Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REGULAMENT din 19 septembrie 2018  privind numirea şi revocarea procurorilor cu funcţii de conducere din cadrul Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 REGULAMENT din 19 septembrie 2018 privind numirea şi revocarea procurorilor cu funcţii de conducere din cadrul Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 812 din 21 septembrie 2018
──────────
    Aprobat prin Hotărârea nr. 910 din 19 septembrie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 812 din 21 septembrie 2018.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Secţia pentru investigarea infracţiunilor din justiţie, denumită în continuare secţia, funcţionează în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
    (2) Secţia este condusă de un procuror-şef secţie, ajutat de un procuror-şef adjunct, funcţii denumite în continuare şi funcţii de conducere.
    (3) Procurorul-şef al acestei secţii este numit în funcţie de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, în urma unui concurs organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    (4) Procurorul-şef adjunct este numit în funcţie de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea motivată a procurorului-şef secţie, dintre procurorii numiţi în cadrul acestei secţii.
    (5) Procurorul-şef secţie şi procurorul-şef adjunct sunt numiţi în funcţie pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată.

    ART. 2
    (1) Concursul pentru numirea în funcţia de procuror-şef secţie se organizează de Consiliul Superior al Magistraturii.
    (2) Organizarea concursului se anunţă cu cel puţin 60 de zile înainte de data susţinerii concursului, prin publicare pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Data, locul şi calendarul de desfăşurare a concursului se aprobă prin hotărâre de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare, şi se afişează pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, la aceeaşi dată cu anunţul de organizare a concursului.

    CAP. II
    Concursul pentru numirea în funcţie a procurorului-şef al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie
    SECŢIUNEA 1
    Înscrierea la concurs
    ART. 3
    Pentru a participa la concursul pentru numirea în funcţia de procuror-şef secţie, procurorii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să nu fi fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani;
    b) să aibă cel puţin gradul de parchet de pe lângă curtea de apel;
    c) să aibă o vechime efectivă de cel puţin 18 ani în funcţia de procuror;
    d) să aibă o bună pregătire profesională;
    e) să aibă o conduită morală ireproşabilă.


    ART. 4
    (1) Procurorii îşi depun candidaturile, în termen de 15 zile de la publicarea datei concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii. Fiecare candidat va depune un curriculum vitae, declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, o declaraţie pe propria răspundere, potrivit legii penale, din care să rezulte că nu sunt şi nu au fost lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi orice alte înscrisuri pe care candidatul le consideră relevante în susţinerea candidaturii sale.
    (2) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune în 4 exemplare identice, pe suport hârtie şi în format electronic, pe suport specific, la Consiliul Superior al Magistraturii. Proiectul poate avea cel mult 30 de pagini.
    (3) Documentele depuse de fiecare candidat vor fi publicate pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu cel puţin 10 zile înaintea concursului, cu respectarea dispoziţiilor legale privind protejarea datelor cu caracter personal, prin anonimizarea acestora, cu excepţia numelui candidatului.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Organizarea şi desfăşurarea concursului
    ART. 5
    Concursul pentru numirea în funcţia de procuror-şef secţie constă în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care se candidează.

    ART. 6
    (1) Comisia de organizare a concursului este condusă de un preşedinte, care este secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii. În cazul imposibilităţii îndeplinirii funcţiei de către acesta, comisia este condusă, în ordine, de secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii, de directorul Direcţiei resurse umane şi organizare sau de directorul adjunct al acestei direcţii.
    (2) Membrii comisiei de organizare se desemnează de către preşedintele acesteia din personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu funcţii de conducere şi execuţie, funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

    ART. 7
    Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:
    1. centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs prevăzute la art. 3 lit. a)-c), întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişează lista finală a candidaţilor şi documentele prevăzute la art. 4 alin. (3), după ce a asigurat anonimizarea acestora;
    2. în termen de două zile de la afişarea listei finale cu candidaţii care au întrunit condiţiile de participare la concurs, solicită Inspecţiei Judiciare să efectueze verificarea aspectelor privind integritatea candidaţilor;
    3. îndeplineşte toate activităţile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea concursului, cu excepţia celor date în competenţa comisiei de concurs.


