Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 21 aprilie 2004  de organizare si functionare a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 21 aprilie 2004 de organizare si functionare a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 13 mai 2004

CAP. I
Dispoziţii privind organizarea Comisiei superioare de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi

ART. 1
În structura Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap funcţioneazã Comisia superioarã de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi, denumitã în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionalã în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi din subordinea consiliilor judeţene şi consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 2
Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi are urmãtoarea componenţã:
- preşedinte, medic de expertizã medicalã şi de recuperare a capacitãţii de muncã;
- doi medici specialişti, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii, în funcţie de afecţiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 3
Preşedintele Comisiei superioare este angajat prin concurs, în condiţiile legii.
ART. 4
Ceilalţi membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţã, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi cuantumul salariului mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statisticã, corespunzãtor lunii ianuarie a fiecãrui an, şi se acordã proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat.
ART. 5
Comisia superioarã are urmãtoarele atribuţii:
a) rezolvã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap şi comunicã deciziile în termen legal;
b) coordoneazã din punct de vedere metodologic activitatea comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
c) în exercitarea atribuţiilor de coordonare a comisiilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, Comisia superioarã poate emite precizãri şi instrucţiuni cu caracter metodologic, care sunt obligatorii pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale;
d) prezintã la conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, prin preşedintele Comisiei superioare, pânã la data de 5 a fiecãrei luni, raport privind activitãţile desfãşurate în luna anterioarã.

CAP. II
Funcţionarea Comisiei superioare de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi

ART. 6
(1) Comisia superioarã soluţioneazã contestaţiile la certificatele de încadrare în grad de handicap, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(2) Preşedintele Comisiei superioare primeşte contestaţia împreunã cu dosarul persoanei şi dispune înregistrarea acesteia, verificând totodatã dacã a fost depusã în termenul legal de 30 de zile.
(3) Contestaţia depusã la alte organe de stat va fi consideratã contestaţie în termen şi soluţionatã ca atare, în mãsura în care a fost depusã în termenul prevãzut de lege.
(4) În situaţia în care contestaţia s-a depus în afara termenului, preşedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusã, comunicând în scris contestatorului soluţia adoptatã şi motivarea acesteia, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii.
(5) În situaţia în care contestaţia a fost introdusã în termen, preşedintele Comisiei superioare fixeazã data la care persoana va fi invitatã în faţa comisiei, datã care nu poate depãşi 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. Data prezentãrii se va aduce la cunoştinţã contestatorului prin intermediul unei scrisori recomandate cu confirmare de primire.
ART. 7
(1) La data fixatã Comisia superioarã va proceda la examinarea contestatorului şi a dosarului acestuia, pronunţându-se cu privire la contestaţia formulatã, sens în care va emite o decizie care va fi adoptatã cu votul majoritãţii membrilor Comisiei superioare.
(2) În cazul în care persoana programatã nu se prezintã la Comisia superioarã la data fixatã de cãtre preşedinte, soluţionarea contestaţiei se va face pe baza documentelor medicale aflate în dosar.
(3) În situaţia persoanelor nedeplasabile, pe baza certificatului emis de medicul de familie, care atestã aceastã împrejurare, Comisia superioarã va examina numai documentele din dosar, fãrã a mai solicita deplasarea contestatorului la sediul acesteia.
(4) Soluţionând contestaţia, Comisia superioarã poate pronunţa una dintre urmãtoarele soluţii:
a) admiterea contestaţiei şi încadrarea contestatorului într-un alt grad de handicap;
b) respingerea contestaţiei şi menţinerea gradului de handicap stabilit de comisia teritorialã. Respingerea contestaţiei se va pronunţa prin decizie şi va fi motivatã.
ART. 8
(1) Decizia Comisiei superioare atestã deficienţa funcţionalã şi gradul de handicap, restantul funcţional, precum şi faptul cã persoana beneficiazã sau nu beneficiazã, dupã caz, de protecţie specialã şi cã beneficiazã sau nu beneficiazã de drepturile conferite de lege. Modelul deciziei este prevãzut în anexa la prezentul regulament.
(2) În situaţia încadrãrii în grad de handicap, drepturile de care beneficiazã contestatorul vor fi înscrise nominal.
ART. 9
Deciziile emise de Comisia superioarã pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la instanţa judecãtoreascã competentã.
ART. 10
(1) Comisia superioarã are drept de control cu privire la activitatea comisiilor judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, urmãrind:
a) respectarea prevederilor legale privitoare la încadrarea în grad de handicap a unei persoane;
b) respectarea metodologiei de lucru;
c) corectitudinea stabilirii deficienţei funcţionale, a încadrãrii în grad de handicap, a datei dobândirii handicapului (pentru cazurile ce solicitã pensionarea pentru limitã de vârstã ca persoanã cu handicap în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
d) valabilitatea certificatelor.
(2) Comisia superioarã se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea încadrãrii unei persoane în grad de handicap, situaţie în care va emite o decizie cu valabilitate de la data soluţionãrii ei.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) Comisia superioarã va prezenta şi concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum şi mãsurile legale care se impun.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 11
În rezolvarea contestaţiilor Comisia superioarã va urmãri respectarea prevederilor legale în vigoare privind criteriile pe baza cãrora se stabileşte gradul de handicap pentru adulţi şi se aplicã mãsurile de protecţie specialã a acestora.

