Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 mai 2011  de organizare şi funcţionare al Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 2 mai 2011 de organizare şi funcţionare al Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 301 din 2 mai 2011
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Necesitate
    (1) Complexitatea procesului de protecţie a infrastructurii critice, generată de natura incertă a ameninţărilor, şi multitudinea instituţiilor angrenate impun multiple niveluri de coordonare şi construcţia de parteneriate cu particularităţi extrem de importante.
    (2) Activitatea Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, denumit în continuare G.L.I.P.I.C., se desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.110/2010 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.

    ART. 2
    Scopul G.L.I.P.I.C.
    Scopul G.L.I.P.I.C. este de a asigura coordonarea coerentă şi unitară a activităţii desfăşurate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice, a realiza evaluarea intersectorială a vulnerabilităţilor, riscurilor şi ameninţărilor la adresa infrastructurilor critice şi a informa Guvernul României asupra stadiului realizării activităţilor desfăşurate, precum şi asupra măsurilor ce se impun pentru îmbunătăţirea activităţii în domeniu.

    ART. 3
    Obiectivele G.L.I.P.I.C.
    Întreaga activitate desfăşurată de G.L.I.P.I.C. va asigura îndeplinirea următoarelor obiective:
    - monitorizarea procesului de identificare a infrastructurilor critice naţionale şi europene, denumite în continuare ICN/ICE, şi informarea factorilor de decizie referitor la stadiul realizării obiectivelor şi direcţiilor prioritare de acţiune;
    - coordonarea şi prioritizarea activităţilor autorităţilor publice responsabile în procesul de identificare şi desemnare a ICN/ICE;
    - îmbunătăţirea cadrului normativ specific domeniului, în special, prin transpunerea legislaţiei comunitare;
    - implementarea de proceduri de lucru pentru acţiunile comune şi schimbul de informaţii interinstituţional.

    ART. 4
    Principii
    Activitatea G.L.I.P.I.C. se desfăşoară pe baza principiilor legalităţii, cooperării, coordonării unitare, predictibilităţii, responsabilităţii şi eficienţei.

    CAP. II
    Organizarea G.L.I.P.I.C.
    SECŢIUNEA 1
    Organizarea G.L.I.P.I.C.
    ART. 5
    Organigrama
    Pentru coordonarea activităţii de protecţie a infrastructurilor critice se constituie:
    a) G.L.I.P.I.C. - principal for de decizie strategică la nivel naţional;
    b) Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. - structură de suport la nivel naţional.

    ART. 6
    Componenţa G.L.I.P.I.C.
    (1) În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.110/2010 se constituie, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a Regulamentului de organizare şi funcţionare, grupul de lucru format din experţi/specialişti desemnaţi de către autorităţile publice responsabile potrivit anexei nr. 1 la aceeaşi hotărâre.
    (2) Secretariatul general al Guvernului va fi reprezentat de un membru desemnat din cadrul Centrului de situaţii al Guvernului.
    (3) Membrii G.L.I.P.I.C. trebuie să deţină certificat de acces la informaţii clasificate de nivel secret de stat.
    (4) Activitatea G.L.I.P.I.C. este coordonată de un consilier desemnat de primul-ministru.

    ART. 7
    Atribuţiile G.L.I.P.I.C.
    G.L.I.P.I.C. are următoarele atribuţii:
    a) realizează evaluarea intersectorială a vulnerabilităţilor, riscurilor şi ameninţărilor la adresa infrastructurilor critice;
    b) analizează şi propune spre avizare proiectele de acte normative din domeniul protecţiei infrastructurilor critice;
    c) analizează trimestrial evoluţia procesului de identificare a infrastructurilor critice şi îl informează pe primul-ministru, prin consilierul de stat, cu privire la stadiul şi măsurile ce se impun în vederea îmbunătăţirii activităţii în domeniu;
    d) analizează şi propune măsuri de implementare a unui sistem de avertizare timpurie în domeniul infrastructurilor critice şi de îmbunătăţire a acestuia;
    e) avizează ghiduri/manuale de proceduri şi bune practici în domeniu;
    f) asigură promovarea, în mod unitar, a politicilor în domeniul formării profesionale şi cercetării ştiinţifice specifice domeniului protecţiei infrastructurilor critice.

    ART. 8
    Hotărârile G.L.I.P.I.C.
    (1) G.L.I.P.I.C. emite hotărâri ce au caracter obligatoriu pentru autorităţile publice responsabile.
    (2) Hotărârile G.L.I.P.I.C. se adoptă prin votul reprezentanţilor desemnaţi ai autorităţilor publice responsabile pe principiul majorităţii simple şi se supun aprobării primului-ministru.

