Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 1999  de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REGULAMENT din 1999 de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului

EMITENT: AVOCATUL POPORULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 19 august 1999
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Instituţia Avocatul Poporului, denumita în continuare instituţie, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 35/1997 şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare, denumit în continuare regulament.
ART. 2
În temeiul prevederilor <>Legii nr. 35/1997 regulamentul stabileşte structura organizatoricã, procedura de desfãşurare a activitãţilor instituţiei, atribuţiile şi statutul personalului de specialitate şi administrativ din serviciile generale ale instituţiei, precum şi rãspunderea disciplinarã în caz de abateri.
ART. 3
Organizarea şi structura instituţiei trebuie sa asigure realizarea competentei acesteia în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 35/1997 .
ART. 4
În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, avocatul poporului se poate adresa autoritãţilor publice, cerandu-le informaţii, documente sau acte în legatura cu plângerile primite din partea persoanelor lezate în drepturile şi libertãţile lor de cãtre autoritãţile administraţiei publice.
Autoritãţile publice sesizate sunt obligate sa comunice sau sa punã la dispoziţie instituţiei informaţiile şi documentele solicitate, în condiţiile stabilite de lege, acordându-i sprijinul necesar.

CAP. 2
Organizarea instituţiei

ART. 5
Instituţia este alcãtuitã din departamente de specialitate şi Secretariatul general.
ART. 6
Structura organizatoricã a instituţiei şi nomenclatorul de funcţii sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantã din prezentul regulament.
Statul de funcţii şi regulamentul de ordine interioarã se aproba de cãtre avocatul poporului.

CAP. 3
Conducerea instituţiei

Secţiunea 1
Avocatul poporului

ART. 7
În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege avocatul poporului:
a) asigura conducerea şi coordonarea întregii activitãţi a instituţiei;
b) primeşte şi repartizeazã departamentelor de specialitate cererile fãcute de persoanele care i se adreseazã cu privire la lezarea drepturilor sau libertãţilor lor de cãtre autoritãţile publice şi decide asupra acestor cereri în baza propunerilor înaintate de şeful departamentului cãruia i-a fost repartizata cererea;
c) urmãreşte executarea corespunzãtoare a lucrãrilor şi dispune, dupã caz, efectuarea unor anchete, audieri sau solicita informaţiile pe care le socoteşte necesare;
d) cere autoritãţii publice ori funcţionarului public în cauza, în situaţiile în care se constata încãlcarea drepturilor şi libertãţilor cetatenesti, sa ia mãsuri în vederea inlaturarii ilegalitatilor, repararii pagubelor şi repunerii persoanei lezate în drepturile sale, potrivit legii;
e) urmãreşte soluţionarea legalã a cererilor, în baza recomandãrilor sale, şi sesizeazã, în caz de nerespectare a acestora, autoritatea administraţiei publice ierarhic superioarã, respectiv prefectul, Guvernul sau Parlamentul, potrivit competentelor stabilite de lege;
f) aduce la cunostinta petitionarului rezultatele cererii sale;
g) reprezintã instituţia în fata Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autoritãţi publice, în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice, precum şi în relaţiile internaţionale;
h) prezintã Parlamentului, anual sau la cererea celor doua Camere ale Parlamentului, raportul asupra activitãţii instituţiei. Raportul va cuprinde constatãrile avocatului poporului cu privire la cercetãrile întreprinse, o descriere a principalelor probleme legate de cazurile de nerespectare a drepturilor şi libertãţilor persoanelor care i s-au adresat, situaţia statistica a cererilor primite, admise, luate în lucru şi soluţionate, situaţii frecvente de încãlcare a drepturilor şi libertãţilor cetatenesti prin acte administrative ilegale, precum şi o dare de seama cu privire la celelalte activitãţi ale instituţiei. De asemenea, raportul poate conţine recomandãri privind îmbunãtãţirea sau modificarea legislaţiei, precum şi orice alte mãsuri necesare ocrotirii drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului;
i) prezintã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupã caz, primului-ministru rapoarte asupra lacunelor din legislaţie sau asupra cazurilor grave de corupţie ori de nerespectare a legilor tarii, constatate cu prilejul cercetãrilor efectuate;
j) semneazã rapoartele, recomandãrile şi celelalte acte ale instituţiei, care se pot emite numai cu acordul sau;
k) aproba numirea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului, acorda gradatii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale;
l) exercita autoritatea disciplinarã asupra personalului, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul regulament;
m) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihna;
n) exercita atribuţiile ordonatorului principal de credite;
o) exercita orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
În îndeplinirea atribuţiilor menţionate la lit. b), c), d), e) şi f) ale alineatului precedent, avocatul poporului este asistat de adjunctii sãi, potrivit domeniilor de activitate aflate sub autoritatea acestora.
ART. 8
În cadrul instituţiei funcţioneazã colegiul consultativ, în componenta cãruia intra avocatul poporului, adjunctii şi consilierii sãi, secretarul general şi şefii departamentelor de specialitate.
Colegiul consultativ se convoacã de cãtre avocatul poporului.
ART. 9
În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a instituţiei, avocatul poporului emite ordine, instrucţiuni, norme metodologice şi regulamente.

