Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 28 aprilie 2006  de organizare si functionare a comisiilor consultative ale Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 28 aprilie 2006 de organizare si functionare a comisiilor consultative ale Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 434 din 19 mai 2006


a) COMISIA DE SPECIALITATE A MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Comisia de specialitate reprezintã structura tehnica prin care Ministerul Sãnãtãţii coordoneazã, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, domeniul de specialitate din sfera de competenta a comisiei.
ART. 2
(1) Comisia de specialitate este formatã dintr-un numãr variabil de personalitãţi ale lumii medicale. Numãrul persoanelor cu drept de vot din comisie va fi impar.
(2) Comisia este organizatã pe urmãtoarele funcţii: preşedinte, membri, secretar.
(3) Comisia poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sau de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordata.
ART. 3
(1) Comisia de specialitate isi desfãşoarã activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui acesteia.
(2) Şedinţele se desfãşoarã numai în prezenta preşedintelui comisiei şi a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(3) În situaţia în care, din motive obiective, preşedintele nu poate participa la lucrãrile comisiei, deleagã aceasta competenta unuia dintre membrii acesteia şi îl informeazã despre aceasta pe secretarul de stat care coordoneazã activitatea comisiilor de specialitate.
(4) Deciziile comisiei se iau cu cel puţin majoritatea simpla (jumãtate plus unu) a voturilor.
(5) Preşedintele comisiei are dreptul la un singur vot.
(6) Invitaţii care participa la lucrãrile comisiei nu au drept de vot.
(7) În situaţia egalitãţii de voturi, decizia finala aparţine preşedintelui comisiei.
ART. 4
Activitatea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii este coordonata de un secretar de stat nominalizat prin ordin de cãtre ministrul sãnãtãţii.
ART. 5
(1) Membrii comisiei de specialitate completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 5 şi 6.
(2) Declaraţiile de interese ale membrilor comisiei de specialitate se actualizeazã anual sau ori de câte ori apar modificãri semnificative, se pãstreazã la secretarul general al Ministerului Sãnãtãţii şi sunt puse la dispoziţia celor care le solicita în mod expres.
(3) Declaraţiile de interese se publica pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 6
Comisia de specialitate se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii sau într-o alta locatie acceptatã de secretarul de stat care coordoneazã activitatea comisiilor de specialitate.
ART. 7
Cheltuielile de deplasare prilejuite de participarea membrilor comisiei de specialitate şi a invitaţilor la lucrãrile ei sunt suportate de instituţiile în care aceştia sunt încadraţi.

CAP. II
Atribuţiile comisiei de specialitate

ART. 8
Comisia de specialitate are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã, din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, activitatea de specialitate din domeniul sau de responsabilitate;
b) elaboreazã propuneri pentru pachetul de baza de servicii medicale din cadrul sistemului de asigurãri sociale şi private de sãnãtate;
c) fundamenteazã deciziile ministrului sãnãtãţii în probleme specifice domeniului de responsabilitate, vizând:
- elaborarea politicilor şi strategiilor Ministerului Sãnãtãţii în domeniul asistenţei terapeutice;
- elaborarea şi aplicarea ghidurilor de practica medicalã şi a protocoalelor terapeutice;
- proiectarea de criterii şi standarde de performanta pentru organizarea şi evaluarea activitãţii medicale din instituţiile sanitare;
- achiziţia de aparatura de inalta performanta pentru dotarea instituţiilor sanitare;
- pregãtirea continua a personalului de specialitate din sistemul de sãnãtate;
- pregãtirea prin rezidentiat a medicilor specialişti (numãrul de posturi necesar pentru pregãtirea pentru rezidentiat, criteriile de admitere, structura pregãtirii etc.);
- elaborarea criteriilor de admitere pentru obţinerea celei de-a doua specialitãţi;
- programul de investiţii pentru dezvoltarea şi modernizarea sistemului de sãnãtate;
- organizarea structurilor de specialitate ale instituţiilor din sistemul de sãnãtate;
d) elaboreazã criterii specifice în vederea constituirii registrelor naţionale pentru bolile cu impact major asupra sãnãtãţii publice;
e) colaboreazã cu Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti pentru elaborarea programelor de pregãtire profesionalã, organizarea şi desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt;
f) participa la organizarea şi desfãşurarea acţiunilor de control şi evaluare a activitãţii de specialitate întreprinse de Ministerul Sãnãtãţii în instituţiile sanitare;
g) colaboreazã cu Comisia de acreditare a unitãţilor sanitare la elaborarea şi fundamentarea criteriilor şi standardelor de performanta pentru acreditarea şi autorizarea spitalelor;
h) elaboreazã nomenclatoare de dotare cu aparatura medicalã de inalta performanta, materiale sanitare, precum şi nomenclatoare cu medicamente specifice asistenţei terapeutice, pe tipuri de spitale;
i) analizeazã solicitarile de includere, neincludere sau excludere a medicamentelor pe baza criteriilor stabilite de Comisia de strategie terapeuticã şi elaboreazã propuneri pentru Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, în tratamentul ambulatoriu;
j) participa la elaborarea documentaţiei pentru achiziţiile de medicamente şi materiale sanitare pentru programele naţionale de sãnãtate;
k) consulta societãţile ştiinţifice sau asociaţiile profesional-ştiinţifice în problemele majore sau de interes naţional ale specialitatii;
l) formuleazã criteriile de evaluare a instituţiilor sau secţiilor din specialitate;
m) îndeplineşte şi alte sarcini la cererea ministrului sãnãtãţii, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordoneazã.
ART. 9
Comisia de specialitate colaboreazã cu Agenţia Nationala de Programe pentru rezolvarea urmãtoarelor probleme:
- definirea obiectivelor şi activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate;
- estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea şi desfãşurarea programelor naţionale de sãnãtate;
- elaborarea de criterii şi standarde pentru evaluarea impactului oportunitãţii şi eficientei programelor naţionale de sãnãtate;
- analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice şi de îndeplinire a obiectivelor programelor naţionale de sãnãtate;
- elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente şi materiale sanitare ce urmeazã a fi achiziţionate pentru programele naţionale de sãnãtate.
ART. 10
Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei.
ART. 11
Ministerul Sãnãtãţii, prin direcţiile de specialitate, asigura buna desfãşurare a lucrãrilor comisiei de specialitate.

