Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 octombrie 2006 (*republicat*)  de organizare si functionare a Agentiei Nationale Anti-Doping    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 octombrie 2006 (*republicat*) de organizare si functionare a Agentiei Nationale Anti-Doping

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 19 ianuarie 2010

ART. 1
În vederea combaterii fenomenului de dopaj în sport funcţioneazã Agenţia Naţionalã Anti-Doping, denumitã în continuare Agenţia, instituţie publicã cu personalitate juridicã, cu autonomie decizionalã în activitatea anti-doping, în subordinea Guvernului, coordonatã de primul-ministru, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2.
ART. 2
Agenţia îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 6 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport, republicatã, precum şi orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative, fiind totodatã autoritatea competentã sã aplice dispoziţiile <>Legii nr. 104/2008 privind prevenirea şi combaterea traficului ilicit de substanţe cuprinse în "lista interzisã".
ART. 3
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Veniturile proprii se asigurã din:
a) venituri din valorificãrile produselor provenite din activitãţi proprii sau anexe, în legãturã cu obiectivele prevãzute de lege;
b) donaţii, legate şi sponsorizãri, în condiţiile legii;
c) contracte de prestãri de servicii pentru efectuarea analizelor doping;
d) tarife pentru formarea şi perfecţionarea ofiţerilor de control doping;
e) tarife pentru testarea suplimentelor nutritive;
f) taxe pentru activitatea prestatã de comisiile prevãzute la <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 227/2006 , republicatã;
g) fonduri obţinute în cadrul colaborãrilor internaţionale;
h) taxa pentru eliberarea certificatului de funcţionare din punctul de vedere al reglementãrilor anti-doping, potrivit dispoziţiilor <>art. 9 din Legea nr. 104/2008 ;
i) fonduri rambursabile/nerambursabile, cum ar fi, fãrã a se limita la acestea, fondurile comunitare şi/sau alte fonduri acordate de instituţiile financiare naţionale/internaţionale, în condiţiile prevãzute de lege;
j) alte surse de venituri în condiţiile legii.
ART. 4
(1) Pe lângã Agenţie funcţioneazã Consiliul director, ca organ consultativ.
(2) Consiliul director al Agenţiei are în componenţã 9 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedinte;
b) 3 reprezentanţi ai aparatului de lucru al Guvernului;
c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, desemnat de ministru din rândul angajaţilor sãi;
d) un reprezentant al Comitetului Olimpic şi Sportiv Român;
e) un reprezentant din domeniul farmacologiei sau toxicologiei ori medicinei, desemnat de Ministerul Sãnãtãţii;
f) un reprezentant al sportivilor de performanţã, desemnat de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român;
g) un reprezentant al federaţiilor sportive naţionale, desemnat de Comitetul Olimpic şi Sportiv Român.
(3) Consiliul director are urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã Strategia naţionalã anti-doping;
b) avizeazã programele educative şi de prevenire a dopajului în sport;
c) avizeazã programele de promovare a fairplay-ului în sport;
d) propune ansamblul de mãsuri ce urmeazã a fi luate în sensul intensificãrii luptei împotriva traficului ilicit de substanţe dopante;
e) avizeazã raportul de activitate al Agenţiei;
f) avizeazã planul de acţiuni privind informarea, prevenirea şi combaterea fenomenului de dopaj în sport;
g) avizeazã programul acţiunilor şi activitãţilor de cercetare pentru eradicarea dopajului în sport;
h) stabileşte, în condiţiile legii, cuantumul taxelor percepute pentru activitatea prestatã de Comisia de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, de Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping şi de Comisia de apel.
(4) Consiliul director exercitã şi alte atribuţii prevãzute de lege şi de alte acte normative.
(5) Activitatea Consiliului director este condusã de un preşedinte care este şi preşedintele Agenţiei.
(6) Mandatul membrilor Consiliului director este de 5 ani.
(7) Membrii Consiliului director sunt obligaţi sã respecte secretul profesional şi vor semna declaraţii de confidenţialitate şi conflict de interese.
(8) Consiliul director se întruneşte în şedinţe ordinare lunare şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(9) Convocarea Consiliului director se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data şedinţei şi va cuprinde în mod obligatoriu ordinea de zi şi documentaţia necesarã.
(10) În exercitarea atribuţiilor conferite de lege, Consiliul director adoptã decizii.
