Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 24 iulie 2025  de organizare şi funcţionare al Oficiului Central de Stocare pentru Situaţii Speciale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 24 iulie 2025 de organizare şi funcţionare al Oficiului Central de Stocare pentru Situaţii Speciale

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 727 din 5 august 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 453 din 24 iulie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 727 din 5 august 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale a fost înfiinţat prin Ordinul Ministerului Sănătăţii şi Prevederilor Sociale nr. 14/24 din 22.10.1957.
    (2) Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale este o instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătăţii, conform Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Oficiu.
    (3) Oficiul are sediul în Bucureşti, bulevardul Mareşal Alexandru Averescu nr. 3, sectorul 1.
    (4) Oficiul poate înfiinţa structuri regionale, fără personalitate juridică, conform legii.
    (5) Oficiul are în administrare un patrimoniu format din imobile aparţinând domeniului public al statului, proprietar fiind Ministerul Sănătăţii, după cum urmează:
    - sediu central şi Depozitul nr. 5 „Regiunea Muntenia“, cu sediul în municipiul Bucureşti (prezintă elemente de identitate naţională, edificate în anul 1913 de către regele Carol I al României), cu punct de lucru în municipiul Urziceni, judeţul Ialomiţa;
    – Depozitul nr. 1 „Regiunea Moldova“, cu sediul în satul Brad, comuna Bereşti-Bistriţa, judeţul Bacău;
    – Depozitul nr. 2 „Regiunea Transilvania“, cu sediul în comuna Gorneşti, judeţul Mureş;
    – Depozitul nr. 3 „Regiunea Banat“, cu sediul în oraşul Făget, judeţul Timiş;
    – Depozitul nr. 4 „Regiunea Oltenia“, cu sediul în oraşul Novaci, judeţul Gorj;
    – bunuri din proprietatea privată a statului (stocul tangibil al Ministerului Sănătăţii, conţinând aparatură medicală), care să poată fi utilizate în situaţii de forţă majoră sau caz fortuit, respectiv calamităţi, război sau situaţii speciale imprevizibile şi, în acelaşi timp, prin esenţa lor, să fie de importanţă strategică.


    ART. 2
    (1) Oficiul, raportat la obiectul de activitate, este organizat în puncte de lucru dispuse strategic în cinci regiuni ale României, acoperind întreg teritoriul naţional, astfel încât să asigure unul dintre drepturile fundamentale ale omului, conform Constituţiei României, republicată, respectiv dreptul fundamental la ocrotirea sănătăţii publice. Toate acestea îi conferă şi îi dau un rol exclusiv de unicitate în ceea ce priveşte activitatea, precum şi prin datele/informaţiile clasificate gestionate. Oficiul este parte a „Concepţiei naţionale privind gestionarea evenimentelor cu victime multiple“, Ghid de rezilienţă de importanţă a Alianţei Atlanticului de Nord (NATO) pe termen lung la actualul mediu de securitate, şi este un element central pentru capacitatea aliaţilor de a contracara toate ameninţările şi provocările existente, inclusiv războiul hibrid.
    (2) În calitate de instituţie subordonată Ministerului Sănătăţii, asigură spaţii de depozitare şi conservare a arhivei Ministerului Sănătăţii, privind documentele cu caracter secret de stat, precum şi documentele nesecrete, conform legislaţiei în vigoare.

    CAP. II
    Obiectul de activitate al Oficiului
    ART. 3
    (1) În raport cu obiectul său de activitate, Oficiul organizează şi conduce întreaga activitate de constituire a stocului de aparatură medicală (conform nomenclatorului aprobat de Ministerul Sănătăţii), rezervă destinată sănătăţii publice, de conservare, depozitare şi preschimbare, asigurând transferul acesteia din depozitele proprii către unităţile din sistemul sanitar sau către populaţie (în cazul unor calamităţi şi în alte situaţii sau evenimente speciale), prin intermediul unităţilor sanitare abilitate şi al autorităţilor publice locale.
    (2) Depozitează din dispoziţia Ministerului Sănătăţii alte bunuri, prin punerea la dispoziţie a spaţiilor de depozitare, pentru care nu sunt necesare autorizaţii şi avize speciale.
    (3) Primeşte/Depozitează în custodie aparatură medicală şi alte bunuri/produse/materiale pe bază de protocol.

    ART. 4
    (1) Oficiul are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) îndrumarea din punct de vedere tehnic şi organizatoric a depozitului central şi a depozitelor regionale în funcţie de fondurile alocate prin fila de buget, în vederea desfăşurării corespunzătoare a procesului tehnologic de conservare, depozitare, manipulare a aparaturii medicale, precum şi de transferare a acesteia către alte unităţi beneficiare;
    b) asigurarea depozitării şi conservării aparaturii medicale în condiţii corespunzătoare după parametrii indicaţi în cărţile tehnice, prospectele însoţitoare ale acestora şi alte norme de specialitate impuse în materie de calitate pentru materialele tehnico-medicale ş.a., cu personal calificat;
    c) elaborarea propunerilor de depozitare de aparatură medicală în spaţiile de depozitare existente;
    d) organizarea şi coordonarea activităţii de dotare cu mobilier pentru depozitarea, recepţia, conservarea diverselor produse din stocul Ministerului Sănătăţii;
    e) asigurarea gestionării produselor/materialelor de la primirea şi până la livrarea acestora, conform dispoziţiilor legale;
    f) organizarea controlului în vederea asigurării calităţii produselor/materialelor din stocul Ministerului Sănătăţii, putând contracta în acest scop prestări de servicii sau consultanţă de specialitate privind problemele de calitate, ţinând cont de prospectele care însoţesc produsele;
    g) organizarea recepţiei calitative/cantitative şi depozitarea aparaturii medicale, conform normelor în vigoare, special emise pentru stocare;
    h) organizarea şi controlarea respectării normelor tehnice de ambalare, precum şi de alegere corespunzătoare a ambalajelor şi a mijloacelor de transport spre a evita alterarea, degradarea, sustragerea şi pierderea produselor/materialelor ce urmează a fi transportate;
    i) normarea şi urmărirea stocurilor de aparatură medicală în spaţiile de depozitare din cadrul depozitelor regionale, emiţând dispoziţii către acestea;
    j) elaborarea şi coordonarea aplicării planului de management al formării stocurilor pentru situaţiile speciale în domeniul sanitar la nivel naţional, pe timp de pace, în cooperare cu instituţiile care au competenţe şi atribuţii în domeniu;
    k) propunerea/iniţierea/implementarea proiectelor, inclusiv a proiectelor cu fonduri europene, cu aprobarea Ministerului Sănătăţii;
    l) încheierea, după caz, a unor convenţii/protocoale cu instituţiile de învăţământ din România, în vederea efectuării unor stagii de practică pentru elevi/studenţi/masteranzi, conform legislaţiei în vigoare;
    m) participarea, în colaborare cu Ministerul Sănătăţii, la elaborarea de propuneri privind modificarea/actualizarea cadrului legislativ în domeniul conservării, depozitării, preschimbării stocului Ministerului Sănătăţii de aparatură medicală destinată sănătăţii publice.

    (2) Atribuţiile personalului din cadrul Oficiului sunt stabilite prin fişele de post.

