Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 27 iulie 2010  de organizare si functionare a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 27 iulie 2010 de organizare si functionare a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 550 din 5 august 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, subordonate Ministerului Sãnãtãţii, reprezentând autoritatea de sãnãtate publicã la nivel local, care realizeazã politicile şi programele naţionale de sãnãtate, elaboreazã programe locale, organizeazã structurile sanitare, evidenţele statistice pe probleme de sãnãtate, precum şi de planificare şi derulare a investiţiilor finanţate de la bugetul de stat pentru sectorul de sãnãtate.
ART. 2
Direcţiile de sãnãtate publicã evalueazã, coordoneazã şi monitorizeazã modul de asigurare a asistenţei medicale curative şi profilactice din unitãţile sanitare de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unitãţile sanitare din subordinea Ministerului Sãnãtãţii, luând mãsuri pentru asigurarea accesului la asistenţa medicalã a oricãrei persoane din raza judeţului.
ART. 3
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin serviciile de supraveghere medicalã, coordoneazã, organizeazã, evalueazã şi participã la realizarea programelor naţionale de sãnãtate ce se deruleazã în teritoriul arondat şi exercitã atribuţii specifice de control în sãnãtatea publicã, în domeniile de competenţã, prin personalul împuternicit de Ministerul Sãnãtãţii.
ART. 4
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu autoritãţile locale, cu instituţii de învãţãmânt şi organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale, organizeazã activitãţi în domeniul medical al sãnãtãţii publice.
ART. 5
(1) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti coordoneazã serviciile de asistenţã medicalã din teritoriu, organizeazã, coordoneazã şi participã la asistenţa medicalã în caz de calamitãţi, epidemii, catastrofe şi alte situaţii deosebite, organizeazã, coordoneazã şi rãspund de pregãtirea reţelei sanitare pentru apãrare, sub coordonarea Ministerului Sãnãtãţii.
(2) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti participã la coordonarea acordãrii primului ajutor calificat împreunã cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţã şi cu alte structuri ale Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 6
(1) Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti organizeazã culegerea şi prelucrarea datelor statistice de la toţi furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare, întocmesc şi transmit rapoarte statistice periodice cãtre instituţiile desemnate în acest scop.
(2) Furnizeazã date statistice cãtre alte autoritãţi, la solicitare, cu respectarea confidenţialitãţii datelor personale.
ART. 7
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti avizeazã şi supun aprobãrii conducerii Ministerului Sãnãtãţii propunerile privind structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor unitãţilor sanitare din subordinea acestora.
ART. 8
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti desemneazã reprezentanţi în consiliul de administrare al spitalelor din subordine, precum şi din unitãţile din subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 9
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti monitorizeazã afişarea pe site-ul spitalelor publice a proiectelor bugetelor de venituri şi cheltuieli şi analizeazã execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii, pentru unitãţile subordonate.
ART. 10
La cererea unor persoane fizice sau juridice, direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti efectueazã, potrivit dispoziţiilor legale, servicii medicale de sãnãtate publicã, pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
ART. 11
Veniturile realizate de direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.

CAP. II
Atribuţii generale

ART. 12
Directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi coordoneazã, dupã caz, întreaga activitate a unitãţii din directa subordine şi evalueazã şi coordoneazã asistenţa medicalã de sãnãtate publicã, promovarea sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenţa medicalã de urgenţã, curativã, de recuperare medicalã, asistenţa medico-socialã, care se acordã prin unitãţile sanitare publice sau private, în teritoriul administrativ;
b) coordoneazã şi controleazã implementarea şi realizarea programelor naţionale de sãnãtate, pe care le deruleazã în teritoriul arondat, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi realizãrii indicatorilor, prin desfãşurarea activitãţilor specifice la nivel local;
c) solicitã elaborarea şi coordoneazã implementarea programelor locale de sãnãtate în concordanţã cu prioritãţile de sãnãtate publicã identificate la nivel local;
d) evalueazã anual rezultatele activitãţii şi propune strategiile pentru ameliorarea stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriu;
e) analizeazã periodic starea de sãnãtate a populaţiei din teritoriul arondat, în scopul identificãrii principalelor probleme de sãnãtate publicã, şi alocã prioritar resursele de care dispune pentru intervenţiile cu cea mai mare eficienţã în ameliorarea stãrii de sãnãtate;
f) informeazã Ministerul Sãnãtãţii şi autoritãţile administraţiei publice locale asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei şi asupra concluziilor care rezultã din evaluare, periodic şi ori de câte ori considerã necesar, şi coordoneazã elaborarea raportului anual asupra stãrii de sãnãtate a comunitãţii la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti;
g) asigurã supravegherea şi aplicarea legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice şi de cãtre unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenţã medicalã, colaborând în acest scop cu organismele profesionale din domeniul medico-sanitar la nivel local, cu autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
h) în calitate de ordonator secundar de credite, aprobã angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în condiţiile legii;
i) respectã şi implementeazã reglementãrile <>Legii responsabilitãţii fiscal-bugetare nr. 69/2010 şi aplicã la termen mãsurile dispuse de Ministerul Sãnãtãţii, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
j) coordoneazã activitatea de audit public intern din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi auditul public exercitat la nivelul unitãţilor sanitare aflate în subordine, conform legii;
k) emite documente de reglementare în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
l) propune şi înainteazã spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii lista personalului împuternicit pentru desfãşurarea activitãţii de control în sãnãtate publicã;
m) supravegheazã activitatea serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti şi încheie contractul de management cu managerul general al serviciului de ambulanţã;
n) numeşte conducerea interimarã a serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti pânã la ocuparea prin concurs a funcţiilor de conducere care fac parte din comitetul director;
o) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
p) desemneazã reprezentanţii direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti în consiliile de administraţie ale spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare;
q) propune conducerii Ministerului Sãnãtãţii mãsuri pentru îmbunãtãţirea activitãţii managerilor de spital, în cazul constatãrii nerealizãrii indicatorilor prevãzuţi în contractul de management, pentru unitãţile din subordine;
r) evalueazã necesarul de resurse umane de la nivelul asistenţei medicale în funcţie de nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice şi emite recomandãri în acest sens şi controleazã respectarea normativelor de personal ale instituţiilor publice din subordine;
s) coordoneazã fundamentarea finanţãrii şi propune Ministerului Sãnãtãţii alocarea resurselor necesare desfãşurãrii activitãţii;
t) evalueazã periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordã calificativul anual;
u) desemneazã participanţi în comisiile de examinare pentru examene şi concursuri;
v) stabileşte proceduri de informare a opiniei publice cu privire la rezultatele activitãţilor de control în sãnãtatea publicã şi în alte situaţii cu risc pentru populaţie;
x) în vederea organizãrii activitãţii, directorul executiv emite dispoziţii;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sãnãtãţii, conform prevederilor legale.
ART. 13
Directorul executiv adjunct economic al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi rãspunde de activitãţile serviciului economic administrativ, cuprinzând birourile buget-finanţe, contabilitate, achiziţii publice şi serviciul administrativ şi mentenanţã;
b) activitatea de elaborare, finanţare, execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al unitãţilor din subordine;
c) asigurã respectarea disciplinei financiare şi bugetare la nivelul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi controleazã aceste activitãţi la nivelul unitãţilor din coordonare;
d) aplicã la termen mãsurile dispuse de Ministerul Sãnãtãţii, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
e) rãspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilitãţii patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;
f) rãspunde de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior;
g) propune Ministerului Sãnãtãţii indicatorii financiari ce urmeazã a fi incluşi în legea anualã a bugetului de stat;
h) rãspunde de executarea indicatorilor economico-financiari din bugetul propriu şi urmãreşte executarea acestora în baza bugetului aprobat;
i) rãspunde de avizarea şi repartizarea, dupã caz, a bugetului alocat pentru implementarea şi derularea programelor naţionale de sãnãtate la unitãţile sanitare din subordine şi urmãreşte utilizarea eficientã a fondurilor alocate;
j) elaboreazã propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
k) rãspunde de întocmirea lunarã a execuţiei bugetului de stat, pe care o înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
l) rãspunde de întocmirea lunarã a necesarului de credite bugetare pentru luna urmãtoare pe titluri de cheltuieli şi programe de sãnãtate publicã, pe care le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
m) pe baza evaluãrii bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, stabileşte prioritãţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunând lucrãri de investiţii, consolidare clãdiri şi reparaţii capitale;
n) rãspunde de efectuarea finanţãrii lunare, a acţiunilor de sãnãtate de la nivelul unitãţilor subordonate; rãspunde de contractarea şi decontarea sumelor, reprezentând drepturi salariale şi cheltuieli materiale, în conformitate cu prevederile legale, pentru cabinetele din structura unitãţilor sanitare transferate la autoritãţile administraţiei publice locale (cabinete de medicinã sportivã, planning familial, HIV/SIDA, distrofici, TBC, LSM, cercetare, rezidenţi an I-VII, UPU - UPU SMURD); rãspunde de efectuarea finanţãrii lunare a sumelor transferate autoritãţilor administraţiei publice locale pentru asistenţa medicalã comunitarã; rãspunde de contractarea cu autoritãţile administraţiei publice locale şi decontarea sumelor reprezentând drepturi salariale ale medicilor, medicilor dentişti, asistenţilor medicali din cabinetele medicale din unitãţile de învãţãmânt; rãspunde de finanţarea lunarã a unitãţilor medico-sociale în conformitate cu prevederile legale;
o) stabileşte necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrãri de investiţii, consolidãri clãdiri şi reparaţii capitale pentru unitãţile subordonate;
p) analizeazã periodic modul de derulare a procesului investiţional şi solicitã ordonatorului principal de credite modificãri valorice ale creditelor repartizate anual pe obiective de investiţii, acolo unde este cazul.
