Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 iulie 2010  privind definitivarea in functie si promovarea in grade profesionale a personalului din serviciile de probatiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 iulie 2010 privind definitivarea in functie si promovarea in grade profesionale a personalului din serviciile de probatiune

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 9 august 2010

CAP. I
Definitivarea în funcţie a personalului din serviciile de probaţiune

ART. 1
Definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi se face pe bazã de examen, în raport cu vechimea în specialitate, precum şi cu rezultatele obţinute în urma susţinerii examenului de definitivare.
ART. 2
(1) Vechimea minimã necesarã pentru prezentarea la examenul de definitivare în funcţie este cea prevãzutã la <>art. 8 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de probaţiune.
(2) Se pot înscrie la examenul de definitivare în funcţie inclusiv consilierii de probaţiune debutanţi al cãror stagiu se împlineşte pânã în ziua de susţinere a examenului de definitivare.
ART. 3
Data şi locul susţinerii examenului de definitivare în funcţie, precum şi tematica, actele necesare înscrierii şi termenul de depunere a acestora se stabilesc de cãtre Direcţia de probaţiune împreunã cu Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, se publicã pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalelor cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizãrii acestuia.
ART. 4
(1) Pentru examenul de definitivare în funcţie, ministrul justiţiei numeşte prin ordin:
a) comisia de organizare;
b) comisia de verificare a cunoştinţelor;
c) comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri şi un secretar.
(3) Din comisii fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune şi ai Direcţiei resurse umane din Ministerul Justiţiei.
(4) Nu pot face parte din comisiile prevãzute la alin. (1) persoanele care sunt soţi, rude sau afini pânã la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la examenul de definitivare în funcţie.
(5) Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate semneazã o declaraţie pe propria rãspundere, în care precizeazã cã:
a) nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (4);
b) va respecta secretul şi confidenţialitatea lucrãrilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
ART. 5
(1) Comisia de organizare are urmãtoarele atribuţii:
a) centralizeazã cererile de înscriere la examen, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la examen, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examen şi afişeazã lista finalã a candidaţilor;
b) asigurã afişarea rezultatelor probelor de examen şi a rezultatelor finale ale examenului;
c) asigurã transmiterea rezultatelor examenului cãtre Direcţia de probaţiune;
d) îndeplineşte orice sarcini necesare pentru buna desfãşurare a examenului.
(2) Comisia de verificare a cunoştinţelor are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã subiectele pentru examenul de definitivare;
b) stabileşte baremul de notare a lucrãrilor scrise;
c) noteazã lucrãrile scrise ale candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate lucrãrilor de cãtre fiecare membru al comisiei;
d) recorecteazã şi stabileşte nota finalã acordatã fiecãrui subiect al probei, dacã existã o diferenţã în notare mai mare de douã puncte între corectori;
e) comunicã în scris rezultatele probei cãtre comisia de organizare, în vederea afişãrii acestora.
(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea lucrãrilor scrise;
b) comunicã în scris comisiei de organizare rezultatele soluţionãrii contestaţiilor, în vederea afişãrii acestora.
ART. 6
(1) Examenul de definitivare în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi constã, în mod obligatoriu, într-o probã scrisã cu caracter teoretic şi o probã scrisã cu caracter practic.
(2) Proba teoreticã are ca obiect testarea cunoştinţelor privind: metodologia activitãţii de protecţie a victimelor, instituţii de drept penal şi procedurã penalã, criminologie, dezvoltare instituţionalã şi cooperare instituţionalã, informaticã socialã, sãnãtate mentalã şi infracţiune, problema dependenţei, sociologie aplicatã şi psihologia dezvoltãrii.
(3) Proba practicã constã în întocmirea unei lucrãri scrise cu caracter aplicativ.
