Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 22 aprilie 1993  de organizare si functionare a Administratiei Zonei Libere Sulina    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 22 aprilie 1993 de organizare si functionare a Administratiei Zonei Libere Sulina

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 108 din 27 mai 1993

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Denumirea: Administratia Zonei Libere Sulina.
ART. 2
Forma juridica: Administratia Zonei Libere Sulina este persoana juridica, cu statut de regie autonoma, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prezentul regulament de organizare si functionare si cu legislatia romana in vigoare.
ART. 3
Sediul Administratiei Zonei Libere Sulina este in orasul Sulina, str. I nr. 202, judetul Tulcea.
Acest sediu va putea fi schimbat in conditiile legii.
ART. 4
Delimitarea geografica a Zonei libere Sulina este:
- Perimetrul P I: in suprafata de 34.894 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud de Spitalul Sulina si drumul de acces la bazinul Portului de tranzit Sulina, la vest de sediul Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos Sulina si la est de Complexul hotelier Sulina.
- Perimetrul P II: in suprafata de 121.500 mp, delimitat la nord de o latura de 275 m perpendiculara pe latura de est a bazinului, la sud si la est, de teritoriul cistigat din mare si la vest, de bazinul Portului de tranzit Sulina.
- Perimetrul P III: in suprafata de 36.300 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud, pe o latura de 60 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina in zona malului si limita platformei portuare amenajate, la est, pe o latura de 220 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina si la vest, de limita platformei portuare amenajate.
- Perimetrul P IV: in suprafata de 128.703 mp, constituit din platforma pe zona de sud-vest a bazinului Portului de tranzit Sulina cu urmatoarele dimensiuni: latura nordica de 162 m, latura estica de 65 m si 202 m, latura sudica de 228 m si latura vestica de 192 si 245 m;
- Perimetrul P V: in suprafata de 306.450 mp, delimitat la nord pe o lungime de 1.980 m intre +km 4 si +km 23 +80 de Canalul Sulina, la sud de limita construita a orasului Sulina pe o lungime de 725 m si de drumul de acces oras-plaja pe o lungime totala de 575 m, la vest de cladirea Hotelului Sulina pe o lungime de 250 m, la est pe o lungime de 1.815 m de litoralul Marii Negre (digul si canalul de protectie a orasului) si pe o lungime de 350 m de Societatea Comerciala "Piscicola" Sulina - S.A.
- Perimetrul P VI: in suprafata de 330.850 mp, constituit in bazinul maritim al Portului de tranzit Sulina.
- Perimetrul P VII: in suprafata de 50.150 mp, constituit din bazinul fluvial.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 5
Administratia Zonei Libere Sulina are ca obiect de activitate:
- administrarea si exploatarea comerciala a portului si a suprafetei declarate zona libera, organizarea si realizarea intregii game de acte si fapte de comert pentru care este abilitata sa le desfasoare prin prezentul regulament.
- in calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administreaza si asigura exploatarea bazinelor, danelor, cheiurilor, platformelor, magaziilor, instalatiilor, utilajelor, cladirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate in dotare proprie, si colaboreaza cu toti agentii economici, persoane fizice si juridice romane sau straine, in activitati de investitii si modernizari ale mijloacelor din dotare, de productie industriala, hoteliera si alte activitati specifice regimului de zona libera.
ART. 6
Administratia Zonei Libere Sulina are urmatoarele atributii:
a) administrarea intregii infrastructuri a Portului liber Sulina si a teritoriilor declarate zona libera si a suprastructurii din dotarea proprie;
b) repararea si intretinerea constructiilor din administrare;
c) intretinerea in stare de functionare a facilitatilor privind aprovizionarea cu apa, agent termic si energie electrica;
d) intretinerea cailor rutiere de acces;
e) salubrizarea-depoluarea bazinelor portuare, a cladirilor si constructiilor situate in Zona libera Sulina si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si industriale;
f) inregistrarea situatiei statistice a datelor de productie si financiare ale agentilor economici care utilizeaza Zona libera Sulina si centralizarea informatiilor privind traficul portuar de la toti agentii economici de pe platforma portuara;
g) avizarea si coordonarea realizarii activitatilor in Zona libera Sulina, prin eliberarea de licente, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, tuturor utilizatorilor zonei libere, agenti economici, persoane fizice si juridice romane sau straine, in scopul dezvoltarii echilibrate a zonei, al evitarii concurentei neloiale si al protejarii mediului ambiant;
