Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 20 decembrie 2011  privind criteriile si modul de organizare si desfasurare ale examenului de promovare in grade  sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 20 decembrie 2011 privind criteriile si modul de organizare si desfasurare ale examenului de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din cadrul instantelor judecatoresti

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 6 ianuarie 2012

    CAP. I
    Organizarea examenului

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prin promovare se asigurã evoluţia în carierã a personalului contractual, prin trecerea într-un grad superior sau o treaptã profesionalã superioarã.
    (2) Promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncã în grade sau trepte profesionale se face, de regulã, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu existã un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acestea sunt încadrate în unul de nivel imediat superior.
    (3) Promovarea în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti se face prin examen, care poate fi organizat semestrial.
    (4) Examenul pentru promovarea în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti se organizeazã de cãtre curţile de apel.
    ART. 2
    (1) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual constã în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, dupã caz, şi a unui interviu, stabilite de comisia de examinare.
    (2) Proba practicã se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesarã verificarea abilitãţilor practice.
    (3) Tematica se stabileşte anual de colegiul de conducere al instanţei care organizeazã examenul.
    ART. 3
    Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) are vechimea minimã prevãzutã de lege pentru gradul sau treapta în care urmeazã sã fie promovat;
    b) a obţinut calificativul "foarte bine" la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de douã ori în ultimii 3 ani calendaristici dinaintea organizãrii examenului de promovare;
    c) nu a fost sancţionat disciplinar dupã acordarea ultimului calificativ.
    ART. 4
    Îndeplinirea condiţiilor prevãzute de art. 3 se constatã prin raport întocmit de preşedintele instanţei unde candidatul îşi desfãşoarã activitatea, raport ce va fi comunicat curţilor de apel împreunã cu cererea formulatã.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Publicitatea examenului

    ART. 5
    (1) Data organizãrii examenului de promovare în grade sau trepte profesionale superioare, precum şi tematica stabilitã potrivit art. 2 alin. (3) se comunicã de cãtre curţile de apel instanţelor din circumscripţia acestora, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii acestuia, şi se aduc la cunoştinţã prin afişare în termen de cel mult douã zile de la primire.
    (2) Anunţul va cuprinde obligatoriu urmãtoarele elemente:
    a) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limitã şi ora pânã la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;
    b) tipul probelor de examen, locul şi data desfãşurãrii acestora;
    c) alte date necesare desfãşurãrii examenului.
    (3) În condiţiile modificãrii unor aspecte referitoare la organizarea sau desfãşurarea examenului se face publicitatea modificãrii respective prin aceleaşi mijloace prin care s-a fãcut publicitatea examenului.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Înscrierea la examen

