Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 26 martie 2009  de organizare si functionare al Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale - ARDDZI    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 26 martie 2009 de organizare si functionare al Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale - ARDDZI

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 27 martie 2009

CAP. I
Statutul instituţional şi atribuţiile ARDDZI

ART. 1
(1) Agenţia Românã pentru Dezvoltarea Durabilã a Zonelor Industriale - ARDDZI, denumitã în continuare Agenţia, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.
(2) Agenţia îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei, în condiţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 14/2009 privind înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilã a Zonelor Industriale - ARDDZI, şi are ca scop principal dezvoltarea durabilã a zonelor afectate de restructurarea industrialã şi promovarea de noi proiecte în scopul utilizãrii resurselor şi potenţialului economico-social cu maximum de valoare adãugatã.
ART. 2
Agenţia are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) elaborarea şi implementarea de programe/proiecte pentru dezvoltarea durabilã a zonelor afectate;
b) sprijinirea mediului economic în scopul diminuãrii efectelor crizelor economice, crearea premiselor necesare dezvoltãrii, în mod sustenabil, a operatorilor economici existenţi, precum şi sprijinirea înfiinţãrii de noi operatori economici, care intrã în sfera de activitate a Agenţiei;
c) utilizarea dotãrilor industriale devenite libere de sarcini, puse la dispoziţia Agenţiei, în scopul dezvoltãrii de noi proiecte;
d) accelerarea elaborãrii şi implementãrii proiectelor finanţate din fonduri structurale prin sprijinirea autoritãţilor publice locale din zonele afectate;
e) identificarea promovãrii de proiecte în domenii strategice şi sprijinirea înfiinţãrii şi organizãrii de entitãţi şi structuri economice, în scopul implementãrii acestora;
f) gestionarea fondurilor şi a programelor ce i-au fost încredinţate în condiţiile prevãzute de lege;
g) atragerea de fonduri suplimentare pe baza unor programe întocmite în nume propriu;
h) asigurarea de informaţii economice şi sociale din zonele afectate necesare Ministerului Economiei la elaborarea politicilor industriale.
ART. 3
Agenţia preia toate responsabilitãţile Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere (ANDZM) pentru implementarea Componentei de regenerare socioeconomicã din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, finanţat în baza <>Legii nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2009 privind înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilã a Zonelor Industriale - ARDDZI.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia va desfãşura, în principal, urmãtoarele activitãţi:
a) participarea la pregãtirea, implementarea şi evaluarea consecinţelor în aplicarea strategiilor de dezvoltare/restructurare industrialã, precum şi a strategiilor sectoriale pentru domeniul de competenţã al Agenţiei;
b) realizarea şi implementarea unor proiecte specifice dezvoltãrii durabile în localitãţi monoindustriale;
c) fundamentarea direcţiilor de acţiune privind regenerarea şi dezvoltarea zonelor industriale afectate de restructurare, inclusiv prin politici de reindustrializare şi generarea de proiecte industriale;
d) facilitarea apariţiei de alternative prin crearea de noi entitãţi şi structuri economice, în vederea ocupãrii forţei de muncã disponibilizate în urma programelor de restructurare;
e) crearea şi susţinerea oportunitãţilor de dezvoltare a zonelor industriale afectate de restructurare, în vederea recuperãrii decalajelor faţã de zonele dezvoltate şi optimizãrii şanselor acestora de a accesa fondurile europene destinate dezvoltãrii;
f) punerea în practicã a unor mãsuri de diversificare a activitãţilor economice din zonele monoindustriale, prin dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii;
g) participarea la elaborarea programelor tehnice pentru obiectivele industriale închise sau prevãzute a se închide şi urmãrirea mãsurilor de implementare a acestora în legãturã cu:
(i) utilizarea spaţiilor tehnologice, a clãdirilor şi a construcţiilor industriale disponibilizate, în scopul creãrii de activitãţi pentru dezvoltarea comunitãţilor şi ocuparea personalului neîncadrat în muncã;
(ii) refolosirea sau valorificarea, dupã caz, a instalaţiilor, maşinilor şi utilajului tehnologic disponibilizate şi puse la dispoziţia Agenţiei;
(iii) schimbarea destinaţiei obiectivelor la care a încetat activitatea de producţie;
(iv) dezafectarea sau schimbarea destinaţiei obiectivelor conexe afectate de încetarea activitãţilor industriale (clãdiri, spaţii de depozitare, gospodãrii anexe etc.);
h) participarea la elaborarea programelor de refacere a mediului şi la implementarea lor, în mãsura în care acestea se concretizeazã în dezvoltarea unor activitãţi economice capabile sã absoarbã forţa de muncã şi sã creeze noi locuri de muncã;
i) participarea la aplicarea planurilor de dezvoltare regionalã în zonele industriale, scop în care colaboreazã cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, pentru adaptarea la condiţiile din zonele industriale a programelor guvernamentale sau ale administraţiei locale privind:
(i) restructurarea industrialã şi crearea de noi activitãţi producãtoare de bunuri materiale în zonele monoindustriale;
(ii) organizarea, finanţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii în localitãţile monoindustriale;
(iii) sprijinirea programelor de reconversie profesionalã a persoanelor neîncadrate în muncã din zonele monoindustriale;
(iv) refacerea ambientului distrus de activitãţile industriale;
(v) dezvoltarea socialã şi economicã a localitãţilor din zonele industriale afectate de restructurare;
(vi) organizarea şi finanţarea de incubatoare de afaceri;
(vii) organizarea şi finanţarea executãrii unor lucrãri specifice de protecţie a mediului, în mãsura în care acestea sunt generatoare de noi locuri de muncã sustenabile;
j) colaborarea cu organele teritoriale ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în vederea implementãrii programelor guvernamentale de protecţie socialã şi a orientãrii persoanelor neîncadrate în muncã pentru recalificare şi pentru ocuparea unor locuri de muncã;
k) elaborarea bugetului pentru finanţarea programelor şi a proiectelor proprii şi gestiunea acestora;
l) avizarea documentaţiilor pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu garanţii bancare pentru finanţarea de proiecte şi programe specifice;
m) încheierea de acorduri bilaterale cu instituţii/organisme naţionale şi internaţionale în vederea finanţãrii şi implementãrii unor programe/proiecte specifice domeniului Agenţiei;
n) stabilirea relaţiilor de colaborare cu instituţii publice centrale şi locale, reprezentanţi ai mediului economic sau ai societãţii civile, urmãrind împreunã cu aceştia derularea programelor/proiectelor de dezvoltare durabilã în zonele industriale, sens în care:
(i) organizeazã licitaţii pentru angajarea unor organizaţii neguvernamentale sau operatori economici de specialitate, care sã elaboreze şi sã administreze programe şi proiecte de dezvoltare alternativã şi fondurile destinate acestora;
(ii) aprobã planurile de afaceri prin care se solicitã credite bonificate sau alte facilitãţi ce urmeazã a fi acordate în zonele industriale afectate de restructurare pentru operatorii economici, persoane juridice sau persoane fizice, care dezvoltã activitãţi, altele decât cele specifice unitãţilor închise, generatoare de noi activitãţi şi locuri de muncã;
(iii) urmãreşte modul în care organizaţiile neguvernamentale sau operatorii economici beneficiari de fonduri şi facilitãţi îşi îndeplinesc obligaţiile; în situaţia în care aceştia nu şi le îndeplinesc, dupã sesizarea în scris, în termen de 30 de zile, se va recurge la retragerea fondurilor şi a facilitãţilor acordate;
o) implementarea Componentei de regenerare socioeconomicã din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD), ratificat prin <>Legea nr. 167/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
p) organizarea evidenţei contabile pentru gestiunea proprie a activitãţii şi a fondurilor interne şi externe destinate finanţãrii programelor şi proiectelor;
q) gestionarea patrimoniului propriu.
ART. 5
Pentru realizarea obiectivelor stabilite prin lege, Agenţia este împuternicitã sã solicite şi sã primeascã de la organele centrale şi locale cu care colaboreazã date, informaţii şi documentaţii care privesc procesul de restructurare, respectiv diminuarea, încetarea, dezvoltarea sau organizarea activitãţilor în domeniile industriale şi conexe.

