Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 21 iunie 2018  de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 21 iunie 2018 de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Canalului Navigabil Bega" Timiş

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 545 din 29 iunie 2018
──────────
    Conţinut de Hotărârea Guvernului nr. 451 din 21 iunie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 545 din 29 iunie 2018.
──────────
    CAP. I
    Denumirea, forma juridică, sediul, durata, scopul, obiectul de activitate
    ART. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea regiei autonome este Regia Autonomă „Administraţia Canalului Navigabil Bega“ Timiş, cu firma „A.C.N.B. - R.A. Timiş“.
    (2) În toate actele, facturile, scrisorile sau publicaţiile emanând de la Regia Autonomă „Administraţia Canalului Navigabil Bega“ Timiş, denumită în continuare Regia, se menţionează denumirea acesteia, urmată de cuvintele „regie autonomă“ sau de iniţialele „R.A.“, sediul social, numărul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal.

    ART. 2
    Forma juridică
    Regia este persoană juridică română şi funcţionează ca regie autonomă sub autoritatea Ministerului Transporturilor, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 3
    Sediul
    (1) Sediul Regiei este în str. General Magheru nr. 23, municipiul Timişoara, judeţul Timiş, în spaţiul pus la dispoziţie în baza unui contract de comodat de către Primăria Municipiului Timişoara.
    (2) Regia poate înfiinţa sau desfiinţa pe teritoriul României sau în străinătate sedii secundare: reprezentanţe, agenţii, sucursale şi alte asemenea unităţi fără personalitate juridică, cu aprobarea consiliului de administraţie.

    ART. 4
    Durata
    Regia este constituită pe o perioadă nelimitată, cu începere de la data înmatriculării acesteia în registrul comerţului.

    ART. 5
    Scopul
    Regia este organizată în scopul asigurării condiţiilor de navigaţie pe sectorul românesc al canalului navigabil Bega şi pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    ART. 6
    Obiectul de activitate
    (1) Regia este administraţie de cale navigabilă interioară pe sectorul românesc al canalului navigabil Bega, în lungime de 42,444 km.
    (2) În calitatea sa de administraţie de cale navigabilă interioară, Regia are ca obiect de activitate, potrivit legislaţiei în vigoare:
    a) asigurarea gabaritelor minime de navigaţie stabilite în conformitate cu prevederile naţionale şi internaţionale aplicabile, prin dragaje de întreţinere;
    b) asigurarea semnalizării costiere şi plutitoare;
    c) efectuarea de măsurători topohidrografice;
    d) ducerea la îndeplinire a unor obligaţii ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor;
    e) îndeplinirea şi a altor activităţi care îi revin în conformitate cu legislaţia în vigoare.

    (3) Pentru activităţile pe care le efectuează în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce i-au fost delegate potrivit alin. (2) lit. d), Regia îndeplineşte funcţia de autoritate de cale navigabilă interioară.
    (4) În realizarea obiectului de activitate, Regia îndeplineşte, potrivit legii, următoarele atribuţii şi obligaţii:
    a) asigurarea adâncimilor de navigaţie prin dragaj de întreţinere;
    b) executarea măsurătorilor topohidrografice în scopul urmăririi evoluţiei adâncimilor pe şenalul navigabil, cunoaşterii şi urmăririi situaţiei morfologice şi a depunerilor aluvionare, a măsurătorilor privind debitele de apă şi de aluviuni şi a măsurătorilor privind viteza curentului;
    c) întocmirea sau, după caz, avizarea documentaţiilor privind realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la lucrări hidrotehnice speciale şi de protecţie a malurilor pentru asigurarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie;
    d) efectuarea şi întreţinerea semnalizării costiere şi plutitoare;
    e) dirijarea navigaţiei în sectoarele dificile prin staţii semaforice şi de supraveghere;
    f) elaborarea regulamentului de navigaţie şi a altor reguli speciale de navigaţie şi supunerea lor spre aprobare prin ordin al ministrului transporturilor;
    g) culegerea şi prelucrarea datelor hidrometeorologice, elaborarea prognozelor privind variaţiile de nivel al apelor canalului navigabil Bega în sectorul românesc;
    h) întocmirea şi difuzarea de avize pentru navigatori;
    i) avizarea studiilor şi proiectelor privind lucrări hidrotehnice şi alte lucrări care se execută pe canalul navigabil Bega ori în zona de siguranţă a acestuia;
    j) avizarea studiilor şi proiectelor privind lucrări de traversare sau subtraversare a canalului navigabil Bega;
    k) urmărirea derulării lucrărilor prevăzute la lit. i) şi j), în conformitate cu proiectele avizate;
    l) avizarea amplasamentelor în vederea executării de lucrări de extracţie a agregatelor şi produselor de balastieră din canalul navigabil Bega;
    m) avizarea lucrărilor de extracţie a agregatelor şi produselor de balastieră din canalul navigabil Bega;
    n) stabilirea locurilor de deversare a materialelor rezultate din dragajele de întreţinere pentru asigurarea adâncimilor minime de navigaţie;
    o) stabilirea şi avizarea locurilor de deversare a materialelor rezultate ca urmare a efectuării lucrărilor prevăzute la lit. i) şi j);
    p) întreţinerea şi repararea tuturor bunurilor proprietate publică a statului date în administrare şi a bunurilor proprietate privată a Regiei;
    q) punerea la dispoziţia tuturor utilizatorilor a infrastructurii de transport naval care i-a fost dată în administrare, constituită din bunuri proprietate publică a statului, precum şi a bunurilor proprietate privată a Regiei prin contracte de închiriere sau prestări de servicii ori prin asociere, în conformitate cu prevederile legale;
    r) asigurarea infrastructurii pentru servicii de informare fluvială;
    s) elaborarea programelor anuale şi de perspectivă pentru principalii indicatori de întreţinere a şenalului navigabil: măsurători topohidrografice, semnalizare, dragaj, precum şi pentru întreţinere, reparare şi modernizare a bunurilor proprietate publică a statului şi a bunurilor proprietate a Regiei;
    ş) contractarea de credite la bănci sau la alte instituţii financiare pentru realizarea obiectivelor propuse, în condiţiile legii;
    t) încheierea de contracte de vânzare-cumpărare cu operatori economici români şi străini pentru echipamente, instalaţii, materiale, piese de schimb, combustibil şi altele, destinate activităţii proprii, conform legislaţiei privind achiziţiile publice;
    ţ) participarea la activităţi sau asocierea cu operatori economici, organizaţii economice patronale şi profesionale, din ţară şi din străinătate, pentru realizarea unor activităţi sau acţiuni specifice domeniului său de activitate;
    u) valorificarea, după caz, a materialelor rezultate din dragajul de întreţinere;
    v) participarea la consfătuiri, reuniuni şi sesiuni pe probleme tehnice şi de navigaţie, la târguri şi expoziţii;
    w) ducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin României din acordurile şi convenţiile internaţionale la care este parte, în condiţiile legii;
    x) orice alte operaţiuni în legătură cu realizarea obiectului său de activitate.


