Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 iunie 2007  privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 20 iunie 2007 privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat

EMITENT: Consiliul Concurenţei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 436 din 28 iunie 2007
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 175 din 20 iunie 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
──────────
    În temeiul art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, şi al art. 19 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007,
    Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentul regulament are ca scop instituirea procedurilor cu privire la monitorizarea ajutoarelor de stat în condiţiile statutului României de stat membru al Uniunii Europene şi redefinirea competenţelor Consiliului Concurenţei în domeniul ajutorului de stat, respectiv a calităţii de autoritate de contact în raporturile cu Comisia Europeană şi cu alte organisme comunitare.

    ART. 2
    Activitatea de monitorizare presupune colectarea, procesarea şi verificarea datelor şi informaţiilor transmise de furnizori sau beneficiari, după caz, precum şi transmiterea rapoartelor privind ajutoarele de stat acordate în România. Activitatea de monitorizare are ca obiectiv îndeplinirea obligaţiilor în domeniul ajutorului de stat asumate de România în calitate de stat membru al Uniunii Europene.

    ART. 3
    Potrivit prevederilor art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, denumită în continuare Ordonanţă de urgenţă, Consiliul Concurenţei monitorizează, în sensul dispoziţiilor din reglementările comunitare referitoare la acţiunile de monitorizare, la nivel naţional, ajutoarele de stat, respectiv:
    a) primeşte informaţii, date şi documente de la furnizorii de ajutor de stat privind acordarea de ajutoare de stat şi, pe baza acestora, întocmeşte inventarul ajutoarelor de stat şi rapoartele necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de stat membru;
    b) verifică datele şi informaţiile obţinute, pe baza raportărilor furnizorilor, cu privire la derularea ajutoarelor de stat şi poate solicita date, informaţii şi documente suplimentare;
    c) informează Guvernul şi furnizorul de ajutor de stat asupra aspectelor constatate şi propune măsuri de remediere;
    d) transmite Comisiei Europene, prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, rapoartele, răspunsurile, explicaţiile, documentele şi orice alte informaţii solicitate de aceasta în cadrul procedurilor comunitare;
    e) organizează şi acordă asistenţă din partea României în cazurile prevăzute la art. 22 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 659 din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene.


    CAP. II
    Inventarul ajutoarelor de stat
    ART. 4
    (1) Potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă, Consiliul Concurenţei întocmeşte şi actualizează inventarul ajutoarelor de stat acordate în România, în baza raportărilor, informaţiilor şi datelor transmise de furnizori.
    (2) Inventarul ajutoarelor de stat se actualizează periodic, în special cu date referitoare la noile scheme de ajutor de stat şi noile ajutoare de stat individuale autorizate, precum şi la cele exceptate de la obligaţia notificării, inclusiv ajutoarele de minimis.

    ART. 5
    (1) Furnizorii de ajutor de stat au obligaţia de a raporta Consiliului Concurenţei datele şi informaţiile din fişele prevăzute în anexele nr. 1-5.
    (2) Furnizorii transmit anual Consiliului Concurenţei, în vederea actualizării inventarului ajutoarelor de stat, datele şi informaţiile prevăzute în anexele nr. 1-5, pentru anul de raportare, precum şi date pentru 2 ani anteriori anului de raportare, până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.
    (3) Datele şi informaţiile cuprinse în anexele nr. 1-5, necesare inventarierii ajutoarelor de stat acordate de către autorităţile administraţiei publice locale, se raportează, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (2), inspectoratelor de concurenţă teritoriale, care asigură consultanţă de specialitate în vederea completării acestora.
    (4) Ajutoarele de stat acordate pentru agricultură şi piscicultură se raportează de către autorităţile implicate, pentru a fi cuprinse în inventarul ajutoarelor de stat acordate în România.
    (5) Raportările se transmit pe suport hârtie şi pe suport magnetic, cu semnătură de primire şi număr de înregistrare, sau prin poştă, cu confirmare de primire. Transmiterea pe suport magnetic se face într-o formă care va fi disponibilă pe pagina web a Consiliului Concurenţei.
    (6) Răspunderea pentru veridicitatea şi corectitudinea datelor şi informaţiilor raportate, precum şi pentru respectarea termenelor de raportare stabilite prin prezentul regulament revine furnizorului de ajutor de stat.
    (7) Consiliul Concurenţei poate solicita informaţii suplimentare în cazul în care constată că datele sunt incomplete sau există neconcordanţe cu cele primite pentru perioadele de raportare anterioare.
    (8) În cazul în care furnizorii nu au date definitive privind valoarea ajutorului de stat, aceştia vor transmite valori estimative.

    ART. 6
    Erorile constatate de furnizori şi corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările se raportează la termenele prevăzute la art. 5 alin. (2).

    CAP. III
    Întocmirea rapoartelor şi transmiterea altor date şi informaţii
    ART. 7
    Potrivit prevederilor art. 23 din Ordonanţa de urgenţă, Consiliul Concurenţei elaborează, până la data de 30 octombrie, Raportul anual privind ajutoarele de stat acordate în România.

    ART. 8
    În vederea îndeplinirii obligaţiilor de stat membru, Consiliul Concurenţei elaborează şi transmite Comisiei Europene următoarele raportări:
    a) raportarea anuală a ajutoarelor de stat acordate în România;
    b) raportarea anuală privind ajutoarele de stat acordate în România în baza unor scheme/ajutoare individuale care fac parte din categoriile exceptate de la obligaţia notificării.


    ART. 9
    Raportările prevăzute la art. 8 sunt transmise Comisiei Europene până la data de 30 iunie a fiecărui an pentru anul anterior, denumit an de raportare, în conformitate cu prevederile comunitare în vigoare.

