Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 noiembrie 2005  privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 24 noiembrie 2005 privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.109 din 8 decembrie 2005
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale se efectueazã la propunerile comandanţilor/şefilor unitãţilor militare gestionare şi se aprobã de organele competente, potrivit legii.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice ale obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
ART. 3
(1) Fac obiectul valorificãrii:
a) activele fixe scoase din funcţiune, obiectele de inventar şi materialele declasate, precum şi deşeurile refolosibile rezultate în urma casãrii sau demolãrii;
b) bunurile care nu au putut fi împrospãtate, a cãror pãstrare în depozite ar duce la deprecieri ori stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;
c) tehnica, utilajele, loturile de piese de schimb, scule şi accesorii, piesele de schimb, agregatele, ansamblele, subansamblele şi materialele de orice fel, inclusiv produsele cu ciclu lung de fabricaţie, aflate în diferite stadii de execuţie la operatorii economici, precum şi echipamentele şi utilajele achiziţionate pe cheltuieli de capital aferente obiectivelor de investiţii nefinalizate din unitãţile militare, în starea în care se aflã şi dacã îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii: nu mai sunt necesare, au devenit excedentare, nu mai sunt prevãzute în înzestrarea armatei, nu se mai fabricã sau, datoritã uzurii morale ori fizice avansate, nu mai corespund destinaţiei sau fac obiectul înlocuirii cu altele performante de acelaşi tip;
d) alte bunuri din existent, indiferent de starea acestora, în scopul rezolvãrii unor nevoi ale Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(2) Bunurile care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate se valorificã la persoane fizice şi/sau juridice române.
(3) Bunurile care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, definite conform prevederilor legale în vigoare, se valorificã la extern, iar la intern cãtre:
a) operatorii economici producãtori de astfel de bunuri, în starea în care se aflã ori demilitarizate;
b) operatorii economici specializaţi şi autorizaţi în comercializarea acestora ori care au în obiectul de activitate valorificarea deşeurilor, dar numai dupã scoaterea din funcţiune, demilitarizare şi cu respectarea controlului internaţional al armamentelor convenţionale.
(4) Bunurile prevãzute la alin. (3) se pot valorifica, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, la intern, numai dupã scoaterea din funcţiune şi efectuarea operaţiunilor de demilitarizare şi cãtre persoane juridice care au prevãzutã în obiectul de activitate realizarea de producţii cinematografice, la cererea expresã a acestora.
(5) Operaţiunile de demilitarizare a bunurilor prevãzute la alin. (4) se executã, dupã achitarea contravalorii totale a contractului de vânzare-cumpãrare, de unitãţi specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, iar costurile aferente acestora se suportã de cãtre beneficiar.
(6) Bunurile valorificate potrivit alin. (4) se vor utiliza exclusiv pentru realizarea de producţii cinematografice.
ART. 4
(1) Nu fac obiectul valorificãrii:
a) aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informaţii şi date cu caracter secret. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseazã, dupã caz, şi se caseazã potrivit normelor în vigoare;
b) aparatura artileristicã complexã, de conducere a focului, de radiolocaţie, de transmisiuni, de automatizare a conducerii trupelor, nuclearã, bacteriologicã şi chimicã, precum şi ansamblele, subansamblele şi piesele de schimb specifice acestora, pentru care nu se primesc solicitãri de valorificare la extern în termen de 6 luni de la data disponibilizãrii;
c) bunurile materiale de resortul sanitar veterinar care sunt atipice, interzise la comercializare şi/sau utilizare de cãtre organele acreditate în acest sens din România sau care prezintã uzurã fizicã avansatã ce pericliteazã viaţa bolnavilor ori a utilizatorilor;
d) bunurile materiale aflate în dotarea birourilor ataşaţilor apãrãrii şi la reprezentanţele militare. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseazã, dupã caz, şi se caseazã;
e) bunurile utilizate pentru neutralizarea combustibililor speciali din rezervoarele şi instalaţiile tehnicii de rachete, care se distrug, cu respectarea normelor de protecţie a mediului;
f) bunurile specifice bazei materiale de instrucţie, folosite în procesul de instruire a militarilor, nominalizate în instrucţiunile prevãzute la art. 50, denumite în continuare instrucţiuni, precum şi piesele de schimb şi materialele specifice acestora. Acestea se scot din funcţiune sau se declaseazã, dupã caz, şi se caseazã;
g) deşeurile nerefolosibile care se distrug.
