenţialitatea, interesele şi imparţialitatea;
    j) alte situaţii prevăzute de lege.

    (2) Potrivit prezentului regulament, absenţele membrilor pot fi motivate doar în situaţii legate de starea de sănătate, evenimente familiale deosebite sau în situaţia delegării membrilor de către ministrul culturii pentru îndeplinirea unor obligaţii conform art. 10, care nu permite acestora participarea la şedinţele Comisiei.
    (3) Constatarea situaţiilor prevăzute la alin. (1) este de competenţa secretarului Comisiei din structura de specialitate, situaţiile astfel constatate urmând a fi aduse de îndată şi motivat la cunoştinţa ministrului culturii.
    (4) Semnalarea situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) şi i) poate fi făcută, în scris, ministrului culturii de către membrii Comisiei, secretarii Comisiei, precum şi de către orice persoană fizică şi juridică interesată.
    (5) Revocarea calităţii de membru se aprobă prin ordin al ministrului culturii.
    (6) În cazul în care unul dintre membrii Comisiei este revocat pentru oricare din situaţiile prevăzute la alin. (1), în locul acestuia va fi numit prin ordin al ministrului culturii un nou membru, pentru perioada rămasă din respectivul mandat, la propunerea instituţiei care a desemnat membrul al cărui mandat a încetat.

    ART. 10
    (1) Membrii Comisiei pot fi delegaţi de către ministrul culturii să evalueze/să constate din punct de vedere ştiinţific, în teren, situaţii legate de activitatea de protejare a patrimoniului cultural imaterial şi pentru a monitoriza elementele de patrimoniu cultural imaterial aflate pe Lista patrimoniului mondial al umanităţii, cu decontarea cheltuielilor legate de deplasare, cazare şi diurnă de către Ministerul Culturii.
    (2) În urma evaluării prevăzute la alin. (1), membrii Comisiei au obligaţia redactării unui raport detaliat, în termenul stabilit de ministrul culturii.
    (3) În vederea elaborării dosarelor de candidatură UNESCO şi asigurării monitorizării elementelor înscrise în listele UNESCO, precum şi în alte situaţii care impun acest lucru, Comisia poate colabora cu specialişti externi (membri ai Academiei Române, cercetători, cadre didactice, muzeografi etc.).

    ART. 11
    (1) Comisia se reuneşte la convocarea secretariatului acesteia.
    (2) Şedinţele Comisiei sunt conduse de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de un preşedinte de şedinţă ales dintre membrii prezenţi, situaţie care se consemnează în procesul-verbal.
    (3) Şedinţele Comisiei sunt legal constituite în prezenţa a cel puţin 12 membri, iar în cazul neîntrunirii cvorumului şedinţa se va reprograma în cel mai scurt timp posibil.
    (4) Deciziile Comisiei se iau prin vot, cu majoritatea simplă, la vedere sau cu vot secret, în funcţie de tema supusă analizării, iar în caz de balotaj votul preşedintelui este decisiv. Cazurile în care se utilizează votul secret se stabilesc la începutul şedinţei, cu votul majorităţii simple.
    (5) În situaţia în care, pentru soluţionarea unor aspecte specifice atribuţiilor sale, Comisia consideră necesar sprijinul altor specialişti, poate propune formarea unor grupuri de lucru, ale căror componenţă şi atribuţii urmează a fi stabilite prin ordin al ministrului culturii.
    (6) Dacă nu se întruneşte cvorumul de şedinţă, preşedintele Comisiei amână votarea până la întrunirea cvorumului legal sau decide reprogramarea şedinţei.

