Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 21 decembrie 2011  privind stabilirea grupelor de terenuri care intră în perimetrele de ameliorare, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de specialişti, constituite pentru delimitarea perimetrelor de ameliorare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 21 decembrie 2011 privind stabilirea grupelor de terenuri care intră în perimetrele de ameliorare, funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de specialişti, constituite pentru delimitarea perimetrelor de ameliorare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 934 din 29 decembrie 2011
    CAP. I
    Grupele de terenuri care intră în perimetrele de ameliorare
    ART. 1
    Se constituie în perimetre de ameliorare toate terenurile degradate, indiferent de titularul dreptului de proprietate, a căror punere în valoare este necesară din punctul de vedere al protecţiei solului, regimului apelor, îmbunătăţirii condiţiilor de mediu şi a diversităţii biologice.

    ART. 2
    Prevederile prezentului regulament se aplică terenurilor degradate, astfel cum sunt definite la pct. 48 din anexa la Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. II
    Componenţa şi atribuţiile comisiei de specialişti pentru constituirea perimetrelor de ameliorare
    ART. 3
    (1) Comisia de specialişti, alcătuită în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) din Legea nr. 100/2010, îşi desfăşoară activitatea în sediul primăriei comunei, oraşului sau municipiului şi are următoarele atribuţii principale:
    a) înregistrează sesizările sau cererile de constituire a unui perimetru de ameliorare;
    b) constată pe teren situaţia perimetrului, identifică vecinătăţile şi delimitează prin ţăruşare perimetrul de ameliorare;
    c) identifică şi delimitează imobilele din interiorul şi de pe limita exterioară a perimetrului, care sunt necesare pentru efectuarea lucrărilor de amenajare şi de ameliorare şi pentru drumurile de acces, precum şi categoria de folosinţă agricolă sau silvică existentă;
    d) identifică şi descrie sumar formele de degradare a terenului, amploarea acestor procese şi constată cauzele care le-au generat;
    e) stabileşte restricţiile care sunt necesare pentru constituirea perimetrului de ameliorare şi modul de respectare a acestora pe toată durata executării lucrărilor specifice;
    f) întocmeşte fişa perimetrului de ameliorare.

    (2) Cererea sau sesizarea de constituire a unui perimetru de ameliorare se poate face de către direcţia pentru agricultură judeţeană sau a municipiului Bucureşti, ocolul silvic, agenţia judeţeană/teritorială pentru protecţia mediului, proprietarul terenului degradat sau alte persoane fizice ori juridice interesate şi se depune la sediul primăriei comunei, oraşului sau municipiului.
    (3) Concluziile comisiei, ca urmare a analizei efectuate pe teren, se concretizează într-o documentaţie alcătuită din următoarele documente:
    a) planul de situaţie la o scară convenabilă 1:500-1:5.000, în funcţie de dimensiunile perimetrului de ameliorare, însoţit de copia planului de amplasament şi delimitare a imobilului sau extrasul din planul cadastral deţinute de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, pentru fiecare imobil cuprins în perimetrul de ameliorare, puse la dispoziţie de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară, fără plată;
    b) acordul proprietarilor/administratorilor.

    (4) Acordul prevăzut la alin. (3) lit. b) se dovedeşte prin:
    a) hotărârea consiliului local privind aprobarea ameliorării terenurilor degradate deţinute de consiliul local, cu precizarea suprafeţelor acestor terenuri şi a localizării lor;
    b) hotărârea Comitetului de privatizare, concesionare şi arendare al Agenţiei Domeniilor Statului, pentru terenurile pe care le are în administrare;
    c) proces-verbal încheiat de reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene sau a municipiului Bucureşti ori, după caz, de reprezentantul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare cu persoanele fizice sau juridice identificate prin nume şi prenume/denumirea persoanei juridice, CNP/codul fiscal al persoanei juridice, suprafaţa de teren pentru fiecare proprietar/administrator, numărul documentului în baza căruia deţine suprafaţa de teren, în care se menţionează clar acordul proprietarului/administratorului pentru împădurirea terenurilor şi pentru executarea celorlalte lucrări de ameliorare şi amenajare a terenurilor cuprinse în perimetru, precum şi acordul pentru preluarea fondurilor fixe rezultate după ameliorare şi întreţinerea lucrărilor recepţionate pe terenurile deţinute de către aceştia;
    d) decizia reprezentantului autorizat al Ministerului Apărării Naţionale pentru terenurile pe care acest minister le are în administrare.