ART. 14
Directorul executiv adjunct de sãnãtate publicã al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu pregãtire profesionalã medic specialist/primar în specialitãţile de sãnãtate publicã, epidemiologie şi igienã, coordoneazã şi rãspunde de activitãţile departamentului de supraveghere în sãnãtate publicã şi ale serviciului de control în sãnãtate publicã.
ART. 15
Departamentul de supraveghere în sãnãtate publicã este condus de un medic şef, cu pregãtire profesionalã de medic specialist/primar în specialitãţile de epidemiologie, igienã sau sãnãtate publicã, care coordoneazã activitãţile serviciilor de supraveghere şi control boli transmisibile, evaluarea factorilor de risc din mediul de viaţã şi muncã, evaluarea şi promovarea sãnãtãţii, respectiv laboratorul de diagnostic şi investigare în sãnãtate publicã, cu urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea serviciilor din subordine directã;
b) organizeazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitatea de sãnãtate publicã desfãşuratã de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare;
c) coordoneazã la nivel teritorial şi rãspunde de desfãşurarea activitãţilor de prevenire şi limitare a rãspândirii bolilor transmisibile, inclusiv în situaţii de risc epidemiologic;
d) coordoneazã şi controleazã modul de constituire, gestionare şi reîntregire a rezervei antiepidemice judeţene;
e) coordoneazã şi participã la implementarea la nivel judeţean a activitãţilor prevãzute în programele naţionale specifice de sãnãtate publicã;
f) organizeazã activitatea de monitorizare şi evaluare a programelor de sãnãtate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sãnãtate;
g) organizeazã analiza trimestrialã şi anualã a indicatorilor programelor specifice de sãnãtate de la unitãţile sanitare din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sãnãtate;
h) transmite Ministerului Sãnãtãţii propuneri privind modul de îmbunãtãţire a derulãrii programelor de sãnãtate la nivel local;
i) desemneazã coordonatorii locali ai programelor de sãnãtate publicã din rândul personalului propriu şi aprobã numirea coordonatorilor locali propuşi de unitãţile sanitare din subordine;
j) organizeazã la nivel local activitatea de management al programului de imunizãri a populaţiei eligibile, desemnatã prin calendarul naţional de vaccinare, precum şi în situaţiile de risc identificate;
k) organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul sãu de competenţã, primite de la unitãţile sanitare publice sau private, şi rãspunde de transmiterea rapoartelor statistice periodice cãtre instituţiile desemnate în acest scop;
l) aprobã, dupã caz, referatele de evaluare a unitãţilor/activitãţilor supuse reglementãrii, conform legislaţiei în vigoare;
m) coordoneazã activitãţile de consultanţã de specialitate la cererea terţilor;
n) participã la elaborarea raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii şi a raportului stãrii de sãnãtate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţã şi de muncã;
o) participã la îndeplinirea planurilor de acţiune privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţionalã în plan judeţean sau local;
p) rãspunde de utilizarea eficientã a bugetului de venituri şi cheltuieli alocat activitãţilor şi structurilor din subordine;
q) evalueazã periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordã calificativul anual;
r) faciliteazã formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din subordine;
s) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea direcţiei în domeniul de competenţã.
ART. 16
Serviciul de control în sãnãtate publicã este condus de un şef serviciu - inspector şef, cu pregãtire profesionalã medic specialist/primar în specialitãţile de igienã sau sãnãtate publicã, şi are în responsabilitate şi coordonare activitãţile compartimentului pentru inspecţie de mediu, aliment, muncã, colectivitãţi de copii şi radiaţii, respectiv compartimentul de control unitãţi şi servicii de sãnãtate din teritoriul administrativ, cu urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi implementeazã activitatea de control în sãnãtatea publicã la nivel judeţean şi în municipiul Bucureşti;
b) propune conducerii direcţiei lista persoanelor care urmeazã a fi împuternicite pentru desfãşurarea activitãţii de control în sãnãtatea publicã, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii;
c) elaboreazã planul tematic anual al activitãţii de control în sãnãtatea publicã la nivel judeţean şi în municipiul Bucureşti;
d) rãspunde de utilizarea eficientã a bugetului de venituri şi cheltuieli alocat activitãţilor specifice şi structurilor din subordine;
e) stabileşte şi aplicã mãsurile necesare pentru îmbunãtãţirea activitãţii de control în sãnãtatea publicã la nivel judeţean;
f) constatã şi sancţioneazã contravenţiile la normele igienico-sanitare, la normele de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile şi infecţiilor nosocomiale, respectiv bolilor profesionale, la nivel judeţean;
g) organizeazã şi implementeazã la nivel judeţean acţiuni de control în sãnãtatea publicã, inclusiv în situaţii de calamitãţi naturale, evenimente deosebite, epidemii;
h) organizeazã, evalueazã şi monitorizeazã, prin serviciul de control unitãţi şi servicii de sãnãtate, modul de implementare şi derularea programelor naţionale de sãnãtate specifice şi rãspunde pentru transmiterea indicatorilor rezultaţi la structurile abilitate;
i) organizeazã culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice din domeniul sãu de competenţã, primite de la unitãţile sanitare publice sau private, şi rãspunde de transmiterea rapoartelor statistice periodice cãtre instituţiile desemnate în acest scop;
j) evalueazã periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordã calificativul anual;
k) faciliteazã formarea şi perfecţionarea profesionalã a inspectorilor la nivel judeţean;
l) analizeazã mãsurile propuse de inspectorii sanitari din subordine şi emite documentele de autoritate sanitarã: decizii de interzicere a activitãţii, respectiv decizii de suspendare a activitãţii, informarea altor instituţii publice abilitate;
m) notificã Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã şi Ministerul Sãnãtãţii asupra constatãrii neconformitãţilor cu legislaţia în vigoare pentru produsele avizate/notificate de cãtre aceste instituţii, în vederea luãrii mãsurilor legale în vigoare;
n) participã în echipele de inspecţie şi control solicitate de conducerea direcţiei de sãnãtate publicã sau iniţiate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi de cãtre alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
o) participã la elaborarea raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
p) informeazã opinia publicã cu privire la rezultatele activitãţilor de control în sãnãtatea publicã prin procedura aprobatã de directorul executiv;
q) participã şi efectueazã activitãţi de evaluare şi control în domeniul de competenţã în unitãţile sanitare, respectiv serviciile de sãnãtate din teritoriul arondat;
r) participã la elaborarea planului de acţiune în caz de dezastre/calamitãţi;
s) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea direcţiei în domeniul de competenţã.

CAP. III
Atribuţii specifice

ART. 17
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii specifice, pe domenii de activitate:
I. În domeniul resurselor umane
Compartimentul de resurse umane, normare, organizare, salarizare (RUNOS) are urmãtoarele atribuţii:
a) aplicã normele Ministerului Sãnãtãţii privind formarea, încadrarea, transferul şi detaşarea medicilor, farmaciştilor, biologilor, chimiştilor, biochimiştilor şi asistenţilor medicali la nivelul direcţiei de sãnãtate publicã; coordoneazã şi verificã aplicarea acestor norme la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã din teritoriu;
b) verificã modul de organizare şi desfãşurare a concursurilor la nivelul unitãţilor sanitare cu personalitate juridicã din subordine, pentru toate categoriile de personal;
c) monitorizeazã numãrul maxim de personal, pe categorii, pentru unitãţile sanitare publice;
d) întocmeşte rapoarte statistice privind numãrul şi drepturile de personal şi le înainteazã periodic sau la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii ori a altor instituţii, în condiţiile legii;
e) întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul propriu, în vederea aprobãrii de cãtre Ministerul Sãnãtãţii, precum şi lucrãrile privind modificarea şi completarea acestuia;
f) solicitã Ministerului Sãnãtãţii aprobarea organizãrii concursului pentru ocuparea posturilor vacante de medici, farmacişti, biologi, chimişti, biochimişti şi asistenţi medicali din aparatul propriu, conform reglementãrilor legale în vigoare;
g) participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidenţiat; participã la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unitãţile sanitare cu personalitate juridicã din teritoriu, potrivit legii;
h) asigurã participarea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii sãi, în comisiile paritare organizate la nivel judeţean pentru stabilirea necesarului de medici;
i) transmite lunar, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduitã al funcţionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilitãţilor şi al conflictului de interese;
j) transmite, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveşte funcţiile şi funcţionarii publici proprii;
k) pentru unitãţile sanitare din subordine verificã încadrarea în normativele de personal aprobate şi, la cererea motivatã a acestor unitãţi, solicitã Ministerului Sãnãtãţii suplimentarea numãrului de posturi, pe locuri de muncã şi categorii de personal, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
l) verificã pentru unitãţile sanitare din subordine stabilirea drepturilor salariale pentru persoanele care fac parte din comitetul director al spitalelor publice din subordine şi al serviciilor de ambulanţã;
m) stabileşte drepturile salariale pentru managerul general al serviciilor de ambulanţã în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
n) verificã şi supune aprobãrii, de cãtre conducerea direcţiei, organigrama şi statele de funcţii pentru unitãţile sanitare cu personalitate juridicã din subordine;
o) verificã, în vederea înaintãrii la Ministerul Sãnãtãţii, solicitãrile unitãţilor sanitare cu paturi din subordine privind reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii acestora.