    CAP. III
    Conducerea Oficiului
    ART. 5
    (1) Conducerea Oficiului este asigurată de un director, numit prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (2) Funcţia de director se ocupă prin concurs, organizat de Ministerul Sănătăţii, în condiţiile legii.
    (3) Directorul, în calitate de reprezentant legal al Oficiului, este ordonator terţiar de credite.
    (4) Conducerea Oficiului acţionează cu diligenţa pe care un bun proprietar o depune în administrarea bunurilor sale şi răspunde de integritatea acestora, precum şi de întocmirea şi prezentarea la termenele stabilite a situaţiei patrimoniului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. IV
    Structura Oficiului
    ART. 6
    (1) Oficiul are în structura sa direcţii, servicii, depozite şi compartimente funcţionale, fiind compus din:
    a) Direcţia economică;
    b) Direcţia „Regiunea Transilvania-Banat“;
    c) Direcţia „Regiunea Oltenia-Muntenia“;
    d) Serviciul administrativ;
    e) Compartimentul juridic;
    f) Compartimentul RUNOS;
    g) Compartimentul financiar-contabilitate;
    h) depozite de stocare regionale:
    (i) Depozitul nr. 1 „Regiunea Moldova“, cu sediul în satul Brad, comuna Bereşti-Bistriţa, Str. Bradului nr. 6, judeţul Bacău;
    (ii) Depozitul nr. 2 „Regiunea Transilvania“, cu sediul în comuna Gorneşti, Str. Principală nr. 371V, judeţul Mureş;
    (iii) Depozitul nr. 3 „Regiunea Banat“, cu sediul în oraşul Făget, Str. Spitalului nr. 3, judeţul Timiş;
    (iv) Depozitul nr. 4 „Regiunea Oltenia“, cu sediul în oraşul Novaci, Str. Ocolului nr. 4, judeţul Gorj;
    (v) Depozitul nr. 5 „Regiunea Muntenia“, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Mareşal Alexandru Averescu nr. 3, sectorul 1, cu punct de lucru în municipiul Urziceni, Str. Regiei nr. 11, judeţul Ialomiţa.


    (2) Depozitele de stocare regionale nu au personalitate juridică şi se află în subordinea directă a directorilor adjuncţi regionali ai Oficiului.
    (3) Depozitele sunt conduse de către directorul adjunct al regiunii respective.

    CAP. V
    Atribuţiile structurilor funcţionale ale Oficiului
    ART. 7
    (1) Directorul Oficiului asigură conducerea activităţii curente a instituţiei, iar în îndeplinirea atribuţiilor sale este ajutat de trei directori adjuncţi.
    (2) Atribuţiile directorului sunt următoarele:
    a) în exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii privind organizarea şi funcţionarea activităţii Oficiului;
    b) asigurarea măsurilor necesare potrivit dispoziţiilor legale pentru realizarea atribuţiilor specifice domeniului de activitate al unităţii, asigurând condiţiile corespunzătoare pentru muncă, prevenirea accidentelor şi a îmbolnăvirilor profesionale, prin îmbunătăţirea activităţii Oficiului;
    c) analizarea şi urmărirea efectuării achiziţiilor publice, conform planului anual de achiziţii publice aprobat;
    d) organizarea şi coordonarea întregii activităţi a personalului Oficiului şi controlul îndeplinirii sarcinilor;
    e) reprezentarea Oficiului faţă de terţi, angajarea prin semnătură în relaţii cu terţii şi încheierea de acte juridice în numele şi pe seama instituţiei;
    f) propunerea spre aprobare Ministerului Sănătăţii, în condiţiile legii, a proiectului de buget de venituri şi cheltuieli;
    g) dispunerea şi luarea măsurilor necesare pentru recuperarea pagubelor aduse unităţii, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
    h) emiterea deciziilor de încadrare a personalului şi încheierea/modificarea/suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă pentru personalul instituţiei, în condiţiile legii;
    i) perfecţionarea profesională, promovarea sau sancţionarea, potrivit reglementărilor legale, a personalului instituţiei;
    j) emiterea de decizii privind comisiile de concurs/examen pentru ocuparea posturilor vacante, conform prevederilor legale;
    k) emiterea deciziilor privind numirile/exercitarea în/unei funcţii, delegarea de atribuţii, detaşarea sau transferul personalului, conform legislaţiei în vigoare;
    l) aprobarea operaţiunilor de încasări şi plăţi, conform prevederilor legale;
    m) negocierea contractului colectiv de muncă şi încheierea contractelor individuale de muncă;
    n) aprobarea situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, precum şi a planului anual de achiziţii publice al instituţiei;
    o) propunerea şi avizarea proiectului structurii organizatorice a instituţiei, depozitelor de stocare, serviciilor, compartimentelor, pe baza normelor de constituire a acestora şi a numărului de posturi aprobat şi supunerea spre aprobare Ministerului Sănătăţii;
    p) propunerea spre aprobare a persoanelor care să exercite activitatea de control financiar preventiv către Ministerul Sănătăţii, precum şi verificarea activităţii privind exercitarea vizei de control financiar preventiv;
    q) evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului din subordine şi acordarea calificativului corespunzător, conform legislaţiei în vigoare; aprobarea rapoartelor/fişelor de evaluare a performanţelor profesionale pentru întreg personalul instituţiei şi acordarea calificativului anual;
    r) stabilirea atribuţiilor/sarcinilor/responsabilităţilor personalului instituţiei şi aprobarea fişelor de post pentru întreg personalul angajat;
    s) analizarea şi aprobarea propunerilor legale pentru investiţii, reparaţii capitale, consolidări, dotări şi orice alte lucrări necesare la construcţii şi instalaţii, pentru construcţii;
    t) îndeplinirea altor atribuţii prevăzute de lege.


    ART. 8
    Directorul adjunct - Direcţia economică are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea conducerii depozitului regional din subordine, respectiv Depozitul nr. 1 „Regiunea Moldova“, şi a Compartimentului financiar-contabilitate;
    b) organizarea, coordonarea, controlul, îndrumarea, răspunderea şi analizarea întregii activităţi financiar-contabile şi fiscale a Oficiului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv patrimoniul public şi privat al statului aflat în administrare, patrimoniul propriu şi situaţia creditelor bugetare aprobate, angajate, ordonanţate, lichidate şi plătite;
    c) analizarea trimestrială a execuţiei bugetare, a conţinutului conturilor, propunerea corespunzătoare de virări de credite bugetare pe articole bugetare, controlând încadrarea în creditele bugetare aprobate de minister şi plăţile efectuate, în funcţie de contractele încheiate până la sfârşitul exerciţiului bugetar;
    d) întocmirea şi fundamentarea propunerilor privind bugetul anual de venituri şi cheltuieli;
    e) verificarea elaborării planului anual de achiziţii publice şi urmărirea derulării acestuia, inclusiv plata contractelor încheiate;
    f) utilizarea şi gestionarea platformei informatice online Forexebug a Ministerului Finanţelor şi accesul la funcţionalităţile sistemului naţional de raportare în sensul că răspunde de transmiterea la timp şi corectă a tuturor raportărilor lunare, trimestriale şi anuale în sistemul naţional de raportare, aferente instituţiei, conform legislaţiei în vigoare; utilizarea platformei Ministerului Sănătăţii pentru raportarea la timp şi corectă a tuturor raportărilor lunare, trimestriale şi anuale, solicitate de către acesta;
    g) urmărirea şi analizarea periodică a cheltuielilor şi propunerea de măsuri, împreună cu conducătorii celorlalte compartimente, pentru reducerea acestora;
    h) angajarea unităţii prin semnătură, alături de director, în toate operaţiunile patrimoniale;
    i) verificarea întocmirii, în conformitate cu dispoziţiile legale, a balanţelor de verificare, a inventarelor anuale şi trimestriale, precum şi a situaţiilor financiar-contabile lunare;
    j) luarea măsurilor necesare pentru recuperarea prejudiciilor materiale din instituţie;
    k) organizarea inventarierii periodice a elementelor de activ şi pasiv, conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
    l) urmărirea îndeplinirii condiţiilor legale privind statutul gestionarilor, constituirea garanţiilor şi reţinerea ratelor lunare în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    m) asigurarea deschiderii de credite, prin cerinţele de finanţare lunare transmise Ministerului Sănătăţii, în funcţie de necesarul solicitat de compartimentele de specialitate;
    n) urmărirea constituirii, încasării şi lichidării debitelor, conform legislaţiei în vigoare;
    o) întocmirea graficului de lucru în urma constatărilor organelor de control financiare şi controlul executării acestuia în termenele stabilite;
    p) urmărirea şi asigurarea efectuării operaţiunilor de valorificare şi casare, conform legii, pentru toate bunurile propuse spre casare, aflate în patrimoniul instituţiei;
    q) întocmirea fişelor de post din cadrul compartimentului/depozitului pe care îl conduce, urmărirea îndeplinirii sarcinilor de serviciu de către personalul din subordine şi asigurarea organizării şi răspunderii pentru păstrarea arhivei contabile;
    r) evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului din subordine şi acordarea calificativului corespunzător şi întocmirea rapoartelor/fişelor de evaluare anuale, conform legislaţiei în vigoare;
    s) stabilirea anuală a nevoilor de formare profesională pentru personalul din compartiment şi transmiterea situaţiei către Compartimentul RUNOS;
    t) coordonarea/urmărirea situaţiei stocurilor aflate în gestiune;
    u) desemnarea unui reprezentant al Compartimentului financiar-contabilitate pentru coordonarea valorificării şi casării materialelor scoase din uz, conform reglementărilor legale specifice acestui sector;
    v) coordonarea activităţii privind organizarea şi exercitarea vizei de control financiar preventiv pe toate documentele care respectă cerinţele de legalitate şi încadrare în limitele creditelor bugetare.


