Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 septembrie 2004  de organizare si functionare al Oficiului Roman pentru Adoptii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 2 septembrie 2004 de organizare si functionare al Oficiului Roman pentru Adoptii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 869 din 23 septembrie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Oficiul Român pentru Adopţii, denumit în continuare Oficiul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti.
ART. 2
(1) Oficiul coordoneazã şi supravegheazã activitãţile de adopţie şi realizeazã cooperarea internaţionalã în domeniul adopţiei.
(2) Oficiul este autoritatea centralã românã însãrcinatã sã ducã la îndeplinire obligaţiile prevãzute în Convenţia asupra protecţiei copiilor şi cooperãrii în materia adopţiei internaţionale, încheiatã la Haga la 29 mai 1993, ratificatã prin <>Legea nr. 84/1994 , denumitã în continuare Convenţia de la Haga.
(3) Oficiul are rolul de a duce la îndeplinire obligaţiile asumate de statul român în materia adopţiei prin convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte, de a pune în aplicare şi de a urmãri şi asigura aplicarea unitarã a legislaţiei în domeniul adopţiei.

CAP. II
Secretarul de stat

ART. 3
(1) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Oficiului, pe care îl reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane fizice ori juridice, române sau strãine.
(2) Secretarul de stat este ordonator secundar de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Secretarul de stat rãspunde în faţa Guvernului pentru întreaga activitate a Oficiului.
ART. 4
(1) Secretarul de stat al Oficiului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Oficiul în raporturile cu persoanele juridice române şi strãine în domeniul adopţiei;
b) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul propriu şi rãspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;
c) colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din cadrul Oficiului;
d) ia mãsuri pentru editarea, dacã este cazul, a unor publicaţii de specialitate şi de informare;
e) asigurã cooperarea între autoritãţile administraţiei publice locale şi autoritãţile administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul adopţiei;
f) analizeazã fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţã ale acestora;
g) se preocupã pentru asigurarea unui cadru unitar al managementului activitãţilor prin adopţie, prin integrarea acestor activitãţi în sistemul de servicii şi instituţii organizat de autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Secretarul de stat îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Oficiului, stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru.

CAP. III
Secretarul general

ART. 5
(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, subordonat secretarului de stat, numit prin concurs sau examen, pe criterii de profesionalism.
(2) Secretarul general asigurã stabilitatea funcţionãrii Oficiului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale dintre structurile Oficiului, având în subordine şefii compartimentelor din structura instituţiei.
(3) Secretarul general este, de regulã, coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea actelor normative.
ART. 6
Secretarul general are urmãtoarele atribuţii principale:
a) prezintã propuneri de mãsuri necesare pentru aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul adopţiei;
b) elaboreazã, împreunã cu compartimentele de specialitate, proiecte de avize la actele normative iniţiate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale;
c) analizeazã lucrãrile elaborate în cadrul direcţiilor de specialitate şi, dacã este cazul, le prezintã spre aprobare secretarului de stat;
d) propune secretarului de stat mãsuri pentru a asigura buna organizare şi funcţionare a serviciilor/compartimentelor de specialitate;
e) urmãreşte realizarea corectã şi la termenele stabilite a tuturor activitãţilor şi sarcinilor stabilite de secretarul de stat;
f) realizeazã legãturile funcţionale cu omologii sãi din ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
g) propune şi coordoneazã diferite programe de specializare în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Oficiului;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau primite de la secretarul de stat.

CAP. IV
Conducãtorii structurilor/compartimentelor

ART. 7
Şefii structurilor din cadrul Oficiului au urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã sau, dupã caz, coordoneazã şi controleazã realizarea corectã şi în termen a activitãţilor şi sarcinilor stabilite de secretarul de stat sau de secretarul general, de cãtre personalul din subordine;
b) rãspund de încãrcarea echilibratã cu sarcini a salariaţilor, elaboreazã proiectele fişelor posturilor pentru fiecare salariat şi evalueazã activitatea profesionalã a personalului din subordine;
c) asigurã ca activitatea structurilor pe care le coordoneazã sã se desfãşoare organizat, pe baza unui program de activitate;
d) urmãresc cunoaşterea legislaţiei aplicabile domeniului administraţiilor de cãtre personalul din subordine şi acţioneazã pentru respectarea acesteia;
e) participã la elaborarea sau, dupã caz, realizeazã lucrãri de complexitate sau importanţã deosebitã, corespunzãtoare funcţiei în care sunt încadraţi;
f) repartizeazã spre rezolvare corespondenţa şi celelalte lucrãri care intrã în atribuţiile compartimentului pe care îl conduc şi dau îndrumãrile în vederea rezolvãrii acestora în termenul stabilit de cãtre conducerea Oficiului;
g) semneazã, potrivit competenţelor stabilite pe linie ierarhicã, lucrãrile şi corespondenţa realizate în cadrul structurii respective;
h) urmãresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrãri repartizate de secretarul de stat sau de secretarul general;
i) stabilesc, în limita competenţelor acordate, relaţii de colaborare cu serviciile publice specializate pentru protecţia copilului sau cu organismele private autorizate sã desfãşoare activitãţi în domeniul adopţiei;
j) programeazã concediile de odihnã pentru salariaţii din subordine şi urmãresc efectuarea acestora;
k) asigurã, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplinã de cãtre salariaţii din subordine şi fac propuneri secretarului de stat pentru salariaţii care au sãvârşit abateri disciplinare;
l) rãspund în faţa secretarului de stat sau a secretarului general pentru activitatea desfãşuratã.