II. În domeniul juridic
Compartimentul juridic are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã, la cererea conducerii, actele care pot angaja rãspunderea patrimonialã a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;
b) participã la negocierea şi încheierea contractelor;
c) redacteazã cererile de chemare în judecatã, de exercitare a cãilor de atac, modificã, renunţã la pretenţii şi cãi de atac, cu aprobarea conducerii direcţiei de sãnãtate publicã;
d) reprezintã şi apãrã interesele direcţiei de sãnãtate publicã în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecãtoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricãrei proceduri prevãzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea direcţiei de sãnãtate publicã;
e) reprezintã şi apãrã interesele Ministerului Sãnãtãţii în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecãtoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricãrei proceduri prevãzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea Ministerului Sãnãtãţii;
f) participã la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţioneazã sau, dupã caz, avizeazã asemenea înţelegeri;
g) se preocupã de obţinerea titlurilor executorii şi sesizeazã directorul adjunct economic în vederea luãrii mãsurilor necesare pentru realizarea executãrii silite a drepturilor de creanţã, iar pentru realizarea altor drepturi sesizeazã organul de executare silitã competent;
h) urmãreşte, semnaleazã şi transmite organelor de conducere şi serviciilor interesate noile acte normative apãrute şi atribuţiile ce le revin din acestea;
i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectãrii legii, apãrarea proprietãţii publice şi private a statului aflate în administrarea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, a structurilor din subordine, precum şi la buna gospodãrire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;
j) semnaleazã organelor competente cazurile de aplicare neuniformã a actelor normative şi, când este cazul, face propuneri corespunzãtoare;
k) analizeazã modul în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfãşurarea activitãţii unitãţilor şi cauzele care genereazã prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni;
l) întocmeşte constatãri şi propune luarea mãsurilor necesare în vederea întãririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încãlcãrii legilor şi a oricãror altor abateri;
m) realizeazã evidenţa actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regãsesc în activitatea direcţiei de sãnãtate publicã şi a unitãţilor subordonate;
n) asigurã consultanţã juridicã tuturor compartimentelor direcţiei, precum şi serviciilor sanitare publice din subordine;
o) îndeplineşte orice alte lucrãri cu caracter juridic.
III. În domeniul auditului public intern
Compartimentul de audit public intern are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului de audit public intern;
b) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale instituţiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern exercitat asupra activitãţilor desfãşurate în cadrul unitãţilor sanitare din coordonare;
d) informeazã structura de audit public intern din cadrul Ministerului Sãnãtãţii despre recomandãrile neînsuşite de conducãtorul unitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic directorului executiv al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi structurii de audit public intern din cadrul Ministerului Sãnãtãţii cu privire la constatãrile, concluziile şi recomandãrile rezultate din activitãţile sale de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţilor de audit public intern şi îl înainteazã pânã la data de 15 ianuarie a anului în curs pentru anul expirat cãtre structura de audit public intern din cadrul Ministerului Sãnãtãţii;
g) raporteazã imediat conducãtorului unitãţii publice şi structurii de control intern abilitate în cazul identificãrii unor neregularitãţi sau posibile prejudicii.
IV. În domeniul informaticii şi statisticii
Biroul/Compartimentul de statisticã/informaticã în sãnãtate publicã are urmãtoarele atribuţii:
a) este responsabil pentru organizarea bazelor de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare;
b) pune la dispoziţia tuturor structurilor interne interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţia structurilor externe direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti date statistice medicale, cu acordul conducãtorului direcţiei şi în conformitate cu legislaţia în vigoare;
c) colaboreazã cu celelalte structuri ale direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de statisticã medicalã;
d) transmite informãri operative, în timp real, persoanelor cu atribuţii de decizie;
e) colaboreazã cu structurile responsabile pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;
f) organizeazã sistemul de evidenţã primarã şi raportarea statisticã sanitarã la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare a unitãţilor sanitare;
g) verificã datele raportate cu evidenţele primare şi centralizatoare;
h) centralizeazã dãrile de seamã de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi anuale;
i) codificã cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sãnãtãţii, în buletinele de deces şi de nou-nãscut mort, conform legislaţiei de stare civilã a populaţiei;
j) verificã şi codificã fişele de decese sub un an, decese perinatale, fişele cu decese materne şi le comparã ca numãr şi cauzã de deces cu cele care circulã prin sistemul informaţional al Institutului Naţional de Statisticã;
k) organizeazã cursurile de perfecţionare a personalului de statisticã şi instruirea cu privire la codificarea morbiditãţii, a incapacitãţii temporare de muncã şi buna completare a evidenţelor şi dãrilor de seamã, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de pãstrare a documentelor;
l) centralizeazã, verificã şi transmite structurilor desemnate dãrile de seamã trimestriale şi anuale, precum şi situaţia unitãţilor sanitare publice şi private (unitãţi, paturi, personal, activitãţi), solicitate de Institutul Naţional de Statisticã conform prevederilor legale în vigoare;
m) transmite conform reglementãrilor în vigoare datele statistice specifice solicitate de Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã şi/sau structurilor sale regionale;
n) ţine evidenţa şi raporteazã mişcarea personalului medical pe unitãţi, specialitãţi medicale, sex şi vârstã şi actualizeazã permanent registrul naţional;
o) primeşte raportãrile legate de activitatea spitalelor, constituie baza de date la nivel judeţean, le transmite Ministerului Sãnãtãţii, pentru decizii majore de politicã sanitarã şi pentru raportãrile necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii;
p) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã.
V. Secretariat şi registraturã
a) asigurã evidenţa unitãţilor şi serviciilor medicale din teritoriul administrativ: denumirea, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unitãţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la domiciliu - fixe sau mobile);
b) asigurã evidenţa contactelor de la nivelul direcţiilor publice locale şi centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele, funcţia, adresa de reşedinţã, numerele de telefon etc.);
c) înregistreazã lucrãrile transmise de conducerea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de serviciile din structura acestora cãtre petenţi şi alte autoritãţi, precum şi cele primite la conducerea direcţiei şi ţine evidenţa repartizãrii acestora, urmãrind rezolvarea lor în termenele stabilite;
d) înscrie în registrul specific persoanele venite în audienţã la conducerea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, problemele prezentate de cãtre acestea şi soluţiile date;
e) înregistreazã şi ţine evidenţa lucrãrilor primite sau transmise prin fax;
f) asigurã transmiterea corespondenţei de la direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, inclusiv modul de trimitere;
g) întocmeşte evidenţa deplasãrilor în teren ale salariaţilor direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
h) pãstreazã secretul de serviciu;
i) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
VI. Compartimentul relaţii cu publicul are urmãtoarele atribuţii:
a) colaboreazã cu structura de specialitate a Ministerului Sãnãtãţii în realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media ori prin mijloacele proprii ale direcţiei de sãnãtate publicã judeţene sau a municipiului Bucureşti;
b) asigurã desfãşurarea optimã a activitãţii de relaţii publice;
c) asigurã informarea permanentã referitoare la principalele activitãţi ale direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti;
d) asigurã o legãturã permanentã între comunitate şi direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã şi a municipiului Bucureşti, organizând pe baza unui program stabilit activitatea de audienţe pentru populaţie;
e) desfãşoarã activitatea de analizã a cererilor cetãţenilor şi disponibilizeazã toate informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate;
f) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;
g) comunicã Ministerului Sãnãtãţii date privind: adresa direcţiei de sãnãtate publicã, numele şi prenumele persoanelor din conducere, numãrul de telefon fix, mobil şi de fax, adresa de e-mail; denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor acestora, numãrul de telefon şi de fax; denumirea şi adresa altor unitãţi importante din teritoriu; modificãrile ce intervin în datele comunicate.