    ART. 8
    (1) Comisia de concurs pentru proba constând în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care se candidează, denumită în continuare comisia de concurs, este formată din:
    a) 3 membri judecători, care fac parte din Secţia pentru judecători şi au funcţionat la o instanţă de grad de cel puţin curte de apel, desemnaţi de Secţia pentru judecători;
    b) un membru procuror, care face parte din Secţia pentru procurori şi a funcţionat la un parchet de grad de cel puţin parchet de pe lângă curtea de apel, desemnat de Secţia pentru procurori.

    (2) Comisia de concurs îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia.
    (3) În componenţa comisiei, fiecare secţie îşi desemnează şi câte un supleant care îl va înlocui de drept pe acel membru al comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei.
    (4) Desemnarea membrilor comisiei are loc cu cel puţin 10 zile înaintea datei de susţinere a concursului.

    ART. 9
    (1) Nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisia de concurs persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia să se retragă şi să îi comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
    (2) Situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de concurs şi a membrilor acesteia sunt soluţionate de secţia corespunzătoare din care fac parte aceştia. Situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiei de organizare sunt soluţionate de preşedintele acestei comisii, iar situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de organizare sunt soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.

    ART. 10
    (1) În termen de 5 zile de la data expirării termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicarea pe site, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, prin hotărâre care se comunică de îndată contestatorului.
    (3) După soluţionarea contestaţiilor se întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, listă care se aduce la cunoştinţa publică prin modalitatea prevăzută la alin. (1).

    ART. 11
    (1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de concurs, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere, în cadrul unui interviu care este transmis în direct pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii. Susţinerea proiectului are o durată de maximum 30 de minute, fiind urmată de întrebările comisiei de concurs şi răspunsurile candidatului.
    (2) Evaluarea şi notarea candidaturilor şi a proiectelor depuse se realizează de fiecare membru al comisiei de concurs, pe baza următoarelor criterii:
    a) competenţele manageriale, gestiunea eficientă a resurselor, capacitatea de a-şi asuma decizii şi responsabilităţi, competenţele de comunicare şi rezistenţa la stres;
    b) integritatea candidatului, evaluarea activităţii de procuror şi modul în care acesta se raportează la valori specifice profesiei, precum independenţa justiţiei ori respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale.

    (3) În ceea ce priveşte criteriul prevăzut la alin. (2) lit. a) pot fi avute în vedere, pe lângă proiect, şi aspectele care rezultă din rapoartele de evaluare, dacă acestea au vizat şi o funcţie de conducere, precum şi aspectele relevante în acest sens rezultate din susţinerea interviului.
    (4) Evaluarea integrităţii candidaţilor se face pe baza raportului întocmit de Inspecţia Judiciară sub acest aspect, precum şi a răspunsurilor primite de la candidat la întrebările adresate pe baza acestui raport, a datelor existente la dosarul profesional, a documentelor depuse de candidat, a modului în care candidatul se raportează la valori precum independenţa justiţiei, imparţialitatea magistraţilor, integritatea şi a aspectelor ridicate în cadrul discuţiilor.
    (5) Raportul întocmit de Inspecţia Judiciară se trimite comisiei de organizare a concursului cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru proba interviului.
    (6) Evaluarea activităţii de procuror se face pe baza ultimului raport de evaluare întocmit, a aspectelor relevante rezultate din susţinerea interviului, din analiza lucrărilor depuse, precum şi a aspectelor relevante verificabile rezultate din activitatea sa anterioară, de care comisia ia cunoştinţă în orice mod.
    (7) Pentru fiecare dintre cele două categorii de criterii prevăzute la alin. (2) lit. a) şi b) se poate acorda un punctaj maxim de câte 10 puncte.
    (8) Membrii comisiei de concurs primesc pentru fiecare candidat câte o fişă de evaluare nominală, pe care se notează fiecare categorie de criterii cu puncte situate între 1 şi maximul punctajului alocat, respectiv 10 puncte. Fişele de evaluare cuprind, de asemenea, numele membrului comisiei de concurs care a efectuat notarea şi semnătura acestuia.
    (9) Este nulă fişa de evaluare pe care nu s-a notat punctajul la unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la alin. (2). Fişa de evaluare nulă nu va fi luată în considerare la calcularea punctajului mediu obţinut de candidat. În cazul în care în fişa de evaluare s-a alocat un punctaj mai mare decât cel maxim pentru fiecare criteriu prevăzut de prezentul articol se ia în calcul punctajul maxim pentru acel criteriu.
    (10) Punctajul final obţinut de fiecare candidat se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
    (11) Imediat după finalizarea probei, comisia de concurs centralizează fişele de evaluare şi stabileşte punctajele finale obţinute de candidaţi. Pe baza punctajelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor. Tabelul de clasificare a candidaţilor este comunicat comisiei de organizare, care asigură publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (12) La punctaje egale au prioritate, în următoarea ordine: candidaţii care au vechime mai mare la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, la parchetul de pe lângă curtea de apel, candidaţii care au deţinut anterior funcţii de conducere, candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept.
    (13) Rezultatele sunt definitive şi nu pot fi contestate.