    ART. 10
    Datele, informaţiile şi documentele necesare întocmirii rapoartelor cu privire la costurile eligibile ale investiţiilor, efectiv suportate de către beneficiar, precum şi valoarea totală a ajutorului primit de beneficiari, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se transmit de către furnizor, la solicitarea Consiliului Concurenţei, până la data de 30 septembrie 2010.

    ART. 11
    Datele, informaţiile şi documentele necesare întocmirii rapoartelor cu privire la costurile eligibile ale investiţiilor, efectiv suportate de către beneficiar, precum şi valoarea totală a ajutorului primit de beneficiari, potrivit Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificările şi completările ulterioare, se transmit de către furnizor, la solicitarea Consiliului Concurenţei, până la data de 30 septembrie 2011.

    ART. 12
    Datele, informaţiile şi documentele necesare întocmirii rapoartelor semestriale cu privire la ajutorul acordat beneficiarilor din sectorul autovehiculelor care desfăşoară activitate în zonele defavorizate sau în zonele libere se transmit semestrial de către furnizor Consiliului Concurenţei, până la datele de 31 mai şi, respectiv, 15 noiembrie ale fiecărui an al perioadelor de tranziţie prevăzute în anexa VII la Tratatul de aderare a Bulgariei şi României la Uniunea Europeană.

    ART. 13
    Ca urmare a activităţii de monitorizare a ajutoarelor de stat, Consiliul Concurenţei poate elabora orice alte rapoarte în vederea îndeplinirii de către România a obligaţiilor ce îi revin în calitate de stat membru.

    CAP. IV
    Supravegherea permanentă a ajutoarelor de stat
    ART. 14
    Potrivit prevederilor art. 26 lit. j) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, Consiliul Concurenţei realizează supravegherea respectării prevederilor actelor normative sau administrative care instituie ajutoare de stat şi a deciziilor de autorizare emise de Comisia Europeană şi Consiliul Concurenţei, după caz.

    ART. 15
    (1) Furnizorii de ajutor de stat, conform art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă, au obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de stat acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun.
    (2) În aplicarea alin. (1), furnizorii de ajutor de stat vor emite decizii prin care se dispune stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat.
    (3) Furnizorii de ajutor de stat au obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul solicitat de acesta, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
    (4) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizori, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

    ART. 16
    (1) Supravegherea ajutoarelor de stat constă în:
    a) urmărirea aplicării efective a deciziilor emise de Comisia Europeană şi Consiliul Concurenţei, după caz;
    b) supravegherea respectării de către beneficiarii de ajutor de stat a prevederilor actelor normative sau administrative prin care se instituie şi se acordă ajutoare de stat;
    c) verificarea respectării de către beneficiarii de ajutor de stat a regulilor comunitare existente pentru fiecare tip de ajutor de stat, regula de cumul, intensitatea maximă admisă, costurile eligibile etc.;
    d) urmărirea concordanţei dintre efectele scontate prin acordarea ajutoarelor de stat şi cele obţinute efectiv în practică, în vederea luării unor măsuri de corecţie adecvate.

    (2) Sunt supuse supravegherii toate ajutoarele de stat, inclusiv ajutoarele de stat care intră în categoriile exceptate de la obligaţia de notificare, şi ajutoarele de minimis.

    ART. 17
    Furnizorii de ajutor de stat supraveghează permanent ajutoarele de stat acordate, pe baza raportărilor primite de la beneficiari şi a controalelor proprii.

    ART. 18
    Beneficiarii de ajutor de stat sunt obligaţi să ţină evidenţe specifice privind ajutoarele de stat primite, conform condiţiilor stabilite de furnizori pentru fiecare schemă de ajutor sau ajutor individual.

    ART. 19
    Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia de a transmite toate datele, informaţiile şi documentele solicitate de furnizori sau de Consiliul Concurenţei, în termenele stabilite de aceştia.

    ART. 20
    Datele, informaţiile şi documentele privind acordarea ajutoarelor de stat se păstrează 10 ani de la acordarea/primirea ajutorului de stat.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 21
    (1) Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul regulament.
    (2) Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (2), datele şi informaţiile pentru anul de raportare 2006, precum şi pentru cei 2 ani anteriori vor fi transmise Consiliului Concurenţei până la data de 31 iulie 2007.
    (3) Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Prezentul regulament intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ANEXA 1





    Furnizorul de ajutor de stat:
    ........................................
    Adresa .................................
    Localitatea ............................
    Judeţul ................................
    Telefon ................................
    Fax: ...................................
    Codul fiscal ...........................
    Persoana de contact ....................

    FIŞA
    privind ajutoarele de stat acordate în anul ........
    Se completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme şi ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme (ad-hoc), menţionându-se durata schemei potrivit deciziei de autorizare sau conform actului normativ prin care a fost instituită schema. Se cuprind toate ajutoarele acordate în România, cu excepţia ajutoarelor acordate în sectoarele agricultură şi piscicultură.
    Furnizorii sau autorităţile responsabile, după caz, completează pentru perioada de raportare fişa privind alocările acordate, precum şi corecţiile constatate pentru ultimii 2 ani consecutivi.
    În cazul în care, printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de stat, se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care, prin actul normativ care promovează schema de ajutor de stat sunt prevăzute ajutoare de stat având modalităţi de acordare diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare dintre acestea.
    1. Titlul: ..........................................
    (Titlul schemei de ajutor de stat cuprinde şi o descriere sintetică a acesteia. Titlul ajutorului de stat individual cuprinde denumirea beneficiarului acestuia.)

    2. Baza legală: .................................
    (Baza legală cuprinde atât actul normativ sau administrativ prin care a fost acordat ajutorul de stat, cât şi actele care conţin dispoziţii de punere în aplicare a acestuia. Se menţionează şi actele prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul unei scheme de ajutor de stat, după caz.)

