Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 iulie 2007  privind organizarea si desfasurarea programului de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 iulie 2007 privind organizarea si desfasurarea programului de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 531 din 6 august 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale privind organizarea programului

ART. 1
(1) Programul de formare specializatã pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, denumit în continuare program, se organizeazã, de regulã anual, în condiţiile prevãzute de lege, de Institutul Naţional de Administraţie, denumit în continuare Institut.
(2) Admiterea la program se face pe bazã de concurs naţional.
(3) Programul are ca scop dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor necesare exercitãrii funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
(4) Programul se desfãşoarã pe module care trateazã o tematicã multiplã, stabilitã pe baza prioritãţilor guvernamentale, corelate într-o succesiune logicã şi axate pe atingerea scopului principal.
ART. 2
(1) Pentru organizarea concursului naţional de admitere la program, denumit în continuare concurs, se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative urmãtoarele:
a) cifra anualã de şcolarizare pentru program, numãrul comisiilor de concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, precum şi componenţa nominalã a acestora, tematica pentru concurs, cuantumul taxei de participare la program, modalitãţile privind plata acesteia şi calendarul de desfãşurare a concursului, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţie, şi a Institutului;
b) cuantumul indemnizaţiilor membrilor şi persoanelor care asigurã secretariatul acestora.
(2) Ordinul prevãzut la alin. (1) lit. a) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu cel puţin 45 de zile înaintea desfãşurãrii concursului.
(3) Ordinul prevãzut la alin. (1) lit. b) se emite în termen de 15 zile de la data expirãrii termenelor pentru depunerea dosarelor.
ART. 3
(1) În vederea gestionãrii procedurilor administrative de organizare şi desfãşurare a concursului se constituie, cu cel puţin 30 de zile înainte de desfãşurarea concursului, prin act administrativ al conducerii Institutului, secretariatul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor, denumit în continuare secretariat.
(2) Secretariatul şi resursele necesare organizãrii şi desfãşurãrii concursului se asigurã de Institut.
ART. 4
(1) Secretariatul are obligaţia sã asigure publicitatea prin afişarea la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului, cu cel puţin 25 de zile înainte de desfãşurarea concursului, a urmãtoarelor informaţii:
a) condiţiile de participare şi actele necesare înscrierii la concurs;
b) condiţiile de desfãşurare a concursului, respectiv data pânã la care se pot depune dosarele de înscriere, perioada de depunere a eventualelor contestaţii la selecţia dosarelor, perioada de soluţionare a contestaţiilor la selecţia dosarelor, data, ora şi locul desfãşurãrii interviului, perioada de depunere a eventualelor contestaţii la interviu, perioada de soluţionare a contestaţiilor la interviu;
c) tematica pentru concurs;
d) criteriile de evaluare pentru interviu.
(2) Informaţiile prevãzute la alin. (1) se publicã şi pe paginile de internet ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi Agenţiei.
ART. 5
(1) Taxa de participare la program cuprinde taxa de înscriere la concurs şi taxa de şcolarizare.
(2) Taxele prevãzute la alin. (1) se plãtesc de autoritãţile sau instituţiile publice în cadrul cãrora participanţii îşi desfãşoarã activitatea sau de cãtre participanţi, dupã caz.
(3) Taxa de înscriere la concurs se plãteşte de cãtre persoanele care doresc sã participe la concursul organizat în condiţiile prezentului regulament, anterior depunerii dosarului. Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care se retrag cu cel puţin 5 zile înainte de prima probã de concurs.
(4) Taxa de şcolarizare se plãteşte de cãtre candidaţii declaraţi admişi la program, în termen de 10 zile de la afişarea rezultatelor finale ale concursului, sub sancţiunea excluderii din program.

SECŢIUNEA a 2-a
Dispoziţii generale privind concursul

ART. 6
(1) Admiterea la program se face prin concurs naţional, denumit în continuare concurs.
(2) Concursul este alcãtuit din douã probe:
a) selectarea dosarelor de concurs;
b) interviu.
ART. 7
La concurs pot participa:
a) persoanele care ocupã o funcţie publicã corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, conform legislaţiei în vigoare;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 16 alin. (2) lit. b) şi <>art. 54 lit. a), b), d), h)-j) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, şi care au cel puţin 4 ani vechime în specialitatea studiilor superioare de lungã duratã absolvite.