(2) Nu se valorificã cãtre persoanele fizice şi operatorii economici neautorizaţi bunurile care, prin destinaţia lor, pot fi utilizate în scopuri care afecteazã siguranţa naţionalã şi individualã sau colectivã.
ART. 5
Bunurile se valorificã în starea în care se gãsesc la data transmiterii documentelor pentru aprobarea valorificãrii. Bunurile rãmân în evidenţa şi în administrarea unitãţilor gestionare pânã la predarea lor efectivã.
ART. 6
(1) Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricãror lucrãri care necesitã manoperã şi materiale din fondurile Ministerului Apãrãrii Naţionale pentru schimbarea stãrii tehnice, cu excepţia situaţiilor stabilite prin instrucţiuni.
(2) Bunurile aprobate la valorificare se pãstreazã în starea tehnicã şi de completare în administrarea unitãţilor gestionare, potrivit documentelor de evaluare, pânã la finalizarea procedurii de valorificare şi predare la cumpãrãtor.
(3) În instrucţiuni se nominalizeazã bunurile aprobate la valorificare pentru a cãror pãstrare se alocã şi se utilizeazã fonduri din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 7
Competenţele de stabilire a bunurilor supuse valorificãrii, cu excepţia celor date, conform prevederilor legale, în competenţa altor organisme, se reglementeazã prin instrucţiuni.
ART. 8
Coordonarea unitarã a activitãţilor premergãtoare şi ulterioare valorificãrii în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale, precum şi interfaţa cu Compania se realizeazã de Comandamentul Logistic Întrunit, denumit în continuare structura specializatã.
ART. 9
(1) Bunurile aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale se valorificã la intern prin:
a) licitaţie publicã deschisã cu strigare;
b) selecţie de oferte de preţ sau negociere directã;
c) valorificare directã fãrã organizare de licitaţie;
d) transmitere fãrã platã la alte instituţii publice, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. a) se valorificã:
a) tehnica de luptã care devine comunã cu alte sectoare de activitate, dupã dezafectarea de dotarea specific militarã, precum şi bunurile, inclusiv cele demilitarizate, care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, în starea în care se aflã ori în stare dezmembratã/parţial dezmembratã, cât şi tractoarele de artilerie, plasele şi completele de mascare, busolele, lunetele, binoclurile, precum şi deşeurile feroase, neferoase, de metale preţioase şi de aliaje ale acestora. La licitaţie pot participa persoanele fizice şi/sau juridice române;
b) armamentul şi tehnica de luptã, demilitarizate, pentru care nu au existat solicitãri de valorificare la extern în termen de 6 luni de la data transmiterii ofertelor şi care nu se supun în anul respectiv controlului internaţional al armamentelor convenţionale. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi care au în domeniul de activitate fabricaţia, modernizarea, reparaţia şi/sau comercializarea bunurilor identice ori de acelaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase;
c) la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã, armamentul şi tehnica de luptã, demilitarizate, care nu s-au valorificat la extern în termen de 6 luni de la data transmiterii ofertelor şi care se supun controlului internaţional al armamentelor convenţionale, precum şi armamentul şi tehnica de luptã, demilitarizate, prevãzute la lit. b), care au rãmas neadjudecate, inclusiv bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã, respectiv bunurile secţionate sau lestate, folosite în procesul de instruire. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi care au în domeniul de activitate fabricaţia, modernizarea, reparaţia bunurilor identice sau de acelaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase şi care se obligã sã le dezmembreze la sediul unitãţilor militare gestionare şi sã le supunã, dupã caz, controlului internaţional al armamentelor convenţionale, conform clauzelor contractuale din contractul de vânzare-cumpãrare.
