Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 mai 1999  de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca    Twitter Facebook

REGULAMENT din 24 mai 1999 de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 254 din 3 iunie 1999
──────────
    Conţinut prin HOTĂRÂREA nr. 408 din 24 mai 1999, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 254 din 3 iunie 1999.
──────────
    CAP. 1
    Dispoziţii generale
    Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Izotopice şi Moleculare - I.N.C.D.T.I.M. Cluj-Napoca, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.

(1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 1 la hotărâre.
    (2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate, în condiţiile legii. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
    Scopul şi obiectul de activitate
    Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul izotopilor stabili şi al fizicii moleculare, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.

(1) Obiectul de activitate în domeniul izotopilor stabili şi al fizicii moleculare cuprinde:
    A. activităţi de cercetare-dezvoltare:
    a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare şi al Programului naţional de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică "ORIZONT 2000", cu o pondere majoritara din total activitate, institutul abordeaza obiectiv programele şi direcţiile următoare:
    * Separari şi compuşi marcati cu izotopi stabili:
    - cercetarea şi elaborarea de tehnologii pentru separarea izotopilor stabili şi pentru obţinerea de compuşi marcati cu izotopi stabili;
    – cercetarea şi elaborarea de aparatura de analiza izotopica şi chimica;
    – metodici de analiza a compusilor utilizaţi în procesele de separari izotopice şi metodologii de caracterizare hidrologica şi geologica a apelor, rocilor şi mineralelor, utilizând concentratiile naţionale ale izotopilor stabili;
    – cercetarea şi elaborarea de materiale specifice domeniului fizicii şi tehnologiei izotopilor stabili;
    – cercetarea fundamentală de baza şi orientata, realizată în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor în domeniile: fizica atomica şi moleculara, biofizica, fizica stării condensate în medii moleculare, fizica izotopilor stabili.

* Fizica atomica şi moleculara:
    - investigarea unor procese neconventionale de separare a amestecurilor izotopice şi moleculare;
    – elaborarea unor metode de spectroscopie pentru studiul compoziţiei, structurii şi proprietăţilor compusilor moleculari;
    – sinteza şi caracterizarea unor noi medii moleculare cu proprietăţi speciale.

* Biofizica:
    - interactiunea campurilor electromagnetice cu structurile biologice.

Institutul participa la:
    - elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea fizicii şi a tehnologiei izotopilor stabili, fizicii moleculare şi biofizicii;
    – elaborarea de standarde privind metodici analitice în domeniul propriu de activitate;

b) cercetare aplicativa şi/sau dezvoltare tehnologică pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul propriu de activitate;

B. activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate:
    - asistenţa tehnica, consultanţa, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;
    – testare şi certificare de produse;

C. formarea şi specializarea de cercetători în domeniul propriu de activitate;
    D. execuţie de unicate şi serii mici în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării tehnologice în domeniul propriu de activitate.
    Activităţile menţionate la lit. A-D pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte internaţionale;

E. activităţi de avizare şi de import-export în domeniul propriu de activitate;
    F. activităţi de transfer tehnologic şi de valorificare a cercetărilor în domeniul propriu de activitate. Valorificarea cercetărilor se face prin transfer intern în microproductia proprie şi prin transferuri externe.

(2) În cadrul obiectului sau de activitate institutul colaborează şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala.

CAP. 3
    Patrimoniul
    Conform bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1998, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 2.459.389 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 1.687.881 mii lei şi active circulante 750.828 mii lei, alte creanţe 20.680 mii lei.

(1) Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite sunt în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, inregistrandu-se în evidenţa contabilă a institutului.
    (3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.
    (4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile legii şi cu aprobarea organului coordonator.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. 4
    Structura organizatorică şi funcţională
    (1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
    (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţara sau din străinătate.
    (3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.

Conducătorii subunitatilor şi ai departamentelor din structura institutului răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

CAP. 5
    Organele de conducere
    (1) Conducerea institutului este asigurata de:
    - consiliul de administraţie;
    – comitetul de direcţie;
    – directorul general.

(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

Consiliul de administraţie
    (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
    (2) Consiliul de administraţie are următoarea structura:
    - un preşedinte;
    – un vicepreşedinte;
    – 5 membri.

(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului - preşedinte;
    – un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
    – un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
    – un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
    – preşedintele consiliului ştiinţific.

(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi fizicieni, chimisti, ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din institut, precum şi reprezentanţi ai agenţilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, la propunerea conducătorului autorităţii de la care aceştia provin.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a făcut numirea.

(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi:
    a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
    b) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau nu pot participa, în aceeaşi calitate, la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese comune.

(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu acelaşi profil ori cu care institutul întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.

Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
    (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.

La şedinţele consiliului de administraţie este invitat permanent un reprezentant al sindicatului reprezentativ sau al salariaţilor, în condiţiile legii.

Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material conform prevederilor legale.

(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 12 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.

Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
    b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare;
    d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;
    e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    f) analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut şi aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
    i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    k) fundamentează şi prezintă organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;
    l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 34 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
    m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută;
    n) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.

Comitetul de direcţie
    Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie alcătuit din directorul general, directorul adjunct, contabilul-şef, şefii de laborator, şeful de atelier şi directorii subunitatilor înfiinţate în institut, în condiţiile art. 2 din prezentul regulament.

Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
    - strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    – programul anual de cercetare-dezvoltare;
    – bugetul de venituri şi cheltuieli;
    – programul de investiţii;
    – sistemul de asigurare a calităţii;
    – alte obligaţii.

Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.

(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizează şi funcţionează comitetul de conducere care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
    (2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.

Directorul general
    Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor propuse de către consiliul ştiinţific al institutului şi aprobate de preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.

Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice, din ţara şi din străinătate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice a institutului;
    c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    d) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
    e) angajează şi concediază personalul institutului, conform prevederilor legale;
    f) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului şi a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcţie, şi aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea în funcţii, la propunerea consiliului ştiinţific;
    h) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    i) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;
    j) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe;
    k) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetării-dezvoltării şi inovarii, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998;
    l) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de către consiliul de administraţie;
    m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.

Consiliul ştiinţific
    (1) Consiliul ştiinţific este format din 17 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul ştiinţific poate fi alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare, cu cercetări în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către salariaţii cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe 2 ani prin vot secret de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul adjunct al institutului.
    (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.

Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
    b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, în domeniul propriu de activitate;
    c) examinează şi avizează proiectele de cercetare ştiinţifică, precum şi realizarea acestora;
    d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii;
    e) propune consiliului de administraţie Programul anual de cercetare-dezvoltare;
    f) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
    g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare-dezvoltare;
    h) propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului;
    i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
    j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
    k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate;
    l) propune criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general al institutului.

CAP. 6
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
    (2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.

(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.

Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.

Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limitele fondului destinat plăţii salariilor.

(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta cu băncile credite în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali realizate în anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
    (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legii privind achiziţiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.

(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa prevederilor art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome.
    (2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legea de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.

(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare, stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare cu sediul în România.

Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

CAP. 7
    Reglementarea litigiilor
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 8
    Dispoziţii finale
    (1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu avizul organului coordonator.

Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.

-----