b) COMISIA DE STRATEGIE TERAPEUTICĂ

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
(1) Comisia de strategie terapeuticã reprezintã structura care coordoneazã elaborarea strategiei terapeutice ce va fi aplicatã de Ministerul Sãnãtãţii.
(2) Comisia de strategie terapeuticã are rolul de a analiza, elabora şi prezenta spre aprobare strategia terapeuticã, precum şi propunerile de mãsuri şi acţiuni cu caracter tehnic şi metodologic promovate de comisiile de specialitate.
ART. 2
(1) Comisia de strategie terapeuticã este formatã din personalitãţi ale lumii medicale, reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii, ai Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, denumita în continuare CNAS, şi ai Agenţiei Naţionale a Medicamentului, denumita în continuare ANM. Numãrul persoanelor cu drept de vot din comisie va fi impar.
(2) Comisia de strategie terapeuticã este organizatã pe urmãtoarele funcţii: preşedinte, vicepreşedinte, membri.
(3) Membrii Comisiei de strategie terapeuticã sunt:
- preşedinţii comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii;
- 3 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii, desemnaţi de cãtre ministrul sãnãtãţii;
- 3 reprezentanţi ai CNAS, desemnaţi de cãtre preşedintele acesteia;
- 3 reprezentanţi ai ANM, desemnaţi de cãtre preşedintele acesteia.
(4) La lucrãrile Comisiei de strategie terapeuticã participa, în calitate de observatori permanenţi, reprezentanţi ai urmãtoarelor asociaţii:
- câte un reprezentant al asociaţiilor profesionale: Colegiul Medicilor din România (CMR), Colegiul Farmacistilor din România (CFR), Colegiul Medicilor Dentisti din România (CMDR);
- câte un reprezentant al asociaţiilor constituite ale producãtorilor, importatorilor şi distribuitorilor de medicamente: Asociaţia Romana a Producãtorilor Internationali de Medicamente (ARPIM), Asociaţia Producãtorilor Romani de Medicamente (APRM), Asociaţia Distribuitorilor şi Importatorilor de Medicamente (ADIM), Asociaţia Reţelelor de Farmacii din România (ARFR), Asociaţia Distribuitorilor de Medicamente din România (ADMR) şi al patronatului farmacistilor.
(5) Secretariatul Comisiei de strategie terapeuticã este asigurat de 3 reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii, desemnaţi de cãtre ministrul sãnãtãţii.
(6) Comisia de strategie terapeuticã poate invita la lucrãrile sale şi alţi specialişti din domeniul sau de activitate sau din alte domenii, în funcţie de problematica abordata.
ART. 3
(1) Comisia de strategie terapeuticã isi desfãşoarã activitatea în şedinţe plenare, organizate trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui comisiei.
(2) Comisia de strategie terapeuticã poate fi convocatã şi la solicitarea a doua treimi din numãrul membrilor sãi cu drept de vot sau la solicitarea ministrului sãnãtãţii.
(3) Şedinţele Comisiei de strategie terapeuticã sunt conduse de preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte şi se desfãşoarã numai în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi cu drept de vot.
(4) Deciziile Comisiei de strategie terapeuticã se iau cu cel puţin doua treimi din numãrul voturilor membrilor cu acest drept, participanţi la şedinţa.
(5) Preşedintele Comisiei de strategie terapeuticã are dreptul la un singur vot.
(6) Membrii secretariatului Comisiei de strategie terapeuticã, observatorii permanenţi şi invitaţii la lucrãrile acesteia nu au drept de vot.
(7) În situaţia egalitãţii de voturi, decizia finala aparţine preşedintelui Comisiei de strategie terapeuticã.
ART. 4
Activitatea Comisiei de strategie terapeuticã este coordonata de un secretar de stat, nominalizat prin ordin de cãtre ministrul sãnãtãţii.
ART. 5
(1) Membrii Comisiei de strategie terapeuticã, cu drept de vot, completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 5 şi 6.
(2) Declaraţiile de interese ale membrilor Comisiei de strategie terapeuticã se actualizeazã anual sau ori de câte ori apar modificãri semnificative, se pãstreazã la secretarul general al Ministerului Sãnãtãţii şi sunt puse la dispoziţie celor care le solicita în mod expres.
(3) Declaraţiile de interese se vor publica pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 6
Comisia de strategie terapeuticã se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii sau într-o alta locatie acceptatã de secretarul de stat care coordoneazã activitatea acestei comisii.
ART. 7
Cheltuielile de deplasare, prilejuite de participarea membrilor Comisiei de strategie terapeuticã şi a invitaţilor la lucrãrile ei, sunt suportate de instituţiile în care aceştia sunt încadraţi.