Secţiunea a 2-a
Adjunctii avocatului poporului

ART. 10
Avocatul poporului îşi numeşte doi adjuncţi, pe durata mandatului sau, cu avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitãţi şi validari a Senatului.
ART. 11
Adjunctul avocatului poporului îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi controleazã activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, pe domenii de activitate, potrivit prevederilor legii, ale prezentului regulament şi ţinând seama de dispoziţiile avocatului poporului;
b) indruma şi controleazã activitatea Secretariatului general sau, dupã caz, a structurilor aflate sub supravegherea sa directa, din împuternicirea avocatului poporului;
c) ia mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor primite din partea avocatului poporului;
d) informeazã operativ pe avocatul poporului asupra desfãşurãrii lucrãrilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea departamentelor de specialitate pe care le coordoneazã;
e) stabileşte atribuţiile personalului din cadrul departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa şi efectueazã, potrivit cerinţelor acestor departamente, redistribuirea unor sarcini şi atribuţii ale personalului în vederea realizãrii unei repartiţii echilibrate a volumului de munca;
f) verifica şi îşi da acordul asupra referatelor şi formei finale a proiectelor de raport ce se prezintã spre însuşire avocatului poporului;
g) întocmeşte, la sfârşitul fiecãrui an sau la cererea avocatului poporului, o informare privind activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, evidentiind aspectele semnificative legate de fenomenele sociale care fac necesarã modificarea legislaţiei sau luarea unor mãsuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor şi libertãţilor cetatenesti;
h) supravegheazã desfãşurarea programului de primire a cererilor şi de audiente, conform planificarii aprobate de avocatul poporului;
i) rezolva orice alte probleme în legatura cu buna desfãşurare a activitãţii departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa;
j) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de avocatul poporului.
ART. 12
În cazul în care avocatul poporului se afla în imposibilitate temporarã de exercitare a funcţiei, adjunctii sãi îndeplinesc, în ordinea stabilitã de avocatul poporului, atribuţiile acestuia.

Secţiunea a 3-a
Consilierii avocatului poporului

ART. 13
Consilierul avocatului poporului exercita urmãtoarele atribuţii:
a) examineazã şi propune soluţii în probleme privind organizarea şi funcţionarea instituţiei;
b) efectueazã sau participa la efectuarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sinteza, legate de specificul activitãţii instituţiei;
c) urmãreşte şi coordoneazã activitatea de pregãtire a rapoartelor instituţiei, inclusiv prin centralizarea periodicã a cazurilor aflate în lucru, în colaborare cu departamentele de specialitate şi cu Direcţia informatica şi secretariat;
d) asigura informarea avocatului poporului asupra aspectelor sociale care pot forma obiectul unor autosesizari, colaborand, dupã caz, cu departamentele de specialitate şi cu Compartimentul de relaţii cu mass-media;
e) participa la activitatea de redactare a corespondentei avocatului poporului în probleme legate de activitatea instituţiei;
f) sesizeazã cu operativitate şi participa la activitatea de redactare a raspunsurilor la întrebãrile şi la problemele ridicate de şi în mass-media cu privire la activitatea instituţiei;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii legate de specificul activitãţii instituţiei, la cererea avocatului poporului.

CAP. 4
Structura generalã a instituţiei

Secţiunea 1
Departamentele de specialitate

ART. 14
Departamentele de specialitate ale instituţiei sunt urmãtoarele:
I. Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi localã, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului;
II. Departamentul pentru probleme privind sãnãtatea, munca, protecţia socialã a muncii şi protecţia proprietãţii;
III. Departamentul pentru probleme privind protecţia copilului, a femeii şi a familiei, educaţia, cultura şi sportul şi instituţiile de reeducare pentru minori;
IV. Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, serviciile militare şi speciale, penitenciare, protecţia minoritãţilor, cultelor şi strãinilor, a consumatorului şi contribuabilului.
Fiecare departament de specialitate este condus de un şef.
Din structura departamentului de specialitate fac parte consilieri, experţi, consultanţi şi referenţi.
ART. 15
În funcţie de ponderea şi de volumul lucrãrilor, la propunerea adjunctilor sãi, înaintatã în baza referatelor întocmite de şefii departamentelor de specialitate, avocatul poporului poate adapta structura departamentelor potrivit necesitãţilor activitãţilor curente.
ART. 16
Şeful departamentului de specialitate are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura conducerea efectivã şi indruma activitatea ce se desfãşoarã în cadrul departamentului, urmãrind îndeplinirea atribuţiilor de cãtre personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului şi dispoziţiilor adjunctului avocatului poporului sub autoritatea cãruia se afla;
b) repartizeazã lucrãrile spre rezolvare personalului din cadrul departamentului şi stabileşte titularul lucrãrii;
c) întocmeşte referatele şi proiectele de raport ce se supun verificãrii şi avizãrii adjunctului avocatului poporului;
d) efectueazã anchete, cercetãri şi ia declaraţii de la persoanele audiate, din împuternicirea avocatului poporului;
e) asigura programul de primire a cererilor şi de audiente, conform planificarii stabilite de avocatul poporului;
f) prezintã propuneri de reglementare a unor relaţii sociale, pe baza datelor reieşite din cereri şi audiente;
g) elaboreazã fişa postului pentru personalul din subordine, pe care o supune spre aprobare adjunctului avocatului poporului;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de avocatul poporului sau de adjunctul acestuia.
ART. 17
Consilierul din cadrul departamentelor de specialitate are umatoarele atribuţii specifice:
a) efectueazã sau participa la elaborarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sinteza, legate de specificul activitãţii departamentului de specialitate în care funcţioneazã, independent sau în cadrul unor colective ale instituţiei;
b) asigura, sub îndrumarea şefului de departament, informarea avocatului poporului asupra posibilitãţilor de rezolvare a problemelor ridicate de persoanele primite în audienta sau prin cererile adresate instituţiei;
c) întocmeşte, sub îndrumarea şefului de departament, proiectele de rapoarte speciale ce se prezintã spre însuşire avocatului poporului;
d) exercita, pe perioada absentei şefului de departament, atribuţiile acestuia;
e) efectueazã anchete, cercetãri şi ia declaraţii de la persoanele audiate, din împuternicirea avocatului poporului;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii legate de specificul activitãţii instituţiei, la cererea avocatului poporului.

