Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 decembrie 2009  privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei nationale/teritoriale de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 2 decembrie 2009 privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei nationale/teritoriale de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania

EMITENT: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI ,MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 27 ianuarie 2010
REGULAMENT din 2 decembrie 2009
privind organizarea şi desfãşurarea activitãţii Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
EMITENT: ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI ,MOAŞELOR ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 27 ianuarie 2010



CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Comisia naţionalã de eticã şi deontologie, precum şi comisiile teritoriale de eticã şi deontologie ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) se organizeazã şi funcţioneazã în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, a <>Statutului Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin <>Hotãrârea Adunãrii generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 1/2009 , denumit în continuare Statut, a <>Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobat prin <>Hotãrârea Adunãrii generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 3/2009 , şi a prezentului regulament.
ART. 2
Comisia naţionalã de eticã şi deontologie a OAMGMAMR funcţioneazã la nivelul Consiliului naţional al OAMGMAMR.
ART. 3
(1) Comisia naţionalã de eticã şi deontologie funcţioneazã sub directa coordonare a Biroului executiv la nivel naţional.
(2) Comisia teritorialã de eticã şi deontologie funcţioneazã sub directa coordonare a biroului consiliului judeţean/municipiului Bucureşti.
ART. 4
Activitatea Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie are la bazã urmãtoarele principii:
a) prezumţia de nevinovãţie, conform cãreia se prezumã cã persoana supusã cercetãrii este nevinovatã atât timp cât vinovãţia sa nu a fost doveditã;
b) garantarea dreptului la apãrare, conform cãruia se recunoaşte dreptul persoanei împotriva cãreia a fost îndreptatã sesizarea de a fi audiatã, de a prezenta dovezi în apãrarea sa şi de a fi asistatã de un apãrãtor ori de a fi reprezentatã;
c) celeritatea procedurii, care presupune obligaţia Comisiei naţionale de eticã şi deontologie/comisiilor teritoriale de eticã şi deontologie de a proceda fãrã întârziere la soluţionarea cauzei, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi a regulilor prevãzute de prezentul regulament;
d) contradictorialitatea, care presupune asigurarea posibilitãţii persoanelor aflate pe poziţii divergente de a se exprima cu privire la orice act sau/şi fapt care are legãturã cu abaterea disciplinarã pentru care a fost sesizatã Comisia de disciplinã;
e) proporţionalitatea, conform cãreia trebuie respectat un raport corect între gravitatea abaterii disciplinare, circumstanţele sãvârşirii acesteia şi sancţiunea disciplinarã propusã a fi aplicatã;
f) legalitatea sancţiunii, conform cãreia Comisia naţionalã/ teritorialã de eticã şi deontologie nu poate propune decât sancţiunile disciplinare prevãzute de lege;
g) unicitatea sancţiunii, conform cãreia pentru o abatere disciplinarã nu se poate aplica decât o singurã sancţiune disciplinarã.
ART. 5
(1) Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie este compusã din preşedinte şi 4 membri nominalizaţi de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti.
(2) În vederea asigurãrii coerenţei şi continuitãţii activitãţii Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie, unul dintre cei 4 membri nominalizaţi de Biroul executiv, respectiv biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti va îndeplini atribuţiile de secretar.
ART. 6
Mandatul membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie este de 4 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia.
ART. 7
Şedinţele de judecatã a cauzelor disciplinare nu sunt publice.

