Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 23 august 2010  de organizare si functionare a casei corpului didactic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 23 august 2010 de organizare si functionare a casei corpului didactic

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 8 septembrie 2010

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Casa corpului didactic este unitate conexã a învãţãmântului preuniversitar, care funcţioneazã în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza prevederilor <>art. 50 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Casa corpului didactic poate organiza filiale în judeţ, respectiv în sectoarele municipiului Bucureşti.
ART. 2
(1) Casa corpului didactic este instituţie cu personalitate juridicã, cu sediu, patrimoniu, siglã şi sigiliu, subordonatã metodologic Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Pe plan local, activitatea casei corpului didactic este coordonatã şi controlatã de inspectoratul şcolar, conform prevederilor <>art. 142 alin. (m) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovaţia şi reforma în educaţie, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personalã şi profesionalã a personalului din învãţãmântul preuniversitar, în corelaţie cu standardele profesionale pentru profesiunea didacticã, standardele de calitate şi competenţele profesionale.
ART. 4
Casa corpului didactic are ca obiectiv principal organizarea activitãţilor de formare continuã şi a activitãţilor cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar, în conformitate cu prevederile <>art. 162 alin. (1) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Funcţiile casei corpului didactic:
a) organizator de programe de formare continuã pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din învãţãmântul preuniversitar;
b) centru de resurse, inovaţie şi expertizã în formarea continuã a personalului didactic şi a managerilor educaţionali;
c) centru de informare-documentare şi consultanţã pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar;
d) centru de iniţiere şi de organizare de activitãţi ştiinţifice, metodice şi culturale;
e) editare şi difuzare de carte şi publicaţii;
f) consiliere în managementul proceselor de dezvoltare personalã şi organizaţionalã;
g) centru metodologic pentru bibliotecarii şi documentariştii din învãţãmântul preuniversitar;
h) marketing educaţional: analiza nevoilor de formare, definirea produselor şi serviciilor oferite (oferta de programe de formare continuã), promovarea şi furnizarea acestora;
i) bancã de date pentru resursele umane cu statut de formator în principalele domenii (curriculum, evaluare, management etc.), inspectori şcolari responsabili cu formarea continuã, consultanţi şi experţi;
j) centru de organizare a activitãţilor de petrecere a timpului liber (excursii tematice, şcoli de varã, festivitãţi jubiliare pentru instituţii/personalitãţi, reuniuni tradiţionale de ziua învãţãtorului, ziua copilului etc., înfiinţarea unui club al cadrelor didactice care sã prilejuiascã întâlniri, schimburi de opinii).
ART. 6
(1) Pentru realizarea programelor proiectate, casa corpului didactic colaboreazã cu specialişti/experţi atât din cadrul instituţiilor furnizoare de pregãtire iniţialã, cât şi al celor de formare continuã - instituţii/organizaţii acreditate de Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Extensia în teritoriu a programelor casei corpului didactic se poate asigura şi prin derularea unor seturi de programe de formare la distanţã.
ART. 7
Casa corpului didactic funcţioneazã şi în calitate de furnizor de programe de formare continuã pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar. Programele de formare continuã oferite de casa corpului didactic în aceastã calitate se vor supune acreditãrii de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 8
Casa corpului didactic stabileşte relaţii de parteneriat cu instituţii de învãţãmânt de toate gradele, institute de cercetare ştiinţificã, societãţi ştiinţifice profesionale, biblioteci, organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale din ţarã şi strãinãtate, persoane fizice/juridice etc., cu atribuţii în domeniul învãţãmântului, educaţiei şi cercetãrii.
ART. 9
Casa corpului didactic are drept de editurã, tipografie, centru de multiplicare, librãrie şi poate realiza mijloace de învãţãmânt, programe pe calculator, material didactic. Casa corpului didactic poate tipãri/edita revistã proprie sau alte tipuri de publicaţii (caiete metodice, studii, ghiduri metodice etc.) în care valorificã şi popularizeazã experienţa şi activitatea de cercetare în educaţie.
ART. 10
Activitãţile casei corpului didactic se desfãşoarã cu prioritate în teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti şi în reţeaua naţionalã a unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 11
(1) Activitatea care se desfãşoarã în şi de cãtre casa corpului didactic este apoliticã şi nediscriminatorie.
(2) În spaţiile aparţinând casei corpului didactic sunt interzise:
- activitãţi contrare prevederilor Constituţiei României, republicatã;
- activitãţi ale partidelor, formaţiunilor politice;
- activitãţi de propagandã politicã sau prozelitism religios;
- activitãţi care încalcã normele generale de moralitate.
(3) Casa corpului didactic poate închiria spaţiile temporar disponibile, în condiţiile respectãrii legislaţiei în vigoare.
ART. 12
(1) Casele corpului didactic pot avea denumirea simplã "Casa Corpului Didactic a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti" sau pot purta numele unei personalitãţi reprezentative din domeniul educaţiei, în semn de recunoaştere a activitãţii depuse.
(2) Atribuirea unei denumiri casei corpului didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, la solicitarea instituţiei, înaintatã Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(3) Solicitarea de aprobare privind atribuirea unei denumiri casei corpului didactic va fi însoţitã de:
- memoriu de fundamentare (expunere de motive);
- decizia consiliului de administraţie al casei corpului didactic;
- acordul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar;
- avizul organelor administraţiei publice locale (consiliul judeţean/consiliul local).