    CAP. II
    Patrimoniul
    ART. 7
    Valoarea patrimoniului este de 20.000 mii lei.

    ART. 8
    (1) Patrimoniul Regiei este utilizat în scopul realizării obiectului său de activitate, în condiţiile legii. În exercitarea dreptului de proprietate, Regia posedă, foloseşte şi dispune, în mod autonom, de bunurile pe care le deţine cu acest titlu în patrimoniul său, în condiţiile legii.
    (2) Regia poate avea în administrare bunuri proprietate publică.
    (3) În cadrul administrării bunurilor prevăzute la alin. (1) şi (2) Regia are obligaţia de a efectua reparaţii, întreţineri, de a dezvolta şi de a moderniza aceste bunuri, în condiţiile legii, inclusiv potrivit prevederilor art. 26 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Consiliul de administraţie al Regiei aprobă scoaterea din funcţiune, în condiţiile legii, a unor active, dezmembrarea şi valorificarea acestora.

    ART. 9
    (1) Regia poate să se asocieze, în condiţiile legii, pentru realizarea în comun a unor activităţi productive şi de comercializare cu regii autonome, societăţi comerciale, persoane fizice şi juridice române sau străine.
    (2) Regia poate efectua direct operaţiuni de comerţ exterior, în condiţiile legii.

    CAP. III
    Structura organizatorică
    ART. 10
    Structura organizatorică a Regiei se aprobă de consiliul de administraţie.

    ART. 11
    În cadrul Regiei se pot constitui departamente/direcţii, servicii şi birouri, în funcţie de necesitatea şi de volumul activităţii, atribuţiile acestora fiind stabilite prin regulament propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie.

    CAP. IV
    Organele de conducere
    ART. 12
    (1) Conducerea Regiei este asigurată de către un consiliu de administraţie compus din 5 membri, condus de un preşedinte, în condiţiile legii.
    (2) Până la organizarea şi definitivarea procesului de selecţie a membrilor consiliului de administraţie al Regiei în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările ulterioare, se desemnează administratori provizorii prin ordin al ministrului transporturilor, în condiţiile legii.
    (3) Până la organizarea şi definitivarea procesului de selecţie a membrilor consiliului de administraţie al Regiei, administratorii au statut de administratori provizorii şi contract de mandat pe o perioadă de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii, pentru motive temeinice, până la maximum 6 luni, inclusiv remuneraţie stabilită conform legii.
    (4) Administratorii provizorii vor fi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Finanţelor Publice şi Administraţiei Naţionale „Apele Române“ - Administraţia Bazinală de Apă Banat, în condiţiile legii.

    ART. 13
    (1) Până la organizarea şi definitivarea procesului de selecţie, directorul general al Regiei este numit în funcţie, provizoriu, prin ordin al ministrului transporturilor. Directorul general interimar încheie cu Regia un contract de mandat pe o perioadă de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii, pentru motive temeinice, până la maximum 6 luni, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările ulterioare.
    (2) Până la organizarea procesului de recrutare, directorii generali adjuncţi şi directorii executivi ai Regiei pot fi numiţi, revocaţi şi suspendaţi din funcţie prin decizie a directorului general.

