Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 25 august 2005  de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 25 august 2005 de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice si Izotopice - I.C.S.I. Ramnicu Valcea

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 5 septembrie 2005

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice - I.C.S.I. Râmnicu Vâlcea, denumit în continuare institut naţional, este persoanã juridicã românã aflatã în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare organ coordonator.
(2) Institutul naţional funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente, conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 2
Institutul naţional are ca scop desfãşurarea activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul tehnologiilor criogenice şi izotopice.

CAP. II
Obiectul de activitate

ART. 3
Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde în principal:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare: cod CAEN 73; 7310 - Cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale.
1. În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul naţional desfãşoarã activitãţi de cercetare fundamentalã de bazã, orientatã şi aplicativã, realizatã în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor privind:
a) procese criogenice, echipamente şi tehnologii specifice, standuri experimentale;
b) procese de separare a gazelor, tehnologii de purificare şi recuperare înaintatã;
c) aparaturã, metode şi echipamente pentru controlul proceselor de separare izotopicã şi de realizare a temperaturilor criogenice;
d) tehnici, metode de comandã şi control ale instalaţiilor complexe cu grad de risc sporit;
e) ştiinţele vieţii şi biotehnologie pentru sãnãtate;
f) tehnologii şi produse noi privind procesele de schimb izotopic catalizat şi de distilare criogenicã a izotopilor hidrogenului;
g) tehnici şi metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);
h) tehnologii de obţinere a materialelor carbonice pentru catalizã, separare, filtrare sau adsorbţie selectivã;
i) tehnologii de producere şi stocare a hidrogenului de înaltã puritate, precum şi realizarea şi dezvoltarea celulelor de combustie utilizând hidrogenul;
j) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi.
2. Alte activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, desfãşurate în cadrul Planului naţional nuclear constând în activitãţi de cercetare aplicativã de tip precompetitiv pentru realizarea de studii şi cercetãri care vizeazã:
a) tehnologii pentru producerea, separarea şi reconcentrarea apei grele, aparaturã de analizã, asistenţã tehnicã şi expertizare, monitorizare şi analize de mediu;
b) cercetarea echilibrelor şi proceselor de separare a izotopilor hidrogenului (tritiu, deuteriu), inclusiv la nivel de instalaţii-pilot industrial cu aplicaţii la Centrala Nuclearã tip CANDU;
c) tehnici şi metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);
d) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi;
e) managementul tritiului într-o instalaţie de detritiere a apei grele şi impactul asupra ciclului hidrologic;
f) dezvoltarea sistemelor de securitate a echipamentelor de comandã şi protecţie a instalaţiilor de detritiere a apei grele;
g) servicii de inginerie, soluţii tehnologice, expertize şi asistenţã tehnicã pentru sistemele de reconcentrare şi detritiere a apei grele;
h) studii de prefezabilitate, fezabilitate, documentaţii de execuţie, execuţie, punere în funcţiune în domeniul detritierii apei grele, a reconcentrãrii apei grele din reactoarele CANDU;
i) studii de dezafectare a instalaţiilor de producere a materialelor nucleare (apã grea, tritiu etc.).
3. Pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu
3.1. Coordonarea şi realizarea programului-nucleu al institutului naţional, constând în:
a) fizica şi tehnologia izotopilor;
b) procese şi fenomene fizice la temperaturi joase;
c) cercetãri teoretice şi experimentale privind managementul tritiului şi tehnologii de separare;
d) tehnologii de separare avansatã a gazelor pentru aplicaţii criogenice.
Cercetãrile în cadrul programului-nucleu vizeazã:
a) permeabilitatea izotopilor hidrogenului prin membrane metalice;
b) separarea izotopicã a oxigenului prin distilare criogenicã;
c) caracterizarea materialelor în domeniul 4K-20K;
d) tehnici de scintilaţie lichidã a izotopilor tritiu şi carbon 14;
e) difuzia molecularã a gazelor prin membrane compozite carbonice;
f) sistemele de obţinere şi purificare a izotopilor hidrogenului prin electrolizã şi permeaţie.
3.2. Realizarea planurilor sectoriale prin:
a) activitãţi contractuale pentru dezvoltarea strategiei pentru platformele integrate de cercetare pentru domeniul energetic;
b) cercetãri fundamentale şi aplicative, elaborarea de strategii şi studii de diagnozã privind dezvoltarea domeniilor specifice institutului naţional.
4. În cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare:
a) participarea la proiecte din PC 5, PC 6, NATO, COST, EUREKA, NASA AIEA, CERN, IUCN - Dubna, la programul CORINT şi altele, precum şi la proiecte dezvoltate în cadrul acordurilor interguvernamentale, bilaterale şi interacademice;
b) participarea la programele europene EFDA-JET şi EURATOM referitoare la utilizarea energiei nucleare în scopuri paşnice, proiecte ce dezvoltã tehnologii noi pentru separarea deuteriului şi tritiului, precum şi baze de date asupra materialelor şi echipamentelor care vor intra în componenţa reactoarelor de fuziune nuclearã.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare desfãşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale:
1. Cod CAEN 1598 - Producţia de ape minerale şi bãuturi rãcoritoare nealcoolice;
2. Cod CAEN 2224 - Servicii pregãtitoare pentru pretipãrire;
3. Cod CAEN 2411 - Fabricarea gazelor industriale;
4. Cod CAEN 2413 - Fabricarea altor produse chimice anorganice de bazã;
5. Cod CAEN 2912 - Fabricarea de pompe şi compresoare;
6. Cod CAEN 2913 - Fabricarea de articole de robinetãrie;
7. Cod CAEN 2956 - Fabricarea altor maşini şi utilaje specifice;
8. Cod CAEN 3330 - Producţia de echipamente de mãsurã, reglare şi control pentru procese industriale;
9. Cod CAEN 4021 - Producţia gazelor;
10. Cod CAEN 5112 - Intermedieri în comerţul cu combustibili, minerale şi produse chimice;
11. Cod CAEN 5118 - Intermedieri în comerţul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific, n.c.a.;
12. Cod CAEN 5119 - Intermedieri în comerţul cu produse diverse;
13. Cod CAEN 5190 - Comerţ cu ridicata altor produse;
14. Cod CAEN 6023 - Transporturi terestre de cãlãtori, ocazionale;
15. Cod CAEN 6024 - Transporturi rutiere de mãrfuri;
16. Cod CAEN 6311 - Manipulãri;
17. Cod CAEN 6312 - Depozitãri;
18. Cod CAEN 7134 - Închirierea altor maşini şi echipamente n.c.a.;
19. Cod CAEN 7230 - Prelucrarea informaticã a datelor;
20. Cod CAEN 7260 - Alte activitãţi legate de informaticã;
21. Cod CAEN 7413 - Activitãţi de studiere a pieţei şi de sondaj;
22. Cod CAEN 7414 - Activitãţi de consultanţã pentru afaceri şi management;
23. Cod CAEN 7420 - Activitãţi de arhitecturã, inginerie şi servicii de consultanţã tehnicã legate de acestea;
24. Cod CAEN 7430 - Activitãţi de testãri şi analize tehnice;
25. Cod CAEN 7440 - Publicitate;
26. Cod CAEN 8042 - Alte forme de învãţãmânt.
ART. 4
În cadrul obiectului sãu de activitate institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apãrare naţionalã sau poate desfãşura şi alte activitãţi conexe, cu aprobarea organului coordonator.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 5
Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005, este în valoare de 94.022.487 mii lei, din care: imobilizãri corporale şi necorporale 32.153.265 mii lei şi active circulante 61.869.222 mii lei.
ART. 6
(1) Institutul naţional administreazã, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunuri proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, sunt înregistrate distinct în patrimoniul acestuia.
(2) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
ART. 7
(1) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel.
(2) Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a institutului naţional, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se va face potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Institutul naţional poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea organului coordonator.
ART. 8
Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 9
Institutul naţional poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate. Sediul subunitãţilor se prevede în hotãrârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobatã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 10
Structura organizatoricã a institutului naţional se aprobã prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
ART. 11
În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 12
Conducerea institutului naţional este asiguratã de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
ART. 13
Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
ART. 14
(1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţi sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.
(2) Conducãtorii subunitãţilor din structura institutului naţional rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia sau aferente domeniilor proprii de activitate.
Consiliul de administraţie
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al preşedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;
c) un reprezentant al organului coordonator;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de organul coordonator.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
ART. 16
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitate de membri ai consiliului de administraţie aceştia beneficiazã de o idemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al institutului naţional.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unitãţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se aflã în relaţii comerciale directe.
ART. 17
(1) Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia;
c) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
d) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institutul naţional în anul precedent;
e) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportãrile periodice privind activitatea realizatã de institutul naţional şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
f) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institutul naţional;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;
h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 38 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã;
k) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.
(2) Consiliul de administraţie exercitã orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 18
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
ART. 19
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, dupã caz, a vicepreşedintelui ori la solicitarea a cel puţin 3 dintre membrii consiliului de administraţie.
(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedintele ales de membrii acestuia.
ART. 20
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va ţine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4 membri.
ART. 21
La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 22
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 23
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru institutul naţional nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 16 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
ART. 24
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 25
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 26
(1) Conducerea operativã a institutului naţional este asiguratã de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 27
(1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 28
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
ART. 29
(1) La nivelul subunitãţilor din institutul naţional se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunitãţii respective.
(2) Comitetul de conducere exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 30
(1) Activitatea curentã a institutului naţional este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatului concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
ART. 31
Directorul general are în principal urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice, din ţarã şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţi, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;
d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã încheiat la nivel de institut;
f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negocierea directã;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile prevãzute de lege;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;
l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
Consiliul ştiinţific
ART. 32
(1) Consiliul ştiinţific este format din 7 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institutul naţional.
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 33
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;
d) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific;
g) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific, în care este implicat institutul naţional;
h) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi strãinãtate salariaţilor institutului naţional.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.

Relaţii financiare
ART. 34
(1) Institutul naţional întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare anuale potrivit reglementãrilor legale.
(2) Situaţiile financiare anuale se aprobã de organul coordonator, în condiţiile legii.
ART. 35
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de organul coordonator şi se aprobã prin ordin al preşedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 36
Institutul naţional determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã.
ART. 37
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al preşedintelui organului coordonator, potrivit reglementãrilor legale.
ART. 38
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 39
(1) Institutul naţional hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.
(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii.
ART. 40
(1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale institutului naţional se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale şi unitãţi de trezorerie cu sediul în România.
(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin actele normative legale.
(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 41
Institutul naţional îşi organizeazã controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 42
Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române de drept comun.
ART. 43
Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare a institutului naţional se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative legale.
ART. 44
Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016