CAP. II
Structura organizatoricã şi funcţionalã a casei corpului didactic

ART. 13
Structura casei corpului didactic cuprinde:
a) conducerea:
- director;
- consiliu de administraţie;
b) Serviciul resurse, informare, documentare, consultanţã:
- compartimentul programe (profesori-metodişti);
- bibliotecã;
- informatizare;
- editurã (dupã caz).
Domeniul de activitate al serviciului:
- investigarea nevoilor de perfecţionare, rezultate din:
● introducerea unor conţinuturi/cerinţe noi în programele/legislaţia actualã;
● nevoi rezultate din inspecţia şcolarã care reclamã, pentru anumite cadre didactice, necesitatea perfecţionãrii pe arii/domenii anume;
● nevoi concrete, exprimate de potenţialii beneficiari;
- constituirea de cataloage cu oferte de programe de formare continuã, comunicarea ofertelor şi receptarea înscrierilor pe canale organizatoric eficiente;
- organizarea/gãzduirea unor programe de formare şi dezvoltare profesionalã oferite de furnizori de formare acreditaţi;
- furnizarea de programe de formare continuã, acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, pe baza unei oferte care rãspunde exigenţelor actuale de pregãtire continuã, derivã din problematica reformei curriculare şi ţine cont de nevoile individuale de dezvoltare profesionalã exprimate de personalul din învãţãmântul preuniversitar;
- consultanţã/consiliere pentru dezvoltare profesionalã/organizaţionalã;
- organizarea de cursuri de iniţiere;
- activitate de cercetare, inovaţie, expertizã;
- activitate de informare-documentare;
- organizarea de activitãţi metodico-ştiinţifice, sesiuni de comunicãri, expoziţii permanente de carte, manuale, prezentãri şi lansãri de carte/lucrãri de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori, artişti, oameni de ştiinţã;
- organizarea de activitãţi cultural-artistice şi loisir (cenacluri, cluburi, formaţii artistice/sportive, excursii);
- proiectare, editare, difuzare de mijloace de învãţãmânt, carte şi auxiliare educaţionale;
- gestionarea documentelor de intrare/ieşire ale instituţiei;
- inventarierea şi arhivarea documentelor corespunzãtoare stagiilor şi activitãţilor de formare continuã derulate (suporturi de curs, tabele nominale cu participanţii etc.);
c) Compartimentul financiar:
- rãspunde de gestionarea resurselor financiare, de contabilitate.

