Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 august 2018  privind procedeele pentru regularizarea sumei reprezentând avansurile primite de titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 2 august 2018 privind procedeele pentru regularizarea sumei reprezentând avansurile primite de titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 681 din 6 august 2018
──────────
    Conţinut de Legea nr. 228 din 2 august 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 6 august 2018.
──────────
    ART. 1
    Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora, prin procedeul preluării de către Camera Deputaţilor a oricăror bunuri sau materiale de la titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora, se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
    a) pe baza avizului primit de la consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, Camera Deputaţilor poate prelua de la oricare dintre titularii de avans, respectiv succesorii acestora bunuri sau materiale considerate a fi necesare pentru întreţinerea şi funcţionarea obiectivului de investiţii Palatul Parlamentului;
    b) se pot prelua materiale sau bunuri până la concurenţa sumei reprezentând avansul acordat; preluarea parţială reprezintă preluarea unor bunuri sau materiale de către Camera Deputaţilor în condiţiile în care titularul de avans, respectiv succesorul acestuia rămâne cu un rest de avans în urma acestei operaţiuni; preluarea totală reprezintă preluarea unor bunuri sau materiale de către Camera Deputaţilor în condiţiile în care se stinge integral avansul acordat titularului de avans, respectiv succesorului acestuia, în urma acestei operaţiuni;
    c) preluarea se efectuează pe cheltuiala Camerei Deputaţilor care acoperă transportul şi manevrarea; bunurile astfel preluate se înregistrează în evidenţele Camerei Deputaţilor cu respectarea Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 2
    Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora, prin procedeul de transmitere fără plată de la titularii de avans, succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora către alte instituţii publice a unor bunuri sau materiale, se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
    a) Camera Deputaţilor poate solicita consiliului interdepartamental la nivel de demnitari avizarea transmiterii fără plată a unor bunuri şi materiale aflate în gestiunea titularilor de avans, respectiv succesorilor acestora în drepturi şi obligaţii către alte instituţii publice;
    b) în baza avizului favorabil primit de la consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, Camera Deputaţilor transmite adrese însoţite de listele de inventar către instituţii publice pe care le va considera relevante, ori de câte ori consideră necesar; informările scrise pot fi însoţite de rapoarte de analiză tehnică furnizate de către titularii de avans, acolo unde există, având în vedere că aceste bunuri şi materiale nu sunt date în folosinţă, fiind supuse unei degradări morale şi fizice rezultate în urma depozitării;
    c) în cazul în care, după 15 zile calendaristice de la data trimiterii informărilor scrise, bunurile şi materialele disponibilizate nu au fost solicitate de alte instituţii publice în vederea transmiterii fără plată, se vor putea demara procedeele de valorificare şi de casare;
    d) instituţiile publice interesate în obţinerea unor bunuri şi materiale pot solicita transmiterea fără plată a acestora; transmiterea fără plată către aceste instituţii publice se face în prezenţa unei echipe mixte de preluare cu reprezentanţi din partea Camerei Deputaţilor, instituţiei publice solicitante şi titularului de avans, respectiv succesorilor în drepturi şi obligaţii ai acestuia, pe bază de proces-verbal de predare-preluare; procesul-verbal de predare-preluare este semnat de către membrii echipei mixte şi aprobat de către ordonatorul de credit al instituţiei publice primitoare şi de către reprezentantul legal al titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia; consiliul interdepartamental la nivel de demnitari primeşte spre avizare aceste procese-verbale de predare-preluare la următoarea şedinţă întrunită, în vederea regularizării sumei din avans;
    e) cheltuielile efectuate cu ocazia preluării bunurilor şi materialelor de tipul transportului şi manevrării etc. sunt suportate de către instituţia publică care preia bunurile şi materialele;
    f) la predarea-primirea fără plată a bunurilor şi materialelor, conducătorul instituţiei publice care le preia, împreună cu conducătorul compartimentului financiar-contabil din respectiva instituţie, răspunde de înregistrarea în evidenţele contabile a operaţiunilor privind intrarea în gestiune a bunurilor şi materialelor.