CAP. II
Atribuţiile comisiei

ART. 8
Abaterile disciplinare sãvârşite de membrii OAMGMAMR care exercitã funcţii elective se cerceteazã de cãtre Comisia naţionalã de eticã şi deontologie a OAMGMAMR, iar aplicarea sancţiunii se face de cãtre plenul Consiliului naţional.
ART. 9
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie are ca atribuţii principale cercetarea abaterilor disciplinare pentru care a fost sesizatã sau pentru care s-a autosesizat şi în acest sens:
a) verificã dacã plângerea este admisibilã şi conţine urmãtoarele elemente: numele, prenumele, domiciliul petiţionarului, elemente de identificare ale asistentului împotriva cãruia se îndreaptã petiţia, locul şi contextul în care s-a sãvârşit fapta, descrierea faptei, mijloacele de probã, semnãtura petiţionarului;
b) verificã respectarea termenului în care poate fi depusã plângerea. Termenul este de 30 de zile de la data sãvârşirii sau cunoaşterii sãvârşirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data sãvârşirii ei. Introducerea plângerii dupã expirarea termenului de mai sus se sancţioneazã cu decãderea din dreptul de a face plângere pentru fapta respectivã;
c) stabileşte, dacã este cazul, ca în afarã de membrul cercetat sã mai participe şi alte persoane a cãror prezenţã este necesarã pentru stabilirea adevãrului şi soluţionarea cauzei;
d) solicitã documentele considerate necesare şi concludente pentru aflarea adevãrului şi soluţionarea cauzei;
e) întocmeşte rapoarte cu privire la fiecare cauzã pentru care a fost sesizatã sau pentru care s-a autosesizat, pe care le înainteazã preşedintelui OAMGMAMR, şi propune aplicarea uneia dintre sancţiunile disciplinare prevãzute de lege.
ART. 10
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie are ca obiective soluţionarea diferendelor apãrute sau reclamate care se referã la:
a) abaterile disciplinare sãvârşite de membrii OAMGMAMR în exercitarea profesiei prin care se aduce atingere valorilor sociale ce ocrotesc drepturile pacienţilor, precum şi onoarea, demnitatea celorlalţi membri ori a persoanelor cu care aceştia intrã în contact;
b) neîndeplinirea obligaţiilor profesionale sau îndeplinirea acestora cu neglijenţã, nepãsare, în mod repetat;
c) neparticiparea la programele de pregãtire profesionalã şi perfecţionare, având drept consecinţã nerealizarea numãrului de credite stabilit de Consiliul naţional;
d) neîndeplinirea obligaţiilor profesionale cu privire la divulgarea secretului profesional;
e) neacordarea primului ajutor medical;
f) folosirea de mijloace de constrângere fizicã şi/sau psihicã în exercitarea profesiei;
g) condamnarea printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã pentru sãvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni privitoare la viaţa, integritatea fizicã a persoanei sau ce are legãturã cu exercitarea profesiei;
h) desfãşurarea de activitãţi politice în cadrul OAMGMAMR şi cu ocazia manifestãrilor organizate de acesta;
i) orice faptã care îndeplineşte criteriile de individualizare a acesteia prevãzute în prezentul regulament, în Statut şi în Codul de eticã şi deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România.
ART. 11
(1) Preşedintele Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi conduce activitatea comisiei;
b) stabileşte locul, data şi ora şedinţelor comisiei;
c) reprezintã comisia în faţa autoritãţilor şi instituţiilor publice;
d) informeazã organele de conducere ale OAMGMAMR despre activitatea comisiei şi problemele apãrute în cursul desfãşurãrii cercetãrilor disciplinare ori soluţionãrii cauzelor;
e) prezintã Consiliului naţional al OAMGMAMR raportul anual al activitãţii comisiei.
(2) Preşedintele poate delega o parte din atribuţiile sale cãtre un alt membru din cadrul Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie.
ART. 12
Secretarul Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie are urmãtoarele atribuţii:
a) înregistreazã şi ţine evidenţa tuturor sesizãrilor înaintate comisiei;
b) rãspunde de evidenţa cauzelor disciplinare;
c) pãstreazã registrul de procese-verbale ale comisiei;
d) exercitã orice alte atribuţii date de preşedintele comisiei.
ART. 13
Membrii Comisiei de disciplinã au urmãtoarele obligaţii:
a) sã participe la şedinţele comisiei conform convocãrii primite;
b) sã se abţinã de la participarea la şedinţã, dacã, cu privire la respectiva faptã, s-au antepronunţat în orice mod;
c) membrii OAMGMAMR care fac parte din organele de jurisdicţie şi care au vreun interes în soluţionarea cauzei sau ai cãror soţi, precum şi rudele pânã la gradul al patrulea inclusiv sunt implicaţi în calitate de pârâţi în respectiva cauzã sunt obligaţi sã se abţinã de la soluţionarea cauzei disciplinare, cu precizarea motivului abţinerii;
d) în cazul în care nu a fost formulatã declaraţia de abţinere, membrul OAMGMAMR care se aflã în una dintre situaţiile descrise anterior poate fi recuzat pentru cauza respectivã la cererea oricãrei persoane care participã la soluţionarea cauzei şi va fi înlocuit temporar în maximum 3 zile de biroul consiliului judeţean/municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de Biroul executiv;
e) sã anunţe în scris sau telefonic, în 24 de ore de la data primirii comunicãrii şi anunţãrii telefonice cu privire la data, locul, ora şi obiectul şedinţei, preşedintele comisiei despre existenţa unei incompatibilitãţi de natura celor prevãzute la lit. b) şi c) sau asupra unei situaţii obiective ce împiedicã participarea la şedinţã;
f) sã analizeze în mod imparţial sesizãrile, dovezile şi susţinerile pãrţilor implicate, sã urmãreascã aflarea adevãrului şi sã voteze în consecinţã.
ART. 14
Desfãşurarea şedinţelor de judecatã ale fiecãrei comisii vor fi consemnate sub formã de procese-verbale de şedinţã.
ART. 15
Fiecare proces-verbal va fi semnat la sfârşitul şedinţei de membrii prezenţi ai Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie şi va fi anexat, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei disciplinare.
ART. 16
Fiecare filã din dosarul disciplinar va fi numerotatã, în ordinea în care documentele au fost primite, şi se pãstreazã în dosarul disciplinar (se va numerota şi şnurui tot ce se depune în dosar: sesizarea, decizia biroului, adresa de convocare a asistentului medical sau a altor persoane, dovezile de comunicare, fişele medicale sau alte documente, declaraţiile martorilor şi alte acte rezultate din cercetarea disciplinarã).
ART. 17
Procesul-verbal de şedinţã va conţine cel puţin urmãtoarele elemente:
a) data în care a avut loc şedinţa;
b) numele membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie prezenţi la şedinţã;
c) consemnarea punctelor de vedere adoptate cu privire la caz;
d) mãsurile dispuse în soluţionarea cauzei de cãtre Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie;
e) semnãturile membrilor Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie.

