Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 2 aprilie 1992  privind procedurile de organizare si desfasurare ale licitatiilor pentru achizitiile guvernamentale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 2 aprilie 1992 privind procedurile de organizare si desfasurare ale licitatiilor pentru achizitiile guvernamentale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 21 mai 1992

Incheierea contractelor care au ca obiect achizitiile guvernamentale se realizeaza exclusiv pe baza de licitatii ale caror proceduri de organizare si desfasurare se reglementeaza prin prezentul regulament.
ART. 1
Calificarea furnizorilor participanti la licitatii deschise si licitatii selective
1.1. In procesul de calificare a furnizorilor, entitatile cumparatoare vor asigura tratament egal furnizorilor nationali si straini.
1.2. Procedurile de calificare vor fi unice pentru toate licitatiile organizate de entitati cumparatoare si vor cuprinde, in principal, urmatoarele reguli:
a) conditiile de participare la licitatii vor fi publicate cu cel putin 60 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentatiilor, in cazul licitatiilor deschise si selective, si se vor transmite o data cu invitatia de participare, astfel incit sa fie primite de furnizori cu cel putin 40 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea documentelor;
b) conditiile de participare la licitatii, garantiile financiare, calificarile tehnice, referintele necesare pentru stabilirea capacitatii financiare, comerciale si tehnice a participantilor, precum si verificarea calificarilor vor fi egale pentru toti, indiferent daca acestia sint nationali sau straini;
c) dupa organizarea primei licitatii, fiecare entitate cumparatoare va deschide o lista permanenta de furnizori calificati pentru urmatoarele licitatii de acelasi gen; inscrierea de noi furnizori pe lista permanenta se va efectua la cererea acestora si pe baza deciziei entitatii cumparatoare; furnizorii inscrisi pe lista permanenta sint considerati calificati; pentru licitatiile urmatoare, entitatea cumparatoare va anunta din oficiu furnizorii calificati; furnizorii calificati care au fost inscrisi pe lista permanenta vor fi anuntati de entitatea cumparatoare in cazul in care au fost radiati de pe aceasta lista sau lista a fost anulata.
Prevederile de la lit. a) - c) nu impiedica excluderea unui furnizor in caz de lipsa de bonitate, faliment sau declaratii false.
1.3. Entitatile cumparatoare nu vor pune la dispozitia nici unui furnizor potential informatii privind o anumita achizitie guvernamentala, de natura sa-l favorizeze pe acesta in cadrul licitatiei.
Orice informatie transmisa unui furnizor va fi comunicata simultan tuturor celorlalti furnizori interesati.
ART. 2
Publicitatea in cazul licitatiilor deschise si al licitatiilor selective
2.1. Anuntul de participare la fiecare licitatie deschisa sau selectiva va fi publicat de entitatea cumparatoare, in presa, in termenul prevazut la alin. 1.2. lit. a).
2.2. Fiecare anunt referitor la o licitatie va cuprinde urmatoarele informatii:
a) daca licitatia este deschisa sau selectiva;
b) natura achizitiei guvernamentale ( cumparare, concesionare, inchiriere sau combinatii ale acestora );
c) natura si cantitatea marfurilor care urmeaza a fi achizitionate, inclusiv eventuala intentie de suplimentare a cantitatii, precum si termenul pina la care aceasta majorare urmeaza a fi decisa;
d) termenele si conditiile de livrare si de plata a marfurilor;
e) adresa la care se depun ofertele si data finala de depunere a acestora, precum si limba de circulatie internationala in care se redacteaza oferta; furnizorii nationali pot depune oferte in limba romana;
f) adresa entitatii cumparatoare care organizeaza licitatia si care poate furniza informatii suplimentare pentru obtinerea specificatiilor tehnice/caietelor de sarcini si a altor documente;
g) lista datelor si informatiilor economice, tehnice si financiare ce urmeaza a fi prezentate de catre furnizorii interesati;
h) suma si conditiile de plata aferente documentatiei referitoare la licitatie.
2.3. Un rezumat al anuntului de participare la licitatie va fi publicat intr-una din publicatiile mentionate la alin. 2.1., in limbile engleza, franceza sau spaniola si va contine:
a) obiectul achizitiei guvernamentale;
b) data limita pina la care se poate depune oferta; si
c) adresa entitatii cumparatoare de la care se pot obtine documente referitoare la licitatie.
2.4. In cazul licitatiilor selective, entitatea cumparatoare va transmite invitatia de participare la cit mai multi furnizori nationali si straini, astfel incit licitatia sa se desfasoare in conditii de competitivitate si nediscriminare.