(3) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. b) se valorificã:
a) bunurile care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, de natura armamentului, muniţiei, tehnicii de luptã, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, în starea în care se aflã. La procedurã pot participa numai operatori economici de profil din industria de apãrare;
b) deşeurile de sticlã, cauciuc, textile, lemn, hârtie, carton, plastic, materialele de resortul hrãnirii şi cele de construcţii şi cazare, uneltele genistice, echipamentul, animalele şi ambalajele;
c) muniţia care trebuie delaboratã şi armamentul uşor de infanterie prevãzut la alin. (2) lit. b), nominalizat în instrucţiuni, care nu a fost adjudecat. La procedura de valorificare pot participa numai operatori economici de profil din industria de apãrare;
d) armamentul de artilerie, aeronavele şi navele fluviale şi maritime, scoase din funcţiune şi demilitarizate, ce se utilizeazã pentru ambientarea, prin expunere staticã, a unor monumente istorice sau a clãdirilor. La procedura de valorificare pot participa persoane fizice şi/sau juridice.
(4) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. c), în cazul în care producãtorul sau alt ofertant acceptã, prin compensare valoricã, schimbarea bunului cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri, necesare armatei, sau în alte situaţii aprobate de ordonatorul principal de credite, la propunerea transmisã pe cale ierarhicã de structura abilitatã. Procedura de compensare valoricã se stabileşte prin instrucţiuni plecând de la preţurile legal negociate pentru aceste produse la data ultimei negocieri, actualizate la data valorificãrii.
(5) Prin procedura prevãzutã la alin. (1) lit. d) se valorificã bunurile care au parcurs procedurile prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) şi care nu s-au vândut prin aceste proceduri, dar numai dupã scoaterea din funcţiune şi demilitarizare, dupã caz.

CAP. II
Evaluarea bunurilor

ART. 10
(1) Estimarea valorii bunurilor propuse pentru valorificare la intern se face de cãtre comisia ordonatorului de credite în a cãrui administrare nemijlocitã se aflã acestea, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni. În documentele de valorificare unitãţile militare gestionare vor preciza bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri nedezmembrate. În documentele de valorificare se vor menţiona condiţiile care au generat asemenea situaţie şi se vor anexa copii ale actelor din care rezultã cã bunurile se pot valorifica în acest mod.
(2) Stabilirea preţurilor iniţiale de vânzare se face de cãtre structura specializatã, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni, printr-o comisie de evaluare numitã prin decizie a şefului structurii specializate, formatã din cel puţin 3 membri. Din comisie face parte şi un reprezentant al Companiei, care va fi desemnat de cãtre conducãtorul acesteia. Pentru identificarea stãrii tehnice şi de completare a bunurilor din unitãţi, comisia, prin cel puţin 2 membri şi reprezentantul Companiei, va face evaluarea la faţa locului, în centrele zonale de depozitare şi colectare, prilej cu care se vor stabili şi bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã. În celelalte unitãţi certificarea propunerii de valorificare a bunurilor cu uzurã moralã şi fizicã avansatã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţurile de deşeuri nedezmembrate, se face, la faţa locului, de comisia desemnatã de ordonatorul de credite, care este eşalon superior al unitãţii în cauzã.
(3) Pentru bunurile, nominalizate prin instrucţiuni, care se pot valorifica de unitãţile militare gestionare, stabilirea preţului iniţial de vânzare se face de eşalonul superior, printr-o comisie de evaluare, formatã din cel puţin 3 membri, la faţa locului.
(4) Preţurile iniţiale de vânzare pentru tehnica de luptã dezafectatã de dotarea specific militarã şi bunurile comune cu alte sectoare de activitate, care au o uzurã moralã şi fizicã avansatã şi care se valorificã, prin licitaţie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembratã, nu vor fi mai mici decât contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma casãrii acestora.
(5) Evaluarea bunurilor ce se valorificã la extern se face de cãtre o comisie de evaluare numitã prin ordin al ordonatorului principal de credite.
ART. 11
(1) Comisia de evaluare întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor care urmeazã sã fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare, structura acestuia şi, dupã caz, preţul diminuat se aprobã conform competenţelor stabilite prin instrucţiuni.
(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere procedurile şi criteriile stabilite prin instrucţiuni, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel.

CAP. III
Valorificarea la intern

SECŢIUNEA 1
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin licitaţie publicã deschisã cu strigare

ART. 12
Licitaţia publicã deschisã cu strigare se organizeazã de cãtre Companie.