CAP. V
Serviciul economic, juridic şi resurse umane

ART. 8
(1) Serviciul economic, juridic şi resurse umane are în componenţa sa Compartimentul financiar-contabilitate, Compartimentul juridic şi Compartimentul resurse umane şi administrativ şi are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã fondurile din bugetul Oficiului şi bunurile acestuia, potrivit legii;
b) îndeplineşte toate atribuţiile privind sistemul de salarizare, indemnizaţii şi alte drepturi bãneşti ale angajaţilor Oficiului;
c) realizeazã şi coordoneazã, sub îndrumarea secretarului general al Oficiului, politicile generale de management al resurselor umane, în cadrul acestuia; d) administreazã bunurile proprietate publicã şi privatã aflate în patrimoniul Oficiului potrivit prevederilor legale.
(2) Compartimentul financiar-contabilitate are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte necesarul de cheltuieli materiale pentru întocmirea proiectului de buget anual şi a rectificãrilor acestuia, pentru activitatea Oficiului;
b) primeşte, analizeazã şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al lucrãrilor de investiţii şi dotãri ce se înscriu în bugetul Oficiului;
c) urmãreşte angajarea patrimonialã a Oficiului, în baza aprobãrii conducerii acestuia, cu avizul Compartimentului juridic, întocmeşte şi verificã balanţa de venituri şi cheltuieli a Oficiului, darea de seamã contabilã şi raportul explicativ;
d) asigurã schimbul permanent de date şi informaţii cu structurile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
e) întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile specifice şi fişele de conturi, analizeazã şi urmãreşte soldurile conturilor şi întocmirea specificaţiilor de cont pentru conturile specifice şi propune conducerii Oficiului declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului acestuia, comparã rezultatele inventarierii faptice cu cele scriptice din contabilitate şi valorificã inventarierea şi înregistreazã în contabilitate rezultatele inventarierii, conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilitã prin ordin al secretarului de stat;
f) recupereazã eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, analizeazã şi avizeazã propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotãri şi materiale, conform propunerilor fãcute de cei în drept;
g) întocmeşte lunar, trimestrial şi anual execuţia bugetarã şi asigurã raportarea acesteia şi realizeazã defalcarea pe trimestre a cheltuielilor bugetare, iniţiazã şi urmãreşte derularea procedurilor de achiziţii şi întocmeşte contracte şi verificã bonitatea;
h) urmãreşte încadrarea în plãţile programate şi ţine evidenţa creditelor externe în baza documentelor de fundamentare transmise de personalul angajat pentru derularea acestor credite, asigurã gestionarea fondurilor speciale;
i) acordã viza de control financiar preventiv în conformitate cu ordinul emis de secretarul de stat, întocmeşte şi ţine evidenţa ordonanţãrilor angajamentelor de platã ale Oficiului şi întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Oficiului;
j) deschide lunar creditele bugetare şi fondurile speciale, conform normelor legale, cu încadrarea în bugetul aprobat, şi asigurã schimbul permanent de date şi informaţii cu structurile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
k) întocmeşte statele de platã pentru personalul Oficiului, preluând de la Compartimentul resurse umane şi administrativ toate documentele necesare, asigurã plata efectivã a drepturilor de personal pentru Oficiu şi efectueazã, dacã este cazul, reţinerile din salariu, cu avizul juridic, dacã este cazul, şi ţine evidenţa veniturilor lunare ale personalului;
l) asigurã efectuarea vãrsãmintelor la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, la terţi şi alte obligaţii;
m) întocmeşte titluri executorii, în condiţiile legii, cu avizul Compartimentului juridic, şi urmãreşte recuperarea prejudiciilor aduse Oficiului, asigurã ridicarea şi depunerea de numerar;
n) asigurã ridicarea şi depunerea documentelor de decontare bancarã, întocmeşte fişele individuale de salarii şi fişele fiscale, întocmeşte raportãri statistice specifice şi monitorizarea drepturilor salariale;
o) acordã viza de control financiar preventiv în conformitate cu ordinul emis de conducerea Oficiului şi obţine viza de control financiar delegat de la Ministerul Finanţelor Publice, conform prevederilor legale.
(3) Compartimentul financiar-contabilitate îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de conducerea Oficiului.
(4) Compartimentul juridic are urmãtoarele atribuţii principale:
a) efectueazã studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative, în raport cu fenomenele ce apar în aplicarea reglementãrilor legale în vigoare;
b) participã la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul adopţiei;
c) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul adopţiei;
