Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 noiembrie 2004  de organizare si functionare a inspectiilor regionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 24 noiembrie 2004 de organizare si functionare a inspectiilor regionale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.229 din 21 decembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii cu caracter general

ART. 1
(1) Inspecţiile regionale sunt organizate şi funcţioneazã în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(2) Inspecţiile regionale, denumite în continuare inspecţii, sunt instituţii publice cu personalitate juridicã, în subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, reprezentând autoritatea publicã care asigurã implementarea şi aplicarea la nivel regional a politicilor şi Strategiei naţionale în domeniul protecţiei speciale şi integrãrii sociale a persoanelor cu handicap.
ART. 2
Inspecţiile se organizeazã şi funcţioneazã pe baza urmãtoarelor principii:
a) principiul teritorialitãţii;
b) principiul legalitãţii;
c) principiul colaborãrii;
d) principiul respectãrii drepturilor omului şi a demnitãţii umane.
ART. 3
Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap inspecţiile îndeplinesc urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de control privind respectarea normelor legale referitoare la protecţia persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitãţilor pentru aceastã categorie de persoane;
b) funcţia de monitorizare a acţiunilor şi activitãţilor desfãşurate pentru protecţia persoanelor cu handicap;
c) funcţia de coordonare metodologicã a activitãţii instituţiilor publice de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a celorlalte instituţii şi organizaţii neguvernamentale cu atribuţii în domeniu;
d) funcţia de avizare a serviciilor sociale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, furnizate de autoritãţi şi instituţii publice, precum şi de cãtre persoanele juridice de drept privat fãrã scop patrimonial, în vederea obţinerii acreditãrii de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, conform standardelor de calitate aprobate;
e) funcţia de reprezentare a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap în relaţiile cu celelalte autoritãţi, instituţii şi organizaţii ale societãţii civile, din raza de activitate a inspecţiilor.
ART. 4
Se stabileşte înţelesul principalilor termeni folosiţi în prezentul regulament, dupã cum urmeazã:
a) persoane cu handicap - persoanele care au un dezavantaj din cauza unei deficienţe fizice, senzoriale, psihice sau mentale care le împiedicã sau le limiteazã accesul normal şi în condiţii de egalitate la viaţa socialã, potrivit vârstei, sexului, factorilor sociali, materiali şi culturali, necesitând mãsuri de protecţie specialã în vederea integrãrii lor sociale (<>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în muncã a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 , cu modificãrile ulterioare);
b) protecţie specialã - acţiunile întreprinse de societate în vederea diminuãrii sau chiar a înlãturãrii consecinţelor pe care deficienţa cauzatã de handicap (consideratã factor de risc social) o are asupra nivelului de trai al persoanei;
c) nevoie socialã - ansamblul de cerinţe indispensabile fiecãrei persoane pentru asigurarea condiţiilor de viaţã în vederea integrãrii sociale (<>art. 4 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţã socialã);
d) asistenţã socialã - ansamblul de instituţii şi mãsuri prin care statul, autoritãţile publice ale administraţiei locale şi societatea civilã asigurã prevenirea, limitarea sau înlãturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot generaliza marginalizarea sau excluderea socialã a unor persoane (<>art. 2 din Legea nr. 705/2001 );
e) accesibilitãţi pentru persoanele cu handicap - ansamblul de mãsuri şi lucrãri de adaptare a mediului fizic şi social la nevoile persoanelor cu handicap, factor esenţial de exercitare a drepturilor şi de îndeplinire a obligaţiilor în societate, respectiv lipsa barierei în faţa persoanelor cu handicap.