    ART. 14
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 15
    Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii şi competenţe:
    a) aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
    b) aprobă regulamentul de ordine interioară;
    c) aprobă strategia de dezvoltare a Regiei;
    d) aprobă structura organizatorică şi numărul de posturi;
    e) aprobă înfiinţarea/desfiinţarea sediilor secundare: reprezentanţe, agenţii, sucursale şi alte asemenea unităţi fără personalitate juridică;
    f) aprobă statul de funcţii;
    g) avizează raportul anual de activitate, întocmit de conducerea executivă, care este supus spre aprobare conducerii Ministerului Transporturilor;
    h) aprobă programele de investiţii şi listele de dotări în limita bugetului anual;
    i) numeşte şi revocă directorii executivi, la propunerea directorului general, şi stabileşte drepturile salariale ale acestora, în condiţiile legii;
    j) numeşte şi revocă înlocuitorul directorului general în situaţia în care acesta nu îşi poate îndeplini temporar atribuţiile;
    k) aprobă proiectul contractului colectiv de muncă ce urmează să fie negociat cu reprezentanţii salariaţilor, potrivit legii;
    l) analizează clauzele contractului colectiv de muncă negociat, în condiţiile legii;
    m) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli cu avizul Ministerului Transporturilor, în condiţiile legii, şi asigură execuţia acestuia;
    n) aprobă modalităţile de finanţare a dotării cu echipamente, inclusiv prin credite şi/sau împrumuturi contractate de stat sau cu garanţia statului, pe care le poate derula în condiţiile legii;
    o) aprobă tarifele pentru activităţile şi prestările de servicii, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    p) aprobă rapoartele periodice ale compartimentelor de control din cadrul Regiei;
    q) aprobă închirierea de clădiri, spaţii, terenuri şi alte bunuri;
    r) aprobă scoaterea din funcţiune şi valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul Regiei;
    s) stabileşte indemnizaţia secretarului consiliului de administraţie;
    ş) aprobă situaţia financiară şi contul de profit şi pierdere;
    t) aprobă deplasarea directorului general şi a directorilor executivi în străinătate, în exercitarea atribuţiilor ce le revin potrivit competenţei;
    ţ) aprobă programele anuale de lucrări pentru asigurarea condiţiilor de navigaţie;
    u) exercită orice alte atribuţii ce îi revin din prevederile legale, din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare şi din ordinele ministrului transporturilor.


    ART. 16
    Pentru luarea unor decizii consiliul de administraţie poate atrage în activitatea sa consilieri şi consultanţi de specialitate, care pot fi remuneraţi în condiţiile legii.

    ART. 17
    (1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din numărul membrilor săi.
    (2) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei.
    (3) Şedinţa este prezidată de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către un membru al consiliului de administraţie delegat de către preşedinte.
    (4) Şedinţele consiliului de administraţie se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor acestuia.
    (5) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.

    CAP. V
    Atribuţiile directorului general
    ART. 18
    (1) Directorul general are următoarele atribuţii şi competenţe:
    a) asigură conducerea operativă a Regiei;
    b) reprezintă Regia în relaţiile cu terţii şi semnează actele ce o angajează faţă de aceştia, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie şi ale celor conferite de legislaţia în vigoare;
    c) propune structura organizatorică a organelor teritoriale operative;
    d) propune numirea şi, după caz, revocarea directorilor executivi ai Regiei;
    e) numeşte, suspendă sau demite personalul de conducere al Regiei, altul decât cel numit de consiliul de administraţie, conform reglementărilor legale;
    f) angajează şi concediază personalul Regiei, în condiţiile legii;
    g) exercită orice atribuţii care îi revin conform prevederilor legale, regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi hotărârilor consiliului de administraţie.

    (2) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general emite decizii.
    (3) Pentru fondurile primite de la bugetul de stat directorul general este ordonator terţiar de credite.

    ART. 19
    Drepturile şi obligaţiile directorului se stabilesc prin contract de management, încheiat cu membrii consiliului de administraţie, care constituie anexă la contractul individual de muncă.

    CAP. VI
    Venituri şi cheltuieli
    ART. 20
    Regia efectuează încasări şi plăţi în lei. De asemenea, efectuează şi operaţiuni în valută, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    ART. 21
    Veniturile şi cheltuielile se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar, conform legislaţiei în vigoare.

    CAP. VII
    Bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară şi contul de profit şi pierdere
    ART. 22
    Regia întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară şi contul de profit şi pierdere, conform metodologiei stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.

    ART. 23
    Situaţia financiară anuală şi contul de profit şi pierdere ale Regiei se aprobă conform prevederilor legale în vigoare.

    ART. 24
    În cazul în care în cursul exerciţiului financiar mijloacele Regiei nu sunt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor curente, aceasta poate contracta credite, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016