h) stabilirea tarifelor minime anuale pentru toate activitatile care se desfasoara in teritoriul Zonei libere Sulina si supunerea lor aprobarii Ministerului Transporturilor;
i) stabilirea, in conditiile legii, a preturilor pentru marfurile ce se comercializeaza in nume propriu sau in cooperare cu alti agenti economici, persoane fizice sau juridice romane sau straine, in perimetrul Zonei libere Sulina;
j) solicitarea Ministerului Transporturilor, pe baza unor studii de fezabilitate, a extinderii teritoriului zonei libere stabilit prin hotarire guvernamentala;
k) insotirea echipei de control al trecerii frontierei in calitate de reprezentant al Administratiei Zonei Libere Sulina la navele care opereaza in zona libera; de asemenea, poate indeplini activitati specifice de agenturare si navlosire in cazul in care este nominalizata expres ca agent al carausului;
m) luarea de masuri pentru folosirea rationala si in conditii de eficienta si siguranta a mijloacelor de transport si a utilajelor pentru respectarea normativelor tehnice privind intretinerea si repararea acestora;
n) aprobarea documentatiilor tehnice si a proiectelor de executie a noilor obiective economice (inclusiv hoteliere) realizate prin mijloace proprii de catre agentii economici romani sau straini sau in cooperare cu acestia, in conformitate cu legislatia in vigoare;
o) asigurarea aplicarii normelor de protectie a muncii si a mediului inconjurator si controlarea modului de respectare a acestora;
p) organizarea activitatii de prevenire si stingere a incendiilor terestre si la bordul navelor;
r) intocmirea si executarea, conform legii, a bugetului de venituri si cheltuieli pentru activitatea proprie;
s) informarea, periodic sau la cerere, a Ministerului Transporturilor asupra activitatilor desfasurate in Zona libera Sulina si a eficientei acestora;
t) elaborarea de studii si programe privind proportiile, nivelurile si ritmurile de dezvoltare a activitatilor proprii de exploatare imediata si de perspectiva pentru dezvoltarea, modernizarea si sistematizarea Portului liber Sulina;
u) eliberarea licentelor tuturor agentilor economici utilizatori ai zonei libere, in conformitate cu instructiunile Ministerului Transporturilor;
v) asigurarea semnalizarii si balizarii canalelor de acces, bazinelor si cheiurilor, in conformitate cu normele de siguranta a navigatiei;
x) asigurarea pilotajului, remorcajului si manevrelor in Portul liber Sulina si in rada acestuia;
y) elaborarea de norme tehnice privind constructia, modernizarea, intretinerea si exploatarea infrastructurii si suprastructurii portuare din dotare;
w) asigurarea mentinerii adincimilor la dane, in bazine si pe senal, a semnalizarii si balizarii canalelor de acces;
z) organizarea si asigurarea controlului si pazei la portile de acces si in perimetrul imprejmuit, astfel incit sa nu se permita accesul persoanelor si al marfurilor decit in conditiile reglementarilor speciale.
ART. 7
In Zona libera Sulina se pot desfasura urmatoarele activitati:
a) manipularea, depozitarea, sortare, masurarea, ambalarea, conditionarea, prelucrarea, asamblarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vinzarea-cumpararea, expertizarea, dezmembrarea marfurilor, transporturi si expeditii interne si internationale;
b) organizarea de expozitii;
c) organizarea operatiunilor de bursa si financiar-bancare;
d) organizarea de cantine si restaurante, precum si de magazine de desfacere sau comercializare in perimetrul zonei libere;
e) inchirierea sau concesionarea terenurilor si cladirilor din zona libera, in conformitate cu prevederile art. 12 din prezenta hotarire;
f) controlul calitativ si cantitativ al marfurilor;
g) aprovizionarea navelor si a altor mijloace de transport care opereaza in zona libera sau tranziteaza Canalul Sulina;
h) prestari de servicii, precum si alte activitati specifice zonelor libere.
ART. 8
Activitatile prevazute mai sus se realizeaza de agentii economici utilizatori ai Zonei libere Sulina, cu avizul si pe baza licentelor eliberate de Administratia Zonei Libere Sulina, in conformitate cu instructiunile Ministerului Transporturilor.
Agentia zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor acorda autorizatii pentru activitatile realizate de Administratia Zonei Libere Sulina in nume propriu sau in colaborare cu alti agenti economici, persoane fizice si juridice romane sau straine.
ART. 9
Introducerea sau scoaterea in si din Zona libera Sulina a bunurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare in ceea ce priveste controlul sau supravegherea vamala, controlul de frontiera, controlul
sanitar-veterinar sau fitosanitar, dupa caz.