    ART. 4
    Decontarea cheltuielilor de deplasare a membrilor comisiei prevăzute la art. 3 alin. (1) se face de către unităţile sau instituţiile în care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

    ART. 5
    Fişa perimetrului de ameliorare prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. f) se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

    ART. 6
    Fişa aprobată constituie tema de proiectare pentru autoritatea contractantă care are obligaţia realizării documentaţiei tehnico-economice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. III
    Proiectarea, execuţia lucrărilor şi paza perimetrelor de ameliorare
    ART. 7
    (1) Punerea în valoare a terenurilor degradate se realizează prin lucrări de ameliorare prin împădurire a acestor terenuri, executate pe bază de proiecte tehnice.
    (2) Valoarea lucrărilor prevăzute în proiectul tehnic se stabileşte pe baza normelor tehnice şi a manoperei aferente acestor lucrări.
    (3) Lucrările se execută conform proiectului tehnic, iar decontarea lor se va face conform ofertei declarate câştigătoare în cadrul procedurii de achiziţie publică de lucrări, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    (1) Realizarea lucrărilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare a terenurilor degradate, prin lucrări de îmbunătăţiri funciare, executate în perimetre de ameliorare cu destinaţie agricolă, se finanţează conform prevederilor art. 88 alin. (1) şi (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Predarea amplasamentelor terenurilor identificate şi delimitate în perimetrele de ameliorare de la proprietari/administratori în vederea executării lucrărilor la autoritatea contractantă responsabilă se face în baza unei proceduri aprobate prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (3) Paza perimetrelor de ameliorare pe toată durata de execuţie a lucrărilor de ameliorare este asigurată de către unitatea de execuţie, conform regulamentelor în vigoare, care răspunde de integritatea lucrărilor respective până la închiderea stării de masiv sau recepţia la terminarea lucrărilor.
    (4) Paza şi întreţinerea lucrărilor şi fondurilor fixe predate proprietarilor sau administratorilor de teren din perimetrul de ameliorare, după recepţia acestora, se asigură de către aceştia, în conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Pentru perimetrele de ameliorare situate pe terenurile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, paza se asigură de către acest minister, contra cost, cu decontarea cheltuielilor din sursele de finanţare prevăzute la art. 18 din Legea nr. 100/2010 pe toată durata de execuţie a lucrărilor de ameliorare, precum şi după predarea şi recepţia acestora.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 9
    (1) Proprietarii vecini cu perimetrul de ameliorare, în schimbul unei despăgubiri, sunt obligaţi să asigure libera trecere a personalului tehnic, lucrătorilor, utilajelor şi maşinilor pentru transportul materialelor necesare la locul de executare a lucrărilor, potrivit prevederilor art. 622 alin. (1) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată.
    (2) Pentru situaţia prevăzută la alin. (1), operatorul economic care realizează documentaţia tehnico-economică va stabili, cu acordul proprietarilor respectivi, căile de acces, precum şi cuantumul despăgubirilor pe care le va introduce în documentaţia tehnico-economică.
    (3) Despăgubirile se suportă din devizul general legal aprobat al lucrărilor prevăzute în perimetrul de ameliorare.

    ART. 10
    (1) După ameliorarea perimetrului respectiv, unitatea de execuţie şi autoritatea contractantă vor preda proprietarului/administratorului amplasamentul terenului pe care au fost executate lucrările de ameliorare şi va transfera investiţia, în prezenţa primarului localităţii, cu menţionarea fondurilor fixe şi a valorii lor.
    (2) Transferul prevăzut la alin. (1) se realizează pe baza procedurii aprobate prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (3) Pentru terenurile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, transferul prevăzut la alin. (1) se realizează pe baza unei proceduri aprobate prin ordin comun al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi al autorităţii publice centrale pentru apărare naţională.