    ART. 12
    Interviul susţinut de candidat se înregistrează cu mijloace audiovideo. Înregistrările se păstrează o perioadă de un an de la data desfăşurării probei.

    ART. 13
    (1) Rezultatele finale ale concursului se prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii în vederea validării.
    (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida concursul, în tot sau în parte, în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului.

    ART. 14
    La propunerea comisiei de concurs, în termen de cel mult 10 zile de la publicarea rezultatelor concursului, prin hotărârea de validare, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeşte în funcţia de procuror-şef al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie pe candidatul cu cel mai mare punctaj obţinut după evaluarea candidaturilor şi a proiectelor.

    CAP. III
    Numirea în funcţie a procurorului-şef adjunct al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie
    ART. 15
    (1) Numirea în funcţia de procuror-şef adjunct se face de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea motivată a procurorului-şef secţie, pe baza candidaturilor depuse de procurorii numiţi în cadrul secţiei.
    (2) Procurorii îşi depun candidaturile în termen de 15 zile de la publicarea anunţului privind procedura de numire în această funcţie, la sediul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Fiecare candidat va depune un curriculum vitae, declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, o declaraţie pe propria răspundere, potrivit legii penale, din care să rezulte că nu sunt şi nu au fost lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii şi orice alte înscrisuri pe care candidatul le consideră relevante în susţinerea candidaturii sale.

    ART. 16
    (1) Pe baza candidaturilor depuse, procurorul-şef secţie consultă procurorii secţiei, cu respectarea confidenţialităţii opţiunilor, şi consemnează rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
    (2) În cazul în care s-au depus mai multe candidaturi, procurorul-şef secţie, pe baza aprecierilor proprii şi a rezultatelor consultării procurorilor secţiei, selectează una dintre candidaturi. Motivarea propunerii trebuie să cuprindă o analiză a candidaturilor depuse, temeiurile care au justificat selecţia şi motivele respingerii celorlalte candidaturi.

    ART. 17
    (1) Propunerea motivată de numire în funcţie formulată de procurorul-şef secţie se transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţită de candidatura depusă de procurorul selectat, de declaraţiile prevăzute la art. 15 alin. (2) şi de eventualele înscrisuri relevante depuse de candidat, precum şi de referatul privind consultarea procurorilor secţiei.
    (2) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, pe baza propunerii formulate, în termen de cel mult 10 zile, un referat în care consemnează:
    a) evoluţia carierei profesionale a procurorului propus pentru numire, cu evidenţierea calificativului acordat la ultima evaluare şi, dacă este cazul, a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
    b) depunerea declaraţiilor prevăzute la art. 15 alin. (2);
    c) conţinutul propunerii motivate a procurorului-şef secţie şi al consultării procurorilor secţiei.

    (3) Atunci când Plenul Consiliului Superior al Magistraturii apreciază necesar, procurorul propus pentru numirea în funcţia de procuror-şef adjunct va susţine în faţa Plenului un interviu care constă în:
    - verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare, vizând în esenţă capacitatea de organizare, rapiditatea în luarea deciziilor, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativă, capacitatea de adaptare rapidă, capacitatea de relaţionare şi comunicare;
    – verificarea cunoştinţelor specifice funcţiei pentru care s-a depus candidatura.

    (4) Membrii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii pot adresa candidatului întrebări referitoare la conduita şi deontologia profesională, precum şi la împrejurări rezultate din cuprinsul propunerii motivate întocmite de procurorul-şef şi pot consulta ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a candidatului.

