Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 22 decembrie 2005  de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Agricola INCDA-Fundulea*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 22 decembrie 2005 de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Agricola INCDA-Fundulea*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 153 bis din 17 februarie 2006
--------
*) Face parte din <>Hotararea Guvernului nr. 1882 din 22.12.2005 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 153, din 17 februarie 2006.


CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
(1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Agricola Fundulea, denumit in continuare institut national, este persoana juridica romana, in coordonarea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" Bucuresti, denumita in continuare A.S.A.S.
(2) Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in regim economic in conditiile legii si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile <>Legii nr. 290/2002 privind organizarea si functionarea unitatilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare si a Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a prezentului Regulament.
(3) Sediul social al institutului national este in orasul Fundulea, strada N. Titulescu nr. 1, judetul Calarasi.

CAP. II
Scopul si obiectul de activitate

ART. 2
Institutul national este infiintat in scopul efectuarii de cercetari fundamentale, aplicative si de dezvoltare tehnologica, elaborarii de studii, solutii si reglementari tehnice si economice de interes public si national in domeniul culturilor agricole, participarii la elaborarea strategiilor si programelor de dezvoltare sectoriala din profilul de activitate, crearea si perfectionarea de noi soiuri si hibrizi de plante agricole, multiplicarea si producerea de seminte din categoriile biologice superioare si de seminte certificate in scopul valorificarii si difuzarii lor tuturor categoriilor de utilizatori, elaborarii si perfectionarii tehnologiilor de cultura, efectuarii de teste, probe, certificari si alte servicii din domeniul culturilor agricole, precum si efectuarii de activitati comerciale de import-export.
ART. 3
Obiectul de activitate al institutului national cuprinde urmatoarele activitati:
a) cercetare-dezvoltare (73);
b) cultivarea plantelor; gradinaritul destinat pietii; horticultura (011);
c) cresterea animalelor (012);
d) activitati de servicii anexe agriculturii cu exceptia activitatilor veterinare; gradinaritul peisagistic (014);
e) alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor (74);
f) tiparirea si activitati conexe (222);
g) invatamant (80);
h) comert cu ridicata si servicii de intermediere in comertul cu ridicata (cu exceptia autovehiculelor si motocicletelor) (51);
i) transporturi terestre; transporturi prin conducte (60);
j) import-export aferent obiectului de activitate.
ART. 4
In cadrul obiectului sau de activitate, institutul national poate colabora si la realizarea unor activitati de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice si de aparare nationala sau poate desfasura si alte activitati conexe, cu aprobarea A.S.A.S.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 5
Activul patrimonial total al institutului national, stabilit pe baza situatiei financiare anuale la data de 31.12.2004 si care se actualizeaza potrivit reglementarilor legale, este de 58.291.220 lei RON.
ART. 6
Activul si pasivul Institutului de Cercetari pentru Cereale si Plante Tehnice Fundulea se preia pe baza de protocol de predare - preluare de catre Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Agricola Fundulea, intocmindu-se balante de verificare, la datele respective, conform reglementarilor contabile aplicabile.
ART. 7
(1) Institutul national administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate prin venituri proprii.
(2) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea, inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 324/2003 .
(3) In exercitarea drepturilor sale, institutul national poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
(4) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea A.S.A.S.
(5) Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

CAP. IV
Structura organizatorica si functionala

ART. 8
(1) Institutul national poate avea in structura subunitati, cu sau fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului sau de activitate, care conduc si organizeaza contabilitatea potrivit legii.
(2) Structura organizatorica si functionala a institutului national se aproba de A.S.A.S., in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii de infiintare a institutului.
(3) In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general si cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii sau in colaborare cu alte unitati din tara si strainatate.

