Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 septembrie 2007  de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 24 septembrie 2007 de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali

EMITENT: CAMERA CONSULTANTILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 700 din 17 octombrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Camera Consultanţilor Fiscali, având sigla "CCF", este organizaţie profesionalã de utilitate publicã, persoanã juridicã fãrã scop lucrativ, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, şi funcţioneazã în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , astfel cum a fost modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 53/2007 , denumitã în continuare ordonanţã.
ART. 2
Camera Consultanţilor Fiscali, denumitã în continuare Camerã, asigurã accesul la profesia de consultant fiscal, organizeazã, coordoneazã, autorizeazã activitatea de consultanţã fiscalã în România şi apãrã interesele legitime ale membrilor sãi.

CAP. II
Membrii Camerei

ART. 3
Pot avea calitatea de membru al Camerei:
a) persoanele fizice care s-au înregistrat în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi cãrora li s-a eliberat carnetul profesional;
b) societãţile comerciale care s-au înregistrat în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi care au obţinut autorizaţia de funcţionare;
c) orice persoanã provenind dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, care este autorizatã sã îşi desfãşoare activitatea profesionalã de consultant fiscal într-un stat membru, în condiţiile ordonanţei şi ale prezentului regulament.
ART. 4
(1) Membrii Camerei pot fi activi sau inactivi.
(2) Membrii activi sunt persoanele fizice care au calitatea de consultant fiscal ca urmare a promovãrii unui examen şi sunt înregistraţi la Camerã, precum şi persoanele juridice care desfãşoarã activitatea de consultanţã fiscalã şi sunt autorizate de Camerã.
(3) Consultanţii fiscali care desfãşoarã orice activitate incompatibilã conform prezentului regulament şi legilor speciale, fiind consideraţi membri inactivi, sunt obligaţi sã solicite în scris trecerea în aceastã categorie, iar revenirea la statutul de membru activ se face la cerere.
(4) Persoanele juridice care au suspendatã activitatea la registrul comerţului sunt membri inactivi. Reluarea activitãţii declaratã la registrul comerţului va fi comunicatã şi Camerei, în vederea trecerii în categoria membrilor activi.
ART. 5
(1) Persoanele fizice care au promovat examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal, pentru a deveni membri ai Camerei, vor solicita, în termen de 60 de zile de la data comunicãrii rezultatului examenului, înregistrarea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prin depunerea unui dosar care va cuprinde:
a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 1;
b) actul de identitate, în copie (numai dacã au intervenit modificãri faţã de datele iniţiale din dosarul de înscriere la examen);
c) documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei, în copie;
d) douã fotografii de 2/3 cm.
(2) Dosarul se înregistreazã la Direcţia de servicii pentru membri, care verificã îndeplinirea cerinţelor prevãzute la alin. (1), precum şi promovabilitatea, pe baza listelor cu candidaţii admişi transmise de Direcţia de învãţamânt, efectueazã înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi elibereazã carnetul profesional, prevãzut în anexa nr. 5, şi parafa.
(3) Parafa de membru al Camerei va avea urmãtoarele înscrisuri:
- "Consultant fiscal";
- numele şi prenumele, numãrul şi anul înregistrãrii în Registrul de evidenţã al Camerei.
(4) Pierderea, furtul sau distrugerea carnetului ori parafei se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
(5) În caz de respingere a cererii se comunicã persoanei o decizie motivatã care poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã potrivit dreptului comun.
ART. 6
(1) Persoana provenitã dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, care doreşte sã desfãşoare activitatea de consultant fiscal în România, este obligatã sã obţinã autorizarea Camerei pe baza unei evaluãri.
(2) În cazul în care în urma evaluãrii persoana provenitã dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European obţine calitatea de consultant fiscal în România, pentru a deveni membru al Camerei, va solicita, în termen de 60 de zile de la data comunicãrii rezultatului, înregistrarea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prin depunerea unui dosar care va cuprinde:
a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 2;
b) actul de identitate, în copie;
c) documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei, în copie;
d) actul prin care se atestã calitatea de consultant fiscal în statul membru de origine;
e) declaraţie notarialã pe propria rãspundere cã nu a suferit condamnãri penale;
f) douã fotografii de 2/3 cm.
(3) În caz de respingere a cererii se comunicã persoanei o decizie motivatã care poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã potrivit dreptului comun.
ART. 7
(1) Societãţile comerciale de consultanţã fiscalã înfiinţate conform ordonanţei, la solicitarea autorizaţiei de funcţionare, vor depune un dosar cu urmãtoarele documente:
a) cererea-tip de înscriere, prevãzutã în anexa nr. 3, semnatã de reprezentantul legal al persoanei juridice;
b) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie;
c) actul constitutiv, în copie;
d) certificatul constatator eliberat de registrul comerţului, care sã conţinã date referitoare la numele, prenumele şi domiciliul asociaţilor/acţionarilor, directorilor şi administratorilor/membrilor consiliilor de administraţie, precum şi obiectul de activitate;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) documentul de platã a taxei de autorizare, în copie.
(2) Dosarul se înregistreazã la Direcţia de servicii pentru membri, care verificã îndeplinirea cerinţelor prevãzute la alin. (1) şi face propuneri de aprobare sau respingere motivatã, dupã caz, Biroului permanent. Pentru cazurile aprobate se efectueazã înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi se elibereazã autorizaţia, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4.
(3) În situaţia în care cererea nu este aprobatã, Direcţia de servicii pentru membri comunicã în scris decizia motivatã a Biroului permanent.
(4) În caz de respingere a cererii se comunicã persoanei o decizie motivatã care poate fi atacatã la instanţa judecãtoreascã potrivit dreptului comun.

CAP. III
Drepturile şi obligaţiile membrilor Camerei

ART. 8
(1) Membrii Camerei au, în principal, urmãtoarele drepturi:
a) sã exercite activitãţile specifice profesiei în conformitate cu prevederile ordonanţei şi ale prezentului regulament;
b) dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere ale Camerei;
c) dreptul de vot în Conferinţa naţionalã;
d) dreptul de a solicita sprijin în litigiile privind etica şi practica profesionalã nãscute între consultanţii fiscali şi terţe pãrţi;
e) dreptul de a contesta sancţiunile primite.
(2) Membrii Camerei au, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) sã participe activ la realizarea scopului şi obiectivelor Camerei;
b) sã participe la cursurile de pregãtire profesionalã;
c) sã declare cu exactitate veniturile realizate şi sã respecte termenele de depunere a declaraţiilor;
d) sã achite la termen cotizaţiile şi taxele profesionale aferente;
e) sã respecte hotãrârile Conferinţei naţionale şi ale Consiliului superior;
f) sã nu devinã membri ai unei alte asociaţii profesionale din România ale cãrei scop şi obiect sunt identice cu cele ale Camerei;
g) sã nu aducã atingere reputaţiei şi intereselor corpului profesional al consultanţilor fiscali şi sã ia poziţie faţã de orice atingere adusã reputaţiei şi intereselor corpului profesional al consultanţilor fiscali;
h) sã pãstreze secretul profesional care vizeazã toate informaţiile şi datele de orice tip, în orice formã şi pe orice suport, puse la dispoziţie de client, documentaţia întocmitã de consultant, sã le gestioneze şi sã le arhiveze corespunzãtor la sediul profesional.
ART. 9
(1) Membrii sunt obligaţi sã comunice Camerei, în scris, în termen de pânã la 30 de zile, producerea unor evenimente în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile corespunzãtoare, dupã cum urmeazã:
a) aplicarea unor sancţiuni pe linie profesionalã de cãtre o autoritate sau un alt organism profesional al cãrui membru este persoana în cauzã;
b) orice condamnare penalã definitivã pronunţatã de instanţa competentã;
c) existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice consultantului fiscal exercitarea funcţiei de administrator al unei societãţi comerciale sau, în general, exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi comerciale;
d) orice alte informaţii pentru evaluarea reputaţiei profesionale şi etice a consultantului fiscal;
e) dacã se aflã în procedurã de insolvenţã sau lichidare;
f) existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice reprezentantului legal al societãţii comerciale de consultanţã fiscalã exercitarea funcţiei de administrator sau exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi;
g) orice alte date care se referã la calitatea de membru al Camerei (schimbãri de nume, denumire, adresã, sediu social, modificãri în structura acţionariatului).
(2) Odatã cu comunicarea înaintatã Camerei vor fi depuse şi actele prin care se dovedesc situaţiile prevãzute la alin. (1), în copie.
ART. 10
(1) Orice membru care a renunţat la calitatea de membru al Camerei poate solicita redobândirea acesteia, respectând condiţiile prevãzute de ordonanţã şi de prezentul regulament, cu plata cotizaţiei corespunzatoare perioadei în care nu a avut calitatea de membru şi a taxei de înscriere.
(2) În cazul în care a trecut o perioadã mai mare de 5 ani de la data renunţãrii la calitatea de membru al Camerei, persoana în cauzã va susţine examen pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal în condiţiile legii.
(3) Persoanele cãrora le-a fost retrasã calitatea de membru al Camerei pot redobândi aceastã calitate, o singurã datã, pe baza unui examen pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal în condiţiile legii, dupã o perioada de 3 ani de la data retragerii calitãţii.
ART. 11
În faţa organelor de conducere ale Camerei, problemele, interesele şi propunerile societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã pot fi susţinute de administratorii acestor societãţi sau de alte persoane împuternicite de societate, care au calitatea de membri ai Camerei şi care au drepturile prevãzute de ordonanţã şi de prezentul regulament.

