Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 ianuarie 2003  privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, precum si a celor scoase din rezervele proprii, aflate in administrarea Ministerului de Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 ianuarie 2003 privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, precum si a celor scoase din rezervele proprii, aflate in administrarea Ministerului de Interne

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 18 februarie 2003

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Bunurile aflate în administrarea Ministerului de Interne, scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla ori ca bunuri rezultate în urma dezmembrarii sau demolarii, prin licitaţie, selecţie de oferte, negociere directa, valorificare directa fãrã organizare de licitaţie şi prin transmitere fãrã plata la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
ART. 2
În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clãdirilor şi terenurilor.
ART. 3
Asupra bunurilor scoase din funcţiune potrivit reglementãrilor în vigoare, care urmeazã sa fie valorificate, se interzice efectuarea oricãror lucrãri care necesita manopera şi materiale pentru schimbarea stãrii tehnice în care se aflau la data scoaterii din funcţiune (folosinta), cu excepţia cazurilor prevãzute în prezentul regulament.
ART. 4
(1) Bunurile pentru care s-a obţinut aprobarea de valorificare rãmân în evidenta şi în administrarea unitãţilor deţinãtoare sau a centrelor de colectare pana la predarea lor efectivã.
(2) Unitãţile deţinãtoare rãspund de pãstrarea bunurilor care urmeazã a fi valorificate, de starea tehnica şi completarea prevãzute în documentele de evaluare, pana la predarea lor cumpãrãtorului.
ART. 5
(1) Bunurile care implica apãrarea tarii, ordinea publica şi siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datoritã caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate vor fi valorificate, la intern, prin selecţie de oferte sau negociere directa, prin agenţi economici autorizaţi în producţia, comercializarea unor asemenea bunuri, iar la extern, prin Regia Autonomã "Rami-Dacia".
(2) Armamentul uşor de infanterie, precum şi munitia aferentã din stocurile excedentare ale Ministerului de Interne pot fi valorificate prin negociere directa cu Asociaţia Generalã a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din România, persoana juridicã romana de utilitate publica, în numele şi pentru organizaţiile vanatoresti afiliate, dar numai în scopul asigurãrii pazei fondului de vanatoare pe care acestea îl gestioneazã.
(3) Nu fac obiectul valorificãrii aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de informaţii cu caracter secret. Aceste bunuri, dupã scoaterea din funcţiune sau declasare, dupã caz, se caseazã potrivit normelor în vigoare.
ART. 6
(1) Bunurile dezafectate de dotãrile specific militare, precum şi cele care se folosesc în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la persoane fizice şi juridice, prin licitaţie publica, selecţie de oferte, negociere directa.
(2) Deşeurile nerefolosibile nu se valorifica, ci se distrug.
ART. 7
Prevederile prezentului regulament se aplica şi pentru bunurile materiale din rezervele proprii, în urmãtoarele condiţii:
a) bunurile nu au putut fi improspatate sau pãstrarea lor în depozitare ar duce la deprecieri ori stãri periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercãri în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;
b) bunurile nu mai sunt necesare, au devenit excedentare, nu mai sunt prevãzute în inzestrarea unitãţilor, nu se mai fabrica sau din cauza uzurii fizice ori morale nu mai corespund destinaţiei şi fac obiectul înlocuirii cu tehnica performanta de acelaşi tip.
ART. 8
La cererea expresã a unor instituţii publice ordonatorul principal de credite poate aproba transmiterea fãrã plata a bunurilor scoase din funcţiune, fãrã a se recurge la vreuna dintre formele de valorificare prevãzute la art. 6 alin. (1).