CAP. II
Atribuţiile Comisiei de strategie terapeuticã

ART. 8
Comisia de strategie terapeuticã are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã strategia terapeuticã şi participa la elaborarea politicilor şi strategiilor ce vor fi aplicate de Ministerul Sãnãtãţii pentru îmbunãtãţirea stãrii de sãnãtate a populaţiei şi creşterea calitãţii activitãţii medicale;
b) analizeazã interdisciplinar propunerile comisiilor de specialitate pentru pachetul de baza de servicii medicale şi prezintã proiectul acestuia, pentru definitivare, Comisiei naţionale de transparenta;
c) avizeazã ghidurile de practica medicalã şi protocoalele terapeutice elaborate de colegiile profesionale ale personalului medical;
d) valideazã criteriile şi standardele de performanta propuse pentru evaluarea activitãţii medicale din instituţiile sanitare;
e) analizeazã şi valideazã, din punctul de vedere al exigenţelor activitãţii medicale, criteriile şi standardele de performanta pentru acreditarea şi autorizarea spitalelor;
f) colaboreazã cu Agenţia Nationala de Programe pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţilor cuprinse în programele naţionale de sãnãtate, analizând propunerile de obiective, acţiuni şi strategii terapeutice ale programelor naţionale de sãnãtate, elaborate de comisiile de specialitate, şi le înainteazã Comisiei naţionale de transparenta;
g) elaboreazã criteriile pentru includerea, neincluderea sau excluderea medicamentelor în/din Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe baza propunerilor primite de la comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I;
h) stabileşte documentaţia pe care solicitantii trebuie sa o depunã la Ministerul Sãnãtãţii pentru propunerea includerii de medicamente în Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, care va fi aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, urmând sa fie publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I;
i) analizeazã propunerile comisiilor de specialitate privind includerea, neincluderea sau excluderea unor medicamente în/din Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, şi elaboreazã aceasta lista pe care o înainteazã Comisiei naţionale de transparenta;
j) propune procentul de compensare a medicamentelor pe tipuri de liste;
k) analizeazã şi elaboreazã, în proiect, Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, rezultatã ca urmare a negocierilor cu CNAS, şi o propune Comisiei naţionale de transparenta;
l) evalueaza periodic asigurarea populaţiei cu medicamente în ambulatoriu şi propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia;
m) evalueaza activitãţile şi performanţele comisiilor de specialitate;
n) argumenteaza, dacã este cazul, Comisiei naţionale de transparenta motivele care au determinat includerea, neincluderea sau excluderea în/din lista a unor medicamente, precum şi procentele de compensare propuse;
o) îndeplineşte şi alte sarcini la cererea ministrului sãnãtãţii.
ART. 9
Comisia de strategie terapeuticã poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei.