    ART. 9
    Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C.
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. prin Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, constituit în cadrul Direcţiei generale management operaţional.
    (2) Adresa de corespondenţă a Secretariatului tehnic este adresa Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Gestionarea informaţiilor clasificate se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu.
    (4) Documentele rezultate în urma activităţii Secretariatului tehnic se arhivează la nivelul Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

    ART. 10
    Atribuţiile Secretariatului tehnic
    Secretariatul tehnic are următoarele atribuţii:
    a) asigură legătura permanentă cu instituţiile reprezentate în G.L.I.P.I.C.;
    b) realizează proceduri de lucru cu incidenţă în activitatea G.L.I.P.I.C., precum şi a instituţiilor participante ce sunt supuse avizării G.L.I.P.I.C.;
    c) monitorizează şi informează G.L.I.P.I.C. asupra modului de realizare a deciziilor şi stadiul implementării activităţilor specifice fiecărei autorităţi publice responsabile, pe baza informărilor acestora;
    d) elaborează şi supune aprobării consilierului de stat care coordonează activitatea G.L.I.P.I.C. proiectul privind ordinea de zi a şedinţei, cu cel puţin 5 zile înaintea acesteia;
    e) asigură multiplicarea şi difuzarea ordinii de zi către participanţii la şedinţă cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea şedinţei;
    f) primeşte şi pregăteşte materialele pentru şedinţele grupului de lucru şi le prezintă membrilor acestuia;
    g) constituie mapa cu documentele ce urmează a fi dezbătute/analizate;
    h) organizează şi participă la şedinţele G.L.I.P.I.C., întocmeşte procesul-verbal/minuta şedinţei şi redactează hotărârile adoptate în cadrul acestora, asigurând diseminarea documentelor tuturor instituţiilor angrenate;
    i) asigură legătura dintre G.L.I.P.I.C. şi organizaţiile internaţionale, neguvernamentale, precum şi cu sectorul privat din domeniul de incidenţă;
    j) asigură redactarea documentelor ce urmează a fi supuse analizei primului-ministru, precum şi a proiectelor de acte normative care se supun adoptării/aprobării, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare;
    k) difuzează tuturor membrilor G.L.I.P.I.C. documentele elaborate şi asigură distribuirea informaţiilor relevante asupra infrastructurilor critice între autorităţile publice responsabile;
    l) asigură suportul logistic pentru desfăşurarea şedinţelor G.L.I.P.I.C.;
    m) coordonează activitatea de diseminare a oportunităţilor de pregătire profesională şi din sfera cercetării ştiinţifice în domeniu, pe componenta de securitate şi protecţie a infrastructurilor critice;
    n) sprijină autorităţile publice responsabile în realizarea cooperării cu partenerii din mediul privat, mediul academic şi organizaţiile neguvernamentale;
    o) asigură corespondenţa cu instituţiile reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C., organizează evidenţa, multiplicarea şi arhivarea acesteia cu respectarea reglementărilor în vigoare;
    p) desfăşoară orice alte activităţi de sprijin pentru derularea în bune condiţii a activităţilor G.L.I.P.I.C.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Activitatea G.L.I.P.I.C.
    ART. 11
    Ciclul activităţii G.L.I.P.I.C.
    Principalele etape în activitatea G.L.I.P.I.C. sunt:
    a) stabilirea priorităţilor de acţiune;
    b) adoptarea/actualizarea calendarului activităţilor ce urmează să se desfăşoare în scopul identificării şi desemnării ICN/ICE;
    c) monitorizarea şi evaluarea activităţii.

    ART. 12
    Stabilirea priorităţilor de acţiune
    (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. sunt legal constituite dacă sunt prezente două treimi din instituţiile nominalizate.
    (2) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se realizează lunar sau ori de câte ori situaţia o impune.
    (3) Problemele ce fac obiectul analizelor şi punctele de vedere exprimate în cadrul dezbaterilor se consemnează în minuta şedinţei, iar hotărârile adoptate sunt semnate de către membrii G.L.I.P.I.C.
    (4) Principalul instrument strategic de lucru pentru G.L.I.P.I.C. este calendarul activităţilor.

    ART. 13
    Calendarul activităţilor
    (1) Calendarul activităţilor stabileşte principalele repere în domeniu şi se întocmeşte conform machetei din anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament.
    (2) Prevederile calendarului activităţilor se transpun în planuri de acţiune elaborate la nivelul fiecărei autorităţi publice responsabile, documente ce se aprobă de şefii instituţiilor reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C.

    ART. 14
    Monitorizarea
    (1) Monitorizarea se realizează asupra:
    a) modului în care sunt îndeplinite sarcinile ce decurg din calendarul activităţilor şi deciziile G.L.I.P.I.C.;
    b) activităţii autorităţilor publice responsabile în domeniul identificării, desemnării şi protecţiei infrastructurilor critice;
    c) evoluţiei rezultatelor obţinute.
    (2) Monitorizarea se realizează de către Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice/Secretariatul tehnic.

    ART. 15
    Evaluarea
    Evaluarea se realizează asupra modului în care sunt îndeplinite obiectivele stabilite prin calendarul de activităţi, de către Secretariatul tehnic, pe baza rapoartelor şi informărilor transmise de autorităţile publice responsabile, conform competenţelor, la solicitarea Centrului de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice.