(11) Deciziile Consiliului director se adoptã cu votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(12) Consiliul director este legal întrunit în prezenţa a 6 din cei 9 membri.
(13) Membrii Consiliului director, care participã la şedinţe, cu excepţia preşedintelui, beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã de 20% din indemnizaţia lunarã a preşedintelui. Totalul sumelor cuvenite unui membru al Consiliului director, ca urmare a participãrii la şedinţe, nu poate depãşi într-o lunã 20% din indemnizaţia lunarã a preşedintelui.
ART. 5
(1) Mandatul membrilor Consiliului director înceteazã înainte de termen în urmãtoarele situaţii:
a) renunţarea la calitatea de membru;
b) transferarea în cadrul altei autoritãţi sau instituţii publice;
c) aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
d) neîndeplinirea obligaţiilor ce le revin;
e) pierderea calitãţii pentru care au fost numiţi;
f) deces.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1) se desemneazã un nou reprezentant, al cãrui mandat dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost numit.
ART. 6
(1) Pe lângã Agenţie funcţioneazã, potrivit dispoziţiilor <>art. 4 şi 5 din Legea nr. 104/2008 , Consiliul de prevenire şi combatere a traficului ilicit de substanţe cuprinse în lista interzisã, organ consultativ fãrã personalitate juridicã.
(2) Consiliul de prevenire şi combatere a traficului ilicit de substanţe cuprinse în lista interzisã îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 6 din Legea nr. 104/2008 , precum şi orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative.
ART. 7
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit pe o perioadã de 5 ani, prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele reprezintã Agenţia în raporturile cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice, cu persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, preşedintele Agenţiei emite ordine şi instrucţiuni în condiţiile legii.
(4) În realizarea prerogativelor conferite de lege, preşedintele are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aprobã Strategia naţionalã anti-doping;
b) transmite Guvernului proiectele de acte normative date în competenţa Agenţiei potrivit <>art. 6 lit. b) din Legea nr. 227/2006 , republicatã;
c) aprobã programele educative şi de prevenire a dopajului în sport;
d) controleazã aplicarea mãsurilor concrete, al cãror scop este sancţionarea dopajului în sport;
e) aprobã programele de promovare a fairplay-ului în sport;
f) coordoneazã şi controleazã toate structurile sportive în ceea ce priveşte activitatea anti-doping;
g) aprobã şi înainteazã autoritãţilor şi instituţiilor publice ansamblul de mãsuri ce urmeazã a fi luate în sensul intensificãrii luptei împotriva traficului ilicit de substanţe dopante;
h) colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale naţionale şi internaţionale cu atribuţii în domeniu;
i) aprobã anual sau ori de câte ori este nevoie lista cuprinzând substanţele şi metodele interzise în conformitate cu lista Agenţiei Mondiale Anti-Doping;
j) aprobã publicarea anualã sau ori de câte ori este nevoie, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii şi cu Agenţia Naţionalã a Medicamentului, a listei cuprinzând specialitãţile farmaceutice autorizate şi comercializate în România, care au în componenţã substanţe şi/sau metode interzise;
k) aprobã programul naţional anual anti-doping în competiţie şi în afara competiţiei, care cuprinde toţi sportivii de nivel naţional şi internaţional;
l) aprobã efectuarea controalelor doping în cadrul competiţiilor, precum şi în afara acestora;
m) aprobã efectuarea de teste doping în rândul practicanţilor de culturism şi de fitness, cu scopul stabilirii gradului de utilizare a substanţelor cuprinse în lista interzisã în sportul recreativ, cu respectarea prevederilor <>art. 8 alin. (3) din Legea nr. 104/2008 ;
n) aprobã planificarea şi asigurã desfãşurarea audierilor sportivilor şi ale altor persoane susceptibile de dopaj într-un cadru corect şi echitabil în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu standardele internaţionale;
o) aprobã efectuarea contraexpertizei de cãtre un laborator acreditat;
p) aprobã efectuarea expertizei substanţelor ce fac obiectul faptelor prevãzute la <>cap. IV din Legea nr. 104/2008 ;
q) aprobã scutirile pentru uz terapeutic pentru sportivii de nivel naţional, la solicitarea scrisã a comisiilor antidoping din federaţiile sportive naţionale, din ligile profesioniste şi/sau cluburi;
r) comunicã Agenţiei Mondiale Anti-Doping cazurile de dopaj depistate în rândul sportivilor români pe plan naţional şi/sau internaţional;
s) semneazã atestatul eliberat ofiţerilor de control doping în urma instruirii şi perfecţionãrii acestora, în condiţiile legii;
t) prezintã Guvernului şi Parlamentului raportul anual de activitate al Agenţiei;
u) aprobã planul de acţiuni privind informarea, prevenirea şi combaterea fenomenului de dopaj în sport;
v) aprobã programul activitãţilor de cercetare pentru eradicarea dopajului în sport;
w) coordoneazã managementul rezultatelor testãrilor doping.