CAP. II
Atribuţiile inspecţiilor regionale

ART. 5
Inspecţiile au ca principal scop exercitarea în numele statului, reprezentat prin Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, a controlului asupra modului în care autoritãţile, instituţiile publice şi componentele societãţii civile aplicã şi respectã dispoziţiile legale privitoare la protecţia specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 6
(1) În exercitarea atribuţiilor principale prevãzute la <>art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, inspecţiile desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) organizeazã, verificã şi monitorizeazã aplicarea strategiilor şi a politicilor guvernamentale de protecţie a persoanelor cu handicap;
b) controleazã modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în vigoare referitoare la protecţia persoanelor cu handicap de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, precum şi de cãtre persoanele juridice de drept privat fãrã scop patrimonial/acreditate sã furnizeze servicii sociale persoanelor cu handicap;
c) controleazã/verificã modul în care sunt acordate drepturile persoanelor cu handicap, copii şi adulţi, de cãtre serviciile publice de asistenţã socialã, înfiinţate potrivit legii;
d) controleazã modul în care sunt utilizate fondurile alocate de la bugetul de stat pentru protecţia persoanelor cu handicap, precum şi fondurile alocate de la Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap pentru finanţarea proiectelor;
e) constatã şi sancţioneazã contravenţiile la normele privind protecţia specialã a persoanelor cu handicap, date în competenţã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi prin alte acte normative;
f) solicitã, prin inspectorii de judeţ/sector, instituţiilor publice, autoritãţilor şi organizaţiilor neguvernamentale cu atribuţii şi responsabilitãţi în domeniu date şi informaţii cu privire la activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în condiţiile prevãzute de lege; centralizeazã datele şi întocmesc rapoartele statistice la nivel de regiune, pe care le transmit la Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap;
g) oferã consultanţã autoritãţilor şi instituţiilor publice în vederea întocmirii documentaţiei cu privire la realizarea accesibilitãţilor, în condiţiile legii;
h) controleazã modul în care sunt respectate drepturile persoanelor cu handicap încadrate în muncã;
i) verificã şi controleazã modul de respectare a condiţiilor impuse în autorizaţia de funcţionare ca unitate protejatã şi propune suspendarea sau anularea acesteia, în condiţiile prevãzute de lege;
j) autorizeazã, în condiţiile legii, interpreţi ai limbajului mimico-gestual şi ai limbajului specific persoanelor cu surdocecitate;
k) controleazã, prin inspectorul de judeţ/sector, modul în care sunt aplicate şi respectate standardele minime de calitate pentru serviciile furnizate în instituţiile de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
l) avizeazã, în vederea acreditãrii de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, urmãtoarele tipuri de servicii sociale funcţionale:
- recuperare/terapie ocupaţionalã;
- sprijin material şi financiar;
- centre de zi pentru persoane cu handicap;
- formare profesionalã;
- servicii pentru transport adaptat/cãrucioare;
- locuinţe protejate pentru persoane cu handicap;
- asistenţa persoanelor afectate de HIV/SIDA;
- protejare;
- centre de îngrijire şi asistenţã;
- unitãţi protejate;
- cantine sociale;
- asistenţa persoanelor cu sindrom Down;
m) controleazã serviciile furnizate persoanelor cu handicap de cãtre persoanele juridice de drept privat, fãrã scop patrimonial, acreditate şi informeazã Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap cu privire la cele constatate;
n) elaboreazã şi deruleazã în colaborare cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice şi organisme neguvernamentale programe comune în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
o) soluţioneazã petiţiile (cererile, reclamaţiile, sesizãrile), în condiţiile şi cu respectarea termenelor prevãzute de lege;
p) întocmesc studii, sinteze, rapoarte, informãri cu privire la protecţia persoanelor cu handicap, pe care le prezintã Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi altor factori responsabili.
(2) Inspecţiile îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap.