CAP. 2
Evaluarea bunurilor

ART. 9
(1) Bunurile care urmeazã sa fie valorificate prin procedurile prevãzute la art. 6 se evalueaza, la intern, de o comisie numita prin ordin al ordonatorului de credite în a cãrui administrare nemijlocitã se afla acestea, iar la extern, prin ordin al ordonatorului principal de credite.
(2) Comisia de evaluare se compune din cel puţin 3 membri cu experienta şi probitate morala, dintre care, în mod obligatoriu, un specialist din compartimentul financiar-contabilitate, restul membrilor provenind din cadrul personalului cu pregãtire profesionalã de specialitate în domeniul din care fac parte bunurile care se valorifica.
ART. 10
(1) Comisia de evaluare stabileşte preţul iniţial de vânzare, conform reglementãrilor în vigoare, şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus aprobãrii ordonatorului de credite al unitãţii care are în evidenta contabila bunurile ce urmeazã sa fie valorificate.
(2) Prin acest raport comisia de evaluare va supune totodatã spre aprobare ordonatorului de credite şi eventualele preţuri diminuate potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) lit. b) şi c).
(3) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere preţul pieţei la bunurile de acelaşi fel, perioada în care au fost utilizate, gradul de uzura şi starea tehnica în care se afla.

CAP. 3
Valorificarea la intern

ART. 11
(1) Procedurile de valorificare se organizeazã de cãtre ordonatorii de credite care au în administrare bunurile respective, prin structurile de specialitate din subordine.
(2) Locul de desfãşurare a fiecãrei proceduri va fi stabilit de cãtre organizatorul acesteia.
ART. 12
În cazul bunurilor din rezervele proprii, întocmirea şi aprobarea programelor de valorificare, precum şi structurile abilitate sa organizeze proceduri de valorificare se stabilesc prin instrucţiuni interne.