CAP. V
Organele de conducere ale institutului national

ART. 9
(1) Conducerea institutului national este asigurata de catre:
a) Consiliul de administratie;
b) Comitetul de directie;
c) Directorul general.
ART. 10
Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul national sunt asigurate de catre consiliul stiintific.
ART. 11
(1) Relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda imputerniciri de reprezentare in numele institutului national, cu avizul consiliului de administratie.
(2) Conducatorii subunitatilor din structura institutului national raspund in fata directorului general si a consiliului de administratie de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de catre acestia.
Consiliul de administratie
ART. 12
(1) Consiliul de administratie al institutului national este format din 9 membri, cetateni romani, numiti prin decizia presedintelui. A.S.A.S., la propunerea conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
a) directorul general, care este presedintele consiliului de administratie;
b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
c) un reprezentant al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
g) un reprezentant al A.S.A.S.
(3) Ceilalti 2 membri ai consiliului de administratie vor fi specialisti din domeniu, propusi de A.S.A.S.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a indatoririlor ce le revin.
ART. 13
(1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile ce deriva din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea desfasurata, in calitate de membri ai consiliului de administratie, acestia pot beneficia de o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al directorului general al institutului national.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul national are relatii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul (sotia), copii ori rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu acelasi profil sau cu care institutul national se afla in relatii comerciale directe.
ART. 14
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului national, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din structura acestuia;
c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se depune la A.S.A.S. in vederea aprobarii conform reglementarilor legale;
d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare A.S.A.S., si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institutul national in anul precedent;
e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institutul national si aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru ale bugetului de venituri si cheltuieli;
f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institutul national;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si concesionarea sau inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului national, in conditiile legii;
h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la articolul 35 si stabileste modul de rambursare a acestora;
j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului national.
(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii, potrivit prevederilor legale.
ART. 15
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare, avizat de A.S.A.S. si hotaraste in problemele privind activitatea institutului national, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
ART. 16
(1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau ori de cate ori interesele institutului national o cer, la convocarea presedintelui sau la solicitarea unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie;
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de catre membrii acestuia.
ART. 17
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unu din numarul total al membrilor.
ART. 18
La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
ART. 19
Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate, activitatea acestora fiind remunerata conform prevederilor legale.
ART. 20
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului national.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institutul national nu raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au comunicat in scris despre aceasta A.S.A.S.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art. 13 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului national ca urmare a acestui fapt.
ART. 21
In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta A.S.A.S. un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de catre un reprezentant desemnat de institutul national. Atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie.
Comitetul de directie
ART. 23
(1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un comitet de directie compus din directorul general si conducatorii principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului national.
(2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul national sau un reprezentant al salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
ART. 24
(1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de administratie.
(2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din;
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului national;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri si cheltuieli;
d) programul de investitii;
e) sistemul de asigurare a calitatii;
f) alte obligatii.
ART. 25
Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele Institutului national o impun, la propunerea directorului general sau a inlocuitorului acestuia.
ART. 26
(1) La nivelul subunitatilor din institutul national se organizeaza si functioneaza comitetul de conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul regulament de organizare si functionare aprobat de consiliul de administratie al institutului national si este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de directorul general al institutului national si aprobate de consiliul de administratie.
Directorul general
ART. 27
(1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selectie, organizat conform legislatiei in vigoare. La expirarea acestui termen, in functie de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita pentru o perioada de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se face prin decizia presedintelui A.S.A.S.
ART. 28
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national in relatie cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul subunitatilor si departamentelor institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii, cu avizul consiliului de administratie;
c) propune consiliului de administratie modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului national;
d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de directie si ii revoca, dupa caz, cu avizul consiliului de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului national sau a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de directie si aproba salariile rezultate din negocierea directa;
g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului national de la bugetul de stat;
k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului national;
l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de administratie.
ART. 29
Organele de conducere ale institutului national vor indeplini si alte atributii stabilite prin actele normative in vigoare.
Consiliul stiintific
ART. 30
(1) Consiliul stiintific este format din minimum 5 membri, reprezentand principalele compartimente din cadrul institutului national care desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe 4 ani prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
(3) Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul stiintific ai institutului national.
(4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului stiintific.
(5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
ART. 31
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare stiintifica;
c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica de cercetare a institutului national si a ramurii;
e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter stiintific;
g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara si in strainatate.

CAP. VI
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia.

Relatii financiare.

ART. 32
(1) Institutul national ca institutie cu finantare din venituri proprii, intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil, contul de profit si pierdere, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli, se aproba de A.S.A.S., in conditiile legii.
(3) Situatiile financiare anuale vor fi aprobate de A.S.A.S.
ART. 33
(1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor de performanta stabiliti de A.S.A.S. si se aproba prin decizie a A.S.A.S., cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
(3) Institutul national determina anual volumul de venituri de realizat si de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata.
(4) Finantarea activitatilor desfasurate de institutul national se realizeaza potrivit legislatiei in vigoare din venituri provenite din:
a) contracte de finantare, incheiate pe perioade multianuale, pentru realizarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si actiunilor cuprinse in Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare si in programele-nucleu de cercetare, finantate in sistem competitional sau direct de catre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare;
b) contracte de finantare pentru programe si proiecte sectoriale finantate de Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cofinantarea unor programe proprii de catre Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", obtinute prin competitie sau direct;
c) contracte de finantare a programelor internationale obtinute de unitatile de cercetare-dezvoltare la care statul roman contribuie cu fonduri conform acordurilor incheiate cu parteneri straini;
d) valorificarea rezultatelor cercetarii conform prevederilor legale;
e) contractarea unor servicii de cercetare, extensie, consultanta si expertiza cu institutii, agenti economici, organizatii neguvernamentale si alte persoane fizice si juridice din tara si din strainatate;
f) valorificarea produselor rezultate din activitatea de cercetare-dezvoltare, din activitatea de producere de seminte, material saditor, furaje speciale, animale de rasa si a oricaror alte produse realizate de acestea;
g) redevente asupra creatiilor originale;
h) vanzari de licente, soiuri, hibrizi de plante, rase de animale, tehnologii si metode;
i) valorificarea mijloacelor fixe disponibile sau componentelor si materialelor rezultate in urma casarii, chirii, dobanzi la disponibilitatile din conturile bancare si Trezoreria Statului, prestari de servicii, analize;
j) contracte de parteneriat public-privat, precum si din diferite forme de participare directa a capitalului privat la activitatea de cercetare-dezvoltare;
k) alte venituri conform dispozitiilor legale.
ART. 34
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca, in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin decizia presedintelui A.S.A.S., potrivit reglementarilor legale in vigoare.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care in cursul unui an resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea A.S.A.S., pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor Publice.
ART. 36
(1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, precum si din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, potrivit legii.
(2) Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale va cuprinde in bugetul sau fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru institutul national.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca potrivit legii.
ART. 37
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale cu sediul in Romania si prin unitati de trezorerie.
(2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative in vigoare.
(3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior, aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitatile bancare specializate, cu sediul in Romania.
ART. 38
Institutul national isi va organiza auditul intern si controlul financiar preventiv propriu si auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Reglementarea litigiilor

ART. 39
Litigiile institutului national cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane de drept comun.

CAP. VIII
Dispozitii finale

ART. 40
Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului national.


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016