Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 mai 2005  al achizitiilor publice organizate in sistemul sanitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 20 mai 2005 al achizitiilor publice organizate in sistemul sanitar

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 475 din 6 iunie 2005

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Toate achiziţiile publice care se organizeazã de Ministerul Sãnãtãţii, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, unitãţile sanitare din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii (indiferent de subordonare), de instituţiile publice descentralizate din subordinea Ministerului Sãnãtãţii, precum şi de cele din subordinea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pentru orice produse, servicii sau lucrãri, vor respecta legislaţia achiziţiilor publice, precum şi dispoziţiile prezentului regulament.
(2) Achiziţiile ce urmeazã a fi efectuate de cãtre autoritãţile prevãzute la alin. (1) şi a cãror valoare previzionatã depãşeşte 25.000 euro pot fi organizate numai cu aprobarea prealabilã a ministrului sãnãtãţii, aprobare ce se va solicita cu 30 de zile înainte de data publicãrii anunţului de intenţie.
(3) Pragul de 25.000 euro se calculeazã pe grupa de cod CPSA.
ART. 2
Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publicã sunt:
- libera concurenţã;
- eficienţa utilizãrii fondurilor publice;
- transparenţa;
- tratamentul egal;
- confidenţialitatea.
ART. 3
Legislaţia aplicabilã achiziţiilor publice este:
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.012/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publicã de produse;
- Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publicã de servicii;
- Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.014/874/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publicã de lucrãri;
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 468/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 182/2002 privind lista autoritãţilor contractante care au obligaţia de a aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice şi produsele care urmeazã sã fie achiziţionate prin procedura de licitaţie electronicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.567/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice;
- <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 414/2005 privind proceduri prealabile de organizare a licitaţiilor de cãtre unitãţile sanitare din sistemul Ministerului Sãnãtãţii şi al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

CAP. II
Procedura licitaţiei publice deschise în sistem electronic

ART. 4
Procedura de licitaţie publicã deschisã în sistem electronic, organizatã de Ministerul Sãnãtãţii pentru programele naţionale, pentru activitatea curentã a unitãţilor sanitare cu paturi, precum şi procedurile de achiziţie publicã organizate de celelalte instituţii nominalizate la art. 1 alin. (1) se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor etape:
a) iniţierea procedurii de achiziţie publicã poate avea loc numai dupã aprobarea bugetului prin legea anualã şi repartizarea lui pe ordonatori de credite şi pe programe naţionale. Unitãţile prevãzute la art. 1 îşi stabilesc necesarul de produse, servicii, lucrãri, inclusiv medicamente şi materiale sanitare, în limita prevederilor bugetare aprobate, şi îl cuprind în planul anual de achiziţii;
b) anunţul de intenţie va fi publicat în cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii bugetului de stat, precum şi dupã aprobarea bugetului propriu, dupã caz, sau de la obţinerea unei surse de finanţare extrabugetare. Anunţul de intenţie cuprinde cel puţin contractele de achiziţie publicã previzionate sã fie atribuite pânã la sfârşitul anului bugetar, a cãror valoare estimatã, fãrã T.V.A., este egalã sau mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro. Pentru contractele a cãror valoare estimatã, fãrã T.V.A, este mai micã decât echivalentul în lei a 100.000 euro, publicarea anunţului de intenţie este opţionalã. Anunţul de intenţie va fi publicat în mod separat pentru produse, lucrãri şi servicii;
c) autoritatea organizatoare/contractantã are obligaţia de a elabora şi a transmite anunţul de participare care trebuie sã conţinã toate informaţiile prevãzute de <>art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 , precum şi criteriile de preselecţie a solicitanţilor. Între data publicãrii anunţului de participare în sistemul electronic şi data limitã de primire a documentelor de calificare trebuie sã existe o perioadã de minimum 30 de zile;
d) autoritatea organizatoare/contractantã are dreptul sã reducã numãrul de zile prevãzut la alin. (3), dar nu la mai puţin de 10 zile şi numai în situaţia în care respectarea numãrului de zile prevãzut la alineatul respectiv ar cauza prejudicii autoritãţii contractante. În acest caz autoritatea contractantã are obligaţia de a include în anunţul de participare motivele pentru care recurge la aceastã reducere;
e) autoritatea organizatoare/contractantã va publica în sistem electronic împreunã cu anunţul de participare şi documentaţia standard de elaborare şi prezentare a ofertei (DEPO);
f) autoritatea organizatoare/contractantã trebuie sã îşi constituie câte douã comisii pentru fiecare achiziţie publicã:
(i) prima comisie are urmãtoarele atribuţii:
- întocmeşte DEPO, pe care o supune spre aprobare ministrului sãnãtãţii şi/sau conducãtorului instituţiei;
- rãspunde cererilor de clarificãri formulate de firmele care îşi exprimã intenţia de a participa la licitaţie, cu respectarea termenelor legale;
(ii) a doua comisie are atribuţii de verificare a eligibilitãţii înregistrãrii, a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã şi economico-financiarã de cãtre ofertanţi, de deschidere, examinare şi evaluare a ofertelor şi de stabilire a ofertei câştigãtoare. Comisia trebuie sã fie compusã din cel puţin 3 (trei) membri. Totodatã formuleazã rãspunsurile la contestaţii.
Membrii comisiei de evaluare vor semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, conform <>art. 22 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 ;
g) solicitanţii au dreptul de a cere clarificãri în legãturã cu procedura de achiziţie şi cu documentele de calificare, cu respectarea termenelor prevãzute de legislaţia achiziţiilor publice, şi anume:
- 8 zile înainte de data limitã pentru depunerea ofertelor, în cazul aplicãrii procedurii prin licitaţie deschisã, termenul de rãspuns fiind de 6 zile înainte de data limitã pentru depunerea ofertelor;
- 3 zile înainte de data limitã pentru depunerea ofertelor, în cazul cererii de ofertã, termenul de rãspuns fiind de douã zile.
Autoritatea organizatoare/contractantã are obligaţia de a pune la dispoziţie tuturor solicitanţilor, prin publicare în sistemul electronic, rãspunsurile la clarificãrile cerute;
h) în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertei, autoritatea contractantã poate stabili drept condiţie de preselecţie îndeplinirea unor condiţii minime referitoare la capacitatea tehnicã şi la situaţia economico-financiarã ale solicitanţilor, dupã cum urmeazã:
Capacitatea tehnicã:
- fişa de informaţii generale;
- susţinere tehnicã (dacã se asociazã);
- autorizare pentru livrarea produselor; certificarea calitãţii produselor;
- experienţa similarã;
- dotãri de naturã tehnicã;
- resurse umane.
Capacitatea economico-financiarã:
- obligaţii financiare în desfãşurare;
- situaţia financiarã:
- cifra de afaceri;
- lichiditate;
- solvabilitate.
Garanţia de participare la licitaţie este stabilitã de conducerea autoritãţii, în sumã fixã, şi reprezintã 1-2% din valoarea estimatã a contractului, iar perioada de valabilitate a acesteia va fi cel puţin egalã cu perioada de valabilitate a ofertei;
i) la termenul limitã prevãzut în DEPO, comisia de evaluare are obligaţia de a întocmi procesul-verbal de deschidere a ofertelor tehnice şi de a consemna eventualele oferte respinse, precum şi motivele respingerii;
j) comisia de evaluare a documentelor prezentate de ofertanţi are obligaţia ca la încheierea evaluãrii sã întocmeascã şi sã transmitã tuturor ofertanţilor procesul-verbal de calificare, care atestã îndeplinirea sau neîndeplinirea de cãtre firmele participante a cerinţelor prevãzute în DEPO. În cazul descalificãrii unor firme, va preciza cerinţele;
k) firmele calificate îşi prezintã oferta financiarã în plic sigilat sau în sistem electronic, dupã caz;
l) în funcţie de criteriul de adjudecare prevãzut în DEPO, comisia de evaluare va declara câştigãtorul/câştigãtorii prin întocmirea procesului-verbal de adjudecare ce va fi înaintat spre aprobare ordonatorului de credite;
m) autoritãţile organizatoare/contractante prevãzute la art. 1 alin. (1), cu excepţia Ministerului Sãnãtãţii, vor comunica rezultatele procedurii achiziţiei publice ordonatorului principal de credite;
n) în cazul achiziţiei de materiale sanitare, autoritatea organizatoare are obligaţia ca, în intervalul de la data adjudecãrii ofertei financiare şi pânã la momentul încheierii contractului, sã solicite câştigãtorilor prezentarea de mostre din fiecare produs licitat, drept pe care şi-l rezervã prin DEPO. Mostrele prezentate vor fi analizate de cadrele medico-sanitare în prezenţa reprezentantului firmei, datele consemnându-se într-un proces-verbal. Mostrele se vor pãstra în recipiente sigilate purtând semnãturile şi ştampilele conducerii unitãţii şi reprezentantului firmei şi vor putea fi confruntate cu produsele livrate care nu corespund cerinţelor din DEPO.

CAP. III
Procedura de negociere cu sursã unicã

ART. 5
(1) Pentru achiziţionarea medicamentelor cu DCI-uri pentru care pe piaţa româneascã existã o singurã autorizare de punere pe piaţã (eliberatã de Agenţia Naţionalã a Medicamentului), în conformitate cu <>art. 12 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 , se poate organiza negociere din sursã unicã.
(2) Celelalte produse, servicii sau lucrãri, care pot fi furnizate, executate ori prestate de cãtre un singur furnizor sau producãtor, pot fi achiziţionate prin procedura cu sursã unicã numai dupã obţinerea documentului justificativ care sã ateste unicitatea pe piaţã.
(3) Existenţa pe piaţa româneascã a unui singur DCI - în cazul medicamentelor se atestã prin adresã oficialã de cãtre Agenţia Naţionalã a Medicamentului, iar în cazul celorlalte produse, servicii şi lucrãri, de cãtre organele abilitate.
(4) Pentru desfãşurarea acestei proceduri, conducãtorul autoritãţii organizatoare va nominaliza o comisie de negociere care va face demersurile legale în vederea obţinerii unui preţ cât mai scãzut, cu respectarea procedurii prevãzute de <>art. 27 din Hotãrârea Guvernului nr. 461/2001 .

CAP. IV
Procedura de cerere de ofertã

ART. 6
Procedura de cerere de ofertã se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor etape:
a) autoritatea contractantã are dreptul de a aplica procedura de cerere de ofertã numai în cazul în care valoarea estimatã, fãrã T.V.A., a contractului de achiziţie publicã este mai micã decât echivalentul în lei al urmãtoarelor praguri:
- pentru contractul de furnizare şi servicii: 40.000 euro;
- pentru contractul de lucrãri: 100.000 lei;
b) autoritatea contractantã va efectua un studiu al pieţei şi va consulta baza proprie de date cu privire la furnizorii al cãror obiect de activitate poate asigura dobândirea produselor;
c) autoritatea organizatoare va întocmi fişa de date a achiziţiei şi caietul de sarcini;
d) autoritatea organizatoare va trimite invitaţii de participare la cel puţin 5 ofertanţi; invitaţiile trebuie sã fie însoţite de un exemplar al caietului de sarcini şi al fişei de date a achiziţiei;
e) autoritatea organizatoare va publica anunţul privind aplicarea cererii de ofertã într-o publicaţie de circulaţie naţionalã. În acest caz autoritatea organizatoare are dreptul de a atribui contractul de achiziţie publicã chiar dacã s-a depus o singurã ofertã;
f) ofertanţii au dreptul de a cere clarificãri în legãturã cu procedura de achiziţie şi cu documentele de calificare cu 3 zile înainte de data limitã pentru depunerea ofertelor, iar autoritatea organizatoare trebuie sã rãspundã cu douã zile înainte de depunerea ofertelor;
g) garanţia de participare;
h) comisia de evaluare va întocmi hotãrârea cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã, care va fi aprobatã de ordonatorul de credite;
i) autoritatea contractantã va transmite cãtre toţi ofertanţii comunicarea privind rezultatul procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã;
j) contractul de furnizare de produse se încheie dupã 7 zile de la data comunicãrii rezultatului ofertei câştigãtoare.

CAP. V
Încheierea contractelor de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii

ART. 7
În urma procedurilor legale de achiziţii publice, unitãţile sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, încheie direct cu furnizorii desemnaţi câştigãtori contracte de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare şi a altor produse şi servicii.
ART. 8
În cazul în care ofertantul este o asociaţie constituitã prin convenţie civilã între douã sau mai multe autoritãţi contractante, contractul de furnizare de produse se va încheia cu toţi membrii asociaţiei, în calitate de furnizor.
ART. 9
Contractele încheiate între unitatea sanitarã cu paturi, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, pentru care s-au efectuat licitaţii la nivel naţional. Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii sunt destinate consumului în unitãţile sanitare cu paturi.
ART. 10
Cantitãţile de medicamente, materiale sanitare şi reactivii, necesare pânã la sfârşitul anului, sunt cuprinse în propunerea tehnicã anexatã la contractul de furnizare. Livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor se efectueazã lunar, la termenele şi în conformitate cu clauzele contractuale, pe baza necesarului lunar stabilit de unitãţile sanitare cu paturi şi cuprins în actele adiţionale la contract. Necesarul lunar de medicamente, materiale sanitare şi reactivi este transmis furnizorilor prin comenzi ferme în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare.
ART. 11
În calitate de achizitor, unitatea sanitarã cu paturi va plãti furnizorului contravaloarea cantitãţilor comandate şi recepţionate la preţurile adjudecate la licitaţie. Pe toatã perioada derulãrii contractelor de furnizare preţul medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor rãmâne nemodificat.
ART. 12
Contractele de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii au ca documente anexate:
a) propunerea tehnicã;
b) propunerea financiarã;
c) graficul de livrare;
d) scrisoarea de livrare lunarã;
e) declaraţia de asociere, dacã este cazul.

CAP. VI
Derularea contractelor de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii

ART. 13
Furnizorul are urmãtoarele obligaţii:
1. sã livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii lunar, în baza actelor adiţionale la contractele încheiate;
Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, vor respecta standardele prezentate de furnizor în propunerea tehnicã, preţurile cuprinse în propunerea financiarã, cantitãţile cuprinse în comenzile lunare şi termenele de livrare cuprinse în graficul de livrare;
2. sã livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii la sediul/adresa unitãţilor sanitare cu paturi şi în perioada înscrisã în graficul de livrare. Pe lângã furnizarea efectivã a produselor, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizãrii acestora, fãrã a modifica preţul contractului;
3. la livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor este obligat sã comunice în scris achizitorului, printr-o adresã de informare, datele de expediere, numãrul contractului de furnizare, descrierea produselor, cantitatea, locul de încãrcare şi cel de descãrcare. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
4. este obligat sã ambaleze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, astfel încât acestea sã reziste la manipularea din timpul transportului, tranzitului şi la expunerile la temperaturi extreme, soare, precipitaţii etc., în aşa fel încât acestea sã ajungã în bunã stare la destinaţia finalã;
5. sã asigure produsele furnizate împotriva pierderilor sau deteriorãrii neprevãzute pe timpul transportului, pânã în momentul în care acestea sunt recepţionate. Dupã încheierea procesului-verbal de recepţie aceastã responsabilitate a furnizorului înceteazã;
6. sã suporte contravaloarea transportului produselor livrate pânã la destinaţia finalã;
7. sã remitã urmãtoarele documente care însoţesc medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate:
a) factura fiscalã;
b) avizul de expediţie;
c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garanţie)/certificatul de analizã;
d) copia formularului de comandã.
Furnizorul are, de asemenea, obligaţia de a nominaliza la rubrica "Cumpãrãtor" din factura fiscalã denumirea unitãţii sanitare cu paturi, în calitate de achizitor şi beneficiar final. Factura fiscalã în original este depusã la unitatea sanitarã cu paturi, achizitoare.
În cazul asocierii, la rubrica "Vânzãtor" din factura fiscalã va fi trecutã firma distribuitoare a produselor.
Pe lângã factura fiscalã, furnizorul remite unitãţii sanitare cu paturi o datã cu medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, şi documentele prevãzute la lit. b), c) şi d). Scadenţa facturii este de 180 de zile de la data emiterii facturii;
8. sã participe direct sau printr-un delegat la recepţia cantitativã şi calitativã a medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor.
Recepţia se efectueazã la sediul/adresa unitãţii sanitare cu paturi. Fiecare lot cu medicamente, materiale sanitare şi reactivi livrat va fi însoţit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producãtor.
Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu calitatea produselor;
9. sã înlocuiascã în termen de 48 de ore medicamentele, materialele sanitare şi reactivii care nu corespund specificaţiilor tehnice, fãrã costuri suplimentare pentru achizitor;
10. dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas este mai mic de 4 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a cãror perioadã de valabilitate rãmasã este mai micã de 80% din perioada totalã de valabilitate, iar furnizorul este obligat sã înlocuiascã integral medicamentele livrate;
11. sã asigure în depozitele sale o cantitate cel puţin egalã cu cantitatea de medicamente, materiale sanitare şi reactivi ce trebuie livratã într-o perioadã de douã luni.
ART. 14
Obligaţiile unitãţilor sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, sunt urmãtoarele:
1. sã plãteascã furnizorului valoarea cantitãţii comandate, la preţurile adjudecate la licitaţie;
2. sã transmitã furnizorului în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare comanda pentru medicamente/ materiale sanitare şi reactivi, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Comanda pentru medicamente/materiale sanitare şi reactivi se întocmeşte în raport de necesarul estimat pe secţii pentru luna urmãtoare, avându-se în vedere atât cantitatea totalã contractatã pe fiecare produs, cât şi stocurile existente în momentul întocmirii comenzii. Documentul va fi semnat de directorul spitalului, directorul administrativ/ contabilul-şef, şeful secţiei şi de farmacistul-şef;
3. sã primeascã medicamentele/materialele sanitare şi reactivii, livrate de furnizor, însoţite de documentele prevãzute la art. 13 pct. 7. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii care rãmâne la furnizor de primirea documentelor de însoţire;
4. sã efectueze pentru fiecare lot de medicamente, materiale sanitare, reactivi, livrat de furnizor, recepţia cantitativã şi calitativã.
Dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas al acestora este mai mic de 80% din perioada totalã de valabilitate, achizitorul poate respinge medicamentele livrate.
În urma efectuãrii recepţiei se încheie procesul-verbal de recepţie, document care se întocmeşte în douã exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3. Un exemplar se elibereazã furnizorului, iar pe baza exemplarului rãmas la spital se întocmeşte nota de intrare-recepţie.
Nota de intrare-recepţie cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele date: felul, cantitatea, preţul unitar, valoarea totalã.
Nota de intrare-recepţie se semneazã de cãtre persoanele din comisia de recepţie şi se vizeazã pentru exactitate şi realitate de cãtre ordonatorul de credite şi de contabilul-şef. Documentul va purta ştampila unitãţii.
Produsele recepţionate sunt în mod obligatoriu înregistrate în contabilitatea unitãţii sanitare. Nota contabilã este documentul care evidenţiazã din punct de vedere valoric intrarea produselor recepţionate în gestiunea unitãţii sanitare. Nota contabilã se semneazã de cãtre contabilul-şef;
5. sã efectueze plata medicamentelor în termen de 180 de zile de la data emiterii facturii. Pentru restul produselor achiziţionate plata se face conform clauzelor contractuale. Documentele originale în baza cãrora achizitorul efectueazã plata sunt: factura, NIR şi nota contabilã;
6. sã vireze cu ordin de platã contravaloarea facturilor de medicamente, materiale sanitare şi reactivi în contul acestora deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectueazã din sumele contractate cu casele de asigurãri de sãnãtate în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 15
Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã organizeze şi sã conducã evidenţa cantitativ-valoricã la farmaciile de circuit închis.
ART. 16
Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã urmãreascã şi sã monitorizeze lunar consumul de medicamente, materiale sanitare şi alte produse.
ART. 17
Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã transmitã lunar direcţiilor de sãnãtate publicã, pânã la data de 20 a lunii curente pentru luna expiratã, situaţia detaliatã a consumurilor.
Monitorizarea lunarã se realizeazã pe baza aplicaţiei informatice de raportare operativã a consumului de medicamente, materiale sanitare şi alte produse.
ART. 18
Direcţiile de sãnãtate publicã sunt obligate sã transmitã trimestrial Ministerului Sãnãtãţii, pânã la data de 25 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situaţia centralizatã pe judeţ a consumurilor.
ART. 18
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 20
Prevederile prezentului regulament se completeazã cu dispoziţiile legale în materia achiziţiilor publice.


ANEXA 1
la regulament

Unitatea ..................
Adresa ....................

ADRESĂ DE INFORMARE

Stimate domn,
Vã prezentãm ataşat situaţia centralizatã privind desfãşurarea contractului de furnizare nr. ............ din ........... . Aceastã situaţie este aferentã lunii ............. şi cuprinde:
Situaţia livrãrilor (de medicamente, materiale sanitare, reactivi, dupã caz)
.........................................................................
Situaţia încasãrilor aferente lucrãrilor (de medicamente, materiale sanitare, reactivi, dupã caz)
......................................
În perioada la care fac referire situaţiile prezentate au fost constatate urmãtoarele elemente:
1. ........................................................................
2. ........................................................................
3. ........................................................................
4. ........................................................................
5. ........................................................................

În cazul în care informaţiile nu sunt corect recepţionate, vã rugãm sã îl/o contactaţi pe domnul/doamna ........................ pentru a le retransmite.
Vã mulţumim pentru colaborare.

Data completãrii .................

Cu stimã,
Furnizor,
.....................
(semnãtura autorizatã)


ANEXA 2
la regulament

Nr. de înregistrare ............
Data ...........................

Unitatea .......................
Sediul .........................

FORMULAR DE COMANDĂ

Cãtre,
.............................
(numele furnizorului)

Stimate domn,
În acord cu contractul nr. .......... din data de ..............., vã solicitãm livrarea urmãtoarelor produse în urmãtoarele cantitãţi:


┌─────┬──────────────┬──────────┬───────────────────────────┬─────────────┐
│ Nr. │ Produsele │ Forma │ Denumirea comercialã │ Cantitatea │
├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤
├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤
├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤
├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤
└─────┴──────────────┴──────────┴───────────────────────────┴─────────────┘


Menţionãm cã aceste produse sunt cele aferente perioadei ............... şi se referã la poziţia ....... din graficul de livrare anexat la contract.

Mulţumim pentru colaborare,
.........................
(semnãtura autorizatã)


ANEXA 3
la regulament

Unitatea ..................
Nr. de înregistrare ............
Data ....................

PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE

Încheiat între Spitalul .......... (denumirea şi adresa spitalului).... şi domnul/doamna ................., în calitate de beneficiar, şi .......(denumirea şi adresa societãţii comerciale)...... reprezentatã prin domnul/doamna ........................., în calitate de furnizor.
În conformitate cu prevederile contractului nr. ........... din data de ..........., în urma solicitãrii beneficiarului prin comanda înregistratã cu nr. ...... din data de .............., s-au livrat produse în forma şi în cantitatea menţionate în anexã.
S-a fãcut recepţia, iar livrarea corespunde:
- din punct de vedere cantitativ cu cantitatea înscrisã în comanda beneficiarului;
- din punct de vedere al denumirii şi al formei cu anexa la contract şi cu comanda beneficiarului;
- din punct de vedere calitativ, conform certificatului de calitate, nu sunt constatate deteriorãri, iar termenul de valabilitate rãmas este mai mare de 4 luni sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate al produselor;
- seriile lotului sunt vizibile şi uşor de identificat atât pe ambalajele mari, cât şi pe cele individuale.
Alte comentarii şi observaţii:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................

Am primit, Am predat,
..................... ...................
(semnãtura autorizatã) (semnãtura autorizatã)

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016