Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 noiembrie 2021  privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională şi a concursului pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Curtea Constituţională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 25 noiembrie 2021 privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională şi a concursului pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Curtea Constituţională

EMITENT: Curtea Constituţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1146 din 2 decembrie 2021
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 24 din 25 noiembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1146 din 2 decembrie 2021.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională, precum şi a concursului pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Curtea Constituţională.

    ART. 2
    (1) La concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent se pot înscrie persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 303/2004).
    (2) Pot fi numiţi în funcţia de magistrat-asistent, pe bază de concurs, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), judecătorii, procurorii, avocaţii, notarii, personalul de specialitate juridică prevăzut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, cadrele didactice universitare de specialitate juridică, precum şi grefierii cu studii superioare juridice de la curţile de apel, Curtea Constituţională şi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime de cel puţin 5 ani în aceste funcţii. Judecătorii şi procurorii pot fi numiţi în funcţia de magistrat-asistent fără concurs potrivit art. 67 alin. (3) din Legea nr. 303/2004.
    (3) La concursul pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef se pot înscrie magistraţii-asistenţi ai Curţii Constituţionale care au obţinut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare, nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani şi îndeplinesc condiţiile de vechime prevăzute de art. 67 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 303/2004.
    (4) Condiţiile de vechime prevăzute la alin. (2) şi (3) trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a dosarului de concurs.
    (5) Posturile vacante de personal de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi din cadrul Curţii Constituţionale se ocupă prin concurs de persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), prevederile prezentului regulament fiind aplicabile în mod corespunzător.
    (6) În cazul în care la concursul organizat se prezintă un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.

    CAP. II
    Organizarea concursului
    SECŢIUNEA 1
    Publicitatea concursului
    ART. 3
    (1) Data, locul, calendarul de desfăşurare a concursului prevăzut la art. 2 alin. (1), numărul de locuri scoase la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se stabilesc prin hotărâre a Plenului Curţii Constituţionale, la propunerea preşedintelui Curţii Constituţionale.
    (2) Numărul locurilor scoase la concurs se stabileşte în funcţie de numărul de posturi vacante, precum şi de cele care vor fi înfiinţate.
    (3) Datele prevăzute la alin. (1) se publică, printr-un anunţ, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice.
    (4) Anunţul de scoatere la concurs va cuprinde:
    a) numărul de posturi vacante pentru care se organizează concursul;
    b) locul, data şi ora desfăşurării probelor de concurs;
    c) informaţii cu privire la desfăşurarea etapelor concursului;
    d) condiţiile de participare;
    e) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs;
    f) data până la care se pot depune dosarele de concurs;
    g) tematica şi bibliografia concursului;
    h) taxa de înscriere şi modalitatea de plată;
    i) numărul de telefon şi adresa de poştă electronică la care se pot obţine informaţii suplimentare.

    (5) În cazul concursului prevăzut la art. 2 alin. (3), datele prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin hotărâre a Plenului Curţii Constituţionale, la propunerea preşedintelui Curţii Constituţionale, şi se publică, printr-un anunţ, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea perioadei de 3 ani prevăzute de art. 67 alin. (6) din Legea nr. 303/2004 şi cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru proba interviului. Dispoziţiile alin. (4) se aplică în mod corespunzător.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Dosarul de concurs
    ART. 4
    (1) Pentru înscrierea la concursul prevăzut la art. 2 alin. (1), candidaţii vor prezenta un dosar de concurs, care va conţine următoarele documente:
    a) cerere tipizată pentru înscrierea la concurs, al cărei model este prevăzut în anexa la prezentul regulament;
    b) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
    c) copie de pe certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz;
    d) copie de pe diploma de licenţă;
    e) copia carnetului de muncă şi/sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în specialitate, din care să rezulte şi eventualele întreruperi în activitate;
    f) declaraţia pe propria răspundere privind existenţa unor eventuale întreruperi în activitate;
    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de un medic specializat în medicina muncii cu cel mult 3 luni anterior momentului depunerii dosarului de concurs;
    h) certificatul de cazier judiciar;
    i) certificatul de cazier fiscal;
    j) curriculum vitae care să cuprindă datele de identificare, datele de stare civilă, datele cu privire la studiile absolvite şi locurile de muncă anterioare;
    k) chitanţa de plată a taxei de înscriere.

    (2) La depunerea dosarului de concurs, candidaţii trebuie să prezinte şi în original actele depuse în copie, în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea. Diploma de licenţă se depune în copie legalizată.
    (3) Dosarul de concurs se depune personal sau prin mandatar, cu procură autentificată, în termen de 30 de zile de la data publicării anunţului prevăzut la art. 3 alin. (3).
    (4) Pentru înscrierea la concurs, candidatul plăteşte o taxă al cărei cuantum se stabileşte în funcţie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa de înscriere la concurs se restituie în cazul unor situaţii obiective de împiedicare a participării la concurs intervenite înainte de susţinerea primei probe a concursului.
    (5) Dosarul de concurs pentru ocuparea posturilor vacante de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef se depune în termen de 10 zile de la data publicării anunţului prevăzut la art. 3 alin. (5) şi va cuprinde:
    a) cererea prevăzută la alin. (1) lit. a);
    b) adeverinţa care să ateste vechimea prevăzută la art. 2 alin. (3) eliberată din oficiu de Compartimentul resurse umane şi salarizare;
    c) declaraţia pe propria răspundere a candidatului din care să rezulte că nu a făcut parte din serviciile de informaţii înainte de anul 1990 şi nici nu a colaborat cu acestea, dată în condiţiile legii.