CAP. IV
Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã

ART. 12
(1) Membrii Camerei vor fi înscrişi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã ca membri activi sau inactivi, structurat în plan administrativ-teritorial. Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind actualizat anual cu modificãrile intervenite. De asemenea va fi publicat şi pe site-ul Camerei, fiind actualizat ori de câte ori este nevoie.
(2) În Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, înregistrarea membrilor se va face în ordine alfabeticã, cu menţionarea urmãtoarelor date:
1. pentru persoanele fizice:
a) numele şi prenumele;
b) numãrul carnetului profesional;
c) localitatea de domiciliu;
d) alte date de identificare a persoanei;
2. pentru societãţile comerciale de consultanţã fiscalã:
a) denumirea şi sediul social;
b) numele şi prenumele, numãrul carnetului profesional şi localitatea de domiciliu ale persoanelor fizice care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii comerciale de consultanţã fiscalã;
c) numele şi prenumele asociaţilor/acţionarilor, administratorilor care au calitatea de consultant fiscal;
d) alte date de identificare.
(3) Membrii Camerei sunt obligaţi sã anunţe orice modificare a datelor înscrise în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, în termen de 30 de zile.
(4) Consultanţii fiscali vor depune o declaraţie pe propria rãspundere pentru a fi înregistraţi la secţiunea "persoane inactive" din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã.
(5) Înscrierea în Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã, prevãzutã la alin. (1), conferã dreptul exercitãrii profesiei pe întregul teritoriu al României.
(6) Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã este format din douã capitole:
a) capitolul I - Consultanţii fiscali persoane fizice, activi şi inactivi;
b) capitolul II - Societãţile comerciale de consultanţã fiscalã, active si inactive.
(7) Modelul Registrului consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã este prevãzut în anexa nr. 6.
(8) Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se conduce informatizat.
(9) Arhivarea dosarelor consultanţilor fiscali şi ale societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã se face de cãtre Direcţia de servicii pentru membri, iar gestiunea acestora se conduce informatizat.