SECŢIUNEA a 3-a
Constituirea, atribuţiile şi condiţiile de desemnare a membrilor comisiilor de concurs şi ai comisiilor de soluţionare a contestaţiilor

ART. 8
(1) Comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor cuprind câte 3 membri titulari, astfel:
a) un membru din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
b) un membru din cadrul Agenţiei;
c) un membru din cadrul Institutului.
(2) Preşedintele fiecãrei comisii se desemneazã dintre membrii acesteia, prin actul de constituire a comisiei.
(3) Pentru fiecare comisie se desemneazã, în condiţiile alin. (1), câte 3 membri supleanţi.
(4) Membrii supleanţi îşi desfãşoarã activitatea în situaţia în care membrii titulari corespunzãtori se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile prevãzute de prezentul regulament.
(5) Aceeaşi persoanã nu poate face parte din mai multe comisii.
ART. 9
(1) Comisiile de concurs au urmãtoarele atribuţii:
a) selecteazã dosarele de concurs;
b) intervieveazã candidaţii şi acordã punctajele potrivit prezentului regulament.
(2) Lucrãrile comisiilor de concurs se consemneazã într-un proces-verbal întocmit de secretariat, semnat de cãtre membrii comisiei de concurs şi de cãtre persoanele care asigurã secretariatul.
ART. 10
(1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selectarea dosarelor şi la notarea probei de interviu.
(2) Lucrãrile comisiilor de soluţionare a contestaţiilor se consemneazã într-un proces-verbal întocmit de secretariat, semnat de membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi de persoanele care asigurã secretariatul.
ART. 11
(1) Se aflã în conflict de interese membrii comisiilor de concurs şi ai comisiilor de soluţionare a contestaţ iilor care:
a) sunt soţi, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu candidaţii pe care urmeazã sã îi examineze, respectiv cu candidaţii care formuleazã contestaţii;
b) se aflã în raporturi ierarhice directe cu candidaţii pe care urmeazã sã îi examineze, respectiv cu candidaţii care formuleazã contestaţii.
(2) În situaţia în care se constatã existenţa vreunuia dintre cazurile de conflict de interese, dosarele candidaţilor cu care se aflã în conflict de interese membrii comisiilor de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor se repartizeazã unei alte comisii.
ART. 12
Secretariatul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte şi înregistreazã dosarele de înscriere la concurs;
b) verificã dacã dosarele depuse de candidaţi conţin toate documentele necesare înscrierii şi le comunicã termenul limitã pentru completarea acestora, dacã este cazul;
c) asigurã afişarea rezultatelor probelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului;
d) redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiilor de concurs întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acestora;
e) îndeplineşte orice atribuţii specifice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
ART. 13
(1) Pentru activitatea desfãşuratã, membrii comisiilor de concurs, ai comisiilor de soluţionare a contestaţiilor şi ai secretariatului primesc o indemnizaţie în cuantumul stabilit prin ordinul ministrului internelor şi reformei administrative prevãzut la art. 2 alin. (1) lit. b).
(2) Plata indemnizaţiei prevãzute la alin. (1) se face din sumele încasate de Institut potrivit art. 5 alin. (1).