Secţiunea a 2-a
Secretariatul general

ART. 18
Secretariatul general are în componenta sa urmãtoarele structuri:
- Direcţia informatica şi secretariat, cu Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat şi cu Compartimentul de informatica;
- Direcţia economico-financiarã, cu Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv şi cu Biroul de aprovizionare, transport şi administrativ;
- Biroul de organizare şi resurse umane;
- Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale;
- Compartimentul de contencios, documentare şi biblioteca;
- Compartimentul de relaţii cu mass-media;
- Compartimentul de protocol.
Secretariatul general asigura condiţiile organizatorice, informationale şi materiale pentru buna desfãşurare a activitãţii instituţiei.
ART. 19
Secretariatul general este condus de secretarul general, care are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea de registratura, arhiva, secretariat, informatica, documentare şi biblioteca, precum şi activitatea administrativã, tehnica, financiar-contabila, de transport şi aprovizionare, în vederea asigurãrii condiţiilor materiale pentru activitatea eficienta a instituţiei;
b) organizeazã activitatea direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din subordinea sa, stabileşte sarcinile şi aproba programul de activitate al acestora;
c) organizeazã gestionarea patrimoniului instituţiei şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestuia;
d) organizeazã activitatea de întreţinere, de dotare şi stabileşte mãsuri pentru paza şi folosirea sediului instituţiei şi a bunurilor sale, prin structurile de resort;
e) urmãreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitãţilor (apa, caldura, energie electrica, telefon etc.);
f) dispune mãsuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul instituţiei şi prezintã avocatului poporului un raport asupra acestui inventar;
g) rãspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi de întocmirea proiectului bugetului anual;
h) rãspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al instituţiei;
i) dispune mãsurile ce trebuie luate cu privire la circulaţia şi la transferul bunurilor;
j) organizeazã activitatea pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;
k) ia mãsurile ce se impun pentru asigurarea ordinii şi disciplinei în cadrul direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din subordinea sa;
l) semneazã legitimatiile şi ecusoanele personalului, întocmite de Biroul de organizare şi resurse umane;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de cãtre avocatul poporului.
ART. 20
Secretarul general este numit şi eliberat din funcţie de cãtre avocatul poporului.
ART. 21
Direcţia informatica şi secretariat, prin Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat, asigura înregistrarea, evidenta primara şi circulaţia cererilor adresate avocatului poporului, a documentelor şi a lucrãrilor instituţiei, activitatea de arhiva, de expediţie, realizarea unor servicii auxiliare necesare rezolvarii cererilor adresate avocatului poporului.
În acest scop, îi revin urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã cererile adresate avocatului poporului;
b) întocmeşte opisul alfabetic în care se trec numele petitionarilor;
c) tine evidenta persoanelor care se prezintã pentru audienta;
d) înregistreazã şi centralizeazã evidenta dosarelor aflate în lucru la departamentele de specialitate;
e) pregãteşte corespondenta spre expediere organelor competente şi petitionarilor;
f) primeşte şi înregistreazã rãspunsurile din partea autoritãţilor publice şi le transmite departamentelor de specialitate;
g) da relaţii petitionarilor în legatura cu stadiul de soluţionare a cererilor;
h) întocmeşte situaţia statistica a cererilor şi audientelor, precum şi a stadiului de rezolvare a acestora;
i) executa lucrãrile de secretariat, tehnoredactare şi dactilografiere, potrivit dispoziţiilor primite;
j) întocmeşte şi tine registrele necesare în activitatea instituţiei;
k) executa lucrãrile de arhiva şi de înregistrare în arhiva, asigura pãstrarea şi consultarea dosarelor de cãtre personalul instituţiei;
l) asigura expedierea prin posta şi, dupã caz, transportul corespondentei;
m) tine gestiunea timbrelor poştale;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de cãtre şefii ierarhici.
ART. 22
Compartimentul de informatica asigura proiectarea şi implementarea sistemului informaţional necesar functionarii instituţiei, precum şi evidenta şi informarea operativã, furnizarea datelor primare şi a situaţiilor statistice necesare functionarii sistemului informaţional şi întocmirii rapoartelor avocatului poporului.
ART. 23
Direcţia economico-financiarã, prin Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv şi prin Biroul de aprovizionare, transport şi administrativ, asigura elaborarea, fundamentarea şi executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi a celorlalte lucrãri financiar-contabile, exercitarea de cãtre avocatul poporului a atribuţiilor sale de ordonator principal de credite, precum şi administrarea bunurilor din patrimoniul instituţiei, activitatea de investiţii şi de aprovizionare cu materiale, transportul, realizarea altor prestaţii administrative necesare functionarii instituţiei.