CAP. V
Atribuţiile Camerei

ART. 13
(1) În baza prevederilor art. 11 din ordonanţã, Camera are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea de consultanţã fiscalã;
b) organizeazã examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal;
c) elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare;
d) elaboreazã norme şi proceduri privind activitatea de consultanţã fiscalã;
e) elaboreazã norme privind auditul de calitate pentru expertizele fiscale;
f) elaboreazã norme pentru control, în vederea constatãrii contravenţiilor şi aplicãrii sancţiunilor;
g) elaboreazã şi aprobã normele privind pregãtirea şi perfecţionarea consultanţilor fiscali;
h) elaboreazã programul de pregãtire şi perfecţionare continuã a membrilor Camerei şi asigurã materialele pentru pregãtirea profesionalã şi informarea periodicã a acestora;
i) elaboreazã şi aprobã Codul privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale;
j) autorizeazã exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã;
k) reprezintã profesia de consultant fiscal din România în cadrul instituţiilor şi organizaţiilor profesionale internaţionale;
l) ţine Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã;
m) apãrã interesele profesionale ale tuturor membrilor Camerei;
n) oferã sprijin şi asistenţã membrilor Camerei în problemele profesionale;
o) controleazã calitatea activitãţii de consultanţã fiscalã;
p) mediazã între membrii Camerei, la cerere, în caz de diferende;
q) stabileşte mãsuri disciplinare;
r) editeazã publicaţii de specialitate;
s) elaboreazã propuneri privind actualizarea legislaţiei, precum şi a normelor de consultanţã fiscalã, în concordanţã cu reglementãrile organizaţiilor profesionale internaţionale;
t) colaboreazã cu instituţii şi asociaţii profesionale de profil din ţarã şi din strãinãtate;
u) exercitã alte atribuţii prevãzute de ordonanţã sau de prezentul regulament.
(2) Camera poate înfiinţa unitãţi teritoriale fãrã personalitate juridicã în ţarã şi reprezentanţe în strãinãtate.
ART. 14
(1) Organele de conducere ale Camerei sunt: Conferinţa naţionalã, Consiliul superior al Camerei şi Biroul permanent, denumite în continuare Conferinţa, Consiliul superior şi Biroul permanent.
(2) Consiliul superior este ales de Conferinţã.
(3) Consiliul superior alege dintre membrii sãi Biroul permanent, respectiv persoanele care îndeplinesc funcţiile de conducere în cadrul acestuia.
ART. 15
(1) Conferinţa este formatã din toţi consultanţii fiscali înscrişi în evidenţa Camerei, cu drept de vot.
(2) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali care şi-au îndeplinit obligaţiile faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrârile acesteia.
(3) Nu au drept de vot membrii Camerei suspendaţi ca urmare a aplicãrii unor mãsuri disciplinare.
(4) Conferinţa este ordinarã sau extraordinarã.
ART. 16
Conferinţa ordinarã se întruneşte anual, la convocarea Consiliului superior, în cel mult 4 luni de la încheierea exerciţiului financiar precedent.
ART. 17
Conferinţa ordinarã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) dezbaterea şi aprobarea raportului anual de activitate al Consiliului superior;
b) dezbaterea, aprobarea sau modificarea situaţiilor financiare anuale ale Camerei;
c) dezbaterea şi aprobarea raportului Comisiei de auditori statutari privind gestiunea financiarã;
d) aprobarea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar încheiat;
e) stabilirea nivelului cotizaţiilor profesionale anuale datorate de membrii Camerei;
f) aprobarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pentru exerciţiul financiar urmãtor;
g) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Consiliului superior;
h) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de auditori statutari;
i) alegerea şi eliberarea/revocarea membrilor Comisiei de apel;
j) exercitarea altor atribuţii prevãzute de lege sau de prezentul regulament.
ART. 18
(1) Pentru validitatea deliberãrilor Conferinţei ordinare este necesarã prezenţa majoritãţii simple a membrilor cu drept de vot, iar hotãrârile trebuie sã fie adoptate cu votul majoritãţii simple a celor prezenţi.
(2) În cazul neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1), Conferinţa întrunitã la a doua convocare poate sã hotãrascã asupra problemelor de pe ordinea de zi, indiferent de numãrul membrilor prezenţi, cu votul majoritãţii simple a acestora.
ART. 19
(1) Conferinţa extraordinarã poate fi convocatã la cererea Biroului permanent sau la cererea a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor Consiliului superior ori la cererea unei cincimi din numãrul membrilor Camerei cu drept de vot, care adreseazã cererea secretarului general, specificând problemele propuse a fi dezbãtute în cadrul Conferinţei extraordinare.
(2) Conferinţa extraordinarã va fi convocatã şi pentru completarea locurilor de membri în cadrul organelor alese, rãmase vacante ca urmare a retragerii, demisiilor, excluderii sau decesului a mai mult de o treime din numãrul locurilor prevãzute în prezentul regulament.
(3) Conferinţa extraordinarã poate adopta hotãrâri cu privire la problemele dezbãtute conform ordinii de zi pentru care a fost convocatã.
ART. 20
(1) Pentru validitatea deliberãrilor Conferinţei extraordinare este necesarã prezenţa majoritãţii simple a membrilor cu drept de vot ai Camerei, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii simple a celor prezenţi.
(2) În cazul neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin.(1), Conferinţa întrunitã la a doua convocare poate sã hotãrascã asupra problemelor de pe ordinea de zi, indiferent de numãrul membrilor prezenţi, cu votul majoritãţii simple a acestora.
ART. 21
(1) Convocarea conferinţelor se face cu 30 de zile înainte de data întrunirii. Anunţul privind convocarea se publicã în douã cotidiene de circulaţie naţionalã şi pe site-ul Camerei şi cuprinde locul, data şi ora de desfãşurare, precum şi ordinea de zi. În acelaşi anunţ se stabilesc locul, data şi ora pentru o a doua convocare a Conferinţei, în caz de neîntrunire a cvorumului statutar.
(2) Fiecare membru cu drept de vot al Camerei are dreptul la un singur vot.
(3) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţã de alţi membri, în baza unei procuri speciale, autentificatã de un notar public. Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrãrilor Conferinţei, fãcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţã. Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 persoane. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri.
(4) Lucrãrile Conferinţei sunt conduse de preşedintele Consiliului superior sau de înlocuitorul de drept al acestuia. Preşedintele propune un secretariat format din 3 membri, pe care îl supune la vot plenului Conferinţei. Dupã constatarea îndeplinirii cerinţelor legale pentru desfãşurarea Conferinţei, se trece la dezbaterea subiectelor înscrise pe ordinea de zi.
(5) Hotãrârile Conferinţei se adoptã prin vot deschis.
(6) Alegerea membrilor Consiliului superior, ai Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel se face prin vot secret.
(7) Prin procesul-verbal semnat de preşedintele şi de membrii secretariatului lucrãrilor Conferinţei se consemneazã îndeplinirea formalitãţilor referitoare la convocare, data şi locul de desfãşurare a Conferinţei, numãrul membrilor prezenţi, numãrul de voturi valabil exprimate, dezbaterile în rezumat, hotãrârile luate, iar la cererea celor care au luat cuvântul, afirmaţiile acestora în cadrul şedinţei.
ART. 22
(1) Organele de conducere alese ale Camerei sunt: Consiliul superior şi Biroul permanent.
(2) Consiliul superior alege dintre membrii sãi Biroul permanent, respectiv persoanele care îndeplinesc funcţiile de conducere în cadrul acestuia.
ART. 23
Organizarea şi funcţionarea Camerei sunt asigurate de organele alese, care au funcţie reprezentativã, de conducere, decizie şi control. Aplicarea hotãrârilor organelor alese ale Camerei se realizeazã de aparatul executiv al acesteia.
ART. 24
Membrii organelor alese care în perioada mandatului devin membri aleşi în alte organizaţii profesionale sunt obligaţi sã solicite renunţarea la funcţie în termen de 5 zile de la data la care au fost aleşi.
ART. 25
(1) Membrii Consiliului superior sunt aleşi în cadrul Conferinţei ordinare pentru o perioadã de 5 ani, conform procedurilor prevãzute în prezentul regulament, având posibilitatea de a îndeplini cel mult douã mandate. Consiliul superior are în componenţa sa 15 membri.
(2) Orice membru cu drept de vot al Camerei poate fi ales în Consiliul superior.
(3) Candidaturile se depun la Secretariatul general cu cel puţin 10 zile înainte de data alegerii, pe baza unei cereri, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale;
b) sã nu fi fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Camerã;
c) sã nu deţinã o funcţie eligibilã într-un alt organism profesional.
(4) Consiliul superior are dreptul sã solicite declaraţii candidaţilor privind respectarea condiţiilor de eligibilitate menţionate mai sus. Consiliul superior poate respinge candidatura persoanei care refuzã sã facã asemenea declaraţii sau care face o declaraţie falsã ori incompletã. În cazul în care un candidat a fost ales membru al Consiliului superior, iar declaraţiile sale au fost incorecte, Consiliul superior declarã alegerea sa ca fiind nulã, ceea ce nu afecteazã validitatea alegerii celorlalţi candidaţi, iar locul rãmas vacant se ocupã potrivit prevederilor art. 26.
ART. 26
(1) Candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale vor fi anunţate în Conferinţã de cãtre preşedinte, pentru fiecare dintre candidaţi fãcându-se o scurtã prezentare a activitãţii desfãşurate anterior.
(2) Votarea se efectueazã pe baza unui buletin de vot, în forma aprobatã de Consiliul superior.
(3) Fiecare membru cu drept de vot al Camerei poate vota dintre candidaţii propuşi un numãr care sã nu depãşeascã numãrul locurilor eligibile, prin încercuirea numerelor de ordine corespunzãtoare numelor candidaţilor aleşi. În caz contrar, votul se considerã nul.
(4) La propunerea preşedintelui Consiliului superior, Conferinţa alege comisia de votare, care are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primirea şi distribuirea buletinelor de vot;
b) numãrarea voturilor exprimate şi constatarea voturilor nule;
c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi;
d) elaborarea unui raport scris cãtre Conferinţã cu privire la rezultatul alegerilor;
e) predarea buletinelor de vot Secretariatului general al Camerei, în vederea sigilãrii şi pãstrãrii acestora pe o perioadã egalã cu cea a mandatului Consiliului superior;
f) alte atribuţii stabilite de Conferinţã.