CAP. III
Structura şi personalul inspecţiilor regionale

ART. 7
(1) Inspecţiile au o structurã de organizare proprie, formatã din:
a) personal de conducere;
b) personal de specialitate;
c) personal administrativ.
(2) Din categoria persoanelor de conducere fac parte inspectorii-şefi ai inspecţiilor.
(3) Din categoria personalului de specialitate fac parte inspectorii de judeţ/sector, inspectorii cu probleme financiare, inspectorii cu problemele de monitorizare şi sintezã şi referenţii.
(4) Din categoria personalului administrativ fac parte şoferii şi personalul de îngrijire.
ART. 8
Structura de personal a inspecţiilor se stabileşte prin organigrama şi statul de funcţii ale fiecãrei inspecţii, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea compartimentului de resurse umane.
ART. 9
(1) Inspectorii-şefi şi personalul de specialitate au calitatea de funcţionar public.
(2) Modalitãţile de selecţionare şi angajare a personalului de specialitate prevãzut la alin. (1), precum şi drepturile şi obligaţiile acestuia sunt cele prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã.
ART. 10
(1) Personalul administrativ al inspecţiilor are calitatea de personal contractual.
(2) Raporturile de muncã ale personalului administrativ, precum şi drepturile şi obligaţiile acestuia se stabilesc potrivit <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Condiţiile de angajare a personalului prevãzut la art. 9 şi 10, precum şi atribuţiile acestuia se stabilesc prin fişa fiecãrui post.
(2) Fişa postului de inspector-şef al inspecţiei se aprobã de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(3) Fişele postului pentru personalul de specialitate şi personalul administrativ al inspecţiei se stabilesc de inspectorul-şef.

CAP. IV
Conducerea inspecţiei regionale, atribuţiile inspectorului-şef şi ale inspectorilor de judeţ/sector

ART. 12
(1) Inspecţiile sunt conduse fiecare de un inspector-şef numit prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Inspectorul-şef are calitatea de ordonator terţiar de credite.
(3) Inspectorul-şef îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã inspecţia în relaţiile cu Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice române şi strãine;
b) conduce şi coordoneazã întreaga activitate a inspecţiei;
c) încheie parteneriate cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu organizaţii neguvernamentale române şi strãine, în vederea iniţierii şi derulãrii unor programe în domeniul protecţiei speciale pentru persoanele cu handicap;
d) controleazã serviciile prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specialã aflate în coordonarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din aparatul propriu, în condiţiile legii;
f) împuterniceşte inspectorii de judeţ/sector pentru a realiza controlul cu privire la modul de aplicare şi respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
g) evalueazã periodic activitatea, performanţele individuale ale personalului din aparatul propriu şi asigurã participarea acestuia la cursuri de perfecţionare a pregãtirii profesionale;
h) stabileşte atribuţiile, competenţele şi întocmeşte fişa postului pentru personalul din aparatul propriu;
i) decide sancţionarea personalului din aparatul propriu, în condiţiile legii;
j) rãspunde în faţa conducerii Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pentru întreaga activitate pe care o coordoneazã.
(4) Inspectorul-şef îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin inspectorul-şef emite decizii.
ART. 13
(1) Inspecţiile au câte un inspector în fiecare judeţ arondat, respectiv sector al municipiului Bucureşti.
(2) Numirea inspectorilor judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti se face de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, prin concurs organizat potrivit legii.
(3) Inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti reprezintã Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap şi inspecţia de care aparţin în relaţiile cu autoritãţile şi instituţiile publice din judeţul/sectorul în care funcţioneazã.
ART. 14
(1) Inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã modul în care este aplicatã şi respectatã legislaţia în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, implementarea politicilor şi standardelor de calitate în instituţiile de protecţie specialã;
b) întocmesc analize, rapoarte, informãri privind modul în care instituţiile implicate în protecţia persoanelor cu handicap îşi îndeplinesc atribuţiile; verificã şi avizeazã rapoartele statistice lunare, trimestriale şi semestriale întocmite de serviciile publice de asistenţã socialã şi le transmit inspecţiilor;
c) controleazã implementarea planurilor judeţene şi locale de acţiuni în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
d) evalueazã persoanele cu handicap, necesarul şi calitatea serviciilor oferite, pe baza nevoilor reale din comunitate, şi prezintã propuneri;
e) urmãresc modul în care sunt soluţionate reclamaţiile, sesizãrile şi propunerile persoanelor cu handicap, adresate instituţiilor şi autoritãţilor publice;
f) cerceteazã şi soluţioneazã reclamaţiile şi sesizãrile adresate Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi inspecţiilor, repartizate;
g) controleazã modul în care autoritãţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi private respectã dispoziţiile legale cu privire la realizarea accesibilitãţilor pentru persoanele cu handicap şi aplicã sancţiuni potrivit legii;
h) exercitã controlul cu privire la modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, precum şi de cãtre organizaţiile neguvernamentale acreditate sã furnizeze servicii sociale pentru persoanele cu handicap;
i) evalueazã, monitorizeazã şi controleazã proiectele derulate de organizaţiile neguvernamentale la nivel de judeţ/sector, cu finanţare proprie sau cu finanţare din fondurile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; întocmesc raportul de constatare şi îl înainteazã inspectorului-şef de regiune;
j) verificã şi controleazã activitatea unitãţilor şi a atelierelor protejate din judeţ/sector, autorizate şi/sau înfiinţate de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap; solicitã rapoarte trimestriale, anuale sau ori de câte ori este nevoie, cu privire la respectarea dispoziţiilor legale referitoare la funcţionarea acestora; sesizeazã inspectorului-şef de regiune neregulile semnalate;
k) participã împreunã cu organizaţii neguvernamentale, autoritãţi publice locale/judeţene şi/sau regionale la dezvoltarea şi implementarea proiectelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
l) sunt membri în comisia de internare constituitã la nivelul fiecãrei instituţii de protecţie specialã din judeţ/sector şi asigurã respectarea dispoziţiilor legale privind condiţiile de internare;
m) controleazã modul de respectare a drepturilor persoanelor cu handicap încadrate în muncã, precum şi adaptarea locului de muncã la nevoile persoanelor cu handicap; sesizeazã autoritãţile competente cu privire la neregulile constatate.
(2) Inspectorul de judeţ/sector îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi a inspecţiei.
ART. 15
(1) Inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea în judeţele şi sectoarele pentru care au fost numiţi.
(2) Inspecţiile realizeazã cel puţin o întâlnire pe lunã cu inspectorii judeţeni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, în vederea analizãrii activitãţii acestora şi a problemelor constatate în teritoriu.
(3) Întâlnirile cu inspectorii judeţeni se pot organiza la sediul inspecţiei sau în oricare dintre judeţele arondate.
(4) Pentru participarea la acţiunile prevãzute la alin. (2) şi (3), inspectorii judeţeni beneficiazã de diurna prevãzutã de lege pentru funcţionarii publici şi de decontarea cheltuielilor de transport cu mijloacele de transport în comun ori cu mijlocul propriu de transport.