ART. 13
La licitaţiile de vânzare a bunurilor pot participa persoanele fizice şi/sau juridice prevãzute la art. 9 alin. (2), care prezintã pânã la data ţinerii şedinţei de licitaţie urmãtoarele:
a) documentul din care sã rezulte constituirea garanţiei de participare;
b) copie de pe certificatul de înmatriculare în registrul comerţului şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate, pentru persoanele fizice;
c) chitanţa de achitare a contravalorii caietului de sarcini şi a taxei de participare, eliberatã de casieria organizatorului licitaţiei, sau ordinul de platã emis de instituţiile abilitate;
d) declaraţia de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare prevãzut de caietul de sarcini;
e) alte documente prevãzute de legislaţia în vigoare şi solicitate de organizatorul licitaţiei.
ART. 14
(1) Conducãtorul Companiei numeşte prin decizie, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie, formatã din cel puţin 3 membri cu probitate moralã, în urmãtoarea componenţã:
a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea organizatorului licitaţiei;
b) membri, specialişti cu experienţã profesionalã în domeniu.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiilor de evaluare.
ART. 15
(1) Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpãrãtori membrii comisiilor de evaluare şi ai celor de licitaţie şi nici soţul/soţia sau rudele ori afinii pânã la gradul al IV-lea inclusiv.
(2) Membrii comisiilor de licitaţie au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie prin care se angajeazã sã respecte prevederile alin. (1).
ART. 16
(1) Garanţia de participare la licitaţie reprezintã 10% din valoarea preţului iniţial de vânzare stabilit în caietul de sarcini pentru bunurile care se valorificã. Depunerea garanţiei se face pânã la termenul limitã prevãzut în caietul de sarcini.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se va returna, începând cu cea de-a treia zi lucrãtoare de la data închiderii licitaţiei, celor declaraţi necâştigãtori, respectiv celor declaraţi câştigãtori, dupã achitarea şi ridicarea integralã a bunurilor adjudecate, prin ordin de platã sau în numerar, în limita plafonului de casã stabilit prin norme de Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 17
Organizatorul licitaţiei întocmeşte urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) anunţul publicitar;
c) tabelul cuprinzând persoanele care participã la licitaţie.
ART. 18
(1) Caietul de sarcini se întocmeşte în baza informaţiilor transmise de structura specializatã şi cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea de bunuri oferitã şi locul de depozitare sau de pãstrare;
c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;
d) modalitãţile de platã;
e) termenul limitã de prezentare a documentelor de cãtre licitator;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) valoarea taxei de participare, cuantumul şi modul de constituire a garanţiei care trebuie sã fie depusã de cãtre solicitanţi pentru a fi admişi la licitaţie, locul şi data depunerii;
i) proiectul de contract de vânzare-cumpãrare;
j) modelul declaraţiei licitatorului de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpãrare;
k) clauze asigurãtorii privind pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigãtorul licitaţiei renunţã la cumpãrarea bunului şi refuzã semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, şi privind neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintã toate documentele sau care prezintã documente incomplete ori incorect întocmite;
l) alte condiţii şi precizãri pe care comisia de licitaţie le considerã necesare.
(2) Caietul de sarcini se aprobã de conducãtorul Companiei.
ART. 19
(1) Caietul de sarcini va fi pus la dispoziţie solicitatorilor cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei şi se poate analiza, respectiv achiziţiona, atât de la sediul Companiei, cât şi de pe site-ul acesteia.
(2) Preţul caietului de sarcini nu va depãşi contravaloarea întocmirii, redactãrii şi multiplicãrii acestuia.
(3) Fişele tehnice se pun la dispoziţie solicitanţilor numai pentru analizã şi numai la sediul Companiei.
ART. 20
(1) Anunţul publicitar se face printr-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional. În scopul asigurãrii unei transparenţe maxime, anunţul publicitar se face şi pe pagina de Internet a Companiei sau prin alte mijloace de informare, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru licitaţie.
(2) Anunţul privind vânzarea prin licitaţie conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa organizatorului licitaţiei;
b) obiectul licitaţiei;
c) locul, data şi ora începerii licitaţiei;
d) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;
e) numãrul de fax sau adresa de e-mail la care se pot obţine informaţii suplimentare.
ART. 21
(1) Persoana care a achiziţionat caietul de sarcini, denumitã în continuare licitator, are dreptul sã examineze condiţiile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de informaţii suplimentare în legãturã cu acestea, le solicitã în scris organizatorului licitaţiei.