SECŢIUNEA 1
Valorificarea prin licitaţie publica deschisã cu strigare

ART. 13
(1) Conducãtorul unitãţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formatã din minimum 3 membri cu experienta profesionalã şi probitate morala, în urmãtoarea componenta:
a) preşedintele comisiei de licitaţie;
b) secretarul comisiei de licitaţie;
c) membri - specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.
ART. 14
(1) În vederea asigurãrii transparenţei organizatorul licitaţiei va publica un anunţ de vânzare cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.
(2) Anunţul de vânzare se avizeazã de comisia de licitaţie înainte de a fi publicat.
ART. 15
(1) Anunţul de vânzare la licitaţie pentru bunurile al cãror preţ iniţial de vânzare este de peste 500 euro/produs se va publica prin grija organizatorului, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilitã pentru licitaţie, într-o publicaţie cu difuzare la nivel naţional.
(2) Anunţul prevãzut la alin. (1) se va afişa, la aceeaşi data, atât la sediul organizatorului, cat şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã organizatorul licitaţiei.
(3) În cazul bunurilor al cãror preţ iniţial de vânzare este sub 500 euro/produs publicitatea se va face numai prin afişarea anunţului prevãzut la alin. (1), la sediul organizatorului şi la sediul autoritãţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorialã funcţioneazã organizatorul licitaţiei.
ART. 16
Anunţul de vânzare la licitaţie va conţine urmãtoarele date:
a) denumirea şi adresa unitãţii organizatoare a licitaţiei;
b) obiectul licitaţiei;
c) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;
d) locul, data şi ora ţinerii licitaţiei, precum şi datele de desfãşurare a urmãtoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;
e) numãrul de telefon şi/sau fax, precum şi adresa de e-mail de unde se pot obţine informaţii suplimentare.
ART. 17
(1) Organizatorul licitaţiei va întocmi şi va pune la dispoziţie persoanelor fizice şi juridice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii licitaţiei, urmãtoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fişele tehnice ale bunurilor scoase la licitaţie (în care se vor face şi precizãri referitoare la starea de funcţionare a acestora);
c) modelul contractului de vânzare-cumpãrare, conţinând clauzele asiguratorii pe care comisia de licitaţie le considera necesare pentru a fi introduse, precum şi modelul declaraţiei participantului la licitaţie de acceptare a modelului contractului de vânzare-cumpãrare;
d) liste, cataloage etc.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitaţiei;
b) cantitatea oferitã şi locul de depozitare;
c) preţul de începere a licitaţiei şi valoarea saltului de supralicitare;
d) modalitãţi de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de cãtre participanţii la licitaţie;
f) data şi locul de desfãşurare a licitaţiei;
g) modul de desfãşurare a licitaţiei;
h) data şi locul depunerii garanţiei de participare la licitaţie;
i) condiţiile de admitere la licitaţie, precum şi clauzele asiguratorii privind pierderea garanţiei de participare.
(3) Caietul de sarcini se aproba de conducãtorul unitãţii organizatoare.
(4) Costul documentelor prevãzute la alin. (1) reprezintã contravaloarea redactarii şi multiplicãrii acestora.
ART. 18
Organizatorul are obligaţia sa rãspundã în scris, prin telex, fax sau Internet, înainte de termenul de depunere a documentelor, la toate solicitarile referitoare la documentele licitaţiei, formulate de persoanele care le-au achiziţionat, denumite în continuare licitatori.
ART. 19
Modificarea documentelor licitaţiei, efectuatã de organizator din proprie initiativa sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificatã în scris tuturor licitatorilor cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
ART. 20
(1) Garanţia de participare este stabilitã de comisia de licitaţie, reprezentând 5-10% din preţurile iniţiale de vânzare stabilite în urma evaluãrii bunurilor, şi se depune în contul organizatorului licitaţiei sau la casieria acestuia cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înaintea desfãşurãrii licitaţiei.
(2) Licitatorii care nu oferã în timpul desfãşurãrii licitaţiei cel puţin preţul de pornire pierd garanţia de participare.
(3) Garanţia de participare se restituie licitatorilor cãrora nu li s-au adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitaţie, în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii acesteia.
ART. 21
(1) La licitaţiile de vânzare a bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridicã care va prezenta urmãtoarele documente:
a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberata de casieria organizatorului (taxa de participare se determina în funcţie de cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfãşurarea licitaţiei);
b) dovada virarii în contul organizatorului a garanţiei de participare sau chitanţa de depunere a acesteia, eliberata de casieria organizatorului;
c) copie de pe certificatul de înmatriculare în Registrul comerţului sau, dupã caz, de pe certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.
(2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de organizator cu cel mult 5 zile lucrãtoare înaintea datei stabilite pentru ţinerea licitaţiei de vânzare a bunurilor.
ART. 22
(1) La licitaţie nu pot participa în calitate de licitatori membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici soţul sau rudele ori afinii pana la gradul IV inclusiv ai acestora.
(2) Membrii comisiilor de evaluare şi de licitaţie, înainte de şedinţa de licitaţie, au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de impartialitate, prin care sa confirme ca nu se afla în nici una dintre situaţiile urmãtoare:
a) este soţ sau ruda ori afin pana la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre licitatori;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul dintre licitatori ori a fãcut parte din consiliul de administraţie sau din orice alt organ de conducere ori de administraţie al acestora;
c) deţine pãrţi sociale sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre licitatori.
ART. 23
Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de data desfãşurãrii licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând potentialii cumpãrãtori acceptaţi, excluzând de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate şi la termenul stabilit prin caietul de sarcini documentele de participare.
ART. 24
Solicitanţilor care prezintã chitanţa de plata a taxei de participare la licitaţie li se permite examinarea amãnunţitã a bunurilor, la locul în care acestea se afla, fãrã punerea în funcţiune sau efectuarea de probe.
ART. 25
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenta tuturor membrilor comisiei, şedinţa fiind condusã de preşedintele comisiei de licitaţie.
(2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie verifica dacã sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfãşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenta participanţilor prin completarea unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeşte lista celor excluşi şi motivele excluderii, dupã care anunta obiectul licitaţiei şi preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.
(3) Participanţii la licitaţia publica cu strigare vor prezenta oferta de preţ prin strigare. Oferta de preţ trebuie sa respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferitã de licitator.
(4) Dacã la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea bunului licitat în favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.
(5) Dupã anunţarea verbalã a castigatorului preşedintele comisiei de licitaţie declara închisã licitaţia, iar secretarul comisiei întocmeşte un proces-verbal care se semneazã de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.
(6) Procesul-verbal împreunã cu documentele privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei se arhiveaza la sediul organizatorului, constituind baza legalã a încheierii contractului de vânzare-cumpãrare. Un exemplar al procesului-verbal se va trimite unitãţii în gestiunea cãreia se afla bunurile.
ART. 26
(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la licitaţie se depun la sediul organizatorului licitaţiei, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
(2) Organizatorul este obligat sa soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acestora.
ART. 27
(1) Câştigãtorul licitaţiei are obligaţia sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data licitaţiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului câştigãtorul pierde garanţia de participare.
(2) Dacã s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vânzare-cumpãrare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia.
ART. 28
(1) În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se va proceda dupã cum urmeazã:
a) în situaţia în care se prezintã un singur licitator a cãrui oferta este corespunzãtoare, comisia adjudeca bunurile în favoarea acestuia, la preţul iniţial. Se întocmeşte un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele pãrţi, care va constitui temeiul legal de încheiere a contractului de vânzare-cumpãrare;
b) în cazul în care nu s-a prezentat nici un licitator, licitaţia se va repeta dupã trecerea a cel puţin 15 zile de la data organizãrii precedentei licitaţii, iar preţul iniţial va fi diminuat cu pana la 20%. Dacã se prezintã un singur licitator a cãrui oferta este corespunzãtoare, se procedeazã potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul iniţial, diminuat;
c) în cazul în care nici la a doua licitaţie nu se prezintã nici un licitator, licitaţia va fi reluatã dupã cel puţin 5 zile, iar preţul va fi diminuat cu pana la 40% fata de prima licitaţie (preţul de pornire). Dacã se prezintã un singur licitator a cãrui oferta este corespunzãtoare, se procedeazã potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul iniţial, diminuat;
d) în cazul în care nici de aceasta data nu s-a prezentat cel puţin un licitator, comisia de licitaţie informeazã în scris ordonatorul de credite care are în administrare bunurile, pentru ca acesta sa dispunã mãsuri în vederea valorificãrii acestora potrivit prevederilor <>art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 , sau casarea respectivelor bunuri, dupã caz.
(2) Pentru bunurile care fac obiectul <>Ordonanţei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apãrãrii naţionale, aprobatã prin <>Legea nr. 50/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va proceda dupã cum urmeazã:
a) în cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se încheie proces-verbal de constatare, urmând ca licitaţia sa se repete, dupã cel mult 15 zile de la stabilirea de cãtre structura specializatã a noilor condiţii de valorificare;
b) în situaţia în care preţul rezultat în urma procedurilor de valorificare la extern se situeaza sub preţul de pornire determinat de comisia de evaluare, valorificarea la acest preţ se va efectua numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite, iar influentele negative determinate de eventualele diferenţe de preţ se vor suporta din fondurile bugetare alocate în anul urmãtor pentru reîntregirea, completarea şi creşterea nivelurilor rezervelor proprii.
(3) În situaţia în care dupã a treia licitaţie bunurile nu au fost adjudecate, organizatorul licitaţiei informeazã în scris structura specializatã, pentru ca aceasta sa dispunã mãsuri în vederea scoaterii din funcţiune sau declasarea şi valorificarea prin transmitere fãrã plata ori casarea, dupã caz, a bunurilor.
ART. 29
(1) Organizatorul licitaţiei poate sa anuleze licitaţia, pana la închiderea acesteia, în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) nici un licitator nu a oferit preţul de pornire;
b) nu au fost întrunite condiţiile de calificare de nici unul dintre licitatori;
c) nu a fost asigurat nivelul corespunzãtor al concurentei în urma descalificarii unor licitatori.
(2) Decizia de anulare a licitaţiei obliga organizatorul sa comunice în scris tuturor participanţilor urmãtoarele date:
a) încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea documentelor;
b) motivul anulãrii procedurii;
c) restituirea garanţiei de participare, cu excepţia situaţiei prevãzute la alin. (1) lit. a).

