Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 octombrie 2007  privind organizarea activitatii de atestare a institutiilor publice sau private specializate in elaborarea documentatiilor pentru fundamentarea solicitarii avizului de gospodarire a apelor si a autorizatiei de gospodarire a apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 octombrie 2007 privind organizarea activitatii de atestare a institutiilor publice sau private specializate in elaborarea documentatiilor pentru fundamentarea solicitarii avizului de gospodarire a apelor si a autorizatiei de gospodarire a apelor

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 748 din 5 noiembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte procedura de atestare de cãtre Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile a instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor şi asigurã cadrul organizatoric şi regulile unitare pentru atestarea capacitãţii tehnico-profesionale a solicitanţilor.
ART. 2
Atestarea instituţiilor publice sau private are drept scop verificarea capacitãţii tehnico-economice a acestora de a îndeplini cerinţele tehnice şi de calitate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 3
Atestarea instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor se realizeazã de cãtre Comisia de atestare, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

CAP. II
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Comisiei de atestare

ART. 4
(1) Comisia de atestare se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
(2) Componenţa Comisiei de atestare este urmãtoarea:
a) secretarul de stat care coordoneazã activitatea de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile;
b) şeful Inspecţiei de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile;
c) directorul general al Administraţiei Naţionale "Apele Române";
d) directorul Direcţiei amenajare bazine hidrografice din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile;
e) şeful Inspecţiei Teritoriale a Apelor din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române";
f) cadru didactic universitar din Universitatea Tehnicã de Construcţii Bucureşti - Facultatea de Hidrotehnicã;
g) cadru didactic universitar din Universitatea de tiinţe Agronomice şi Medicinã Veterinarã Bucureşti - Facultatea de Îmbunãtãţiri Funciare şi Ingineria Mediului.
(3) Componenţa nominalã a Comisiei de atestare se stabileşte prin ordin al ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile.
ART. 5
Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare este asigurat de 2 consilieri din cadrul Inspecţiei de Stat a Apelor, nominalizaţi prin ordin al ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile, la propunerea şefului Inspecţiei de Stat a Apelor.
ART. 6
(1) Preşedintele Comisiei de atestare este secretarul de stat care coordoneazã activitatea de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
(2) Vicepreşedintele Comisiei de atestare este şeful Inspecţiei de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
ART. 7
Atribuţiile Comisiei de atestare
(1) Preşedintele Comisiei de atestare are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã graficele cu programarea şedinţelor Comisiei de atestare;
b) conduce lucrãrile şedinţelor Comisiei de atestare;
c) semneazã, în conformitate cu hotãrârile Comisiei de atestare, certificatele de atestare sau, dupã caz, comunicãrile de respingere motivatã a cererilor de atestare.
(2) Vicepreşedintele Comisiei de atestare are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte şi coordoneazã desfãşurarea activitãţilor secretariatului Comisiei de atestare;
b) urmãreşte prezenţa membrilor Comisiei de atestare la şedinţele acesteia;
c) conduce, în lipsa preşedintelui, şedinţele Comisiei de atestare.
(3) Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare are urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã documentaţiile întocmite de instituţiile publice sau private, în prezenţa reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite de acesta, în conformitate cu cerinţele prezentului regulament;
b) înregistreazã numai documentaţiile complete întocmite de instituţiile publice sau private, în conformitate cu cerinţele prezentului regulament;
c) programeazã, la propunerea preşedintelui Comisiei de atestare, şedinţele acesteia;
d) convoacã reprezentantul legal al instituţiei publice sau private pentru interviu;
e) convoacã membrii Comisiei de atestare la şedinţe;
f) întocmeşte un referat în care se va specifica dacã instituţia publicã sau privatã solicitantã a elaborat lucrãri de bunã calitate în domeniul gospodãririi apelor, pe baza recomandãrilor primite din partea beneficiarilor pentru fiecare lucrare;
g) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de atestare;
h) redacteazã certificatele de atestare obţinute în urma interviului de cãtre instituţiile publice sau private;
i) pãstreazã documentele Comisiei de atestare şi asigurã arhivarea acestora.
ART. 8
(1) Comisia de atestare funcţioneazã legal în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi. edinţele Comisiei de atestare sunt conduse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de vicepreşedinte.
(2) Hotãrârile Comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi. Voturile se consemneazã nominal în procesul-verbal al şedinţei.
ART. 9
Comisia de atestare rãspunde în solidar de desfãşurarea corespunzãtoare a lucrãrilor, având urmãtoarele responsabilitãţi:
a) examineazã cererile şi documentaţiile prezentate pentru atestare de cãtre instituţiile publice sau private;
b) hotãrãşte eliberarea certificatelor de atestare, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 5;
c) hotãrãşte respingerea cererilor de atestare care nu întrunesc condiţiile de atestare prevãzute în prezentul regulament.
ART. 10
Membrii Comisiei de atestare au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) sã participe la şedinţele Comisiei de atestare, cu drept de vot direct;
b) sã semneze procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţã;
c) sã solicite consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere separate faţã de hotãrârile adoptate;
d) sã nu divulge date şi informaţii de care iau cunoştinţã în cadrul procesului de atestare;
e) sã nu fie soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre solicitanţii atestãrii;
f) în cazul în care unul dintre membrii Comisiei de atestare se va afla în situaţie de incompatibilitate, va fi înlocuit cu o altã persoanã din cadrul aceleiaşi instituţii, care sã îndeplineascã condiţiile cerute.