    (6) În cazul în care se organizează concomitent concurs pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională şi concurs pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi ai Curţii Constituţionale, în cuprinsul cererii de înscriere prevăzute la alin. (1) lit. a), candidatul optează fie pentru postul de magistrat-asistent, fie pentru postul de personal de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi, putându-se formula o singură opţiune.
    (7) În cazul în care se organizează concomitent concurs pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef la Curtea Constituţională, în cuprinsul cererii de înscriere prevăzute la alin. (1) lit. a), candidatul optează fie pentru postul de prim-magistrat-asistent, fie pentru postul de magistrat-asistent-şef, putându-se formula o singură opţiune.
    (8) Fiecărui candidat îi este atribuit un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Constituirea comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor
    ART. 5
    (1) Preşedintele Curţii Constituţionale numeşte comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor prin ordin.
    (2) Pentru concursul prevăzut la art. 2 alin. (1), comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse din 3 judecători, iar pentru concursul prevăzut la art. 2 alin. (3), comisia de concurs este compusă din 5 judecători, iar comisia de soluţionare a contestaţiilor este compusă din 3 judecători.
    (3) Comisiile sunt conduse de câte un preşedinte, desemnat prin ordinul preşedintelui Curţii Constituţionale prevăzut la alin. (1).
    (4) Secretar al comisiei de concurs, precum şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor va fi desemnat un magistrat-asistent.
    (5) O persoană poate face parte dintr-o singură comisie.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Atribuţiile comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor
    ART. 6
    (1) Comisia de concurs are următoarele atribuţii principale:
    a) verifică dosarele candidaţilor şi stabileşte candidaţii ale căror dosare au fost admise;
    b) elaborează subiectele de concurs şi baremele de evaluare şi de notare, cu obligaţia păstrării confidenţialităţii acestora;
    c) evaluează şi notează pentru fiecare candidat proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice şi proba interviului;
    d) transmite secretarului comisiei rezultatele concursului în vederea comunicării acestora;
    e) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, raportul referitor la îndeplinirea condiţiilor de bună reputaţie, precum şi raportul final cu privire la desfăşurarea concursului;
    f) prezintă Plenului Curţii Constituţionale raportul final cu privire la desfăşurarea concursului.

    (2) Elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor de evaluare şi de notare se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
    a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate de Plenul Curţii Constituţionale;
    b) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a putea fi tratate în timpul de lucru stabilit;
    c) în cazul probei scrise de verificare a cunoştinţelor juridice:
    (i) să asigure pondere egală între disciplinele de concurs;
    (ii) să evidenţieze operaţiile gândirii - analiză, sinteză, generalizare - în trăsături ale procesului de gândire, cum ar fi: flexibilitatea, dimensiunea critică;
    (iii) să fie formulate astfel încât tratarea subiectelor să angajeze cât mai multe posibilităţi de analiză, de sinteză şi de generalizare din partea candidaţilor;
    (iv) să indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
    (v) să pună accent în notarea lucrărilor pe motivarea soluţiei alese de candidat, în barem putând să fie punctate modalităţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
    (vi) baremul stabilit să puncteze coerenţa în exprimare şi respectarea regulilor de gramatică şi ortografie;

    d) în cazul probei interviului:
    (i) să se elaboreze grila de evaluare în baza căreia se face evaluarea interviului;
    (ii) să se elaboreze subiectele pe baza cărora vor fi examinaţi candidaţii;
    (iii) intervievarea candidaţilor se va face în scopul identificării aptitudinilor, motivaţiilor şi elementelor de etică specifice profesiei;

    e) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probelor de concurs;
    f) subiectele nu pot conţine probleme controversate în doctrină sau în practică.


    ART. 7
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;
    b) soluţionează contestaţiile formulate împotriva baremului stabilit pentru proba scrisă, motivează soluţiile şi adoptă baremul definitiv;
    c) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la evaluarea şi notarea probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice;
    d) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la evaluarea şi notarea probei interviului şi reevaluează proba, pe baza înregistrării audiovideo şi a analizei scrise depuse de candidat;
    e) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor în vederea comunicării acestora;
    f) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei în legătură cu contestaţiile soluţionate.


    ART. 8
    (1) Secretarul comisiei de concurs are următoarele atribuţii principale:
    a) întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesele-verbale prevăzute în prezentul regulament, raportul referitor la îndeplinirea condiţiilor de bună reputaţie, precum şi raportul final cu privire la desfăşurarea concursului;
    b) asigură comunicarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului;
    c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.

    (2) Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
    a) întocmeşte, redactează şi semnează alături de membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică acesteia;
    b) asigură comunicarea rezultatelor obţinute de candidaţi în urma contestaţiilor formulate;
    c) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.


    CAP. III
    Desfăşurarea concursului
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale privind desfăşurarea concursului
    ART. 9
    (1) Concursul prevăzut la art. 2 alin. (1) constă în următoarele etape succesive:
    a) verificarea dosarelor de concurs;
    b) proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice;
    c) testarea psihologică;
    d) proba interviului;
    e) verificarea condiţiei privind buna reputaţie.