VII. În domeniul reglementãrii sanitare
Compartimentul de avize şi autorizare:
a) primeşte, verificã şi înregistreazã cererile şi documentaţiile pentru toate procedurile de reglementare în ceea ce priveşte proiectele de amplasare, construcţie şi amenajare a obiectivelor şi activitãţilor;
b) primeşte, verificã şi înregistreazã cererile şi documentaţiile de autorizare sanitarã şi certificarea conformitãţii în vederea funcţionãrii obiectivelor, altele decât cele supuse înregistrãrii la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunale;
c) repartizeazã documentaţiile cãtre structurile de specialitate;
d) asigurã eliberarea documentelor de reglementare în termenele stabilite de legislaţia în vigoare;
e) rãspunde de managementul informaţiilor privind documentele de reglementare pe care le gestioneazã;
f) înregistreazã declaraţiile pe propria rãspundere şi le transmite serviciului de control în sãnãtate publicã;
g) asigurã înregistrarea cabinetelor medicale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
h) gestioneazã baza de date pentru documentele de reglementare eliberate şi o transmite periodic serviciului de control în sãnãtatea publicã;
i) oferã informaţii, la solicitare, asupra procedurilor de reglementare a obiectivelor şi activitãţilor;
j) întocmeşte şi elibereazã autorizaţia de liberã practicã pentru angajaţii din unitãţile sanitare, publice şi private, din teritoriul arondat direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, indiferent de subordonarea acestor unitãţi, alţii decât medicii, medicii dentişti, farmaciştii, precum şi asistenţii medicali şi moaşele;
k) alte atribuţii specifice stabilite de cãtre directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã.
VIII. În domeniul supravegherii în sãnãtatea publicã
Departamentul de supraveghere în sãnãtate publicã are în structurã urmãtoarele compartimente:
A. Compartimentul de supraveghere epidemiologicã şi control boli transmisibile
B. Compartimentul de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţã şi muncã
C. Compartimentul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii
D. Laboratorul de diagnostic şi investigare în sãnãtate publicã
E. Laboratorul igiena radiaţiilor (dupã caz)
A. Compartimentul de supraveghere epidemiologicã şi control boli transmisibile din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi de execuţie şi coordonare/îndrumare profesionalã:
a) coordoneazã şi deruleazã la nivel judeţean activitãţile specifice din cadrul programelor naţionale şi teritoriale de sãnãtate publicã din domeniul bolilor transmisibile, în vederea realizãrii obiectivelor angajate prin programele şi strategiile naţionale şi locale;
b) colecteazã trimestrial şi anual indicatorii programelor de sãnãtate de la unitãţile sanitare, în conformitate cu actele normative în vigoare;
c) participã prin activitãţi specifice la funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere epidemiologicã, alertã şi rãspuns rapid în domeniul bolilor transmisibile;
d) participã la realizarea evaluãrilor de risc epidemiologic în situaţia evenimentelor care ameninţã sãnãtatea populaţiei şi au potenţial de rãspândire naţionalã şi internaţionalã;
e) implementeazã, coordoneazã, controleazã şi evalueazã programul naţional de imunizãri desfãşurat în teritoriul arondat şi verificã prin activitãţi de evaluare medicalã şi administrativã eficienţa activitãţilor specifice;
f) participã la studiile epidemiologice organizate la nivel naţional sau/şi regional;
g) solicitã din teritoriu datele necesare pentru fundamentarea necesarului de material biologic pentru imunizarea grupelor catagrafiate şi verificã în teritoriu condiţiile de distribuire şi depozitare a vaccinului şi efectuarea şi evidenţa vaccinãrii;
h) organizeazã, colecteazã, analizeazã, verificã, gestioneazã, interpreteazã şi disemineazã datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu, conduce şi gestioneazã registrul judeţean unic pentru bolile transmisibile, vaccinãri şi reacţii adverse postvaccinale indezirabile, infecţia HIV/SIDA, tuberculozã, boli cu transmitere sexualã, infecţii nosocomiale şi situaţii epidemiologice de risc;
i) evalueazã anual funcţionarea sistemelor de supraveghere medicalã a bolilor transmisibile, în colaborare cu Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã şi structurile sale regionale;
j) verificã modul în care medicii de familie detecteazã cazurile de boli transmisibile şi raporteazã datele necesare supravegherii bolilor transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
k) supravegheazã şi verificã modul prin care sunt respectate metodologiile şi protocoalele privind diagnosticul clinic şi etiologic pentru bolile transmisibile şi propune directorului executiv adjunct de sãnãtate publicã mãsuri organizatorice privind asigurarea serviciilor specifice competente de laborator pentru diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile, conform dispoziţiilor legale;
l) efectueazã investigaţiile medicale şi epidemiologice, identificã şi coordoneazã mãsurile necesare pentru limitarea focarelor de boalã transmisibilã în colectivitãţi;
m) desfãşoarã îndrumarea metodologicã şi profesionalã a unitãţilor sanitare din teritoriu, periodic sau la solicitare, în probleme de infecţii nosocomiale;
n) intervine şi efectueazã expertiza medicalã de specialitate, în cazul unor focare de infecţii nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la solicitarea unitãţii ori prin autosesizare;
o) monitorizeazã situaţia infecţiilor nosocomiale din unitãţile sanitare din teritoriu şi elaboreazã recomandãri administrative şi profesionale în cazul riscurilor identificate;
p) desfãşoarã activitãţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţã;
q) participã la activitatea de implementare a prevederilor specifice din Regulamentul sanitar internaţional şi verificã şi aplicã mãsurile de protecţie sanitarã a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;
r) asigurã consultanţã privind prevenirea bolilor transmisibile de import, recomandã şi aplicã mãsuri de prevenire a bolilor infecţioase ale cãlãtorului prin structurile proprii, acolo unde acestea existã;
s) verificã şi valideazã, în colaborare cu personalul compartimentului de statisticã, datele legate de bolile transmisibile şi infecţioase raportate de serviciile medicale din teritoriu, inclusiv decese;
t) efectueazã instruirea personalului din unitãţile medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al bolilor transmisibile, infecţiilor nosocomiale, infecţia HIV, tuberculozã, boli cu transmitere sexualã, boli infecţioase de import;
u) organizeazã activitatea de supraveghere şi combatere a vectorilor de importanţã medicalã;
v) se subordoneazã metodologic Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, prin Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile şi secţiile de epidemiologie ale centrelor regionale de sãnãtate publicã;
w) asigurã funcţionalitatea sistemului informaţional specific în conformitate cu metodologiile legale elaborate de Ministerul Sãnãtãţii şi coordonatorii naţionali ai programelor de sãnãtate;
z) colaboreazã cu structurile similare din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi cu alte instituţii judeţene pentru realizarea unui schimb optim şi util de informaţii, în conformitate cu prevederile legale, în probleme de supraveghere a bolilor transmisibile;
) asigurã implementarea şi derularea programelor de sãnãtate specifice la nivel judeţean, monitorizarea şi evaluarea indicatorilor de activitate şi utilizarea fondurilor necesare derulãrii acestora;
bb) participã la elaborarea raportului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
cc) efectueazã, la cererea terţilor, consultanţã sau prestaţii de specialitate în domeniul de competenţã;
dd) participã la elaborarea, prin personalul de specialitate cu studii superioare, a documentelor de reglementare pentru furnizorii de servicii medicale;
ee) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul adjunct de sãnãtate publicã, în limitele competenţelor profesionale.
În cadrul Compartimentului de supraveghere şi control al bolilor transmisibile funcţioneazã urmãtoarele colective de activitate specificã*):
-------
*) În cazul unui deficit de personal calificat, pot fi operate comasãri de activitãţi în structuri reglementate, cu încadrarea a cel puţin unui medic epidemiolog/structurã organizatã.

1. supraveghere epidemiologicã;
2. alertã epidemiologicã;
3. Program Naţional de Imunizare;
4. infecţii nosocomiale;
5. boli transmisibile prioritare, HIV, TBC, ITS;
6. statisticã boli transmisibile;
7. produse antiepidemice.
Managementul produselor antiepidemice cuprinde urmãtoarele atribuţii specifice:
a) asigurã depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare desfãşurãrii activitãţii de medicinã preventivã;
b) asigurã depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;
c) asigurã aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unitãţi sanitare cu medii de culturã, seruri de diagnostic, sticlãrie, reactivi, kituri şi alte materiale consumabile, în vederea realizãrii activitãţilor cuprinse în programele de medicinã preventivã;
d) asigurã depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenţa rezervei antiepidemice în caz de calamitate sau în alte situaţii de risc;
e) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul adjunct de sãnãtate publicã.