CAP. III
Domeniile de atestare

ART. 11
Domeniile pentru care Comisia de atestare este abilitatã sã ateste instituţii publice sau private sunt urmãtoarele:
a) întocmirea studiilor hidrologice;
b) întocmirea studiilor hidrogeologice;
c) întocmirea studiilor de gospodãrire a apelor;
d) elaborarea documentaţiilor pentru obţinerea avizului/ autorizaţiei de gospodãrire a apelor.

CAP. IV
Condiţii de atestare a instituţiilor publice sau private

ART. 12
Atestarea instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor se solicitã şi se acordã cu respectarea domeniilor cuprinse în prezentul regulament.
ART. 13
Conţinutul dosarului de atestare:
În vederea atestãrii, instituţiile publice sau private interesate vor depune la Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile un dosar care va cuprinde, în copie legalizatã sau cu prezentarea originalului şi copiilor în vederea confruntãrii şi verificãrii concordanţelor, urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 1, cu specificarea domeniilor în care se solicitã atestarea. Activitãţile pentru care se solicitã atestarea trebuie sã fie conforme cu cele prevãzute în Clasificarea Activitãţilor din Economia Naţionalã;
b) copia actului de identitate al reprezentantului legal al instituţiei publice sau private;
c) documente care atestã personalitatea juridicã a solicitantului:
- statutul ori hotãrârea de înfiinţare a instituţiei publice sau private;
- certificatul de înregistrare fiscalã emis de organul fiscal teritorial;
d) memoriu de activitate al instituţiei publice sau private în domeniile solicitate, în care lucrãrile menţionate sunt însoţite de recomandãri din partea beneficiarilor;
e) documente care sã ateste pregãtirea, calificarea tehnicã şi experienţa profesionalã ale personalului/specialiştilor angajat/ angajaţi al/ai instituţiei, potrivit prevederilor anexei nr. 2:
- curriculum vitae - elocvent pentru domeniul solicitat;
- copie de pe diploma de studii universitare;
f) documente care sã certifice faptul cã specialiştii au încheiat una dintre urmãtoarele forme de colaborare cu instituţia publicã sau privatã:
1. contract individual de muncã, încheiat pe perioadã nedeterminatã sau pe cel puţin 2 ani, vizat la inspectoratul teritorial de muncã; sau
2. contract de colaborare cu persoanã fizicã sau persoanã fizicã autorizatã, înregistrat la organele fiscale teritoriale, pe perioadã nedeterminatã sau pe cel puţin 2 ani;
g) situaţie privind dotarea tehnicã deţinutã în proprietate sau închiriatã: instalaţii, aparaturã, echipamente şi utilaje specifice, pentru care se solicitã atestarea, potrivit prevederilor anexei nr. 4;
h) apartenenţa în bloc sau individualã a personalului angajat la organismele ştiinţifice de specialitate/organizaţii tehnice profesionale, potrivit prevederilor anexei nr. 3;
i) dovada achitãrii tarifului pentru evaluarea dosarului de atestare.
ART. 14
(1) În cazul în care Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare constatã cã documentaţiile întocmite de instituţiile publice sau private sunt complete, acestea vor fi înregistrate în vederea programãrii pentru susţinerea interviului în faţa Comisiei de atestare.
(2) În urma susţinerii interviului, Comisia de atestare hotãrãşte emiterea certificatului de atestare sau, dupã caz, respingerea cererii.
(3) Eliberarea certificatelor de atestare se face numai dupã achitarea tarifului pentru emiterea certificatului.
(4) Dacã în urma susţinerii interviului în faţa Comisiei de atestare instituţiilor publice sau private solicitante nu li se acordã certificatul de atestare, documentaţiile prezentate pentru atestare vor fi arhivate.
(5) Hotãrârea Comisiei de atestare de a respinge cererea de atestare se poate contesta în condiţiile legii.
ART. 15
În cazul în care instituţia publicã sau privatã nu a mai elaborat lucrãri în domeniile în care solicitã atestarea, aceasta va prezenta dovada efectuãrii a cel puţin douã lucrãri sub coordonarea unor instituţii publice ori private ce deţin certificate de atestare în domeniu. Pentru fiecare dintre cele douã lucrãri se vor prezenta recomandãri din partea beneficiarilor, raport din partea coordonatorului lucrãrii şi copie de pe atestatul acestuia.