ART. 24
Biroul de organizare şi resurse umane executa lucrãrile privind angajarea şi salarizarea personalului, întocmirea şi eliberarea legitimatiilor şi a ecusoanelor, evidenta şi completarea carnetelor de munca, evidenta sancţiunilor disciplinare, încetarea raporturilor de munca şi alte lucrãri specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 25
Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale asigura:
a) realizarea de contacte permanente cu instituţiile statului şi schimbul informaţional continuu în vederea realizãrii competentei instituţiei, potrivit legii;
b) realizarea de contacte şi programe de colaborare cu organizaţiile neguvernamentale care promoveazã valorile societãţii civile, în mod special cu organizaţiile care activeazã în domeniul apãrãrii drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului, precum şi cu instituţiile similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale;
c) realizarea unor programe de promovare a imaginii instituţiei atât la nivel naţional, cat şi internaţional;
d) participarea avocatului poporului sau a reprezentanţilor acestuia la diverse conferinţe, simpozioane, seminarii, în ţara şi în strãinãtate, la care se dezbat probleme de interes pentru activitatea specifica a instituţiei;
e) organizarea de manifestãri similare sub egida instituţiei;
f) îndeplinirea lucrãrilor ce îi revin instituţiei în cadrul relaţiilor internaţionale, inclusiv în cadrul organizaţiilor internaţionale la care instituţia este afiliatã;
g) traducerea, întocmirea şi expedierea corespondentei cu strainatatea.
Biroul se afla sub îndrumarea şi controlul unui adjunct al avocatului poporului, desemnat de acesta.
ART. 26
Compartimentul contencios, documentare şi biblioteca asigura asistenta juridicã şi reprezentarea instituţiei în fata instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe jurisdicţionale, precum şi realizarea şi prelucrarea fondului documentar necesar activitãţii instituţiei.
În acest scop, îi revin urmãtoarele atribuţii:
a) achiziţionarea fondului de documentare ştiinţificã, inclusiv a culegerilor de acte normative şi a celorlalte lucrãri necesare desfãşurãrii activitãţii instituţiei;
b) gestionarea, prelucrarea şi evidenta bibliotecii, întocmirea fisierului acesteia şi informarea personalului instituţiei asupra lucrãrilor de specialitate primite şi asupra legislaţiei curente;
c) efectuarea de studii, sinteze şi informãri, dispuse de avocatul poporului şi de adjunctii acestuia, întocmirea de documentaţii şi de alte materiale necesare activitãţii instituţiei.
Studiile, sintezele şi informarile ce revin în sarcina compartimentului se întocmesc, dupã caz, împreunã cu şefii departamentelor de specialitate sau cu consilierii desemnaţi de aceştia.
ART. 27
Compartimentul de relaţii cu mass-media are urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizarea presei scrise şi audiovizuale, cu referiri speciale la competenta instituţiei, precum şi difuzarea revistei presei, pentru avocatul poporului, adjunctii şi consilierii acestuia;
b) efectuarea de sinteze tematice, direct sau în colaborare cu departamentele de specialitate şi cu consilierii avocatului poporului;
c) întocmirea şi difuzarea de comunicate oficiale privind activitatea instituţiei, sub directa îndrumare a avocatului poporului şi a consilierilor sãi;
d) redactarea raspunsurilor la articolele apãrute în presa, referitoare la instituţie;
e) organizarea contactelor avocatului poporului cu reprezentanţii presei scrise şi ai instituţiilor de radio şi de televiziune;
f) asigurarea legãturii cu conducerile redactiilor şi ale agentiilor de presa în vederea realizãrii unei comunicãri permanente de natura sa satisfacã interesul publicistic particular al unei anumite instituţii de informare în masa.
Compartimentul se afla sub îndrumarea şi controlul unui adjunct al avocatului poporului, desemnat de acesta.
ART. 28
Compartimentul de protocol asigura protocolul instituţiei în relaţiile cu persoane şi instituţii din ţara şi din strãinãtate, obţinerea paşapoartelor şi a vizelor şi pentru deplasarile în strãinãtate ale avocatului poporului şi ale personalului instituţiei, primirea şi insotirea delegatiilor strãine în cadrul programului de relaţii internaţionale, precum şi orice alte servicii în legatura cu deplasarile, în ţara şi în strãinãtate, ale avocatului poporului şi reprezentanţilor instituţiei.
ART. 29
Secretarul general aproba fişa postului pentru personalul din subordinea sa, cu excepţia personalului încadrat la Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale şi la Compartimentul de relaţii cu mass-media, pentru care aprobarea se face de cãtre adjunctul avocatului poporului.