    ART. 9
    Compartimentul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii:
    a) colaborarea permanentă cu structurile organizatorice ale instituţiei pentru rezolvarea corectă, completă şi eficientă a atribuţiilor/sarcinilor de serviciu şi întocmirea procedurilor specifice obiectului de activitate;
    b) organizarea şi exercitarea tuturor activităţilor de execuţie privind domeniile: financiar şi fiscal, contabilitatea curentă şi evidenţa materialelor din stocul de aparatură medicală al Ministerului Sănătăţii şi evidenţa materialelor din patrimoniul propriu;
    c) asigurarea şi răspunderea privind îndeplinirea tuturor obligaţiilor fiscale ale Oficiului către bugetul statului şi bugetul asigurărilor sociale de stat;
    d) ţinerea evidenţei contabile a patrimoniului domeniu public al statului - terenuri şi construcţii şi stocurilor de aparatură medicală ale Ministerului Sănătăţii;
    e) verificarea corectitudinii inventarierii transmise de către comisiile de inventariere din cadrul depozitelor, numite prin decizie, respectiv concordanţa dintre evidenţele contabile ale depozitelor regionale cu evidenţa contabilă de la sediul central, valorificarea corectă a diferenţelor cantitativ-valorice constatate la inventarierea anuală sau la predare-primire, centralizarea inventarelor transmise de către comisii şi contabilizarea rezultatelor valorificării inventarierii;
    f) întocmirea lunară a balanţei de verificare a conturilor şi urmărirea concordanţei dintre evidenţa sintetică şi analitică;
    g) respectarea normelor interne, respectiv a graficului privind circuitul documentelor financiar-contabile referitoare la intrări-ieşiri de bunuri patrimoniale, plăţi din fonduri publice şi normelor de angajamente-ordonanţări-lichidare-plăţi, aferente fondurilor publice aprobate;
    h) executarea tuturor atribuţiilor cu caracter financiar-contabil ce decurg din actele normative în vigoare şi răspunderea privind efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile;
    i) asigurarea primirii, verificării şi înregistrării în contabilitate, cronologic şi sistematic, a tuturor intrărilor şi ieşirilor de active fixe corporale şi necorporale, materiale şi obiecte de inventar, a transferurilor între gestiuni, ţinerea evidenţei sintetice şi analitice a imobilizărilor corporale şi nercorporale, a materialelor şi obiectelor de inventar;
    j) participarea la lucrările premergătoare întocmirii situaţiei lunare de monitorizare, a situaţiilor trimestriale şi anuale;
    k) întocmirea jurnalelor prevăzute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: Registrul-jurnal şi Registrul-inventar;
    l) participarea la întocmirea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli pentru anul următor şi pentru următorii trei ani;
    m) verificarea situaţiilor lunare transmise de către depozitele regionale, centralizarea şi întocmirea notelor contabile aferente mişcărilor de bunuri patrimoniale (intrări/consumuri/transferuri etc.);
    n) întocmirea notelor contabile care privesc plăţi cu numerar/ordin de plată, salarii, constituire obligaţii pe cheltuieli, intrări-consumuri de materiale administrativ-gospodăreşti, constituire creanţe de recuperat utilităţi, întocmirea notelor contabile aferente reflectării în contabilitate a rezultatelor inventarierii patrimoniului;
    o) din dispoziţia directorului adjunct - Direcţia economică, efectuează verificări la gestiunile de bunuri materiale şi întocmeşte un proces-verbal;
    p) ţinerea evidenţei operative, a fişelor de cont şi a evidenţei informatice a stocurilor de aparatură medicală ale Ministerului Sănătăţii, pe depozite regionale, şi centralizarea acestora;
    q) participarea, împreună cu unitatea specializată autorizată, la operaţiunile de casare (incinerare ecologică, neutralizare etc.) a produselor chimico-farmaceutice expirate, întocmind şi semnând procesul-verbal de casare/incinerare ecologică.


    ART. 10
    Directorul adjunct - Direcţia „Regiunea Transilvania-Banat“ are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea conducerii depozitelor regionale din subordine, respectiv Depozitul nr. 2 „Regiunea Transilvania“ şi Depozitul nr. 3 „Regiunea Banat“;
    b) propunerea de soluţii pentru scăderea pierderilor provenite din manipulare şi conservare, în condiţiile prevederilor legale;
    c) controlul şi raportarea către conducerea Oficiului a modului de depozitare şi conservare a aparaturii medicale; propunerea măsurilor necesare în cazul constatării de nereguli;
    d) întocmirea de situaţii/rapoarte în urma inventarierii aparaturii medicale din stocul aflat în păstrarea depozitului, inclusiv cea de uz administrativ gospodăresc, mijloacele fixe şi obiectele de inventar;
    e) întocmirea planului de achiziţii publice pentru stocurile medicale pentru anul următor, conform dispoziţiilor Ministerului Sănătăţii şi nomenclatorului de aparatură medicală aprobat;
    f) desemnarea unui reprezentant pentru valorificarea şi casarea materialelor scoase din rezervă, conform reglementărilor legale specifice acestui sector;
    g) asigurarea respectării condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă, respectând siguranţa în exploatare, siguranţa la foc, prin personal de specialitate sau societăţi specializate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    h) organizarea, repartizarea şi urmărirea îndeplinirii responsabilităţilor şi atribuţiilor de serviciu pe fiecare nivel ierarhic la depozitele regionale subordonate şi stabilirea competenţelor personalului în vederea realizării obiectivelor instituţiei;
    i) urmărirea executării şi realizării investiţiilor şi a reparaţiilor capitale şi curente planificate şi coordonate de Serviciul administrativ;
    j) stabilirea şi propunerea perfecţionării pregătirii profesionale şi recalificarea personalului din cadrul direcţiei din subordine;
    k) verificarea modului de executare a serviciului de către personalul de pază din depozite, conform legii privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor. Urmăreşte respectarea la nivelul depozitelor a normelor de apărare împotriva incendiilor, specifice activităţilor pe care le organizează sau desfăşoară, a planurilor de instructaj specifice fiecărui loc de muncă şi a măsurilor stabilite de către conducătorul Oficiului;
    l) evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului din subordine şi acordarea calificativului corespunzător şi întocmirea rapoartelor/fişelor de evaluare anuale, conform legislaţiei în vigoare;
    m) întocmirea fişelor de post pentru personalul din cadrul depozitelor regionale pe care le conduce;
    n) prevenirea şi combaterea corupţiei în cadrul instituţiei prin:
    - coordonarea grupului de lucru pentru implementarea metodologiei de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul Oficiului, conform legislaţiei în vigoare;
    – luarea măsurilor de intervenţie pentru prevenirea şi controlul riscurilor de corupţie, pentru diminuarea probabilităţii de apariţie a riscurilor de corupţie, precum şi a impactului în cazul materializării acestora;
    – monitorizarea implementării măsurilor stabilite în Registrul riscurilor de corupţie şi procedează la revizuirea acestuia, în conformitate cu starea de fapt existentă la nivelul instituţiei;
    – organizarea şi desfăşurarea activităţilor specializate de prevenire a faptelor de corupţie în rândul personalului Oficiului. Elaborează studii, analize şi prognoze referitoare la evoluţia faptelor de corupţie la nivelul instituţiei şi înaintează conducerii, periodic sau la solicitare, propuneri de soluţionare a problemelor identificate.