    (2) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
    (3) Concursul prevăzut la art. 2 alin. (3) constă în următoarele etapele succesive:
    a) verificarea dosarelor de concurs;
    b) proba interviului.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Etapele concursului
    SUBSECŢIUNEA 1
    Verificarea dosarelor de concurs
    ART. 10
    (1) După expirarea termenului prevăzut la art. 4 alin. (3), toţi candidaţii sunt verificaţi sub aspectul îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) şi d) din Legea nr. 303/2004, precum şi a condiţiei de a fi apt din punct de vedere medical şi a celor privind lipsa antecedentelor penale şi a cazierului fiscal. Condiţia de a fi apt din punct de vedere medical se dovedeşte prin certificatul medical prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. g).
    (2) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1) se realizează de comisia de concurs.
    (3) Ulterior termenului prevăzut la alin. (1) nu se mai pot depune acte în completare la dosarul de concurs astfel constituit, cu excepţia situaţiei în care comisia de concurs va solicita lămuriri cu privire la un act deja depus.
    (4) Rezultatele verificării dosarelor de concurs se afişează cu menţiunea „admis“ sau „respins“, însoţită de motivul respingerii dosarului, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, cu 20 de zile înainte de data stabilită pentru proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice, în cazul concursului prevăzut la art. 2 alin. (1), şi cu 10 zile înainte de data stabilită pentru proba interviului, în cazul concursului prevăzut la art. 2 alin. (3).
    (5) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe pagina de internet a Curţii Constituţionale. Contestaţiile se depun fie la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare, fie prin fax sau e-mail şi sunt înaintate, de îndată, comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (6) Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere.
    (7) Listele finale ale candidaţilor se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.

    SUBSECŢIUNEA a 2-a
    Proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice
    ART. 11
    (1) Candidaţii declaraţi admişi la etapa verificării dosarelor de concurs susţin proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice necesare ocupării postului de magistrat-asistent la Curtea Constituţională, care constă în redactarea unei lucrări privind instituţii aparţinând dreptului civil, dreptului procesual civil, dreptului penal, dreptului procesual penal şi dreptului constituţional, astfel cum au fost reflectate în jurisprudenţa Curţii Constituţionale.
    (2) Pentru proba scrisă comisia de concurs va pregăti, în ziua desfăşurării acesteia, un număr de 3 seturi de subiecte. Fiecare set va cuprinde 5 subiecte, câte unul pentru fiecare dintre disciplinele prevăzute la alin. (1). La stabilirea subiectelor, comisia de concurs va ţine seama de tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.
    (3) Comisia de concurs stabileşte baremul de evaluare şi notare pentru fiecare subiect.
    (4) Seturile de subiecte şi baremele aferente acestora se semnează de toţi membrii comisiei de concurs, aplicându-se ştampila Curţii Constituţionale. Acestea se introduc în plicuri, care se sigilează, se semnează, se ştampilează şi se păstrează de secretarul comisiei de concurs.
    (5) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate a subiectelor şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor către toţi candidaţii.

    ART. 12
    (1) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile. Verificarea identităţii candidaţilor se face pe baza actului de identitate prevăzut de lege. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu pot face dovada identităţii sunt consideraţi absenţi.
    (2) După îndeplinirea formalităţilor prealabile prevăzute la alin. (1), comisia de concurs prezintă candidaţilor plicurile cuprinzând seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. Plicul extras va fi desfăcut de acelaşi candidat, care va semna procesul-verbal încheiat cu această ocazie.
    (3) Din momentul deschiderii plicului în care se află subiectele de concurs niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.
    (4) Pe toată durata desfăşurării probei este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el trebuie să fie însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
    (5) Membrii şi secretarul comisiei de concurs nu pot comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.

    ART. 13
    (1) În sala de concurs, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, se interzice candidaţilor accesul cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile. Candidaţii pot folosi acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată expres în anunţul de concurs prevăzut la art. 3 alin. (4).
    (2) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (1) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat“ pe lucrare şi consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal.
    (3) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar cu cerneală sau pix de culoare albastră, pe coli de hârtie asigurate de Curtea Constituţională, filele fiind numerotate şi ştampilate.
    (4) După înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, prima filă se lipeşte în prezenţa secretarului comisiei de concurs, astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate, apoi se semnează de către secretarul comisiei de concurs, aplicându-se, totodată, ştampila Curţii Constituţionale. În situaţia prevăzută de art. 2 alin. (6) nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
    (5) La expirarea timpului acordat, candidaţii predau lucrările secretarului comisiei de concurs, sub semnătură, în faza în care se află, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit potrivit art. 11 alin. (5). Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
    (6) Toţi candidaţii semnează, la momentul predării lucrărilor, borderoul special întocmit în acest sens.
    (7) După încheierea probei scrise, secretarul comisiei de concurs predă lucrările sigilate preşedintelui comisiei de concurs, întocmind un proces-verbal în acest sens.

    ART. 14
    (1) Baremul de evaluare şi notare a subiectelor la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice din plicul extras se afişează după încheierea probei, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (2) În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot formula contestaţii la barem, care se depun fie la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare, fie prin fax sau e-mail. Contestaţiile se soluţionează motivat de comisia de soluţionare a contestaţiilor, în cel mult 3 zile de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (3) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor, se anulează una sau mai multe cerinţe, punctajul corespunzător acestora se acordă tuturor candidaţilor.
    (4) În ipoteza în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor în baremul iniţial, cât şi punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de contestaţii.
    (5) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispoziţiile alin. (3), se corectează baremul şi se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.