CAP. 5
Funcţionarea instituţiei

Secţiunea 1
Dispoziţii procedurale

ART. 30
Programul de primire a cererilor şi de audiente este asigurat de avocatul poporului, de adjunctii sãi, precum şi de şefii de departament şi de consilierii de specialitate.
ART. 31
Cererile adresate avocatului poporului trebuie formulate în scris, cu respectarea condiţiilor prevãzute de lege.
Pentru motive temeinice, la solicitarea petitionarului, acestuia i se poate incuviinta sa îşi prezinte oral cererea, care va fi consemnatã de cãtre consilierul de serviciu.
ART. 32
Avocatul poporului se poate sesiza din oficiu, atunci când afla, pe orice alta cale, ca au fost incalcate drepturi sau libertãţi cetatenesti de cãtre o autoritate a administraţiei publice.
Procedura din oficiu înceteazã la solicitarea persoanei lezate în drepturile şi libertãţile sale.
ART. 33
Cererea adresatã va fi semnatã de petitionar şi va cuprinde urmãtoarele:
a) numele şi domiciliul persoanei lezate în drepturile şi libertãţile sale;
b) drepturile şi libertãţile incalcate;
c) autoritatea administrativã sau funcţionarul public în cauza;
d) descrierea faptelor invocate;
e) dovada întârzierii sau a refuzului administraţiei publice de a soluţiona cererea, potrivit legii, în termenul prevãzut;
f) menţiunea obligatorie dacã cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instanţe judecãtoreşti sau dacã a format obiectul unei judecati;
g) autoritãţile publice care au fost sesizate anterior;
h) orice alte acte care pot susţine cererea.
Cererile se fac în nume propriu şi se depun personal sau prin reprezentanţi împuterniciţi potrivit legii.
ART. 34
În situaţia în care cererea este incompleta sau prezintã neclaritati, petitionarului i se va acorda posibilitatea completãrii sau refacerii cererii.
ART. 35
Primind cererea, împreunã cu intreaga documentaţie care o însoţeşte, avocatul poporului poate dispune audierea persoanei lezate în drepturile şi libertãţile sale, conform programului de audiente.
Pentru motive temeinice, din oficiu sau la solicitarea petitionarului, avocatul poporului poate dispune ca demersurile sale sa aibã caracter confidenţial.
ART. 36
Repartizarea lucrãrii, în vederea examinãrii faptelor sesizate şi a temeiurilor legale ce o susţin, se face pe baza de rezoluţie a avocatului poporului sau a imputernicitilor sãi, prin care se indica departamentul de specialitate în competenta cãruia intra soluţionarea lucrãrii, precum şi termenul stabilit pentru aceasta.
ART. 37
Înainte de a decide cu privire la modul în care va fi soluţionatã cererea, avocatul poporului poate dispune efectuarea unor cercetãri preliminare. În acest scop el se va putea adresa organelor autoritãţilor publice, prin departamentele de specialitate, pentru obţinerea informaţiilor şi a documentelor necesare.
În cazurile în care, pentru stabilirea şi lãmurirea unor fapte de care depinde soluţionarea cererii, este necesarã o expertiza, iar aceasta nu poate fi asigurata de personalul de specialitate din instituţie, avocatul poporului poate dispune angajarea, pe baza de convenţie civilã, a unui colaborator extern.
ART. 38
În cazul în care avocatul poporului constata ca soluţionarea cererii primite este de competenta Ministerului Public, se afla pe rolul unei instanţe judecãtoreşti sau are ca obiect erori judiciare, el va sesiza autoritãţile competente, potrivit legii, iar acestea sunt obligate sa comunice concluziile la care s-a ajuns şi mãsurile luate.
ART. 39
În situaţia în care obiectul unei cereri intra în domeniul de activitate a doua departamente de specialitate, va fi desemnat un singur departament responsabil cu soluţionarea lucrãrii, stabilindu-se, totodatã, obligaţia celuilalt departament de a colabora.
ART. 40
Titularul lucrãrii, responsabil cu examinarea cererii şi a documentelor care o însoţesc, poate solicita furnizarea de explicaţii şi de date suplimentare cu privire la conţinutul dosarului.
Pe baza lucrãrilor efectuate acesta întocmeşte referatul cuprinzând concluziile examinãrii, care se înainteazã avocatului poporului, sub semnatura şefului departamentului de specialitate şi a adjunctului coordonator.
ART. 41
Atunci când din examinarea cererii şi a documentaţiei anexate rezulta necesitatea unei anchete proprii, avocatul poporului va decide în consecinta.
Decizia va cuprinde urmãtoarele:
a) rezumatul cererii şi indicarea autoritãţii publice în cauza;
b) faptele şi documentele ce urmeazã a fi supuse anchetei;
c) persoanele care vor efectua ancheta, din împuternicirea sa.
În acest scop avocatul poporului sau împuterniciţii sãi au dreptul sa audieze şi sa ia declaraţii de la conducãtorii autoritãţilor administraţiei publice, de la orice funcţionar public sau de la orice alta persoana prevãzutã de lege, care poate da informaţiile necesare soluţionãrii cererii, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 42
Avocatul poporului poate întrerupe efectuarea anchetei proprii ori de câte ori constata ca cererea a fost soluţionatã amiabil sau ca au încetat temeiurile acesteia.
Întreruperea anchetei pune capãt cursului cererii.
Încetarea procedurii i se va aduce la cunostinta petitionarului.
ART. 43
Dupã finalizarea lucrãrii şi întocmirea referatului care cuprinde faptele constatate şi recomandãrile cu privire la mãsurile ce trebuie luate în vederea inlaturarii ilegalitatii comise, a repararii daunelor produse şi a repunerii persoanei lezate în drepturile sale, se vor face comunicãri, potrivit legii, atât petitionarului, cat şi autoritãţii administraţiei publice în cauza.
Atunci când titularul lucrãrii constata, în baza documentaţiei primite împreunã cu cererea, ca faptele expuse sunt evidente şi dovedite, el poate decide întocmirea referatului fãrã alte verificãri.
ART. 44
Avocatul poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate.
Cererile care nu fac obiectul activitãţii instituţiei vor fi respinse fãrã motivare.
ART. 45
Avocatul poporului sau împuternicitul acestuia îşi poate exercita atribuţiile şi în afarã sediului instituţiei.
În acest scop avocatul poporului sau împuternicitul sau poate intra în sediul oricãrei autoritãţi publice în baza legitimatiei de serviciu şi a ecusonului oficial, cu acordul conducerii instituţiei în cauza, iar în caz de împiedicare acesta va putea solicita concursul Ministerului Public.
În îndeplinirea atribuţiilor sale avocatul poporului sau împuternicitul sau va avea acces la orice informaţii, documente sau acte deţinute de autoritãţile publice, în legatura cu cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertãţile lor şi în mãsura în care le considera necesare pentru soluţionarea acestora, având obligaţia respectãrii secretului acestor informaţii, dupã caz.
Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. 1-3 atrage rãspunderea prevãzutã la <>art. 32 din Legea nr. 35/1997 .
ART. 46
Avocatul poporului sau împuternicitul sau poate efectua inspecţii în incinta penitenciarelor sau a altor locuri de detenţie, reeducare şi resocializare, a unitãţilor militare, precum şi la celelalte unitãţi unde persoanele sunt supuse unui regim restrictiv al libertãţii de circulaţie.
Avocatul poporului sau împuternicitul sau are dreptul de a purta discuţii private cu persoanele aflate în situaţiile menţionate la alin. 1.
Inspectiile se vor putea efectua cu acordul prealabil al conducerii administrative a unitãţii sau al organului ierarhic superior.
Dispoziţiile art. 45 alin. 2 sunt aplicabile.