2.5. Pentru cazurile in care entitatile cumparatoare detin liste permanente ale furnizorilor calificati, acestea vor publica, anual, in publicatiile mentionate la alin. 2.1., un aviz care va cuprinde urmatoarele:
a) furnizorii inscrisi in listele permanente si marfurile sau categoriile de marfuri destinate achizitionarii pe baza acestor liste;
b) conditiile ce trebuie indeplinite de furnizorii potentiali pentru inscrierea lor in listele permanente, precum si metodele de verificare utilizate de entitatile cumparatoare cu privire la indeplinirea acestor conditii;
c) durata de valabilitate a listelor permanente si formalitatile de reinnoire a acestora.
2.6. Entitatile cumparatoare vor declansa imediat procedura de calificare pentru furnizorii care nu sint inscrisi in listele lor permanente si care solicita in mod expres calificarea in vederea participarii la licitatiile organizate de ele, astfel incit furnizorii in cauza sa nu fie impiedicati, in mod arbitrar, sa participe la licitatiile respective.
2.7. In cazul in care o entitate cumparatoare nu a intocmit o lista permanenta de furnizori calificati, aceasta va invita la licitatia selectiva furnizori potentiali, cu conditia ca invitarea sa nu se faca in conditii discriminatorii si cu respectarea limitelor de timp stabilite la alin. 1.2. lit. a).
2.8. Orice modificare a avizului de participare la licitatie poate fi facuta numai inainte de data limita stabilita pentru prezentarea documentatiei si atrage dupa sine declararea corespunzatoare a acestei date.
Publicarea modificarilor si, dupa caz, transmiterea noilor conditii catre furnizorii calificati se fac cu respectarea acelorasi proceduri mentionate la alin. 2.1.-2.4. de mai sus.
2.9. In cazul in care pina la data limita stabilita pentru primirea documentatiei nu a fost depusa nici o oferta, se va putea proceda la reanuntarea licitatiei in aceleasi conditii, dar cu posibilitatea reducerii datei limita la 25 de zile de la data publicarii noului anunt. Acelasi termen este valabil si pentru cazul unei noi licitatii determinate de majorarea cantitatii.
2.10. Termenele mentionate la alin. 1.2. lit. a) sint minimale, acestea putind fi mai mari in functie de natura, obiectul si scopul contractului ce urmeaza a fi incheiat prin licitatie, astfel incit sa permita furnizorilor pregatirea si prezentarea ofertelor in timp util.
2.11. Termenele prevazute la alin. 1.2. lit. a) si 2.9. pot fi mai scurte, in caz de urgenta dovedita de catre entitatea cumparatoare, dar nu mai putin de 10 zile.
2.12. Documentatia referitoare la licitatie, pusa la dispozitia furnizorilor interesati de catre entitatea cumparatoare, va cuprinde, in principal;
a) adresa entitatii careia trebuie sa i se transmita oferta;
b) adresa la care se pot solicita informatii suplimentare;
c) limbile in care se poate depune oferta;
d) data limita pina la care se poate depune oferta;
e) persoanele admise sa asiste la deschiderea ofertelor si data, ora si locul acestei deschideri;
f) conditiile cu caracter economic si tehnic, garantiile financiare, precum si informatiile si documentele solicitate furnizorilor;
g) specificatia completa a marfii supuse licitatiei, inclusiv certificatele de conformitate la care trebuie sa raspunda marfa respectiva;
h) criteriile de adjudecare a ofertei, inclusiv orice elemente, altele decit pretul, care se iau in considerare la evaluarea ofertelor, cum si elementele de calcul ce se includ in evaluarea preturilor de oferta, precum ar fi: costul transportului, asigurarea si inspectia, iar in cazul produselor straine, si taxele vamale si alte taxe si impozite la frontiera, precum si moneda de plata;
i) modalitatea si conditiile de plata;
j) orice alte termene si/sau conditii.
ART. 3
Prezentarea, primirea si deschiderea ofertelor si adjudecarea acestora in cazul licitatiilor deschise si selective
3.1. Prezentarea si primirea ofertelor se vor face in urmatoarele conditii:
a) Ofertele se depun sau se transmit prin posta, ca regula generala, prin scrisoare recomandata semnata de persoanele imputernicite ale furnizorului interesat.
Ofertele pot fi depuse/transmise si prin telex, telegraf sau telefax, caz in care ofertele trebuie confirmate ulterior, in cel mai scurt timp, prin copii semnate de catre persoanele imputernicite ale furnizorului interesat.