    ART. 12
    (1) Comisia îşi desfăşoară activitatea în şedinţe ordinare şi extraordinare.
    (2) Şedinţele se desfăşoară în format online, cu participarea fizică la sediul ministerului sau în alte locaţii, cu aprobarea ministrului culturii.
    (3) Şedinţele ordinare se programează la începutul anului calendaristic de către structura de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, cu consultarea membrilor Comisiei.
    (4) Participarea la şedinţe a membrilor este obligatorie. Absenţele motivate sau nemotivate se consemnează de către secretarul Comisiei în procesul-verbal.
    (5) În afara şedinţelor ordinare, ministrul culturii sau secretarii Comisiei pot convoca, în şedinţă extraordinară, Comisia.
    (6) În funcţie de disponibilităţile tehnice, şedinţele se pot desfăşura fără participarea fizică, în acelaşi spaţiu, a membrilor Comisiei şi invitaţilor, cu asigurarea dezbaterilor din Comisie, a comunicării fişelor de vot completate de membri, prin intermediul mijloacelor electronice.
    (7) Membrii Comisiei transmit, până la termenul stabilit de secretarul Comisiei din structura de specialitate, fişa de vot asumată prin semnătură.
    (8) Transmiterea fişelor de vot prin mijloacele electronice se face în termenul stabilit de secretarul Comisiei din structura de specialitate, dar nu mai târziu de o zi de la data finalizării şedinţei.

    ART. 13
    (1) Documentaţiile primite la structura de specialitate se supun analizei Comisiei prin grija secretarului.
    (2) Convocarea Comisiei se face de către secretarul Comisiei din structura de specialitate.
    (3) Ordinea de zi stabilită de către secretarul Comisiei din structura de specialitate este publicată pe site-ul Ministerului Culturii.
    (4) Pe ordinea de zi a şedinţei se includ documentaţii înregistrate la Ministerul Culturii cu cel puţin trei zile înainte de data şedinţei. Ordinea de zi poate fi completată în cadrul şedinţei cu documentaţiile care au caracter urgent.
    (5) Pe ordinea de zi pot fi incluse, pentru a fi supuse analizei, şi documentaţii, în vederea consultării prealabile.
    (6) Secretarul Comisiei din structura de specialitate întocmeşte lista de prezenţă şi procesul-verbal al şedinţei, la care anexează fişele de vot, după caz.
    (7) Procesul-verbal al şedinţei se înregistrează şi se arhivează la structura de specialitate din Ministerul Culturii.
    (8) În cazul în care un membru al Comisiei se află în conflict de interese cu privire la subiectele incluse pe ordinea de zi, acesta nu va participa la luarea unei decizii cu privire la subiectele respective, părăsind sala de şedinţă înaintea deliberării şi a votului.
    (9) Membrii aflaţi în situaţia menţionată la alin. (8) menţionează în fişa de vot motivul pentru care nu pot participa la şedinţa respectivă, acesta fiind menţionat şi în procesul-verbal de şedinţă de către secretar.
    (10) Invitaţii, secretarul, membrii de onoare ai Comisiei şi specialiştii din cadrul Ministerului Culturii nu au drept de vot.

    ART. 14
    (1) Comisia elaborează şi înaintează conducerii Ministerului Culturii, prin secretarul Comisiei din structura de specialitate, un raport de activitate, la finalul fiecărui an de mandat.
    (2) Comisia va elabora un raport de activitate pe întregul mandat, care va cuprinde şi propuneri şi observaţii pentru îmbunătăţirea funcţionării Comisiei.
    (3) Raportul asumat de toţi membrii Comisiei va fi depus la secretariatul Comisiei de către preşedintele Comisiei, la ultima şedinţă din mandat. Raportul se publică pe site-ul Ministerului Culturii.
    (4) La şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi cu caracter permanent, reprezentanţi ai Comisiei Naţionale a României pentru UNESCO şi/sau ai Direcţiei patrimoniu cultural şi cultură tradiţională din cadrul Institutului Naţional al Patrimoniului, pe baza invitaţiei comunicate de către secretarul Comisiei.
    (5) Secretarul Comisiei poate invita la şedinţele Comisiei, cu caracter temporar, orice alte persoane relevante pentru subiecte care vizează activitatea Comisiei, în baza aprobării conducerii direcţiei de specialitate.
    (6) În funcţie de disponibilităţile tehnice, şedinţele se pot desfăşura fără participarea fizică, în acelaşi spaţiu, a tuturor funcţionarilor implicaţi, membrilor comisiilor şi invitaţilor, cu asigurarea dezbaterilor din Comisie prin telefon sau videoconferinţă şi comunicarea fişelor de vot completate de membri prin mijloace electronice.