    ART. 6
    (1) În vederea participãrii la examen, în termen de 15 de zile de la data afişãrii anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la preşedintele instanţei unde aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
    (2) Cererile împreunã cu raportul prevãzut de art. 4 vor fi înaintate la curtea de apel, cu cel puţin 10 zile înaintea datei susţinerii examenului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Constituirea comisiilor de examinare şi de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 7
    Cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii examenului, preşedintele instanţei care organizeazã examenul numeşte, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretariatul examenului.
    ART. 8
    (1) Comisia de examinare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din 3 membri: 2 membri din cadrul instanţei care organizeazã examenul şi un membru de sindicat sau, dupã caz, un reprezentant al salariaţilor, cu experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea.
    (2) Atât comisia de examinare, cât şi comisia de soluţionare a contestaţiilor au fiecare în componenţa lor un preşedinte şi 2 membri.
    (3) Preşedintele comisiei de examinare, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemneazã din rândul membrilor acestora, prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
    (4) În funcţie de specificul fiecãrui post, preşedintele curţii de apel poate numi în comisia de examinare şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor specialişti în domeniul postului pentru care se organizeazã examen de promovare, care nu fac parte din sistemul instanţelor judecãtoreşti.
    (5) Secretariatul comisiei de examinare şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã, de regulã, de cãtre o persoanã din cadrul Compartimentului de resurse umane al instanţei organizatoare a examenului, acestea neavând calitatea de membri.
    (6) Secretarul comisiei de examinare poate fi şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    ART. 9
    Persoanele desemnate în comisiile de examinare sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã aibã o probitate moralã recunoscutã;
    b) sã deţinã o funcţie cel puţin egalã sau echivalentã cu funcţia contractualã pentru care se organizeazã examenul de promovare;
    c) sã nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese.
    ART. 10
    (1) Nu poate fi desemnatã în calitatea de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionatã disciplinar, iar sancţiunea aplicatã nu a fost radiatã, conform legii.
    (2) Calitatea de membru în comisia de examinare este incompatibilã cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    ART. 11
    Nu poate fi desemnatã în calitatea de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se aflã în urmãtoarele situaţii:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele sale patrimoniale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluãrii;
    b) este soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    ART. 12
    (1) Situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11 se sesizeazã de cãtre persoana în cauzã, de oricare dintre candidaţi, de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a examenului sau de orice altã persoanã interesatã, în orice moment al organizãrii şi desfãşurãrii examenului.
    (2) Membrii comisiei de examinare sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre apariţia oricãrei situaţii dintre cele prevãzute la art. 10 şi 11. În aceste cazuri, membrii comisiei de examinare sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia sã se abţinã de la participarea ori de la luarea vreunei decizii cu privire la examen.
    (3) În cazul constatãrii existenţei uneia dintre situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11, actul de numire a comisiei se modificã în mod corespunzãtor, în termen de cel mult douã zile lucrãtoare de la data constatãrii, prin înlocuirea persoanei aflate în situaţia respectivã cu o altã persoanã care sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 9.
    (4) În cazul în care oricare dintre situaţiile prevãzute la art. 10 şi 11 se constatã ulterior desfãşurãrii uneia dintre probele examenului, rezultatul probei ori probelor desfãşurate se recalculeazã prin eliminarea evaluãrii membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurãrii validitãţii evaluãrii a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiei de examinare.
    (5) În situaţia în care nu este asiguratã validitatea evaluãrii a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor comisiei de examinare, procedura de organizare şi desfãşurare a concursului se reia.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Atribuţiile comisiei de examinare şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor

    ART. 13
    Comisia de examinare are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) selecteazã dosarele candidaţilor;
    b) stabileşte tipul probelor de examen: proba scrisã sau proba practicã, dupã caz, şi interviul;
    c) stabileşte subiectele pentru proba scrisã;
    d) stabileşte planul probei practice şi asigurã condiţiile pentru desfãşurarea acesteia;
    e) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
    f) noteazã pentru fiecare candidat proba scrisã sau proba practicã şi interviul;
    g) transmite secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
    h) semneazã procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei dupã fiecare etapã de examen, precum şi raportul final al examenului.
    ART. 14
    (1) Comisia de examinare va evalua candidatul în cadrul examenului de promovare în grade sau trepte profesionale pe baza urmãtoarelor criterii:
    a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
    b) comportament în situaţii de crizã;
    c) abilitãţi de comunicare;
    d) capacitate de analizã şi sintezã.
    (2) Candidatul este evaluat la criteriul prevãzut la alin. (1) lit. a) pe baza unei probe scrise din domeniul de activitate al angajatului, care sã ateste pregãtirea profesionalã şi gradul de acumulare a experienţei profesionale în domeniul respectiv. Proba scrisã poate fi susţinutã şi sub forma unui test-grilã.
    (3) Candidatul este evaluat la criteriile prevãzute la alin. (1) lit. b)-d) în cadrul interviului.
    (4) Comisia de examinare poate stabili şi alte criterii de evaluare specifice care vor fi evaluate în cadrul interviului, cum ar fi:
    a) complexitatea şi diversitatea activitãţilor;
    b) judecata şi impactul deciziilor;
    c) influenţã, coordonare şi supervizare.
    d) abilitãţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;
    e) motivaţia candidatului;
    f) iniţiativã şi creativitate
    ART. 15
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului;
    b) transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
    ART. 16
    Secretarul comisiei de examinare şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor au urmãtoarele atribuţii principale:
    a) primesc dosarele de examen ale candidaţilor, respectiv contestaţiile, dupã caz;
    b) convoacã membrii comisiei de examinare, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
    c) întocmesc, redacteazã şi semneazã alãturi de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia, inclusiv raportul final al examenului care va fi semnat de toţi membrii comisiei;
    d) asigurã transmiterea/afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele examenului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii;
    e) îndeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfãşurare a examenului.