(2) Organizatorul licitaţiei rãspunde în scris la toate solicitãrile primite, înainte de termenul limitã de depunere a documentelor de cãtre licitatori.
ART. 22
(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificãri documentelor licitaţiei, din proprie iniţiativã sau ca urmare a solicitãrii licitatorilor.
(2) Modificãrile aduse documentelor licitaţiei vor fi notificate tuturor licitatorilor, în scris, prin fax, prin poştã electronicã, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de termenul limitã de depunere a ofertei. În situaţia în care se descoperã vicii de formã şi erori aritmetice ale unor documente ale licitaţiei, care ar putea prejudicia patrimoniul armatei, modificãrile vor fi aduse la cunoştinţã tuturor licitatorilor, la începerea şedinţei de licitaţie, pe baza documentului oficial al structurii specializate şi a procesului-verbal întocmit de Companie şi semnat de toţi licitatorii acceptaţi.
(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele de participare la licitaţie sau prezentarea unor documente necorespunzãtoare faţã de cele stabilite prin caietul de sarcini determinã descalificarea licitatorului respectiv.
ART. 23
(1) Taxa de participare la licitaţie se determinã în funcţie de cheltuielile de organizare şi desfãşurare a licitaţiei şi se achitã la termenul prevãzut în caietul de sarcini.
(2) Contravaloarea caietului de sarcini, a taxei de participare, respectiv a garanţiei de participare la licitaţie, se poate achita atât la sediul Companiei, cât şi prin ordin de platã în contul de virament al Companiei, care este prevãzut în caietul de sarcini.
(3) Licitatorilor care nu participã la licitaţie li se va restitui, la cerere, taxa de participare.
ART. 24
(1) Solicitanţilor care prezintã unitãţilor militare gestionare chitanţa sau ordinul de platã privind achitarea contravalorii taxei de participare la licitaţie li se vor pune la dispoziţie, pentru consultare şi luare la cunoştinţã sub semnãturã, fişele tehnice şi inventarele bunurilor şi li se va permite examinarea acestora la locul în care se aflã depozitate ori pãstrate, fãrã punerea în funcţiune şi fãrã efectuarea probelor de rulaj.
(2) Renunţarea participanţilor la licitaţie la dreptul de a inspecta bunurile licitate nu constituie temei pentru anularea totalã sau parţialã a contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 25
(1) Comisia de licitaţie analizeazã documentele prezentate de licitatori cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de începerea licitaţiei şi întocmeşte lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzându-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini.
(2) Cu aceastã ocazie comisia de licitaţie verificã:
a) dosarul cu documentele de organizare a licitaţiei;
b) dacã publicitatea s-a fãcut conform prevederilor prezentului regulament;
c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie.
ART. 26
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie, iar şedinţa este condusã de cãtre preşedintele comisiei.
(2) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã obiectul licitaţiei, face prezenţa participanţilor şi constatã dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea acesteia.
(3) Desfãşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:
a) preşedintele anunţã preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite;
b) participanţii la licitaţie prezintã oferta de preţ prin strigãri. Oferta trebuie sã respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;
c) preşedintele comisiei de licitaţie anunţã cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator;
d) dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se strigã o sumã mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima sumã;
e) licitaţia se declarã închisã dupã anunţarea verbalã a câştigãtorului de cãtre preşedintele comisiei de licitaţie şi dupã întocmirea procesului-verbal care se semneazã de cãtre membrii comisiei de licitaţie şi de cãtre participanţii la licitaţie.
(4) Procesul-verbal al procedurii de valorificare împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea acesteia se arhiveazã la sediul organizatorului licitaţiei şi constituie baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare. O copie a procesului-verbal al procedurii de valorificare va fi transmisã structurii specializate.
ART. 27
(1) Pentru bunurile care fac obiectul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în situaţia în care se prezintã un singur participant, comisia de licitaţie negociazã preţul de vânzare pornind de la preţul iniţial al licitaţiei.
(2) Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele pãrţi, care va constitui temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
(3) Preţul rezultat din negociere nu poate fi mai mic decât cel stabilit ca preţ de pornire la procedura prin licitaţie.