    ART. 15
    (1) Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice, lucrările sigilate în condiţiile art. 13 alin. (4) vor fi numerotate.
    (2) Corectarea lucrărilor se face de către comisia de concurs pe baza baremului definitiv de evaluare şi de notare. Fiecare lucrare se notează prin note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte. Notarea se înregistrează în borderoul de notare, separat, de către fiecare corector, semnat de aceştia pe fiecare pagină.
    (3) Pentru centralizarea notelor, comisia de concurs se întruneşte sub conducerea preşedintelui. Nota finală a lucrării o reprezintă media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs, calculată cu două zecimale, fără rotunjire.
    (4) În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de un punct între notele acordate, lucrarea se recorectează de către toţi membrii comisiei de concurs. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de un punct între notele acordate.
    (5) Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea „anulat“ se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi în borderoul centralizator al probei scrise, consemnându-se într-un proces-verbal.
    (6) Colţul lucrării nu se desigilează pe durata corectării. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală sau pix de culoare neagră, sub semnătură. După ce toate lucrările scrise au fost corectate şi notate, iar notele înscrise pe lucrări, acestea se deschid, iar notele se înregistrează în borderourile de concurs.
    (7) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7,00.
    (8) Nota obţinută de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea „admis“ ori „respins“ se afişează la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (9) Notarea lucrărilor, centralizarea notelor şi afişarea lor se realizează în termen de maximum 7 zile de la finalizarea probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice.

    ART. 16
    (1) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la această probă. Contestaţia se depune la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare sau se transmite prin fax sau e-mail, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (2) În vederea soluţionării contestaţiilor, colţul lucrării se va sigila din nou.
    (3) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).
    (4) Nota acordată în urma soluţionării contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (5) Rezultatele finale ale probei se afişează şi se publică în condiţiile art. 15 alin. (8).

    SUBSECŢIUNEA a 3-a
    Testarea psihologică
    ART. 17
    (1) Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă susţin, în termen de cel mult 15 zile, testarea psihologică prin care se verifică îndeplinirea condiţiei de a fi apt din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei.
    (2) Testarea psihologică constă în susţinerea unui test scris şi a unui interviu în faţa unui psiholog desemnat de Plenul Curţii Constituţionale din rândul psihologilor din Registrul unic al psihologilor cu drept de liberă practică din România atestaţi în condiţiile legii. Rezultatele testării psihologice sunt concretizate într-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecărui candidat, precum şi calificativul „admis“ sau „respins“, care este predat secretarului comisiei de concurs.
    (3) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea testării psihologice se aprobă de Plenul Curţii Constituţionale.
    (4) Calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicarea pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (5) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaţii, care se depun la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare sau se transmit prin fax sau e-mail.
    (6) Contestaţiile se soluţionează de comisia de reexaminare psihologică, formată din 3 psihologi, alţii decât cei care au examinat candidaţii iniţial, desemnaţi potrivit alin. (2). Reexaminarea psihologică se realizează prin reevaluarea testului scris, aplicarea unui nou test scris şi susţinerea unui nou interviu.
    (7) Calificativul comisiei de reexaminare psihologică se acordă în termen de maximum 10 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5) şi este definitiv.
    (8) Rezultatele finale ale probei se afişează şi se publică în condiţiile alin. (4).

    SUBSECŢIUNEA a 4-a
    Proba interviului
    ART. 18
    (1) Candidaţii care îndeplinesc condiţia de a fi apt din punct de vedere psihologic pentru exercitarea funcţiei susţin, în termen de cel mult 15 zile, interviul în faţa comisiei de concurs.
    (2) Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea interviului se aprobă de Plenul Curţii Constituţionale.
    (3) În cazul concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională, interviul nu poate depăşi 60 de minute şi constă în:
    a) prezentarea candidatului prin prisma experienţei personale şi profesionale;
    b) elaborarea în scris a unei analize cu privire la interpretarea unui text la prima vedere, pe baza unui subiect extras de către candidat, şi susţinerea orală a acesteia;
    c) analiza orală a unei speţe cu elemente de etică specifice profesiei.

    (4) În cazul concursului pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef, interviul nu poate depăşi 90 de minute şi constă în:
    a) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei;
    b) elaborarea în scris a unei analize cu privire la interpretarea unui text la prima vedere, pe baza unui subiect extras de către candidat, şi susţinerea orală a acesteia;
    c) analiza orală a unei speţe vizând o sesizare de neconstituţionalitate.