SECŢIUNEA a 2-a
Valorificare prin selecţie de oferte

ART. 30
(1) Procedura selecţiei de oferte de preţ se aplica la valorificarea bunurilor prevãzute la art. 5 şi consta în solicitarea, fãrã publicarea unui anunţ în acest sens, a unor oferte de preţ de la cel puţin 2 potenţiali cumpãrãtori.
(2) Invitaţiile de participare la aceasta procedura trebuie sa conţinã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) obiectul selecţiei de oferte;
b) modalitatea de transmitere a ofertei;
c) cantitatea oferitã;
d) preţul minim de începere a procedurii;
e) informaţii privind starea bunurilor ce fac obiectul valorificãrii;
f) locul şi termenul limita de prezentare a ofertei;
g) data şi locul depunerii garanţiei de participare la selecţia de oferte.
(3) Fiecare ofertant are voie sa prezinte o singura oferta de preţ, pe care nu o poate schimba.
(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, semnate de cãtre ofertant, în plic închis şi sigilat.
(5) Cuantumul garanţiei de participare reprezintã 5-10% din preţurile iniţiale de vânzare stabilite în urma evaluãrii bunurilor.
ART. 31
(1) Conducãtorul unitãţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii selecţiei de oferte, comisia de selecţie formatã din minimum 3 membri cu experienta profesionalã şi probitate morala, în urmãtoarea componenta:
a) preşedintele comisiei de selecţie;
b) secretarul comisiei de selecţie;
c) membri -specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic.
(2) Nu pot face parte din comisia de selecţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.
(3) Comisia de selecţie are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate în invitaţia de participare. Ofertele sunt analizate în prezenta tuturor membrilor comisiei, iar rezultatul se consemneazã într-un proces-verbal.
ART. 32
(1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de selecţie verifica modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.
(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de selecţie, care are obligaţia de a anunta urmãtoarele informaţii:
a) denumirea (numele) ofertanţilor;
b) retragerile de oferte;
c) existenta documentelor solicitate;
d) preţul oferit;
e) orice alte detalii şi precizãri pe care comisia de selecţie le considera necesare.
ART. 33
Comisia de selecţie are obligaţia de a evalua toate ofertele corespunzãtoare şi, în urma acestei evaluãri, de a stabili oferta câştigãtoare.
ART. 34
Evaluarea ofertelor se va face pe baza criteriului "preţul cel mai mare" şi se va realiza prin compararea preţurilor fiecãrei oferte. Se va întocmi clasamentul, în ordinea descrescãtoare a preţurilor, stabilindu-se astfel oferta câştigãtoare.
ART. 35
Contractul de vânzare-cumpãrare se încheie cu ofertantul care a oferit preţul cel mai mare.
ART. 36
(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la selecţie se depun la sediul organizatorului selecţiei, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.
(2) Organizatorul selecţiei este obligat sa soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrãtoare de la depunerea acestora.
ART. 37
(1) Câştigãtorul selecţiei este obligat sa semneze contractul de vânzare-cumpãrare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data selecţiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului câştigãtorul pierde garanţia de participare.
(2) Dacã s-a formulat o contestaţie la selecţie, contractul de vânzare-cumpãrare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia.
ART. 38
În cazul în care pana la data stabilitã nu se primesc oferte la preţul de evaluare, se va încheia un proce-sverbal de constatare, iar bunurile se vor valorifica potrivit prevederilor <>art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 28/2001 .

SECŢIUNEA a 3-a
Valorificarea prin negociere directa

ART. 39
Valorificarea prin negociere directa se aplica la bunurile prevãzute la art. 5 sau, în cazul aplicãrii procedurii selecţiei de oferte, când mai mulţi ofertanţi oferã acelaşi preţ, egal sau mai mare decât cel de evaluare a bunului, situaţie în care comisia de selecţie va organiza şedinţa de negociere în cel mult 10 zile de la organizarea selecţiei.
ART. 40
Negocierea directa se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) consultarea ofertantului, negocierea preţului şi stabilirea prevederilor finale privind conţinutul clauzelor contractuale, intocmindu-se în acest sens un proces-verbal care se semneazã de cãtre ambele pãrţi;
b) încheierea contractului de vânzare-cumpãrare.
ART. 41
Preţul negociat nu poate fi mai mic decât cel iniţial de pornire.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 42
Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directa, schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri sau care nu au fost transmise fãrã plata altor instituţii publice, pot fi valorificate, cu aprobarea ordonatorului de credite al unitãţii care le are în administrare, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile, prin oferte de preţ negociabil. În cazul în care s-au desfãşurat negocierile de preţ, acestea se vor consemna într-un proces-verbal de negociere.
ART. 43
Bunurile care nu au putut fi valorificate prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directa, schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri sau care nu au fost transmise fãrã plata altor instituţii publice şi care nu au putut fi valorificate în condiţiile art. 42, vor fi casate conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 44
Veniturile realizate din valorificarea bunurilor potrivit prezentului regulament vor fi utilizate conform dispoziţiilor legale în vigoare.



─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016