(5) Sunt declaraţi aleşi candidaţii care au întrunit numãrul cel mai mare de voturi. În caz de egalitate la ultima poziţie validã, candidaţii aflaţi în aceastã situaţie sunt supuşi din nou votului Conferinţei, urmând a fi declarat ales candidatul care a întrunit numãrul cel mai mare de voturi.
ART. 27
(1) La prima şedinţã de dupã alegeri membrii Consiliului superior aleg din rândul lor, prin vot secret, un preşedinte, un prim-vicepreşedinte şi 5 vicepreşedinţi, ale cãror mandate se încheie, ca şi în cazul celorlalţi membri ai Consiliului superior, la data urmãtoarelor alegeri desfãşurate în cadrul Conferinţei, dacã între timp nu le înceteazã calitatea de membru al Consiliului superior.
(2) Orice loc vacant de membru al Consiliului superior va fi ocupat de urmãtorul candidat în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi întrunit la Conferinţã, conform raportului comisiei de votare, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la art. 25 alin. (3).
(3) Orice loc vacant de preşedinte, prim-vicepreşedinte sau de vicepreşedinte trebuie ocupat în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(4) Orice membru al Consiliului superior poate comunica în scris, cu 30 de zile înainte, Secretariatului general intenţia sa cu privire la retragerea din Consiliul superior, iar de la data demisiei locul sãu devine vacant.
(5) Consiliul superior nu poate funcţiona în condiţiile în care s-a vacantat şi nu au fost completate, conform alin.(2), o treime din numãrul locurilor prevãzute în prezentul regulament. Pentru completarea locurilor vacante se convoacã Conferinţa extraordinarã în vederea alegerilor.
ART. 28
Calitatea de membru al Consiliului superior înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) pierderea calitãţii de membru al Camerei;
b) pierderea capacitãţii de exerciţiu;
c) interzicerea exercitãrii, în condiţiile legii, a unor drepturi incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului superior;
d) demisia din aceastã calitate.
ART. 29
Consiliul superior se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau cel puţin a unei treimi din numãrul membrilor sãi. Convocarea şedinţelor se face prin Secretariatul general.
ART. 30
(1) Şedinţele Consiliului superior pot avea loc în prezenţa majoritãţii simple a membrilor sãi.
(2) În absenţa preşedintelui sau a prim-vicepreşedintelui, şedinţele sunt conduse de un vicepreşedinte, desemnat de preşedinte sau de Biroul permanent.
ART. 31
(1) Hotãrârile Consiliului superior sunt adoptate cu majoritatea simplã a voturilor membrilor prezenţi.
(2) Fiecare membru al Consiliului superior are dreptul la un singur vot, iar în cazul egalitãţii voturilor, votul preşedintelui de şedinţã determinã rezultatul final.
(3) Secretariatul general pãstreazã procesele-verbale ale tuturor şedinţelor într-un registru special întocmit în acest scop. Procesele-verbale trebuie semnate de toţi membrii prezenţi la şedinţã.
ART. 32
(1) Consiliul superior coordoneazã, conduce şi controleazã activitatea Camerei, având urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Conferinţei;
b) asigurã condiţiile pentru administrarea şi gestionarea patrimoniului Camerei, potrivit legii;
c) stabileşte strategia şi adoptã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei;
d) prezintã spre aprobare Conferinţei raportul de activitate pe perioada anterioarã, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare ale Camerei;
e) aprobã organigrama şi politicile privind resursele umane ale Camerei;
f) aprobã anual indemnizaţiile membrilor Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel;
g) aprobã şi modificã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei, Codul privind conduitã eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale şi normele de pregãtire şi perfecţionare a consultanţilor fiscali;
h) aprobã normele privind condiţiile şi termenele de platã a cotizaţiilor membrilor Camerei;
i) emite hotãrâri în cazurile de abateri disciplinare sesizate de Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã;
j) aprobã norme profesionale privind desfãşurarea activitãţii prevãzute la art. 3 din ordonanţã;
k) aprobã regulamentul de organizare a examenului pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal şi componenţa comisiei de examinare în condiţiile art. 4 din ordonanţã;
l) stabileşte componenţa Comisiei de evaluare, precum şi conţinutul şi modul de desfãşurare a examenului pentru consultanţii fiscali din statele membre care vor desfãşura activitate în România;
m) stabileşte cuantumul taxei de înscriere în evidenţa Camerei şi al taxei în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã;
n) aprobã normele privind controlul în vederea constatãrii contravenţiilor şi aplicãrii sancţiunilor potrivit prevederilor ordonanţei;
o) numeşte persoanele împuternicite sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiunile potrivit prevederilor ordonanţei;
p) valideazã candidaturile membrilor depuse pentru organele alese ale Camerei;
q) stabileşte criteriile de acreditare a entitãţilor ce urmeazã a organiza cursuri de pregãtire profesionalã a membrilor Camerei;
r) înainteazã Ministerului Economiei şi Finanţelor propuneri de acte normative pentru completarea şi modificarea legislaţiei fiscale;
s) stabileşte atribuţiile vicepreşedinţilor în ceea ce priveşte coordonarea activitãţii direcţiilor de specialitate ale Camerei;
t) stabileşte nivelul şi condiţiile de acordare a indemnizaţiilor cuvenite membrilor Consiliului superior, pentru activitãţile efectiv prestate cãtre Camerã şi pentru indemnizaţia/diurna de deplasare, în limitele aprobate de Conferinţa naţionalã în bugetul de venituri şi cheltuieli;
u) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege, de prezentul regulament şi de hotãrârile Conferinţei;
v) aprobã angajarea de credite pentru activitãţi de investiţii.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Consiliul superior emite hotãrâri.
(3) Primul Consiliu superior se compune din 15 membri, din care 8 membri aleşi de prima Conferinţã ordinarã şi 7 membri ai Comitetului provizoriu care au dobândit calitatea de consultant fiscal, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
ART. 33
(1) Preşedintele ales de Consiliul superior devine de drept şi preşedintele Camerei, precum şi al Biroului permanent şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Camera în raporturile cu terţe persoane fizice şi juridice, cu autoritãţile publice, precum şi cu organizaţiile naţionale profesionale din alte ţãri şi organismele internaţionale ale profesiei de consultant fiscal, apãrând prestigiul şi independenţa profesionalã a membrilor Camerei;
b) semneazã acorduri/convenţii privind exercitarea profesiei de consultant fiscal în strãinãtate şi pe teritoriul României cu organizaţii similare din alte ţãri;
c) convoacã şi conduce lucrãrile Conferinţei, Consiliului superior şi Biroului permanent;
d) semneazã hotãrârile emise de Consiliul superior şi deciziile adoptate de Biroul permanent;
e) prezintã anual spre adoptare Consiliului superior proiectul de buget pentru exerciţiul viitor;
f) aprobã angajarea şi efectuarea cheltuielilor prevãzute în buget;
g) prezintã situaţiile financiare anuale şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli spre adoptare Consiliului superior şi spre aprobare Conferinţei;
h) numeşte şi revocã în baza aprobãrii Biroului permanent secretarul general şi personalul din cadrul aparatului executiv al Camerei prevãzut în organigramã;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Conferinţã, Consiliul superior şi Biroul permanent.
(2) În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt duse la îndeplinire de cãtre prim-vicepreşedinte sau de cãtre un vicepreşedinte desemnat.
(3) Preşedintele poate sã delege un vicepreşedinte sau un membru al Consiliului superior pentru o acţiune sau o activitate determinatã.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Consiliului superior emite ordine.
ART. 34
(1) Biroul permanent este format din preşedinte, prim-vicepreşedinte şi 5 vicepreşedinţi.
(2) Biroul permanent se întruneşte cel puţin o datã pe lunã şi ori de câte ori este necesar şi ia decizii cu votul majoritãţii simple a membrilor sãi. Deciziile emise de Biroul permanent între şedinţele Consiliului superior se prezintã acestuia pentru validare.
ART. 35
(1) Biroul permanent exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anual, pe care îl înainteazã spre adoptare Consiliului superior, nu mai târziu de data de 15 decembrie a fiecãrui an anterior anului la care se referã bugetul respectiv;
b) supravegheazã lunar execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei;
c) examineazã şi propune spre aprobare Consiliului superior programul de activitate al Camerei;
d) aprobã programele de activitate ale direcţiilor executive;
e) aprobã deplasãrile în strãinãtate;
f) aprobã numirea, sancţionarea şi revocarea secretarului general, şefilor direcţiilor Camerei şi a altor persoane cu funcţii de conducere din aparatul executiv al Camerei;
g) aprobã salarizarea pentru fiecare funcţie prevãzutã în organigramã;
h) aprobã eliberarea autorizaţiilor de funcţionare ale societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã;
i) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Conferinţã şi de Consiliul superior.
(2) Activitatea direcţiilor de specialitate ale Camerei este coordonatã de cãtre vicepreşedinţi.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale Biroul permanent adoptã decizii.
ART. 36
Comisia de auditori statutari este alcãtuitã din 3 persoane alese dintre membrii Camerei, care pentru activitatea depusã primesc indemnizaţii. Membrii comisiei participã la şedinţele Consiliului superior fãrã drept de vot.
ART. 37
Comisia de auditori statutari a Camerei are urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã auditul situaţiilor financiare ale Camerei;
b) întocmeşte raportul anual de audit, precum şi alte rapoarte solicitate de Consiliul superior şi le prezintã Conferinţei spre dezbatere şi aprobare.
ART. 38
Mandatul Comisiei de auditori statutari este de 5 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã.
ART. 39
Urmãtoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei:
a) membrii Consiliului superior;
b) personalul executiv al Camerei;
c) asociaţii, angajaţii, rudele sau afinii pânã la gradul al IV-lea ai persoanelor prevãzute la lit. a).
ART. 40
(1) Comisia de apel este compusã din 5 membri: 3 consultanţi fiscali, membri ai Camerei, aleşi de Conferinţã, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei. Membrii Comisiei de apel aleg dintre ei un preşedinte, care este consultant fiscal.
(2) Pentru activitatea depusã membrii Comisiei de apel primesc o indemnizaţie pe fiecare şedinţã.
(3) Mandatul Comisiei de apel este de 5 ani şi poate fi reînnoit o singurã datã.

