Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 28 martie 2024  de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 28 martie 2024 de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România

EMITENT: Colegiul Medicilor Stomatologi din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 341 din 12 aprilie 2024
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 7/2CN din 28 martie 2024, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 341 din 12 aprilie 2024.
──────────
    CAP. I
    Componenţa comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România
    ART. 1
    (1) Comisiile de specialitate ale Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR) sunt propuse de membrii Biroului executiv naţional al CMSR şi sunt aprobate de Consiliul naţional.
    (2) Componenţa comisiilor de specialitate ale CMSR va fi stabilită astfel încât să fie asigurată reprezentativitatea la nivel naţional pentru fiecare dintre specialităţile medico-dentare din Nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, stabilit de Ministerul Sănătăţii, fără restricţii în privinţa numărului de membri.
    (3) Biroul executiv naţional al CMSR va desemna membrul care va deţine funcţia de preşedinte al comisiei de specialitate şi care trebuie să aibă gradul profesional de medic specialist sau primar.
    (4) În prima şedinţă a comisiei de specialitate, convocată de către Biroul executiv naţional al CMSR, preşedintele comisiei va stabili secretarul comisiei, care va putea prelua temporar funcţia preşedintelui, în caz de imposibilitate a exercitării funcţiei de către acesta.

    ART. 2
    (1) Comisiile de specialitate îşi desfăşoară activitatea profesională conform unei proceduri de lucru şi unui grafic de activităţi stabilite de comun acord cu membrii Biroului executiv naţional şi/sau cu comisiile de lucru ale Consiliului naţional al CMSR.
    (2) Activitatea comisiilor de specialitate are la bază respectarea următoarelor principii minimale:
    a) şedinţele pot fi convocate, în funcţie de necesităţi, de către preşedintele CMSR, Biroul executiv naţional şi/sau de preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se face, de regulă, cu cel puţin 10 zile calendaristice înaintea datei stabilite pentru desfăşurarea şedinţei, utilizându-se adresa de e-mail comunicată pentru corespondenţă de fiecare dintre membrii comisiei;
    b) şedinţele pot fi ordinare sau extraordinare şi vor putea fi organizate cu prezenţa fizică a membrilor sau prin mijloace de comunicare la distanţă/online sau în format hibrid (prezenţă fizică şi online);
    c) şedinţa este statutară în prezenţa a două treimi din numărul total de membri ai comisiei, care iau decizii în baza votului favorabil exprimat de jumătate plus unu dintre membrii săi. În caz de egalitate de voturi, preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, secretarul comisiei are votul decisiv.

    (3) Opiniile exprimate în scris şi orice alte documente elaborate de comisia de specialitate, semnate de către preşedintele comisiei de specialitate, sunt considerate ca fiind asumate de comisia de specialitate în ansamblu, conform mecanismelor decizionale adoptate, reprezentând un punct de vedere colectiv, reprezentativ şi valid pentru specialitatea respectivă. Opiniile, dezbaterile, materialele supuse discuţiilor şi lucrările comisiilor sunt confidenţiale, iar membrii comisiilor se obligă să păstreze confidenţialitatea acestora.

    ART. 3
    În cazul în care se constată disfuncţionalitatea unei comisii de specialitate, respectiv îndeplinirea defectuoasă a obiectivelor, neîndeplinirea şi/sau îndeplinirea tardivă a sarcinilor şi responsabilităţilor stabilite prin prezentul regulament de către unul sau mai mulţi membri ai comisiei, membrii Biroului executiv naţional vor propune Consiliului naţional destituirea şi înlocuirea membrului/membrilor comisiei de specialitate.

    CAP. II
    Atribuţiile, responsabilităţile şi sarcinile comisiilor de specialitate ale CMSR
    ART. 4
    (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor legale şi statutare ale CMSR, în calitate de organism profesional de drept public, cu responsabilităţi delegate de autoritatea de stat, comisiile de specialitate vor elabora proiecte, metodologii, tematici de concurs şi examene pentru medicii stomatologi, pe care le vor supune aprobării Consiliului naţional al CMSR.
    (2) Comisiile de specialitate vor întocmi proiecte de ghiduri de practică medicală aplicabile profesiei de medic stomatolog, adaptând conţinutul acestora la ghidurile internaţionale, sens în care vor lua în discuţie oportunitatea actualizării acestora cel puţin o dată pe an.
    (3) Comisiile de specialitate vor întocmi note de fundamentare pentru Comisia profesional-ştiinţifică şi de învăţământ a CMSR, în vederea colaborării cu Ministerul Sănătăţii la stabilirea metodologiei de acordare a gradului profesional, a tematicii de concurs, pentru elaborarea Nomenclatorului de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, pentru stabilirea şi organizarea specialităţilor stomatologice, a atestatelor de studii complementare şi a cursurilor de perfecţionare postuniversitară.

    ART. 5
    În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute de actele normative aplicabile exerciţiului profesiei de medic stomatolog şi prin prezentul regulament, comisiilor de specialitate le revin următoarele responsabilităţi şi sarcini:
    a) elaborează, analizează şi/sau evaluează proiectele de ghiduri de practică medicală şi protocoale terapeutice, precum şi orice alte norme de bune practică pentru specialitatea respectivă, care vor fi supuse aprobării Consiliului naţional al CMSR;
    b) elaborează, analizează, evaluează şi/sau emit opinii profesionale în domeniul lor de specialitate, în ceea ce priveşte curricula, tematica, bibliografia aferente programelor de specializare prin rezidenţiat, de pregătire pentru obţinerea atestatelor de studii complementare, precum şi pentru examenul de confirmare în specialitate, obţinerea gradului profesional, obţinerea de atestate de studii complementare, în vederea ocupării posturilor vacante de medic sau a funcţiei de şef de secţie etc.;
    c) analizează şi formulează propuneri referitoare la numărul anual de locuri şi/sau posturi necesare pentru concursul naţional de rezidenţiat în specialitatea medico-dentară pe care o reprezintă, ţinându-se cont de numărul membrilor activi şi specialişti raportat la numărul de locuitori şi nevoile pieţei;
    d) propun criteriile de schimbare a specialităţii în cadrul rezidenţiatului, precum şi pentru obţinerea celei de-a doua specialităţi;
    e) formulează opinii referitoare la realizarea obiectivelor de dezvoltare profesională ale medicilor stomatologi prin intermediul programelor de educaţie medicală continuă, specializare, atestate de studii complementare, în scopul menţinerii şi îmbunătăţirii standardelor de calitate ale actului profesional şi al garantării accesului neîngrădit şi echitabil la titlurile şi gradele specifice profesiei, inclusiv prin furnizarea de analize de portofoliu de formare profesională, în vederea recunoaşterii sau echivalării calificărilor efectuate în străinătate;
    f) propun medicii stomatologi care urmează a fi înscrişi în Corpul experţilor medicali al CMSR, respectiv emit un aviz consultativ cu privire la cererile formulate de către organele de conducere de la nivel naţional sau teritorial ale CMSR în acest sens;
    g) la solicitarea Biroului executiv naţional şi a comisiilor Consiliului naţional al CMSR, efectuează analize şi formulează propuneri pentru îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul sanitar, având drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare şi asigurare a calităţii îngrijirilor medicale, cum ar fi: acreditarea unităţilor sanitare, dotarea minimă a cabinetelor stomatologice, standardizare sau certificate de calitate etc.;
    h) formulează opinii de specialitate în legătură cu documentaţia trimisă de comisiile de lucru ale CMSR referitoare la avizarea unor acte cu conţinut profesional-ştiinţific din domeniul respectiv de specialitate;
    i) la cererea Comisiei de educaţie medicală continuă sau a Biroului executiv naţional, emit un aviz consultativ cu privire la lectorii acreditaţi sau lectorii care se află în procesul de acreditare;
    j) răspund la orice alte solicitări adresate de reprezentanţii/structurile CMSR referitoare la specialitatea respectivă.