    ANEXA 1

    la regulament

┌───────────────────────────┬─────┬───────────────────────────┐
│Se propune pentru aprobare.│ │ │
│---------------------------│ │ │
│1. Direcţia pentru │ │Se aprobă. │
│Agricultură a Judeţului │ │---------- │
│.............. │ │1. Ministerul Agriculturii │
│2. Inspectoratul Teritorial│ │şi Dezvoltării Rurale │
│de Regim Silvic │- │...........................│
│şi de Vânătoare │Model│(ministru/secretar de stat)│
│...........................│- │2. Ministerul Mediului şi │
│3. Pentru terenurile │ │Pădurilor │
│proprietate publică a │ │...........................│
│statului*) │ │(ministru/secretar de stat)│
│Direcţia Silvică │ │ │
│......................... │ │ │
│Agenţia Domeniilor Statului│ │ │
└───────────────────────────┴─────┴───────────────────────────┘

    *) Viza direcţiei silvice judeţene şi a Agenţiei Domeniilor Statului este necesară numai în cazurile în care terenurile prevăzute la pct. 2 sunt proprietate publică a statului.
    FIŞA PERIMETRULUI DE AMELIORARE
    1. Denumirea perimetrului de ameliorare:...................., comuna............., judeţul..........
    2. **) Folosinţa terenurilor cuprinse în perimetrul de ameliorare:
    **) Se anexează, prin grija reprezentantului oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară, planul de situaţie întocmit la scara 1:500-1:5.000, cu indicarea vecinilor, iar pentru fiecare imobil cuprins în perimetrul de ameliorare se anexează copia planului de amplasament şi delimitare a imobilului sau extrasul din planul cadastral deţinut. La stabilirea limitei perimetrului de ameliorare se vor avea în vedere, pe cât posibil, anumite limite naturale sau artificiale.

    2.1. Din evidenţa fondului funciar

┌────┬─────────┬─────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│ │Categoria│ │ │ │ │
│ │de │ │ │ │ │
│Nr. │folosinţă│Suprafaţa│Nr. │Nr. de │ │
│crt.│(din │(ha) │cadastral/│carte │Observaţii│
│ │evidenţa │ │topografic│funciară│ │
│ │fondului │ │ │ │ │
│ │funciar) │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │
│ │PERIMETRU│ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────┘


    2.2. Situaţia reală pe teren

┌────┬────────────┬─────────┬──────────┐
│ │Categoria de│ │ │
│Nr. │folosinţă │Suprafaţa│Observaţii│
│crt.│(reală pe │(ha) │ │
│ │teren) │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │TOTAL │ │ │
│ │PERIMETRU │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴──────────┘


    3. Proprietarii terenurilor din perimetrul de ameliorare:

┌──────────────┬─────────────────────────────────┐
│ │Suprafaţa pe categorii de │
│Denumirea │folosinţe din cadastrul funciar │
│proprietarului│(ha) │
│ ├──────┬──────┬──────┬──────┬─────┤
│ │arabil│păşuni│fâneţe│altele│TOTAL│
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│A. Persoane │ │ │ │ │ │
│fizice │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│B. Asociaţii │ │ │ │ │ │
│de proprietari│ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│C. Societăţi │ │ │ │ │ │
│comerciale │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│D. Consilii │ │ │ │ │ │
│locale │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│E. Ocoale │ │ │ │ │ │
│silvice │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│F. Alţi │ │ │ │ │ │
│deţinători │ │ │ │ │ │
├──────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼─────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │
└──────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴─────┘