    ART. 15
    Preşedintele Comisiei are următoarele responsabilităţi:
    a) coordonează şedinţele Comisiei;
    b) coordonează activitatea Comisiei privind protejarea şi promovarea patrimoniului cultural imaterial, desfăşurată în baza politicilor culturale ale Ministerului Culturii;
    c) răspunde în faţa ministrului culturii de activitatea Comisiei;
    d) semnează procesul-verbal al fiecărei şedinţe;
    e) reprezintă Comisia în raport cu Ministerul Culturii, precum şi în raport cu alte entităţi, în baza aprobării de către Ministerul Culturii şi în limitele mandatului dat de către acesta;
    f) înaintează ministrului culturii, prin secretariatul Comisiei, un raport referitor la activitatea Comisiei la sfârşitul fiecărui an de mandat;
    g) informează membrii Comisiei atât direct, cât şi prin mijloace electronice cu privire la orice demers, acţiune, decizie sau altele asemenea, care vizează domeniul de activitate, activitatea efectivă şi atribuţiile Comisiei sau ale membrilor acesteia;
    h) coordonează elaborarea şi implementarea Programului naţional de salvgardare, protejare şi punere în valoare a patrimoniului cultural imaterial;
    i) la propunerea membrilor Comisiei, numeşte coordonatorul Programului strategic „Tezaure umane vii“;
    j) reprezintă Comisia pe plan naţional şi internaţional, în baza şi în limita mandatului oferit de ministrul culturii;
    k) elaborează concluziile/rezoluţiile Comisiei pentru fiecare subiect supus dezbaterii;
    l) propune anual o listă de obiective care vor fi realizate în cadrul Comisiei.


    ART. 16
    (1) Secretarul din cadrul structurii de specialitate îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) întocmeşte şi semnează procesul-verbal al fiecărei şedinţe, care va fi semnat şi de către preşedintele Comisiei;
    b) stabileşte şi întocmeşte ordinea de zi a şedinţelor Comisiei;
    c) întocmeşte şi pregăteşte documentele necesare desfăşurării şedinţelor Comisiei;
    d) convoacă membrii Comisiei pentru desfăşurarea şedinţelor;
    e) înştiinţează conducerea Ministerului Culturii cu privire la activitatea şi deciziile Comisiei;
    f) transmite Direcţiei economice din cadrul Ministerului Culturii lista de prezenţă şi procesul-verbal al fiecărei şedinţe, pentru plata indemnizaţiei membrilor pentru activitatea prestată în lunile în care Comisia se întruneşte şi pentru decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, după caz;
    g) constată situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1), pe care le aduce la cunoştinţa ministrului culturii în cel mai scurt timp posibil;
    h) înregistrează şi arhivează procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei;
    i) pregăteşte şi transmite Comisiei linkul pentru desfăşurarea şedinţei online;
    j) constată şi semnalează situaţiile de încetare a mandatului membrilor;
    k) gestionează documentele şi corespondenţa adresate Comisiei;
    l) gestionează şi ţine evidenţa declaraţiilor privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea;
    m) întocmeşte convenţia civilă încheiată cu fiecare membru al Comisiei şi o transmite spre semnare;
    n) examinează documentaţiile depuse şi, în cazul în care acestea nu sunt complete, solicită beneficiarului completarea acestora.

    (2) Secretarul din partea structurii relaţii internaţionale îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) participă la şedinţele Comisiei;
    b) transmite secretarului din cadrul structurii de specialitate subiectele propuse de structura care asigură relaţia cu UNESCO, pentru a fi incluse pe ordinea de zi;
    c) redactează şi semnează procesul-verbal pentru subiectele propuse de structura care asigură relaţia cu UNESCO din cadrul Ministerului Culturii şi îl înaintează secretarului din structura de specialitate.