CAP. III

SECŢIUNEA 1
Înregistrarea cererii şi declanşarea acţiunii disciplinare

ART. 18
Toate sesizãrile şi plângerile îndreptate împotriva unui asistent medical generalist, unei moaşe sau unui asistent medical şi înregistrate în Registrul intrãri-ieşiri al OAMGMAMR pot fi înaintate comisiilor de eticã şi deontologie, dupã caz.
ART. 19
Numãrul de înregistrare a sesizãrii în Registrul intrãri-ieşiri al OAMGMAMR va constitui numãrul dosarului disciplinar.
ART. 20
(1) Sesizarea se formuleazã în scris şi trebuie sã cuprindã urmãtoarele elemente:
a) numele, prenumele şi domiciliul petiţionarului;
b) elementele de identificare ale asistentului medical generalist, moaşei sau ale asistentului medical împotriva cãruia se îndreaptã petiţia;
c) locul şi contextul în care s-a sãvârşit fapta;
d) descrierea faptei;
e) mijloacele de probã;
f) semnãtura petiţionarului.
(2) Plângerea/Sesizarea trebuie sã se încadreze în termenul de 30 de zile de la data sãvârşirii sau cunoaşterii sãvârşirii faptei, dar nu mai târziu de 6 luni de la data sãvârşirii ei.
ART. 21
Cercetarea preliminarã se efectueazã de cãtre comisia teritorialã de eticã şi deontologie, care va dispune respingerea plângerii ca nefondatã sau declanşarea procedurii de soluţionare, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 şi Statutului OAMGMAMR.
ART. 22
(1) Comisia teritorialã de eticã şi deontologie va efectua cercetarea cauzei disciplinare prin adunarea dovezilor care constau în: interogarea pãrţilor, a martorilor, strângerea depoziţiilor, a înscrisurilor oficiale şi apelarea la orice alt mijloc de probã ce poate contribui la soluţionarea cauzei.
(2) Comisia teritorialã de eticã şi deontologie va proceda la solicitarea de opinii calificate, ce constau în prezentarea de opinii ale personalului specializat care are competenţã pe anumite domenii, de la caz la caz (medici, jurişti sau alte persoane abilitate).
ART. 23
Dupã terminarea cercetãrii comisia teritorialã de eticã şi deontologie va trimite dosarul cauzei, conform reglementãrilor legale în vigoare, cãtre biroul consiliului judeţean sau cãtre Comisia naţionalã de eticã şi deontologie cu propunerea de sancţionare ori de nesancţionare a asistentului medical generalist, moaşei sau a asistentului medical cercetat.
ART. 24
Comisia teritorialã de eticã şi deontologie va întocmi un raport anual de activitate pe care îl va înainta biroului consiliului pentru prezentare în cadrul consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti.
ART. 25
Cercetarea disciplinarã de la nivelul comisiei teritoriale de eticã şi deontologie se va finaliza cu întocmirea unui referat cu privire la:
a) prezentarea datelor de identificare a persoanei care a fãcut sesizarea;
b) prezentarea reclamaţiei şi a faptei;
c) probele administrate;
d) dacã este cazul, analiza medicalã a cazului;
e) propunerea de sancţionare sau de nesancţionare.
ART. 26
Dupã întocmirea referatului, ancheta disciplinarã de la nivelul comisiei teritoriale de eticã şi deontologie se considerã terminatã, iar dosarul se trimite cãtre biroul consiliului judeţean sau cãtre Comisia naţionalã de eticã şi deontologie cu propunerea de sancţionare ori de nesancţionare a asistentului medical generalist, moaşei sau a asistentului medical cercetat.