(4) În situaţia în care bunul nu a fost adjudecat sau nu s-a prezentat nici un participant, organizatorul licitaţiei informeazã în scris structura specializatã, pentru ca aceasta sã dispunã mãsuri de valorificare prin celelalte proceduri prevãzute la art. 9 ori casarea, dupã caz.
ART. 28
(1) Pentru bunurile care fac obiectul <>Ordonanţei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi împrospãtarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care nu s-au prezentat cel puţin 2 participanţi la licitaţie sau dacã nici un ofertant din cei prezenţi nu a oferit preţul de pornire, se încheie proces-verbal de constatare, urmând ca licitaţia sã se repete.
(2) Repetarea licitaţiei se face dupã trecerea a cel mult 15 zile lucrãtoare de la data primirii noilor condiţii de valorificare din partea structurii specializate.
(3) În cazul în care nici de aceastã datã nu se prezintã la licitaţie cel puţin 2 participanţi şi nu se oferã cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua în condiţiile alin. (2).
(4) În situaţia în care dupã a treia licitaţie bunul nu a fost adjudecat sau nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, organizatorul licitaţiei informeazã în scris structura specializatã, pentru ca aceasta sã dispunã mãsuri de scoatere din funcţiune sau declasare şi valorificare prin transmitere fãrã platã sau casare, dupã caz.
ART. 29
(1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considerã cã nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizãrile din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfãşurarea licitaţiei.
(2) Contestaţiile se depun la sediul organizatorului licitaţiei în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
ART. 30
Organizatorul licitaţiei este obligat sã soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acesteia şi sã comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numitã o comisie formatã din 3-5 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie.
ART. 31
(1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la termenul limitã prevãzut în caietul de sarcini pentru semnarea contractului de vânzare-cumpãrare, persoana cãreia i s-a adjudecat bunul este obligatã sã ia, pe bazã de semnãturã, de la structura specializatã exemplarul nr. 1 al facturilor fiscale personalizate şi numai în baza lor sã achite contravaloarea totalã a acestora. Cumpãrãtorul va intra în posesia bunurilor în momentul achitãrii integrale a contravalorii bunurilor adjudecate, a comisionului şi a taxei pe valoarea adãugatã.
(2) Dacã persoana care şi-a adjudecat bunul renunţã la cumpãrarea acestuia sau nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1), pierde garanţia depusã. Garanţia se pierde şi în situaţia în care la licitaţie sunt acceptaţi minimum 2 participanţi, dacã persoanele în cauzã nu oferã preţul de pornire a licitaţiei.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Compania informeazã în scris structura specializatã şi introduce bunurile în cauzã, la preţurile iniţiale de vânzare, la prima procedurã de valorificare ce se organizeazã.
(4) Bunurile adjudecate şi achitate integral vor putea fi ridicate de cumpãrãtor în termenul şi în condiţiile prevãzute în contractul de vânzare-cumpãrare.
(5) Pentru bunurile adjudecate şi achitate integral, care nu se preiau de cãtre cumpãrãtor în maximum 60 de zile de la data achitãrii lor, cumpãrãtorul este obligat sã plãteascã penalitãţile percepute conform contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 32
(1) Organizatorul licitaţiei are dreptul de a anula licitaţia pânã la închiderea acesteia în una dintre situaţiile urmãtoare:
a) nu a fost asigurat un nivel corespunzãtor al concurenţei la licitaţiile organizate pentru bunurile prevãzute la art. 28;
b) nici unul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare;
c) au fost prezentate numai oferte necorespunzãtoare sau în circumstanţe excepţionale. Circumstanţele excepţionale se enunţã şi se definesc în instrucţiuni.
(2) Decizia de anulare a licitaţiei creeazã pentru organizatorul acesteia obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la licitaţie atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea de oferte, cât şi motivul anulãrii, precum şi obligaţia de a returna garanţia de participare.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directã

ART. 33
(1) Valorificarea bunurilor care se gãsesc în situaţia prevãzutã la art. 27 alin. (4) se face prin organizarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe, pe baza preţurilor care pot fi majorate, menţinute sau diminuate în funcţie de modul de desfãşurare a licitaţiei şi care sunt aprobate de şeful structurii specializate, potrivit art. 11 alin. (1).