    3. Numărul ajutorului .........................
    (Se precizează numărul deciziei de autorizare emise de Comisia Europeană sau de Consiliul Concurenţei, după caz, numărul informării în cazul ajutoarelor de stat exceptate pe categorii. Se menţionează şi eventuale alte decizii/informări emise anterior, referitoare la ajutorul respectiv.)

    4. Categoria ajutorului ................................
    (Se menţionează, după caz, dacă este un ajutor autorizat, exceptat pe categorii sau de minimis.)

    5. Data la care a încetat acordarea ajutorului ............
    (Se indică doar pentru ajutoarele de stat a căror acordare a încetat. Se menţionează data la care a încetat acordarea ajutoarelor sau pentru care acordarea a fost stopată.)

    6. Cofinanţarea .................................
    (Se menţionează dacă măsura de sprijin cuprinde şi cofinanţare din fonduri comunitare. Se menţionează procentul de cofinanţare din fonduri comunitare şi procentul de fonduri de la bugetul naţional în totalul măsurii de sprijin. Dacă nu este posibilă transmiterea datelor finale, se transmit valori estimate. În acest caz, se menţionează că se transmit valori estimate.)

    7. Obiectivele acordării ajutorului de stat:
    - Principal ..................................
    – Secundar ..................................
    [În stabilirea şi codificarea obiectivului se au în vedere următoarele:
    - obiectivul principal are în vedere motivaţia adoptării actului normativ/administrativ prin care s-a iniţiat schema sau ajutorul de stat individual în cauză. Dacă un ajutor de stat are ca obiectiv dezvoltarea regională, acesta este considerat întotdeauna obiectiv principal;
    – obiectivul secundar este acela care, adiţional obiectivului principal, a fost avut în vedere la autorizare/când poate fi considerat autorizat. De exemplu, în cazul unei scheme al cărei obiectiv principal este ajutorul pentru cercetare-dezvoltare, poate exista, ca obiectiv secundar, un ajutor pentru întreprinderi mici şi mijlocii (dacă ajutorul este destinat exclusiv întreprinderilor mici şi mijlocii).
    În cazul obiectivului principal şi a celor secundare se menţionează, în mod obligatoriu, şi codurile de clasificare ale acestora, prevăzute în anexa nr. 6 din Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat.]



    8. Regiunea: ............................
    (La momentul autorizării/când poate fi considerat autorizat, ajutorul poate fi destinat în exclusivitate unei regiuni/grup de regiuni. Se menţionează aceste regiuni, dacă este cazul.)

    9. Originea ajutorului de stat: .....................
    (Se precizează originea ajutorului de stat, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale - judeţ, municipiu, oraş, comună - sau din alte surse ale statului.)

    10. Modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: .........
    [Se menţionează modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: granturi, reduceri/exceptări/amânări la plata taxelor şi impozitelor, aporturi de capital, împrumuturi cu dobândă preferenţială, garanţii etc.]

    11. Descrierea instrumentului de acordare a ajutorului de stat ........
    (Se descrie instrumentul de acordare a ajutorului folosit. Se precizează forma în care ajutorul este pus la dispoziţia beneficiarului. De exemplu, în cazul creditelor acordate în condiţii preferenţiale se furnizează inclusiv detalii privind modul de garantare a creditului. În cazul facilităţilor fiscale se precizează dacă acestea reprezintă deducere fiscală, reducere a bazei de impozitare, reducere a ratei de impozitare, amânare a plăţii impozitului. În cazul garanţiilor se furnizează şi date privind creditul sau alte tranzacţii financiare acoperite de garanţie, garanţia cerută şi prima de plată.)

    12. Tipul ajutorului de stat: ..........................
    (Se menţionează dacă este vorba de o schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme sau ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme-ajutor ad-hoc.)

    13. Condiţii de acordare: ...................
    (Se menţionează condiţiile - criterii, limite etc. - de acordare. În cazul schemelor de ajutor de stat se menţionează condiţiile pentru acordarea de alocări specifice operatorilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt prevăzute în baza legală a schemei de ajutor de stat, în decizia Comisiei Europene sau în decizia Consiliului Concurenţei, după caz.)

    14. Beneficiarii şi cuantumul ajutorului de stat:

┌────┬────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Beneficiarii de ajutor de stat │Valoarea ajutorului de stat – mii lei, din care: │
│ ├─────────┬───┬───────────┬───────┬──────────┼─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │În anul de │În anul t-1 │În anul t-2 │
│Nr. │ │ │ │ │Sectorul │raportare (t) │ │ │
│crt.│Denumirea│CUI│Localitatea│Judeţul│de ├─────┬───────────┼─────┬───────────┼─────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │activitate│surse│fonduri │surse│fonduri │surse│fonduri │
│ │ │ │ │ │(cod CAEN)│de │structurale│de │structurale│de │structurale│
│ │ │ │ │ │ │stat │ │stat │ │stat │ │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6.1 │6.2 │7.1 │7.2 │8.1 │8.2 │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴───┴───────────┴───────┴──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┘

    [În coloanele 1-5 se specifică toţi beneficiarii de ajutor de stat. Pentru fiecare beneficiar se specifică şi sectorul de activitate (prin codul CAEN-4 cifre) în care operează. În cazul în care ajutorul de stat se acordă pentru o altă activitate decât cea de bază, se specifică activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.
    - În coloana 6 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat în anul respectiv fără a se cumula cu anii anteriori. În coloana 6.1 se menţionează sumele primite din surse de stat (buget naţional, local etc.), iar în coloana 6.2. se menţionează sumele primite din fonduri structurale.
    – În coloanele 7 şi 8 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat, acordate în anii anteriori, cu eventualele corecţii, defalcate în funcţie de sursă, respectiv: surse de stat şi/sau fonduri structurale.]