CAP. II
Finanţarea Agenţiei

ART. 6
Finanţarea Agenţiei se asigurã integral de la bugetul de stat.
ART. 7
Agenţia va gestiona fondurile alocate programelor ce i-au fost atribuite şi va putea atrage fonduri suplimentare pe baza unor programe întocmite în nume propriu.
ART. 8
Preşedintele Agenţiei dispune, în condiţiile legii, asupra utilizãrii fondurilor provenite din donaţii interne sau externe şi din proiecte cu finanţare nerambursabilã atrase.

CAP. III
Conducerea Agenţiei

ART. 9
Agenţia este condusã de un preşedinte, ordonator secundar de credite, numit prin ordin al ministrului economiei, în condiţiile legii. Preşedintele Agenţiei este salarizat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, la nivelul funcţiei de secretar de stat.
ART. 10
(1) Preşedintele este reprezentantul legal al Agenţiei în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice române şi strãine, precum şi în faţa autoritãţii judecãtoreşti.
(2) Preşedintele poate delega atribuţii directorului executiv sau altor persoane cu funcţii de rãspundere în Agenţie.
ART. 11
Preşedintele Agenţiei îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte strategia şi politicile Agenţiei;
b) urmãreşte concordanţa şi complementaritatea strategiei şi politicilor Agenţiei cu strategiile şi cu politicile sectoriale ale Guvernului în domeniul de competenţã al Agenţiei;
c) aprobã regulamentul de ordine interioarã (ROI);
d) aprobã bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi rapoartele de activitate ale Agenţiei;
e) aprobã acordarea de premii şi alte stimulente personalului Agenţiei;
f) face propuneri, în vederea aprobãrii de cãtre ministrul economiei, pentru înfiinţarea de birouri regionale, în condiţiile reglementate de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2009 ;
g) prin decizie, aprobã înfiinţarea de reprezentanţe locale ale Agenţiei la nivel zonal, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul de conducere de la nivelul Agenţiei;
h) prin decizie, poate înfiinţa servicii, birouri şi compartimente în cadrul direcţiilor de specialitate din structura organizatoricã, în limita numãrului de posturi din statul de funcţii, cu încadrarea în bugetul aprobat;
i) asigurã colaborarea Agenţiei cu autoritãţile administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu orice alte instituţii sau organizaţii;
j) încheie, în condiţiile legii, contracte cu colaboratori externi;
k) încheie, în condiţiile legii, acte juridice circumscrise scopului Agenţiei şi angajeazã patrimoniul acesteia;
l) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Agenţiei;
m) aprobã fişele de post pentru personalul Agenţiei;
n) numeşte şi revocã din funcţie, în condiţiile legii, directorul executiv şi celelalte persoane cu funcţii de conducere din structura Agenţiei;
o) exercitã acţiunea disciplinarã, în condiţiile legii şi ale reglementãrilor interne, faţã de personalul Agenţiei; este totodatã abilitat sã dispunã recompensarea personalului;
p) adoptã orice alte mãsuri necesare pentru realizarea scopului Agenţiei.
ART. 12
În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Agenţiei emite decizii.