Ofertele prezentate telefonic nu se iau in considerare.
b) Erorile involuntare din oferte pot fi corectate in perioada dintre deschiderea ofertelor si adjudecarea lor, fara ca prin aceasta sa se modifice elemente esentiale ale ofertelor, care ar favoriza furnizorul respectiv in cadrul licitatiei.
c) Orice intirziere in primirea ofertelor, rezultata din culpa entitatii cumparatoare, nu va fi imputata participantilor; astfel de oferte vor fi considerate ca primite in termen si conforme.
d) Entitatile cumparatoare pot prevedea in procedurile de acceptare a ofertelor si alte conditii specifice, dupa caz.
3.2. Deschiderea ofertelor se va face in prezenta participantilor sau a reprezentantilor lor sau in prezenta unor martori impartiali, care nu au interes in licitatia respectiva. Deschiderea ofertelor va fi consemnata intr-un proces-verbal, care se pastreaza de catre entitatea cumparatoare la dispozitia autoritatilor guvernamentale interesate.
Pentru a fi luata in considerare, o oferta trebuie sa indeplineasca cerintele cuprinse in anuntul de participare la licitatie sau in documentatia de licitatie si sa emane de la furnizori care au indeplinit conditiile de participare la licitatie.
In cazul in care, cu ocazia deschiderii ofertelor, se constata la o oferta un nivel de pret mult redus in comparatie cu cel al celorlalte oferte, entitatea cumparatoare poate solicita furnizorului respectiv asigurari suplimentare din care sa rezulte ca acesta poate indeplini conditiile oferite, cu respectarea prevederilor legale referitoare la concurenta neloiala.
3.3. Cu exceptia cazului cind, din ratiuni de interes public, entitatea cumparatoare decide sa nu mai incheie contractul privind achizitia guvernamentala respectiva, oferta va fi adjudecata in favoarea participantului la licitatie care a fost recunoscut ca fiind deplin capabil sa execute contractul si a carui oferta, indiferent daca se refera la produse nationale sau straine, este fie cea mai competitiva, fie cea mai avantajoasa, potrivit criteriilor de evaluare stabilite in anuntul si/sau documentatia de participare la licitatie.
In cazul in care, in urma evaluarii ofertelor prezentate in licitatie, entitatea cumparatoare considera ca nici una dintre acestea nu este vadit cea mai avantajoasa conform criteriilor de evaluare stabilite, aceasta va putea continua negocierile cu primii 3 furnizori clasati, in conditii de tratament egal, pina la incheierea contractului.
3.4. De regula, entitatile cumparatoare nu vor actiona si nici nu vor favoriza adjudecarea ofertelor pe criterii de cumparari in contrapartida sau alte facilitati similare oferite de furnizori.
Astfel de exceptii pot fi prevazute in contracte, daca valoarea contrapartidei sau a altor facilitati similare acopera un procent rezonabil din valoarea totala a contractului si daca prin aceasta nu este favorizat un furnizor, in functie de procentul respectiv.
De asemenea, adjudecarea in favoarea unui furnizor nu trebuie determinata de acordarea suplimentara a tehnologiei de fabricatie a produsului achizitionat.
Cazurile in care achizitia guvernamentala vizeaza si importul de tehnologie sint limitate la maximum.
ART. 4
Specificatii tehnice
4.1. La redactarea caietelor de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentru marfurile ce urmeaza a fi achizitionate prin licitatii deschise sau selective, entitatea cumparatoare va tine seama de:
a) necesitatea definirii marfii in functie de parametrii tehnico-calitativi ai acesteia si mai putin in raport cu aspectul sau forma ei;
b) incadrarea in standarde si norme internationale sau reglementari si norme nationale recunoscute pe plan international.
4.2. Caietele de sarcini sau specificatiile tehnice nu vor impune o anumita marca de fabrica sau de comert, un brevet, un model sau un tip de produs si nici nu vor indica o origine a marfii sau un producator determinat.
4.3. Entitatea cumparatoare nu va apela la firme care ar putea avea interese in desfasurarea unei licitatii, pentru consultatii si obtinerea de date si informatii necesare in elaborarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice.