(5) Preşedintele exercitã şi alte atribuţii prevãzute de lege şi de alte acte normative.
ART. 8
(1) În activitatea de conducere a Agenţiei preşedintele este ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numit pe o perioadã de 5 ani, prin decizie a primului-ministru.
(2) Vicepreşedintele exercitã atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
(3) Atribuţiile vicepreşedintelui se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(4) În cazul în care, din motive justificate, preşedintele nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acestea sunt îndeplinite de cãtre vicepreşedinte.
ART. 9
Agenţia are un secretar general, numit şi salarizat în condiţiile legii, care îndeplineşte atribuţiile stabilite prin regulamentul intern, precum şi orice alte atribuţii încredinţate de preşedinte.
ART. 10
(1) În scopul asigurãrii exercitãrii în teritoriu a atribuţiilor şi competenţelor prevãzute de <>Legea nr. 104/2008 , în structura Agenţiei funcţioneazã 8 oficii zonale pentru prevenirea şi combaterea traficului ilicit de substanţe cuprinse în lista interzisã, dintre care unul în municipiul Bucureşti, denumite în continuare oficii, compartimente fãrã personalitate juridicã.
(2) Sediile oficiilor, competenţa teritorialã, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Statul de funcţii, structura posturilor pe oficii, precum şi încadrarea personalului se fac potrivit prevederilor legale în vigoare.
(4) Salarizarea personalului oficiilor se realizeazã în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din cadrul Agenţiei.
ART. 11
(1) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei, în cadrul acesteia se pot constitui servicii, birouri sau compartimente, dupã caz.
(2) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Agenţiei se stabilesc prin regulament intern, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Agenţiei se stabilesc prin fişa postului.
ART. 12
Statul de funcţii al personalului contractual al Agenţiei se aprobã prin ordin al preşedintelui.
ART. 13
(1) Personalul Agenţiei este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) Personalul Agenţiei beneficiazã de spor de confidenţialitate în cuantum de 15%, aplicat la salariul de bazã brut lunar, în condiţiile legii.
ART. 14
(1) Pe lângã Agenţie se constituie Comisia de acordare a scutirilor pentru uz terapeutic, Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping şi Comisia de apel.
(2) Membrii comisiilor prevãzute la alin. (1) sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(3) Condiţiile pentru numirea membrilor comisiilor prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin regulamentul intern al Agenţiei.
(4) Regulamentele de organizare şi funcţionare ale comisiilor prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 15
Conducerea Agenţiei şi personalul implicat în desfãşurarea controlului doping au acces în toate bazele sportive şi la toate manifestãrile sportive, în condiţiile legii.
ART. 16
În scopul desfãşurãrii activitãţilor specifice, respectiv efectuarea controalelor doping şi susţinerea de acţiuni educative, Agenţia utilizeazã un parc comun de mijloace de transport, format din 8 autoturisme şi 2 autoutilitare pentru organizarea de staţii de control doping mobile.
ART. 17
În scopul realizãrii atribuţiilor ce îi revin, Agenţia poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din ţarã sau din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii personalului sãu, finanţate în limita fondurilor bugetare aprobate sau prin alte surse atrase din ţarã sau din strãinãtate, potrivit legii.
ART. 18
Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã introducã, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Cancelariei Primului-Ministru pe anul 2006.*)
-----------
*) În prezent, Cancelaria Primului-Ministru este desfiinţatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiinţarea Cancelariei PrimuluiMinistru şi stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificãrile ulterioare, conform cãreia în cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea "Cancelaria Primului-Ministru" se înlocuieşte în mod corespunzãtor cu denumirea "aparatul propriu de lucru al primului-ministru" sau, dupã caz, cu denumirea "Secretariatul General al Guvernului".

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016