Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 21 aprilie 2008  de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii, eligibilitatii si aprobarii proiectelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 21 aprilie 2008 de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii, eligibilitatii si aprobarii proiectelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 25 aprilie 2008


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, denumitã în continuare Comisia, este structura naţionalã, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional în selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program.
ART. 2
Comisia este organizatã şi funcţioneazã conform prezentului regulament.
ART. 3
(1) Comisia are în componenţa sa 11 membri: un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului, un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii, un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România şi un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.
(2) Membrii Comisiei sunt:
a) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
b) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
c) un reprezentant al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
d) un reprezentant al Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile;
e) un reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor;
f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
g) 2 reprezentanţi ai primului-ministru;
h) un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii;
i) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România;
j) un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal.
(3) Reprezentanţii instituţiilor publice prevãzute la alin. (2) lit. b)-f) vor fi desemnaţi la nivel de secretar de stat.
(4) Înlocuirea unui membru al Comisiei se face de cãtre instituţia publicã/organizaţia care l-a desemnat.
ART. 4
(1) Preşedintele Comisiei este unul dintre reprezentanţii primului-ministru, desemnat prin decizie a primului-ministru.
(2) În caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, cu drept de vot.
(3) Mandatul prevãzut la alin. (2) se transmite în scris Comisiei, pânã la începutul lucrãrilor şedinţei.
(4) Membrii Comisiei îşi exercitã atribuţiile cu titlu gratuit.
ART. 5
(1) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor.
(2) Biroul Comisiei funcţioneazã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru.

CAP. II
Atribuţiile Comisiei

ART. 6
Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, aprobã şi actualizeazã Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul de eligibilitate, şi Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul solicitantului, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
b) analizeazã, selecteazã şi aprobã cererile de finanţare adresate de cãtre titularul proiectului de investiţie, în baza criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului şi a rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de Birou;
c) formuleazã propuneri şi prioritãţi de proiecte, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului;
d) stabileşte mãsuri în vederea eliminãrii blocajelor ce pot apãrea în diferite faze ale realizãrii proiectelor aprobate şi aflate în curs de desfãsurare;
e) monitorizeazã, prin Secretariatul Comisiei, buna desfãşurare a proiectelor aprobate;
f) soluţioneazã sesizãrile privind derularea proiectelor;
g) Comisia aprobã formatul raportului de verificare întocmit de cãtre Secretariat şi a raportului final întocmit de Birou;
h) Comisia aprobã criterii pentru acordarea punctajelor în vederea evaluãrii proiectelor.
ART. 7
Preşedintele Comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele Comisiei;
b) semneazã hotãrârile Comisiei şi procesele-verbale ale şedinţelor;
c) reprezintã Comisia în relaţiile cu alte organisme.
ART. 8
Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã cererile de finanţare declarate conforme, împreunã cu documentaţia ataşatã;
b) analizeazã documentaţia primitã în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului;
c) întocmeşte raportul de verificare a proiectelor conform modelului aprobat de Comisie;
d) transmite la termenele stabilite în prezentul regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare;
e) la solicitarea Comisiei, analizeazã diferitele situaţii apãrute în teritoriu şi prezintã acesteia o nota scrisã;
f) monitorizeazã derularea Programului, în conformitate cu normele metodologice prevãzute în anexa nr. 1, fapt pentru care:
1. primeşte de la beneficiari raportãri trimestriale privind lucrãrile executate, conform modelului din anexa nr. 5 la Ghidul solicitantului;
2. verificã prin sondaj şi la cererea Comisiei realizarea stadiului fizic declarat;
3. transmite Comisiei raportãri trimestriale şi anuale privind stadiul fizic al derulãrii proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor decontate.
ART. 9
Biroul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei;
b) pregãteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei;
c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei şi transmite forma finalã a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
d) constituie un registru de evidenţã a hotãrârilor Comisiei;
e) asigurã activitãţile de registraturã şi arhivare a documentelor destinate Comisiei;
f) primeşte şi înregistreazã mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;
g) primeşte şi înregistreazã în registru cererile de finanţare pentru proiectele din cadrul Programului;
h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme administrativ împreunã cu documentaţia tehnicoeconomicã, în vederea analizãrii acestora;
i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de 30 de zile de la înaintarea cãtre acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele analizate;
j) asigurã informaţiile şi comunicarea cu potenţialii beneficiari;
k) întocmeşte trimestrial un raport de evaluare a implementãrii Programului, pe care îl înainteazã Comisiei spre aprobare, şi face propuneri privind desfãşurarea operativã a Programului;
l) transmite Secretariatului Comisiei, dupã caz, sesizãrile primite privind derularea proiectelor, pentru analizare şi emiterea unui punct de vedere;
m) rãspunde la sesizãrile privind derularea proiectelor, aferente atribuţiilor;
n) analizeazã conformitatea administrativã a cererilor de finanţare primite conform prezentului regulament şi conform Ghidului de eligibilitate/Ghidului solicitantului;
o) cere şi/sau primeşte de la Secretariat şi/sau de la alte instituţii din administraţia centralã sau localã datele necesare realizãrii atribuţiilor;
p) întocmeşte Raportul final de verificare a proiectelor, pe care îl înainteazã Comisiei, conform modelului aprobat de aceasta.

CAP. III
Activitatea Comisiei

ART. 10
(1) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt convocate de cãtre preşedintele Comisiei.
(3) Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza în cazuri deosebite la solicitarea motivatã a preşedintelui.
ART. 11
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de cãtre Birou, cu cel putin 5 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de cãtre Birou, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod obligatoriu ziua, ora şi locul desfãşurãrii, precum şi ordinea de zi.
ART. 12
(1) Şedinţele Comisiei se pot desfãşura numai în prezenţa majoritãţii membrilor acesteia.
(2) În cazul în care nu sunt întrunite condiţiile prevãzute la alin. (1), şedinţa se amânã, urmând sã fie convocatã Comisia, pentru o nouã şedinţã, în termen de 5 zile; şedinţa organizatã în urma unei amânãri este legal constituitã dacã participã cel puţin o treime din numãrul membrilor Comisiei.
(3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei.
ART. 13
(1) Hotãrârile Comisiei vor fi adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(2) Hotãrârile adoptate şi semnate de cãtre preşedinte se comunicã, de drept, membrilor Comisiei de cãtre Birou.
ART. 14
(1) În funcţie de lucrãrile supuse dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua parte, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai autoritãţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în Program.
(2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât membrii sãi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri Comisiei, ce pot fi dezbãtute şi supuse la vot.
ART. 15
Comisia înainteazã hotãrârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va elabora un proiect de hotãrâre a Guvernului prin care se vor asigura autoritãţilor administraţiei publice locale fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 .

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 16
Comisia va realiza evaluarea anualã a Programului.
ART. 17
În baza evaluãrii anuale se asigurã cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi celelalte entitãţi implicate, în vederea îmbunãtãţirii şi actualizãrii anuale a Programului.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016