d) avizeazã, din punct de vedere al tehnicii legislative şi al corelãrii cu prevederile altor reglementãri, toate proiectele de acte normative iniţiate de cãtre ministere şi organe centrale care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al Oficiului;
e) avizeazã legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajatã rãspunderea patrimonialã a Oficiului;
f) asigurã reprezentarea Oficiului în raporturile cu instanţele judecãtoreşti de drept comun şi contencios administrativ;
g) participã la organizarea şi urmãrirea acţiunilor de informare privind legislaţia în domeniul adopţiei, prin instruiri, simpozioane, mass-media;
h) oferã consultanţã juridicã în domeniul adopţiei persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolvã orice alte lucrãri cu caracter juridic.
(5) Compartimentul resurse umane şi administrativ are urmãtoarele atribuţii principale:
A. în domeniul resurselor umane:
a) gestiunea curentã a resurselor umane şi a funcţiilor publice, managementul resurselor umane în condiţii de eficienţã, formarea şi perfecţionarea personalului, întocmirea documentelor pentru încadrarea personalului;
b) întocmirea documentelor date în competenţa sa şi difuzarea acestora la compartimentele interesate, stabilirea drepturilor de spor de vechime pentru toţi salariaţii Oficiului;
c) întocmirea contractelor individuale de muncã, pãstrarea şi completarea la zi a carnetelor de muncã, precum şi a dosarelor personale ale fiecãrui salariat;
d) derularea procedurilor în vederea transferãrii personalului, întocmirea ordinelor de încetare a raporturilor de serviciu sau a raporturilor de muncã şi difuzarea acestora la compartimentele interesate, întocmirea şi pãstrarea la zi a statului de funcţii şi de personal al Oficiului;
e) transmiterea documentaţiei pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale, înregistrarea în evidenţe şi înaintarea spre platã Compartimentului financiar-contabilitate a drepturilor bãneşti, în cazul concediilor medicale, stabilirea drepturilor de concediu de odihnã, precum şi a altor concedii prevãzute de legislaţia în vigoare şi evidenţa efectuãrii acestora;
B. în domeniul administrativ:
a) asigurã evidenţa declaraţiilor pe baza cãrora se acordã deducerile personale suplimentare, întocmirea dosarelor de pensionare pentru limitã de vârstã, pentru invaliditate sau de urmaş, întocmirea fişei colective de prezenţã, pãstrarea evidenţei orelor prestate peste programul de lucru;
b) întocmirea şi eliberarea legitimaţiilor de serviciu, de acces, precum şi pãstrarea evidenţei acestora, eliberarea de documente privind statutul de salariat, solicitate de salariaţii Oficiului, întocmirea şi ţinerea evidenţei fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Oficiului.
(6) Compartimentul resurse umane şi administrativ îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Oficiului.
(7) Compartimentul resurse umane şi administrativ, în domeniul administrativ, are urmãtoarele atribuţii:
a) urmãreşte contractele cu furnizorii, realizarea obiectivelor acestora, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile de bunuri;
b) deruleazã planul de aprovizionare al Oficiului privind obiectivele de investiţii şi aprovizionare curentã cu bunuri şi contractele de servicii, asigurã gestionarea materialelor consumabile procurate;
c) întocmeşte fişele de magazie şi cele de inventar, face propuneri de casare şi declasare a dotãrilor şi materialelor, conform prevederilor legale;
d) organizeazã şi supravegheazã modul de întrebuinţare a bunurilor mobile şi imobile aflate în patrimoniul Oficiului, a gestiunii materialelor şi întocmeşte documentaţia necesarã, urmãreşte şi vizeazã justificarea cheltuielilor efectuate pentru activitatea de transport a Oficiului (folosirea autoturismelor din dotarea Oficiului);
e) confirmã pentru platã facturile primite pentru serviciile prestate Oficiului de cãtre furnizorii direcţi, întocmeşte şi fundamenteazã anual propunerile pentru reparaţii capitale şi curente în cadrul Oficiului;
f) organizeazã şi supravegheazã efectuarea şi întreţinerea curãţeniei în sediul Oficiului şi pe cãile de acces, amenajeazã spaţii din incinta Oficiului pentru acţiuni de protocol, asigurã protecţia muncii conform prevederilor legale în vigoare, pentru aparatul de lucru al Oficiului, îndeplinind toate formalitãţile necesare, întocmeşte necesarul de rechizite şi materiale pentru compartimentele Oficiului;
g) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Oficiului şi asigurã semnarea acestora de cei în drept, opereazã bonurile de materiale, centralizeazã consumurile pe fiecare sortiment şi le predã la Compartimentul financiar-contabilitate împreunã cu procesele-verbale de predare-primire;
h) înregistreazã mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completeazã fişele de inventar pe locuri de folosinţã şi persoane.
(8) Compartimentul resurse umane şi administrativ îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Oficiului.

