Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 iulie 2022  de organizare şi funcţionare a Comisiei ministeriale pentru romi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 25 iulie 2022 de organizare şi funcţionare a Comisiei ministeriale pentru romi

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 759 din 28 iulie 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 94 din 25 iulie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 759 din 28 iulie 2022.
──────────
    ART. 1
    Comisia ministerială pentru romi, denumită în continuare Comisie, este alcătuită din:
    a) preşedinte: secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului;
    b) membri: directorul general al Direcţiei generale management resurse umane, directorul general al Direcţiei generale pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, directorul general al Direcţiei generale afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, directorul general al Direcţiei generale management operaţional, directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române şi inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române;
    c) secretar: persoana din cadrul Direcţiei generale management operaţional, desemnată să asigure punctul de contact responsabil pentru monitorizarea şi evaluarea Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 560/2022, denumită în continuare Strategie, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare punct de contact.


    ART. 2
    Comisia are ca obiectiv monitorizarea modului de implementare a Strategiei în domeniul de activitate al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I.

    ART. 3
    În vederea realizării obiectivului, Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) analizează şi propune măsuri şi acţiuni necesare pentru implementarea Strategiei, în domeniul de responsabilitate al M.A.I.;
    b) analizează şi îşi exprimă acordul cu privire la conţinutul raportului de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, întocmit de către punctul de contact;
    c) stabileşte măsuri în vederea implementării deciziilor adoptate de Comitetul interministerial pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea Strategiei, denumit în continuare CIIMS, prevăzut la pct. 9.2.1 din Strategie şi constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 336/2022 privind constituirea Comitetului interministerial pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea Strategiei de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027;
    d) elaborează propuneri de modificare a Strategiei, pe domeniul de competenţă al M.A.I.


    ART. 4
    (1) Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie ca urmare a apariţiei unei situaţii care impune acest fapt, la solicitarea ori cu acordul preşedintelui, dar cel puţin o dată pe trimestru.
    (2) În cazul în care unul dintre membri consideră că este necesară întrunirea Comisiei informează, în scris, punctul de contact, comunicând motivul întrunirii, data propusă pentru desfăşurarea şedinţei şi, după caz, informaţii referitoare la documentele ce urmează a fi distribuite în cadrul acesteia.
    (3) Punctul de contact informează, în scris, preşedintele Comisiei cu privire la necesitatea întrunirii acesteia, solicitând acordul în vederea convocării membrilor Comisiei.
    (4) Convocarea membrilor Comisiei şi a invitaţilor se face în scris, cu cel puţin 3 zile înainte de data programată pentru desfăşurarea şedinţei.
    (5) Odată cu invitaţia de participare se transmite şi ordinea de zi.

    ART. 5
    (1) În cazul în care un membru nu poate participa la şedinţa Comisiei, din motive întemeiate, acesta va fi înlocuit de un supleant.
    (2) În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, conducătorii structurilor prevăzute la art. 1 lit. b) vor comunica la punctul de contact datele de identificare ale supleantului.

    ART. 6
    (1) Lucrările şedinţei sunt conduse de către preşedintele Comisiei, iar, în lipsa acestuia, de către membrul desemnat de către preşedinte şi se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate din numărul membrilor cu drept de vot.
    (2) Au drept de vot persoanele prevăzute la art. 1 lit. a) şi b).
    (3) Comisia aprobă rapoartele de progres semestriale cu majoritatea voturilor persoanelor cu drept de vot prezente la şedinţă. În caz de paritate, votul preşedintelui sau al membrului care prezidează şedinţa este decisiv.
    (4) Rapoartele de progres semestriale se transmit CIIMS, sub semnătura preşedintelui Comisiei.

    ART. 7
    (1) În funcţie de ordinea de zi şi de tematica discuţiilor, la şedinţele Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, şi reprezentanţi ai altor structuri ale M.A.I., precum şi reprezentanţi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale şi, după caz, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale care reprezintă interesele romilor, din aria specifică de activitate a M.A.I.
    (2) Comisia poate organiza şi reuniuni cu reprezentanţi ai societăţii civile.

    ART. 8
    (1) Comisia poate constitui grupuri de lucru pentru analizarea stadiului îndeplinirii activităţilor/măsurilor prevăzute în Strategie şi în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei care revin structurilor M.A.I.
    (2) La solicitarea Comisiei, în grupurile de lucru pot participa şi reprezentanţi, la nivel de experţi, ai altor structuri ale M.A.I.
    (3) Solicitările Comisiei, adresate conducătorilor structurilor M.A.I., potrivit dispoziţiilor alin. (1) şi (2), reprezintă sarcini de serviciu.

    ART. 9
    În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, directorul general al Direcţiei generale management operaţional va desemna persoana din cadrul acestei structuri care va asigura activitatea punctului de contact, precum şi un supleant al acesteia.

    ART. 10
    (1) Punctul de contact are următoarele atribuţii principale:
    a) evaluează modul de implementare a Strategiei la nivelul M.A.I. şi asigură relaţia cu Secretariatul tehnic al CIIMS;
    b) întocmeşte trimestrial raportul de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, în baza datelor şi informaţiilor transmise de structurile M.A.I. care au atribuţii în implementarea prevederilor Strategiei, ori a măsurilor cuprinse în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei;
    c) asigură participarea la reuniunile periodice de lucru ale Secretariatului tehnic al CIIMS, în vederea elaborării raportului integrat de monitorizare;
    d) participă la întâlnirile punctelor de contact naţionale, la atelierele de lucru şi la schimburile de experienţă;
    e) asigură activitatea de secretariat a Comisiei.

    (2) Activitatea de secretariat a Comisiei constă, în principal, în:
    a) asigurarea condiţiilor pentru buna desfăşurare a şedinţelor Comisiei;
    b) informarea preşedintelui cu privire la necesitatea întrunirii Comisiei şi formularea de propuneri privind data, locul de desfăşurare a şedinţei şi ordinea de zi, cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de desfăşurarea acesteia;
    c) convocarea, în scris, a membrilor Comisiei şi a invitaţilor, la solicitarea preşedintelui, cu menţionarea datei, a locului de desfăşurare a şedinţei, precum şi a ordinii de zi;
    d) elaborarea documentelor necesare desfăşurării activităţii Comisiei şi asigurarea arhivării acestora;
    e) întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor Comisiei, care vor fi semnate, după caz, de preşedinte sau de membrul Comisiei care prezidează şedinţa, precum şi de toţi membrii prezenţi.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016