    (5) Comisia de concurs stabileşte subiectele de interviu, respectiv textele la prima vedere care stau la baza elaborării analizei scrise prevăzute la alin. (3) lit. b) sau la alin. (4) lit. b), după caz, şi speţele prevăzute la alin. (3) lit. c) sau la alin. (4) lit. c), după caz, în ziua desfăşurării probei, într-un număr cel puţin egal cu numărul candidaţilor. Acestea se înscriu pe bilete separate, se semnează de toţi membrii comisiei de concurs, aplicându-se ştampila Curţii Constituţionale, şi se introduc în plicuri, care se sigilează, se semnează, se ştampilează şi se păstrează de secretarul comisiei de concurs.
    (6) Proiectul prevăzut la alin. (4) lit. a) se depune la dosarul de concurs cu cel puţin 7 zile înainte de data desfăşurării interviului.
    (7) Analiza prevăzută la alin. (3) lit. b) şi alin. (4) lit. b) se predă comisiei după susţinerea orală a acesteia şi va fi avută în vedere pentru evaluarea interviului. Fiecare dintre membrii comisiei de interviu poate adresa întrebări candidaţilor.
    (8) Se interzice candidaţilor accesul în sala de concurs cu orice surse de informare care ar putea fi utilizate la interviu, precum şi cu orice mijloace de comunicare sau de transmitere de date, inclusiv telefoane mobile. Încălcarea acestor dispoziţii constituie fraudă şi atrage eliminarea din concurs.

    ART. 19
    (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea interviului, comisia de concurs întocmeşte lista candidaţilor în ordinea codurilor atribuite conform art. 4 alin. (8), cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte, şi dispune publicarea acesteia pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (2) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afişată.
    (3) Candidaţii au dreptul să extragă câte un singur plic cu subiectele prevăzute la art. 18 alin. (5).
    (4) Pentru pregătirea răspunsurilor la subiectele prevăzute la art. 18 alin. (3) lit. b) sau alin. (4) lit. b), după caz, fiecare candidat va beneficia de un timp de gândire de 30 de minute, iar pentru pregătirea răspunsurilor la subiectele prevăzute la art. 18 alin. (3) lit. c) sau alin. (4) lit. c), după caz, fiecare candidat va beneficia de un timp de gândire de 10 minute.
    (5) Înregistrarea interviului prin mijloace tehnice audiovideo este obligatorie.
    (6) Înregistrările se păstrează timp de un an, după care se distrug.

    ART. 20
    (1) În cadrul probei interviului, evaluarea candidatului se face prin notare, cu respectarea punctajului maxim indicat, pe baza următoarelor criterii:
    a) motivaţia de a accede în funcţia de magistrat-asistent;
    b) existenţa aptitudinilor specifice funcţiei de magistrat, fiind avute în vedere aptitudinea de comunicare clară şi logică a ideilor, capacitatea de gândire critică, capacitatea de analiză, motivare şi sinteză, folosirea corectă a limbii române;
    c) elemente de etică specifice profesiei, fiind avut în vedere modul în care candidatul se raportează la independenţa justiţiei, imparţialitatea magistraţilor, integritatea şi responsabilitatea acestora.

    (2) Evaluarea interviului se face în baza baremului de evaluare elaborat de comisia de concurs, care se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, imediat după finalizarea probei de către toţi candidaţii.
    (3) În cadrul probei interviului, evaluarea candidatului la funcţia de prim-magistrat-asistent sau magistrat-asistent-şef se face prin notare, cu respectarea punctajului maxim indicat, pe baza următoarelor criterii:
    a) motivaţia de a accede în funcţia pentru care a candidat;
    b) modul de raportare a candidatului la atribuţiile prevăzute de lege şi regulamente;
    c) folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul Curţii Constituţionale;
    d) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii, magistraţii-asistenţi, personalul auxiliar, procurorii de şedinţă, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, precum şi cu alte instituţii;
    e) capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidă;
    f) existenţa aptitudinilor specifice profesiei de magistrat, fiind avute în vedere aptitudinea de comunicare clară şi logică a ideilor, capacitatea de gândire critică, capacitatea de analiză, motivare şi sinteză, folosirea corectă a limbii române;
    g) elemente de competenţă profesională, fiind avut în vedere modul în care candidatul se raportează la jurisprudenţa Curţii Constituţionale.

    (4) Pe baza baremului de evaluare, fiecare membru al comisiei de concurs acordă candidatului punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1) sau (3), după caz. Pe baza punctajelor acordate, evaluarea interviului se face cu note de la 1 la 10, cu două zecimale, fără rotunjire.
    (5) Pentru centralizarea notelor, în termen de 5 zile de la data încheierii probei interviului, comisia de concurs se întruneşte sub conducerea preşedintelui acesteia, fiecare membru procedând, sub semnătură proprie, la trecerea notei acordate pe borderoul centralizator.
    (6) Nota obţinută la această probă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de membrii comisiei de concurs. Preşedintele comisiei de concurs va trece, sub semnătură proprie, nota obţinută pe borderoul centralizator al probei interviului.
    (7) În funcţie de nota obţinută de candidat la interviu se acordă unul dintre calificativele „admis“ sau „respins“. Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut nota minimă 7,00.
    (8) Rezultatele de la proba interviului se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.
    (9) Notarea, centralizarea notelor şi afişarea lor se realizează în termen de maximum 7 zile de la finalizarea probei interviului.

    ART. 21
    (1) Candidaţii pot contesta nota acordată la proba interviului în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor potrivit art. 20 alin. (8).
    (2) Soluţionarea contestaţiei la proba interviului se face în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) şi se realizează prin reevaluarea probei, pe baza înregistrării audiovideo şi a analizei scrise depuse de candidat, având în vedere baremul de evaluare elaborat de comisia de concurs.
    (3) Nota obţinută în urma contestaţiei este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
    (4) Rezultatele finale ale probei se afişează şi se publică în condiţiile art. 20 alin. (8).