    ART. 11
    Directorul adjunct - Direcţia „Regiunea Oltenia-Muntenia“ are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea conducerii depozitelor regionale din subordine, respectiv Depozitul nr. 4 „Regiunea Oltenia“ şi Depozitul nr. 5 „Regiunea Muntenia“;
    b) conducerea activităţii de primire şi de executare a dispoziţiilor de livrare de stocuri, răspunzând de eliberarea la termen a produselor solicitate, către unităţi beneficiare sau între depozitele/direcţiile instituţiei, la termenele stabilite de conducere;
    c) propunerea de soluţii pentru scăderea pierderilor provenite din manipulare şi conservare, în condiţiile prevederilor legale;
    d) controlul şi raportarea către conducerea Oficiului a modului de depozitare şi conservare a aparaturii medicale, propunerea de măsuri necesare în cazul constatării de nereguli;
    e) întocmirea de situaţii/rapoarte în urma inventarierii aparaturii medicale din stocul aflat în păstrarea depozitului, inclusiv cea de uz administrativ gospodăresc, mijloacele fixe şi obiectele de inventar;
    f) întocmirea planului de achiziţii publice pentru stocurile medicale pentru anul următor, conform dispoziţiilor Ministerului Sănătăţii şi nomenclatorului aprobat;
    g) desemnarea unui reprezentant pentru valorificarea şi casarea materialelor scoase din rezervă, conform reglementărilor legale specifice acestui sector;
    h) urmărirea respectării condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă, respectând siguranţa în exploatare, siguranţa la foc, prin personal de specialitate sau societăţi specializate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    i) organizarea, repartizarea şi urmărirea îndeplinirii responsabilităţilor şi atribuţiilor de serviciu pe fiecare nivel ierarhic la depozitele regionale subordonate şi stabilirea competenţelor personalului în vederea realizării obiectivelor instituţiei;
    j) urmărirea executării şi realizării investiţiilor, a reparaţiilor capitale şi curente planificate şi coordonate de Serviciul administrativ;
    k) stabilirea şi propunerea perfecţionării pregătirii profesionale şi recalificarea personalului din cadrul direcţiei din subordine;
    l) verificarea modului de executare a serviciului de către personalul de pază din depozite, conform legii privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor. Urmăreşte respectarea la nivelul depozitelor a normelor de apărare împotriva incendiilor, specifice activităţilor pe care le organizează sau desfăşoară, a planurilor de instructaj specifice fiecărui loc de muncă şi a măsurilor stabilite de către conducătorul Oficiului;
    m) îndeplinirea altor atribuţii stabilite prin lege, ordin al ministrului sănătăţii etc., îndeplinind şi sarcinile care îi sunt stabilite de directorul Oficiului;
    n) evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului din subordine şi acordarea calificativului corespunzător şi întocmirea rapoartelor/fişelor de evaluare anuale, conform legislaţiei în vigoare;
    o) întocmirea fişelor de post pentru personalul din cadrul depozitelor regionale pe care le conduce;
    p) transmiterea către Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare a documentaţiei de specialitate în vederea obţinerii autorizaţiilor de deţinere/depozitare/transfer pentru aparatura cu radiaţii X din toate depozitele regionale, în baza listelor de inventar transmise de Compartimentul financiar-contabilitate şi ordinelor ministrului sănătăţii;
    q) analizarea şi soluţionarea problemelor interne privind asigurarea calităţii. Dezvoltă conceptele de calitate pentru stocurile medicale existente astfel:
    - analizarea problemelor interne privind asigurarea calităţii;
    – redactarea documentaţiilor şi rapoartelor specifice activităţii de asigurare a calităţii;
    – aplicarea măsurilor necesare pentru asigurarea standardelor calităţii şi corelarea acestora cu departamentele de specialitate;
    – asigurarea efectuării de audituri interne/externe;
    – asigurarea expertizei tehnice în domeniul obţinerii asigurării calităţii;
    – evaluarea procedurilor existente şi propunerea de măsuri de optimizare;
    – participarea la analizele tehnice pentru produse/materiale stocate;

    r) coordonarea activităţii privind aplicarea Ghidului de protecţie a datelor cu caracter personal, astfel:
    - asigurarea monitorizării respectării prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, a dispoziţiilor legislaţiei naţionale referitoare la protecţia datelor şi a politicilor/procedurilor interne ale instituţiei în ceea ce priveşte protecţia datelor cu caracter personal, inclusiv alocarea responsabilităţilor şi acţiunile de sensibilizare şi de formare a personalului implicat în operaţiunile de prelucrare, precum şi auditările aferente;
    – desfăşurarea de activităţi de consiliere, la cerere, în ceea ce priveşte evaluarea impactului asupra protecţiei datelor şi monitorizarea funcţionării acesteia, în conformitate cu art. 35 din Regulamentul (UE) 2016/679;
    – asigurarea rolului de punct de contact, după caz, în domeniul activităţii privind protecţia datelor cu caracter personal, cu autoritatea ierarhic superioară (Ministerul Sănătăţii) şi de supraveghere - Autoritatea Naţională de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal.



    ART. 12
    Atribuţiile personalului din cadrul depozitelor sunt următoarele:
    1. personalul de coordonare a depozitului:
    a) conducerea activităţii de primire şi executare a dispoziţiilor de livrare de stocuri, răspunzând de eliberarea la termen a produselor solicitate, către unităţi beneficiare sau între depozitele/direcţiile instituţiei, la termenele stabilite de conducere;
    b) verificarea şi raportarea către conducerea Oficiului a modului de depozitare şi conservare a aparaturii medicale; propunerea măsurilor necesare în cazul constatării de nereguli;
    c) organizarea şi repartizarea responsabilităţilor şi sarcinilor de serviciu pe fiecare nivel ierarhic la depozitul din subordine şi stabilirea competenţelor personalului în vederea realizării obiectivelor instituţiei;
    d) asigurarea condiţiilor generale necesare depozitării şi conservării produselor în concordanţă cu resursele financiare (bugetele) alocate fiecărui depozit şi sesizarea conducerii în legătură cu orice deteriorare a încăperilor şi instalaţiilor;
    e) primirea şi executarea dispoziţiilor de livrare, răspunzând de eliberarea la termen a produselor solicitate, către unităţi beneficiare sau între depozitele instituţiei, la termenele stabilite de conducere;
    f) controlarea şi raportarea către conducerea Oficiului a modului de depozitare şi conservare a aparaturii medicale, propunând măsurile necesare în cazul constatării de nereguli;
    g) întocmirea de situaţii/rapoarte în urma inventarierii aparaturii medicale din stocul aflat în păstrarea depozitului, inclusiv cea de uz administrativ-gospodăresc, mijloacele fixe şi obiectele de inventar;
    h) asigurarea măsurilor necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, efectuând controale la locurile de muncă, instructaje, exerciţii aplicative şi respectând cu stricteţe normele de securitate şi sănătate în muncă şi de PSI:
    - solicitarea şi urmărirea prin intermediul entităţilor specializate a întocmirii planului de intervenţie pentru situaţii de urgenţă al depozitului;
    – urmărirea tematicii de instructaj la locul de muncă pentru fiecare meserie şi profesie, privind securitatea şi sănătatea în muncă şi PSI;
    – urmărirea şi înaintarea spre aprobare/avizare a planului de pază, conform legislaţiei în vigoare privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, în colaborare cu Serviciul administrativ;