Secţiunea a 2-a
Registrele instituţiei

ART. 47
Registrele instituţiei Avocatul Poporului sunt urmãtoarele:
a) Registrul general de intrare şi ieşire a corespondentei;
b) Registrul de cereri, în care se înregistreazã cererile primite şi li se da numãr;
c) Registrul de dosare, în care se înregistreazã toate lucrãrile în legatura cu rezolvarea cererilor aflate în competenta avocatului poporului;
d) Registrul de ordine ale avocatului poporului, în care acestea se înregistreazã şi li se da numãr, în ordine cronologicã;
e) Registrul special de corespondenta secreta şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele având acest caracter;
f) Registrul de arhiva.
ART. 48
Registrul de cereri va cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) numãrul de înregistrare a cererii;
b) numãrul de înregistrare în Registrul general de intrare şi de ieşire a corespondentei;
c) data primirii cererii;
d) numele petitionarului;
e) adresa petitionarului;
f) data expedierii rãspunsului cãtre petitionar.
ART. 49
Registrul de dosare va cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) numãrul dosarului;
b) numãrul de înregistrare în Registrul de cereri;
c) data deschiderii dosarului;
d) numele petitionarului;
e) obiectul cererii;
f) departamentul de specialitate cãruia i-a fost repartizata cererea şi numele titularului lucrãrii;
g) autoritatea publica sesizatã;
h) data expedierii sesizãrii autoritãţii competente, respectiv a recomandarii avocatului poporului cãtre aceasta;
i) data primirii rãspunsului de la autoritatea sesizatã;
j) data comunicãrii cãtre petitionar a rezultatelor cererii sale.
Sub acelaşi numãr de dosar se vor inregistra toate documentele depuse ulterior sau corespondenta în legatura cu cererea respectiva.
Stabilirea rubricilor registrelor menţionate la art. 47 lit. a), d) şi e) se face în funcţie de natura lucrãrilor evidentiate, la propunerea secretarului general, şi se aproba de cãtre avocatul poporului.
Registrul de arhiva va evidenţia data primirii în arhiva, natura lucrãrii, numãrul de file, compartimentul care preda şi semnãturile de predare-primire.
ART. 50
Pentru evidenta lucrãrilor primite şi realizate în departamentele de specialitate se întocmeşte un registru al cererilor examinate în departament, care va cuprinde urmãtoarele rubrici:
a) menţiunile de la art. 48 lit. a), c) şi d);
b) data primirii lucrãrii în departament;
c) termenul de finalizare a lucrãrii;
d) numele titularului lucrãrii;
e) data prezentãrii proiectului de referat, în forma definitiva;
f) numãrul dosarului, în cazul în care cererea formeazã obiectul unui dosar.
Departamentele de specialitate vor asigura, în colaborare cu Direcţia de informatica şi secretariat, opisul alfabetic în care se trec numele petitionarilor şi situaţia dosarelor deschise şi vor tine evidenta termenelor la care urmeazã a fi primite rãspunsurile din partea autoritãţilor sesizate, cu privire la rezolvarea legalã a cererilor înaintate acestora.
ART. 51
Registrele vor fi numerotate şi parafate, iar la sfârşitul fiecãrui an se vor întocmi procese-verbale de închidere, contrasemnate de secretarul general.
Evidentele din registre vor putea fi realizate şi pe suport magnetic.

Secţiunea a 3-a
Dosarele cererilor

ART. 52
Dosarele cuprinzând cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertãţile lor pot fi consultate de persoanele interesate, cu aprobarea şefului compartimentului unde se afla dosarul, exceptând situaţiile în care, prin decizie a avocatului poporului, acestea sunt supuse regimului lucrãrilor confidenţiale.
Pe coperta fiecãrui dosar se vor mentiona: denumirea instituţiei, numãrul dat dosarului, numele petitionarului şi alte date de identificare a cererii, caracterul confidenţial, dupã caz, precum şi felul şi data lucrãrilor efectuate.
Scoaterea dosarelor din incinta instituţiei este interzisã, cu excepţia cazurilor în care avocatul poporului sau împuternicitul sau se deplaseaza pentru efectuarea unor anchete ori în alte situaţii care impun aceasta.
ART. 53
Documentele care intra în compunerea dosarului vor fi numerotate, cusute, şnuruite şi stampilate înainte de predarea lor la arhiva.
Pãstrarea în arhiva a dosarelor se va face în ordinea lor numericã.
ART. 54
La arhiva vor fi predate şi celelalte lucrãri ale instituţiei, care vor fi pãstrate potrivit legii.

CAP. 6
Personalul instituţiei

Secţiunea 1
Condiţii de numire în funcţie

ART. 55
Şefii departamentelor de specialitate şi consilierii sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de cãtre avocatul poporului.
ART. 56
Pentru numirea în funcţia de şef al unui departament de specialitate se cer studii juridice, precum şi îndeplinirea condiţiilor prevãzute de lege pentru funcţia de consilier parlamentar.
ART. 57
Condiţiile de numire pentru funcţiile de specialitate de execuţie, precum şi pentru funcţiile de execuţie prevãzute de legislaţia în vigoare sunt cele aplicabile personalului similar din serviciile Senatului.
ART. 58
Funcţiile din cadrul instituţiei, prevãzute la art. 56, se ocupa prin concurs, în condiţiile legii.
Concursul se organizeazã de cãtre comisia de numiri şi disciplina, formatã din trei consilieri desemnaţi de avocatul poporului, la care participa şi şeful departamentului de specialitate, în structura cãruia se afla postul vacant. Pentru funcţiile de execuţie la concurs participa şi directorul, respectiv şeful structurii în care se afla postul vacant.
Lucrãrile de secretariat ale comisiei de numiri şi disciplina vor fi asigurate de Biroul de organizare şi resurse umane.
ART. 59
Comisia de numiri şi disciplina va asigura afişarea anunţului de concurs la sediul instituţiei şi/sau publicarea sa într-un cotidian, cu cel puţin 15 zile înainte de ţinerea concursului. În anunţ se vor mentiona data la care se tine concursul, postul vacant, condiţiile de participare, precum şi tematica de concurs.
Candidaţii vor prezenta curriculum vitae şi copie de pe actul de studii.
ART. 60
Tematica de concurs se va elabora de cãtre comisia de numiri şi disciplina, pe baza propunerilor şefului departamentului de specialitate, respectiv ale directorului direcţiei în structura cãreia se gãseşte postul vacant, indicandu-se totodatã sursele de documentare ce pot fi folosite de candidaţi.
ART. 61
Concursul va consta în proba scrisã, proba orala şi, dupã caz, proba practica.
ART. 62
Proba scrisã şi cea orala vor fi notate de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei de numiri şi disciplina. Nota de calificare va fi cea rezultatã din media notarilor la fiecare proba.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţinã la fiecare proba cel puţin nota 7.
ART. 63
Rezultatul concursului şi ordinea de clasificare a candidaţilor se consemneazã de cãtre comisia de numiri şi disciplina într-un proces-verbal care va fi înaintat spre aprobare avocatului poporului, însoţit de propunerea corespunzãtoare.
ART. 64
Comisia de numiri şi disciplina poate solicita candidaţilor date suplimentare referitoare la activitatea profesionalã desfasurata, constând, de regula, în lucrãri ştiinţifice sau alte lucrãri de specialitate în domeniu.
ART. 65
Pe baza propunerii comisiei de numiri şi disciplina şi a celorlalte documente aferente concursului, avocatul poporului emite ordinul de numire în funcţie.
ART. 66
Candidaţii cãrora li s-a aprobat angajarea sunt obligaţi sa se prezinte la post în termen de cel mult 15 zile de la data luãrii la cunostinta. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând sa se comunice urmãtoarei persoane, declarata admisã la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
ART. 67
În cazul în care la concursul stabilit nu se prezintã mai mulţi candidaţi, ocuparea postului se face pe baza de examen organizat în condiţiile art. 58-66.
ART. 68
Personalul instituţiei trebuie sa îşi îndeplineascã atribuţiile cu conştiinciozitate şi profesionalism, respectând întocmai obligaţiile de serviciu.
ART. 69
Personalul din serviciile instituţiei poate fi promovat în grad sau treapta profesionalã, precum şi în funcţii superioare vacante, pe baza rezultatelor în activitatea depusa şi a aptitudinilor dovedite, confirmate de şefii ierarhici.
În cazul în care se considera ca funcţia prevãzutã la alin. 1 nu poate fi ocupatã prin promovare, avocatul poporului poate dispune organizarea unui concurs în condiţiile art. 58-67.