    SUBSECŢIUNEA a 5-a
    Stabilirea notelor finale ale concursului
    ART. 22
    (1) În termen de 5 zile de la data publicării rezultatelor finale de la proba interviului, comisia de concurs va proceda la stabilirea notelor finale ale concursului.
    (2) Nota finală se determină ca medie aritmetică între notele obţinute la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice şi la proba interviului.
    (3) Preşedintele comisiei de concurs va trece nota finală în borderoul centralizator al concursului, care va fi semnat de membrii şi de secretarul comisiei de concurs.
    (4) Pe baza notelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale. Nota finală nu poate fi mai mică de 7,00.
    (5) În cazul concursului prevăzut de art. 2 alin. (1), candidaţii vor fi declaraţi „admişi“ în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute, în limita posturilor pentru care s-a organizat concursul. La note finale egale are prioritate candidatul care a obţinut nota cea mai mare la proba scrisă pentru verificarea cunoştinţelor juridice, iar dacă egalitatea se menţine, departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea cea mai mare în funcţiile prevăzute de art. 2 alin. (2).
    (6) În cazul concursului prevăzut de art. 2 alin. (3), funcţia de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef va fi ocupată de candidatul care a obţinut cea mai mare notă finală. În caz de note finale egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea cea mai mare în funcţia de magistrat-asistent, iar în cazul în care egalitatea se menţine, se va proceda la o nouă evaluare de către comisia de concurs pe baza susţinerii probei interviului doar cu privire la analiza prevăzută la art. 18 alin. (4) lit. c).

    SUBSECŢIUNEA a 6-a
    Verificarea condiţiei bunei reputaţii
    ART. 23
    (1) După afişarea notelor finale ale concursului pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională, candidaţii admişi vor fi verificaţi sub aspectul îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 303/2004.
    (2) Verificările privind îndeplinirea condiţiei bunei reputaţii se fac de comisia de concurs, cu respectarea legislaţiei în vigoare referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
    (3) În vederea verificării îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii, candidaţii au obligaţia de a depune la sediul Curţii Constituţionale - Compartimentul resurse umane şi salarizare, în termen de 30 de zile de la data publicării notelor finale ale concursului, următoarele documente în format letric:
    a) adeverinţele eliberate de angajatorii de la locurile de muncă avute în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice, care să cuprindă inclusiv menţiuni privind existenţa ori inexistenţa unor eventuale sancţiuni disciplinare, aplicate în această perioadă, pentru care nu a intervenit radierea;
    b) adeverinţe eliberate de primării şi/sau, după caz, de administraţiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice, din care să rezulte, dacă este cazul, natura şi tipul contravenţiilor comise şi sancţiunile contravenţionale aplicate în această perioadă;
    c) orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.

    (4) Comisia de concurs verifică documentele prevăzute la alin. (3) şi, în cazul persoanelor care au mai îndeplinit anterior funcţia de judecător sau procuror, vor constitui obiect al verificării privind buna reputaţie şi datele cuprinse în dosarul profesional al acestora.
    (5) Pentru stabilirea condiţiei bunei reputaţii sunt analizate:
    a) faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni contravenţionale în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului;
    b) faptele pentru care candidaţilor li s-au aplicat sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului, pentru care nu a intervenit radierea.

    (6) Nu se bucură de o bună reputaţie persoana care a fost sancţionată contravenţional sau disciplinar în ultimii 3 ani anterior datei susţinerii probei scrise pentru verificarea cunoştinţelor juridice pentru fapte în raport cu care numirea acesteia în funcţia de magistrat-asistent nu ar fi conformă cu onoarea şi probitatea specifice acestei funcţii sau ar aduce atingere prestigiului justiţiei, la verificarea condiţiei stabilirii bunei reputaţii avându-se în vedere următoarele criterii:
    a) gravitatea faptei, astfel cum rezultă din natura acesteia şi din împrejurările în care a fost săvârşită, din forma şi gradul de vinovăţie, precum şi din sancţiunea aplicată;
    b) conduita persoanei înainte şi după săvârşirea faptei, care relevă perseverenţa în săvârşirea unor fapte de natura celor prevăzute la alin. (5), sancţionate ca atare.

    (7) Rezultatele verificării se consemnează în cuprinsul raportului referitor la îndeplinirea condiţiilor de bună reputaţie, întocmit de secretarul comisiei de concurs şi semnat de membrii comisiei în termen de 5 zile de la data expirării termenului prevăzut la alin. (3).
    (8) Raportul prevăzut la alin. (7) prin care se constată, în privinţa unuia sau mai multor candidaţi, neîndeplinirea condiţiei bunei reputaţii cuprinde motivele pentru care comisia apreciază că nu este îndeplinită condiţia respectivă, constând în analiza faptelor persoanei în cauză şi aplicarea criteriilor prevăzute de lege situaţiei de fapt reţinute.

    ART. 24
    (1) În termen de 10 zile de la întocmirea raportului prevăzut de art. 23 alin. (8), Plenul Curţii Constituţionale hotărăşte cu privire la îndeplinirea condiţiei bunei reputaţii de către candidaţii declaraţi „admişi“ potrivit art. 22 alin. (5).
    (2) Candidaţii care nu se bucură de o bună reputaţie sunt declaraţi „respinşi“.