    ART. 17
    (1) Indemnizaţia lunară cuvenită membrilor Comisiei este stabilită prin ordin al ministrului culturii, se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care Comisia se întruneşte şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei.
    (2) Şedinţele Comisiei se desfăşoară la sediul Ministerului Culturii sau online, iar desfăşurarea şedinţelor în altă localitate se va realiza doar cu aprobarea prealabilă a ministrului culturii.
    (3) Membrii Comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, în condiţiile stabilite pentru salariaţii instituţiilor publice, în cazul în care şedinţele Comisiei se desfăşoară în altă localitate decât cea de domiciliu.
    (4) Decontarea cheltuielilor de transport şi cazare se face în condiţiile stabilite pentru salariaţii instituţiilor publice, pe baza documentelor justificative.
    (5) Membrii Comisiei îşi desfăşoară activitatea pe baza încheierii unor contracte civile cu Ministerul Culturii, în condiţiile legii.

    ART. 18
    (1) Documentele şedinţelor sunt următoarele:
    a) lista de prezenţă;
    b) ordinea de zi;
    c) procesul-verbal cuprinzând şi fişele de vot.

    (2) Arhivarea documentelor se face la Ministerul Culturii.

    ANEXA 1

    la regulament
    DECLARAŢIE
    privind imparţialitatea, interesele şi confidenţialitatea
    Subsemnatul(a), ................................., membru(ă) în Comisia Naţională pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial (Comisia), declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, prevăzut de art. 326 din Codul penal, următoarele:
    I. Imparţialitatea
    Pe durata mandatului, în calitate de membru, nu voi participa la dezbaterile şi la votul Comisiei din care fac parte dacă voi constata că mă aflu în una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.612/2023.
    Nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea mea pe parcursul procesului de deliberare în cadrul Comisiei din care fac parte.

    II. Interesele

┌──────────────────────────────────────┐
│1. Asociat sau acţionar la societăţi │
│comerciale, precum şi membru în │
│asociaţii, fundaţii sau alte │
│organizaţii neguvernamentale, care au │
│legătură cu obiectul de activitate al │
│Comisiei: │
├────────────────────┬─────────────────┤
│Unitatea │Calitatea │
│- denumirea şi │deţinută │
│adresa - │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│1.1…... │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┴─────────────────┤
│2. Calitatea de membru în organele de │
│conducere, administrare şi control ale│
│societăţilor comerciale, ale │
│asociaţiilor sau fundaţiilor ori ale │
│altor organizaţii neguvernamentale, │
│care au legătură cu obiectul de │
│activitate al Comisiei: │
├────────────────────┬─────────────────┤
│Unitatea │Calitatea │
│- denumirea şi │deţinută │
│adresa - │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│2.1…... │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
├────────────────────┼─────────────────┤
│ │ │
└────────────────────┴─────────────────┘


    Mă angajez ca, în cazul schimbării informaţiilor, să depun declaraţii actualizate.

    III. Confidenţialitatea
    Mă angajez să păstrez confidenţialitatea informaţiilor şi datelor cu caracter personal şi a celor care intră sub incidenţa protecţiei date de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe care le voi obţine sau le voi afla ca efect al calităţii mele de membru al Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, pe toată durata mandatului şi după încetarea acestuia, potrivit prevederilor legii.
    Mă angajez ca, pe durata mandatului, dacă sesizez iminenţa unui conflict de interese cu privire la un subiect de pe ordinea de zi ori altă situaţie care constituie sau care poate genera un conflict de interese, să înştiinţez de îndată plenul Comisiei/secretarul Comisiei, să mă abţin de la dezbateri şi luarea deciziei, inclusiv de la vot.

    IV. Protecţia datelor cu caracter personal
    Declar că am luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale pentru Salvgardarea Patrimoniului Cultural Imaterial, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 3.612/2023, şi sunt de acord ca datele mele personale să fie utilizate de către Ministerul Culturii în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, iar numele meu să fie făcut public pe pagina de internet a Ministerului Culturii pe durata mandatului.
    Înţeleg şi sunt de acord ca Ministerul Culturii să păstreze datele personale colectate pentru o perioadă de 10 ani, în condiţiile prevăzute de Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Semnătură
    ……........…
    Data
    …….…..

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016