CAP. VI
Aparatul executiv

ART. 41
(1) Aparatul executiv al Camerei este format din:
a) secretarul general;
b) Secretariatul general;
c) Direcţia de învãţãmânt;
d) Direcţia de servicii pentru membri;
e) Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã;
f) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã;
g) Direcţia de servicii generale;
h) Direcţia de relaţii naţionale şi internaţionale.
(2) Secretarul general coordoneazã activitatea Secretariatului general, a Direcţiei de servicii pentru membri şi a Direcţiei de servicii generale.
(3) Structura Secretariatului general şi a direcţiilor se stabileşte prin organigrama Camerei.
ART. 42
(1) Secretarul general al Camerei este propus de Biroul permanent şi numit de preşedintele Consiliului superior.
(2) Secretarul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) prezintã Biroului permanent proiectul programului de activitate al Camerei;
b) propune spre aprobare preşedintelui Biroului permanent angajarea personalului executiv, potrivit organigramei Camerei;
c) asigurã punerea în aplicare a deciziilor Biroului permanent cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei;
d) propune Biroului permanent ordinea de zi a şedinţelor acestuia şi ale Consiliului superior, asigurând elaborarea şi prezentarea documentelor care fac obiectul şedinţelor respective;
e) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
ART. 43
Secretariatul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã serviciile de secretariat pentru lucrãrile Conferinţei, Consiliului superior şi Biroului permanent;
b) conduce Registrul de procese-verbale de şedinţã şi urmãreşte realizarea sarcinilor stabilite;
c) asigurã serviciile juridice pentru activitãţile proprii ale Camerei;
d) asigurã serviciile de registraturã, relaţii publice şi protocol;
e) întocmeşte raportul de activitate pe perioada anterioarã şi elaboreazã proiectul programului de activitate al Camerei;
f) asigurã transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotãrârilor Conferinţei naţionale şi ale Consiliului superior;
g) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
ART. 44
Direcţia de învãţãmânt are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte tematica, bibliografia şi subiectele pentru examenele de atribuire a calitãţii de consultant fiscal;
b) stabileşte cerinţele de pregãtire profesionalã şi organizarea acestei activitãţi;
c) elaboreazã normele privind pregãtirea profesionalã a consultanţilor fiscali şi programul anual de perfecţionare continuã a membrilor;
d) întocmeşte evidenţa şi documentaţia privind pregãtirea profesionalã a consultanţilor fiscali;
e) asigurã asistenţa profesionalã pentru membrii Camerei;
f) asigurã materialele pentru pregãtirea profesionalã şi informarea periodicã a consultanţilor fiscali;
g) propune oportunitãţi de colaborare cu entitãţile care îndeplinesc condiţiile de organizare a cursurilor de pregãtire profesionalã;
h) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
ART. 45
Direcţia de servicii pentru membri are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã examenul de atribuire a calitãţii de consultant fiscal;
b) primeşte şi verificã dosarele de înscriere ale candidaţilor;
c) conduce Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi toate evidenţele operative privind consultanţii fiscali, în sistem informatizat;
d) elibereazã carnetele profesionale, parafele şi autorizaţiile de funcţionare;
e) primeşte declaraţiile cu veniturile realizate şi acordã viza anualã pe carnetele profesionale şi autorizaţiile de funcţionare;
f) asigurã publicarea anualã în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã şi procedeazã la actualizarea site-ului Camerei;
g) organizeazã activitatea de informare a membrilor cu privire la hotãrârile Consiliului superior şi ale Biroului permanent;
h) gestioneazã dosarele profesionale ale consultanţilor fiscali şi ale societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã;
i) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
ART. 46
(1) Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã controlul calitãţii activitãţii profesionale a consultanţilor fiscali;
b) asigurã controlul realitãţii veniturilor din activitatea de consultanţã fiscalã declarate Camerei;
c) urmãreşte respectarea normelor de conduitã eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale;
d) urmãreşte aplicarea normelor şi procedurilor privind activitatea de consultanţã fiscalã;
e) verificã dacã sunt îndeplinite cerinţele ordonanţei şi ale prezentului regulament privind folosirea sintagmei "fiscal";
f) identificã persoanele care nu au obţinut calitatea de consultant fiscal şi care exercitã aceastã profesie;
g) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
(2) În cazul unor constatãri privind încãlcarea Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale, precum şi a actelor cu caracter intern, Direcţia de monitorizare, control şi competenţã profesionalã sesizeazã Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã.
ART. 47
(1) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã analizeazã cazurile de abatere disciplinarã.
(2) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã executã şi alte atribuţii stabilite de Biroul permanent.
ART. 48
Direcţia de servicii generale are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi asigurã serviciile: resurse umane, tehnologia informaţiei, administrativ şi de gestionare a patrimoniului Camerei;
b) elaboreazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei, pe care îl prezintã spre dezbatere şi avizare Biroului permanent;
c) conduce şi organizeazã activitãţi financiar-contabile şi asigurã execuţia bugetarã, în sistem informatizat;
d) urmãreşte încasarea cotizaţiilor, taxelor şi a altor venituri ale Camerei;
e) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.
ART. 49
Direcţia de relaţii naţionale şi internaţionale are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) efectueazã documentãri referitoare la activitatea de consultanţã fiscalã şi la organizaţiile profesionale din alte ţãri şi prezintã informãri Consiliului superior şi Biroului permanent;
b) asigurã realizarea mãsurilor necesare în vederea aderãrii Camerei la organismele profesionale internaţionale de profil, iniţierea şi încheierea acordurilor/convenţiilor cu organizaţii similare din alte ţãri privind exercitarea profesiei de consultant fiscal în strãinãtate şi pe teritoriul României;
c) asigurã colaborarea şi cooperarea cu instituţiile din alte ţãri care activeazã în domeniul consultanţei fiscale;
d) asigurã participarea reprezentanţilor Camerei la diverse manifestãri naţionale şi internaţionale pe teme profesionale;
e) elaboreazã propuneri privind actualizarea legislaţiei, precum şi a normelor de consultanţã fiscalã;
f) asigurã colaborarea şi cooperarea cu alte organisme profesionale din ţarã;
g) executã alte atribuţii stabilite de Consiliul superior şi de Biroul permanent.

CAP. VII
Veniturile şi cheltuielile Camerei

ART. 50
(1) Camera, în calitate de persoanã juridicã fãrã scop lucrativ, îşi constituie veniturile din activitãţile stabilite potrivit prevederilor legale, acoperindu-şi cheltuielile în întregime din aceste venituri.
(2) Contabilitatea patrimoniului şi a activitãţilor desfãşurate de Camerã se conduce potrivit legii.
(3) Înregistrarea veniturilor în contabilitate se face pe baza documentelor legale care atestã crearea dreptului de încasare sau în momentul încasãrii efective a acestora.
(4) Înregistrarea cheltuielilor se face pe baza documentelor justificative care atestã crearea obligaţiei de platã sau în momentul plãţii efective a acestora.
ART. 51
(1) Veniturile Camerei se constituie din urmãtoarele surse:
a) taxa de înscriere la examenul pentru atribuirea calitãţii de consultant fiscal;
b) taxa de autorizare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã;
c) taxa de înscriere în evidenţa Camerei;
d) cotizaţiile profesionale ale membrilor Camerei, respectiv cotizaţiile fixe anuale;
e) cotizaţiile anuale calculate asupra veniturilor realizate de membrii Camerei care îşi exercitã profesia individual sau de societãţile comerciale de consultanţã fiscalã autorizate de Camerã;
f) încasãrile din vânzarea publicaţiilor proprii;
g) donaţii şi sponsorizãri;
h) venituri din aplicarea de sancţiuni;
i) alte venituri din activitatea Camerei.
(2) Taxa de înscriere în evidenţa Camerei este datoratã şi se achitã anticipat depunerii cererii de înscriere.
ART. 52
Consultanţii fiscali, membri activi şi inactivi, sunt obligaţi sã plãteascã cotizaţiile şi taxele datorate cãtre Camerã, dupã caz, în condiţiile prevãzute prin hotãrârile Consiliului superior.