    ART. 3
    (1) Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora prin procedeul valorificării prin licitaţie se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
    a) în vederea demarării valorificării prin licitaţie publică, reprezentanţii legali ai titularilor de avans, respectiv ai succesorilor în drepturi şi obligaţii ai acestora vor prezenta comisiei de supraveghere din cadrul Camerei Deputaţilor, în vederea avizării de către consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, un plan care va cuprinde cel puţin următoarele:
    (i) identificarea din listele de inventar a bunurilor, materialelor şi instalaţiilor care sunt în stare de funcţionare şi a celor care sunt utilizabile cel mult ca deşeu; pot fi valorificate prin licitaţie bunuri şi materiale doar în condiţiile în care prin raportul tehnic nu se menţionează că acestea pot prezenta un potenţial risc pentru persoane, bunuri şi mediul înconjurător; bunurile şi materialele cu potenţial risc pentru persoane, bunuri şi mediul înconjurător se vor putea casa direct prin unităţi specializate de către titularul de avans, respectiv succesorul acestuia;
    (ii) propunerea de organizare a unei licitaţii publice deschise cu strigare în cel puţin 3 etape; reluarea fiecărei etape de licitaţie se va face la o distanţă de cel puţin 7 zile de la data precedentei etape;
    (iii) propunerea privind metoda de licitare a bunurilor pe bucăţi, pe lot de bunuri sau întreaga gamă de bunuri din listele de inventar şi preţul iniţial de vânzare, respectiv, după caz, procentul de diminuare a preţurilor pentru fiecare etapă de licitaţie succesivă; preţul iniţial de pornire al licitaţiei se stabileşte pe baza unui raport de evaluare;
    (iv) un anunţ de vânzare cu propunerea de fi afişat cel puţin la sediul propriu al titularului de avans, respectiv succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază teritorială funcţionează;
    (v) stabilirea cuantumului cheltuielilor preconizate cu organizarea operaţiunilor de valorificare sau, după caz, casare;
    (vi) anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine următoarele informaţii:
    - denumirea şi adresa instituţiei, precum şi locul unde pot fi văzute bunurile sau, după caz, materialele sau piesele care fac obiectul licitaţiei;
    – adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei de vânzare a bunurilor, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii, în caz de neadjudecare;
    – numărul de telefon sau de fax unde se pot obţine relaţii despre bunurile şi materialele scoase la vânzare şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească potenţialii achizitori spre a fi admişi la licitaţie;
    – preţul de pornire a licitaţiei conform metodei sau metodelor de licitare pe bucăţi, pe lot de produse sau întreaga gamă de bunuri din listele de inventar;
    – cota de cheltuieli de participare;


    b) documentele de participare la licitaţia de vânzare a bunurilor se primesc cu cel mult 5 zile înaintea datei stabilite pentru ţinerea licitaţiei de vânzare a bunurilor.

    (2) La licitaţiile de vânzare a bunurilor, materialelor şi instalaţiilor poate participa orice persoană fizică sau juridică potenţial cumpărătoare care prezintă, până la data ţinerii şedinţei de licitaţie, următoarele documente:
    a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberată de casieria titularului de avans, respectiv a succesorilor în drepturi şi obligaţii al acestuia;
    b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi codul fiscal, pentru persoanele juridice române, sau actul de identitate, pentru persoanele fizice.


    ART. 4
    (1) Titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia, în termen de cel mult 10 zile de la data de avizare a planului întocmit conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. a), constituie o comisie de licitaţie.
    (2) Comisia de licitaţie se va constitui din reprezentanţi ai titularilor de avans, ai succesorilor în drepturi şi obligaţii ai acestora şi va fi formată din preşedinte, 2 membri şi un secretar al comisiei. Preşedintele şi membrii în comisia de licitaţie trebuie să fie specialişti cu experienţă profesională în domeniu şi cu probitate morală.
    (3) Nu pot participa la licitaţie, în calitate de cumpărători, angajaţi ai titularului de avans, respectiv ai succesorilor în drepturi şi obligaţii ai acestuia, care au participat la întocmirea rapoartelor de evaluare sau la organizarea şi conducerea licitaţiei, şi nici soţul/soţia, fraţii, copiii şi părinţii acestora.
    (4) Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate şi va întocmi lista cu ofertanţii acceptaţi, excluzându-i de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate, până la începerea licitaţiei, documentele de participare. Această analiză, împreună cu concluziile sale, este transmisă comisiei de supraveghere din cadrul Camerei Deputaţilor.