    CAP. II
    Desfãşurarea examenului

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale privind desfãşurarea examenului

    ART. 17
    (1) Examenul pentru promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti constã în 3 etape succesive, dupã cum urmeazã:
    a) selecţia dosarelor de înscriere;
    b) proba scrisã sau proba practicã;
    c) interviul.
    (2) Se pot prezenta la urmãtoarea etapã numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentã.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Selecţia dosarelor de examen, proba scrisã sau proba practicã a concursului şi interviul

    ART. 18
    (1) În termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data primirii dosarelor, comisia de examinare are obligaţia de a selecta dosarele de examen pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la examen.
    (2) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişeazã de cãtre secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul instanţei organizatoare a examenului, precum şi la sediul instanţelor unde candidaţii îşi desfãşoarã activitatea.
    (3) Candidaţii ale cãror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor verificãrii îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
    (4) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificãrii îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţioneazã în termen de douã zile lucrãtoare.
    ART. 19
    (1) Proba scrisã constã în redactarea unei lucrãri şi/sau în rezolvarea unor teste-grilã.
    (2) Prin proba scrisã se testeazã cunoştinţele teoretice necesare ocupãrii postului pentru care se organizeazã examenul.
    (3) Subiectele sau testul-grilã pentru proba scrisã se stabilesc pe baza bibliografiei şi tematicii de concurs, dupã caz, în concordanţã cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizeazã examenul.
    (4) Comisia de examinare stabileşte subiectele şi alcãtuieşte cel puţin 3 seturi de subiecte pentru proba scrisã, în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã.
    (5) Membrii comisiei de examinare rãspund individual pentru asigurarea confidenţialitãţii subiectelor propuse.
    (6) Subiectele se semneazã de cãtre toţi membrii comisiei de examinare şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila instanţei organizatoare a examenului.
    (7) Comisia de examinare stabileşte punctajul maxim, precum şi baremul de corectare pentru fiecare subiect, care se comunicã odatã cu subiectele.
    (8) În cazul în care proba scrisã constã în rezolvarea unor teste-grilã, întrebãrile pot fi formulate cu cel mult douã zile înainte de proba scrisã, cu condiţia ca numãrul acestora sã fie de 3 ori mai mare decât numãrul întrebãrilor stabilit pentru fiecare test-grilã. Întrebãrile pentru fiecare test-grilã se stabilesc în ziua în care se desfãşoarã proba scrisã, înainte de începerea acestei probe.
    (9) Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalitãţilor prealabile, respectiv verificarea identitãţii. Verificarea identitãţii candidaţilor se face numai pe baza buletinului, a cãrţii de identitate sau a oricãrui alt document care atestã identitatea, potrivit legii. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal sau care nu pot face dovada identitãţii prin prezentarea buletinului, a cãrţii de identitate sau a oricãrui document care sã ateste identitatea sunt consideraţi absenţi.
    (10) Dupã verificarea identitãţii candidaţilor, ieşirea din salã a acestora atrage eliminarea din examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţã în care aceştia pot fi însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de examinare sau de persoanele care asigurã supravegherea.
    (11) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depãşi 3 ore.
    (12) La ora stabilitã pentru începerea probei scrise, comisia de examinare prezintã candidaţilor seturile de subiecte şi invitã un candidat sã extragã un plic cu subiectele de examen.
    (13) Dupã începerea comunicãrii subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricãrei altei persoane, în afara membrilor comisiei de examinare, precum şi a persoanelor care asigurã secretariatul comisiei de examinare, respectiv supravegherea desfãşurãrii probei.
    (14) În încãperea în care are loc examenul, pe toatã perioada derulãrii acestuia, inclusiv a formalitãţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizãrii probei, candidaţilor nu le este permisã deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţã.
    (15) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (14) atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia de examinare, constatând încãlcarea acestor dispoziţii, eliminã candidatul din salã, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemneazã cele întâmplate în procesul-verbal.
    (16) Lucrãrile se redacteazã, sub sancţiunea anulãrii, doar pe seturile de hârtie asigurate de instanţa organizatoare a examenului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filã.
    (17) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examinare lucrarea scrisã, respectiv testul-grilã, la finalizarea lucrãrii ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
    ART. 20
    Proba practicã constã în testarea abilitãţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului.
    ART. 21
    (1) Proba practicã se desfãşoarã pe baza unui plan stabilit de comisia de examinare, care va include urmãtoarele criterii de evaluare:
    a) capacitatea de adaptare;
    b) capacitatea de gestionare a situaţiilor dificile;
    c) îndemânare şi abilitate în realizarea cerinţelor practice;
    d) capacitatea de comunicare;
    e) capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfãşurarea probei practice.
    (2) În vederea testãrii, pentru proba practicã se pot stabili şi alte criterii de evaluare.
    (3) Aspectele constatate în timpul derulãrii probei practice vor fi consemnate în scris în anexa la raportul final al examenului, întocmitã de secretarul comisiei de examinare, care se semneazã de membrii acestei comisii şi de candidat.
    ART. 22
    (1) În cadrul interviului se testeazã abilitãţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor. Interviul poate fi susţinut doar de cãtre acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisã sau proba practicã, dupã caz.
    (2) Interviul se realizeazã conform planului de interviu întocmit de comisia de examinare în ziua desfãşurãrii acestei probe.
    (3) Interviul se susţine, de regulã, într-un termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii probei scrise sau probei practice, dupã caz.
    (4) Data şi ora susţinerii interviului se afişeazã obligatoriu odatã cu rezultatele la proba scrisã sau proba practicã.
    (5) Fiecare membru al comisiei de examinare poate adresa întrebãri candidatului. Nu se pot adresa întrebãri referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicalã, religie, etnie, starea materialã, originea socialã sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex sau orice alte criterii.
    (6) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã sau se consemneazã în scris în anexa la raportul final al examenului, întocmitã de secretarul comisiei de examinare, şi se semneazã de membrii acesteia şi de candidat.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Notarea probelor şi comunicarea rezultatelor