    15. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:
    (Se menţionează informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat, cum ar fi: preţurile de referinţă, dobânda de referinţă în cazul creditelor cu dobândă preferenţială, regimul acordării garanţiei de stat, nivelul penalizărilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul. Sumele se menţionează pentru fiecare dintre instrumentele prin care a fost acordat ajutorul.)

    16. Observaţii:
    (Se prezintă comentarii privind derularea acordării ajutorului de stat (scheme de ajutor de stat sau ajutoare individuale acordate în tranşe) şi se menţionează dacă sunt respectate deciziile de autorizare emise de Comisia Europeană sau Consiliul Concurenţei, după caz. Se menţionează orice alte observaţii referitoare la ajutoarele de stat acordate.)


    ANEXA 2





    Furnizorul de ajutor de stat:
    ........................................
    Adresa .................................
    Localitatea ............................
    Judeţul ................................
    Telefon ................................
    Fax: ...................................
    Codul fiscal ...........................
    Persoana de contact ....................

    FIŞA
    privind ajutoarele de stat din categoriile exceptate de la
    obligaţia notificării, acordate în anul ..............
    Se completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme şi ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme (ad-hoc), menţionându-se durata schemei potrivit deciziei de autorizare sau conform actului normativ prin care a fost instituită schema. Se cuprind toate ajutoarele acordate în România cu excepţia ajutoarelor acordate în sectoarele agricultură şi piscicultură.
    În cazul în care, printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de stat, se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care, prin actul normativ care promovează schema de ajutor de stat sunt prevăzute ajutoare de stat având modalităţi de acordare diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare dintre acestea.
    1. Titlul: ........
    (Titlul schemei de ajutor de stat cuprinde şi o descriere sintetică a acesteia. Titlul ajutorului de stat individul cuprinde denumirea beneficiarului acestuia.)

    2. Baza legală: .................................
    (Baza legală cuprinde atât actul normativ sau administrativ prin care a fost acordat ajutorul de stat, cât şi actele care conţin dispoziţii de punere în aplicare a acestuia. Se menţionează şi actele prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul unei scheme de ajutor de stat, după caz.)

    3. Regulamentul privind exceptările pe categorii aplicabil .....................
    4. Modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: .............
    [Se menţionează modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: granturi, reduceri/exceptări/amânări la plata taxelor, aporturi de capital, împrumuturi cu dobândă preferenţială, garanţii etc.]

    5. Originea ajutorului de stat: .....................
    [Se precizează originea ajutorului de stat, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau din alte surse ale statului.]

    6. Tipul ajutorului de stat: ...........................
    (Se menţionează dacă este vorba de o schemă de ajutor de stat sau ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme - ajutor ad-hoc.)

    7. Condiţii de acordare: ...................
    (Se menţionează condiţiile - criterii, limite etc. - pentru acordarea de alocări specifice operatorilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt prevăzute în baza legală a schemei de ajutor de stat sau în decizia Consiliului Concurenţei, după caz.)

    8. Cuantumul ajutorului de stat ............................
    (Trebuie furnizate separat valori pentru fiecare instrument de acordare a ajutorului din cadrul unei scheme, de exemplu, subvenţie, credit preferenţial etc. Valorile trebuie să fie exprimate în lei. În cazul renunţării la venituri fiscale, trebuie indicată valoarea anuală a acestora. Dacă nu există date exacte, aceste valori pot fi estimate. În acest caz, se menţionează că au fost transmise valori estimate.)
    Pentru anul luat în considerare, cuantumul alocărilor trebuie indicat, separat pentru fiecare instrument de acordare a ajutorului conţinut în schemă (de exemplu, subvenţie, credit preferenţial, garanţie etc.), după cum urmează:
    8.1. Sumele angajate, renunţările la venituri fiscale sau alte renunţări la venituri (estimate), date privind garanţiile etc. pentru proiectele noi de acordare de ajutoare. În cazul schemelor de garanţii trebuie indicat şi cuantumul total al noilor garanţii acordate.
    8.2. Plăţile efective, renunţările la venituri fiscale sau alte renunţări la venituri (estimate), date privind garanţiile etc. pentru ajutoarele noi şi pentru ajutoarele curente. În cazul schemelor de garanţii trebuie indicate următoarele: cuantumul total al garanţiilor nerambursate încă, veniturile din prime, sumele recuperate, indemnizaţiile plătite, excedentul sau deficitul schemei de ajutor pentru anul luat în considerare.
    8.3. Numărul noilor proiecte sprijinite.
    8.4. Numărul total estimat al locurilor de muncă create sau menţinute prin noile proiecte (după caz).
    8.5. Valoarea totală estimată a investiţiilor sprijinite prin noile proiecte.
    8.6. Defalcarea regională a sumelor prevăzute la pct. 8.1., pe regiuni, dacă este cazul.
    8.7. Numărul estimat al locurilor de muncă sau al persoanelor defavorizate sau cu handicap recrutate sau angajate potrivit noii decizii de acordare a ajutorului (dacă este cazul). Ajutorul de stat pentru recrutarea lucrătorilor defavorizaţi se defalcă pe categorii.
    8.8. Defalcarea sectorială a sumelor prevăzute la pct. 8.1. pe sectoare de activitate ale beneficiarilor (dacă este vorba despre mai multe sectoare, indicaţi suma pentru fiecare):
    - agricultură
    – piscicultură şi/sau acvacultură
    – industria cărbunelui
    – sectorul industriei de prelucrare şi, în cadrul acestuia:
    – siderurgie
    – construcţii navale
    – fibre sintetice
    – autovehicule
    – alte industrii
    – servicii şi, în cadrul acestora:
    – servicii de transport
    – servicii financiare
    – alte servicii
    – alte sectoare (specificaţi)



    9. Alte informaţii şi comentarii
    (Se prezintă comentarii privind derularea acordării ajutorului de stat - scheme de ajutor de stat sau ajutoare individuale acordate în tranşe - şi se menţionează dacă sunt respectate deciziile de autorizare emise de Consiliul Concurenţei, acolo unde este cazul. Se menţionează orice alte observaţii referitoare la ajutoarele de stat acordate.)