c) COMISIA NATIONALA DE TRANSPARENTA

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Comisia nationala de transparenta este structura consultativa a Ministerului Sãnãtãţii care are rolul de a elabora şi prezenta ministrului sãnãtãţii proiectul Listei cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã.
ART. 2
(1) Comisia nationala de transparenta este formatã din 9 membri, reprezentanţi de marca ai lumii medicale româneşti.
(2) Conducerea Comisiei naţionale de transparenta se exercita prin rotaţie, la fiecare şedinţa aceasta alegandu-şi un preşedinte dintre membrii sãi.
(3) Secretariatul Comisiei naţionale de transparenta este asigurat de doua persoane din subordinea secretarului general al Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 3
(1) Comisia nationala de transparenta isi desfãşoarã activitatea în şedinţe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui ales al comisiei sau a ministrului sãnãtãţii.
(2) Şedinţele Comisiei naţionale de transparenta sunt conduse de preşedintele ales al acesteia.
(3) Şedinţele Comisiei naţionale de transparenta se desfãşoarã numai în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi cu drept de vot.
(4) Deciziile Comisiei naţionale de transparenta se iau prin consens.
(5) Preşedintele de şedinţa al comisiei are dreptul la un singur vot.
(6) Membrii secretariatului comisiei nu au drept de vot.
(7) Pentru informaţii terapeutice suplimentare, Comisia Nationala de Transparenta poate solicita participarea unor experţi în domeniu sau poate solicita date suplimentare de la Comisia de strategie terapeuticã sau de la comisiile de specialitate.
ART. 4
Comisia nationala de transparenta este coordonata de ministrul sãnãtãţii sau de un secretar de stat desemnat de cãtre acesta.
ART. 5
(1) Membrii Comisiei naţionale de transparenta, cu drept de vot, completeazã declaraţia de interese şi semneazã angajamentul de confidenţialitate, prevãzute în anexele nr. 5 şi 6.
(2) Declaraţiile de interese şi angajamentele de confidenţialitate ale membrilor Comisiei naţionale de transparenta se actualizeazã anual sau ori de câte ori apar modificãri semnificative şi se pãstreazã la secretarul general al Ministerului Sãnãtãţii, de unde sunt puse la dispoziţia celor care le solicita în mod expres, numai cu aprobarea ministrului sãnãtãţii.
(3) Declaraţiile de interese se vor publica pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 6
Comisia nationala de transparenta se întruneşte la sediul Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 7
Cheltuielile de deplasare, prilejuite de participarea membrilor Comisiei naţionale de transparenta şi a invitaţilor la lucrãrile ei, sunt suportate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii.

CAP. II
Atribuţiile Comisiei naţionale de transparenta

ART. 8
Comisia nationala de transparenta are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã propunerile Comisiei de strategie terapeuticã şi elaboreazã, în proiect, Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, şi o transmite ministrului sãnãtãţii;
b) analizeazã şi isi însuşeşte criteriile pentru includerea, neincluderea sau excluderea medicamentelor din Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, aprobate de ministrul sãnãtãţii, şi verifica respectarea lor în procesul de elaborare a listei;
c) analizeazã documentaţia depusa de solicitanti, prin care aceştia susţin includerea, neincluderea sau excluderea de pe lista a unor medicamente, şi verifica corectitudinea informaţiilor prezentate;
d) analizeazã propunerile Comisiei de strategie terapeuticã privind procentul de compensare şi îl valideazã sau propune modificarea lui;
e) informeazã Comisia de strategie terapeuticã cu privire la conţinutul proiectului Listei cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã, şi argumenteaza includerea, neincluderea sau excluderea de pe lista a unor medicamente;
f) prezintã ministrului sãnãtãţii forma finala a Listei cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã;
g) evalueaza structura listei de medicamente compensate şi gratuite, astfel încât aceasta sa fie în concordanta cu nevoile de sãnãtate ale populaţiei;
h) îl informeazã periodic pe ministrul sãnãtãţii şi Comisia de strategie terapeuticã asupra modului de aplicare a actului normativ prin care este aprobatã Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã;
i) analizeazã propunerile Comisiei de strategie terapeuticã pentru pachetul de baza de servicii medicale; definitiveaza pachetul de baza de servicii medicale şi îl prezintã pentru aprobare ministrului sãnãtãţii;
j) îndeplineşte şi alte sarcini la cererea ministrului sãnãtãţii.
ART. 9
Comisia nationala de transparenta nu poate include în Lista cu DCI-uri ale medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii, cu sau fãrã contribuţie personalã decât propunerile primite de la Comisia de strategie terapeuticã.
ART. 10
Comisia nationala de transparenta poate solicita, prin intermediul direcţiilor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii, materiale documentare şi alte informaţii necesare activitãţii ei.


----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016