CAP. VIII
Abateri şi sancţiuni

ART. 53
(1) Fapta sãvârşitã de un membru al Camerei prin care se încalcã dispoziţiile ordonanţei, ale prezentului regulament, ale Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale, hotãrârile, normele sau alte acte emise de Camerã constituie abatere disciplinarã.
(2) Abaterile disciplinare sãvârşite de membrii sunt urmãtoarele:
a) încãlcarea dispoziţiilor ordonanţei sau ale prezentului regulament;
b) nerespectarea prevederilor Codului privind conduita eticã şi profesionalã a consultanţilor fiscali;
c) exercitarea profesiei în perioada de suspendare;
d) nerespectarea normelor de lucru şi desfãşurarea unei activitãţi profesionale în condiţii necorespunzãtoare, cu prejudicierea reputaţiei profesionale;
e) nerespectarea normelor privind pãstrarea secretului profesional;
f) neplata cotizaţiilor şi a celorlalte obligaţii bãneşti pe o perioadã de un an;
g) nedeclararea sau declararea parţialã a veniturilor, în scopul sustragerii de la plata obligaţiilor bãneşti;
h) refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control ale Camerei documentele privind activitatea profesionalã în cadrul activitãţilor de audit de calitate;
i) declaraţii neconforme cu realitatea, în relaţiile cu Camera;
j) absenţe nejustificate de la cursurile de pregãtire şi perfecţionare profesionalã;
k) prestarea de servicii de consultanţã fiscalã fãrã contract scris încheiat cu clientul sau pe baza unui contract în care nu au fost înscrise toate elementele cu privire la identitatea pãrţilor;
l) nerespectarea prevederilor art. 9 alin. (1).
ART. 54
(1) Faptele prevãzute la art. 53 se sancţioneazã cu:
a) mustrare;
b) avertisment;
c) suspendarea calitãţii de membru al Camerei pe o perioadã de la 3 luni pânã la un an;
d) excluderea din Camerã.
(2) La stabilirea şi aplicarea sancţiunilor disciplinare se va ţine seama de gravitatea încãlcãrii şi de urmãrile acesteia, precum şi de calitãţile profesionale şi morale ale celui în cauzã. În cazul repetãrii unei abateri disciplinare, se va aplica sancţiunea imediat urmãtoare ca grad de severitate.
(3) Abaterile disciplinare se constatã de Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã, iar sancţiunile disciplinare se aprobã de Consiliul superior şi de Comisia de apel, potrivit competenţelor.
(4) În cazul aplicãrii sancţiunii de suspendare a dreptului de exercitare a profesiei de consultant fiscal, cel în cauzã este obligat sã depunã sub luare de semnãturã carnetul profesional şi parafa, în termen de 5 zile de la data aplicãrii sancţiunii. În situaţia refuzului, se procedeazã la radierea din Registrul consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã. Aceeaşi obligaţie îi revine şi în cazul aplicãrii mãsurii de excludere şi de interzicere a exercitãrii profesiei de consultant fiscal.
(5) La expirarea termenului de suspendare se restituie consultantului fiscal carnetul profesional şi parafa.
(6) Hotãrârile de sancţionare se publicã pe site-ul Camerei.
(7) Sancţiunile disciplinare se aplicã în termen de 6 luni de la constatare, dar nu mai târziu de un an de la data sãvârşirii abaterii disciplinare.
(8) Rãspunderea disciplinarã a consultantului fiscal nu exclude rãspunderea civilã, penalã, contravenţionalã sau patrimonialã a acestuia.
ART. 55
Carnetul profesional, respectiv autorizaţia de funcţionare se retrage în urmãtoarele situaţii:
1. în cazul persoanelor fizice:
a) când atribuirea calitãţii de consultant fiscal a fost obţinutã ca urmare a sãvârşirii unei infracţiunii;
b) când consultantul fiscal încalcã grav prevederile Codului privind conduita eticã şi profesionalã în domeniul consultanţei fiscale;
c) când consultantul fiscal încalcã grav prevederile Normelor privind pregãtirea profesionalã continuã a consultanţilor fiscali;
d) în caz de întârziere la plata cotizaţiei mai mult de 3 luni faţã de termenul stabilit prin hotãrârea Consiliului superior, cu excepţia cazurilor de forţã majorã;
2. în cazul persoanelor juridice, în situaţia în care:
a) societatea comercialã s-a dizolvat;
b) dupã data de înregistrare la Camerã se constatã cã nu mai îndeplineşte condiţiile legale de funcţionare potrivit ordonanţei şi prezentului regulament;
c) în caz de întârziere la plata cotizaţiei mai mult de 3 luni faţã de termenul stabilit prin hotãrârea Consiliului superior, cu excepţia cazurilor de forţã majorã.
ART. 56
(1) Suspendarea dreptului de exercitare a profesiei de consultant fiscal intervine în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul declarãrii ca inactiv;
b) la cerere;
c) în caz de incompatibilitate;
d) în cazul executãrii unei pedepse privative de libertate pentru sãvârşirea unei fapte care nu îi interzice dreptul de gestiune şi de administrare a unei societãţi comerciale;
e) ca urmare a interdicţiei de a profesa pe o anumitã perioadã, dispusã prin hotãrâre judecãtoreascã sau ca urmare a unei sancţiuni disciplinare aplicate de Camerã.
(2) Exercitarea profesiei de consultant fiscal înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la cerere;
b) prin deces;
c) în cazul excluderii din profesie, ca sancţiune disciplinarã aplicatã de Camerã;
d) în cazul condamnãrii definitive pentru o faptã prevãzutã de legea penalã, dacã aceasta îl face nedemn de a fi consultant fiscal;
e) în cazul retragerii carnetului profesional, respectiv a autorizaţiei de funcţionare.
ART. 57
Toate sesizãrile referitoare la problemele, faptele sau circumstanţele care sunt de naturã sã atragã rãspunderea disciplinarã a unui membru se înainteazã Secretariatului general, care transmite documentaţia Direcţiei de conduitã şi disciplinã profesionalã.
ART. 58
(1) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã efectueazã cercetãri asupra documentaţiei primite, putând sã solicite informaţiile pe care le considerã necesare, inclusiv registre, dosare sau evidenţe, consultantul fiscal fiind obligat sã le prezinte.
(2) Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã se pronunţã asupra unei sancţiuni disciplinare, stabilind termene pentru furnizarea de cãtre persoana în cauzã a informaţiilor necesare, oferindu-i posibilitatea sã îşi exprime punctul de vedere înainte de a lua decizia cu privire la sesizarea Consiliului superior.
ART. 59
(1) În situaţia în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã considerã cã nu sunt îndeplinite condiţiile necesare pentru atragerea rãspunderii disciplinare, persoana reclamatã şi reclamantul primesc notificãri corespunzãtoare.
(2) În situaţia în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã considerã cã sunt îndeplinite condiţiile necesare pentru atragerea rãspunderii disciplinare, întocmeşte proiectul de ordin şi sesizeazã Consiliul superior în vederea aprobãrii sancţiunii propuse.
(3) În cazul în care Direcţia de conduitã şi disciplinã profesionalã hotãrãşte sã sesizeze Consiliul superior, trimite acestuia un raport cuprinzând faptele reclamate la adresa consultantului fiscal, probele administrate, precum şi orice alte informaţii pe care s-a bazat în susţinerea propunerii de sancţionare disciplinarã.
ART. 60
În vederea soluţionãrii sesizãrilor primite, Consiliul superior respectã procedurile referitoare la comunicare, audiere, deliberare şi comunicare a hotãrârii.
ART. 61
Consiliul superior comunicã în scris persoanei reclamate, în termen de 30 de zile de la primirea sesizãrii, urmãtoarele:
a) conţinutul reclamaţiei primite, locul şi data la care va avea loc audierea persoanei respective;
b) elementele care stau la baza reclamaţiei;
c) o descriere a procedurilor Consiliului superior privind soluţionarea reclamaţiei, în forma aprobatã de acesta;
d) solicitarea adresatã persoanei reclamate de a confirma, în termen de 15 zile de la primirea comunicãrii, acceptarea totalã sau parţialã a faptelor puse în sarcina acesteia, intenţia de a participa la audiere şi de a fi reprezentatã sau asistatã de avocat ori de un alt specialist. Pentru faptele neacceptate, persoana reclamatã poate prezenta probe în apãrarea sa.
ART. 62
(1) Audierea se stabileşte de Consiliul superior în termen de pânã la 30 de zile de la data primirii sesizãrii. În acest scop persoanele sunt citate la Camerã.
(2) Persoana reclamatã poate solicita, fie cu ocazia audierii, fie anterior acesteia, prin cerere scrisã adresatã Consiliului superior, amânarea audierii pentru o datã ulterioarã, în vederea formulãrii apãrãrii, în caz de boalã sau în alte împrejurãri temeinic motivate.
(3) În cazul absenţei nemotivate a persoanei reclamate sau a reprezentantului acesteia, audierea nu mai are loc şi se trece la procedura urmãtoare.
ART. 63
(1) Dupã procedura audierii sau în caz de absenţã nemotivatã, Consiliul superior se retrage pentru deliberare.
(2) Consiliul superior delibereazã în raport cu fiecare faptã a persoanei reclamate şi emite o hotãrâre împotriva acesteia, cuprinzând una dintre sancţiunile prevãzute la art. 54 alin. (1).
(3) În cazul în care Consiliul superior constatã cã faptele reclamate au fost neîntemeiate, emite o hotãrâre de respingere.
(4) Consiliul superior anunţã hotãrârea sa în şedinţã şi informeazã pãrţile implicate despre dreptul de a ataca hotãrârea în faţa Comisiei de apel. Hotãrârea se comunicã în scris pãrţilor implicate, în termen de 5 zile de la adoptare.
(5) Hotãrârea Consiliului superior devine executorie de la data împlinirii termenului de apel, cu excepţia cazului în care, înainte de împlinirea termenului, pãrţile atacã hotãrârea Consiliului superior la Comisia de apel.
(6) Şedinţele Consiliului superior sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusã atingere imaginii publice a persoanelor implicate, Camerei şi terţilor, precum şi în cazurile în care ar fi afectat principiul confidenţialitãţii, acestea urmând a fi hotãrâte de Consiliul superior, precum şi la solicitarea pãrţilor.
ART. 64
Hotãrârile Consiliului superior pot fi atacate, în termen de 30 de zile de la primirea comunicãrii scrise, atât de cãtre persoana reclamatã, cât şi de reclamant. Cererea de apel trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie formulatã în scris şi sã fie adresatã Comisiei de apel prin Secretariatul general;
b) sã prezinte motivele atacãrii hotãrârii Consiliului superior.
ART. 65
(1) Comisia de apel notificã ambelor pãrţi data şi locul judecãrii apelului. La judecare, apelantul are dreptul sã fie reprezentat sau asistat.
(2) Apelul poate fi judecat în lipsa pãrţilor dacã oricare dintre pãrţi solicitã aceasta, cu respectarea cerinţelor privind trimiterea comunicãrii scrise.
(3) Comisia de apel poate amâna judecarea apelului pentru o datã ulterioarã, în vederea formulãrii apãrãrii, în caz de boalã sau în alte împrejurãri temeinic motivate.
(4) Procedura de judecare a apelului este similarã cu cea din faza audierii în faţa Consiliului superior.
ART. 66
(1) La încheierea judecãrii apelului, Comisia de apel poate hotãrî confirmarea, modificarea sau anularea hotãrârii Consiliului superior.
(2) Comisia de apel anunţã hotãrârea sa în şedinţã publicã. Hotãrârea Comisiei de apel se va comunica în scris pãrţilor în termen de 15 zile de la pronunţare.
(3) Şedinţele Comisiei de apel sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusã atingere imaginii publice a persoanelor implicate, Camerei şi terţilor, precum şi în cazurile în care ar fi afectat principiul confidenţialitãţii, acestea urmând a fi hotãrâte de Consiliul superior, precum şi la solicitarea oricãreia dintre pãrţi.
(4) Hotãrârile Comisiei de apel privind suspendarea sau excluderea unui membru sunt publicate pe site-ul Camerei.
(5) Hotãrârile Comisiei de apel sunt de naturã disciplinarã şi pot fi atacate, în condiţiile legii, la instanţa competentã.

