Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 28 martie 2012  pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, Comisia de auditori statutari si Comisia de apel    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 28 martie 2012 pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, Comisia de auditori statutari si Comisia de apel

EMITENT: CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 3 aprilie 2012

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul regulament cuprinde dispoziţii privind prezentarea, depunerea şi verificarea candidaturilor, analizarea contestaţiilor, procesul electoral şi stabilirea rezultatelor alegerilor.
    (2) Camera Consultanţilor Fiscali, denumitã în continuare Camerã, organizeazã alegeri pentru membrii Consiliului superior al Camerei, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012 şi prezentului regulament.
    (3) Consiliul superior al Camerei este format din consultanţi fiscali cu bunã reputaţie profesionalã, care şi-au îndeplinit obligaţiile stabilite prin reglementãrile Camerei şi au participat anual la programul de formare profesionalã continuã. Consiliul superior al Camerei este format din 15 membri.
    (4) Comisia de auditori statutari este formatã din 3 persoane alese dintre membrii Camerei, care au şi calitatea de auditor şi nu deţin o funcţie în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizaţii profesionale. Pentru Comisia de auditori statutari se aleg şi 2 membri supleanţi.
    (5) Comisia de apel este formatã din 5 membri: 3 consultanţi fiscali membri ai Camerei, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei, şi 2 reprezentanţi nominalizaţi de Ministerul Finanţelor Publice, din care un reprezentat cu pregãtire juridicã. Pentru Comisia de apel se aleg şi 2 membri supleanţi.
    ART. 2
    (1) Orice membru al Camerei persoanã fizicã poate fi ales în Consiliul superior al Camerei sau în Comisia de auditori statutari, respectiv în Comisia de apel, dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) are capacitate deplinã de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale;
    b) nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Camerã;
    c) nu deţine o funcţie într-o altã organizaţie profesionalã;
    d) şi-a achitat toate obligaţiile faţã de Camerã, inclusiv pentru societãţile comerciale de consultanţã fiscalã unde are calitatea de asociat/acţionar şi administrator, la termenele stabilite prin hotãrârile acesteia, şi a participat la programul de formare profesionalã continuã în anul anterior organizãrii alegerilor;
    e) a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevãzutã în prezentul regulament;
    f) are şi calitatea de auditor, în cazul membrilor Comisiei de auditori statutari.
    (2) Consiliul superior al Camerei poate cere candidaţilor sã dea o declaraţie privind respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la alin. (1).
    (3) Consiliul superior al Camerei respinge candidatura oricãrei persoane care refuzã sã dea declaraţia prevãzutã la alin. (2) sau care face o declaraţie falsã ori incompletã.
    ART. 3
    Urmãtoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei:
    a) membrii Consiliului superior al Camerei;
    b) personalul executiv al Camerei;
    c) asociaţii, angajaţii, soţii, rudele sau afinii pânã la gradul al IV-lea ai persoanelor prevãzute la lit. a).

    CAP. II
    Procedura de depunere a candidaturii

    ART. 4
    (1) Consultantul fiscal care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 2 va depune la sediul Camerei din str. Alecu Russo nr. 13 - 19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, municipiul Bucureşti, cererea de candidaturã, completatã dupã modelul prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de copia actului de identitate şi copia carnetului de consultant fiscal, vizat la zi.
    (2) Consultantul fiscal poate depune candidatura numai pentru una dintre funcţiile eligibile, respectiv: Consiliul superior al Camerei sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, dupã caz.
    (3) Candidaturile se depun respectându-se calendarul detaliat în "Anunţul privind depunerea candidaturilor", care va fi postat pe site-ul Camerei. Candidaturile primite dupã expirarea termenului de depunere nu vor fi luate în considerare.
    (4) Comisia de validare a candidaturilor, numitã potrivit cap. III, va întocmi un proces-verbal în care se va menţiona nominal fiecare candidaturã, cu precizarea dacã aceasta a fost depusã în condiţiile prezentului regulament.
    (5) Candidaturile valabil depuse vor fi pãstrate la arhiva Camerei o perioadã de 5 (cinci) ani.
    ART. 5
    Cererea de candidaturã va fi însoţitã şi de un curriculum vitae, în format european, în care se face o scurtã descriere a propriei activitãţi referitoare la:
    - acţiuni întreprinse pentru sprijinirea profesiei: organizarea sau participarea la evenimente unde a fost promovatã activitatea de consultanţã fiscalã, articole publicate pe teme de fiscalitate, susţinerea de cursuri pe teme de fiscalitate în calitate de lector, promovarea în media sau în mediul de afaceri a activitãţii de consultanţã fiscalã etc.;
    - studiile, titlurile ştiinţifice, lucrãrile ştiinţifice elaborate, cãrţi publicate în domeniu, alte tipuri de lucrãri de specialitate etc.