B. Compartimentul de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţã şi muncã din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi de execuţie şi coordonare/îndrumare profesionalã:
a) coordoneazã şi implementeazã la nivel teritorial activitãţile medicale cuprinse în programele naţionale de sãnãtate privind protejarea sãnãtãţii şi prevenirea îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul de viaţã şi de muncã, alimentaţie şi nutriţie, aprovizionarea cu apã potabilã, radiaţii ionizante naturale şi profesionale şi unitãţile de învãţãmânt şi de îngrijire medicalã şi medico-socialã de toate categoriile;
b) asigurã implementarea şi derularea programelor de sãnãtate specifice la nivel judeţean, monitorizarea, evaluarea şi raportarea indicatorilor de activitate specificã şi modul de utilizare a fondurilor alocate;
c) elaboreazã propuneri pentru reglementarea activitãţilor teritoriale din domeniile: igiena mediului, igiena alimentaţiei, igiena unitãţilor de învãţãmânt, medicinã ocupaţionalã, igiena radiaţiilor, în concordanţã cu legislaţia din domeniu;
d) analizeazã şi evalueazã periodic sau ori de câte ori este nevoie calitatea serviciilor teritoriale de supraveghere medicalã a sãnãtãţii în relaţie cu mediul, propune implementarea unor noi activitãţi, în colaborare cu alte unitãţi/servicii teritoriale cu activitate din domeniu;
e) coordoneazã şi deruleazã activitãţi specifice pentru implementarea prevederilor legislative de protejare şi promovare a mediului de viaţã organizat şi natural;
f) analizeazã documentaţiile transmise de structura de reglementare şi propune conducerii aprobarea sau respingerea solicitãrii;
g) întocmeşte rapoarte profesionale medicale de evaluare teritorialã a stãrii de sãnãtate în relaţie cu mediul comunitar (apã potabilã, apã de îmbãiere, poluare organizatã sau accidentalã, radiaţii ionizante şi neionizante etc.) şi contribuie la realizarea sintezelor naţionale din domeniu;
h) coordoneazã şi deruleazã în teritoriu activitãţi medicale specifice pentru implementarea prevederilor legislative din domeniul produselor biocide, al substanţelor chimice periculoase şi al produselor cosmetice şi de uz casnic;
i) monitorizeazã şi coordoneazã pe plan teritorial activitatea de gestionare şi neutralizare a deşeurilor medicale din toate categoriile de unitãţi sanitare şi elaboreazã propuneri pentru anihilarea/ameliorarea situaţiilor de risc evaluat;
j) coordoneazã, monitorizeazã, evalueazã şi participã la asigurarea calitãţii apei potabile din teritoriu şi elaboreazã propuneri pentru rezolvarea/ameliorarea situaţiilor de risc evaluat sau anihilarea riscului constituit, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
k) monitorizeazã şi evalueazã riscurile privind siguranţa alimentului şi alimentaţiei publice, elaboreazã şi propune activitãţi de asigurare a calitãţii alimentului din circuitul public, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi normativele europene;
l) desfãşoarã activitatea de evaluare a conformãrii la normele de igienã şi sãnãtate publicã a proiectelor de amenajare-construire şi elaboreazã referatele de evaluare în vederea avizãrii/autorizãrii sanitare;
m) colaboreazã şi conlucreazã cu administraţia publicã localã şi cu instituţiile/serviciile specializate din domeniu, pentru implementarea şi realizarea prevederilor legale privind calitatea mediului de viaţã şi muncã, securitatea alimentului şi calitatea apei potabile;
n) deruleazã studii medicale populaţionale privind starea de sãnãtate în raport cu factorii de mediu, radiaţii ionizante naturale şi profesionale, mediul ocupaţional şi colectivitãţi organizate;
o) face propuneri cãtre conducerea direcţiei de sãnãtate publicã privind modul de derulare a programelor de sãnãtate la nivel judeţean;
p) supravegheazã acordarea asistenţei medicale profilactice în colectivitãţile de copii şi tineri şi participã la monitorizarea medicalã a dezvoltãrii fizice, psihomotorii şi a stãrii de sãnãtate a copiilor din colectivitãţi;
q) realizeazã registrul de evidenţã a bolilor profesionale la nivel teritorial, efectuând cercetarea medicalã şi documentarea cazurilor suspecte de boalã, declararea, înregistrarea şi raportarea bolilor profesionale, conform prevederilor legale;
r) centralizeazã şi analizeazã situaţia angajaţilor expuşi la noxe din teritoriu şi participã la aplicarea legislaţiei privind încadrarea locurilor de muncã în condiţii deosebite şi speciale;
s) participã cu rapoarte la elaborarea sintezelor naţionale privind sãnãtatea în relaţie cu mediul de viaţã şi muncã şi participã la elaborarea raportului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
t) participã la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar în domeniul sãnãtãţii;
u) desfãşoarã activitãţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenţã;
v) efectueazã, la cererea terţilor, expertize, consultanţã şi prestaţii de specialitate;
z) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul adjunct de sãnãtate publicã şi conducerea unitãţii;
) din punct de vedere profesional se subordoneazã metodologic Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, prin Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar şi structurile sale de specialitate din centrele regionale de sãnãtate publicã.
În cadrul Compartimentului de evaluare a factorilor de risc din mediul de viaţã şi de muncã funcţioneazã urmãtoarele colective de activitate specificã**):
----------
**) În cazul unui deficit de personal calificat, pot fi operate comasãri de activitãţi în structuri reglementate, cu încadrarea a cel puţin unui medic de igienã sau medicina muncii/structurã organizatã.

1. Igiena mediului;
2. Igiena alimentului;
3. Igiena colectivitãţilor de copii/tineret;
4. Medicina muncii;
5. Programe de sãnãtate în relaţie cu mediul;
6. Statisticã.
C. În domeniul evaluãrii şi promovãrii sãnãtãţii, Compartimentul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii din cadrul direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi de execuţie şi coordonare/îndrumare profesionalã:
a) asigurã monitorizarea şi coordonarea programelor de sãnãtate publicã în domeniul bolilor netransmisibile la nivel judeţean;
b) colecteazã trimestrial şi anual indicatorii programelor de sãnãtate specifice şi de demografie de la unitãţile sanitare, în conformitate cu actele normative în vigoare şi reglementãrile europene în domeniu;
c) asigurã culegerea şi validarea datelor la nivel judeţean pentru registrele naţionale de boli netransmisibile;
d) propune conducerii direcţiei constituirea unor echipe interdisciplinare care asigurã evaluarea indicatorilor rezultaţi din supravegherea bolilor cronice în teritoriu;
e) analizeazã şi evalueazã indicatorii de morbiditate şi mortalitate legaţi de evoluţia bolilor netransmisibile în judeţ şi evoluţia acestora la populaţia din teritoriu;
f) în realizarea atribuţiilor sale colaboreazã direct cu unitãţile judeţene de implementare a programelor de sãnãtate, precum şi cu structurile specializate ale Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã;
g) se subordoneazã metodologic Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã, prin Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare a Stãrii de Sãnãtate şi structurile sale de specialitate din centrele regionale de sãnãtate publicã;
h) participã la colaborãri interinstituţionale, la nivel judeţean, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale pentru asigurarea corelãrii activitãţilor din cadrul programelor naţionale de sãnãtate cu alte iniţiative, finanţate din alte surse;
i) primeşte anual, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie, de la casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã sau a municipiului Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sãnãtate cu scop curativ;
j) face propuneri cãtre conducerea direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti privind utilizarea fondurilor specifice alocate derulãrii programelor de sãnãtate publicã în domeniul bolilor netransmisibile şi supraveghere demograficã la nivel judeţean;
k) furnizeazã informaţii cãtre populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sãnãtãţii;
l) dezvoltã la nivel local programe de promovare a sãnãtãţii şi de educaţie pentru sãnãtate, în funcţie de prioritãţile locale, programele naţionale şi strategiile europene;
m) elaboreazã proiecte în parteneriat cu autoritãţile locale, reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale şi reprezentanţe internaţionale, în vederea soluţionãrii problemelor comunitare;
n) furnizeazã servicii de formare în educaţia pentru sãnãtate adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sãnãtate;
o) elaboreazã, editeazã şi asigurã multiplicarea de materiale publicitare specifice.
În cadrul Compartimentului de evaluare şi promovare a sãnãtãţii funcţioneazã urmãtoarele colective de activitate specificã*):
----------
*) În cazul unui deficit de personal calificat la nivel teritorial, pot fi operate comasãri de activitãţi în structuri reglementate, cu încadrarea a cel puţin unui medic/structurã organizatã.