    ANEXA 3





    Furnizorul de ajutor de stat:
    ........................................
    Adresa .................................
    Localitatea ............................
    Judeţul ................................
    Telefon ................................
    Fax: ...................................
    Codul fiscal ...........................
    Persoana de contact ....................

    FIŞA
    privind ajutoarele de minimis acordate în anul........
    Se completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor, ajutor individual acordat în cadrul unei scheme sau ajutor individual acordat în afara unei scheme (ad-hoc), menţionându-se durata schemei. Se cuprind toate ajutoarele de minimis acordate în România, cu excepţia ajutoarelor acordate în sectoarele agricultură şi piscicultură.
    Furnizorii sau autorităţile responsabile completează pentru perioada de raportare fişa privind ajutoarele acordate, precum şi corecţiile constatate pentru ultimii 2 ani fiscali consecutivi.
    În cazul în care printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de minimis, se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care prin actul normativ care promovează schema de ajutor sunt prevăzute ajutoare de stat având modalităţi de acordare diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare dintre acestea.
    1. Titlul ajutorului: ........
    (Titlul ajutorului cuprinde şi o descriere sintetică a acestuia.)

    2. Baza legală: .................................
    (Baza legală cuprinde atât actul normativ sau administrativ prin care a fost acordat ajutorul de stat, cât şi actele care conţin dispoziţii de punere în aplicare a acestuia. Se menţionează şi actele prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul unei scheme de ajutor de stat, după caz.)

    3. Data la care a încetat acordarea ajutorului .......
    (Se indică doar pentru ajutoarele de stat a căror acordare a încetat. Se menţionează data la care a încetat acordarea ajutoarelor sau pentru care acordarea a fost stopată.)

    4. Modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului: ............
    [Se menţionează modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului: granturi, reduceri/exceptări/amânări la plata taxelor, aporturi de capital, împrumuturi cu dobândă preferenţială, garanţii etc.]

    5. Descrierea modalităţii (instrumentului) de acordare a ajutorului de minimis ............
    (Se descrie instrumentul de acordare a ajutorului folosit. Se precizează forma în care ajutorul este pus la dispoziţia beneficiarului. De exemplu, în cazul creditelor acordate în condiţii preferenţiale se furnizează inclusiv detalii privind modul de garantare a creditului. În cazul facilităţilor fiscale se precizează dacă acestea reprezintă deducere fiscală, reducere a bazei de impozitare, reducere a ratei de impozitare, amânare a plăţii impozitului. În cazul garanţiilor se furnizează şi date privind creditul sau alte tranzacţii financiare acoperite de garanţie, garanţia cerută şi prima de plată.)

    6. Obiectivele acordării ajutorului:
    (În stabilirea şi codificarea obiectivului se are în vedere motivaţia adoptării actului normativ/administrativ prin care s-a iniţiat schema sau ajutorul individual în cauză. Se menţionează, în mod obligatoriu, codurile de clasificare ale acestora, cuprinse în anexa nr. 6 din Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat.)

    7. Originea ajutorului: .....................
    (Se precizează originea ajutorului, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale - judeţ, municipiu, oraş, comună - sau din alte surse ale statului.)

    8. Tipul ajutorului: ............................
    (Se menţionează dacă este vorba de o schemă de ajutor sau ajutor individual acordat în afara unei scheme - ajutor ad-hoc.)

    9. Condiţii de acordare: ...................
    (Se menţionează condiţiile - criterii, limite etc. - pentru acordarea de alocări specifice operatorilor economici beneficiari de ajutor, aşa cum sunt prevăzute în baza legală a schemei de ajutor de stat.)

    10. Beneficiarii şi cuantumul ajutorului de minimis. În cazul schemelor de ajutor se menţionează cuantumul alocărilor specifice/beneficiar.

┌────┬────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Beneficiarii de ajutor de minimis │Valoarea ajutorului de minimis – mii lei, din care: │
│ ├─────────┬───┬───────────┬───────┬──────────┼─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │În anul de │În anul t-1 │În anul t-2 │
│Nr. │ │ │ │ │Sectorul │raportare (t) │ │ │
│crt.│Denumirea│CUI│Localitatea│Judeţul│de ├─────┬───────────┼─────┬───────────┼─────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │activitate│surse│fonduri │surse│fonduri │surse│fonduri │
│ │ │ │ │ │(cod CAEN)│de │structurale│de │structurale│de │structurale│
│ │ │ │ │ │ │stat │ │stat │ │stat │ │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6.1 │6.2 │7.1 │7.2 │8.1 │8.2 │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴───┴───────────┴───────┴──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┘

    [În coloanele 1-5 se specifică toţi beneficiarii de ajutor de minimis. Pentru fiecare beneficiar se specifică şi sectorul de activitate (prin codul CAEN - 4 cifre) în care operează. În cazul în care ajutorul de stat se acordă pentru o altă activitate decât cea de bază, se specifică activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.
    - În coloana 6 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de minimis în anul respectiv, fără a se cumula cu anii anteriori. În coloana 6.1 se menţionează sumele primite din surse de stat (buget naţional, local etc.), iar în coloana 6.2 se menţionează sumele primite din fonduri structurale.
    – În coloanele 7 şi 8 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de minimis, acordate în anii anteriori, cu eventualele corecţii, defalcate în funcţie de sursă, respectiv: surse de stat şi/sau fonduri structurale.]