CAP. III
Personalul angajat

ART. 14
Casa corpului didactic are stat de funcţii propriu, avizat de inspectorul şcolar general şi aprobat de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 15
Casa corpului didactic îşi poate realiza programele şi cu personal de specialitate din alte unitãţi, în sistem de platã cu ora sau pe baze contractuale, în condiţiile legii.
ART. 16
(1) Angajarea ca director al casei corpului didactic se face prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului; numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) În baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, pe o perioadã determinatã de cel mult 4 ani. Directorul casei corpului didactic este evaluat anual.
(3) Directorul casei corpului didactic beneficiazã de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare de catedrã.
(4) Funcţia de director al casei corpului didactic este echivalentã cu funcţia de inspector şcolar general adjunct. Directorul casei corpului didactic se subordoneazã direct inspectorului şcolar general.
ART. 17
Ocuparea posturilor vacante de profesor-metodist constituite în normã întreagã se realizeazã prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie al casei corpului didactic este format din 3-5 membri şi are urmãtoarea componenţã:
- directorul casei corpului didactic - preşedinte;
- un inspector şcolar general adjunct;
- reprezentanţi ai serviciului resurse, informare, documentare, consultanţã;
- responsabilul compartimentului financiar;
- reprezentanţi ai instituţiilor partenere ale casei corpului didactic sau reprezentanţi ai comunitãţii locale.
Secretarul consiliului de administraţie este numit de director dintre membrii acestuia; el consemneazã într-un registru special procesele-verbale ale şedinţelor.
(2) Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul administrativ.
(3) Consiliul de administraţie este ales anual, în şedinţã de analizã şi proiectare a activitãţii, şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori considerã necesar directorul sau o treime din membrii consiliului.
(4) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea simplã de voturi din numãrul membrilor componenţi ai acestuia.
(5) În cazul în care hotãrârile consiliului de administraţie contravin legislaţiei în vigoare, directorul are drept de veto, informând în acest sens inspectorul şcolar general.
(6) Atribuţiile consiliului de administraţie:
a) elaboreazã strategiile şi planurile de activitate ale instituţiei, pe care le înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar;
b) realizeazã proiectul de buget, pe care îl înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar;
c) elaboreazã regulamentul de ordine interioarã al instituţiei, pe care îl înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar. Prevederile acestuia nu trebuie sã le încalce pe cele ale altor acte normative elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
d) aprobã, la propunerea directorului, fişele de post pentru personalul angajat;
e) elaboreazã/aplicã instrumentele de evaluare şi stabileşte calificativele anuale pentru personalul angajat în instituţie;
f) aplicã reglementãrile în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale, precum şi a sancţiunilor;
g) aprobã perioadele concediului de odihnã, pe baza solicitãrilor scrise, pentru personalul angajat în instituţie;
h) stabileşte strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 19
(1) Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca, cel puţin semestrial, o adunare generalã, la care participã toţi angajaţii permanenţi ai instituţiei.
(2) Modul de organizare şi de desfãşurare, precum şi competenţele adunãrii generale se stabilesc prin regulamentul de ordine interioarã al casei corpului didactic.
ART. 20
(1) Încadrarea cu personal a casei corpului didactic se face în conformitate cu prevederile Metodologiei de încadrare cu personal didactic şi didactic auxiliar în casa corpului didactic, elaboratã de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Personalul didactic care îşi desfãşoarã activitatea în casa corpului didactic este încadrat, prin detaşare în interesul învãţãmântului sau prin concurs, la propunerea directorului instituţiei, prin decizie emisã de inspectorul şcolar general, iar personalul didactic auxiliar este încadrat prin decizie emisã de directorul casei corpului didactic.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 21
Salarizarea personalului casei corpului didactic, cheltuielile materiale necesare funcţionãrii instituţiei, precum şi finanţarea activitãţilor de formare continuã, iniţiate şi organizate de casa corpului didactic şi avizate sau acreditate, se asigurã de la bugetul de stat de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 22
Cadrele didactice încadrate la casa corpului didactic beneficiazã de toate drepturile prevãzute în <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Veniturile realizate de casa corpului didactic din diverse surse vor fi evidenţiate într-un cont de venituri extrabugetare. Fondurile obţinute din cursuri contra cost, editurã, tipografie, librãrie, sponsorizãri etc. se gestioneazã la nivelul instituţiei, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 24
(1) Fondurile bãneşti provenite de la buget sunt vãrsate în contabilitatea inspectoratului şcolar judeţean. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la începutul anului bugetar, repartizeazã bugetul casei corpului didactic în baza unei analize de nevoi, elaboratã de casa corpului didactic în funcţie de oferta educaţionalã şi de planul managerial al acesteia.
(2) Bugetul alocat este adus la cunoştinţa consiliului de administraţie al casei corpului didactic.

NOTĂ.
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, directorul şi consiliul de administraţie al casei corpului didactic vor elabora şi aproba Regulamentul de ordine interioarã.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016