CAP. V
Salarizarea şi alte drepturi ale personalului inspecţiilor regionale

ART. 16
(1) Salarizarea personalului inspecţiilor care are calitatea de funcţionar public se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind reglementarea drepturilor de naturã salarialã ale funcţionarilor publici.
(2) Personalul inspecţiilor care are calitatea de funcţionar public beneficiazã şi de celelalte drepturi prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , republicatã.
ART. 17
(1) Salarizarea personalului contractual al inspecţiilor se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) Personalul contractual al inspecţiilor beneficiazã şi de celelalte drepturi prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. VI
Patrimoniul şi dotarea inspecţiilor regionale

ART. 18
(1) Inspecţiile dispun de un patrimoniu propriu.
(2) Patrimoniul inspecţiilor este constituit din bunurile mobile şi imobile prevãzute în art. 11 alin. (3) şi <>art. 14 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Bunurile imobile - terenuri şi clãdiri - în care funcţioneazã inspecţiile fac parte din patrimoniul public al statului şi se supun normelor stabilite prin <>Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile ulterioare.
ART. 19
(1) Inspecţiile au în patrimoniu şi alte bunuri de inventar şi dotãri necesare pentru desfãşurarea activitãţii la nivelul inspecţiei şi al inspectorilor judeţeni.
(2) Bunurile şi dotãrile prevãzute la alin. (1) fac parte din domeniul public al statului.
ART. 20
Potrivit <>art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, inspecţiile au în dotare câte un autoturism pentru transport de persoane şi cota de carburanţi stabilitã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 21
(1) Pentru desfãşurarea activitãţii în teritoriu, inspectorii judeţeni dispun de un spaţiu pentru birou pus la dispoziţie de cãtre prefectura judeţului.
(2) Fac excepţie de la dispoziţiile alin. (1) inspectorii sectoarelor municipiului Bucureşti şi din judeţul Ilfov care îşi desfãşoarã activitatea la sediul Inspecţiei Regionale Bucureşti, precum şi inspectorii judeţeni care îşi desfãşoarã activitatea la sediile inspecţiilor regionale.
(3) Birourile inspectorilor judeţeni vor fi dotate cu birotica şi logistica necesare (masã de lucru, dulap pentru documente, telefon, calculator etc.), prin grija Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(4) Inspectorii judeţeni au dreptul la diurnã şi la decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasãrile pe care le fac în judeţ, în vederea exercitãrii atribuţiilor de inspecţie şi control prevãzute de prezentul regulament şi de fişa postului.