    ART. 23
    Pentru probele examenului punctajele se stabilesc dupã cum urmeazã:
    a) pentru proba scrisã: punctajul este de maximum 100 de puncte;
    b) pentru proba practicã: punctajul este de maximum 100 de puncte;
    c) pentru interviu: punctajul este de maximum 100 de puncte.
    ART. 24
    (1) Notarea probei scrise, a interviului sau a probei practice se face, de regulã, în termen de maximum 24 de ore de la finalizarea fiecãrei probe.
    (2) Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de examinare în parte, pentru fiecare lucrare scrisã, şi se noteazã în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisã se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
    ART. 25
    (1) Punctajele obţinute de fiecare dintre candidaţi şi menţiunea "admis" ori "respins" se afişeazã la sediul curţii de apel organizatoare a examenului, astfel încât sã se asigure rãmânerea a cel puţin douã zile lucrãtoare pânã la susţinerea urmãtoarei probe pentru depunerea şi soluţionarea unor eventuale contestaţii.
    (2) Sunt declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.
    ART. 26
    (1) Interviul şi proba practicã se noteazã pe baza criteriilor prevãzute şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de examinare pentru aceste criterii prin planul de interviu, respectiv planul probei practice.
    (2) Membrii comisiei de examinare acordã, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevãzute. Punctajele se acordã de cãtre fiecare membru al comisiei de examinare în parte, pentru fiecare candidat, şi se noteazã în borderoul de notare.
    (3) Sunt declaraţi admişi la interviu şi la proba practicã candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte.
    ART. 27
    (1) Punctajul final se calculeazã ca medie aritmeticã a punctajelor obţinute la proba scrisã/practicã şi la interviu.
    (2) Punctajele finale ale examenului vor fi înscrise într-un centralizator nominal, în care se va menţiona pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele examenului. Centralizatorul nominal se semneazã pe fiecare paginã de fiecare dintre membrii comisiei de examinare.
    (3) Comunicarea rezultatelor la fiecare probã a examenului, inclusiv a rezultatelor finale ale examenului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecãrui candidat şi a sintagmei "admis" sau "respins", prin afişare la sediul instituţiei. Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data susţinerii ultimei probe.
    (4) Rezultatele finale ale examenului se consemneazã în raportul final al examenului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Soluţionarea contestaţiilor

