Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 martie 2004  de functionare a sistemului de prioritati si alocare a resurselor pentru aparare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 martie 2004 de functionare a sistemului de prioritati si alocare a resurselor pentru aparare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 29 martie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Sistemul de prioritãţi şi alocare a resurselor pentru apãrare, definit conform legii şi denumit în continuare sistem, funcţioneazã în baza prezentului regulament.
(2) Sistemul este gestionat de Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, denumit în continuare Oficiu, şi se aplicã în caz de mobilizare sau rãzboi.
(3) Lista produselor şi serviciilor din planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apãrare, denumit în continuare plan de mobilizare, care pot beneficia de sprijinul sistemului, se aprobã din timp de pace prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de Oficiu.
ART. 2
(1) Prioritãţile pentru realizarea sarcinilor cuprinse în planul de mobilizare se stabilesc, la mobilizare sau rãzboi, de cãtre Oficiu, pe baza listei aprobate de Guvern din timp de pace, precum şi a solicitãrilor forţelor sistemului naţional de apãrare, dupã punerea în aplicare a planului de mobilizare.
(2) Pentru îndeplinirea sarcinilor prioritare forţele sistemului naţional de apãrare emit comenzi de stat, care sunt executate în regim de urgenţã, denumite în continuare comenzi prioritare.
(3) Resursele materiale necesare realizãrii comenzilor prioritare se asigurã în acelaşi regim de prioritate de cãtre furnizori din producţia curentã şi din stocurile proprii sau se alocã de cãtre Oficiu din stocurile publice constituite sub formã de rezerve de mobilizare sau rezerve de stat.
În acest scop agenţii economici integratori de produse finite vor încheia cu furnizorii contracte cu acelaşi regim de prioritate.
ART. 3
(1) Oficiul monitorizeazã direct sau prin ministerele de resort resursele strategice în vederea alocãrii acestora pentru realizarea contractelor prioritare.
(2) Prin resurse strategice se înţelege stocurile constituite ca rezerve de stat sau ca rezerve de mobilizare şi producţia agenţilor economici care realizeazã resurse energetice, materii prime, materiale şi alte produse care au importanţã majorã în susţinerea efortului de apãrare.
(3) Resursele strategice din producţia agenţilor economici care se supun monitorizãrii se aprobã prin ordin al şefului Oficiului, dupã aprobarea planului de mobilizare.

CAP. II
Comenzi prioritare

ART. 4
(1) Comenzile prioritare sunt comenzile de stat emise de forţele sistemului naţional de apãrare pentru realizarea în regim de urgenţã a sarcinilor din planul de mobilizare, conform prioritãţilor aprobate de Guvern.
(2) Din punct de vedere al ierarhizãrii, comenzile prioritare pot fi cu prioritate simplã sau cu prioritate mãritã.
(3) Criteriile pentru ierarhizarea nivelului de prioritate se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al şefului Oficiului.
(4) Comenzile cu prioritate mãritã au întâietate faţã de comenzile cu prioritate simplã.
ART. 5
Comenzile prioritare se atribuie direct furnizorilor care au sarcini stabilite în planul de mobilizare.
ART. 6
(1) Comenzile prioritare emise de beneficiari se iau în evidenţã de Oficiu, care certificã autenticitatea acestora, stabileşte nivelul de prioritate, le atribuie ca simbol literele PS pentru prioritatea simplã şi literele PM pentru prioritatea mãritã, un numãr de înregistrare şi elemente de securizare.
(2) Un exemplar al comenzii prioritare se pãstreazã la Oficiu şi un exemplar se transmite ministerului de resort.
(3) Agenţii economici care au comenzi prioritare pot sã emitã subcomenzi prioritare propriilor furnizori, cu aceleaşi elemente principale de identificare, pentru componentele de care au nevoie la executarea comenzilor.
(4) Un exemplar al subcomenzilor prioritare se transmite la Oficiu.
ART. 7
(1) Elementele de identificare ale unei comenzi prioritare sunt: emitentul, ierarhia de prioritate, numãrul de înregistrare, termenul de livrare solicitat, semnãtura emitentului şi certificarea comenzii de cãtre Oficiu, în care se specificã baza legalã a prioritãţii. În comanda prioritarã se înscriu detalii privind produsele sau serviciile solicitate şi condiţiile de livrare a acestora.
(2) Agentul economic care emite subcomenzi prioritare preia din comanda prioritarã ierarhia de prioritate şi numãrul de înregistrare, la care se adaugã termenul de livrare solicitat, numãrul subcomenzii, detalii privind produsele sau serviciile solicitate şi condiţii de livrare. Pentru certificare va înscrie pe subcomandã baza legalã a prioritãţii.
ART. 8
(1) Ierarhia de prioritate a unei comenzi poate fi modificatã numai cu avizul Oficiului.
(2) O comandã de stat poate fi transformatã în comandã prioritarã de la data la care atribuirea prioritãţii este acceptatã de agentul economic furnizor.
(3) Modificarea comenzilor prioritare acceptate poate fi fãcutã cu acordul pãrţilor.
(4) Nu se folosesc comenzi prioritare pentru livrãri în devans.
ART. 9
(1) Agenţii economici care furnizeazã în mod curent produse sau servicii sunt obligaţi sã accepte, în limita capacitãţilor de care dispun, comenzile prioritare pentru astfel de produse.
(2) Nu pot fi respinse comenzile prioritare pe motiv de existenţã a unei comenzi obişnuite sau cu prioritate inferioarã.
(3) Comenzile de stat sau cu prioritate inferioarã se replanificã dacã acestea interfereazã cu comenzile cu prioritate superioarã.
(4) Pentru acelaşi tip de produs furnizorul nu poate aplica preţuri diferite în raport cu ierarhizarea comenzilor.
ART. 10
(1) Furnizorii pot sã nu accepte comenzi sau subcomenzi prioritare în urmãtoarele situaţii:
a) termenul de livrare nu poate fi acceptat nici dupã negocierea acestuia cu beneficiarul;
b) comanda se interfereazã cu alta de acelaşi nivel de prioritate acceptatã anterior şi nu poate fi respectat termenul de livrare nici dupã negocierea acestuia cu beneficiarul;
c) beneficiarul nu poate respecta termenele de platã, strict necesare realizãrii produselor sau serviciilor solicitate de furnizor;
d) produsul sau serviciul solicitat nu a fost livrat sau prestat în ultimii 2 ani. Pentru tehnica militarã termenul este de 5 ani;
e) cantitatea comandatã este mai micã decât seria minimã livrabilã şi dupã negocierea acesteia cu beneficiarul.
(2) Termenul de acceptare sau de respingere a unei comenzi sau subcomenzi prioritare este de maximum 10 zile de la data primirii, pentru o comandã cu prioritate simplã, respectiv 5 zile, pentru o comandã cu prioritate mãritã. Termenul de încheiere a contractelor între pãrţi este de pânã la 5 zile de la data acceptãrii comenzii.
(3) Contractele încheiate au acelaşi nivel de prioritate atribuit comenzii.