    CAP. III
    Comisia de validare a candidaturilor

    ART. 6
    (1) Comisia de validare a candidaturilor este compusã din 5 persoane, dupã cum urmeazã:
    - secretarul general, care este desemnat preşedintele comisiei de validare a candidaturilor;
    - directorul Direcţiei de servicii pentru membri;
    - directorul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţã profesionalã;
    - consilierul juridic;
    - un reprezentant nominalizat de Ministerul Finanţelor Publice.
    (2) Comisia de validare a candidaturilor are urmãtoarele atribuţii:
    - verificã existenţa documentelor specificate la art. 4 alin. (1) şi la art. 5;
    - verificã respectarea termenului-limitã de depunere a candidaturilor;
    - verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 2.
    (3) Comisia de validare a candidaturilor va întocmi o listã cu candidaturile admise, care va fi afişatã pe site-ul Camerei, inclusiv curriculumul vitae al fiecãrui candidat, în termen de 2 (douã) zile lucrãtoare de la data termenului-limitã de depunere a candidaturilor.
    (4) Eventualele contestaţii referitoare la lista candidaturilor se vor depune în termen de 48 de ore (douã zile) de la afişarea listei.
    (5) Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 2 (douã ) zile de cãtre o comisie formatã din 3 membri: un membru al Comisiei de apel, un membru al Consiliului superior al Camerei care nu şi-a depus candidatura şi un reprezentant nominalizat de Ministerul Finanţelor Publice.
    ART. 7
    (1) Dupã soluţionarea contestaţiilor, rezultatele se afişeazã pe site-ul Camerei.
    (2) Lista candidaturilor elaboratã dupã soluţionarea contestaţiilor rãmâne definitivã.
    (3) Candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale vor fi anunţate în Conferinţã de cãtre preşedintele de şedinţã.
    ART. 8
    Candidaturile validate vor fi înscrise pe buletinul de vot în forma aprobatã de Consiliul superior al Camerei, în ordinea alfabeticã. Buletinele de vot se tipãresc prin grija Camerei, pe suport hârtie.

    CAP. IV
    Alegãtorii

    ART. 9
    (1) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrârile acesteia, dar nu mai târziu de data de 31 martie a anului în care se organizeazã alegeri, şi care au participat la programul de formare profesionalã continuã în anul anterior organizãrii alegerilor, conform normelor Camerei.
    (2) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţã de alţi membri cu drept de vot, în baza unei procuri speciale, autentificatã de un notar public sau pentru care un avocat a atestat identitatea pãrţilor, conţinutul şi data actului, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
    (3) Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrãrilor Conferinţei, fãcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţã.
    (4) Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 persoane. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri.
    ART. 10
    Cu 15 zile înainte de data Conferinţei se va publica pe site-ul Camerei lista alegãtorilor, care va cuprinde persoanele care au drept de vot statutar, care se pot prezenta la Conferinţa ordinarã şi îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 9 alin. (1).