    11. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:
    (Se menţionează informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului, cum ar fi: preţurile de referinţă, dobânda de referinţă în cazul creditelor cu dobândă preferenţială, regimul acordării garanţiei de stat, nivelul penalizărilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul. Sumele se menţionează pentru fiecare dintre instrumentele prin care a fost acordat ajutorul.)

    12. Observaţii:
    (Se prezintă comentarii privind derularea acordării ajutorului - scheme de ajutor sau ajutoare individuale acordate în tranşe).


    ANEXA 4





    Furnizorul de ajutor de stat:
    ........................................
    Adresa .................................
    Localitatea ............................
    Judeţul ................................
    Telefon ................................
    Fax: ...................................
    Codul fiscal ...........................
    Persoana de contact ....................

    FIŞA
    pentru sectorul agricultură privind ajutoarele
    de stat acordate în anul ........
    Se completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme sau ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme (ad-hoc), menţionându-se durata schemei.
    Furnizorii sau autorităţile responsabile completează pentru perioada de raportare fişa privind ajutoarele acordate în anul de raportare, precum şi corecţiile constatate pentru ultimii 2 ani consecutivi.
    În cazul în care printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de stat, se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care prin actul normativ care promovează schema de ajutor de stat sunt prevăzute ajutoare de stat având modalităţi de acordare diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare dintre acestea.
    1. Titlul: .........................................
    (Titlul schemei de ajutor de stat cuprinde şi o descriere sintetică a acesteia. Titlul ajutorului de stat individual cuprinde denumirea beneficiarului acestuia.)

    2. Baza legală: .................................
    (Baza legală cuprinde atât actul normativ sau administrativ prin care a fost acordat ajutorul de stat, cât şi actele care conţin dispoziţii de punere în aplicare a acestuia. Se menţionează şi actele prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul unei scheme de ajutor de stat, după caz. Se menţionează şi numărul deciziei de autorizare emise de Comisia Europeană. De asemenea, se menţionează dacă ajutorul intră în categoria ajutoarelor exceptate de la obligaţia notificării.)

    3. Data la care a încetat acordarea ajutorului.......
    (Se indică doar pentru ajutoarele de stat a căror acordare a încetat. Se menţionează data la care a încetat acordarea ajutoarelor sau pentru care acordarea a fost stopată.)

    4. Cofinanţarea .......................................
    (Se menţionează dacă măsura de sprijin cuprinde şi cofinanţare din fonduri comunitare. Se menţionează procentul de cofinanţare din fonduri comunitare şi procentul de fonduri de la bugetul naţional în totalul măsurii de sprijin. Dacă nu este posibilă transmiterea datelor finale, se transmit valori estimate. În acest caz, se menţionează că au fost transmise valori estimate.)

    5. Obiectivele acordării ajutorului de stat:
    (Se bifează una dintre variantele următoare:
    [ ] ajutor pentru investiţii;
    [ ] ajutor pentru mediu şi bunăstarea animalelor;
    [ ] ajutor pentru îndeplinirea standardelor;
    [ ] ajutor pentru stabilirea tinerilor fermieri;
    [ ] ajutor pentru retragerea timpurie sau cedarea activităţilor fermei;
    [ ] ajutor pentru grupuri de producători;
    [ ] ajutor pentru reparcelarea terenului;
    [ ] ajutor pentru încurajarea producţiei şi comercializării produselor de înaltă calitate;
    [ ] ajutor pentru asigurarea de sprijin tehnic;
    [ ] ajutor pentru sectorul animalier;
    [ ] ajutor pentru compensarea pagubelor cauzate de dezastre;
    [ ] ajutor pentru combaterea bolilor;
    [ ] ajutor pentru plata primelor de asigurare;
    [ ] ajutor pentru închiderea capacităţilor de producţie, procesare şi vânzare;
    [ ] ajutor pentru promovarea produselor agricole;
    [ ] ajutor pentru sectorul forestier;
    [ ] alte tipuri de ajutoare. Precizaţi..........................)


    6. Regiunea: ............................
    (La momentul autorizării/când poate fi considerat autorizat, ajutorul poate fi destinat în exclusivitate unei regiuni/grup de regiuni. Se menţionează aceste regiuni.)

    7. Modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: .............
    (Se menţionează modalitatea - instrumentul - de acordare a ajutorului de stat: granturi, reduceri/exceptări/amânări la plata taxelor, aporturi de capital, împrumuturi cu dobândă preferenţială, garanţii etc.)

    8. Descrierea modalităţii (instrumentului) de acordare a ajutorului de stat ...............
    (Se descrie instrumentul de acordare a ajutorului folosit. Se precizează forma în care ajutorul este pus la dispoziţia beneficiarului. De exemplu, în cazul creditelor acordate în condiţii preferenţiale, se furnizează inclusiv detalii privind modul de garantare a creditului. În cazul facilităţilor fiscale se precizează dacă acestea reprezintă deducere fiscală, reducere a bazei de impozitare, reducere a ratei de impozitare, amânare a plăţii impozitului. În cazul garanţiilor se furnizează şi date privind creditul sau alte tranzacţii financiare acoperite de garanţie, garanţia cerută şi prima de plată.)

    9. Originea ajutorului de stat: .....................
    (Se precizează originea ajutorului de stat, respectiv acordarea din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale - judeţ, municipiu, oraş, comună - sau din alte surse ale statului.)

    10. Tipul ajutorului de stat: ............................
    (Se menţionează dacă este vorba de o schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme sau ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme - ajutor ad-hoc.)