CAP. IV
Organizarea Agenţiei

ART. 13
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei este formatã din direcţii, servicii, birouri, compartimente, birouri regionale şi reprezentanţe locale.
(2) Direcţiile din structura organizatoricã a Agenţiei sunt:
a) Direcţia planificare strategicã şi monitorizare;
b) Direcţia management de proiecte;
c) Direcţia management financiar;
d) Direcţia juridicã şi resurse umane.
(3) Pentru realizarea actualelor atribuţii, în cadrul Agenţiei vor funcţiona 4 birouri regionale fãrã personalitate juridicã, respectiv:
a) Biroul Regional Apuseni - Crişana, cu sediul în oraşul Abrud, judeţul Alba;
b) Biroul Regional Transilvania de Nord - Bucovina, cu sediul în municipiul Baia Mare, judeţul Maramureş;
c) Biroul Regional Hunedoara - Banat, cu sediul în municipiul Petroşani, judeţul Hunedoara;
d) Biroul Regional Oltenia, cu sediul în municipiul Târgu Jiu, judeţul Gorj.
(4) Zonele de operare a birourilor regionale şi reprezentanţelor locale vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei, în funcţie de zonele de operare pentru fiecare program.
(5) În funcţie de necesitãţile impuse de implementarea de noi programe/proiecte, se vor putea înfiinţa şi alte birouri regionale prin ordin al ministrului economiei.
(6) Serviciile, birourile, compartimentele, reprezentanţele locale din structura Agenţiei, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ROI, în limita numãrului de personal, aprobat în condiţiile legii, şi cu încadrarea în bugetul aprobat.
ART. 14
Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei planificare strategicã şi monitorizare sunt urmãtoarele:
a) analizarea strategiilor existente pentru restructurare/ dezvoltare industrialã;
b) elaborarea de noi strategii pentru zonele industriale afectate de restructurare;
c) formularea de propuneri şi recomandãri în atenţia Guvernului, prin Ministerul Economiei, asupra intervenţiilor la nivel de politicã potrivite în zonele industriale afectate de restructurare;
d) sprijinirea elaborãrii de planuri de dezvoltare economicã pentru zonele industriale afectate de restructurare;
e) monitorizarea şi evaluarea tuturor ciclurilor managementului proiectelor, altele decât implementarea propriu-zisã;
f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricãror altor materiale;
g) sprijinirea birourilor regionale prin:
(i) lucrul în echipã cu personalul birourilor regionale pentru a pregãti proiecte;
(ii) furnizarea de asistenţã tehnicã şi consiliere personalului din birourile regionale în legãturã cu pregãtirea de proiecte şi cu elaborarea de proiecte specifice;
(iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale şi comunicarea datelor relevante cãtre Direcţia juridicã şi resurse umane;
(iv) instruirea personalului birourilor regionale în probleme de planificare strategicã şi monitorizare;
h) asigurarea activitãţilor de achiziţii, de transporturi, administrative, logistice şi IT.
ART. 15
Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei management de proiecte sunt urmãtoarele:
a) pregãtirea de proiecte de dezvoltare pentru zonele industriale afectate de restructurare;
b) dezvoltarea de contacte regulate cu donatori-cheie şi cu autoritãţile de management române pentru programele Uniunii Europene;
c) colaborarea cu autoritãţile la nivelul regiunilor de dezvoltare, judeţean şi local, în scopul promovãrii de proiecte destinate reducerii decalajelor şi susţinerii dezvoltãrii durabile;
d) implementarea programelor şi proiectelor pentru regenerarea socioeconomicã a zonelor industriale afectate de restructurare;
e) monitorizarea implementãrii proiectelor şi programelor din sfera sa de activitate;
f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricãror altor materiale;
g) managementul resurselor logistice şi financiare alocate programelor şi proiectelor din sfera sa de activitate;
h) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice şi resurse umane;
i) sprijinirea birourilor regionale prin:
(i) lucrul în echipã cu personalul birourilor regionale pentru implementarea de proiecte;
(ii) furnizarea de asistenţã tehnicã şi consiliere personalului din birourile regionale în legãturã cu managementul proiectelor şi al proiectelor specifice din aria de responsabilitate a acestora;
(iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale şi comunicarea acestora şefului departamentului şi personalului de la resurse umane;