    ART. 25
    (1) Dacă unul dintre candidaţi a fost respins în condiţiile art. 24, procedura prevăzută la art. 23 se reia pentru candidatul care ocupă poziţia următoare în lista cuprinzând rezultatele finale ale concursului şi care respectă condiţiile pentru a fi declarat „admis“.
    (2) Dispoziţiile art. 24 se aplică în mod corespunzător.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Validarea rezultatelor finale ale concursului
    ART. 26
    (1) Secretarul comisiei de concurs, sub îndrumarea membrilor acesteia, întocmeşte raportul final cu privire la desfăşurarea concursului în termen de cel mult 5 zile de la data la care a fost adoptată hotărârea prevăzută de art. 24 alin. (1), respectiv de la data publicării notelor finale potrivit art. 22 alin. (6). Raportul va cuprinde, după caz, următoarele menţiuni:
    a) prezentarea pe scurt a cadrului legal şi regulamentar al organizării şi desfăşurării concursului;
    b) prezentarea activităţii comisiei de concurs şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, după caz, cu privire la desfăşurarea etapelor concursului;
    c) prezentarea pe scurt a proceselor-verbale întocmite;
    d) rezultatele obţinute de către candidaţi pe fiecare etapă a concursului;
    e) tabelul cu rezultatele finale ale concursului;
    f) propunerea comisiei de concurs de validare sau invalidare, după caz, a concursului.

    (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se semnează de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia şi se înaintează Plenului Curţii Constituţionale.

    ART. 27
    (1) În maximum 30 de zile de la data înaintării raportului potrivit art. 26 alin. (2), Plenul Curţii Constituţionale, analizând respectarea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 303/2004, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, aprobat prin Hotărârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 6/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi de prezentul regulament, validează rezultatele concursului prevăzut de art. 2 alin. (1) sau (3), după caz.
    (2) Plenul Curţii Constituţionale poate invalida, în tot sau în parte, concursul, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament ori că există dovada săvârşirii unei fraude.
    (3) Rezultatele validate se afişează, în aceeaşi zi, la sediul Curţii Constituţionale şi se publică pe pagina de internet a Curţii Constituţionale.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Numirea în funcţie
    ART. 28
    (1) În cazul concursului prevăzut la art. 2 alin. (1), candidaţii declaraţi „admişi“ vor fi numiţi în funcţia de magistrat-asistent.
    (2) Candidatul declarat „admis“ va fi numit în funcţie de Plenul Curţii Constituţionale în termen de cel mult 25 de zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor validate ale concursului.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat „admis“ la concurs poate solicita, în termen de 5 zile de la data publicării rezultatelor validate ale concursului, un termen ulterior, care nu poate depăşi 50 de zile lucrătoare de la aceeaşi dată.
    (4) În cazul neprezentării în termenul prevăzut la alin. (2) sau (3), după caz, postul neocupat este declarat vacant, urmând să se comunice candidatului care a obţinut nota imediat inferioară şi care respectă condiţiile pentru a fi declarat „admis“ la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională posibilitatea de a parcurge procedura prevăzută de art. 23.
    (5) În cazul concursului prevăzut la art. 2 alin. (3), candidatul declarat „admis“ va fi promovat în funcţia de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef începând cu ziua imediat următoare expirării perioadei de 3 ani prevăzute de art. 67 alin. (6) din Legea nr. 303/2004 sau la data validării rezultatelor finale ale concursului, după caz.

    ART. 29
    (1) La dosarul de personal al candidatului care a fost numit în funcţie vor fi anexate:
    a) dosarul de concurs al candidatului, în original;
    b) lucrările redactate de acesta, în original;
    c) biletele extrase la proba interviului, în copie conformă cu originalul;
    d) raportul final cu privire la desfăşurarea concursului, în copie conformă cu originalul;
    e) hotărârea Plenului Curţii Constituţionale de validare a rezultatelor concursului, în copie conformă cu originalul;
    f) hotărârea Plenului Curţii Constituţionale de numire în funcţie, în copie conformă cu originalul.

    (2) Toate actele întocmite cu ocazia concursului, înregistrările realizate, precum şi lucrările redactate se păstrează în original, cu distincţiile prevăzute la alin. (1) şi art. 19 alin. (6), într-un dosar al concursului, creat şi ţinut în acest sens de Compartimentul resurse umane şi salarizare. Predarea actelor se face de către secretarul comisiei de concurs pe bază de proces-verbal.
    (3) Repartizarea pe secţii a magistraţilor-asistenţi se face prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 30
    Dacă în termen de 6 luni de la validarea rezultatelor concursului potrivit art. 27 alin. (1) sunt declarate vacante şi/sau sunt înfiinţate posturi noi de magistrat-asistent, Plenul Curţii Constituţionale poate decide să comunice candidaţilor care respectă condiţiile pentru a fi declaraţi „admişi“ la concursul prevăzut de art. 2 alin. (1), în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute şi în limita numărului de locuri vacante şi/sau nou înfiinţate, posibilitatea de a ocupa aceste posturi după parcurgerea procedurii prevăzute la art. 23. Dispoziţiile art. 24-29 se aplică în mod corespunzător.

    ART. 31
    Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit dispoziţiilor art. 181 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 32
    Pe tot parcursul desfăşurării concursului, Compartimentul resurse umane şi salarizare, precum şi Biroul statistică şi informatică vor asigura suportul administrativ şi tehnic necesar.