    11. Condiţii de acordare: ...................
    (Se menţionează condiţiile - criterii, limite etc. - pentru acordarea de alocări specifice operatorilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt prevăzute în baza legală a schemei de ajutor de stat sau în decizia Comisiei Europene.)

    12. Beneficiarii şi cuantumul alocărilor specifice în cadrul schemei de ajutor de stat:

┌────┬────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│ │Beneficiarii de ajutor de stat │Valoarea ajutorului de stat – mii lei, din care: │ │
│ ├─────────┬───┬───────────┬───────┬──────────┼─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┤ │
│ │ │ │ │ │ │În anul de │În anul t-1 │În anul t-2 │Intensitate│
│Nr. │ │ │ │ │Sectorul │raportare (t) │ │ │% (în anul │
│crt.│Denumirea│CUI│Localitatea│Judeţul│de ├─────┬───────────┼─────┬───────────┼─────┬───────────┤t) │
│ │ │ │ │ │activitate│surse│fonduri │surse│fonduri │surse│fonduri │ │
│ │ │ │ │ │(cod CAEN)│de │structurale│de │structurale│de │structurale│ │
│ │ │ │ │ │ │stat │ │stat │ │stat │ │ │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6.1 │6.2 │7.1 │7.2 │8.1 │8.2 │9 │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴───┴───────────┴───────┴──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼───────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┴───────────┘

    [În coloanele 1-5 se specifică toţi beneficiarii de ajutor de stat. Pentru fiecare beneficiar se specifică şi sectorul de activitate (prin codul CAEN - 4 cifre) în care operează. În cazul în care ajutorul de stat se acordă pentru o altă activitate decât cea de bază, se specifică activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.
    - În coloana 6 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat în anul respectiv, fără a se cumula cu anii anteriori. În coloana 6.1 se menţionează sumele primite din surse de stat (buget naţional, local etc.), iar în coloana 6.2. se menţionează sumele primite din fonduri structurale.
    – În coloanele 7 şi 8 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat acordate în anii anteriori, cu eventualele corecţii, defalcate în funcţie de sursă, respectiv: surse de stat şi/sau fonduri structurale.
    – În coloana 9 se precizează intensitatea ajutorului acordat până la momentul raportării, inclusiv în anul t.]


    13. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:
    (Se menţionează informaţiile utilizate la determinarea valorii ajutorului de stat, cum ar fi: preţurile de referinţă, dobânda de referinţă în cazul creditelor cu dobândă preferenţială, regimul acordării garanţiei de stat, nivelul penalizărilor în cazul scutirilor de impozite şi taxe etc., precum şi, atunci când este cazul, formulele de calcul. Sumele se menţionează pentru fiecare dintre instrumentele prin care a fost acordat ajutorul.)

    14. Observaţii:
    (Se prezintă comentarii privind derularea acordării ajutorului de stat - scheme de ajutor de stat sau ajutoare individuale acordate în tranşe - şi se menţionează dacă sunt respectate deciziile de autorizare emise de Comisia Europeană. Se menţionează orice alte observaţii referitoare la ajutoarele de stat acordate.)


    ANEXA 5





    Furnizorul de ajutor de stat:
    ........................................
    Adresa .................................
    Localitatea ............................
    Judeţul ................................
    Telefon ................................
    Fax: ...................................
    Codul fiscal ...........................
    Persoana de contact ....................

    FIŞA
    pentru sectorul piscicultură privind ajutoarele
    de stat acordate în anul ........
    Se completează câte o fişă pentru fiecare schemă de ajutor de stat, ajutor de stat individual acordat în cadrul unei scheme sau ajutor de stat individual acordat în afara unei scheme (ad-hoc), menţionându-se durata schemei.
    Furnizorii sau autorităţile responsabile completează pentru perioada de raportare fişa privind alocările acordate, precum şi corecţiile constatate pentru ultimii 2 ani consecutivi. În cazul în care, printr-un act normativ se promovează mai multe scheme de ajutor de stat, se completează câte o fişă pentru fiecare schemă. În cazul în care, prin actul normativ care promovează schema de ajutor de stat sunt prevăzute ajutoare de stat având modalităţi de acordare diferite, se completează câte o fişă pentru fiecare dintre acestea.
    1. Titlul: ........
    (Titlul schemei de ajutor de stat cuprinde şi o descriere sintetică a acesteia. Titlul ajutorului de stat individul cuprinde denumirea beneficiarului acestuia.)

    2. Baza legală: .................................
    (Baza legală cuprinde atât actul normativ sau administrativ prin care a fost acordat ajutorul de stat, cât şi actele care conţin dispoziţii de punere în aplicare a acestuia. Se menţionează şi actele prin care acesta a fost reînnoit, prelungit sau modificat, precum şi actele normative prin care s-au efectuat alocări specifice în cadrul unei scheme de ajutor de stat, după caz. Se menţionează numărul deciziei de autorizare emise de Comisia Europeană.)

    3. Obiectivele acordării ajutorului de stat:
    (Se bifează una dintre variantele următoare:
    [ ] ajutor pentru retragerea definitivă a navelor de pescuit prin transfer către ţări terţe;
    [ ] ajutor pentru încetarea temporară a activităţilor de pescuit;
    [ ] ajutor pentru reînnoirea navelor de pescuit;
    [ ] ajutor pentru modernizarea navelor de pescuit;
    [ ] ajutor pentru achiziţionarea navelor de pescuit uzate;
    [ ] ajutor pentru măsuri socio-economice;
    [ ] ajutor pentru remedierea pagubelor cauzate de calamităţi naturale sau de evenimente excepţionale;
    [ ] ajutor pentru regiuni îndepărtate;
    [ ] ajutor acordat prin intermediul unor taxe parafiscale;
    [ ] alte tipuri de ajutoare. Precizaţi..........................)