SECŢIUNEA a 2-a
Convocarea şi audierea

ART. 27
Dupã primirea sesizãrii şi dupã constituirea dosarului cauzei, Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie îi va notifica prin scrisoare recomandatã, cu confirmare de primire, asistentului medical generalist, moaşei sau asistentului medical reclamat urmãtoarele aspecte:
a) începerea anchetei disciplinare;
b) precizarea pe scurt a obiectului sesizãrii;
c) data şi orele prezentãrii pentru audiere la comisie;
d) adresa Comisiei de disciplinã.
ART. 28
Asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical în cauzã va fi informat/ã şi va fi convocat/ã cu cel puţin 7 zile înaintea datei la care urmeazã sã aibã loc audierea de cãtre Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie.
ART. 29
Membrii comisiilor de eticã şi deontologie, precum şi persoanele implicate în activitatea acestor comisii au obligaţia sã pãstreze confidenţialitatea cu privire la toate datele şi informaţiile de care au luat cunoştinţã.
ART. 30
În situaţia în care asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical s-a prezentat la Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie pentru audieri, declaraţiile acestuia/acesteia vor fi consemnate şi ataşate la dosarul disciplinar.
ART. 31
(1) Neprezentarea persoanei convocate nu împiedicã desfãşurarea procedurilor disciplinare ori judecarea cauzei.
(2) Neprezentarea nejustificatã la solicitarea Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie a membrului OAMGMAMR împotriva cãruia s-a depus plângere echivaleazã cu recunoaşterea sãvârşirii faptei.
ART. 32
Pe tot parcursul cercetãrii disciplinare şi judecãrii cauzei, asistentul medical generalist, moaşa sau asistentul medical are dreptul sã consulte conţinutul dosarului disciplinar.
ART. 33
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie, dupã caz, se va pronunţa cu privire la urmãtoarele aspecte:
a) dacã şi la ce datã va fi audiatã persoana care a fãcut sesizarea;
b) dacã este nevoie sã fie audiate şi alte persoane;
c) dacã este nevoie sã fie consultate anumite documente medicale ori alte înscrisuri;
d) dacã faţã de natura cauzei este necesarã efectuarea unei expertize, consultarea unei comisii de specialitate ori a unor personalitãţi în domeniu;
e) efectuarea unei documentãri suplimentare în cauzã prin consultarea literaturii medicale de specialitate;
f) orice alte mãsuri necesare unei juste şi corecte soluţionãri a cauzei.
ART. 34
Asupra tuturor aspectelor precizate la art. 33 lit. a)-f) se va face menţiune în procesul-verbal de şedinţã al Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie, proces-verbal care se va depune, în copie conform cu originalul, la dosarul cauzei.
ART. 35
În şedinţã, dacã este necesar, Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie poate sã dispunã solicitarea prin adresã/adrese de la anumite instituţii medicale a datelor şi informaţiilor care sunt importante pentru judecarea cauzei.
ART. 36
Dacã la urmãtoarea şedinţã se constatã cã s-au adunat toate materialele, datele şi informaţiile solicitate de Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie şi au fost audiate toate persoanele care au fost stabilite, dacã nu mai sunt alte aspecte de lãmurit, comisia va analiza toate declaraţiile, probele, înscrisurile, expertizele şi va propune una dintre soluţiile prevãzute la <>art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 .
ART. 37
Soluţia propusã şi consemnatã în procesul-verbal de şedinţã va fi materializatã sub forma unei decizii scrise a Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie, care va trebui sã conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele elemente:
a) indicarea organului competent care a soluţionat plângerea;
b) indicarea organului competent care a propus aplicarea sancţiunii;
c) numele, prenumele, funcţia, unitatea sanitarã unde lucreazã membrul OAMGMAMR în cauzã;
d) obiectul plângerii, descrierea faptelor, precizarea dovezilor pe care se fundamenteazã decizia;
e) sancţiunea propusã a fi aplicatã şi perioada pentru care se aplicã, dupã caz;
f) temeiul de drept în baza cãruia se va aplica sancţiunea;
g) calea de atac, termenul de contestaţie şi organul competent sã soluţioneze contestaţia;
h) semnãtura preşedintelui Comisiei naţionale/teritoriale de eticã şi deontologie, dupã caz.
ART. 38
Decizia cu propunerea de sancţionare se comunicã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/municipiului Bucureşti.
ART. 39
(1) Cvorumul necesar desfãşurãrii şedinţei este constituit din jumãtate plus unu.
(2) În cazul neîndeplinirii cvorumului, şedinţa se amânã pentru cel mult 5 zile lucrãtoare.
(3) Deciziile Comisiei de disciplinã se adoptã prin consens.
(4) În cazul în care nu existã consens, deciziile se adoptã cu majoritate simplã din numãrul celor prezenţi.
ART. 40
Toate adresele, comunicãrile sau deciziile emise de cãtre Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie se vor transmite prin adresã scrisã, cu numãr de înregistrare, Biroului executiv, respectiv biroului consiliului judeţean/municipiului Bucureşti.
ART. 41
Un exemplar al adreselor sau comunicãrilor se va pãstra la dosarul cauzei disciplinare împreunã cu dovada de primire sau de înmânare.