    i) întocmirea, prin personalul de specialitate angajat în funcţia de contabil/referent, a evidenţei contabile primare pentru:
    - materialele din stocul de aparatură medicală al Ministerului Sănătăţii;
    – materialele administrativ-gospodăreşti;
    – obiectele de inventar şi mijloacele fixe;
    – construcţii şi terenuri;
    – întocmirea lunară, înaintând Compartimentului financiar-contabilitate, a situaţiei centralizatoare a consumului de materiale pentru sectorul administrativ-gospodăresc;

    j) întocmirea şi înaintarea către Compartimentul RUNOS a documentelor pentru plata drepturilor cuvenite personalului; propunerea fişelor de evaluare şi apreciere ale acestora şi programarea concediilor de odihnă şi a procedurilor specifice obiectului de activitate;
    k) efectuarea, împreună cu Compartimentul financiar-contabilitate, a controlului anual sau ori de câte ori situaţia o impune (predare-primire gestiune etc.), a identităţii soldurilor din fişele de magazie cu cele ale contabilităţii, luând măsuri pentru clarificarea şi înlăturarea diferenţelor;
    l) propunerea necesarului de mijloace materiale şi financiare pentru anul următor, pe care îl înaintează împreună cu documentaţia respectivă la directorul adjunct al direcţiei respective;

    2. personalul TESA:
    a) ţinerea evidenţei mişcării stocurilor la zi şi informarea atunci când un sortiment se apropie de termenul de expirare;
    b) asigurarea respectării condiţiilor de igienă şi sănătate în muncă, respectând siguranţa în exploatare şi siguranţa la foc, prin personal de specialitate sau societăţi specializate, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    c) asigurarea încălzirii încăperilor conform bugetului alocat şi optimizarea consumului de combustibil la sistemul de încălzire, prin restrângerea spaţiilor de depozitare acolo unde este posibil, şi respectarea condiţiilor legale, conform planului de depozitare;
    d) asigurarea stocării, depozitării, manipulării, conservării, întreţinerii şi recepţionării evidenţei financiar-contabile a stocului de aparatură medicală al Ministerului Sănătăţii, inclusiv depozitarea temporară a produselor şi/sau echipamentelor medicale în tranzit, sau a bunurilor de altă natură (obiecte de inventar) din dispoziţia ministerului;
    e) recepţionarea şi distribuirea materialelor intrate sau scoase din stocul tangibil de aparatură medicală al Ministerului Sănătăţii sau aflate în tranzit, întocmind documentaţia legală sau situaţii cu produsele distribuite din depozit prin ordin al ministrului sănătăţii sau transferate definitiv/temporar din dispoziţia conducătorului unităţii la alte direcţii, la unităţi specializate pentru reparaţii, verificări, casare, crearea temporară de custodii etc.;
    f) verificarea existenţei, pentru fiecare aparat din rezervă, a cărţii tehnice/prospectelor cu instrucţiunile de la achiziţionare, precum şi a accesoriilor aferente, depozitate împreună cu acesta, astfel:
    - realizarea verificării funcţionale şi tehnice a aparaturii medicale, dispozitivelor medicale, truselor şi instrumentarului medical care alcătuiesc stocul din gestiunea Oficiului;
    – întocmirea şi răspunderea privind situaţiile solicitate de conducerea unităţii privind starea tehnică a aparatelor medicale verificate, întreţinute sau depanate;

    g) asigurarea, prin compartimentul de specialitate, a asistenţei tehnice de specialitate la recepţia aparaturii medicale intrate în depozit sau transferate de la o gestiune la alta;
    h) propunerea valorificării sau casării, în condiţiile legii, a materialelor din stocurile aflate în gestiunea depozitului;
    i) luarea măsurilor legale necesare pentru asigurarea integrităţii bunurilor din domeniul privat al Ministerului Sănătăţii, stocate în depozite, şi a măsurilor imediate de protejare a valorilor materiale depozitate, când din cauza unor calamităţi se produc deficienţe la construcţiile care adăpostesc bunurile sau la instalaţii;
    j) întocmirea şi ţinerea la zi a evidenţei mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar şi aparaturii medicale supuse verificărilor metrologice şi Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, urmărind executarea verificărilor la termenele stabilite;
    k) asigurarea asistenţei tehnice de specialitate la recepţia cantitativă şi calitativă a aparaturii medicale şi la predările acesteia atunci când se aplică un ordin de ministru sau o adresă de la Ministerul Sănătăţii, în acest sens;
    l) propunerea scoaterii din uz şi a casării a aparaturii medicale care îndeplineşte normele de casare; monitorizează şi înregistrează parametrii de păstrare, conservare, depozitare a materialelor tehnico-medicale din gestiunile depozitelor şi ale custodiilor;
    m) participarea şi asigurarea asistenţei tehnice de specialitate la identificarea bunurilor inventariate (calitate, sortimente etc.) şi la evaluarea acestora, conform reglementărilor contabile aplicabile în perioada inventarierilor anuale şi a predărilor de gestiuni între gestionari, conform cărţilor tehnice şi evidenţelor contabile;
    n) colaborarea eficientă cu toate compartimentele instituţiei în legătură cu evidenţa, starea tehnică, stocarea, manipularea, conservarea, verificarea, întreţinerea, recepţia, predarea sau transportul aparaturii medicale din stocul Oficiului.



