┌───────────────────┬───────┬───┬───┬───┐
│ETAPE ŞI │F.B. │B. │S. │I. │
│DESCRIPTORI │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│I. PROIECTAREA ŞI │ │ │ │ │
│PLANIFICAREA │ │ │ │ │
│LECŢIEI/ACTIVITĂŢII│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│1. │ │ │ │ │
│Operaţionalizarea │ │ │ │ │
│corectă a │ │ │ │ │
│obiectivelor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│2. Corectitudinea │ │ │ │ │
│planului/ │ │ │ │ │
│respectarea │ │ │ │ │
│structurii date │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│3. Varietatea şi │ │ │ │ │
│eficienţa metodelor│ │ │ │ │
│şi mijloacelor │ │ │ │ │
│didactice │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│4. Relevanţa │ │ │ │ │
│conţinuturilor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│5. Folosirea │ │ │ │ │
│strategiilor │ │ │ │ │
│adecvate stilurilor│ │ │ │ │
│de învăţare │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│6. Precizarea şi │ │ │ │ │
│utilizarea corectă │ │ │ │ │
│a formelor de │ │ │ │ │
│evaluare │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│ETAPE ŞI │F.B. │B. │S. │I. │
│DESCRIPTORI │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│II. DESFĂŞURAREA │ │ │ │ │
│LECŢIEI/ACTIVITĂŢII│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│1. Captarea │ │ │ │ │
│atenţiei şi crearea│ │ │ │ │
│motivaţiei pentru │ │ │ │ │
│învăţare │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│2. Claritatea │ │ │ │ │
│explicaţiilor şi a │ │ │ │ │
│instrucţiunilor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│3. Formularea în │ │ │ │ │
│mod clar a │ │ │ │ │
│întrebărilor şi │ │ │ │ │
│asigurarea │ │ │ │ │
│înţelegerii lor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│4. Acurateţea │ │ │ │ │
│demersului didactic│ │ │ │ │
│şi a terminologiei │ │ │ │ │
│de specialitate │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│5. Prezentarea şi │ │ │ │ │
│realizarea │ │ │ │ │
│obiectivelor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│6. Folosirea │ │ │ │ │
│adecvată a │ │ │ │ │
│materialului-suport│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│7. Ritmul şi │ │ │ │ │
│încadrarea în timp │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│8. Asigurarea │ │ │ │ │
│valenţelor │ │ │ │ │
│formative şi a │ │ │ │ │
│caracterului │ │ │ │ │
│aplicativ │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│III. MANAGEMENTUL │ │ │ │ │
│CLASEI │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│1. Organizarea/ │ │ │ │ │
│aranjarea │ │ │ │ │
│corespunzătoare a │ │ │ │ │
│spaţiului de lucru │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│2. Menţinerea │ │ │ │ │
│disciplinei în │ │ │ │ │
│clasă/grupă │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│3. Reacţie adecvată│ │ │ │ │
│la momentele │ │ │ │ │
│surpriză │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│4. Sociabilitate, │ │ │ │ │
│comunicativitate, │ │ │ │ │
│echilibru emoţional│ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│5. Ingeniozitate, │ │ │ │ │
│flexibilitate, │ │ │ │ │
│fermitate, │ │ │ │ │
│rigurozitate, │ │ │ │ │
│toleranţă │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│6. Acordarea de │ │ │ │ │
│timp de gândire şi │ │ │ │ │
│încurajarea │ │ │ │ │
│elevilor │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│IV. EVALUARE/ │ │ │ │ │
│AUTOEVALUARE │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│1. Asigurarea │ │ │ │ │
│evaluării formative│ │ │ │ │
│/valorizarea │ │ │ │ │
│pozitivă a │ │ │ │ │
│răspunsurilor │ │ │ │ │
│elevilor şi │ │ │ │ │
│asigurarea │ │ │ │ │
│feedbackului │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│2. Autoevaluarea │ │ │ │ │
│obiectivă │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│3. Receptivitate la│ │ │ │ │
│sugestii şi │ │ │ │ │
│observaţii │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│4. Calităţi │ │ │ │ │
│incipiente de cadru│ │ │ │ │
│didactic │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┼───┼───┼───┤
│V. TOTAL │ │ │ │ │
│CALIFICATIVE PE │ │ │ │ │
│ETAPE ŞI │ │ │ │ │
│DESCRIPTORI │ │ │ │ │
├───────────────────┼───────┴───┼───┴───┤
│ │CALIFICATIV│NOTA │
│ │FINAL │PROPUSĂ│
├───────────────────┼───────┬───┼───┬───┤
│VI. CALIFICATIV │ │ │ │ │
│DOMINANT ŞI │ │ │ │ │
│CONVERTIREA LUI ÎN │ │ │ │ │
│NOTĂ │ │ │ │ │
└───────────────────┴───────┴───┴───┴───┘
┌────────────────┬─────────────────────┐
│ │Pentru învăţământul │
│Pentru │primar: │
│învăţământul │1. Aria curriculară │
│preşcolar: │Limbă şi comunicare -│
│1. Domeniul │4 ore* │
│Limbă şi │a) Limba şi │
│comunicare (DLC)│literatura română - 4│
│- 3 ore* │ore │
│2. Domeniul │2. Aria Matematică şi│
│Ştiinţe (DŞ) - 2│ştiinţe ale naturii -│
│ore │4 ore │
│a) Matematică - │a) Matematică - 3 ore│
│1 oră │b) Ştiinţe ale │
│b) Ştiinţe ale │naturii - 1 oră │
│naturii - 1 oră │3. Ariile curriculare│
│3. Domeniul │Om şi societate şi │
│Estetic şi │Consiliere şi │
│creativ (DEC) - │orientare - 3 ore │
│2 ore │a) Istorie - 1 oră │
│a) Activităţi │b) Geografie - 1 oră │
│artistice şi │c) Dezvoltare │
│abilităţi │personală/Educaţie │
│practice - 1 oră│civică - 1 oră │
│b) Activităţi │4. Ariile curriculare│
│muzicale - 1 oră│Arte, Tehnologii, │
│4. Domeniul │Educaţie fizică şi │
│psihomotric │sport - 3 ore │
│(DPM) - 1 oră │a) Muzică şi mişcare │
│a) Educaţie │- 1 oră │
│fizică - 1 oră │b) Arte vizuale şi │
│5. Domeniul Om │abilităţi practice - │
│şi societate │1 oră │
│(DOS) - 1 oră │c) Educaţie fizică şi│
│a) Educaţie │sport - 1 oră │
│moral-civică - 1│NOTĂ: │
│oră │Practica pedagogică │
│ │la limba modernă este│
│ │opţională. │
├────────────────┼─────────────────────┤
│Total = 9 ore │Total = 14 ore │
└────────────────┴─────────────────────┘