CAP. II
Desfãşurarea concursului

ART. 14
(1) Înscrierile la concurs se fac la sediul Institutului, în termenul stabilit potrivit art. 2 alin. (1) lit. a), pe baza unui dosar care conţine în mod obligatoriu urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de înscriere, potrivit modelului pus la dispoziţie la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe diploma de licenţã sau de pe diploma echivalentã acesteia;
d) copie de pe certificatul de cãsãtorie, dacã este cazul;
e) copie de pe cartea de muncã sau adeverinţã care sã ateste vechimea în specialitatea studiilor absolvite;
f) declaraţie pe propria rãspundere privind lipsa antecedentelor penale;
g) declaraţie pe propria rãspundere cã nu a desfãşurat activitãţi de poliţie politicã;
h) dovada de platã a taxei de înscriere sau un document echivalent;
i) curriculum vitae, în format european, al candidatului;
j) declaraţie pe propria rãspundere privind conformitatea cu originalul a actelor prevãzute la lit. b)-e).
(2) În situaţia în care candidaţii sunt funcţionari publici, aceştia vor depune odatã cu dosarul de înscriere şi o adresã din partea autoritãţii sau instituţiei publice în cadrul cãreia candidatul îşi desfãşoarã activitatea, prin care se atestã acceptul acesteia de a-i permite candidatului sã participe la programul de formare specializatã şi, dacã este cazul, de a achita taxa de şcolarizare.
ART. 15
Dupã finalizarea perioadei de înscriere, înainte de selectarea dosarelor, în funcţie de numãrul candidaţilor şi de cifra anualã de şcolarizare, candidaţii sunt repartizaţi pe comisii de concurs.
ART. 16
(1) În termen de 5 zile de la data expirãrii termenului pentru depunerea dosarelor, comisia de concurs selecteazã dosarele de concurs.
(2) Dosarul de concurs se respinge dacã din actele depuse nu rezultã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 7 sau dacã nu cuprinde actele prevãzute la art. 14, cu menţionarea expresã a motivului de respingere.
(3) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã, în termenul prevãzut la alin. (1), cu menţiunea admis sau respins, la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului.
(4) Candidaţii respinşi la selectarea dosarelor pot contesta rezultatele selectãrii dosarelor, sesizând în acest sens comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
(5) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere, iar rezultatele se afişeazã la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului.
ART. 17
La expirarea termenului pentru soluţionarea contestaţiilor la selecţia dosarelor, secretariatul afişeazã, odatã cu rezultatele contestaţiilor, listele nominale ale candidaţilor admişi la selecţia dosarelor şi programul desfãşurãrii interviului.
ART. 18
(1) Interviul constã în testarea cunoştinţelor generale referitoare la administraţia publicã, precum şi a abilitãţilor şi competenţelor necesare ocupãrii unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici, pe baza criteriilor de evaluare prevãzute în prezentul regulament.
(2) Criteriile de evaluare pentru interviu sunt:
a) gradul de cunoaştere a principiilor, regulilor, organizãrii şi funcţionãrii administraţiei publice;
b) abilitãţile de comunicare;
c) abilitãţile manageriale;
d) capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
e) capacitatea de analizã şi sintezã;
f) capacitatea de stabilire şi formulare a obiectivelor individuale;
g) gradul de motivare pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
ART. 19
(1) În sala în care se desfãşoarã interviul au acces numai candidatul intervievat, membrii comisiei de concurs şi persoanele care asigurã secretariatul.
(2) Candidaţii au obligaţia de a prezenta la intrare un act de identitate. Persoanele care asigurã secretariatul consemneazã, pe baza verificãrii documentelor de identitate, prezenţa sau, dupã caz, absenţa candidaţilor.
(3) În încãperea în care are loc interviul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a derulãrii procedurilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare ori a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanţã. Nerespectarea acestor dispoziţii atrage eliminarea candidatului din proba de interviu.
ART. 20
(1) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, stare materialã şi origine socialã.
(2) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se consemneazã de cãtre secretar în anexa procesului-verbal de concurs, anexã care face parte integrantã din acesta, şi se semneazã de cãtre membrii comisiei de concurs, de cãtre candidat şi de cãtre persoanele care asigurã secretariatul sau se înregistreazã audio, cu acordul scris al candidatului.
ART. 21
(1) Fiecare criteriu se noteazã de la 1 la 10, unde 10 este punctajul maxim.
(2) Alocarea punctajelor pe fiecare criteriu de evaluare se face individual de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs, iar punctajul final se va calcula conform mediei aritmetice a punctajelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs care a intervievat candidatul.
(3) Punctajul minim pentru promovarea interviului este de 5 puncte.
(4) Rezultatele concursului se afişeazã la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului.
ART. 22
(1) Sunt declaraţi admişi la program candidaţii care promoveazã interviul, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut, în limita cifrei de şcolarizare aprobate.
(2) La punctaje egale are prioritate candidatul care ocupã la momentul concursului o funcţie publicã din categoria înalţilor funcţionari publici, iar dacã egalitatea se menţine, se au în vedere, în ordine, nivelul funcţiei publice ocupate şi vechimea în funcţia publicã.
(3) Candidaţii declaraţi respinşi la proba de interviu pot contesta punctajul obţinut la aceastã probã, sesizând în scris comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
(4) Rezultatele contestaţiilor, precum şi rezultatele finale ale concursului se stabilesc în termen de douã zile lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor şi se afişeazã la sediul şi pe pagina de internet ale Institutului.
ART. 23
Comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza procesul-verbal întocmit potrivit art. 9 alin. (2), precum şi anexa întocmitã în condiţiile prevãzute la art. 20 alin. (2) sau, dupã caz, înregistrarea audio şi va admite contestaţia în situaţia în care:
a) candidatul îndeplineşte condiţia prevãzutã la art. 7 lit. a) sau condiţiile prevãzute la art. 7 lit. b);
b) candidatul a depus actele prevãzute la art. 14 în termenul stabilit potrivit prevederilor prezentului regulament;
c) constatã cã existã o diferenţã mai mare de un punct între punctajul acordat de comisia de concurs şi punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 24
Contestaţia va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
a) candidatul nu îndeplineşte condiţia prevãzutã la art. 7 lit. a) sau condiţiile prevãzute la art. 7 lit. b);
b) candidatul nu a depus actele prevãzute la art. 14 sau nu le-a depus în termenul stabilit potrivit prevederilor prezentului regulament;
c) dacã între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţã mai mare de un punct;
d) dacã punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs;
e) dacã în urma analizãrii contestaţiei se constatã cã aceasta nu priveşte rezultatele selectãrii dosarelor sau rezultatele interviului.
ART. 25
În termen de 10 zile de la data admiterii la program, candidaţii declaraţi admişi îşi completeazã dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi prezintã originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformitãţii acestor copii cu originalul, sub sancţiunea eliminãrii din program.
ART. 26
(1) Modalitatea de desfãşurare a programului se aprobã prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, la propunerea Institutului, cu avizul Agenţiei.
(2) Ordinul prevãzut la alin. (1) se aprobã în termen de maximum 10 zile de la data afişãrii rezultatelor finale ale concursului pentru admiterea la program.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii

ART. 27
Pentru anul 2007:
a) termenul prevãzut la art. 2 alin. (2) este de cel puţin 20 de zile;
b) termenul prevãzut la art. 4 este de 15 zile.
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016