    ART. 13
    Compartimentul RUNOS are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) organizarea şi desfăşurarea examenelor/concursurilor pentru încadrarea şi/sau promovarea personalului, în conformitate cu legislaţia muncii în vigoare;
    b) asigurarea înregistrării corecte şi la timp a salariaţilor instituţiei în Registrul general de evidenţă a salariaţilor şi a numărului matricol de evidenţă a întregului personal din instituţie, organizând toate evidenţele necesare în acest sens;
    c) întocmirea contractelor individuale de muncă pentru personalul contractual angajat, precum şi a actelor adiţionale aferente, a fişelor de post şi arhivarea acestora, conform normelor în vigoare;
    d) gestionarea dosarelor de personal, cu toate documentele pe care acestea trebuie să le cuprindă;
    e) eliberarea documentelor solicitate de salariaţi privind calitatea de angajat/vechimea în muncă/drepturile salariale/concedii medicale/persoane în întreţinere etc.;
    f) întocmirea răspunsurilor la toate reclamaţiile, sesizările, propunerile sau solicitările personalului pe probleme de personal şi salarizare;
    g) întocmirea, pe baza propunerilor primite de la toate structurile organizatorice, a planificării concediilor de odihnă, centralizarea documentelor privind evidenţa prezenţei personalului la serviciu, evidenţa concediilor de odihnă, a concediilor fără plată, a absenţelor nemotivate, biletelor de voie, recuperărilor, învoirilor;
    h) completarea legitimaţiilor de serviciu pentru personalul Oficiului;
    i) întocmirea rapoartelor statistice solicitate de Institutul Naţional de Statistică, Ministerul Sănătăţii, Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti şi alte entităţi publice;
    j) ţinerea evidenţei numerice pe funcţii, grade, meserii etc. a întregului personal al Oficiului;
    k) întocmirea/modificarea şi actualizarea, în colaborare cu structurile din cadrul instituţiei, din dispoziţia conducerii şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, a regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului, regulamentului intern şi codului de conduită etică;
    l) asigurarea derulării, în condiţiile legislaţiei muncii, a procedurii de cercetare disciplinară şi transmiterea deciziilor de sancţionare celor care săvârşesc abateri disciplinare;
    m) întocmirea documentelor privind corespondenţa cu Trezoreria Sectorului 1 - Bucureşti;
    n) asigurarea întocmirii statului de funcţii al Oficiului, conform organigramei aprobate, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat de Ministerul Sănătăţii;
    o) colaborarea cu Compartimentul financiar-contabilitate în vederea constituirii, încasării şi lichidării debitelor personalului, conform legislaţiei în vigoare;
    p) întocmirea procedurilor specifice obiectului de activitate;
    q) urmărirea încadrării în numărul de posturi aprobat şi asigurarea repartizării echilibrate a acestora pe fiecare structură din cadrul unităţii, conform organigramei în vigoare, cu respectarea prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare şi ale regulamentului intern;
    r) evaluarea posturilor existente, în funcţie de caracteristicile descriptive, cu privire la exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor şi întocmirea/actualizarea fişelor posturilor, cu evidenţierea atribuţiilor salariaţilor cu sprijinul conducătorilor locurilor de muncă;
    s) centralizarea documentelor privind gestionarea timpului de lucru al salariaţilor, în vederea operării acestora în programul informatic de salarizare;
    t) verificarea calculului privind drepturile salariale ale angajaţilor şi răspunderea de plata corectă şi la timp a acestora, prin întocmirea documentelor cerute de lege (state de plată etc.), precum şi reţinerea contribuţiilor către bugetul de stat;
    u) răspunderea şi asigurarea transmiterii raportărilor privind situaţiile de personal şi a cheltuielilor cu drepturile salariale ale angajaţilor către Ministerul Sănătăţii;
    v) întocmirea situaţiilor statistice şi transmiterea acestora către instituţiile abilitate de lege (Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti, Institutul Naţional de Statistică etc.);
    w) exercitarea atribuţiilor de casierie, în principal privind plata salariilor, încasarea sumelor datorate, a garanţiilor etc., asigurând evidenţa zilnică a plăţilor;
    x) întocmirea lunară/trimestrială/anuală a estimărilor privind cheltuielile cu personalul şi monitorizarea încadrării în bugetul alocat;
    y) întocmirea fundamentării fondului de salarii pentru personalul din cadrul instituţiei, în vederea stabilirii bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul următor;
    z) solicitarea şi centralizarea propunerilor privind formarea profesională a salariaţilor, întocmirea planului anual de formare profesională a salariaţilor Oficiului şi răspunderea pentru organizarea cursurilor de perfecţionare interne şi externe;
    aa) evaluarea profesională a salariaţilor din cadrul instituţiei, conform legislaţiei în vigoare;
    bb) asigurarea activităţii de primire, înregistrare, repartizare şi predare a corespondenţei, precum şi a expedierii acesteia;
    cc) asigurarea protocolului privind persoanele din afara instituţiei şi direcţionarea acestora, după caz, către compartimentele/persoanele solicitate;
    dd) înregistrarea solicitărilor şi, dacă este cazul, programarea interviurilor şi audienţelor la directorul instituţiei;
    ee) asigurarea comunicării cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, în calitate de instituţie ierarhic superioară şi ordonator principal de credite;
    ff) răspunderea aplicării prevederilor legale referitoare la confecţionarea şi folosirea ştampilelor, sigiliilor şi legitimaţiilor de acces în instituţie;
    gg) asigurarea păstrării registrului unic de control al instituţiei;
    hh) coordonarea, cu aprobarea directorului instituţiei, a activităţii de protecţie a informaţiilor clasificate;
    ii) elaborarea/revizuirea programului de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate, propunerea spre avizare către instituţiilor abilitate, iar, după aprobare, punerea în aplicare a acestuia;
    jj) asigurarea relaţionării cu instituţia abilitată, în vederea coordonării şi monitorizării activităţii privind aplicarea măsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    kk) organizarea activităţii de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
    ll) asigurarea păstrării şi organizării evidenţei certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
    mm) asigurarea întocmirii şi actualizării listelor privind informaţiile clasificate elaborate/arhivate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;
    nn) prezentarea directorului instituţiei, când situaţia o impune, a propunerilor privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate şi, după caz, solicitarea de sprijin din partea instituţiilor abilitate;
    oo) asigurarea desfăşurării activităţii de păstrare şi manipulare a documentelor secrete în instituţie, precum şi întocmirea documentelor legale pentru desecretizarea acestora, prin personal avizat;
    pp) organizarea şi ţinerea arhivei instituţiei, precum şi evidenţa, păstrarea, selecţionarea, casarea documentelor din arhivă conform prevederilor legale;
    qq) urmărirea păstrării documentelor în condiţii corespunzătoare, asigurându-le, în colaborare cu Serviciul administrativ, împotriva distrugerii, degradării, sustragerii sau distribuirii în alte situaţii decât cele prevăzute de lege;
    rr) verificarea şi preluarea dosarelor constituite spre arhivare de la structurile organizatorice din cadrul Oficiului, pe bază de inventare şi procese-verbale;
    ss) întocmirea nomenclatorului arhivistic la nivelul instituţiei şi transmiterea spre aprobare Arhivelor Naţionale;
    tt) asigurarea selecţionării materialului arhivistic pentru care s-a împlinit termenul legal de păstrare şi, după caz, propunerea spre casare a acestuia;
    uu) asigurarea evidenţei tuturor documentelor intrate şi ieşite din depozitul de arhivă, pe baza registrului de evidenţă curentă;
    vv) punerea la dispoziţie a documentelor solicitate cu prilejul efectuării acţiunilor de control privind situaţia arhivei;
    ww) colaborarea permanentă cu structurile organizatorice ale instituţiei pentru rezolvarea corectă, completă şi eficientă a atribuţiilor/sarcinilor de serviciu.


    ART. 14
    Compartimentul juridic are următoarele atribuţii:
    a) asigurarea, în urma sesizării funcţionale, a reprezentării instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad, a parchetelor şi a altor terţi (ministerul de resort, instituţii ale statului, operatori economici, executori judecătoreşti, birouri notariale etc.), în baza mandatului încredinţat, formulând actele procedurale (cereri de chemare în judecată, plângeri, întâmpinări, concluzii, excepţii, cereri de executare silită, contestaţii etc.), propunând şi administrând mijloacele de probă, exercitând căi de atac ordinare şi extraordinare etc.;
    b) asigurarea, la cerere, a consultanţei juridice direcţiilor, serviciilor, compartimentelor şi personalului instituţiei, în limitele legii de organizare şi funcţionare a profesiei de consilier juridic;
    c) asigurarea, în urma sesizării funcţionale, de asistenţă juridică şi participarea la negocierea de contracte, convenţii şi orice acte care angajează instituţia;
    d) verificarea conformităţii cu legea a actelor cu caracter juridic şi administrativ emise în cadrul instituţiei sau în cadrul unui parteneriat reglementat cu instituţia, susceptibile să producă litigii şi/sau prejudicii, care i-au fost înaintate spre verificare şi viză, şi avizarea legalităţii măsurilor ce urmează a fi luate de conducerea instituţiei;
    e) emiterea de rapoarte de neavizare/de obiecţii cu privire la actele verificate şi la care a constatat neconformităţi cu legea;
    f) participarea ca membru în comisiile de cercetare patrimonială internă pentru recuperarea prejudiciilor cauzate instituţiei şi conceperea, motivarea, redactarea, cu sprijinul celorlalţi membri ai comisiei, a raportului/procesului-verbal cu rezoluţia cercetării patrimoniale;
    g) negocierea sub aspect juridic a clauzelor contractuale şi formularea de obiecţii şi propuneri;
    h) actualizarea bazei informaţionale legislative a instituţiei, în limita fondurilor disponibile, monitorizarea şi comunicarea către conducere şi structurile funcţionale interesate a noutăţilor legislative cu impact asupra activităţii Oficiului;
    i) participarea la întocmirea şi actualizarea regulamentului de organizare şi funcţionare, regulamentului intern, a codului de conduită etică şi a altor reglementări interne, asigurarea de suport legal pentru întocmirea procedurilor de sistem şi operaţionale, pentru procesele şi activităţile derulate în cadrul instituţiei, pe linie juridică;
    j) colaborarea permanentă cu direcţiile, serviciile şi compartimentele instituţiei pentru rezolvarea corectă, completă şi eficientă a atribuţiilor/sarcinilor de serviciu;
    k) întocmirea procedurilor specifice obiectului de activitate.


