Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 22 martie 2007  de organizare si functionare a Comisiei de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 22 martie 2007 de organizare si functionare a Comisiei de audiere a sportivilor si a personalului asistent al sportivilor care au incalcat reglementarile anti-doping

EMITENT: AGENTIA NATIONALA ANTIDOPING
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 241 din 10 aprilie 2007

CAP. I
Cadru legislativ

ART. 1
Agenţia Naţionalã Anti-Doping, denumitã în continuare Agenţia, organizeazã procedura de audiere a sportivilor şi/sau a personalului asistent al sportivilor învinuiţi de una din încãlcãrile reglementãrilor anti-doping, în conformitate cu prevederile <>art. 28 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport.
ART. 2
Comisia de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al sportivilor care au încãlcat reglementãrile anti-doping, denumitã în continuare Comisia de audiere, se constituie în conformitate cu <>art. 12 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea dopajului în sport.

CAP. II
Organizare

ART. 3
Comisia de audiere este formatã din 7 membri, numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei, dupã cum urmeazã:
a) vicepreşedintele Agenţiei, care este şi preşedintele Comisiei de audiere;
b) directorul Direcţiei testare şi programe social-educative din cadrul Agenţiei;
c) şeful serviciului juridic din cadrul Agenţiei;
d) un reprezentant al structurilor sportive;
e) 3 reprezentanţi ai altor autoritãţi publice fãrã atribuţii în activitatea sportivã, desemnaţi de acestea.
ART. 4
(1) Durata mandatului de membru al Comisiei de audiere este de un an, cu posibilitatea reînnoirii acestuia, la propunerea instituţiei din care face parte.
(2) Cu 30 de zile înainte de data încheierii mandatului, Agenţia va declanşa procedura de numire a noilor membri, conform prevederilor art. 3.
ART. 5
Membrii Comisiei de audiere trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã fie cetãţeni români cu domiciliul în România;
b) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
c) sã aibã o bunã reputaţie şi pregãtire profesionalã;
d) sã nu fi suferit condamnãri pentru infracţiuni sãvârşite cu intenţie.
ART. 6
(1) Mandatul membrilor Comisiei de audiere înceteazã înainte de termen în urmãtoarele situaţii:
a) renunţarea la calitatea de membru;
b) transferarea în cadrul altei autoritãţi sau instituţii publice;
c) prin revocare de cãtre instituţia care i-a desemnat;
d) aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
e) neîndeplinirea obligaţiilor ce le revin;
f) deces.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1) se numeşte un nou membru, al cãrui mandat dureazã pânã la expirarea mandatului celui în locul cãruia a fost numit.
ART. 7
Pentru asigurarea condiţiilor organizatorice necesare desfãşurãrii activitãţii Comisiei de audiere, activitatea de secretariat este asiguratã de directorul Direcţiei testare şi programe social-educative sau de şeful Serviciului juridic din cadrul Agenţiei.