    ART. 28
    Dupã afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisã sau proba practicã, dupã caz, şi interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişãrii rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişãrii rezultatului probei scrise ori a interviului, la sediul autoritãţii sau instituţiei publice organizatoare a examenului, sub sancţiunea decãderii din acest drept.
    ART. 29
    (1) În situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de cãtre candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la examen în termen de maximum o zi lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    (2) În situaţia contestaţiilor formulate faţã de rezultatul probei scrise, probei practice sau a interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea sau consemnarea rãspunsurilor la interviu pentru candidatul contestatar în termen de maximum o zi lucrãtoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    ART. 30
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând rezultatul selecţiei dosarelor, respectiv punctajul final acordat de comisia de examinare, în situaţia în care:
    a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la examen, în cazul contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) constatã cã punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;
    d) ca urmare a recorectãrii lucrãrii de la proba scrisã, respectiv a analizãrii consemnãrii rãspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial "respins" obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.
    ART. 31
    (1) Contestaţia va fi respinsã în urmãtoarele situaţii:
    a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în cazul contestaţiilor formulate faţã de rezultatul selecţiei dosarelor;
    b) punctajele au fost acordate potrivit baremului şi rãspunsurilor din lucrarea scrisã sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebãrilor formulate şi rãspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    c) punctajele au fost acordate potrivit baremului probei practice.
    (2) Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul autoritãţii sau al instituţiei organizatoare a examenului, imediat dupã soluţionarea contestaţiilor.
    ART. 32
    (1) Instanţa organizatoare a examenului pune la dispoziţia candidaţilor interesaţi, la solicitarea acestora, documentele elaborate de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care sunt informaţii de interes public, cu respectarea confidenţialitãţii datelor care fac referire la ceilalţi candidaţi, inclusiv a datelor cu caracter personal, potrivit legii.
    (2) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) documentele elaborate de comisia de examinare, respectiv de comisia de soluţionare a contestaţiilor, care conţin date cu caracter personal ale candidaţilor, potrivit legii.
    (3) Orice candidat îşi poate consulta, la solicitarea sa, lucrarea scrisã individualã redactatã în cadrul probei scrise a examenului, dupã corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de examinare.

    CAP. III
    Promovarea personalului debutant. Condiţii pentru înscrierea la examenul de definitivare în funcţie

    ART. 33
    Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant vor fi promovate dupã o perioadã de 6 luni, dar nu mai mult de un an, pe bazã de examen, în gradul sau în treapta profesionalã imediat superior/superioarã.
    ART. 34
    Poate participa la examenul pentru definitivare în funcţie personalul contractual din cadrul instanţelor judecãtoreşti încadrat în funcţia de debutant la sfârşitul perioadei de 6 luni, de la data încadrãrii.
    ART. 35
    Data examenului pentru definitivare în funcţie se afişeazã, cu 30 de zile înainte de împlinirea termenului de 6 luni, la sediul instanţelor care organizeazã examenul.
    ART. 36
    Dispoziţiile art. 1, 2, art. 3 lit. a) şi c) şi art. 4-32 din prezentul regulament sunt aplicabile în mod corespunzãtor şi examenului de promovare a personalului debutant din cadrul instanţelor judecãtoreşti.
    ART. 37
    (1) În cazul nepromovãrii examenului pentru definitivare în funcţie, perioada în care personalul contractual are calitatea de debutant poate fi prelungitã cu încã 6 luni.
    (2) Nepromovarea pentru a doua oarã a examenului pentru definitivare în funcţie atrage încetarea contractului individual de muncã.
    (3) În cazul neprezentãrii la examenul pentru definitivare în funcţie din motive neimputabile, candidatul poate participa la urmãtoarea sesiune organizatã de cãtre instanţa în care îşi desfãşoarã activitatea.

                       ------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016