1. Supraveghere boli netransmisibile;
2. Evaluare programe boli netransmisibile;
3. Informare-educare în sãnãtate publicã;
4. Programe de promovare a sãnãtãţii;
5. Demografie şi statisticã.
D. În domeniul activitãţii Laboratorului de diagnostic şi investigare în sãnãtate publicã, sub coordonarea unui medic de specialitate medicinã de laborator, responsabil pentru acreditarea şi menţinerea acreditãrii serviciilor, laboratorul are urmãtoarele activitãţi şi responsabilitãţi specifice:
D1. diagnostic microbiologic:
a) participã la efectuarea investigaţiei epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice, pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile, în conformitate cu metodologiile legale în vigoare;
b) asigurã diagnosticul etiologic pentru bolile infecţioase identificate în cadrul programului naţional de supraveghere epidemiologicã dacã prestaţia nu poate fi asiguratã prin unitatea de îngrijire a cazului sau este solicitat în acest sens;
c) asigurã diagnosticul microbiologic pentru solicitãrile serviciului de supraveghere a bolilor transmisibile, provenite de la cazuri suspecte, focare de boalã transmisibilã sau investigaţii în cadrul programelor de sãnãtate;
e) monitorizeazã şi transmite evaluãri privind circulaţia unor microorganisme cuprinse în metodologiile de supraveghere epidemiologicã şi situaţia antibioticorezistenţei microorganismelor la populaţia investigatã în unitãţile sanitare din teritoriu;
f) asigurã transmiterea probelor biologice la structurile regionale/naţionale în vederea caracterizãrii circulaţiei germenilor pe teritoriul naţional, în conformitate cu reglementãrile metodologice ale Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã;
g) efectueazã analize microbiologice la solicitarea serviciului de control în sãnãtate publicã, cu aprobarea inspectorului şef al serviciului de control în sãnãtate publicã;
h) efectueazã analize microbiologice din probe de apã, aer, alimente şi factori de mediu, prevãzute în programele naţionale şi locale de sãnãtate, la solicitarea serviciului de evaluare a factorilor de risc din mediu conform metodologiei reglementate;
i) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii/reacreditãrii laboratorului;
j) efectueazã analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
k) executã alte activitãţi specifice la solicitarea directorului adjunct de sãnãtate publicã, conform competenţelor;
D2. chimie sanitarã şi/sau toxicologie:
a) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apã, aer, alimente şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivã a conformitãţii produselor şi a riscurilor pentru sãnãtate;
b) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice la solicitarea serviciului de control în sãnãtate publicã, cu aprobarea inspectorului şef al serviciului de control în sãnãtate publicã;
c) efectueazã analize fizico-chimice şi toxicologice, la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;
d) asigurã aplicarea procedurilor în vederea acreditãrii laboratorului;
e) intervine şi participã la orice acţiune declaratã de urgenţã prin evenimente neaşteptate de cãtre directorul adjunct de sãnãtate publicã;
f) alte atribuţii specifice stabilite sau solicitate în cadrul competenţei.
E. Laboratorul igiena radiaţiilor (dacã este cazul) funcţioneazã sub coordonarea profesionalã a unui medic cu atestare pentru activitãţile specifice şi are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitãţile pentru protejarea sãnãtãţii populaţiei şi prevenirea efectelor asociate radiaţiilor ionizante în teritoriul arondat laboratorului;
b) asigurã colectarea şi raportarea datelor privind sãnãtatea populaţiei în relaţie cu radiaţiile ionizante din teritoriul arondat laboratorului;
c) asigurã colectarea şi raportarea datelor privind expunerea profesionalã la radiaţii ionizante din unitãţile/serviciile cu activitate de profil, din teritoriul arondat laboratorului;
d) participã la elaborarea raportului stãrii de sãnãtate a comunitãţii;
e) efectueazã, din proprie iniţiativã sau la cererea terţilor, determinãri ale nivelurilor de radiaţii, precum şi consultanţã de specialitate;
f) controleazã aplicarea normelor de securitate nuclearã şi igiena radiaţiilor;
g) avizeazã şi autorizeazã sanitar unitãţile în care se desfãşoarã practici şi activitãţi nucleare;
h) elaboreazã referatele de evaluare pentru unitãţile supuse avizãrii/autorizãrii sanitare;
i) verificã respectarea normelor de igienã a radiaţiilor ionizante în unitãţile autorizate şi în laboratoarele de profil;
j) participã la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar;
k) participã la elaborarea planului de acţiune în caz de catastrofã;
l) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenţã radiologicã în teritoriul arondat;
m) evalueazã nivelul expunerii medicale la radiaţii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi control al calitãţii;
n) are şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul adjunct de sãnãtate publicã.
IX. În domeniul controlului în sãnãtatea publicã
Serviciul de control în sãnãtate publicã este organizat în douã birouri/compartimente:
A. Biroul/Compartimentul inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de viaţã şi muncã;
B. Biroul/Compartimentul control unitãţi şi servicii de sãnãtate,
care au urmãtoarele atribuţii specifice:
A. Biroul/Compartimentul inspecţia şi controlul factorilor de risc din mediul de viaţã şi muncã are urmãtoarele atribuţii în domeniile mediu, radiaţii, alimente, muncã şi colectivitãţi de copii:
a) constatã şi sancţioneazã contravenţiile la normele de igienã, conform competenţelor specifice şi actelor normative în vigoare, la nivel judeţean;
b) pãstreazã confidenţialitatea privind iminenţa inspecţiei sanitare, înainte de începerea propriu-zisã a acesteia, şi confidenţialitatea datelor pe care unitãţile inspectate le pun la dispoziţie;
c) solicitã unitãţilor controlate orice documente necesare efectuãrii inspecţiei şi, dupã caz, copii de pe acestea;
d) prescrie unitãţilor controlate mãsuri de remediere, cu stabilirea de termene şi responsabilitãţi în vederea înlãturãrii deficienţelor de igienã constatate;
e) propune inspectorului-şef suspendarea temporarã a activitãţii unitãţilor şi obiectivelor pânã la remedierea deficienţelor; în situaţii cu risc major şi iminent de îmbolnãvire a populaţiei, dispune suspendarea pe loc sau imediatã a activitãţii unitãţii ori obiectivului şi informeazã operativ medicul şef serviciu de control în sãnãtate publicã despre mãsura aplicatã;
f) propune directorului executiv retragerea avizului sanitar pentru proiectele de activitãţi, inclusiv construcţii, în cazul în care nu sunt respectate normele de igienã;
g) propune directorului executiv retragerea avizului sanitar sau a notificãrii unui produs, în situaţia în care substanţele sau produsele sunt neconforme cu specificaţiile din dosarul tehnic;
h) opreşte, denatureazã sau condiţioneazã darea în consum public a alimentelor care nu corespund normelor de igienã, precum şi folosirea obiectelor, materialelor şi a substanţelor care, prin natura lor sau prin modul de utilizare, pericliteazã starea de sãnãtate a populaţiei;
i) recolteazã şi aplicã elemente de securizare la probele recoltate în cadrul activitãţii de inspecţie, precum şi contraprobele;
j) participã la activitatea de implementare a prevederilor specifice din Regulamentul sanitar internaţional şi verificã şi aplicã mãsurile de protecţie sanitarã;
k) la solicitarea directorului adjunct de sãnãtate publicã, poate dispune mãsuri speciale pentru bolnavii, suspecţii şi contacţii de boli transmisibile sau purtãtorii de germeni patogeni, precum şi alte mãsuri cu caracter obligatoriu pentru combaterea bolilor transmisibile şi a celor profesionale;
l) verificã respectarea legislaţiei în vigoare privind condiţiile de mediu necesare activitãţilor de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în toate unitãţile sanitare;
m) opreşte folosirea preparatelor biologice utilizate în scop diagnostic, profilactic şi de tratament care se dovedesc necorespunzãtoare sau nocive sãnãtãţii;
n) în situaţia în care, în timpul unei activitãţi de control, constatã existenţa unui conflict de interese sau deficienţe grave ce pot determina riscuri majore pentru sãnãtatea populaţiei, comunicã urgent directorului adjunct de sãnãtate publicã şi inspectorului-şef în vederea delegãrii unui alt inspector şi luãrii mãsurilor de urgenţã;
o) controleazã unitãţile sanitare acreditate pentru activitatea de bãnci de ţesuturi şi/sau utilizare de ţesuturi şi/sau celule umane în scop terapeutic prin evaluare şi verificare de proceduri şi activitãţi care se deruleazã în aceste unitãţi;
p) controleazã şi evalueazã incidentele adverse severe şi reacţiile adverse grave notificate prin sistemele de vigilenţã, inclusiv în domeniul securitãţii transfuziilor şi hemovigilenţei;
q) participã şi la alte activitãţi specifice de control în domeniile inspecţiei alimentare, pe domeniile de competenţã, suplimentelor alimentare, colectivitãţilor permanente sau temporare de copii şi tineret, produselor cosmetice, noxelor profesionale şi altor riscuri din mediul industrial, respectiv riscurile ionizante, naturale şi profesionale.
B. Biroul/Compartimentul de control unitãţi şi servicii de sãnãtate
B1. Compartimentul de situaţii de urgenţã şi managementul asistenţei medicale de urgenţã şi evenimente speciale are urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã şi evalueazã activitatea unitãţilor de primiri urgenţe şi a compartimentelor de primiri urgenţe din cadrul unitãţilor sanitare din sectorul public;
b) participã la acţiunile de acordare a primului ajutor calificat împreunã cu inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã şi cu alte structuri subordonate Ministerului Sãnãtãţii;
c) monitorizeazã şi evalueazã activitatea serviciului judeţean de ambulanţã;
d) transmite informãri operative conducerii direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti în cazul apariţiei unui eveniment neaşteptat sau unor situaţii de calamitate sau catastrofã şi propune mãsuri de intervenţie, în colaborare cu celelalte structuri de specialitate din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în funcţie de domeniul de competenţã;
e) elaboreazã şi transmite spre aprobarea directorului executiv Planul de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii, realizat în colaborare cu celelalte structuri de specialitate din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, în funcţie de domeniul de competenţã;
f) participã la implementarea şi derularea activitãţilor specifice serviciilor pentru realizarea programelor naţionale de sãnãtate.