CAP. III
Contracte prioritare

ART. 11
(1) Pentru comenzile sau subcomenzile prioritare acceptate fãrã obiecţii de furnizori, se încheie contracte între pãrţi, în termenul prevãzut la art. 10 alin. (2). (2) Comenzile sau subcomenzile prioritare acceptate cu obiecţii de furnizor se negociazã şi pe baza lor se încheie contracte între pãrţi.
(3) Contractele încheiate în aceste condiţii devin contracte prioritare.
ART. 12
(1) Rezilierea unui contract prioritar din iniţiativa beneficiarului se face cu suportarea cheltuielilor efectuate de furnizor pânã la primirea comunicãrii scrise în acest sens.
(2) Orice modificare a clauzelor unui contract prioritar din iniţiativa beneficiarului se face numai cu acordul furnizorului şi suportarea cheltuielilor suplimentare aferente.
(3) Toate modificãrile se comunicã şi se acceptã în scris. Acestea se cuprind în acte adiţionale la contractul prioritar iniţial.
ART. 13
(1) Pentru îndeplinirea contractelor prioritare, furnizorii pot beneficia de alocarea resurselor deficitare cu prioritate. În acest scop vor solicita asistenţã specialã Oficiului.
(2) Asistenţa specialã acordatã de Oficiu se materializeazã în: punerea la dispoziţie solicitantului a resurselor existente în rezerva de mobilizare sau rezerva de stat; precizarea unor furnizori producãtori ai resurselor solicitate; sprijin pentru realizarea unor importuri în regim de urgenţã; asistenţã tehnicã, economicã, juridicã şi alte activitãţi în sprijinul finalizãrii contractului prioritar.
(3) Solicitarea pentru asistenţa specialã va fi fãcutã în scris şi va fi fundamentatã în detaliu.
ART. 14
Asistenţa specialã nu poate fi acordatã în cazul solicitãrii unui avantaj privind preţul, modificãrii termenelor de livrare prevãzute în contractul prioritar, creãrii unor avantaje concurenţiale sau favorizãrii solicitantului ori a altui agent economic.
ART. 15
(1) Oficiul identificã produsele sau serviciile cuprinse în lista prevãzutã la art. 1 alin. (3), care pot face obiectul contractelor prioritare ce beneficiazã de asistenţã specialã.
(2) Agenţii economici care au stabilite sarcini prin planul de mobilizare pentru realizarea produselor nominalizate în lista prevãzutã la alin. (1) transmit din timp de pace Oficiului, la cererea acestuia, necesarul de resurse strategice ce se supun monitorizãrii.