SECŢIUNEA a 3-a
Contestaţia

ART. 42
Dreptul de a introduce contestaţie aparţine atât membrului OAMGMAMR împotriva cãruia s-a dispus sancţiunea, cât şi persoanei vãtãmate.
ART. 43
Sancţiunile emise de consiliul judeţean/ municipiului Bucureşti pot fi contestate în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii la Biroul executiv al OAMGMAMR.
ART. 44
În condiţiile în care Biroul executiv admite contestaţia, Comisia naţionalã de eticã şi deontologie a OAMGMAMR va solicita comisiei teritoriale de eticã şi deontologie dosarul complet al cauzei, în copie, ce se va trimite în maximum 10 zile de la comunicarea solicitãrii.
ART. 45
Comisia teritorialã de eticã şi deontologie va trimite dosarul cauzei însoţit de o adresã de înaintare în care se va preciza numãrul de pagini ale dosarului, cu menţionarea documentelor din cuprinsul acestuia.
ART. 46
Comisia naţionalã de eticã şi deontologie, dupã ascultarea pãrţilor şi administrarea tuturor probelor apreciate ca fiind necesare, potrivit art. 83 din Statutul OAMGMAMR, pronunţã una dintre urmãtoarele soluţii:
a) admite contestaţia şi, pe cale de consecinţã, anuleazã decizia comisiei teritoriale;
b) admite în parte contestaţia şi propune o sancţiune mai micã decât sancţiunea aplicatã la nivel local;
c) respinge contestaţia şi menţine decizia pronunţatã de cãtre comisia teritorialã.
ART. 47
Decizia Comisiei naţionale de eticã şi deontologie, adoptatã prin hotãrâre de cãtre Consiliul naţional al OAMGMAMR, poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia la judecãtoria în a cãrei razã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea membrul OAMGMAMR în cauzã.

SECŢIUNEA a 4-a
Suspendarea judecãrii cauzei

ART. 48
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie poate dispune suspendarea judecãrii cauzei în urmãtoarele situaţii:
1. când s-a început urmãrirea penalã pentru o infracţiune comisã în exercitarea profesiei, pânã la soluţionarea cauzei penale;
2. când existã un proces pe rol în legãturã cu cauza, pânã la rezolvarea definitivã a acesteia.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 49
Accesul terţilor la dosarul cauzei pe toatã durata desfãşurãrii anchetei este interzis, cu excepţia cazului în care faptele fac subiectul unei investigaţii oficiale a organelor de stat autorizate.
ART. 50
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie va pãstra dosarele în arhiva OAMGMAMR.
ART. 51
Comisia naţionalã/teritorialã de eticã şi deontologie va avea la dispoziţie personal auxiliar şi aparaturã logisticã din dotarea existentã la OAMGMAMR, respectiv la filialele OAMGMAMR.
ART. 52
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016