CAP. III
Funcţionare

ART. 8
Comisia de audiere se întruneşte la solicitarea preşedintelui.
ART. 9
Convocarea membrilor Comisiei de audiere se face în scris, cu minimum 10 zile înainte de data şedinţei, prin grija secretariatului, care va transmite fiecãrui membru invitaţia de participare.
ART. 10
Şedinţele Comisiei de audiere nu sunt publice.
ART. 11
Şedinţele Comisiei de audiere sunt conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre decanul de vârstã dintre ceilalţi membri ai comisiei.
ART. 12
(1) Comisia de audiere este legal întrunitã în prezenţa a minimum 5 membri, iar hotãrârile se adoptã cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
(2) În caz de egalitate de voturi, votul preşedintelui sau, în absenţa acestuia, cel al înlocuitorului de drept care conduce şedinţa este hotãrâtor.
(3) În situaţia în care nu este întrunit cvorumul necesar prevãzut la alin. (1), şedinţa se amânã pentru 7 zile calendaristice.
(4) Hotãrârea adoptatã este obligatorie pentru toţi membrii Comisiei de audiere, membrii care au votat împotrivã putându-şi consemna opinia separatã în procesul-verbal al şedinţei respective.
(5) Membrii Comisiei de audiere îşi exercitã mandatul potrivit legii. Ei rãspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia celor absenţi şi a celor care au votat împotriva unei decizii şi au consemnat opinia separatã în procesul-verbal.
ART. 13
Pentru fiecare şedinţã a Comisiei de audiere se întocmeşte câte un proces-verbal ce se consemneazã în registrul de procese-verbale, fiecare proces-verbal fiind semnat de membrii prezenţi la şedinţã, de sportiv şi/sau reprezentantul acestuia ori persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping, precum şi de martorii audiaţi în cauzã. Registrul de procese-verbale se pãstreazã la secretariatul Comisiei de audiere.
ART. 14
Secretariatul Comisiei de audiere ţine o evidenţã strictã a documentaţiei aferente fiecãrui caz analizat, a proceselor-verbale întocmite în cadrul şedinţelor acesteia, a deciziilor luate, precum şi a celorlalte documente depuse la comisie sau emise de aceasta.
ART. 15
Pentru îndeplinirea atribuţiilor legale, Comisia de audiere emite decizii, sub semnãtura preşedintelui, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

CAP. IV
Atribuţii

ART. 16
Preşedintele Comisiei de audiere are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte locul, data şi ora când au loc şedinţele Comisiei de audiere;
b) conduce şedinţele Comisiei de audiere;
c) coordoneazã activitatea Comisiei de audiere şi a secretariatului acesteia;
d) reprezintã Comisia de audiere în faţa conducãtorului Agenţiei, a altor autoritãţi sau instituţii publice, precum şi în faţa oricãrei alte persoane fizice sau juridice.
ART. 17
Principalele atribuţii ale secretariatului Comisiei de audiere sunt:
a) întocmirea dosarului cauzei şi înregistrarea actelor acestuia;
b) convocarea membrilor comisiei, la solicitarea preşedintelui;
c) verificarea existenţei cvorumului necesar pentru luarea deciziilor, la deschiderea şedinţelor;
d) punerea la dispoziţia membrilor a documentelor ce fac obiectul întrunirilor (pe suport hârtie sau electronic, dupã caz);
e) redactarea proceselor-verbale ale şedinţelor şi a deciziilor emise;
f) îndeplinirea oricãror alte sarcini stabilite în cadrul şedinţelor şi dispuse de preşedinte sau, în absenţa acestuia, de înlocuitorul de drept.

CAP. V
Confidenţialitatea informaţiilor

ART. 18
(1) Membrii Comisiei de audiere au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea cu privire la orice activitate legatã de caz, precum şi la orice informaţie aflatã în cursul procedurii de audiere.
(2) Membrii Comisiei de audiere semneazã declaraţii de confidenţialitate.