    ART. 33
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament se va desemna, prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale, o comisie pentru întocmirea tematicii şi a bibliografiei pentru concursul de ocupare a posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională şi pentru concursul pentru promovarea în funcţiile de prim-magistrat-asistent şi magistrat-asistent-şef.
    (2) Tematica şi bibliografia vor fi aprobate prin hotărâre a Plenului Curţii Constituţionale şi vor fi actualizate ori de câte ori este necesar.

    ANEXA 1

    la regulament
    CERERE DE ÎNSCRIERE
    la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de magistrat-asistent la Curtea Constituţională - [anul] -

┌─────────────┬────────────────────────┐
│Nume │ │
├─────────────┴┬──────────────────┬────┤
│ │I │ │
│Prenume ├──────────────────┼────┤
│ │II │ │
├─────────────┬┴──────────────────┼────┤
│ │judeţ │ │
│ ├───────────────────┼────┤
│ │localitate │ │
│Domiciliu ├───────────────────┼────┤
│ │strada, nr. │ │
│ ├───────────────────┼────┤
│ │bl., sc., et., ap. │ │
├─────────────┼───────────────────┼────┤
│Date de │telefon, mobil │ │
│contact ├───────────────────┼────┤
│ │e-mail │ │
├─────────────┼───────────────────┼────┤
│ │serie │ │
│ ├───────────────────┼────┤
│ │număr │ │
│Act de ├───────────────────┼────┤
│identitate │dată eliberare (zz/│ │
│ │ll/aa) │ │
│ ├───────────────────┼────┤
│ │cod numeric │ │
│ │personal │ │
└─────────────┴───────────────────┴────┘



┌─────────────┬─────────────────────────┐
│Facultatea │ │
│absolvită │ │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Universitatea│ │
│absolvită │ │
├─────────────┼─────────────┬───────────┤
│ │facultate │ │
│ ├─────────────┼───────────┤
│Examen de │universitate │ │
│licenţă ├─────────────┼───────────┤
│ │sesiune (ll/ │ │
│ │aa) │ │
├─────────────┼─────────────┴───────────┤
│Notă licenţă │ │
├─────────────┼─────────────────────────┤
│Media anilor │ │
│de studiu │ │
├─────────────┴──────────────┬───┬┬────┬┤
│Vechimea în funcţiile │ ││ ││
│prevăzute de Legea nr. 303/ │ ││ ││
│2004, republicată, cu │ani││luni││
│modificările şi completările│ ││ ││
│ulterioare │ ││ ││
├───────────────────────────┬┴───┴┴────┴┤
│Postul pentru care se │ │
│optează, potrivit art. 4 │ │
│alin. (6) din regulamentul │ │
│de concurs │ │
├───────────────────────────┼───────────┤
│Data completării cererii │ │
│(zz//ll/aa) │ │
├───────────────────────────┼───────────┤
│Semnătură │ │
└───────────────────────────┴───────────┘


    Cererea se va completa cu majuscule.
    CERERE DE ÎNSCRIERE
    la concursul pentru promovarea în funcţia de prim-magistrat-asistent/magistrat-asistent-şef la Curtea Constituţională - [anul] -

┌─────────────┬────────────────────────┐
│Nume │ │
├─────────────┴┬───────────┬───────────┤
│ │I │ │
│Prenume ├───────────┼───────────┤
│ │II │ │
├─────────────┬┴───────────┼───────────┤
│ │judeţ │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│ │localitate │ │
│Domiciliu ├────────────┼───────────┤
│ │strada, nr. │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│ │bl., sc., │ │
│ │et., ap. │ │
├─────────────┼────────────┼───────────┤
│ │telefon, │ │
│Date de │mobil │ │
│contact ├────────────┼───────────┤
│ │e-mail │ │
├─────────────┼────────────┼───────────┤
│ │serie │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│ │număr │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│Act de │dată │ │
│identitate │eliberare │ │
│ │(zz/ll/aa) │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│ │cod numeric │ │
│ │personal │ │
├─────────────┼────────────┴───────────┤
│Facultatea │ │
│absolvită │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│Universitatea│ │
│absolvită │ │
├─────────────┼────────────┬───────────┤
│ │facultate │ │
│ ├────────────┼───────────┤
│Examen de │universitate│ │
│licenţă ├────────────┼───────────┤
│ │sesiune (ll/│ │
│ │aa) │ │
├─────────────┼────────────┴───────────┤
│Notă licenţă │ │
├─────────────┼────────────────────────┤
│Media anilor │ │
│de studiu │ │
├─────────────┴─────────────┬───┬┬────┬┤
│Vechimea în funcţiile │ ││ ││
│prevăzute de Legea nr. 303/│ ││ ││
│2004, republicată, cu │ani││luni││
│modificările şi │ ││ ││
│completările ulterioare │ ││ ││
├──────────────────────────┬┴───┴┴────┴┤
│Postul pentru care se │ │
│optează, potrivit art. 4 │ │
│alin. (7) din regulamentul│ │
│de concurs │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Data completării cererii │ │
│(zz//ll/aa) │ │
├──────────────────────────┼───────────┤
│Semnătură │ │
└──────────────────────────┴───────────┘


    Cererea se va completa cu majuscule.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016