(iv) instruirea personalului birourilor regionale în probleme de management al proiectelor;
(v) furnizarea de proceduri pentru implementarea programelor şi proiectelor.
ART. 16
Direcţia management financiar are atribuţii şi sarcini în domeniile contabil, financiar şi administrativ, dupã cum urmeazã:
a) fundamentarea bugetului;
b) gestionarea resurselor financiare alocate prin buget;
c) derularea fondurilor interne şi externe destinate implementãrii programelor Agenţiei;
d) exercitarea controlului financiar preventiv;
e) realizarea evidenţei financiare;
f) organizarea evidenţei contabile;
g) gestionarea cheltuielilor de personal;
h) asigurarea activitãţilor de gestiune internã;
i) organizarea şi desfãşurarea activitãţii de control financiar de gestiune;
j) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice şi resurse umane.
ART. 17
Direcţia juridicã şi resurse umane are atribuţii şi sarcini în domeniile juridic şi contencios administrativ, precum şi în domeniul managementului resurselor umane, dupã cum urmeazã:
a) acordarea de asistenţã de specialitate în problemele de naturã juridicã legate de activitatea Agenţiei;
b) analizarea şi propunerea de soluţii legale în legãturã cu problemele apãrute în activitatea Agenţiei care necesitã aceasta;
c) avizarea şi contrasemnarea actelor cu caracter juridic;
d) promovarea acţiunilor judecãtoreşti în faţa instanţelor;
e) analizarea şi avizarea contractelor dintre Agenţie şi parteneri;
f) elaborarea unor proiecte de acte normative necesare în realizarea atribuţiilor Agenţiei;
g) actualizarea regulamentelor Agenţiei şi propunerea de soluţii viabile pentru buna desfãşurare a activitãţii;
h) analiza actelor normative apãrute în scopul identificãrii reglementãrilor cu incidenţã asupra activitãţii Agenţiei, actualizarea permanentã a informaţiilor referitoare la modificãri ale legislaţiei şi transmiterea operativã cãtre factorii implicaţi/interesaţi;
i) urmãrirea respectãrii îndatoririlor legale referitoare la Regulamentul de organizare şi funcţionare (ROF) şi ROI;
j) asigurarea pregãtirii deciziilor şi dispoziţiilor conducerii Agenţiei, evidenţa şi comunicarea acestora cãtre persoanele interesate;
k) organizarea activitãţilor specifice de personal privind recrutarea, selecţia, angajarea, evaluarea şi promovarea;
l) organizarea evidenţei personalului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
m) aplicarea dispoziţiilor legale privind salarizarea, drepturile de personal şi motivarea acestuia;
n) stabilirea necesarului de pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului, cu luarea în considerare a informaţiilor primite de la celelalte direcţii, elaborarea şi implementarea programelor de instruire şi perfecţionare profesionalã;
o) întocmirea, actualizarea şi pãstrarea dosarelor de personal;
p) stabilirea necesarului de personal şi proiectarea structurii organizatorice;
q) elaborarea strategiei şi politicii de resurse umane;
r) gestionarea activitãţilor curente de personal ale Agenţiei;
s) elaborarea fişelor de post pentru personalul cu funcţii de conducere.
ART. 18
Birourile regionale ale Agenţiei, înfiinţate prin ordin al ministrului economiei, funcţioneazã ca structuri teritoriale fãrã personalitate juridicã, având în principal urmãtoarele atribuţii:
a) implementarea programelor Agenţiei în zona de operare;
b) monitorizarea utilizãrii fondurilor în aria de operare;
c) centralizarea şi prelucrarea indicatorilor socioeconomici şi de performanţã din aria de operare;
d) urmãrirea îndeplinirii indicatorilor de performanţã şi a rezultatelor obţinute ca urmare a activitãţilor derulate de Agenţie în aria lor de operare;
e) culegerea şi prelucrarea primarã a datelor socioeconomice din zona de operare;
f) asigurarea elaborãrii rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricãror altor materiale;
g) întocmirea şi fundamentarea propunerilor privind veniturile şi cheltuielile proprii şi ale reprezentanţelor locale, în vederea consolidãrii bugetului de venituri şi cheltuieli al Agenţiei;
h) diseminarea informaţiilor deţinute de Agenţie la nivelul comunitãţilor locale;
i) acordarea de sprijin şi asistenţã tehnicã partenerilor şi grupurilor comunitare;
j) implementarea programelor Agenţiei sau ale altor entitãţi în parteneriat;