    ART. 6
    Atribuţiile specifice ale preşedintelui comisiei de specialitate sunt:
    a) planifică şi monitorizează îndeplinirea obiectivelor comisiei;
    b) coordonează activitatea comisiei de specialitate;
    c) comunică materialele întocmite la nivelul comisiei de specialitate către preşedintele CMSR, membrii Biroului executiv naţional sau comisiile de lucru ale Consiliului naţional al CMSR, după caz;
    d) prezintă rapoarte de activitate anuale către Consiliul naţional al CMSR;
    e) în situaţii justificate, preşedintele comisiei de specialitate poate delega temporar atribuţiile sale către un alt membru al comisiei;
    f) propune Biroului executiv naţional suplimentarea comisiei cu specialişti din domeniul de activitate pentru atingerea obiectivului/obiectivelor alocat(e) comisiei;
    g) desemnează secretarul comisiei de specialitate şi iniţiază convocarea şedinţelor comisiei de specialitate.


    ART. 7
    Atribuţiile specifice ale secretarului comisiei de specialitate sunt:
    a) asigură condiţiile pentru buna desfăşurare a şedinţelor comisiei de specialitate, inclusiv prin convocarea membrilor comisiei de specialitate la solicitarea preşedintelui comisiei, a preşedintelui CMSR, respectiv a Biroului executiv naţional, conform procedurilor stabilite la nivelul fiecărei comisii;
    b) întocmeşte şi gestionează documentele necesare desfăşurării activităţii comisiei de specialitate şi asigură arhivarea acestora în format fizic şi/sau electronic;
    c) întocmeşte şi arhivează procesele-verbale de şedinţă;
    d) redactează cu sprijinul secretariatului tehnic al CMSR materialele aprobate de comisie şi le transmite preşedintelui spre semnare.


    ART. 8
    Atribuţiile şi obligaţiile membrilor comisiei de specialitate, indiferent de funcţia pe care o deţin în cadrul acestora, sunt:
    a) să participe la şedinţele la care au fost convocaţi;
    b) să depună toate diligenţele în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obiectivelor specifice comisiei din care fac parte;
    c) să prezinte argumentarea ştiinţifică a propunerilor şi recomandărilor efectuate;
    d) să păstreze confidenţialitatea dezbaterilor şi a informaţiilor cu care vin în contact pentru îndeplinirea obligaţiilor faţă de terţi, sens în care se obligă să semneze un acord de confidenţialitate înainte de începerea activităţii comisiei de specialitate. Orice comunicare privind activitatea şi materialele întocmite la nivelul comisiei va fi realizată către forurile de decizie de preşedintele comisiei sau de membrul mandatat de acesta;
    e) să respecte principiul evitării conflictului de interese, respectiv să înştiinţeze preşedintele comisiei de specialitate şi preşedintele CMSR ori de câte ori un interes de orice natură impune obligaţia abţinerii de la participarea la deliberare şi de la mecanismul decizional stabilit.


    CAP. III
    Încetarea calităţii de membru al comisiei de specialitate a CMSR
    ART. 9
    (1) Calitatea de membru al comisiei de specialitate încetează în următoarele situaţii:
    a) retragerea voluntară;
    b) lipsă nemotivată la 2 şedinţe într-un an calendaristic ale comisiei de specialitate;
    c) revocarea calităţii de membru de către Consiliul naţional al CMSR, la propunerea Biroului executiv naţional, pentru îndeplinirea defectuoasă a obiectivelor, neîndeplinirea şi/sau îndeplinirea tardivă a sarcinilor şi responsabilităţilor stabilite, inclusiv prin prezentul regulament;
    d) deces.

    (2) Retragerea voluntară a membrului comisiei de specialitate se realizează numai pe baza unei cereri scrise, datate şi semnate olograf sau cu semnătură electronică extinsă, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Existenţa situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) se certifică de preşedintele comisiei de specialitate sau, în lipsa acestuia, de secretarul comisiei.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 10
    (1) Activitatea membrilor comisiilor de specialitate se realizează cu titlu gratuit.
    (2) Biroul executiv naţional poate propune Consiliului naţional aprobarea remunerării pe proiect, ţinând cont de atingerea obiectivelor stabilite pentru fiecare comisie în parte, în funcţie de numărul de ore de lucru necesare şi/sau de amploarea proiectului.
    (3) În cazul în care este necesară deplasarea membrilor comisiilor de specialitate în vederea participării la şedinţele convocate de către preşedintele CMSR, respectiv de către Biroul executiv naţional, cheltuielile aferente transportului şi/sau cazării sunt suportate din bugetul Colegiului Medicilor Stomatologi din România.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016