(2) Dacã bunurile nominalizate în instrucţiuni, care pot intra în competenţa de valorificare a unitãţilor militare gestionare, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din hotãrâre, nu se valorificã dupã repetarea procedurii de valorificare, în termen de 45 de zile de la data desfãşurãrii primei proceduri de valorificare, acestea se vând, în starea în care se aflã, numai operatorilor specializaţi şi autorizaţi în valorificarea deşeurilor sau, dupã caz, se caseazã şi se valorificã deşeurile rezultate.
(3) Deşeurile feroase şi neferoase rezultate în urma delaborãrilor de muniţii efectuate de unitãţile militare specializate ale armatei se valorificã prin Companie.
(4) Contravaloarea deşeurilor rezultate din delaborarea muniţiilor ce se efectueazã la sediul operatorului economic desemnat se poate utiliza pentru achitarea contravalorii serviciilor prestate de operatorii economici din industria de apãrare pentru delaborarea muniţiei.
ART. 34
(1) Numirea comisiei Companiei se face conform regulilor stabilite la art. 14.
(2) Numirea comisiei, în cazul unitãţilor militare gestionare, se face de eşalonul superior.
ART. 35
(1) Selecţia de oferte de preţ/negocierea directã pentru bunurile care se gãsesc în situaţia prevãzutã la art. 27 alin. (4) se face pe baza anunţului publicitar care se dã cu ocazia organizãrii licitaţiei publice deschise cu strigare şi a extrasului din caietul de sarcini de la licitaţie, în care se includ bunurile neadjudecate la licitaţie, la noile preţuri de valorificare, precum şi precizãrile strict necesare, inclusiv proiectul contractului de vânzare-cumpãrare.
(2) Dupã depunerea cererilor de cumpãrare şi a garanţiei de participare în cuantum de 10% din valoarea preţului de valorificare, solicitanţilor li se trimit invitaţii de participare, în care li se precizeazã şi alte detalii legate de desfãşurarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe.
(3) Fiecare ofertant are voie sã facã o singurã ofertã de preţ pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, în plic închis şi sigilat, pânã la data şi ora precizate în extrasul din caietul de sarcini de la licitaţie, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate în prezenţa membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de preţ se consemneazã într-un proces-verbal.
(5) Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.
(6) Dacã un singur ofertant a rãspuns la solicitare, bunurile se valorificã cãtre acesta prin negociere directã.
(7) Procedurile de valorificare pentru bunurile şi deşeurile prevãzute la art. 9 alin. (3) lit. b) se efectueazã potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni.
ART. 36
(1) Negocierea directã reprezintã procedura prin care se negociazã clauzele contractuale, inclusiv preţul, cu un singur cumpãrãtor.
(2) Rezultatele negocierii se consemneazã într-un proces-verbal semnat de ambele pãrţi şi care constituie baza stabilirii valorii contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 37
Preţul minim de valorificare al bunurilor prevãzute la art. 9 alin. (3) lit. d) acoperã contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma dezmembrãrii acestora, precum şi contravaloarea operaţiunilor de demilitarizare ce se efectueazã prin grija Ministerului Apãrãrii Naţionale. Preţul minim de valorificare al bunurilor se va face public pe site-ul Companiei.

SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea şi desfãşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin transmiterea fãrã platã

ART. 38
Transmiterea fãrã platã se executã conform prevederilor prezentului regulament, dupã desfãşurarea procedurilor prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c).
ART. 39
(1) Cererile privind transmiterea fãrã platã a bunurilor se adreseazã structurii specializate.
(2) Listele cu bunurile ce urmeazã sã fie valorificate prin transmitere fãrã platã, pentru care nu sunt solicitãri, se comunicã de cãtre structura specializatã instituţiilor publice interesate.

CAP. IV
Valorificarea la extern

ART. 40
Ministrul apãrãrii naţionale este abilitat şi are competenţe privind valorificarea la extern a bunurilor, astfel:
a) sã supunã aprobãrii Consiliului Suprem de Apãrare a fiãrii, anual şi ori de câte ori este nevoie, tehnica de luptã din urmãtoarele categorii care fac obiectul valorificãrii: aeronave, submarine, nave de luptã maritime şi fluviale, tancuri şi complexuri de rachete, armament, muniţie şi rachete din stocuri, la care gradul de asigurare este sub 80%;
b) sã aprobe modalitatea de valorificare la extern a bunurilor prevãzute de lege;
c) sã aprobe valorificarea armamentului, muniţiilor şi a rachetelor din stocuri, la care gradul de asigurare este peste 80%.