CAP. VI
Procedura de audiere

ART. 19
Procedura de audiere se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) organizarea audierii într-un interval de timp rezonabil, cu respectarea echitãţii şi imparţialitãţii;
b) dreptul de a fi reprezentat pe cheltuiala persoanei;
c) dreptul de a fi informat corect şi la timp despre învinuirea adusã de încãlcare a reglementãrilor anti-doping;
d) dreptul de a se apãra în faţa învinuirii aduse;
e) dreptul persoanei de a prezenta probe şi de a chema martori, în apãrarea sa;
f) dreptul persoanei la un interpret pe durata audierii, când este cazul;
g) dreptul la o decizie în formã scrisã, motivatã şi comunicatã într-un timp rezonabil.
ART. 20
(1) În cazul unui rezultat pozitiv, Agenţia sesizeazã Comisia de audiere. Preşedintele Comisiei de audiere stabileşte data, ora şi locul când va avea loc şedinţa de audiere.
(2) Agenţia informeazã de îndatã sportivul sau persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping asupra întrunirii Comisiei de audiere, notificarea cuprinzând elementele prevãzute la art. 62 alin. (2) din Normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.592/2006 .
ART. 21
La solicitarea preşedintelui Comisiei de audiere, secretariatul convoacã membrii acesteia pentru data, ora şi locul stabilite.
ART. 22
Dupã deschiderea şedinţei, dacã cerinţele de cvorum sunt îndeplinite, sportivul şi/sau reprezentantul acestuia ori persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping are obligaţia de a se legitima şi de a da alte date necesare pentru stabilirea situaţiei sale personale.
ART. 23
(1) Preşedintele Comisiei de audiere aduce la cunoştinţa sportivului şi/sau reprezentantului acestuia ori a persoanei suspectate de încãlcarea reglementãrilor anti-doping fapta care face obiectul audierii. De asemenea, i se aduc la cunoştinţã şi drepturile de care beneficiazã pe parcursul întregului proces de audiere.
(2) Sportivul şi/sau reprezentantul acestuia ori persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping este întrebatã cu privire la probele pe care înţelege sã le propunã în apãrarea sa şi apoi invitatã sã declare tot ce ştie referitor la cauzã.
(3) Dupã ce sportivul şi/sau reprezentantul acestuia ori persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping a declarat ce ştie referitor la cauzã, membrii Comisiei de audiere pot pune întrebãri şi, dupã caz, pot interoga martorii propuşi.
(4) Aspectele dezbãtute în cadrul şedinţei Comisiei de audiere vor fi consemnate în procesul-verbal de şedinţã, înregistrat şi semnat potrivit prevederilor art. 13.
(5) Sportivul şi/sau reprezentantul ori persoana suspectatã de încãlcarea reglementãrilor anti-doping are dreptul sã dea o declaraţie scrisã prin care recunoaşte sau infirmã acuzaţia ce i se aduce.
ART. 24
(1) În cazul în care sportivul şi/sau reprezentantul acestuia solicitã efectuarea contraexpertizei (analiza probei B), se va face menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţã, iar luarea unei decizii de cãtre Comisia de audiere se va amâna pânã la aflarea rezultatelor contraexpertizei.
(2) În cazul în care sportivul şi/sau reprezentantul acestuia renunţã la efectuarea contraexpertizei, are obligaţia de a da o declaraţie scrisã în acest sens. Dacã aceştia refuzã sã dea declaraţie scrisã, refuzul se consemneazã în procesul-verbal de şedinţã.
(3) Efectuarea contraexpertizei se va face în condiţiile şi termenele prevãzute la art. 63 alin. (2)-(7) din normele metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.592/2006 .
(4) Dupã primirea rezultatului contraexpertizei, Agenţia sesizeazã Comisia de audiere, ce se va reuni cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
ART. 25
(1) Dupã analizarea documentelor şi probelor existente la dosarul cauzei, a declaraţiilor şi, dupã caz, a rezultatului contraexpertizei (indiferent dacã acesta confirmã sau infirmã rezultatul probei A), în baza procesului-verbal de şedinţã, Comisia de audiere emite o decizie motivatã prin care constatã reglementarea anti-doping care a fost încãlcatã ori nevinovãţia sportivului, dupã caz.
(2) Decizia Comisiei de audiere va fi comunicatã sportivului şi structurii sportive responsabile, într-un termen rezonabil.
ART. 26
În caz de neprezentare nejustificatã a sportivului sau a reprezentantului acestuia ori a persoanei suspectate de încãlcarea reglementãrilor anti-doping la şedinţa Comisiei de audiere, aceasta decide în lipsã, conform prevederilor prezentului regulament. La cerere sau în situaţii de forţã majorã, procedura de audiere poate fi amânatã maximum 10 zile.
ART. 27
Dacã s-a constatat încãlcarea unei reglementãri anti-doping, dosarul cauzei este înaintat Comitetului pentru stabilirea sancţiunilor, în termen de 48 de ore de la emiterea deciziei.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 28
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea unei audieri echitabile.

----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016