CAP. VI
Biroul de evidenţã a adopţiei

ART. 9
(1) Biroul de evidenţã a adopţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã verificarea respectãrii termenelor, procedurilor şi documentelor prevãzute de legislaţia în vigoare privind adopţia;
b) asigurã constituirea evidenţei cererilor persoanelor sau familiilor care doresc sã adopte;
c) întocmeşte şi actualizeazã Registrul naţional pentru adopţii;
d) asigurã şi urmãreşte aplicarea prevederilor din <>Legea nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei;
e) verificã dacã adoptatul va beneficia în ţara strãinã de garanţiile şi normele echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale;
f) comunicã direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului lista centralizatã la nivel naţional a persoanelor sau familiilor adoptatoare atestate şi înscrise în Registrul naţional pentru adopţii;
g) urmãreşte evoluţia copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi pãrintele sau pãrinţii sãi adoptivi prin intermediul autoritãţii centrale competente sau organizaţiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al pãrinţilor adoptivi;
h) întocmeşte certificatul care atestã cã adopţia este conformã cu normele impuse de Convenţia de la Haga;
i) centralizeazã şi expediazã comisiei pentru protecţia copilului competente rapoartele de urmãrire postadopţie a copiilor adoptaţi;
j) sprijinã adoptatul în obţinerea informaţiilor vizând identitatea pãrinţilor fireşti, în condiţiile legii.
(2) Biroul prevãzut la alin. (1) executã orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhicã.

CAP. VII
Auditor

ART. 10
Auditorul funcţioneazã în directa subordine a secretarului de stat al Oficiului şi exercitã auditul intern asupra tuturor activitãţilor desfãşurate sau coordonate direct de Oficiu, inclusiv asupra utilizãrii de cãtre terţi, indiferent de natura juridicã a acestora, a fondurilor publice gestionate de aceştia din urmã, în baza unei finanţãri realizate de cãtre Oficiu.
ART. 11
(1) Principalele atribuţii ale auditorului sunt:
a) elaboreazã proiectul planului anual de audit intern;
b) efectueazã activitãţi de audit intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Oficiului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit intern;
d) raporteazã secretarului de stat identificarea unor nereguli sau eventuale prejudicii;
e) auditeazã, cel puţin o datã la 3 ani, fãrã a se limita la acestea, urmãtoarele: angajamente bugetare şi legale din care derivã direct sau indirect obligaţii de platã, inclusiv din fondurile comunitare, plãţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare, vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţã, precum şi a facilitãţilor acordate la încasarea acestora, alocarea creditelor bugetare, sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia, sistemul de luare a deciziilor, sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme, sistemele informatice.
(2) Auditorul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de secretarul de stat al Oficiului.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 12
Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţã tuturor salariaţilor, prin grija conducãtorilor structurilor din cadrul Oficiului.
ART. 13
Programul de lucru al Oficiului se stabileşte prin ordin al secretarului de stat al Oficiului.
ART. 14
Atribuţiile şi rãspunderile specifice funcţiilor din cadrul Oficiului se stabilesc prin fişa postului, corespunzãtoare fiecãrei funcţii, care se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Oficiului.
ART. 15
Personalul Oficiului are obligaţia de a declara, pe propria rãspundere, cã atât el, cât şi rudele sale pânã la gradul III, nu lucreazã în cadrul fundaţiilor sau asociaţiilor, al cãror obiect de activitate vizeazã protecţia şi promovarea adopţiei.
ART. 16
Personalul Oficiului are obligaţia de a lua la cunoştinţã şi de a respecta prevederile prezentului regulament, precum şi ale regulamentului de ordine interioarã, care se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Oficiului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016