Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1
Secretariatul Tripartit pentru Dialog Social, denumit in continuare S.T.D.S., se constituie ca persoana juridica, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, in vederea promovarii dialogului social si a tripartitismului in Romania.
ART. 2
S.T.D.S. are sediul in municipiul Bucuresti.
ART. 3
Scopurile si atributiile S.T.D.S. vor fi urmatoarele:
a) asigura implementarea Programului PHARE pentru Dialog Social, in conformitate cu procedurile si reglementarile in materie;
b) sprijina, prin analize, studii si actiuni adecvate, crearea cadrului legislativ si institutional necesar realizarii dialogului social tripartit in Romania. Totodata, promoveaza dialogul ca instrument in solutionarea problemelor cu care se confrunta Guvernul si partenerii sociali - patronat si sindicate - la toate nivelurile de decizie: central, de ramura, local si de intreprindere;
c) dezvolta, in functie de necesitati, relatii cu toate organismele si organizatiile nationale si internationale care urmaresc aceleasi scopuri;
d) asigura, prin centrul sau de resurse, o gama variata de servicii in folosul Guvernului si al partenerilor sociali, inclusiv al publicului interesat, astfel:
- furnizarea, prin biblioteca specializata, a informatiilor si a documentatiei comparative cu privire la legislatia, structurile si practicile de dialog social si relatii industriale din tarile lumii, cu precadere din tarile Uniunii Europene;
- interconectarea, intr-o retea informatica a Guvernului, a organizatiilor patronale si sindicale;
- dezvoltarea de baze de date pentru uzul partenerilor de dialog social;
- organizarea de seminarii de orientare si cursuri de pregatire pentru reprezentantii partilor implicate in dialogul social la toate nivelurile de decizie: central, de ramura, local si de intreprindere;
- producerea de materiale didactice si de prezentare prin folosirea echipamentului specializat din dotare.
ART. 4
Functia de conducere a S.T.D.S. revine unui consiliu al S.T.D.S., abreviat C.S.T.D.S., format din cite 5 reprezentanti ai partenerilor de dialog social - Guvern, patronat si sindicate.
Deciziile C.S.T.D.S. se iau prin vot, cu cel putin 11 voturi "pentru".
ART. 5
Reprezentantii sindicatelor din cadrul C.S.T.D.S. lucreaza cu toate confederatiile sindicale, legal inregistrate.
ART. 6
Reprezentantii patronatului din cadrul C.S.T.D.S. lucreaza cu toate confederatiile patronale, legal inregistrate.
ART. 7
Reprezentantii Guvernului din cadrul C.S.T.D.S. lucreaza cu toate agentiile guvernamentale, considerate ca fiind interesate.
ART. 8
(1) Persoanele numite in C.S.T.D.S. sint salarizate de catre institutiile publice care le-au desemnat si isi exercita activitatea pe baza de mandat.
(2) Partile poarta raspunderea pentru numirile facute si pot schimba sau revoca persoanele desemnate.
(3) Unul dintre reprezentantii Guvernului in C.S.T.D.S. va fi desemnat, de comun acord, ca PAO - Project Authorising Officer -, functie impusa de procedurile PHARE.
ART. 9
(1) Personalul tehnic-operativ al S.T.D.S. este format din maximum patru persoane, si anume:
- 1 persoana insarcinata cu gestiunea Programului PHARE pentru Dialog Social;
- 1 persoana insarcinata cu exploatarea sistemului informatic si al centrului de resurse al S.T.D.S.;
- 1-2 persoane insarcinate cu probleme administrative si de secretariat.
(2) Personalul tehnic-operativ este salarizat din surse puse la dispozitia S.T.D.S. de partenerii sociali - sindicate si patronat -, iar contractele individuale de munca ale acestuia se incheie cu persoana desemnata de C.S.T.D.S. ca PAO.
ART. 10
C.S.T.D.S. aproba regulamentul de organizare si functionare a personalului tehnic-operativ.
ART. 11
(1) Finantarea intregii activitati a S.T.D.S. se asigura din fondurile puse la dispozitie de sindicate si patronat, contributia Guvernului constind in punerea la dispozitia S.T.D.S. a unui spatiu corespunzator prin Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat".
(2) La finantarea S.T.D.S. pot fi atrase si alte surse din partea unor organizatii nationale si internationale.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: