Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 iunie 2022  de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, constituit conform prevederilor art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2022 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 20 iunie 2022 de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, constituit conform prevederilor art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2022 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare

EMITENT: Ministerul Afacerilor Externe
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 650 din 30 iunie 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.375 din 20 iunie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 650 din 30 iunie 2022.
──────────
    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Consiliului interinstituţional, denumit în continuare Consiliul, constituit conform prevederilor art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2022 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare, denumită în continuare Ordonanţă.

    ART. 2
    Consiliul are ca obiectiv principal examinarea şi avizarea cererilor de licenţă pentru operaţiunile cu produse cu dublă utilizare prevăzute la art. 5 din Ordonanţă.

    ART. 3
    Consiliul examinează şi evaluează şi alte aspecte referitoare la operaţiunile cu produse cu dublă utilizare sau legate de funcţionarea sistemului naţional de control al exporturilor, după cum urmează:
    a) rapoartele naţionale ale României, ca angajamente care derivă din implementarea rezoluţiilor Consiliului de Securitate al ONU, deciziilor adoptate de Uniunea Europeană în cadrul politicii externe şi de securitate comune şi modalităţilor de punere în aplicare a acestora, deciziilor Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa;
    b) informări cu privire la dezvoltări internaţionale semnificative pentru România;
    c) mandatele unor delegaţii mixte la reuniuni ale regimurilor internaţionale de control al exporturilor;
    d) activităţi desfăşurate de unii operatori economici, care nu fac obiectul unor cereri de licenţă, dar care pot fi de interes pentru aplicarea regimului de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare.


    ART. 4
    (1) În componenţa Consiliului intră reprezentanţi ai următoarelor instituţii, prin structurile specializate:
    - Ministerul Afacerilor Externe - doi reprezentanţi, directorul general al Departamentului pentru controlul exporturilor şi un reprezentant din partea direcţiei care acordă avizul de oportunitate de politică externă;
    – Ministerul Apărării Naţionale - doi reprezentanţi, un reprezentant din partea Direcţiei generale pentru armamente şi un reprezentant din partea Direcţiei generale de informaţii a apărării;
    – Ministerul Afacerilor Interne, un reprezentant din cadrul Direcţiei generale de protecţie internă;
    – Ministerul Economiei, un reprezentant;
    – Serviciul Român de Informaţii, un reprezentant;
    – Serviciul de Informaţii Externe, un reprezentant;
    – Autoritatea Vamală Română, un reprezentant;
    – Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, denumită în continuare CNCAN, un reprezentant.

    (2) Reprezentanţii în Consiliu, atât titulari, cât şi supleanţi, sunt desemnaţi de secretarii de stat sau conducătorii care coordonează domeniul controlului exporturilor din instituţiile componente şi sunt notificaţi la Departamentul pentru controlul exporturilor, denumit în continuare ANCEX. Notificarea se face şi în cazul înlocuirii reprezentanţilor.
    (3) Reprezentanţii în Consiliu nu pot participa la luarea deciziilor, în situaţia în care se află în conflict de interese şi incompatibilitate, conform dispoziţiilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Reprezentanţii în Consiliu trebuie să deţină autorizaţie de acces la informaţii clasificate, secret de stat, de nivel de secretizare cel puţin „strict secret“.
    (5) Preşedinţia Consiliului este asigurată de directorul general al ANCEX sau de înlocuitorul desemnat.
    (6) Secretariatul Consiliului se asigură de către ANCEX.

    ART. 5
    (1) Membrii Consiliului examinează şi avizează cererile de licenţă pentru operaţiunile cu produse cu dublă utilizare în sistemul informatic eLicensing, dezvoltat de Comisia Europeană.
    (2) Cererile de licenţă sunt analizate în prealabil şi avizate de ANCEX în termen de cinci zile lucrătoare de la încărcarea în eLicensing a cererii de licenţă şi a tuturor documentelor în sprijinul cererii. Propunerile pentru avizare se transmit de ANCEX celorlalţi membri ai Consiliului, de regulă, o dată pe săptămână.
    (3) Termenul de examinare şi avizare a unei cereri de licenţă de către membrii Consiliului este de cinci zile lucrătoare din momentul lansării propunerii pentru avizare, cu posibilitatea prelungirii cu zece zile lucrătoare, la cererea justificată a oricărui reprezentant din Consiliu. În situaţii excepţionale, ANCEX poate reduce termenul de examinare, care se comunică prin eLicensing.
    (4) Un aviz pentru o cerere de licenţă este considerat pozitiv, în mod tacit, dacă se depăşeşte termenul de cinci zile lucrătoare menţionat la alin. (3), respectiv 15 zile lucrătoare, în cazul solicitării prelungirii.
    (5) O cerere de licenţă se aprobă doar cu avizele pozitive ale tuturor membrilor Consiliului. Un singur aviz negativ sau mai multe implică respingerea licenţei. Avizarea negativă de către unul sau mai mulţi membri ai Consiliului se justifică prin menţionarea considerentelor avute în vedere.

    ART. 6
    (1) La propunerea justificată a preşedintelui Consiliului sau a oricărui alt membru, examinarea şi evaluarea cererilor de licenţă şi/sau a aspectelor enumerate la art. 3 se pot desfăşura în cadrul şedinţelor în format videoconferinţă sau fizic, de regulă, la sediul ANCEX.
    (2) Convocarea Consiliului pentru şedinţele în format fizic sau videoconferinţă cuprinde ordinea de zi şi se transmite de secretariat, prin e-mail, cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de ziua desfăşurării, sau telefonic, în cazuri excepţionale.
    (3) Dezbaterile, propunerile şi concluziile Consiliului se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se semnează de către preşedinte şi secretar, în cazul şedinţelor în format videoconferinţă, respectiv de toţi membrii participanţi, în cazul şedinţelor în format fizic. Procesul-verbal al şedinţei poate fi urmat, după caz, de întocmirea unei hotărâri a Consiliului şi a unei decizii a preşedintelui Consiliului.
    (4) Şedinţele în format fizic sau videoconferinţă ale Consiliului se desfăşoară cu participarea a cel puţin cinci membri, dintre care obligatoriu reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe şi, în cazul operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare din domeniul nuclear, reprezentantul CNCAN.
    (5) Reprezentanţii în Consiliu care nu pot participa la şedinţă pot comunica în scris observaţiile lor până în ziua desfăşurării, iar acestea vor fi incluse în procesul-verbal.
    (6) În situaţia în care nu se îndeplineşte cvorumul, şedinţele se amână şi răspunderea administrativă pentru toate implicaţiile care decurg din aceasta revine ministerelor sau autorităţilor publice care nu au asigurat participarea propriilor reprezentanţi.
    (7) Hotărârile Consiliului se adoptă prin consensul membrilor prezenţi. Blocarea consensului de către unul sau mai mulţi membri ai Consiliului se realizează cu motivarea scrisă a considerentelor avute în vedere.
    (8) Pentru armonizarea punctelor de vedere ale membrilor Consiliului se poate convoca o şedinţă a Consiliului, cu participarea secretarilor de stat sau a conducătorilor care coordonează domeniul controlului exporturilor din instituţiile componente.

    ART. 7
    Documentele Consiliului sunt gestionate de ANCEX şi nu sunt de interes public, fiind exceptate de la accesul liber al cetăţenilor în conformitate cu art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 8
    Documentele Consiliului pot fi consultate de către reprezentanţii instituţiilor menţionate la art. 4 alin. (1) la sediul ANCEX.

    ART. 9
    Relaţia cu mijloacele de informare în masă şi calitatea de purtător de cuvânt în legătură cu activităţile desfăşurate de către Consiliu sunt asigurate de Direcţia diplomaţie publică şi comunicare strategică din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

    ART. 10
    Anual, secretariatul elaborează un raport sintetic privind activitatea Consiliului în anul precedent, care se prezintă ministrului afacerilor externe.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016