k) introducerea şi actualizarea datelor primare în baza de date a sistemului informaţional;
l) controlul utilizãrii fondurilor operaţionale şi a bugetelor pe proiect în cadrul Schemei de granturi mici din aria de operare;
m) identificarea unor noi oportunitãţi de dezvoltare localã şi de valorificare a resurselor specifice.
ART. 19
Unitatea de management al Proiectului Regenerare socioeconomicã (UMP-RSE), înfiinţatã în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 347/2005 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Proiectului de închidere a minelor, refacere a mediului şi regenerare socioeconomicã în cadrul ANDZM, funcţioneazã în cadrul Agenţiei, având atribuţii şi sarcini în implementarea Componentei de regenerare socioeconomicã din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi BIRD, ratificat prin <>Legea nr. 167/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã cum urmeazã:
a) rãspunde de realizarea componentei care îi revine din proiect;
b) asigurã respectarea procedurilor pentru realizarea achiziţiilor de bunuri, servicii şi lucrãri, în conformitate cu procedurile internaţionale şi cu prevederile legislaţiei române aplicabile;
c) monitorizeazã derularea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã (Componenta de regenerare socioeconomicã);
d) pregãteşte specificaţiile tehnice, termenii de referinţã şi documentele pentru achiziţia de bunuri, servicii şi lucrãri conform procedurilor internaţionale, pentru componentele proiectelor de care rãspunde aceasta, în concordanţã cu structura finanţãrii, în baza solicitãrilor Agenţiei, aprobate de conducãtorul instituţiei;
e) asigurã cu promptitudine şi în condiţii de calitate publicitatea aferentã licitaţiilor, plata acesteia, precum şi informaţiile necesare potenţialilor furnizori de servicii, bunuri şi lucrãri, în perioada de pregãtire a ofertelor din sfera de responsabilitate a Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã;
f) asigurã întocmirea raportului de evaluare pentru achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrãri finanţate prin Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, cu respectarea procedurilor de selecţie ale BIRD şi ale legislaţiei române;
g) asigurã încheierea contractelor de bunuri, servicii şi lucrãri finanţate prin Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, cu respectarea procedurilor de selecţie ale BIRD şi ale legislaţiei române;
h) urmãreşte îndeplinirea de cãtre furnizorii de servicii, bunuri şi lucrãri cu care are contract a obligaţiilor care le revin din acesta;
i) urmãreşte avizarea de cãtre comisiile de specialitate ale Agenţiei a rapoartelor de activitate ale contractorilor selectaţi, atestând îndeplinirea de cãtre aceştia a obligaţiilor ce le revin prin contract (avizarea acestor rapoarte nu semnificã acceptarea concluziilor consultantului, ci numai recunoaşterea îndeplinirii de cãtre acesta a obligaţiilor contractuale, în vederea efectuãrii plãţilor); Agenţia asigurã verificarea modului de utilizare a fondurilor;
j) asigurã corespondenţa necesarã managementului proiectului cu serviciile de specialitate şi birourile regionale ale Agenţiei cu Banca Mondialã, Ministerul Finanţelor Publice şi contractorii;
k) asigurã funcţionarea sistemului de management financiar pentru Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã;
l) asigurã plãţile în cadrul contractelor finanţate din împrumut şi componenta localã pentru Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã, pe baza documentelor justificative furnizate de contractori, a documentelor privind acceptarea serviciilor, bunurilor şi lucrãrilor de cãtre Agenţie şi a dovezilor responsabililor cu recepţia privind îndeplinirea obligaţiilor ce le revin prin contract;
m) asigurã evidenţa financiar-contabilã a Componentei de regenerare socioeconomicã din cadrul Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomicã şi furnizeazã informaţiile necesare pentru auditarea conturilor acestora;
n) pregãteşte trimestrial/anual rapoarte privind progresul proiectului în vederea transmiterii cãtre coordonatorul de proiect, Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Mondialã;
o) aplicã soluţiile de implementare pe baza deciziilor luate de Comitetul de coordonare a proiectului (CCP);
p) elaboreazã rapoartele cerute de acordurile de finanţare şi de legislaţia naţionalã.