    CAP. IV
    Revocarea din funcţie a procurorilor cu funcţii de conducere din cadrul Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie
    ART. 18
    (1) Revocarea din funcţia de procuror-şef al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie se face de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea unei comisii constituite potrivit art. 8 alin. (1), pentru următoarele motive:
    a) în cazul neîndeplinirii atribuţiilor specifice funcţiei;
    b) în cazul în care acesta a fost sancţionat disciplinar în ultimii 3 ani;
    c) în cazul în care nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile necesare pentru numirea în funcţia de conducere.

    (2) Constituirea comisiei prevăzute la alin. (1) se dispune de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii ori de câte ori există elemente cu privire la incidenţa situaţiilor de revocare din funcţia de procuror-şef secţie, din oficiu sau la sesizarea Secţiilor Consiliului Superior al Magistraturii. Constituirea comisiei poate fi dispusă de Plen şi în situaţia în care, dintr-un raport al Inspecţiei Judiciare, rezultă elemente privind incidenţa situaţiilor de revocare din funcţie prevăzute la alin. (1).
    (3) Dispoziţiile art. 8 şi 9 se aplică în mod corespunzător.

    ART. 19
    (1) După constituire, pentru a analiza sesizarea formulată, dacă apreciază necesar, comisia solicită Inspecţiei Judiciare efectuarea de verificări sub aspectul celor sesizate.
    (2) Preşedintele comisiei fixează un termen pentru dezbaterea sesizării, dispunând citarea procurorului-şef secţie şi, dacă este cazul, comunicarea raportului întocmit de Inspecţia Judiciară în vederea luării la cunoştinţă şi formulării unor eventuale obiecţii.
    (3) La data stabilită, comisia analizează sesizarea şi, dacă este cazul, raportul Inspecţiei Judiciare şi eventualele obiecţii formulate de procurorul-şef secţie.
    (4) Procurorul-şef secţie are dreptul de a fi prezent în faţa comisiei şi de a formula apărări.
    (5) În situaţia în care apreciază că a intervenit unul dintre cazurile prevăzute la art. 18 alin. (1), comisia propune Plenului revocarea din funcţia de conducere.

    ART. 20
    (1) Plenul hotărăşte asupra revocării din funcţie, cu încunoştinţarea procurorului-şef secţie, care are dreptul de a fi prezent în faţa Plenului şi de a formula apărări.
    (2) Hotărârea Plenului se redactează în termen de 20 de zile de la pronunţare şi se comunică de îndată procurorului-şef secţie revocat din funcţie.

    ART. 21
    (1) Revocarea din funcţia de procuror-şef adjunct al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie se face de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea motivată a procurorului-şef secţie, pentru următoarele motive:
    a) în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor specifice funcţiei;
    b) în cazul în care acesta a fost sancţionat disciplinar;
    c) în cazul în care nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile necesare pentru numirea în funcţia de conducere.

    (2) După primirea propunerii, dacă apreciază necesar, Plenul dispune efectuarea de verificări de către Inspecţia Judiciară.
    (3) Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii fixează un termen pentru dezbaterea propunerii, dispunând citarea procurorului-şef adjunct şi comunicarea raportului întocmit de Inspecţia Judiciară, în vederea luării la cunoştinţă şi formulării unor eventuale obiecţii.
    (4) Dispoziţiile art. 20 se aplică în mod corespunzător.

    CAP. V
    Dispoziţii finale şi tranzitorii
    ART. 22
    Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.

    ART. 23
    Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 181 şi următoarele din Codul de procedură civilă.

    ART. 24
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 2 alin. (2), art. 4 alin. (1), art. 10 alin. (1) şi ale art. 11 alin. (5), pentru primul concurs în vederea numirii în funcţia de procuror-şef secţie, anunţul privind organizarea concursului se publică cu cel puţin 30 de zile înaintea datei interviului, termenul de depunere a candidaturilor este de 10 zile de la publicarea acestuia, termenul de verificare a condiţiilor de înscriere la concurs este de două zile, iar raportul Inspecţiei Judiciare se transmite cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru proba interviului.
    (2) Pentru concursul prevăzut la alin. (1), prin derogare de la prevederile art. 14, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeşte în funcţia de procuror-şef al Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie în termen de cel mult 5 zile de la publicarea rezultatelor concursului.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016