    ART. 5
    (1) Şedinţa de licitaţie este condusă de preşedintele comisiei de licitaţie. La şedinţă participă reprezentanţi ai Camerei Deputaţilor propuşi de către comisia de supraveghere, cu avizul secretarului general al Camerei Deputaţilor.
    (2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi la licitaţie, preşedintele comisiei de licitaţie anunţă obiectul licitaţiei, face prezenţa participanţilor la licitaţie şi constată dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea acesteia, inclusiv cele de publicitate. Preşedintele anunţă preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisie.
    (3) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau în care niciun ofertant nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se declară închisă, redactându-se un proces-verbal de constatare în cel puţin două exemplare. Un exemplar va fi preluat de către reprezentanţii Camerei Deputaţilor.
    (4) Repetarea licitaţiei se va face după trecerea a cel puţin 7 zile de la data precedentei, putând să se aplice diminuarea preţului iniţial cu maximum procentul propus în planul supus avizului consiliului interdepartamental la nivel de demnitari.
    (5) În cazul când nici de această dată nu se prezintă cel puţin 2 participanţi la licitaţie sau nu se oferă cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua după 7 zile, iar preţul de pornire poate fi diminuat cu maximum procentul propus în planul supus avizului consiliului interdepartamental la nivel de demnitari.
    (6) În cazul în care nici de această dată nu s-a oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia constată închisă procedura de valorificare şi poate demara demersurile pentru casarea bunurilor.
    (7) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigări, ofertă care trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunţă tare şi clar suma oferită de licitant.
    (8) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se strigă o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţă adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului la licitaţie care a oferit ultima sumă.
    (9) După anunţarea câştigătorului de către preşedintele comisiei de licitaţie, se declară închisă licitaţia, în urma căreia se întocmeşte procesul-verbal în 3 exemplare care se semnează de către comisia de licitaţie şi de către participanţii la licitaţie. Un exemplar al acestui proces-verbal se înmânează reprezentanţilor Camerei Deputaţilor prezenţi la licitaţie.
    (10) Procesul-verbal împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei sunt prezentate spre avizare consiliului interdepartamental la nivel de demnitari la următoarea şedinţă a acestuia.
    (11) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care consideră că nu s-au respectat prezentele dispoziţii referitoare la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei. Contestaţiile se depun la sediul titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia, care a organizat licitaţia, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia. Titularul, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia are obligaţia de a înştiinţa comisia de supraveghere în scris cel târziu a doua zi lucrătoare de la primirea contestaţiei.
    (12) Titularul, respectiv succesorul în drepturi şi obligaţii al acestuia este obligat să soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile de la data depunerii acesteia şi are obligaţia de a informa în scris comisia de supraveghere asupra corespondenţei şi soluţionării contestaţiei.
    (13) Câştigătorul licitaţiei este obligat să semneze contractul de vânzare-cumpărare cu reprezentantul legal al titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia şi să achite integral preţul adjudecat al bunului în termen de 10 zile de la data licitaţiei în contul menţionat. Contractul de vânzare-cumpărare se va semna în cel puţin 3 exemplare, un exemplar original revenind Camerei Deputaţilor. Se anexează la contract lista cu bunurile achiziţionate, semnată de către câştigătorul licitaţiei şi de către reprezentantul legal al titularului, respectiv al succesorului în drepturi şi obligaţii al acestuia.

    ART. 6
    Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora prin procedeul valorificării prin casare a bunurilor şi materialelor se realizează cu respectarea următoarelor reguli:
    a) titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora vor prezenta cel puţin două oferte de la societăţile specializate pentru achiziţionarea spre casare a bunurilor şi materialelor care, fie se vor casa direct, respectiv nu au fost valorificate prin licitaţie; aceste oferte vor fi prezentate consiliului interdepartamental la nivel de demnitari spre avizare; se va alege oferta din care va rezulta o sumă mai mare în urma deducerii costurilor ocazionate cu această operaţiune;
    b) titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora vor prezenta distinct costul ocazionat cu aceste operaţiuni;
    c) titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora vor prezenta calendarul casării bunurilor şi materialelor, astfel încât reprezentanţii Camerei Deputaţilor să fie prezenţi la aceste operaţiuni;
    d) aceste documente sunt supuse avizării consiliului interdepartamental la nivel de demnitari;
    e) după avizarea consiliului interdepartamental la nivel de demnitari, documentele de tipul contractelor, proceselor-verbale de predare-primire cu bunurile transferate spre casare sau documentele cu valoarea de vânzare a acestor bunuri, încheiate de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi şi obligaţii ai acestora cu firmele specializate, se vor semna în 3 exemplare, un exemplar original revenind Camerei Deputaţilor; aceste documente sunt prezentate consiliului interdepartamental la nivel de demnitari în următoarea şedinţă.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016