CAP. V
Personalul şi salarizarea în cadrul Agenţiei

ART. 20
(1) Raporturile dintre Agenţie şi personalul acesteia se stabilesc în conformitate cu legislaţia muncii.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului, precum şi alte norme de organizare şi disciplinã internã se stabilesc prin ROI.
ART. 21
(1) Personalul fostei ANDZM care opteazã pentru renunţarea la funcţia publicã şi trecerea pe o funcţie de personal contractual în cadrul Agenţiei va fi preluat în condiţiile legii, prin echivalare şi testare, în conformitate cu condiţiile de ocupare a noilor funcţii.
(2) Salarizarea personalului Agenţiei preluat de la fosta ANDZM se face conform prevederilor <>Art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2009 .
ART. 22
(1) Pentru posturile rãmase vacante dupã preluarea personalului fostei ANDZM în condiţiile art. 21, cele devenite vacante şi/sau nou-înfiinţate în condiţiile legii, angajarea personalului se va face prin concurs.
(2) Comisiile de concurs vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
(3) Salarizarea personalului Agenţiei angajat în condiţiile alin. (1) se face conform prevederilor <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 14/2009 .
ART. 23
(1) Personalul Agenţiei poate beneficia de prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 47/2008 , cu modificãrile ulterioare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Pentru anul 2009, Agenţia va putea aplica prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 47/2008 , cu modificãrile ulterioare, pentru un numãr maxim de 10 posturi, stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
ART. 24
Agenţia are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de 23 de autoturisme necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii proprii.
ART. 25
Preşedintele Agenţiei şi direcţiile de specialitate din cadrul acesteia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului regulament.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016