(4) Proba scrisã cu caracter teoretic şi proba scrisã cu caracter practic se susţin în cadrul aceleiaşi lucrãri.
ART. 7
(1) Candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la examenul de definitivare în funcţie se prezintã la proba scrisã teoreticã şi la proba scrisã practicã.
(2) Intrarea candidaţilor în sãlile în care se desfãşoarã examenul de definitivare în funcţie se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate, cu cel puţin jumãtate de orã înainte de începerea probei scrise. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat pãstreazã pe bancã actul de identitate, pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe listã se menţioneazã prezenţa fiecãrui candidat.
(3) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiectele pierd dreptul de a mai susţine examenul. Este interzisã intrarea în salã a candidaţilor cu mijloace de comunicare la distanţã, computere personale, PDA - uri etc.
(4) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se foloseşte numai cernealã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, iar dacã este necesar, cernealã sau pixuri.
(5) Înainte de dictarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã sã fie lipit, pe care se aplicã ştampila Ministerului Justiţiei - Direcţia de probaţiune şi semnãtura unuia dintre membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor.
(6) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile în care se desfãşoarã examenul de definitivare au acces numai membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor şi persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei.
(7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii este cel stabilit de comisia de verificare a cunoştinţelor; dupã expirarea timpului stabilit pentru proba scrisã, responsabilul de salã strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi şi le predã comisiei de verificare a cunoştinţelor, care le înscrie într-un borderou.
(8) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã.
(9) Lucrarea se considerã predatã de cãtre candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre responsabilul de salã şi dupã semnarea de cãtre candidat în borderoul de predare-primire a lucrãrilor.
(10) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de examen de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de examen se face numai cu însoţitor.
(11) Pentru asigurarea ordinii în timpul examenului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei pot redistribui candidaţii în salã.
(12) Orice fraudã sau încercare de fraudã doveditã se sancţioneazã prin eliminarea din examen; în aceste cazuri, responsabilul de salã îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
(13) La finalizarea probei scrise, baremul de corectare se afişeazã pe uşa sãlii/sãlilor în care se desfãşoarã examenul de definitivare şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.
ART. 8
(1) Fiecare lucrare este notatã de la 0 la 10. Nu se acordã puncte din oficiu.
(2) Media finalã a examenului de definitivare în funcţie se calculeazã ca medie aritmeticã între notele obţinute la cele douã probe.
(3) Sunt declaraţi admişi în urma examenului de definitivare în funcţie consilierii de probaţiune debutanţi care au obţinut media finalã de minimum 7 la examen, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre cele douã probe.
ART. 9
Rezultatele examenului de definitivare în funcţie se publicã pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de 10 zile lucrãtoare de la susţinerea examenului şi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalului pe lângã care funcţioneazã serviciul unde îşi desfãşoarã activitatea candidatul, întocmindu-se un proces-verbal privind data şi ora afişãrii acestora.
ART. 10
(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele examenului de definitivare în funcţie pot depune contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor, la Direcţia de probaţiune din Ministerul Justiţiei.
(2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de maximum 10 zile de la depunerea acestora.
(3) Rezultatele obţinute de candidaţi în urma soluţionãrii contestaţiilor, precum şi rezultatele finale ale examenului de definitivare în funcţie se publicã pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalului pe lângã care funcţioneazã serviciul unde îşi desfãşoarã activitatea candidatul.