    ART. 16
    Informarea autorităţilor statului
    Rapoartele de monitorizare şi evaluare, în funcţie de necesităţi, sunt prezentate, spre informare, primului-ministru.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 17
    Protecţia datelor şi informaţiilor
    Autorităţile publice responsabile asigură, la solicitarea G.L.I.P.I.C., furnizarea şi accesul la datele şi informaţiile gestionate, pe principiul "nevoii de a cunoaşte" şi iau măsuri de respectare a legislaţiei în vigoare, în domeniul informaţiilor clasificate.

    ART. 18
    Modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare
    Prevederile prezentului regulament se modifică şi se completează, la propunerea reprezentanţilor autorităţilor publice responsabile adoptate prin consens sau la iniţiativa consilierului desemnat ce coordonează activitatea G.L.I.P.I.C., prin decizie a primului-ministru.

    ART. 19
    Aplicarea Regulamentului de organizare şi funcţionare
    Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 20
    Asigurarea materială şi financiară
    (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se desfăşoară în spaţii special amenajate şi echipate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sediul central.
    (2) Dotările cu mijloace tehnico-materiale necesare desfăşurării activităţilor G.L.I.P.I.C. se includ în normele şi programele de înzestrare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Finanţarea cheltuielilor materiale şi a cheltuielilor de capital ale G.L.I.P.I.C. se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.

    ART. 21
    Alte activităţi ale G.L.I.P.I.C.
    (1) În scopul fundamentării unor hotărâri sau măsuri privind protecţia infrastructurilor critice, la recomandarea G.L.I.P.I.C. se pot constitui, la nivelul autorităţilor publice responsabile, grupuri tehnice formate din experţi, specialişti, cercetători sau cadre didactice din mediul public şi privat, inclusiv academic, după caz. Suportul logistic necesar funcţionării grupurilor de suport tehnic se asigură de autorităţile publice responsabile la nivelul cărora se constituie.
    (2) G.L.I.P.I.C. iniţiază elaborarea de proiecte de acte normative, efectuarea de studii şi cercetări în domeniul protecţiei infrastructurilor critice.
    (3) G.L.I.P.I.C. elaborează Planul anual de proiecte şi studii necesare pentru etapa următoare, la propunerea autorităţilor publice responsabile.
    (4) Fluxul informaţional-decizional al G.L.I.P.I.C. este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1

    la regulament
    CALENDARUL
    principalelor activităţi ce se impun a fi desfăşurate
    de structurile responsabile pentru identificarea şi
    desemnarea infrastructurilor critice în vederea
    implementării prevederilor Directivei 2008/114/CE
    a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea
    şi desemnarea infrastructurilor critice europene
    şi evaluarea necesităţii de îmbunătăţire
    a protecţiei acestora

┌─────┬─────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────┐
│Nr. │Obiective│Activitatea│Termen de │Structuri │Observaţii│
│crt. │ │ │finalizare│responsabile│ │
├─────┼─────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────┤
│Etapa│ │
│I │ │
├─────┼─────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────┤
│Etapa│ │
│a │ │
│II-a │ │
├─────┼─────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────┤
│Etapa│ │
│a │ │
│III-a│ │
├─────┼─────────┬───────────┬──────────┬────────────┬──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────┼───────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────┴───────────┴──────────┴────────────┴──────────┘


    ANEXA 2

    la regulament
    FLUXUL INFORMAŢIONAL-DECIZIONAL

                                    ┌───────────────┐
                                    │Primul-Ministru│
                                    └───────┬───────┘
                                            ▼
                                    ┌───────────────┐
                                    │ Consilier │
                                    └───────┬───────┘
                                            ▼

                                    ┌---------------┐
                                    | GLIPIC |

                                    └-------┬-------┘
                                            ▼
          ┌────────────────────────────────────────────────────────────┐ ┌────┐
          │Centrul de Coordonare a Protecţiei Infrastructurilor Critice│ │ CE,│
          │ (M.A.I./D.G.M.O.) │◄──►│NATO│
          └────────────────────────────────────────────────────────────┘ └────┘
                                            ▲
                                            │
                                            ▼
    ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ ┌───────────────────────────────────┐ │
    │ │ Autorităţile publice responsabile │ │
    │ └───────────────────────────────────┘ │
    │ ┌───────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌───────┐ ┌─────┐ │
    │ │ MECMA │ │ MTI │ │ MAI │ │ MApN │ │ MCSI │ │ MECTS │ │ MMP │ │
    │ └───────┘ └─────┘ └─────┘ └──────┘ └──────┘ └───────┘ └─────┘ │
    │ ┌───────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌───────┐ ┌─────┐ │
    │ │ MS │ │ MADR│ │ MDRT│ │ SRI │ │ SIE │ │ STS │ │ ASR │ │
    │ └───────┘ └─────┘ └─────┘ └──────┘ └──────┘ └───────┘ └─────┘ │
    │ │
    │ ┌────────┐ │
    │ │ ANSVSA │ │
    │ └────────┘ │
    └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ───────► Subordonare
    ◄──────► Coordonare/cooperare

    --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016