CAP. V
Preschimbarea certificatelor de atestare

ART. 16
Durata valabilitãţii certificatului de atestare este de 2 ani, cu posibilitatea extinderii/reducerii numãrului domeniilor de atestare acordate, în cazul în care instituţia publicã sau privatã îndeplineşte ori nu condiţiile de atestare stabilite.
ART. 17
Procedura de preschimbare a certificatului de atestare presupune depunerea şi analizarea unei noi documentaţii, în conformitate cu prevederile cap. IV, ca pentru o nouã atestare.

CAP. VI
Retragerea certificatului de atestare

ART. 18
Certificatul de atestare eliberat unei instituţii publice sau private poate fi retras în situaţia în care nu mai sunt întrunite condiţiile şi criteriile cuprinse în prezentul regulament, precum şi în cazul neîndeplinirii obligaţiei de a elabora documentaţii pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 19
(1) Constatarea faptei de refuz sau de neîndeplinire a obligaţiei de a elabora documentaţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare se face de cãtre personalul împuternicit de ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile, din cadrul autoritãţii publice centrale din domeniul gospodãririi apelor, prin referat înaintat preşedintelui Comisiei de atestare.
(2) În cazul aprobãrii referatului de retragere a atestãrii, Comisia de atestare va emite o hotãrâre de retragere a certificatului de atestare.
(3) În cazul încadrãrii în prevederile alin. (2), instituţia publicã sau privatã va fi obligatã sã returneze certificatul de atestare în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii hotãrârii de retragere din partea Comisiei de atestare, fãrã a putea solicita returnarea tarifelor achitate.
ART. 20
Tarifele pentru obţinerea certificatului de atestare sunt prevãzute în anexa nr. 6, în funcţie de activitãţile pe care solicitanţii doresc sã le desfãşoare.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 21
Studiile hidrologice şi studiile hidrogeologice care stau la baza elaborãrii documentaţiei pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor, întocmite de alte unitãţi în afara celor atestate de Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, vor fi expertizate de cãtre Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodãrirea Apelor din structura funcţionalã a Administraţiei Naţionale "Apele Române".
ART. 22
(1) Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile va deschide un cont pentru venituri extrabugetare provenite din încasarea tarifelor, la filiala teritorialã a Trezoreriei Statului.
(2) Sumele provenite din încasarea tarifelor pentru parcurgerea procedurilor legale în vederea emiterii certificatului de atestare se utilizeazã în conformitate cu prevederile <>art. 23 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

............................................................
(Date de identificare pentru instituţia publicã sau privatã)
Nr. .............................. din .....................

CERERE
pentru obţinerea atestãrii

Instituţia publicã/privatã ........., cu sediul în ..........., str. ............ nr. ..., judeţul .........., telefon .........., fax ........, e-mail ..........., înmatriculatã la Oficiul Registrului Comerţului ........... cu nr. J ....../..../......., având C.U.I. ........., reprezentatã de.............., în calitate de........., solicit, în conformitate cu prevederile art. 13 din Regulamentul privind organizarea activitãţii de atestare a instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor, aprobat prin <>Ordinul ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile nr. 1.671/2007 , participarea la şedinţa Comisiei de atestare în vederea eliberãrii certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua urmãtoarele activitãţi:
a) întocmirea studiilor hidrologice;
b) întocmirea studiilor hidrogeologice;
c) întocmirea studiilor de gospodãrire a apelor;
d) elaborarea documentaţiilor pentru obţinerea avizului/autorizaţiei de gospodãrire a apelor.
Anexãm la prezenta cerere documentele prevãzute la art. 13 din regulament.