ART. 5
Licitatii unice
5.1. Licitatii unice se pot organiza in urmatoarele conditii:
a) cind oferta unica nu este folosita pentru eludarea competitiei;
b) in lipsa ofertelor in cadrul licitatiilor deschise sau selective sau cind furnizorii nu prezinta oferte compatibile sau care nu indeplinesc conditiile de participare la licitatie;
c) in cazul in care achizitia guvernamentala se refera la lucrari de arta sau la produse protejate prin drepturi exclusive (brevete, drepturi de autor) si nu exista posibilitati de achizitie a unor produse similare sau de inlocuire satisfacatoare;
d) cind achizitia guvernamentala prezinta caracter de urgenta datorat unor evenimente imprevizibile si independente de vointa entitatii cumparatoare si cind organizarea de licitatii deschise sau selective nu ar permite achizitionarea, in timp util, a marfurilor in cauza;
e) pentru cumpararea de piese de schimb necesare instalatiei sau produsului achizitionat prin licitatie sau prin extinderea unor astfel de achizitii, respectiv majorarea stocului initial de produse, daca schimbarea furnizorului ar duce la cumpararea de produse/piese de schimb care nu sint compatibile cu achizitia de baza;
f) cind achizitia guvernamentala se refera la prototipuri sau produse cap de serie realizate in decursul unui contract special de cercetare, experimentare, studiu sau dezvoltare originala; achizitiile ulterioare vor fi conforme cu regulile referitoare la licitatii deschise sau selective.
5.2. In cazul licitatiilor unice, entitatea cumparatoare va intocmi un raport referitor la contractul adjudecat, cuprinzind numele entitatii cumparatoare, valoarea si natura marfurilor achizitionate si tara de origine si va indica elementele care au determinat decizia de organizare a licitatiei unice, potrivit conditiilor mentionate la alin. 5.1. de mai sus.
Raportul se pastreaza la entitatea cumparatoare, la dispozitia autoritatilor guvernamentale interesate.
ART. 6
Informare si examinare ulterioara
6.1. Entitatile cumparatoare care au organizat licitatia pentru achizitii guvernamentale vor publica in presa, nu mai tirziu de 60 de zile de la adjudecarea ofertelor, o comunicare cu urmatorul continut:
a) natura si cantitatea marfurilor care fac obiectul ofertei adjudecate;
b) numele si adresa entitatii cumparatoare;
c) data adjudecarii;
d) numele si adresa cistigatorului licitatiei;
e) valoarea de adjudecare sau oferta cea mai mare si cea mai mica luate in considerare la adjudecare;
f) dupa caz, elemente de identificare a anuntului de participare la licitatie prevazut la art. 2 de mai sus;
g) categoria de licitatie utilizata;
h) dupa caz, justificarea utilizarii unei anumite categorii de licitatie.
6.2. Entitatile cumparatoare vor pune la dispozitie, in cel mai scurt timp posibil, la cererea oricarui furnizor, informatii referitoare la motivele pentru care acesta nu a fost inscris pe lista furnizorilor calificati sau nu a fost invitat sau admis la licitatie.
6.3. Entitatile cumparatoare vor anunta, in maximum 7 zile lucratoare calculate de la data adjudecarii, furnizorii care au participat la licitatie si au pierdut, despre adjudecarea ofertei respective, valoarea ofertelor luate in considerare, precum si numele si adresa cistigatorului licitatiei.
6.4. La cererea expresa a unui furnizor participant la licitatie, entitatile cumparatoare vor comunica acestuia, in cel mai scurt timp posibil, informatii referitoare la motivele respingerii ofertei sale, inclusiv cu privire la caracteristicile si avantajul relativ al ofertei adjudecate.
6.5. Entitatile cumparatoare vor desemna o persoana sau un compartiment insarcinat cu indeplinirea atributiilor specificate la alin. 6.1.-6.4. de mai sus.
Aceeasi persoana sau acelasi compartiment va analiza contestatiile adresate cu privire la organizarea si desfasurarea licitatiilor si adjudecarea ofertelor si va raspunde la cererile de informatii suplimentare solicitate de furnizorii nemultumiti, in scopul solutionarii rapide si echitabile a neintelegerilor aparute intre entitatile cumparatoare si furnizor.
ART. 7
Informatii confidentiale si exceptii
7.1. Entitatile cumparatoare nu sint obligate sa furnizeze informatii considerate ca esentiale pentru protejarea intereselor lor si nici informatii confidentiale cunoscute din ofertele participantilor la licitatii.
7.2. Dispozitiile prezentului regulament nu se refera la furnizarea, de catre entitatile cumparatoare, de informatii si date cu privire la sectorul de aparare si ordine publica.
7.3. Restrictiile prevazute in reglementarile privind regimul de import si export, referitoare la protectia moralitatii si securitatii publice, a vietii si sanatatii persoanelor, animalelor si plantelor, se aplica si achizitiilor guvernamentale.
7.4. Achizitionarea de produse de la institutii filantropice si de produse realizate de handicapati sau de detinuti este exclusa de la prevederile prezentului regulament.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016