ART. 41
Valorificarea la extern a bunurilor se efectueazã direct cãtre parteneri externi.
ART. 42
Aprobarea ministrului apãrãrii naţionale privind condiţiile de valorificare, inclusiv preţul extern, constituie mandat pentru Companie în vederea semnãrii contractului de export.
ART. 43
Aprobãrile ministrului apãrãrii naţionale pentru valorificarea la extern a bunurilor sunt valabile în anul calendaristic respectiv, cu excepţia cazurilor în care prin aprobare se specificã altfel.
ART. 44
(1) Operaţiunile de sortare şi verificare a produselor se executã prin grija Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(2) Operaţiunile de încãrcare a produselor pe mijloacele de transport pe parcurs intern, precum şi transportul şi paza acestora de la locul de depozitare pânã la locul de încãrcare pe mijlocul de transport extern se executã de instituţii sau operatori economici specializaţi.
(3) Cheltuielile ocazionate de executarea operaţiunilor prevãzute la alin. (2) sunt achitate de partenerul extern.
ART. 45
La solicitarea Companiei, structuri abilitate din Ministerul Apãrãrii Naţionale sau operatori economici autorizaţi şi stabiliţi de aceasta vor executa operaţiuni de dezafectare de dotarea specific militarã, reinscripţionare, recondiţionare şi/sau reparaţii ori modificãri ale produselor. Contravaloarea operaţiunilor este suportatã de partenerul extern.
ART. 46
Circulaţia documentelor, forma şi conţinutul acestora privind valorificarea la extern vor fi reglementate prin instrucţiuni.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 47
(1) Pentru realizarea activitãţii de valorificare conform prevederilor prezentului regulament, Compania încheie un contract de comision cu Ministerul Apãrãrii Naţionale prin ordonatorul de credite abilitat, prin care se va stabili şi comisionul datorat Companiei pentru serviciile de valorificare prestate de aceasta.
(2) Având în vedere specificul valorificãrii prin comisionar, în cazul în care bunurile se valorificã la intern, la preţul de valorificare se adaugã comisionul datorat Companiei, prevãzut în caietul de sarcini, iar în cazul în care bunurile se valorificã la export, la preţul de valorificare se adaugã, pe lângã comisionul datorat Companiei, şi cheltuielile efectuate pentru valorificarea bunurilor, dovedite pe bazã de facturi, obţinându-se astfel preţul de vânzare.
(3) Preţul de vânzare la extern se încaseazã de Companie, care îşi reţine comisionul datorat şi cheltuielile de valorificare şi transferã preţul de valorificare în contul structurii specializate.
(4) La intern, contravaloarea totalã de achitat a contractului de vânzare-cumpãrare se încaseazã de structura specializatã, care va vira comisionul cuvenit pe baza facturii fiscale emise de Companie.
ART. 48
(1) Piesele de schimb neadjudecate sau care nu au fost solicitate la transmitere fãrã platã în termen de 45 de zile de la data desfãşurãrii selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe se vând de Companie, în starea în care se aflã, la preţuri de deşeuri nedezmembrate, numai cãtre operatorii economici specializaţi şi autorizaţi în valorificarea deşeurilor.
(2) Bunurile care implicã apãrarea ţãrii, ordinea publicã şi siguranţa naţionalã, aprobate pentru valorificarea la extern şi pentru care Compania notificã structurii specializate cã nu se justificã parcurgerea acestei proceduri, se valorificã la intern.
ART. 49
Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu, precum şi înregistrãrile contabile şi documentele justificative ale modificãrilor de patrimoniu determinate de procesul valorificãrii bunurilor se efectueazã potrivit legii.
ART. 50
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se aprobã, prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, instrucţiuni de aplicare a acestuia, precum şi reguli privind comportamentul personalului participant la procedurile de valorificare, care sã conducã la fluidizarea procesului de valorificare a bunurilor la intern şi la prevenirea actelor de corupţie.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016