CAP. IV
Alocarea resurselor

ART. 16
(1) Resursele folosite de sistem pentru realizarea contractelor prioritare sunt materiale, energetice, umane şi financiare.
(2) Resursele materiale se asigurã din rezervele de mobilizare sau rezervele de stat, producţia agenţilor economici şi din import.
(3) Resursele energetice se asigurã din producţia internã şi din import.
(4) Resursele umane se asigurã prin mobilizare la locul de muncã a unor specialişti sau prin prestãri de servicii, în condiţiile legii.
(5) Resursele financiare se asigurã de la bugetul de stat, prin ordonatorii principali de credite din cadrul forţelor sistemului naţional de apãrare care încheie contracte prioritare.
ART. 17
(1) Resursele materiale constituite în rezervele de mobilizare sau rezervele de stat se alocã prin ordin al şefului Oficiului.
(2) Resursele materiale şi energetice din producţia agenţilor economici se alocã pe baza comenzilor/contractelor prioritare.
(3) Resursele materiale şi energetice din import se alocã pe baza comenzilor/contractelor prioritare încheiate cu agenţiile specializate în operaţiuni de import.
ART. 18
Dispoziţia de alocare a resurselor din rezervele de mobilizare şi rezervele de stat conţine ca elemente de identificare: emitentul, simbolul şi numãrul de înregistrare ale comenzii prioritare, denumirea şi cantitatea produselor repartizate, data emiterii, data punerii la dispoziţie şi modalitatea de platã.
ART. 19
(1) Pentru realizarea produselor sau serviciilor cuprinse în contractele prioritare, furnizorii utilizeazã toate resursele existente în stocurile proprii.
(2) Resursele care nu pot fi asigurate din stocurile proprii sunt alocate din rezerva de stat sau rezervele de mobilizare ori sunt solicitate prin subcomenzi prioritare altor furnizori.
ART. 20
(1) Oficiul controleazã la agenţii economici implicaţi condiţiile ce au determinat neacceptarea unor comenzi prioritare şi modul de folosire a resurselor alocate sau aprovizionate prin subcomenzi prioritare.
(2) Controlul se desfãşoarã sub formã de audit, investigaţii, anchete sau alte forme.
ART. 21
(1) Resursele din import se asigurã în regim de urgenţã de agenţii economici producãtori sau de alţi agenţi economici specializaţi în operaţiuni de import-export.
(2) Autoritãţile administraţiei publice cu atribuţii în domeniul comerţului exterior acordã în aceste cazuri asistenţã de specialitate.
ART. 22
Autoritãţile administraţiei publice cu atribuţii în domeniul comerţului exterior, la cererea Oficiului, emit decizii de limitare la export a unor produse strict necesare realizãrii contractelor prioritare. În acest scop contractele încheiate se anuleazã sau se decaleazã, eventualele daune fiind suportate de bugetul de stat.
ART. 23
(1) Toate contractele prioritare se finanţeazã de la bugetul de stat prin beneficiarii comenzilor de stat.
(2) Fondurile destinate contractelor prioritare se asigurã cu acelaşi regim de prioritate.
(3) Importurile realizate prin contracte prioritare pot fi finanţate prin credite guvernamentale acordate cu prioritate.

CAP. V
Sancţiuni

ART. 24
Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage rãspunderea materialã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 25
(1) Nerespectarea termenelor prevãzute la art. 10 alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 500.000.000 lei.
(2) Personalul Oficiului, împuternicit de şeful acestuia, constatã contravenţiile şi aplicã amenzile prevãzute la alin. (1).
(3) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 26
Prevederile prezentului regulament nu se aplicã resurselor de hranã şi celor destinate asigurãrii sãnãtãţii.
ART. 27
Importul unor produse cu importanţã majorã pentru susţinerea efortului de apãrare, realizat direct de componentele sistemului naţional de apãrare, poate beneficia de sprijinul sistemului.
ART. 28
Furnizorii nu pot solicita, influenţa sau permite altor agenţi economici sã desfãşoare acţiuni interzise de prezentul regulament.
ART. 29
Furnizorului nu i se pot imputa eventuale daune sau penalitãţi, dacã s-a conformat dispoziţiilor prezentului regulament.
ART. 30
(1) Nivelul de clasificare a comenzilor prioritare se atribuie de cãtre Oficiu.
(2) Nivelul de clasificare a contractelor prioritare se atribuie de cãtre beneficiari.
(3) Documentele privind execuţia comenzilor prioritare se pãstreazã potrivit legii.
ART. 31
Formularistica necesarã punerii în aplicare a prezentului regulament se aprobã prin ordin al şefului Oficiului.

--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016