Secţiunea a 2-a
Salarizare şi concedii de odihna

ART. 70
Salarizarea personalului instituţiei se face potrivit statului de funcţii, în condiţiile <>Legii nr. 154/1998 , precum şi potrivit asimilarilor fãcute conform dispoziţiilor <>art. 33 alin. (3) din Legea nr. 35/1997 .
ART. 71
Regulile privind durata concediului de odihna, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amânarea concediului de odihna, precum şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit dispoziţiilor legale privind concediul de odihna şi alte concedii ale salariaţilor, prin ordin al avocatului poporului.
ART. 72
La stabilirea duratei concediului de odihna pentru salariaţii cu funcţii de conducere şi de execuţie de specialitate se vor avea în vedere, în mod corespunzãtor, criteriile aplicabile funcţiilor din serviciile Senatului cu care sunt asimilate, potrivit legii.

Secţiunea a 3-a
Rãspunderea disciplinarã

ART. 73
Încãlcarea prevederilor <>Legii nr. 35/1997 , ale prezentului regulament şi a îndatoririlor de serviciu atrage rãspunderea celor vinovaţi şi aplicarea sancţiunilor disciplinare.
ART. 74
În cazul sãvârşirii de abateri disciplinare, funcţionarul este cercetat de cãtre comisia de numiri şi disciplina, la sesizarea avocatului poporului sau a adjunctului acestuia, a secretarului general, respectiv a şefului departamentului de specialitate.
Comisia de numiri şi disciplina examineazã probele înaintate şi procedeazã la audierea celui în cauza.
Concluziile Comisiei de numiri şi disciplina se consemneazã şi se înainteazã avocatului poporului, împreunã cu propunerea de sancţionare.
ART. 75
Sancţiunile disciplinare ce se aplica celor vinovaţi de abateri disciplinare sunt urmãtoarele:
a) avertisment;
b) reducerea salariului şi a indemnizaţiei de conducere cu 10-15% pentru o durata de cel mult 3 luni;
c) retrogradarea din funcţie sau categorie în cadrul aceleiaşi profesii, pentru o durata de cel mult 3 luni;
d) destituirea din funcţie.
Destituirea din funcţie se aplica în cazul sãvârşirii unei abateri grave sau al încãlcãrii, în mod repetat, a obligaţiilor de serviciu.
ART. 76
Aplicarea sancţiunilor, în funcţie de gravitatea abaterilor comise, se face de cãtre avocatul poporului, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.

CAP. 7
Colaboratorii externi

ART. 77
Pentru executarea unor lucrãri de complexitate deosebita ori în legatura cu efectuarea anchetelor proprii, avocatul poporului poate utiliza serviciile unor specialişti, în calitate de colaboratori externi.
Colaboratorii externi beneficiazã de drepturile corespunzãtoare cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Senatului.
ART. 78
Angajarea colaboratorilor externi, perioadele de colaborare, timpul de munca sau lucrãrile executate, rãspunderile, drepturile cuvenite şi modalitatea de plata se stabilesc prin Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi localã, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului convenţii civile de prestãri de servicii, înregistrate la camerele de munca.
Aprobarea colaboratorilor externi şi stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al avocatului poporului, la propunerea sefilor departamentelor de specialitate, respectiv a directorilor.
ART. 79
Pe perioada îndeplinirii atribuţiilor, colaboratorii externi se supun îndatoririlor personalului instituţiei în ceea ce priveşte pãstrarea confidenţialitãţii lucrãrilor, respectarea programului de lucru şi a celorlalte reguli de disciplina interna.
Acestora li se va elibera legitimatie de intrare în sediu, care va fi restituitã la încetarea calitãţii de colaborator extern.
ART. 80
Avocatul poporului poate numi, dintre personalitatile cu înalt prestigiu şi cu bogata activitate profesionalã, consilieri temporari, folosiţi în calitate de consultanţi ştiinţifici, în condiţiile art. 77-79.

CAP. 8
Bugetul de venituri şi cheltuieli

ART. 81
Bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei face parte integrantã din bugetul de stat, potrivit legii.
ART. 82
Prin bugetul de venituri şi cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii instituţiei, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
ART. 83
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se întocmeşte cu avizul Ministerului Finanţelor.
ART. 84
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasãri, dotãri cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al avocatului poporului, potrivit legii.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 85
Programul de lucru al instituţiei va fi stabilit de avocatul poporului, în corelare cu programul autoritãţilor administraţiei publice.
ART. 86
Pentru accesul în incinta autoritãţilor publice avocatul poporului şi împuterniciţii sãi vor purta un ecuson oficial, pe care este aplicatã fotografia şi sunt înscrise datele de identificare a persoanei.
Modelul acestui ecuson şi procedura de eliberare se aproba de cãtre avocatul poporului.
Eliberarea ecusoanelor se face de cãtre Biroul de organizare şi resurse umane, care tine şi evidenta ecusoanelor emise.
ART. 87
Avocatul poporului informeazã periodic opinia publica asupra principalelor aspecte ale activitãţii sale prin mijloacele de informare în masa, în condiţiile stabilite de lege.
ART. 88
Prezentul regulament se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea sa de cãtre Biroul permanent al Senatului.

ANEXA 1



STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A INSTITUŢIEI AVOCATUL POPORULUI

┌──────────┐
┌─────────────────────│ AVOCATUL │────────────────────────┐
│ : │ POPORULUI│ │ │
│ : └──────────┘ │ │
┌────────────┐ : │ ┌────────────┐ ┌────────────┐
│ ADJUNCTUL │ : │ │ CONSILIERI │ │ ADJUNCTUL │
│ AVOCATULUI │ : │ └────────────┘ │ AVOCATULUI │
│ POPORULUI │ : │ │ │ POPORULUI │
└────────────┘ : │ ┌────────────────┐──└────────────┘
│ : │ │ Compartimentul │ │


│ | COLEGIUL | │ │ mass-media │ │


│ | CONSULTATIV | │ └────────────────┘ │




┌────────────┐ │ │ III IV
I │ II │ │
│ │ │
│ │ │
┌────────────────────────┐ │ │
│ Biroul de relaţii cu │ │ │
│ instituţiile publice, │ ┌──────────┐ │
│ cu organizaţiile negu- │ │ SECRETAR │ │
│ vernamentale şi relaţii│ │ GENERAL │ │
│ internaţionale │──└──────────┘──────┘
└────────────────────────┘ │

┌────────────────────────────┘────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │
┌─────────────┐ │ │ │ ┌─────────────┐
│ A │ │ │ │ │ E │
└─────────────┘ │ │ │ └─────────────┘
│ │ │ │ │ │ │
┌───┐ ┌───┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌───┐ ┌───┐
│a1 │ │a2 │ │ B │ │ C │ │ D │ │e1 │ │e2 │
└───┘ └───┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ └───┘ └───┘

I - Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi localã, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului
II - Departamentul pentru probleme privind sãnãtatea, munca, protecţia socialã a muncii şi protecţia proprietãţii
III - Departamentul pentru probleme privind protecţia copilului, a femeii şi a familiei, educaţia, cultura, sportul şi instituţiile de reeducare pentru minori
IV - Departamentul pentru probleme privind ordinea publica, serviciile militare şi speciale, penitenciare, protecţia minoritãţilor, cultelor şi strãinilor, a consumatorului şi contribuabilului
A - Direcţia informatica şi secretariat
a1 - Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat
a2 - Compartimentul de informatica
B - Compartimentul contencios, documentare şi biblioteca
C - Biroul de organizare şi resurse umane
D - Compartimentul de protocol
E - Direcţia economico-financiarã
e1 - Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv
e2 - Biroul aprovizionare, transport şi administrativ

ANEXA 2

INSTITUŢIA AVOCATUL POPORULUI

NOMENCLATORUL DE FUNCŢII

Baza legalã pentru salarizare


1. Avocatul poporului - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2
poz. 18)
2. Adjunctul avocatului poporului - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2
poz. 19)
3. Secretar general - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I A poz. 1)
4. Şef de departament - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II A poz. 1)
5. Director (funcţia de baza - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
asimilatã cu expert cu cap. II B poz 7
indemnizaţie de conducere) şi anexa nr. IX/I poz. 3)
6. Şef de serviciu (funcţia de baza - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
asimilatã cu expert cap. II B poz. 7
cu indemnizaţie de conducere) şi anexa nr. IX/I poz. 7)
7. Şef de birou (funcţia de baza - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
asimilatã cu expert I A nr. V*) cap. I B poz. 1 şi
cu indemnizaţie de conducere) anexa nr. IX/I poz. 8)
8. Consilier - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 6)
9. Expert - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 7)
10. Consultant - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 8)
11. Expert gradul I A - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 1)
12. Expert gradul I - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 2)
13. Expert gradul II - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 3)
14. Şef de cabinet (S) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 2)
15. Şef de cabinet (M) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 4)
16. Secretar de cabinet - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. II B poz. 9)
17. Referent de specialitate (S) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 4)
18. Referent debutant (S) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 6)
19. Referent I A (M) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 17)
20. Referent I (M) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 18)
21. Referent debutant (M) - <>Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)
cap. I B poz. 22)
22. Casier, magaziner; I - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
nr. VIII/2 poz. 17)
23. Arhivar I - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
nr. VIII/2 poz. 20)
24. Îngrijitor, bufetier, curier; I - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
nr. VIII/2 poz. 25)
25. Sofer I A - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
nr. VIII/2 poz. 29)
26. Muncitor calificat I - <>Legea nr. 154/1998 (anexa
nr. VIII/2 poz. 32).

------------
*) Anexa nr. V la <>Legea nr. 154/1998 a fost înlocuitã prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1998, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 16 octombrie 1998.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016