    CAP. V
    Procedura alegerilor

    ART. 11
    La propunerea consultanţilor fiscali prezenţi în plenul Conferinţei ordinare se alege comisia de numãrare a voturilor, formatã din 15 membri. Aceasta îşi va alege dintre membrii sãi un preşedinte.
    ART. 12
    Comisia de numãrare a voturilor are urmãtoarele atribuţii:
    a) primirea şi distribuirea buletinelor de vot cãtre consultanţii fiscali cu drept de vot;
    b) numãrarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule;
    c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi prin întocmirea listei candidaţilor, în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi valabil obţinute;
    d) elaborarea unui raport scris cãtre Conferinţã cu privire la desfãşurarea alegerilor;
    e) întocmirea unui proces-verbal cu privire la rezultatele votului, care se prezintã plenului Conferinţei;
    f) predarea buletinelor de vot Secretariatului general al Camerei, în vederea sigilãrii şi pãstrãrii acestora pe o perioadã egalã cu cea a mandatului Consiliului superior al Camerei;
    g) alte atribuţii stabilite de Conferinţã.
    ART. 13
    (1) Alegãtorii prezenţi la Conferinţã vor primi un singur buletin de vot.
    (2) Alegãtorii care sunt împuterniciţi de cãtre alţi membri ai Camerei cu drept de vot prin procurã vor primi câte un buletin de vot corespunzãtor fiecãrei procuri.
    ART. 14
    Votul "pentru" se realizeazã prin bifarea cãsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului dorit, fãrã sã se depãşeascã numãrul locurilor eligibile. Votul "contra" se exprimã prin lãsarea intactã a cãsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului.
    ART. 15
    Buletinele care vor cuprinde un numãr mai mare de voturi decât numãrul de locuri din care este format/formatã Consiliul superior al Camerei, respectiv 15, Comisia de auditori statutari, respectiv 5, şi Comisia de apel, respectiv 5, vor fi anulate.
    ART. 16
    (1) Sunt declaraţi aleşi candidaţii care au întrunit numãrul cel mai mare de voturi valabil exprimate.
    (2) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescãtoare pentru Comisia de auditori statutari, primii 3 candidaţi sunt declaraţii membrii titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi membri supleanţi.
    (3) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescãtoare pentru Comisia de apel, primii 3 candidaţi sunt declaraţii membrii titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi membri supleanţi.
    (4) În caz de egalitate la ultima poziţie validã, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie sunt supuşi din nou votului Conferinţei, urmând a fi declarat ales candidatul care a întrunit numãrul cel mai mare de voturi.
    (5) Rezultatul votului se anunţã în plenul Conferinţei de cãtre preşedintele comisiei de numãrare a voturilor şi se afişeazã pe site-ul Camerei.
    ART. 17
    Prevederile prezentului regulament se completeazã cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotãrârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012.
    ART. 18
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                             CERERE DE CANDIDATURÃ

    Subsemnatul/Subsemnata, ......................................................................., CNP ................................................, legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria .... nr. ................., emis/emisã la data de..................... de ............................................., domiciliat/domiciliatã în localitatea ......................................................., str. ........................................................................ nr. ......, bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ............................, telefon ..........................., fax ........................, e-mail ..............................., având calitatea de consultant fiscal, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali, nr. carnet ........../an ............, îmi depun candidatura pentru a fi ales membru în*1):............................................................................. .
-------
    *1) Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, dupã caz.

    Declar pe propria rãspundere cã la data depunerii prezentei candidaturi*2):
-------
    *2) Se bifeazã cãsuţa corespunzãtoare.

    [] am capacitate deplinã de exerciţiu;
    [] nu am fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Camera Consultanţilor Fiscali;
    [] nu deţin nicio funcţie într-o altã organizaţie profesionalã;
    [] am achitat obligaţiile faţã de Camera Consultanţilor Fiscali;
    [] am participat la programul de formare profesionalã continuã în anul anterior organizãrii alegerilor;
    [] am şi calitatea de auditor*3).
------
    *3) Numai pentru candidaţii la Comisia de auditori statutari.

    În susţinerea cererii mele depun alãturat urmãtoarele:
    - BI/CI/paşaport seria ..... nr. ..................., emis/emisã la data de............... de............., în copie;
    - copia carnetului de consultant fiscal, vizat la zi;
    - curriculum vitae.

    Data ................... Semnãtura .................


                 Domnului Preşedinte al Comisiei de validare a
           candidaturilor din cadrul Camerei Consultanţilor Fiscali



    ANEXA 2
    la regulament


                                PROCURÃ SPECIALÃ

    Subsemnatul/Subsemnata, ..........................................................................., cetãţean român, domiciliat/domiciliatã în ..............................., str. ..........................................., nr. ........, bl. ......., sc. ........, et. ...., ap. ....., sectorul ........., legitimat cu C.I. seria ............ nr. ......................., eliberatã de....................... la data de.................., nãscut/nãscutã la data de ........................., în ................................., având CNP ........................................., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali din România, nr. carnet ............../an ........., împuternicesc prin prezenta pe ................................................, cetãţean român, domiciliat în ................................., str. ....................................... nr. ........., bl. ......., sc. ........, et. ..., ap. ....., sectorul ......., legitimat cu C.I. seria .... nr. ............., eliberatã de ............... la data de .............., nãscut la data de ................... în ....................................., având CNP ............................................., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali din România, nr. carnet ............../an .........., sã mã reprezinte la Conferinţa naţionalã a Camerei Consultanţilor Fiscali din România care va avea loc la data de 29 aprilie 2012.
    În virtutea prezentului mandat, ........................................ este împuternicit/împuternicitã sã participe la lucrãrile Conferinţei naţionale a Camerei Consultanţilor Fiscali din România şi sã voteze în numele meu şi pentru mine cu privire la toate problemele aflate pe ordinea de zi a Conferinţei din data de 29 aprilie 2012, inclusiv alegerea membrilor Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel.


                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016