CAP. 3
Patrimoniul

ART. 10
Administratia Zonei Libere Sulina are un patrimoniu in valoare de 1.452.467 mii lei.
ART. 11
Administratia Zonei Libere Sulina este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de administrare, aceasta foloseste si dispune in mod autonom de bunurile din patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate si beneficiaza de rezultatele utilizarii acestora, potrivit legislatiei in vigoare.

CAP. 4
Organele de conducere ale Administratiei Zonei Libere Sulina

ART. 12
Conducerea Administratiei Zonei Libere Sulina este asigurata de:
- consiliul de administratie;
- directorul general. Acesta este si presedintele consiliului de administratie si este numit de acesta, cu avizul Ministerului Transporturilor.
ART. 13
Consiliul de administratie se numeste prin ordinul ministrului transporturilor si este compus din 7 membri, dupa cum urmeaza:
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Transporturilor;
- economisti, ingineri, juristi, tehnicieni dintre salariatii Administratiei Zonei Libere Sulina sau din afara acesteia, specialisti in ramura de activitate.
Ministerul Transporturilor poate inlocui unii membri ai consiliului de administratie pentru activitate necorespunzatoare.
La lucrarile consiliului de administratie pot participa, ca invitati, si delegati al altor organe sau institutii, pentru consultare.
Activitatea consiliului de administratie se desfasoara pe baza regulamentului propriu de functionare.
ART. 14
Membrii consiliului de administratie sint numiti pe o perioada de 4 ani, iar jumatate din ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani.
Membrii consiliului de administratie nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa la conducerea societatilor comerciale cu care Administratia Zonei Libere Sulina intretine relatii de afaceri sau cu care are interese contrare.
ART. 15
Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat la unitatea de la care provin, cu toate drepturile si obligatiile derivind din aceasta calitate.
Pentru activitatea depusa in consiliul de administratie, acestia primesc o indemnizatie lunara stabilita de acesta.
ART. 16
Consiliul de administratie se intruneste ori de cite ori interesele Administratiei Zonei Libere Sulina o cer, la solicitarea presedintelui, care stabileste ordinea de zi, sau la solicitarea a cel putin jumatate plus unu din membrii sai, dar cel putin o data pe luna.
ART. 17
Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare, a caror activitatea poate fi compensata material conform intelegerii pe baza de contract civil.
ART. 18
Consiliul de administratie poate lua hotariri numai in prezenta a cel putin jumatate plus unu din membrii sai. Daca aceasta majoritate nu este realizata, intrunirea consiliului se reprogrameaza intr-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
ART. 19
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia si strategia de dezvoltare a Zonei Libere Sulina, aproba introducerea de noi tehnologii si modernizarea celor existente, intretinerea functionalitatii tuturor constructiilor hidrotehnice si repararea constructiilor din administrare;
b) analizeaza bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi si le inainteaza Ministerului Finantelor pentru a fi aprobate;
c) aproba bugetul de venituri si cheltuieli;
d) aproba sau supune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile ce urmeaza a se realiza de catre administratie;
e) aproba structura organizatorica a administratiei si stabileste nivelurile de salarizare a personalului in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege, intocmeste nomenclatoarele de functii si salarii tarifare, indicatoarele tarifare de calificare si reglementarile privind drepturile de personal;
f) aproba infiintarea de noi compartimente de activitate sau desfiintarea acestora;
g) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor din aparatul propriu al administratiei cu tertii;
h) aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investitii;
i) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri sau servicii din patrimoniul administratiei;
j) aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare si a altor fonduri, in conditiile legii;
k) aproba, in conditiile legii, angajarea si efectuarea unor cheltuieli de orice natura, inclusiv de orice natura, pentru investitii, tranzactii financiare si comerciale, vinzari sau inchirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sint necesare sau ale caror cheltuieli de intretinere sint nejustificate economic;
l) aproba nivelul minim anual al tarifelor si taxelor pentru toate activitatile si prestatiile la intern ce se pot efectua in Zona libera Sulina, in valuta, pe baza analizei complete si comparative, si le supune spre avizare Ministerului Transporturilor;
m) aproba preturile de desfacere ale marfurilor destinate vinzarii in valuta prin unitatile proprii sau mandatare, in functie de reglementarile financiare legale in vigoare;
n) aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licente utilizatorilor Zonei libere Sulina, agentilor economici, persoane fizice sau juridice romane sau straine, pentru desfasurarea de catre acestia, in nume propriu, de activitati in Zona libera Sulina;
o) aproba nivelurile comisioanelor de intermediere pe care Administratia Zonei Libere Sulina le percepe pentru inchirierea de spatii amenajate sau neamenajate pentru realizarea de diverse obiective din domeniul comercial, turistic, industrial, al prestatiilor de servicii etc.;
p) aproba propunerile prezentate de directorul general al Administratiei Zonei Libere Sulina privind cooperarea cu diversi agenti economici cu capital strain si roman;
r) numeste si revoca directorii administratiei;
s) aproba contractele de cooperare cu agentii economici, persoane fizice sau juridice romane sau straine; stabileste, impreuna cu organele Ministerului de Interne, organele vamale etc., relatiile si conditiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si marfurilor, precum si pentru asigurarea ordinii publice in Zona libera Sulina;
t) asigura respectarea prevederilor legale privind protectia mediului inconjurator, salubrizarea-depoluarea bazinului portuar si preluarea reziduurilor petroliere, menajere si a gunoiului de la nave;
u) prezinta anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activitatii desfasurate in perioada expirata si asupra programului de activitate in curs;
v) exercita orice alte atributii ce ii revin potrivit prevederilor legale in vigoare si regulamentului de organizare si functionare si aproba orice alte masuri care privesc activitatea administratiei.
ART. 20
Directorul general al administratiei reprezinta interesele acesteia in raport cu tertii si in fata organelor si organizatiilor din tara si din strainatate. In desfasurarea activitatii curente directorul general poate delega o parte din atributiile sale directorilor de specialitate.
ART. 21
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si competente:
a) conduce sedintele consiliului de administratie;
b) asigura conducerea curenta a administratiei;
c) dispune, urmareste si asigura aducerea la indeplinire a hotaririlor consiliului de administratie si a prevederilor legale aplicabile administratiei;
d) aproba regulamentele si instructiunile de serviciu pentru administrarea, pastrarea si intretinerea mijloacelor materiale din dotarea administratiei, dezvoltarea si modernizarea acestora, precum si pentru operatiunile comerciale, financiare si contabile specifice si de recrutare, pregatire si perfectionare a personalului;
e) aproba angajarea si concedierea personalului din aparatul administratiei;
f) numeste si revoca conducatorii compartimentelor functionale;
g) indeplineste orice alte atributii si aproba orice alte masuri privind activitatea administratiei, potrivit competentelor acordate.