Data ........
........................................
(numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

CALIFICĂRILE PROFESIONALE
şi instruirea relevantã ale personalului
de specialitate angajat la

INSTITUŢIA PUBLICĂ/PRIVATĂ: ..............




────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele şi Studiile absolvite Anul Instituţia Principala
prenumele şi calificarea absolvirii, de învãţãmânt atribuţie
personalului obţinutã (diplomã, durata în cadrul
de specialitate masterat, doctorat) instituţiei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(Se ataşeazã copiile de pe diplomele/certificatele pentru calificarea de cel mai înalt grad şi pentru cursurile de instruire pentru persoanele menţionate mai sus.)

Data ..............

...............................
(Semnãtura autorizatã)

ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

APARTENENŢA
la organisme ştiinţifice de specialitate/organizaţii
tehnice profesionale a angajaţilor

INSTITUŢIA PUBLICĂ/PRIVATĂ: ..........


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele şi Organismul Data Nivelul/Calificarea Tipul
prenumele profesional intrãrii apartenenţei
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(Se anexeazã copiile de pe certificatele sau documentele care atestã aceastã apartenenţã.)

Data ..........

...........................
(Semnãtura autorizatã)

ANEXA 4
-------
la regulament
-------------

SITUAŢIE
privind dotarea cu echipamente, instalaţii şi utilaje specifice
pentru desfãşurarea activitãţii

INSTITUŢIA PUBLICĂ/PRIVATĂ: ...........


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea şi Anul Starea tehnicã Modul de
crt. marca instalaţiilor fabricaţiei (gradul de uzurã)* deţinere
şi utilajelor (proprie-
tate/în-
chiriere
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------------
*) Se pot înscrie şi performanţele tehnice ale utilajelor.

Data completãrii ..........

.............................
(Semnãtura autorizatã)

ANEXA 5
-------
la regulament
-------------

ROMÂNIA
MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTĂRII DURABILE
COMISIA DE ATESTARE

În conformitate cu prevederile <>Legii apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile şi ale <>Ordinului ministrului mediului şi dezvoltãrii durabile nr. 1.671/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitãţii de atestare a instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor, emite prezentul

CERTIFICAT DE ATESTARE Nr. .....

pentru

Instituţia publicã/privatã..........înregistratã la Oficiul Registrului Comerţului al Judeţului.........cu nr. J/....../......, având C.U.I........., cu sediul în judeţul/localitatea/str./nr. ........, care îndeplineşte condiţiile prevãzute în Regulamentul privind organizarea activitãţii de atestare a instituţiilor publice sau private specializate în elaborarea documentaţiilor pentru fundamentarea solicitãrii avizului de gospodãrire a apelor şi a autorizaţiei de gospodãrire a apelor şi are competenţa tehnicã şi profesionalã de a efectua lucrãri în urmãtoarele domenii: ............

Prezentul certificat a fost emis la data de ........, având valabilitate de 2 ani, pânã la data de ..........

Acesta poate fi retras în condiţiile prevãzute la art. 18 şi 19 din prezentul regulament.

Preşedintele Comisiei de atestare,
...........................................
(Numele şi prenumele)
...........................................
(Semnãtura SS indescifrabil)

ANEXA 6
-------
la regulament
-------------

TARIFE
pentru obţinerea certificatului de atestare, pe tipuri de activitãţi





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Scopul lucrãrii sau serviciului Tipul serviciilor care Cuantumul
crt. prestate/prestat se presteazã pentru tarifului
domeniile de atestare care se
încaseazã,
fãrã TVA
(lei)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Parcurgerea procedurilor legale necesare 1.1.analiza documentaţiei 750
emiterii certificatului de atestare pentru ──────────────────────────────────────────
întocmirea studiilor hidrologice 1.2. emiterea certificatului
de atestare 250
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Parcurgerea procedurilor legale necesare 2.1. analiza documentaţiei 750
emiterii certificatului de atestare pentru ──────────────────────────────────────────
întocmirea studiilor hidrogeologice 2.2. emiterea certificatului
de atestare 250
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Parcurgerea procedurilor legale necesare 3.1. analiza documentaţiei 750
emiterii certificatului de atestare pentru ──────────────────────────────────────────
întocmirea studiilor de gospodãrire a apelor 3.2. emiterea certificatului
de atestare 250
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Parcurgerea procedurilor legale necesare 4.1. analiza documentaţiei 750
emiterii certificatului de atestare pentru ──────────────────────────────────────────
elaborarea documentaţiilor necesare 4.2. emiterea certificatului
obţinerii avizului/autorizaţiei de de atestare 250
gospodãrire a apelor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016