ANEXĂ


──────
la Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare
──────────────────────────────────────────────────────────────────
de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi
──────────────────────────────────────────────────────────────


Modelul deciziei de încadrare în grad de handicap

MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂŢII SOCIALE ŞI FAMILIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
COMISIA SUPERIOARĂ DE EXPERTIZĂ MEDICALĂ A PERSOANELOR CU
HANDICAP PENTRU ADULŢI

DECIZIE DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP
Nr. ......./.........

Comisia superioarã de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi, constituitã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile ulterioare, soluţionând contestaţia formulatã la Certificatul nr. ... din ...., emis de ....., examinând pe domnul/doamna ......., CNP ...., domiciliat/domiciliatã în ......, statut social:
1 - fãrã venit; 2 - pensie de urmaş; 3 - pensie de invaliditate; 4 - pensie de limitã de vârstã; 5 - salariat; 6 - altele ........., stabileşte urmãtoarele:
A. Diagnostic clinic ..........................
B. *) Diagnosticul deficienţei funcţionale:
1. fãrã deficienţã funcţionalã;
2. deficienţã funcţionalã medie;
3. deficienţã funcţionalã accentuatã;
4. deficienţã funcţionalã gravã:





- poate beneficia de asistent personal;
- fãrã asistent personal;
- cu indemnizaţie de însoţitor, conform Hotãrârii
Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor
drepturi nevãzãtorilor, cu modificãrile
ulterioare.



COD HANDICAP ....................
C. **) Motive ..........................
D. ***) Data ivirii handicapului ...... Documentul ...........
E. Prezenta decizie atestã cã domnul/doamna ........... are gradul de handicap ..., necesitã protecţie specialã şi beneficiazã de urmãtoarele drepturi: ....................
F. Programul individual de recuperare, readaptare şi integrare socialã este prevãzut în anexa la prezenta decizie.
Capacitate de muncã (procentual) .............
G.*) Valabilitate:
- 6 luni - 12 luni - permanent
H. Termen de revizuire ................
Documentaţia cu care se va prezenta la revizuire .............
Prezenta decizie poate fi contestatã în conformitate cu <>Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Titularul prezentei decizii beneficiazã de toate drepturile şi accesibilitãţile prevãzute de lege, corespunzãtor gradului de handicap stabilit.
Decizia obligã toate persoanele şi autoritãţile la respectarea ei în concordanţã cu convenţiile internaţionale şi cu legile ţãrii.

Prezenta decizie a fost comunicatã astãzi ......... .

Semnãtura contestatorului/reprezentantului legal


Preşedinte, Membri:
.......... ........
........
........
........
........

Secretar,
...........

NOTĂ:
Se va completa cu majuscule sau la maşina de scris.

______________
*) Se anuleazã ceea ce nu corespunde.
**) Se completeazã în cazul respingerii contestaţiei şi menţinerii certificatului.
***) Se completeazã numai pentru persoanele care solicitã pensionarea în temeiul <>art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
COD HANDICAP: 1 - fizic (locomotor); 2 - somatic; 3 - auditiv; 4 - vizual; 5 - mental; 6 - neuropsihic; 7 - asociat; 8 - HIV/SIDA; 9 - boli rare; 10 - altele.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016