B2. Compartimentul de control servicii de asistenţã medicalã primarã are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã controlul activitãţii de asistenţã medicalã primarã, în conformitate cu reglementãrile şi metodologia specificã pentru aceastã activitate;
b) verificã în teren condiţiile necesare pentru asigurarea calitãţii serviciilor oferite în cadrul asistenţei medicale primare, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementãrile legale în vigoare;
c) participã la implementarea strategiilor de reformã în domeniul asistenţei medicale primare, elaborate şi aprobate de Ministerul Sãnãtãţii;
d) controleazã respectarea prevederilor privind activitatea de raportare şi monitorizare a bolilor transmisibile şi cronice de cãtre medicii de familie care îşi desfãşoarã activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete private;
e) verificã modul în care personalul din cabinetele medicilor de familie respectã obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la etica profesionalã şi deontologia medicalã, asistenţa de sãnãtate publicã, activitatea desfãşuratã în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, relaţiile de muncã, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
f) controleazã managementul evidenţei medicale primare şi al informaţiei medicale gestionate, inclusiv pentru activitatea de furnizare a datelor privind registrele judeţene/regionale/naţionale de vaccinare şi boli cronice reglementate prin metodologii;
g) participã la activitatea de educaţie/formarea continuã şi dezvoltarea profesionalã a resurselor umane din asistenţa medicalã primarã;
h) asigurã informarea personalului medical în legãturã cu normele de eticã profesionalã şi deontologie medicalã şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
i) participã la implementarea, derularea şi evaluarea activitãţilor specifice asistenţei medicale primare pentru realizarea programelor naţionale de sãnãtate.
B3. Compartimentul de control în asistenţa medicalã ambulatorie de specialitate are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã controlul activitãţii de asistenţã medicalã ambulatorie de specialitate;
b) verificã în teren condiţiile necesare pentru asigurarea calitãţii serviciilor oferite în cadrul asistenţei medicale ambulatorii de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementãrile legale în vigoare;
c) participã la implementarea strategiilor de reformã în domeniul asistenţei medicale ambulatorii, elaborate şi aprobate de Ministerul Sãnãtãţii;
d) verificã modul de raportare şi monitorizare a bolilor transmisibile şi cronice de cãtre personalul de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfãşoarã activitatea atât în cabinete publice, cât şi în cabinete/unitãţi private, inclusiv în domeniul serviciilor de laborator de diagnostic microbiologic, indiferent de forma de organizare;
e) monitorizeazã şi verificã modul în care personalul din cabinetele medicilor din ambulatoriul de specialitate respectã obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la etica profesionalã şi deontologia medicalã, asistenţa de sãnãtate publicã, activitatea desfãşuratã în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate, relaţiile de muncã, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
f) controleazã asigurarea managementului evidenţei medicale şi al informaţiei medicale gestionate;
g) participã la activitatea de educaţie/formarea continuã şi dezvoltarea profesionalã a resurselor umane din asistenţa medicalã de specialitate din ambulatoriu;
h) participã, împreunã cu serviciul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii şi casa de asigurãri de sãnãtate, la analiza nevoilor de servicii medicale de specialitate ale populaţiei;
i) asigurã informarea personalului medical în legãturã cu normele de eticã profesionalã şi deontologie medicalã şi informarea pacienţilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;
j) participã la implementarea, derularea şi evaluarea activitãţilor specifice serviciilor ambulatorii pentru realizarea programelor naţionale de sãnãtate.
B4. Compartimentul de control al asistenţei medicale din unitãţile cu paturi are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã şi evalueazã condiţiile necesare pentru asigurarea calitãţii activitãţii medicale desfãşurate în spital;
b) monitorizeazã modul în care spitalele respectã condiţiile necesare pentru asigurarea calitãţii actului medical;
c) verificã respectarea normativelor în vigoare privind: programul de muncã pe categorii de personal, încadrarea de cãtre spitale a numãrului optim de personal, în funcţie de atribuţiile acreditate ale spitalului şi serviciile de sãnãtate contractate;
d) monitorizeazã şi controleazã modul în care spitalul îşi respectã obligaţia legalã de a înregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
e) evalueazã necesarul de servicii medicale spitaliceşti şi asigurarea accesului echitabil al populaţiei la serviciile medicale specifice, în vederea creşterii eficienţei şi calitãţii serviciilor;
f) participã la evaluarea gradului de satisfacţie a pacienţilor în legãturã cu serviciile de sãnãtate, împreunã cu serviciul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii;
g) verificã respectarea prevederilor legale privind regulamentul de organizare şi funcţionare al spitalelor, precum şi conţinutul fişei postului pentru personalul din spitale;
h) participã la negocierea anualã a indicatorilor de performanţã specifici fiecãrui spital din teritoriul arondat;
i) controleazã şi verificã cu maximã exigenţã respectarea prevederilor legale în vigoare şi obiectivelor programului naţional specific pentru asigurarea condiţiilor necesare de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale;
j) controleazã şi evalueazã activitatea unitãţilor medicale cu paturi şi a ambulatoriilor de specialitate, cu profil de asistenţã medicalã recuperatorie, inclusiv la nivelul societãţilor de turism balnear şi de recuperare, publice sau private, modul de asigurare a condiţiilor specifice pentru asistenţa medicalã de acest profil;
k) verificã modul de organizare în vederea asigurãrii asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, rãzboi, conflicte sociale şi alte situaţii de crizã;
l) participã la implementarea, derularea şi evaluarea activitãţilor specifice serviciilor spitaliceşti pentru realizarea programelor naţionale de sãnãtate.
B5. Compartimentul de control al asistenţei medicale a mamei şi copilului are urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã şi participã la identificarea prioritãţilor în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului şi propune mãsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate;
b) controleazã aspectele organizatorice ale asistenţei medicale a gravidei, lãuzei şi copilului, în raport cu dinamica morbiditãţii şi mortalitãţii la aceste categorii, şi propune directorului executiv mãsuri de organizare/reorganizare a structurilor sanitare din teritoriu;
c) controleazã modul de derulare la nivel local a activitãţii de planificare familialã şi sãnãtate a reproducerii, împreunã cu serviciul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii;
d) coordoneazã, monitorizeazã şi evalueazã derularea la nivel local a programelor naţionale în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului.
B6. Compartimentul de control al asistenţei medicale a comunitãţilor la risc are urmãtoarele atribuţii:
a) acordã consultanţã şi asistenţã tehnicã în domeniul evaluãrii nevoilor, al stabilirii prioritãţilor, modalitãţilor de implementare şi monitorizare a strategiilor de asistenţã medicalã comunitarã integratã;
b) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale în vederea realizãrii strategiei judeţene şi a listei de prioritãţi în domeniul asistenţei medicale a comunitãţilor la risc;
c) controleazã, monitorizeazã şi evalueazã derularea programelor naţionale şi locale de sãnãtate cu privire la asistenţa medicalã în comunitãţile la risc;
d) asigurã sprijin pentru formarea personalului care lucreazã în reţeaua de asistenţã medicalã comunitarã, inclusiv joncţiunile cu reţeaua de medicinã de familie, accesul la medicamente, servicii ambulatorii şi spitaliceşti;
e) identificã şi controleazã implementarea unor programe specifice de consiliere medico-socialã, servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vulnerabile: persoane cu dizabilitãţi, neasiguraţi, victime ale violenţei domestice, copii din familii dezorganizate, persoane cu probleme de sãnãtate mintalã, precum şi alte categorii de persoane identificate la nivel local ca fiind în situaţii de risc;
f) faciliteazã şi monitorizeazã crearea parteneriatelor interinstituţionale la diferite niveluri, a strategiilor şi a protocoalelor comune pentru serviciile de asistenţã comunitarã la risc.