    ART. 15
    (1) Serviciul administrativ este subordonat directorului instituţiei.
    (2) Serviciul administrativ îndeplineşte atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă, apărarea împotriva incendiilor la sediul central, având şi rol de coordonare a acestor activităţi în cadrul depozitelor regionale, şi întocmeşte procedurile specifice obiectului de activitate.
    (3) Serviciul administrativ are următoarele atribuţii principale:
    a) centralizarea şi definitivarea în limitele bugetului anual a planurilor de investiţii curente şi de perspectivă pentru întreaga instituţie;
    b) întocmirea sau modificarea proiectului planului de investiţii şi reparaţii capitale, fundamentând necesitatea şi oportunitatea investiţiilor propuse;
    c) supunerea spre aprobare a documentaţiei tehnico-economice, după întocmirea acesteia de către personalul propriu sau de către un prestator specializat şi autorizat, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    d) asigurarea documentaţiilor tehnice necesare pentru investiţii, consolidări şi reparaţii capitale, în limita pregătirii profesionale şi a competenţelor;
    e) asigurarea şi urmărirea încheierii contractelor de proiectare pentru investiţii cuprinse în planul de investiţii aprobat, precum şi a contractelor cu societăţile de construcţii care execută lucrările, conform caietelor de sarcini, anexei la contracte;
    f) analizarea periodică împreună cu antreprenorul şi proiectantul a stadiului lucrărilor pe şantier, urmărind punerea în funcţiune a obiectivelor în termenul stabilit;
    g) urmărirea şi asigurarea contractării, executării, livrării şi recepţiei utilajelor pentru investiţii, la termenele stabilite în contract;
    h) întocmirea raportărilor operative privind activitatea de investiţii şi de construcţii-montaj;
    i) participarea la recepţia obiectivelor de investiţii executate, întocmind procesul-verbal de recepţie;
    j) întocmirea şi fundamentarea lucrărilor pentru asigurarea deschiderilor de finanţări la ordonatorul de credite, pentru obiectivele de investiţii, consolidări, reparaţii capitale/curente, lucrări de întreţinere, dotări independente;
    k) verificarea periodică şi asigurarea menţinerii în funcţiune a construcţiilor, utilajelor şi instalaţiilor aflate în patrimoniul Oficiului, în conformitate cu prevederile legale privind calitatea în construcţii, cu următoarele cerinţe obligatorii: rezistenţa şi stabilitatea, siguranţa în exploatare, siguranţa la foc, igienă, sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului, izolaţia termică, hidrofugă şi economia de energie, protecţia împotriva zgomotului;
    l) solicitarea de servicii specializate şi autorizate în situaţii cu grad înalt de complexitate;
    m) confirmarea sau infirmarea defecţiunilor sesizate la calitatea construcţiilor şi instalaţiilor din patrimoniul instituţiei în toate etapele de concepere, realizare, exploatare şi postutilizare a acestora;
    n) asigurarea sistemului calităţii în construcţii prin respectarea reglementărilor tehnice în construcţii stabilite de regulamente şi proceduri, norme, normative, ghiduri, standarde şi adaptate de Comisia de control intern managerial la condiţiile minime de calitate cerute construcţiilor de depozitare pentru aparatura şi instrumentarul tehnico-medical (pavilioane de stocare-tip executate conform normativelor de depozitare pentru produse de uz spitalicesc);
    o) stabilirea cauzelor degradării sau distrugerii construcţiilor, instalaţiilor sau utilajelor după consultarea unui specialist în construcţii şi propunerea către director de măsuri legale de remediere prin reparaţii (curente sau capitale), amenajări (înlocuiri parţiale sau totale), scoatere din uz etc.;
    p) stabilirea necesarului de materiale de întreţinere pentru construcţii, instalaţii, utilaje şi alte dotări aferente obiectivelor din patrimoniul instituţiei, în colaborare cu depozitele regionale;
    q) urmărirea efectuării operaţiilor de întreţinere/reparaţii şi supraveghere tehnică a recepţiei pentru construcţii, instalaţii, utilaje şi mijloace de transport ale instituţiei, în conformitate cu normativele şi cărţile tehnice ale mijloacelor fixe;
    r) urmărirea efectuării montării aparatelor, instalaţiilor şi utilajelor în instituţie, în conformitate cu proiectele, cărţile tehnice şi competenţele stabilite;
    s) întocmirea planului de aprovizionare cu piesele de schimb, materialele de construcţii şi instalaţii pentru construcţii, pentru aparatele, utilajele şi instalaţiile din dotarea sediului central şi a depozitelor regionale, în colaborare cu acestea (electrice, termice, sanitare, ventilaţie, PSI, instalaţii curenţi slabi pentru telecomunicaţii, monitorizare-pază, instalaţii detectare-avertizare incendii, alarmare etc.), necesare instituţiei;
    t) întocmirea şi ţinerea la zi a documentaţiei tehnice a instalaţiilor şi aparaturii supuse verificărilor metrologice şi Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat de la sediul central şi al depozitelor regionale, în colaborare cu acestea, în limitele bugetului anual, şi răspunderea pentru întocmirea rapoartelor referitoare la acestea;
    u) îndrumarea şi controlul periodic al activităţii tehnice de întreţinere şi exploatare în domeniul instalaţiilor pentru construcţii din dotarea Oficiului;
    v) participarea din punct de vedere tehnic în comisiile tehnice cu personal atestat, privind casarea instalaţiilor pentru construcţii, a utilajelor, mijloacelor fixe din dotarea instituţiei, în conformitate cu legile în vigoare;
    w) asigurarea funcţionării echipamentelor care deservesc sistemul informatic al instituţiei;
    x) asigurarea funcţionării în bune condiţii, dacă este cazul, prin solicitarea de servicii specializate şi autorizate, a centralelor termice, staţiilor de hidrofor, staţiilor de pompare ape şi deversare ape uzate, ascensoarelor de ridicat marfă etc.;
    y) întocmirea documentaţiilor necesare şi obţinerea tuturor avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor necesare pentru desfăşurarea, conform legii, a activităţii instituţiei, achiziţia de combustibil, instalarea şi funcţionarea de utilaje necesare pentru întreaga instituţie, în colaborare cu depozitele regionale;
    z) efectuarea recepţiei lucrărilor şi prestărilor de servicii administrativ-gospodăreşti efectuate pentru întreaga instituţie, în colaborare cu depozitele regionale;
    aa) asigurarea măsurilor necesare pentru inventarierea bunurilor administrativ-gospodăreşti şi de patrimoniu de la sediul central, în condiţiile şi la termenele stabilite prin acte normative;
    bb) întocmirea documentaţiilor necesare pentru obţinerea diferitelor avize, a autorizaţiilor sanitare pentru spaţii, acordurilor privind consumul de combustibil şi energie;
    cc) urmărirea modului în care se aplică reglementările legislative în vigoare, privind protecţia mediului la nivelul instituţiei;
    dd) propunerea de soluţii ecologice de reciclare, valorificare şi eliminare finală a deşeurilor rezultate în urma scoaterii din folosinţă prin casare a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar uzate şi supravegherea activităţii personalului implicat în gestionarea deşeurilor periculoase;
    ee) organizarea şi asigurarea efectuării curăţeniei în birouri şi în celelalte spaţii administrative, întreţinerea spaţiilor verzi, a căilor de acces şi deszăpezirea acestora;
    ff) asigurarea organizării şi conducerii activităţii de pază în instituţie, precum şi verificarea modului de executare a serviciului de către personalul de pază din depozite şi de la sediul central al instituţiei, conform legii privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor;
    gg) informarea conducerii unităţii sau a poliţiei despre evenimentele produse pe timpul activităţii de pază şi ţinerea evidenţei acestora;
    hh) executarea programului de pregătire profesională specifică a personalului de pază şi verificarea modului de instruire a acestuia, dispunând măsuri pentru înlăturarea deficienţelor observate, precum şi pentru intrarea în legalitate;
    ii) organizarea şi luarea măsurilor de asigurare a accesului angajaţilor şi al altor persoane din afara instituţiei în incinta Oficiului;
    jj) întocmirea, în colaborare cu coordonatorii depozitelor, a planului de pază al instituţiei, conform legii;
    kk) planificarea şi organizarea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor de la sediul central, elaborând planul de organizare a apărării împotriva incendiilor;
    ll) controlarea modului de aplicare a prevederilor legale privind apărarea împotriva incendiilor în cadrul Oficiului prin funcţia de cadru tehnic cu atribuţii de îndrumare, control şi constatare a încălcării legii în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor;
    mm) elaborarea raportului anual de evaluare a nivelului de apărare împotriva incendiilor din Oficiu;
    nn) propunerea, în limitele sumelor existente în bugetul anual, a prioritizării fondurilor necesare organizării activităţii de apărare împotriva incendiilor, dotării cu mijloace tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor şi echipamentele de protecţie specifice, urmărind ca acestea să fie întreţinute şi folosite în scopul pentru care au fost solicitate, în colaborare cu depozitele regionale;
    oo) urmărirea, verificarea şi controlul respectării de către tot personalul de la sediul central şi la nivelul depozitelor a normelor de apărare împotriva incendiilor, specifice activităţilor pe care le organizează sau desfăşoară, a planurilor de instructaj specifice fiecărui loc de muncă şi a măsurilor stabilite de către conducătorul Oficiului;
    pp) întocmirea tuturor documentelor specifice activităţii PSI la sediul central, inclusiv programe de informare şi educaţie specifică;
    qq) asigurarea luării măsurilor necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă şi îmbolnăvirilor profesionale ale personalului de la sediul central şi controlul la nivelul depozitelor, respectând legea privind securitatea şi sănătatea în muncă;
    rr) controlarea locurilor de muncă de la sediul central privind aplicarea cu stricteţe a normelor de protecţie a muncii;
    ss) răspunderea privind instruirea, testarea şi verificarea personalului privind însuşirea normelor de securitate şi sănătate în muncă de la sediul central şi controlul acestei activităţi la nivelul depozitelor;
    tt) întocmirea planului general de instructaj privind securitatea şi sănătatea în muncă, în baza căruia conducătorii locurilor de muncă întocmesc planurile de instructaj specifice fiecărui loc de muncă;
    uu) răspunderea privind activităţile auto şi de transport necesare realizării sarcinilor instituţiei la sediul central şi, prin excepţie, prin deplasare la depozitele regionale;
    vv) asigurarea transportului produselor în condiţii bune, în conformitate cu normele în vigoare;
    ww) întocmirea, urmărirea şi executarea graficului de transport şi fişei de activităţi zilnice;
    xx) răspunderea privind buna desfăşurare a activităţii de exploatare a mijloacelor auto de transport, asigurând folosirea lor raţională, întocmind la timp documentele justificative de consum legale;
    yy) coordonarea si controlul activităţii SSM şi PSI din cadrul instituţiei;
    zz) întocmirea şi executarea planului anual de achiziţii publice al Oficiului, în baza referatelor primite de la depozitele regionale şi de la sediul central, stabilind priorităţile împreună cu directorul instituţiei şi directorii adjuncţi şi identificând eventuale riscuri şi probleme;
    aaa) asigurarea şi realizarea aprovizionării instituţiei cu materialele necesare şi obiectele de inventar, în condiţiile solicitate (cantitate, calitate, valoare), inclusiv pentru activitatea de depozitare;
    bbb) efectuarea recepţiei calitative şi cantitative a materialelor;
    ccc) organizarea şi derularea procedurilor competitive de licitaţie, conform normelor regulamentului financiar şi procedurilor interne relevante ale Centrului European de Prevenire şi Control al Bolilor, având următoarele sarcini:
    - o etapă de planificare şi pregătire pe baza cerinţelor furnizate de direcţii, compartimente, depozite - să ofere consiliere cu privire la iniţierea şi alegerea procedurii, să întocmească documentaţia de atribuire, să compileze documentaţia de licitaţie, inclusiv proiectele de contracte pe bază de modele de contracte; să evalueze documentaţia de atribuire, să redacteze contractele şi invitaţia de participare;
    – o etapă de publicare, evaluare şi atribuire - să iniţieze procedurile; să protejeze ofertele depuse, respectând confidenţialitatea comercială; să participe şi să conducă sesiunile de deschidere; să asiste comisia de evaluare în procedura de selecţie şi evaluare; să coordoneze contactele cu ofertanţii sau cu candidaţii; să redacteze sau să revizuiască rapoartele de evaluare şi documentele de atribuire; să organizeze sesiuni de informare privind achiziţiile publice şi sesiuni privind lecţiile învăţate, să gestioneze dosarele procedurilor de licitaţie alocate şi să se asigure că dosarele sunt complete pentru audit;