CAP. II
Promovarea în grade profesionale a personalului din serviciile de probaţiune

ART. 11
Promovarea în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi promovarea în gradul I a inspectorilor de probaţiune se fac pe bazã de concurs, în raport cu vechimea în specialitate, competenţa profesionalã, rezultatele obţinute în activitate şi cu numãrul de posturi scoase la concurs.
ART. 12
(1) Vechimea minimã necesarã pentru prezentarea la concursul de promovare în grade profesionale este cea prevãzutã la art. 8 alin. (1) lit. b)-d) şi la <>art. 17 alin. (1) din Legea nr. 123/2006 .
(2) Nu se pot înscrie la concursul de promovare în grade profesionale consilierii de probaţiune sau inspectorii de probaţiune care au obţinut calificativul "foarte slab" sau "slab" la ultima evaluare a performanţelor profesionale.
ART. 13
Data şi locul susţinerii concursului pentru promovarea în grade profesionale, precum şi tematica, actele necesare înscrierii, termenul de depunere a acestora şi a lucrãrilor de disertaţie şi numãrul posturilor pentru care se organizeazã concursul de promovare în grade profesionale se stabilesc de cãtre Direcţia de probaţiune împreunã cu Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, se publicã pe site-ul Ministerului Justiţiei şi se afişeazã la sediul Ministerului Justiţiei şi al tribunalelor cu cel puţin 60 de zile înainte de data organizãrii acestuia.
ART. 14
(1) Concursul de promovare în gradele I şi II a consilierilor de probaţiune, precum şi cel de promovare în gradul I a inspectorilor de probaţiune constau în întocmirea unei lucrãri de disertaţie într-una dintre urmãtoarele teme: protecţia victimelor, reintegrarea socialã şi supravegherea infractorilor, metodologia activitãţii de probaţiune, instituţii de drept penal şi procedurã penalã, criminologie, dezvoltare instituţionalã şi cooperare instituţionalã, informaticã socialã, sãnãtate mentalã şi infracţiune, problema dependenţei, sociologie aplicatã şi psihologia dezvoltãrii.
(2) Lucrarea de disertaţie se prezintã în faţa unei comisii constituite în acest sens.
(3) Întocmirea şi prezentarea lucrãrii de disertaţie trebuie sã respecte urmãtoarele criterii:
a) întinderea maximã de 30 de pagini, tehnoredactate în format A4, font Times New Roman 12, la 11 rând;
b) încadrarea temei alese în tematica concursului de promovare;
c) originalitate în abordarea temei;
d) folosirea acuratã a metodelor şi tehnicilor în raport cu abordarea temei;
e) aplicabilitatea şi utilitatea temei pentru domeniul probaţiunii;
f) încadrarea în timpul stabilit pentru prezentarea lucrãrii;
g) coerenţa prezentãrii şi a expunerii;
h) sintetizarea informaţiilor în cuprinsul prezentãrii;
i) originalitatea prezentãrii şi a prelucrãrii informaţiilor.
ART. 15
(1) Pentru concursul de promovare în grade profesionale, prevederile art. 4 şi 5 se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) În cazul în care examenul de definitivare în funcţie se organizeazã concomitent cu concursul de promovare în grade profesionale, prin ordin al ministrului justiţiei se pot numi comisii comune de examen/concurs.
ART. 16
(1) În conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2) şi cu cele ale art. 15, candidaţii la concursul de promovare în grade profesionale prezintã lucrarea de disertaţie în faţa comisiei de verificare a cunoştinţelor.
(2) Prezentarea lucrãrii de disertaţie se înregistreazã audio, iar înregistrãrile sunt utilizate exclusiv în cadrul concursului.
ART. 17
(1) Fiecare membru al comisiei de verificare a cunoştinţelor acordã o notã pentru întocmirea şi prezentarea lucrãrii de disertaţie, cu luarea în considerare a criteriilor prevãzute la art. 14 alin. (3).
(2) Prevederile art. 8 alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Sunt declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale, consilierii de probaţiune şi inspectorii de probaţiune care au obţinut nota finalã de minimum 8 la lucrarea de disertaţie.
ART. 18
Pentru concursul de promovare în grade profesionale, prevederile art. 9 şi 10 se aplicã în mod corespunzãtor.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 19
(1) Consilierii de probaţiune debutanţi declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie sunt numiţi pe posturi de consilier de probaţiune gradul III de la data afişãrii rezultatelor finale ale examenului şi sunt salarizaţi corespunzãtor acestui grad.
(2) Neprezentarea nejustificatã a consilierilor de probaţiune debutanţi la examenul de definitivare în funcţie la prima sesiune dupã încheierea stagiului sau respingerea acestora la douã sesiuni atrage eliberarea din funcţie.
ART. 20
(1) Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalitãţile legate de definitivarea în funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi care au fost declaraţi admişi la examenul de definitivare în funcţie, în termen de maximum 30 de zile de la data afişãrii rezultatelor finale ale examenului.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul eliberãrii din funcţie a consilierilor de probaţiune debutanţi aflaţi în una dintre situaţiile prevãzute la art. 19 alin. (2).
ART. 21
(1) Promovarea consilierilor de probaţiune şi a inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale se face de la data afişãrii rezultatelor finale ale concursului, în ordinea descrescãtoare a notelor obţinute şi în limita posturilor pentru care s-a organizat concursul.
(2) Promovarea consilierilor de probaţiune se face numai în gradul imediat superior.
ART. 22
Ministerul Justiţiei îndeplineşte formalitãţile legate de promovarea şi salarizarea corespunzãtoare a consilierilor de probaţiune şi inspectorilor de probaţiune declaraţi admişi la concursul de promovare în grade profesionale, în termen de maximum 30 de zile de la data afişãrii rezultatelor finale.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016