    4. Modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: ...................
    (Se menţionează modalitatea (instrumentul) de acordare a ajutorului de stat: granturi, reduceri/exceptări/amânări la plata taxelor, aporturi de capital, împrumuturi cu dobândă preferenţială, garanţii etc.)

    5. Condiţii de acordare: ...................
    (Se menţionează condiţiile - criterii, limite etc.- pentru acordarea de alocări specifice operatorilor economici beneficiari de ajutor de stat, aşa cum sunt prevăzute în baza legală a schemei de ajutor de stat sau în decizia Comisiei Europene, după caz.)

    6. Date privind modul de determinare a cuantumului ajutorului de stat:
    [Trebuie furnizate separat valori pentru fiecare instrument de acordare a ajutorului din cadrul unei scheme (de exemplu, subvenţie, credit preferenţial etc.). Valorile trebuie să fie exprimate în lei. În cazul renunţării la venituri fiscale, trebuie indicată valoarea anuală a acestora. Dacă nu există date exacte, aceste valori se estimează. În acest caz, se menţionează că se transmit valori estimate.]
    6.1. Beneficiarii şi cuantumul alocărilor specifice în cadrul schemei de ajutor de stat:

┌────┬────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │Beneficiarii de ajutor de stat │Valoarea ajutorului de stat – mii lei, din care: │
│ ├─────────┬───┬───────────┬───────┬──────────┼─────────────────┬─────────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │În anul de │În anul t-1 │În anul t-2 │
│Nr. │ │ │ │ │Sectorul │raportare (t) │ │ │
│crt.│Denumirea│CUI│Localitatea│Judeţul│de ├─────┬───────────┼─────┬───────────┼─────┬───────────┤
│ │ │ │ │ │activitate│surse│fonduri │surse│fonduri │surse│fonduri │
│ │ │ │ │ │(cod CAEN)│de │structurale│de │structurale│de │structurale│
│ │ │ │ │ │ │stat │ │stat │ │stat │ │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6.1 │6.2 │7.1 │7.2 │8.1 │8.2 │
├────┼─────────┼───┼───────────┼───────┼──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────┴───┴───────────┴───────┴──────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┼─────┼───────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────────────────────────────────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┴─────┴───────────┘

    [În coloanele 1-5 se specifică toţi beneficiarii de ajutor de stat. Pentru fiecare beneficiar se specifică şi sectorul de activitate (prin codul CAEN - 4 cifre) în care operează. În cazul în care ajutorul de stat se acordă pentru o altă activitate decât cea de bază, se specifică activitatea pentru care a fost acordat ajutorul.
    - În coloana 6 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat în anul respectiv, fără a se cumula cu anii anteriori. În coloana 6.1 se menţionează sumele primite din surse de stat (buget naţional, local etc.), iar în coloana 6.2. se menţionează sumele primite din fonduri structurale.
    – În coloanele 7 şi 8 se scriu sumele primite sub formă de ajutor de stat acordate în anii anteriori, cu eventualele corecţii, defalcate în funcţie de sursă, respectiv: surse de stat şi/sau fonduri structurale.]


    6.2. Defalcarea regională a sumelor prevăzute la punctul 6.1 pe regiuni.

    7. Observaţii:
    (Se prezintă comentarii privind derularea acordării ajutorului de stat - scheme de ajutor de stat sau ajutoare individuale acordate în tranşe - şi se menţionează dacă sunt respectate deciziile de autorizare emise de Comisia Europeană. Se menţionează orice alte observaţii referitoare la ajutoarele de stat acordate.)


    ANEXA 6

    CLASIFICAREA ŞI CODIFICAREA OBIECTIVELOR AJUTORULUI DE STAT

┌────────────┬─────────────────────────┐
│Codul de │ │
│clasificare │Denumirea obiectivului │
│a │ │
│obiectivelor│ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│1.1 │Agricultură │
├────────────┼─────────────────────────┤
│1.2 │Pescuit │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2 │Obiective orizontale │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.1 │Cercetare-dezvoltare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.2 │Inovare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.3 │Mediu │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.4 │Întreprinderi mici şi │
│ │mijlocii │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.5 │Comerţ, export │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.6 │Economisirea energiei │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.7 │Salvare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.8 │Restructurare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.9 │Închidere │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.10 │Ocuparea forţei de muncă │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.11 │Formare profesională │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.12 │Capital de risc │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.13 │Servicii de interes │
│ │economic general │
├────────────┼─────────────────────────┤
│2.14 │Alte obiective │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3 │Obiective sectoriale │
│ │(sectoare sensibile) │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.1 │Oţel │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.2 │Construcţii navale │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.3 │Fibre sintetice │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.4 │Auto │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.5 │Alte sectoare │
│ │prelucrătoare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.6 │Cărbune: ajutoare pentru │
│ │producţia curentă │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.7 │Cărbune: alte ajutoare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.8 │Transporturi, din care: │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.8.1 │transport feroviar │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.8.2 │transport aerian │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.9 │Turism │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.10 │Servicii financiare │
├────────────┼─────────────────────────┤
│3.11 │Alte obiective │
├────────────┼─────────────────────────┤
│4. │Ajutoare regionale │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Zone pentru care au fost │
│ │elaborate programe │
│4.1 │naţionale de dezvoltare │
│ │regională, altele decât │
│ │zonele defavorizate │
├────────────┼─────────────────────────┤
│4.2 │Zone defavorizate │
├────────────┼─────────────────────────┤
│5 │Cultură şi conservarea │
│ │patrimoniului cultural │
├────────────┼─────────────────────────┤
│6 │Ajutoare de stat cu │
│ │caracter social │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │Ajutoare de stat pentru │
│7 │înlăturarea efectelor │
│ │cauzate de dezastrele │
│ │naturale │
└────────────┴─────────────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016