CAP. VII
Scopul şi obiectivele activitãţii de control

ART. 22
Activitatea de control exercitatã de personalul inspecţiilor este orientatã preponderent spre urmãtoarele obiective:
a) verificarea modului în care instituţiile controlate îşi îndeplinesc obligaţiile stabilite prin reglementãrile legale în vigoare privind activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
b) stabilirea conformitãţii operaţiilor şi activitãţilor desfãşurate de instituţiile şi autoritãţile publice cu atribuţii şi responsabilitãţi în domeniu; constatarea abaterilor şi dispunerea aplicãrii mãsurilor pentru remedierea acestora;
c) identificarea situaţiilor şi a stãrilor de fapt generatoare de disfuncţii în activitatea de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
d) evaluarea şi monitorizarea petiţiilor care evidenţiazã încãlcãri ale reglementãrilor legale în vigoare;
e) monitorizarea modului de punere în aplicare a mãsurilor dispuse pentru remedierea deficienţelor constatate.

CAP. VIII
Tipurile şi limitele activitãţii de control

ART. 23
(1) În realizarea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament, personalul din cadrul inspecţiilor exercitã controale cu caracter operativ, inopinat şi tematic.
(2) Controlul operativ constã în verificarea, limitatã în timp şi sub raportul sferei de cuprindere, a instituţiei controlate, în vederea stabilirii existenţei sau a inexistenţei unor încãlcãri ale reglementãrilor legale în domeniu.
(3) Controlul operativ se dispune, de regulã, de cãtre inspectorii-şefi ai inspecţiilor inspectorilor de judeţ/sector şi se executã în baza ordinului de serviciu sau a legitimaţiei care atestã funcţia în cadrul inspecţiei.
(4) Controlul inopinat constã în verificarea punctualã a situaţiei determinate de încãlcarea de cãtre persoana fizicã sau juridicã controlatã a reglementãrilor legale care lezeazã interesul legitim al persoanei cu handicap neinstituţionalitate sau instituţionalizate.
(5) Controlul inopinat se efectueazã ca urmare a unei reclamaţii, plângeri ori sesizãri provenite de la instituţia sau persoana fizicã ori juridicã lezatã.
(6) Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres şi precis stabilite şi cu o duratã predeterminatã, menit sã asigure verificarea conformitãţii activitãţii instituţiei controlate cu normele legale aplicabile în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap.
(7) Controlul se efectueazã, în baza unui program de activitate, de cãtre persoane cu specializãri diferite, pentru acoperirea întregii problematici supuse activitãţii de control.

CAP. IX
Dispoziţii finale

ART. 24
Inspecţiile vor întocmi şi vor aproba regulamentele de ordine interioarã care vor fi avizate de preşedinte.
ART. 25
Inspecţiile vor organiza: activitatea privind liberul acces la informaţiile de interes public potrivit <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; activitatea cu publicul, precum şi activitatea de soluţionare a petiţiilor în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 233/2002 .
ART. 26
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi ale inspecţiilor.
ART. 27
Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţã tuturor salariaţilor inspecţiilor, pe bazã de semnãturã.
ART. 28
În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament se vor elabora norme metodologice pentru aplicarea art. 6 alin. (1) lit. b), c), d), e), h), m) şi p).

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016