CAP. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli

ART. 22
Administratia Zonei Libere Sulina intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Finantelor. Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei. Partea a IV-a.
ART. 23
Administratia este obligata sa-si acopere din activitatea proprie cheltuielile si sa realizeze profit.
ART. 24
Bugetul de venituri si cheltuieli se stabileste pentru fiecare exercitiu financiar si cuprinde:
- venituri din aplicarea tarifelor de inchiriere si concesionare, sume provenite din incasari din activitatea de comert, de servicii, din taxe de licente, comisioane etc.;
- cheltuieli din: valori consumate in activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de personal, amortizarea mijloacelor fixe, intretinerea, repararea si exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administrare, rambursarea creditelor, plata dobinzilor, precum si alte cheltuieli prevazute de actele normative in vigoare.
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste anual si se defalca pe trimestre.
ART. 25
Consiliul de administratie constituie fondurile prevazute de legislatia in vigoare si hotaraste crearea si a altor fonduri.
ART. 26
Administratia Zonei Libere Sulina hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza a fi realizate, in limita competentelor ce ii sint acordate, stabileste nivelul surselor proprii de finantare si determina volumul alocatiilor necesare de la bugetul de stat si, dupa caz, al creditelor bancare pentru obiectivele de investitii.

CAP. 6
Dispozitii finale

ART. 27
Modul de contractare, de stabilire a volumului activitatilor de comert si a altor servicii specifice administratiei, regimul de functionare a acesteia si a compartimentelor sale functionale se stabilesc prin regulamente si instructiuni aprobate conform competentelor.
ART. 28
Pentru lucrarile cu ciclu lung de executie, Administratia Zonei Libere Sulina poate incheia contracte pe lucrari sau pentru prestarea altor activitati, cu platile esalonate in rate, a caror achitare poate fi prevazuta in mai multe exercitii bugetare consecutive.
Pentru asigurarea continuitatii activitatilor obiectivelor cu caracter industrial se pot constitui stocuri de siguranta, ale caror mijloace de finantare se inscriu in bugetul de cheltuieli.
ART. 29
Relatiile comerciale ale Administratiei Zonei Libere Sulina cu alte regii sau societati comerciale se vor desfasura pe baza de contracte guvernate de principiul libertatii contractuale, potrivit legii.
ART. 30
Administratia Zonei Libere Sulina va putea practica in raporturile sale cu tertii preturi si tarife decurgind din actiunea conjugata a cererii si ofertei, in conditiile legii.
ART. 31
Litigiile Administratiei Zonei Libere Sulina cu persoane fizice sau juridice romane sau straine sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania. Litigiile pot fi solutionate si pe cale amiabila sau prin arbitraj, in conditiile prevazute de lege.
ART. 32
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile <>Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere si cu alte prevederi legale in vigoare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016