X. În domeniul asistenţei medicale şi programelor de sãnãtate
Compartimentul de asistenţã medicalã şi programe de sãnãtate are urmãtoarele atribuţii:
1. în domeniul asistenţei medicale:
a) asigurã îndrumarea tehnicã şi metodologicã a programelor de asistenţã medicalã;
b) evalueazã şi participã la identificarea prioritãţilor în domeniul asistenţei medicale şi propune mãsuri pentru rezolvarea problemelor identificate;
c) participã, împreunã cu serviciul de evaluare şi promovare a sãnãtãţii şi casa de asigurãri de sãnãtate, la analiza nevoilor de servicii medicale ale populaţiei;
d) supravegheazã activitatea de raportare şi monitorizare a bolilor cronice de cãtre furnizorii de servicii medicale;
e) evalueazã asistenţa medicalã acordatã gravidei, lãuzei şi nou-nãscutului;
f) supravegheazã activitãţile unitãţilor sanitare publice şi private referitoare la culegerea şi prelucrarea datelor necesare în vederea formulãrii propunerilor de îmbunãtãţire a accesului populaţiei la servicii de asistenţã medicalã;
g) participã la analiza periodicã a indicatorilor de performanţã realizaţi de cãtre spitalele din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii;
h) participã la evaluarea activitãţii unitãţilor sanitare cu paturi, publice şi private;
2. în domeniul programelor de sãnãtate (cu excepţia programelor naţionale privind bolile transmisibile, a Programului naţional de monitorizare a factorilor determinanţi din mediul de viaţã şi muncã şi a programelor de promovare a sãnãtãţii):
a) coordoneazã implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor naţionale de sãnãtate la nivel judeţean;
b) analizeazã şi monitorizeazã modul de derulare a programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate la nivelul unitãţii sanitare prin indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi şi transmişi de aceasta;
c) realizeazã centralizarea şi raportarea indicatorilor specifici cãtre structurile de specialitate din cadrul Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã şi/sau al Ministerului Sãnãtãţii;
d) evalueazã trimestrial indicatorii specifici şi, în funcţie de realizarea obiectivelor şi activitãţilor propuse în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate, propune modul de alocare a resurselor rãmase neutilizate;
e) organizeazã evidenţa beneficiarilor programului/subprogramului;
f) urmãreşte modul de utilizare a fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate;
g) elaboreazã trimestrial rapoarte cu privire la derularea programelor naţionale de sãnãtate şi le înainteazã structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii sau, dupã caz, al Institutului Naţional de Sãnãtate Publicã;
h) transmite structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii cererile lunare de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative, conform legii, pentru realizarea deschiderilor de credite bugetare pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate, cu încadrarea în fondurile aprobate şi la termenele stabilite potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
3. în domeniul asistenţei medicale şi programelor naţionale de sãnãtate realizate prin spitalele din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale:
a) asigurã realizarea tuturor activitãţilor privind încheierea contractelor pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) asigurã primirea şi înregistrarea documentelor justificative necesare în vederea decontãrii bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sãnãtate pe baza facturilor prezentate;
c) analizeazã indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior;
d) asigurã realizarea activitãţilor necesare în vederea lichidãrii şi ordonanţãrii cheltuielilor angajate conform prevederilor legale în vigoare;
e) asigurã monitorizarea derulãrii contractelor încheiate pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în vederea îndeplinirii obligaţiilor contractuale;
f) verificã menţinerea condiţiilor care au stat la baza încheierii contractelor;
g) actualizeazã, în colaborare cu compartimentul juridic, contractele încheiate pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute în programele naţionale de sãnãtate de evaluare, profilactice şi cu scop curativ, finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, prin încheierea de acte adiţionale la acestea, conform legislaţiei in vigoare.
XI. În domeniul economic şi administrativ
A. Biroul/Compartimentul buget-finanţe şi Biroul/Compartimentul contabilitate au urmãtoarele atribuţii:
a) executã indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al direcţiei de sãnãtate publicã;
b) afişeazã pe site-ul direcţiei proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; analizeazã lunar şi trimestrial execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi le înainteazã Ministerului Sãnãtãţii, la termenele stabilite;
c) întocmesc situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale direcţiei; verificã, analizeazã şi centralizeazã situaţiile financiare ale unitãţilor din subordine, potrivit normelor legale, rãspunzând de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse;
d) prezintã, trimestrial şi anual, Ministerului Sãnãtãţii situaţiile financiare, verificã şi avizeazã, în prealabil, plãţile din conturi la trezorerii şi bãnci, dupã caz;
e) participã la organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului la nivelul direcţiei de sãnãtate publicã şi al unitãţilor subordonate;
f) participã, în condiţiile legii, la controlul respectãrii disciplinei financiare şi bugetare la unitãţile din subordine, raportând Ministerului Sãnãtãţii rezultatele;
g) transmit Ministerului Sãnãtãţii şi înştiinţeazã prefectul cu privire la indicatorii financiari propuşi a fi incluşi în proiectul de buget de venituri şi cheltuieli;
h) propun avizarea şi repartizarea, dupã caz, a bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţilor sanitare subordonate şi urmãresc utilizarea eficientã a fondurilor alocate;
i) elaboreazã propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le supun aprobãrii directorului executiv adjunct financiar contabil, pentru a fi înaintate Ministerului Sãnãtãţii;
j) executã indicatorii financiari din bugetul propriu şi urmãresc executarea acestora, asigurã efectuarea plãţilor în conformitate cu prevederile legale cuprinse în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
k) finanţeazã, deconteazã, dupã caz, contravaloarea acţiunilor sau obiectivelor din programele de sãnãtate şi alte activitãţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise lunar de Ministerul Sãnãtãţii, pe baza solicitãrii de fonduri;
l) propun directorului executiv adjunct financiar contabil aprobarea casãrilor pentru unitãţile subordonate din teritoriu şi urmãresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;
m) întocmesc lunar situaţia monitorizãrii cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi verificã dacã unitãţile sanitare publice din subordine au raportat aceastã situaţie Ministerului Sãnãtãţii;
n) îndrumã metodologic din punct de vedere financiarcontabil unitãţile teritoriale subordonate;
o) întocmesc lunar, pe baza datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie, pe care o înainteazã Ministerului Sãnãtãţii;
p) solicitã Ministerului Sãnãtãţii, la termenele stabilite, deschideri de credite bugetare pentru luna urmãtoare, pe titluri de cheltuieli şi programe de sãnãtate;
q) asigurã efectuarea finanţãrii lunare a acţiunilor de sãnãtate de la nivelul unitãţilor subordonate; asigurã contractarea şi decontarea sumelor reprezentând drepturi salariale şi cheltuieli materiale, în conformitate cu prevederile legale, pentru cabinetele din structura unitãţilor sanitare transferate la autoritãţile administraţiei publice locale (cabinete de medicinã sportivã, planning familial, HIV/SIDA, distrofici, TBC, LSM, cercetare, rezidenţi an I-VII, UPU - UPU SMURD); asigurã efectuarea finanţãrii lunare a sumelor transferate autoritãţilor administraţiei publice locale pentru asistenţa medicalã comunitarã; asigurã contactarea cu autoritãţile administraţiei publice locale şi decontarea sumelor reprezentând drepturi salariale ale medicilor, medicilor dentişti, asistenţilor medicali din cabinetele medicale din unitãţile de învãţãmânt; asigurã finanţarea lunarã a unitãţilor medico-sociale în conformitate cu prevederile legale;
r) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrãri de investiţii, consolidãri de clãdiri şi reparaţii capitale, dotãri pentru unitãţile sanitare subordonate, precum şi pentru direcţia de sãnãtate publicã;
s) efectueazã repartizarea creditelor bugetare aprobate şi transmit unitãţilor subordonate beneficiare de investiţii lista obiectivelor nominalizate în anexa la legea anualã a bugetului de stat, la termenele prevãzute de lege;
t) asigurã, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea lucrãrilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;
u) urmãresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital", pe unitãţi subordonate, luând mãsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiarã;
v) urmãresc modul de executare şi raporteazã lunar Ministerului Sãnãtãţii situaţia privind monitorizarea investiţiilor;
w) îndrumã din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrãrilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
x) îndrumã şi verificã unitãţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
y) rãspunde pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise Ministerului Sãnãtãţii, atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru activitatea unitãţilor sanitare subordonate.
B. Compartimentul administrativ şi mentenanţã are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi rãspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale de autovehicule din parcul auto;
b) asigurã executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unitãţii;
c) rãspunde de depozitarea corespunzãtoare a carburanţilor şi lubrifianţilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzinã şi încadrarea în cota lunarã de carburanţi, stabilitã potrivit legii;
d) rãspunde de elaborarea de cãtre unitãţi a documentaţiei tehnice pentru investiţii, în colaborare cu Compartimentul de achiziţii publice şi cu respectarea reglementãrilor legale;
e) stabileşte necesarul de aparaturã de înaltã performanţã pentru unitãţile din subordine şi îl înainteazã Compartimentului de achiziţii publice;
f) analizeazã şi propune efectuarea cheltuielilor de capital aprobate;
g) verificã şi urmãreşte aprovizionarea direcţiei cu materiale consumabile;
h) se asigurã de contractarea tuturor utilitãţilor necesare derulãrii activitãţii direcţiei;
i) întocmeşte dosarele de obiectiv ale clãdirilor direcţiei;
j) asigurã verificãrile metrologice şi ale Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) pentru aparatura din dotare;
k) verificã şi urmãreşte modul de aprovizionare a unitãţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc., în vederea asigurãrii funcţionãrii acestora;
l) organizeazã şi rãspunde de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protecţie a muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii;
m) realizeazã inventarul tuturor bunurilor care aparţin direcţiei de sãnãtate publicã şi ţine evidenţa exactã a acestora.
C. Biroul/Compartimentul de achiziţii publice are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã programul anual al achiziţiilor publice, pe baza necesitãţilor şi prioritãţilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti;
b) elaboreazã sau, dupã caz, coordoneazã activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizãrii unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c) organizeazã desfãşurarea licitaţiilor conform reglementãrilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora cãtre compartimentele solicitante;
d) participã în comisiile de întocmire, evaluare, negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publicã;
e) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare;
f) aplicã şi finalizeazã procedurile de atribuire;
g) constituie şi pãstreazã dosarul achiziţiei publice.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART.18
Direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin atribuţiile lor profesionale medicale şi de reglementare şi control profesional şi administrativ, organizate în vederea protejãrii şi promovãrii stãrii de sãnãtate a populaţiei şi satisfacerii nevoilor specifice de asistenţã medico-sanitarã a populaţiei, sunt unitãţi publice deconcentrate ale Ministerului Sãnãtãţii pentru implementarea politicii sanitare şi strategiei de acţiune a Ministerului Sãnãtãţii la nivel teritorial-judeţean.



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016