CAP. IX
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 67
În termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului regulament, membrii Camerei care s-au declarat inactivi şi nu îndeplinesc condiţiile prevãzute la art.4 alin. (3) sunt obligaţi sã solicite în scris trecerea la statutul de membru activ.
ART. 68
Camera coopereazã şi colaboreazã cu Ministerul Economiei şi Finanţelor în urmãtoarele domenii:
a) creşterea calitãţii activitãţii de consultanţã fiscalã în vederea eficientizãrii acesteia;
b) constatarea cazurilor de utilizare ilegalã a titlului de consultant fiscal sau a denumirii societãţii comerciale de consultanţã fiscalã;
c) pregãtirea şi perfecţionarea membrilor Camerei în activitatea de consultanţã fiscalã;
d) promovarea de proiecte de acte normative pe linia îmbunãtãţirii legislaţiei fiscale şi a activitãţii de consultanţã fiscalã şi aplicarea în mod unitar a legislaţiei fiscale.
ART. 69
Hotãrârile Conferinţei şi ale Consiliului superior se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Camerei.
ART. 70
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1


───────
la regulament
─────────────

CERERE DE ÎNSCRIERE
a persoanelor care au obţinut calitatea de consultant fiscal în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali

Subsemnatul/Subsemnata ..........., CNP ......., legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria .... nr. ........, emis/emisã la data de ......... de ............, domiciliat/domiciliatã în localitatea ......., str. ......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ........., având calitatea de consultant fiscal, ca urmare a promovãrii examenului la Camera Consultanţilor Fiscali, sesiunea .....................___.. , vã rog a dispune admiterea mea ca membru activ/inactiv al Camerei Consultanţilor Fiscali şi înscrierea în evidenţele acesteia în conformitate cu prevederile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În susţinerea cererii mele depun alãturat urmãtoarele:
- BI/CI/paşaport seria ...... nr. ......, emis/emisã la data de .......... de .........., în copie;
- documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali, în copie;
- douã fotografii de 2/3 cm.
Declar pe propria rãspundere cã locul de desfãşurare a activitãţii este în localitatea ............, str. ......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...., ap. ..., judeţul/sectorul ........, şi mã oblig sã declar în termen de 30 de zile orice modificare intervenitã în datele menţionate mai sus.
Totodatã, mã angajez sã respect dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali şi ale normelor interne şi sã nu uzez de titlul profesional de consultant fiscal sau de altã titulaturã care ar putea sugera vreo asociere cu Camera Consultanţilor Fiscali, în caz de retragere a calitãţii de membru al acesteia.

Data .....................

Semnãtura .........................

ANEXA 2
────────
la regulament
──────────────

CERERE DE ÎNSCRIERE
a persoanelor provenite dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European care doresc sã desfãşoare activitatea de consultant fiscal în România

Subsemnatul/Subsemnata ........, CNP ........., legitimat/legitimatã cu CI/paşaport seria .... nr. ......., emisã/emis la data de .......... de ......, domiciliat/domiciliatã în localitatea ........, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ....., având calitatea de consultant fiscal, ca urmare a promovãrii examenului-interviu la Camera Consultanţilor Fiscali, sesiunea ...., vã rog a dispune admiterea mea ca membru activ al Camerei Consultanţilor Fiscali şi înscrierea în evidenţele acesteia în conformitate cu prevederile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În susţinerea cererii mele depun alãturat urmãtoarele:
- actul de identitate, în copie;
- documentul de platã a taxei de înscriere în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali, în copie;
- actul prin care se atestã calitatea de consultant fiscal în statul membru de origine, tradus şi legalizat;
- declaraţie notarialã pe propria rãspundere cã nu am suferit condamnãri penale;
- douã fotografii de 2/3 cm.
Declar pe propria rãspundere cã locul de desfãşurare a activitãţii este în localitatea ............, str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ......, şi mã oblig sã declar în termen de 30 de zile orice modificare intervenitã în datele menţionate mai sus.
Totodatã, mã angajez sã respect dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali şi ale normelor interne şi sã nu uzez de titlul profesional de consultant fiscal sau de altã titulaturã care ar putea sugera vreo asociere cu Camera Consultanţilor Fiscali, în caz de retragere a calitãţii de membru al acesteia.