    4. Natura degradării terenurilor din perimetrul de ameliorare:

┌────┬───────────────────────┬─────────┐
│Nr. │Natura degradării │Suprafaţa│
│crt.│terenurilor │(ha) │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri cu eroziune de│ │
│1. │suprafaţă foarte │ │
│ │puternică şi excesivă │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri cu eroziune în│ │
│2. │adâncime (ogaşe, │ │
│ │ravene, torenţi) │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri afectate de │ │
│3. │alunecări active, │ │
│ │prăbuşiri, surpări şi │ │
│ │curgeri noroioase │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri nisipoase │ │
│4. │expuse erodării de │ │
│ │către vânt sau apă │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri cu aglomerări │ │
│ │de pietriş, bolovăniş, │ │
│5. │grohotiş, stâncării şi │ │
│ │depozite de aluviuni │ │
│ │torenţiale │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│6. │Terenuri cu exces │ │
│ │permanent de umiditate │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│7. │Terenuri sărăturate sau│ │
│ │puternic acide │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri cu substanţe │ │
│8. │chimice, petroliere sau│ │
│ │noxe │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri ocupate cu │ │
│ │halde miniere, deşeuri │ │
│9. │industriale sau │ │
│ │menajere, gropi de │ │
│ │împrumut │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri neproductive, │ │
│10. │dacă acestea nu se │ │
│ │constituie ca habitate │ │
│ │naturale │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Terenuri cu nisipuri │ │
│11. │mobile, care necesită │ │
│ │lucrări de împădurire │ │
│ │pentru fixarea acestora│ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │Oricare dintre │ │
│ │terenurile prevăzute la│ │
│ │pct. 1-11, care au fost│ │
│12. │ameliorate prin │ │
│ │plantaţii silvice şi de│ │
│ │pe care vegetaţia a │ │
│ │fost înlăturată. │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│13. │Alte degradări │ │
├────┼───────────────────────┼─────────┤
│ │TOTAL │ │
└────┴───────────────────────┴─────────┘


    5.***) Descrierea sumară a condiţiilor pedolitologice (se vor descrie sumar tipurile - subtipurile de sol şi rocă de bază)
    ***) Se vor folosi cartările agropedologice şi agrochimice existente, raionările şi studiile pedoameliorative de la sistemele de îmbunătăţiri funciare, studiile existente în amenajamentele silvice, cele de la oficiile judeţene de studii pedologice şi agrochimice, de la unităţile de gospodărire a apelor şi de la agenţiile pentru protecţia mediului.

    6. Condiţiile de relief al terenurilor degradate din perimetrul de ameliorare:
    - pante până la 5% ................................ ha;
    – pante cuprinse între 5 şi 15% ................... ha;
    – pante cuprinse între 15 şi 35% .................. ha;
    – pante peste 35% ................................. ha.

    7. Descrierea sumară a lucrărilor de ameliorare necesare:
    ..........................................................................

    8. Evaluarea fizică orientativă a lucrărilor necesare de ameliorare:
    ..........................................................................

    9. Perioada de realizare a lucrărilor (când suprafaţa în perimetru este eliberată de orice sarcini cu caracter agricol sau silvic):
    ..........................................................................

    10. Asigurarea fondurilor pentru cercetarea, proiectarea şi execuţia lucrărilor de amenajare şi ameliorare, precum şi pentru paza acestor lucrări, până la declararea închiderii stării de masiv, se face de către Ministerul Mediului şi Pădurilor şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, după caz.
    11. Includerea în programele de finanţare ale celor două autorităţi publice centrale se face pe baza Fişei perimetrului de ameliorare aprobate şi a Notei de fundamentare a cheltuielilor elaborate de beneficiarul investiţiei.
    Întocmit:
    - primarul comunei, oraşului sau municipiului, după caz, în calitate de preşedinte;
    – reprezentantul direcţiei pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti;
    – reprezentantul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară judeţean;
    – reprezentantul oficiului de studii pedologice şi agrochimice judeţean;
    – reprezentantul inspectoratului teritorial de regim silvic şi de vânătoare;
    – reprezentantul agenţiei pentru protecţia mediului judeţene;
    – reprezentantul direcţiei silvice sau al structurii silvice de rang superior şi al ocolului silvic de stat ori privat, după caz, în calitate de secretar;
    – reprezentantul sectorului de îmbunătăţiri funciare la nivel local;
    – specialişti din unităţile şi subunităţile de cercetare şi proiectare în domeniile de îmbunătăţiri funciare pentru agricultură, silvicultură, împăduriri de terenuri degradate, cercetări agrochimice şi pedologice;
    – specialişti din Ministerul Mediului şi Pădurilor, în cazul zonelor cu un interes special pentru ameliorarea condiţiilor de mediu sau pentru protejarea acestora prin acţiuni de împădurire.

    Însuşit:
    - proprietarii/deţinătorii care au terenuri în perimetru.

    NOTĂ:
    Fişa perimetrului de ameliorare a terenurilor cu destinaţie agricolă se aprobă de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la propunerea direcţiei pentru agricultură judeţene şi, după caz, a Agenţiei Domeniilor Statului.



    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016