    ddd) întocmirea contractelor de achiziţie publică cu câştigătorii procedurilor de achiziţii organizate pentru bunuri, servicii şi lucrări;
    eee) oferirea de asistenţă şi informaţii necesare responsabilului de contracte pentru contractele aflate în responsabilitatea sa, pentru a pregăti modificări, şi anume pentru a prelungi, reînnoi sau anula un contract;
    fff) elaborarea rapoartelor periodice de monitorizare a aplicării procedurilor de achiziţii publice de către Oficiu;
    ggg) asistenţă la pregătirea dosarelor de achiziţii pentru audituri;
    hhh) alte sarcini legate de domeniul său de activitate, după cerinţe.


    CAP. VI
    Finanţarea Oficiului
    ART. 16
    Oficiul este o instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Sănătăţii, finanţată integral de la bugetul de stat.

    CAP. VII
    Consiliile şi comisiile care funcţionează în cadrul Oficiului
    ART. 17
    (1) În cadrul Oficiului funcţionează un organ consultativ, Colegiul Oficiului, Comisia de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării şi dezvoltării sistemului propriu de control managerial, Comisia de prevenire şi combatere a actelor de hărţuire morală, Comisia de etică şi integritate şi Comitetul de securitate şi sănătate în muncă. De asemenea, în cadrul Oficiului pot funcţiona şi alte comisii constituite conform legii.
    (2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului Oficiului se aprobă prin decizie a directorului instituţiei.
    (3) Preşedintele Colegiului Oficiului este directorul instituţiei.
    (4) Colegiul Oficiului se întruneşte la cererea directorului instituţiei pentru analiza şi dezbaterea modului de îndeplinire a sarcinilor şi atribuţiilor instituţiei.

    CAP. VIII
    Dispoziţii finale
    ART. 18
    (1) Toate categoriile de personal din Oficiu au obligaţia respectării prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    (2) Toate direcţiile/serviciile/compartimentele au obligaţia elaborării şi respectării procedurilor operaţionale specifice activităţii desfăşurate în cadrul Oficiului.
    (3) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare va fi adus la cunoştinţa tuturor salariaţilor, pe bază de semnătură, după aprobarea acestuia prin ordin al ministrului sănătăţii şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 19
    Modificarea prezentului regulament de organizare şi funcţionare se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016