Data .....................

Semnãtura .........................


ANEXA 3
────────
la regulament
─────────────

CERERE DE ÎNSCRIERE
în evidenţa Camerei Consultanţilor Fiscali şi eliberarea autorizaţiei de funcţionare a societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã

Societatea Comercialã ......., cu sediul în localitatea ......, str. ...... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ..., judeţul/sectorul ........, CUI ........, prin reprezentant .........., (numele şi prenumele) având funcţia de ........., legitimat cu BI/CI/paşaport seria .... nr. ........., emis/emisã la data de .......... de ......., vã rugãm sã dispuneţi eliberarea autorizaţiei de funcţionare conform <>art. 9 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi înscrierea în evidenţele Camerei Consultanţilor Fiscali, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) din ordonanţã.
În susţinerea cererii noastre depunem alãturat urmãtoarele:
- certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie;
- actul constitutiv autentificat, în copie;
- Certificatul constatator emis de registrul comerţului nr. ......... din data de ........, din care sã rezulte numele, prenumele şi domiciliul asociaţilor/acţionarilor şi administratorilor;
- Certificatul de cazier fiscal nr. ......... din data .............;
- Delegaţia reprezentantului legal nr. ...... din data .............;
- documentul de platã a taxei de înscriere nr. ......... din data ......, în copie, cu prezentarea actului în original.
Asociaţii/acţionarii, administratorii care au calitatea de consultant fiscal sunt urmãtorii (numele, prenumele, domiciliul, numãrul şi data carnetului profesional vizat la zi):
..................................................................
..................................................................
Consultanţii fiscali care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii sunt urmãtorii (numele, prenumele, domiciliul, numãrul şi data carnetului profesional vizat la zi):
..................................................................
..................................................................

Data ..............

Semnãtura autorizatã şi ştampila ...............


ANEXA 4
───────
la regulament
─────────────

ROMÂNIA
CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI

AUTORIZAŢIE
seria .... nr. .....

În baza <>art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activitãţii de consultanţã fiscalã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în baza Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, se conferã calitatea de membru al Camerei Consultanţilor Fiscali Societãţii Comerciale .........................., înregistratã la oficiul registrului comerţului cu nr. J ..../...../......, cod unic de înregistrare ............, cu sediul în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., judeţul/sectorul ............................... .
Societatea comercialã mai sus menţionatã îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege pentru desfãşurarea activitãţii de consultanţã fiscalã.
Confirmarea a avut loc în şedinţa Biroului permanent al Camerei Consultanţilor Fiscali din data de .....................

Preşedinte,
................

Data eliberãrii .......................


ANEXA 5
────────
la regulament
─────────────

CARNET PROFESIONAL*)
___________
*) Se confecţioneazã cu coperţi din carton pânzat, de culoare mov lucios cardinal, iar inscripţionarea la exterior va fi efectuatã cu culoare aurie. La interior existã file topografiate pe care se fac menţiuni şi se aplicã vize anuale.





┌────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ ROMÂNIA │ │ ROMÂNIA │
│ │ │ │
│ │ │ CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI │
│ │ │ │
│ │ │ ┌─────┐ Nr. ........ din ......... │
│ CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI │ │ │ │ Numele ................... │
│ │ │ │ 2/3 │ Prenumele ................ │
│ │ │ │ │ Domiciliul ............... │
│ │ │ └─────┘ Str. ..................... │
│ │ │ Localitatea .............. │
│ │ │ Sectorul (judeţul) ....... │
│ │ │ │
│ │ │ Semnãtura titularului ......... │
│ │ │ │
│ │ │ Data eliberãrii .............. │
│ CARNET DE CONSULTANT FISCAL │ │ │
│ │ │ În conformitate cu art. 3 din │
│ │ │ <>Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 │
│ │ │ privind organizarea şi │
│ │ │ exercitarea activitãţii de │
│ │ │ consultanţã fiscalã, aprobatã │
│ │ │ cu modificãri prin Legea │
│ │ │ nr. 198/2002, cu modificãrile │
│ │ │ şi completãrile ulterioare, │
│ │ │ se conferã titularului dreptul │
│ │ │ de a profesa activitatea de │
│ │ │ consultanţã fiscalã. │
│ │ │ Prezentul carnet este valabil │
│ │ │ numai cu viza anului în curs. │
│ │ │ │
│ │ │ Preşedinte, Secretar general, │
│ │ │ ............ ............... │
│ │ │ │
└────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘

┌──────────────┬─────────────┬──────────┐
│ 2006 │ 2007 │ 2008 │
│ LS │ LS │ LS │
├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 2009 │ 2010 │ 2011 │
│ LS │ LS │ LS │
├──────────────┼─────────────┼──────────┤
│ 2012 │ 2013 │ 2014 │
│ LS │ LS │ LS │
└──────────────┴─────────────┴──────────┘



ANEXA 6


───────
la regulament
─────────────

REGISTRUL
consultanţilor fiscali şi al societãţilor comerciale de consultanţã fiscalã

CAPITOLUL 1 - Consultanţi fiscali persoane fizice
Subcapitolul A - Activi
Subcapitolul B - Inactivi
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea:
P - Perioada suspendãrii
S - Sancţiuni disciplinare
D - Data încetãrii





┌─┬───────────┬─────────┬────────────┬───────────┬───────────────┬───┬───┬───┐
│N│ Nr./anul │Numele, │Localitatea │ Numãrul │ Alte date │ P │ S │ D │
│r│carnetului │iniţiala │de domiciliu│de telefon/│de identificare│ │ │ │
│ │profesional│tatãlui, │ │fax, adresã│a persoanei │ │ │ │
│c│ │prenumele│ │de e-mail │ │ │ │ │
│r│ │şi anul │ │ │ │ │ │ │
│t│ │naşterii │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────────┼───┼───┼───┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
├─┼───────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────────┼───┼───┼───┤
│1│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────────┼───┼───┼───┤
│2│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼───────────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────────────┼───┼───┼───┤
│3│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴───────────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────────────┴───┴───┴───┘



CAPITOLUL 2 - Societãţi comerciale de consultanţã fiscalã
Subcapitolul A - Active
Subcapitolul B - Inactive
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este urmãtoarea:
N - Nr./data carnetului profesional
L - Localitatea de domiciliu
A - Alte date de identificare



┌───┬────────────┬──────────┬────────────────┬──────────────────────┬───┬───┬──┐
│Nr │Nr./data │Denumirea │Adresa de sediu │Numele şi prenumele │ N │ L │ A│
│crt│autorizaţiei│societãţii│(localitatea, │asociaţilor*1/ │ │ │ │
│ │ │comerciale│str.,nr.,bl., │acţionarilor*2/ │ │ │ │
│ │ │ │sc., etaj,ap., │administratorilor*3/ │ │ │ │
│ │ │ │judeţ/sector) │altor persoane*4 │ │ │ │
│ │ │ │Numãr telefon/ │care efectueazã │ │ │ │
│ │ │ │fax, adresã de │consultanţã fiscalã │ │ │ │
│ │ │ │e-mail │în numele societãţii*)│ │ │ │
├───┼────────────┼──────────┼────────────────┼──────────────────────┼───┼───┼──┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7│
├───┼────────────┼──────────┼────────────────┼──────────────────────┼───┼───┼──┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────┼────────────────┼──────────────────────┼───┼───┼──┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼──────────┼────────────────┼──────────────────────┼───┼───┼──┤
│3. │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────┴──────────┴────────────────┴──────────────────────┴───┴───┴──┘


__________

*) La numele persoanelor care efectueazã consultanţã fiscalã în numele societãţii se va completa indicele corespunzãtor pentru asociaţi, acţionari, administratori şi salariaţi.

_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016